En toch zijn er nog steeds users op fok die vol blijven houden dat diesel in Nederland goedkoper is en dat Duitsers in de rij staan voor Nederlandse diesel..quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:35 schreef z80 het volgende:
voor de Diesel rijders. op dit moment is er een prijs verschil van 10 cent de liter dat de brandstof in Duitsland goedkoper is.
1,31 bij de BFT ('s avonds)quote:
Ja mijn man tankt ook altijd 's avondsquote:
quote:Door grote prijsverschillen gaan steeds meer Nederlanders naar een supermarkt in Duitsland. In de grensstreken is dat inmiddels in de cijfers terug te zien, meldde marktonderzoeksbureau GfK woensdag.
Dat de prijzen in Duitsland lager liggen, komt voornamelijk door de hoge accijnzen die in Nederland betaald moeten worden. Op sterke drank wordt in Duitsland bijvoorbeeld veel minder accijns geheven, waardoor de prijs doorgaans lager ligt.
"Op een fles wijn ben je hier beduidend duurder uit'', zegt supermarktdeskundige Joop Holla van GfK. Volgens hem slaan de Nederlanders die over de grens hun inkopen doen, vaak in één keer veel producten in. Het bedrag per supermarktbezoek in het buitenland ligt gemiddeld zo'n derde hoger dan hier.
Bijna de helft (48 procent) van de Limburgers kocht het afgelopen jaar een keer per maand over de grens. Een jaar geleden was dat nog 44 procent.
Ook de inwoners van Groningen, Drenthe, Overijssel en Gelderland besteden steeds meer bij Duitse supermarkten.
Ja met Kaufda zoek ik altijd het artikel dat ik zoek, om te zien waar het in de aanbieding is. Reuzehandig. Bijvoorbeeld: Coca Cola.quote:Op donderdag 6 februari 2014 00:58 schreef ausweiss het volgende:
Ik kwam deze handige links tegen.
http://www.kaufda.de/
En voor actuele benzine prijzen.
http://mehr-tanken.de/
Tsja, ga jij een supermarkt beginnen als consumenten het een paar km verderop goedkoper kunnen kopen? Aan de ene kant klagen mensen over voorzieningen die verdwijnen, aan de andere kant gebruiken ze de voorzieningen die er zijn niet omdat het duur is...quote:Op donderdag 6 februari 2014 06:16 schreef marcel.nl het volgende:
Bizarre is dat voorzieningen hier in Oost Groningen weg zijn, maar net over de grens bruist het.
Ik moest lachen om 'supermarktdeskundige'quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Meer Nederlanders naar Duitse supermarkt
[..]
Ik vrees dat het ze niet uitmaakt, zolang de opbrengst maar hoger wordt. Tenslotte zijn er genoeg mensen die te ver van de grens wonen of niet over de grens kunnen tanken (zakelijke rijders) en zolang die maar meer opbrengen dan wat het aan de andere kant minder opbrengt doordat mensen over de grens gaan tanken is er op zich niets aan de hand toch? Dat tankstations aan de grens massaal failliet gaan en winkels sluiten omdat ze geen klanten meer krijgen is dan een heel vervelend bijeffect.. En zo wordt de Nederlandse automobilist aan alle kanten uitgeknepen..quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:40 schreef zealot het volgende:
Als je dat soort berichten leest/hoort ga je je toch serieus afvragen wanneer ze daar in Den Haag wakker worden, of niet?
Juist door accijns te verhogen jaag je mensen weg, houd je als staat uiteindelijk nog minder over. Volgend jaar zal de accijns wel weer omhoog gaan, met als gevolg dat er nog meer boodschappen over de grens gedaan worden. En die Duitsers maar in hun handjes wrijven
Ik denk, afhankelijk van wat je koopt dan, dat het echt wel loont als ze bijv. vanuit zeeland, den haag of groningen oid naar duitsland rijdt. (of belgie ? Maar dat weet ik niet zo zeker) Loont al helemaal als je voor meerdere mensen boodschappen gaat doen, dan zou je eventueel benzinekosten kunnen delen... toch?quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik vrees dat het ze niet uitmaakt, zolang de opbrengst maar hoger wordt. Tenslotte zijn er genoeg mensen die te ver van de grens wonen of niet over de grens kunnen tanken (zakelijke rijders) en zolang die maar meer opbrengen dan wat het aan de andere kant minder opbrengt doordat mensen over de grens gaan tanken is er op zich niets aan de hand toch? Dat tankstations aan de grens massaal failliet gaan en winkels sluiten omdat ze geen klanten meer krijgen is dan een heel vervelend bijeffect.. En zo wordt de Nederlandse automobilist aan alle kanten uitgeknepen..
Met een groeiend aantal Nederlanders die boodschappen over de grens doen, ga ik me serieus afvragen of de opbrengst wel hoger wordt. Als ik hier lees dat mensen vanuit Utrecht etc. al de grens over gaan, praat je toch al snel over half Nederland wat in principe de grens over kan zonder dat het financieel niet meer aantrakkelijk is.quote:Op donderdag 6 februari 2014 08:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik vrees dat het ze niet uitmaakt, zolang de opbrengst maar hoger wordt. Tenslotte zijn er genoeg mensen die te ver van de grens wonen of niet over de grens kunnen tanken (zakelijke rijders) en zolang die maar meer opbrengen dan wat het aan de andere kant minder opbrengt doordat mensen over de grens gaan tanken is er op zich niets aan de hand toch? Dat tankstations aan de grens massaal failliet gaan en winkels sluiten omdat ze geen klanten meer krijgen is dan een heel vervelend bijeffect.. En zo wordt de Nederlandse automobilist aan alle kanten uitgeknepen..
Dat ben ik met je eens. Ik zeg ook niet dat ik zo redeneer, ik ga er vanuit dat de Nederlandse staat zo redeneert. En op het moment dat de opbrengsten niet meer hoger worden heb je (als staat) het goede punt bereikt, de winst is dan maximaal.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:58 schreef zealot het volgende:
[..]
Met een groeiend aantal Nederlanders die boodschappen over de grens doen, ga ik me serieus afvragen of de opbrengst wel hoger wordt. Als ik hier lees dat mensen vanuit Utrecht etc. al de grens over gaan, praat je toch al snel over half Nederland wat in principe de grens over kan zonder dat het financieel niet meer aantrakkelijk is.
Is een flink stuk lopen op de terugwegquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:55 schreef Hallojo het volgende:
Ik zit er zelfs over te denken om een keer naar Polen te rijden voor de boodschappen.
Nou ik zou er mooi dagje uit van maken. Dordt A15 naar Nijmegen - Kleef is toch niet zover?quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan twee keer per jaar vanuit Dordrecht naar Duitsland voor boodschappen. En een keer op de terugweg van vakantie. Dan hebben we ook veel boodschappen in het vakantieland gekocht, vaak Polen.
We kopen veel in een keer maar het komt natuurlijk niet in de buurt bij wat we uitgeven in Nederland aan boodschappen. Als ik in de grensstreek zou wonen, zou ik absoluut vaker gaan. Ook al rijden wij gratis, het kost gewoon te veel tijd.
Ik ga met de trein terug!quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een flink stuk lopen op de terugweg
Mijn vriend werkt 90 uur per week, vaker dan 2-3 keer per jaar wordt moeilijkquote:Op donderdag 6 februari 2014 13:57 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nou ik zou er mooi dagje uit van maken. Dordt A15 naar Nijmegen - Kleef is toch niet zover?
Belgie is dichterbij, maar volgens mij niet echt goedkoper
Veel kruiden en worsten inslaan! De zakjes kruiden zijn daar debiel goedkoop en de worsten zijn verrukkelijk als ik mijn wederhelft mag geloven.quote:Op donderdag 6 februari 2014 13:55 schreef Hallojo het volgende:
Ik zit er zelfs over te denken om een keer naar Polen te rijden voor de boodschappen.
Dan ga je toch lekker alleen?quote:Op donderdag 6 februari 2014 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn vriend werkt 90 uur per week, vaker dan 2-3 keer per jaar wordt moeilijk
Het is overigens 5 kwartier rijden.
Ik kan niet zo lang rijden en alleen is niet gezelligquote:
Waarom persé bij de Edekaquote:Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Iemand suggesties voor een lekkere Duitse mayo? Die te koop is bij een Edeka.
Hou van dikke zurige mayo :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |