abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:18:26 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135928314
Hier weer verder over Duitse supermarkten *O*

Supermarkten

Edeka
Kaufland
Rewe
K+K
Aldi Süd
Aldi Nord
Lidl
Combi
Marktkauf
Netto Marken Discount
Penny Markt
Real
Kaiser's Tengelmann

Drogisterij

DM
Rossmann

Drankenhandel

TrinkGut
Getränkehaus

Actuele aanbiedingen

SupermarktCheck.de

quote:
Wat handige adressen in Kleve:
Aldi Sued - Emmericherstrasse 237
DM drogist (naast Aldi, zelfde parkeerplaats)
Trinkgut: Brienerstrasse 46
Fressnapf, Briener Strasse 48 (zelfde parkeerplaats als Trinkgut)
Kaufland - Flutstrasse 81

Alles is op 5 minuten afstand van elkaar rijden en met gratis grote parkeerplaatsen, je maakt eigenlijk 3 stops voor 5 winkels. Je zou het kunnen lopen.

Fressnapf is de Duitse versie van Dierendiscounter Jumper.


[ Bericht 2% gewijzigd door Mord_Sith op 13-02-2014 21:00:34 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 25 januari 2014 @ 15:33:18 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_135928587
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het punt niet dat ik niet kan inkopen, het punt is dat de stadsbestuurders van Emmerich de stad om zeep helpen
Lijkt me ook. Je bent zo in Kleve vanuit Emmerich, dus als in Kleve de leuke supermarkten zitten rijd je gewoon even door.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 15:37:28 #3
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_135928674
Duitse supermarkten _O_

Scheelt ons elke keer weer veel geld :)
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 januari 2014 @ 15:41:02 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135928754
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:33 schreef qltel het volgende:

Lijkt me ook. Je bent zo in Kleve vanuit Emmerich, dus als in Kleve de leuke supermarkten zitten rijd je gewoon even door.
De "binnenstad" van Emmerich is sowieso zo dood als een pier. Daar is echt niks te beleven. Hoezo mensen uit de binnenstad wegtrekken? :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:48:56 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135931858
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

De "binnenstad" van Emmerich is sowieso zo dood als een pier. Daar is echt niks te beleven. Hoezo mensen uit de binnenstad wegtrekken? :')
Tja, maar de gemeente ligt dwars, ongelofelijk eigenlijk
Stel de stad zorgt voor extra supermarkten, geeft kaufland, lidl, aldi een bouwvergunning voor extra winkels, net als real, etc
Vervolgens zet de stad wat reclameborden aan de snelweg, winkelen in Emmerich, gratis parkeren, je schrijft wat persberichten en huis aan huisblad artikelen over het voordeel van winkelen in emmerich en verspreid dat tot voorbij arnhem.
Wed dat je in een jaar struikeld over de gele nummerborden.
Nijmegen gaat al heel veel naar Kleve, kan Emmerich met Arnhem.
Maar goed, dat wil de gemeente niet weten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 januari 2014 @ 17:52:33 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135931946
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:

Tja, maar de gemeente ligt dwars, ongelofelijk eigenlijk
Stel de stad zorgt voor extra supermarkten, geeft kaufland, lidl, aldi een bouwvergunning voor extra winkels, net als real, etc
Vervolgens zet de stad wat reclameborden aan de snelweg, winkelen in Emmerich, gratis parkeren, je schrijft wat persberichten en huis aan huisblad artikelen over het voordeel van winkelen in emmerich en verspreid dat tot voorbij arnhem.
Wed dat je in een jaar struikeld over de gele nummerborden.
Nijmegen gaat al heel veel naar Kleve, kan Emmerich met Arnhem.
Maar goed, dat wil de gemeente niet weten.
Ja, onvoorstelbaar dat ze niet inzien wat een oppepper het kan zijn voor de stad :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:04:18 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135932230
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, onvoorstelbaar dat ze niet inzien wat een oppepper het kan zijn voor de stad :N
Het is idd ongelofelijk, een stad die te kampen heeft met stijgende werkloosheid en een steeds verder bouwvallig worden van de stad verleent meerdere bedrijven die willen investeren geen bouwvergunning.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135932982
Bij het Journaal was er net een item over het inkopen over de grens. Zou Den Haag het nu ook snappen dat accijnsverhogingen niet goed zijn voor de Nederlandse winkels en pompen in de grensgebieden?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:34:28 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135933044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:31 schreef AnnaNiem het volgende:
Bij het Journaal was er net een item over het inkopen over de grens. Zou Den Haag het nu ook snappen dat accijnsverhogingen niet goed zijn voor de Nederlandse winkels en pompen in de grensgebieden?
Nee, dat is niet hun probleem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135935571
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:31 schreef AnnaNiem het volgende:
Bij het Journaal was er net een item over het inkopen over de grens. Zou Den Haag het nu ook snappen dat accijnsverhogingen niet goed zijn voor de Nederlandse winkels en pompen in de grensgebieden?
Denk je echt dat 'de heren' verder denken dan een Amersfoort? Tuurlijk niet.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_135935870
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:31 schreef AnnaNiem het volgende:
Bij het Journaal was er net een item over het inkopen over de grens. Zou Den Haag het nu ook snappen dat accijnsverhogingen niet goed zijn voor de Nederlandse winkels en pompen in de grensgebieden?
Ik voel het haast een beetje als burgerplicht :@
pi_135937835
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:50 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik voel het haast een beetje als burgerplicht :@
Ik steun liever de Nederlandse als de Duitse economie, maar aangezien de prijs/kwaliteitsverhouding bij de oosterburen beter is, rij ik de Nederlandse super en pomp voorbij om 5 km verder te kopen, in Duitsland. Mijn portemonnee is niet groter.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:31:53 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135937878
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:31 schreef AnnaNiem het volgende:
Bij het Journaal was er net een item over het inkopen over de grens. Zou Den Haag het nu ook snappen dat accijnsverhogingen niet goed zijn voor de Nederlandse winkels en pompen in de grensgebieden?
Even gekeken via uitzending gemist. Leuk dat de Staats-TV NOS nu aangeeft dat shoppen over de grens zoveel goedkoper is. De reactie van die geinterviewden is ook hetzelfde als hier in het topic en hoe wij er over denken: ja het is slecht voor onze economie, maar als Den Haag doorgaat met poten uitdraaien zou je wel gek zijn als je het niet doet.

Wij hebben vandaag weer onze belasting betaald in Duitsland i.p.v. in Nederland. Honderden euro's die daar naar bedrijfsleven, werkgelegenheid en overheid gaan i.p.v. hier. En nog een leuk dagje ook, thuis voor de sneeuwbuien!

[ Bericht 19% gewijzigd door RemcoDelft op 26-01-2014 09:03:53 ]
censuur :O
pi_135939704
quote:
Als ik op Trinkgut druk kom ik op DM Drogerie :7
pi_135940782
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 20:31 schreef AnnaNiem het volgende:

[..]

Ik steun liever de Nederlandse als de Duitse economie, maar aangezien de prijs/kwaliteitsverhouding bij de oosterburen beter is, rij ik de Nederlandse super en pomp voorbij om 5 km verder te kopen, in Duitsland. Mijn portemonnee is niet groter.
Bullshit dus met dat je liever de Nederlandse economie stimuleert. :')
pi_135952255
Weet hier iemand wat het verschil is tussen rundgehakt en/of kip tussen Nederlandse supermarkten en Kaufland en/of Aldi Sued?
Spoilers!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 januari 2014 @ 10:01:55 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135952525
Het een is rund en het ander is kip :?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_135952619
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:01 schreef Rewimo het volgende:
Het een is rund en het ander is kip :?
:D Dat zal per land inderdaad niet verschillen.

Anders dan: is de kwaliteit van kip en rundergehakt uit de Duitse Aldi Sued of Kaufland beter dan die van de Nederlandse supermarkten?
Spoilers!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 januari 2014 @ 10:20:58 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135952815
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

:D Dat zal per land inderdaad niet verschillen.

Anders dan: is de kwaliteit van kip en rundergehakt uit de Duitse Aldi Sued of Kaufland beter dan die van de Nederlandse supermarkten?
Het voordeel van Duitse producten is dat erin moet zitten wat erop staat. Voorbeeldje: vanilleijs. Als je hier vanilleijs koopt, zit er vanille in. Zo niet, dan heet het geen vanilleijs maar ijs met vanillesmaak.

Dus als je hier rundergehakt koopt is het ook alleen rundergehakt en kip is niet ingespoten met water. De kwaliteit is prima en het is niet duur.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 26 januari 2014 @ 10:27:35 #20
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135952945
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kom je wel eens bij dat "winkelcentrum" waar de Prijshamer, aldi etc zit?
Geweldig al dat Ruhrpott volk wat daar rondloopt.
Ik kom daar soms bij de Aldi omdat het filiaal in het centrum erg beperkt is qua aanbod door de grootte. Prijshamer ben ik nog nooit binnen geweest en heb er geen enkele behoefte aan :P
pi_135954050
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:20 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het voordeel van Duitse producten is dat erin moet zitten wat erop staat. Voorbeeldje: vanilleijs. Als je hier vanilleijs koopt, zit er vanille in. Zo niet, dan heet het geen vanilleijs maar ijs met vanillesmaak.

Dus als je hier rundergehakt koopt is het ook alleen rundergehakt en kip is niet ingespoten met water. De kwaliteit is prima en het is niet duur.
Helemaal mee eens. Kocht deze week pot bij Action waar heel groot op stond: STEVIA.
Eenmaal thuis blijkt er 3% Stevia en 97% rommel in te zitten.
In DLD mag het nooit Stevia heten, maar idd Sussstoff mit Stevia.
Was laatst een item op Kassa Groen; zelfde verhaal; Speltbrood van Jumbo en AH is helemaal geen brood van Spelt Tarwe, er zit een beetje Spelt doorheen. Daar werd ook gezegd dat het elders dan nooit Speltbrood heten mag.
En terecht.

Net zo verneukratief als het feit dat de producenten in NL de e-nummers nu weghalen uit de lijst met ingrediënten (als gevolg van de steeds kritischer wordende consument (en terecht)) en vervangen door de stofnaam :N
pi_135954326
Over koffie gesproken: Sinds kort heeft Aldi Sud de Expressi, soort van eigen Dolce Gusto / Nespresso systeem. Per pak van 16 cupjes betaal je 2,99 euro, heb je wel het apparaat nodig van 70 euro. Dat is niet duur vergeleken met Dolce Gusto e.d. en smaakt prima. :) Heb dus 20 doosjes thuis staan hier. Verder zijn de koffiebonen van Tchibo per kilo in de aanbieding niet eens zo heel duur en erg lekker (smaken verschillen uiteraard). Verder is de koffie vaak in de aanbieding en Jakobs en Dallmayr is dan vaak 3,60 per 500 gram en hier betaal je in de aanbieding 3,99 voor DE dus zijn dan nog goedkoper ook. Jakobs smaakt prima.

Verder koop ik er voornamelijk drogisterij artikelen, van tandpasta, kattenbrokjes, crèmes, douchegel en deo. Purina One kattenbrokjes kosten daar standaard 3 euro en in de aanbieding 2,49 euro, hier in de aanbieding 3,49 en gewoon Europese verpakking dus met Nederlandse taal erop.. waarom betaal je hier dan 2 euro meer? :')... Verder bij de DM alles van het eigen merk zeer goedkoop en zeer goede kwaliteit!

Afbakbroodjes van Penny eigen merk smaken prima en nemen we altijd paar pakken mee voor in de oven! Chocola is daar ook standaard in de aanbieding iedere week en met name Ferrero Rocher is daar maar 2 euro tegen 4,50 hier. Ook cornflakes met een smaakje daar standaard 2 euro, hier rond de 3 euro.

En flessen drank (drink niet heel veel) zijn daar euro's goedkoper. Moet altijd voor vrienden wat flessen meenemen!

[ Bericht 6% gewijzigd door Deezertje op 26-01-2014 11:32:49 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 11:32:06 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135954566
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:20 schreef Rewimo het volgende:
... en kip is niet ingespoten met water. De kwaliteit is prima en het is niet duur.
Ik heb bij m'n afgelopen 2 Kaufland-bezoeken geen kipfilet kunnen kopen... Ik ben erg benieuwd, en heb goede hoop dat het daar niet vol snot zit zoals in Nederland, maar op zaterdagmiddag zijn de schappen daar erg leeg.
censuur :O
pi_135954689
Wel lekker druk in dit topic trouwens nu, maar wat wil je als de media 10x per week zeggen dat alles in Duitsland goedkoper is sinds accijnsverhoging, zo jaag je de Nederlandse klanten wel weg ja. :P Durf te wedden dat volgend jaar de acijnsen niet omhoog gaan maar gelijk blijven of iets naar beneden, sigaar uit eigen doos dus..
pi_135954704
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb bij m'n afgelopen 2 Kaufland-bezoeken geen kipfilet kunnen kopen... Ik ben erg benieuwd, en heb goede hoop dat het daar niet vol snot zit zoals in Nederland, maar op zaterdagmiddag zijn de schappen daar erg leeg.
Wij zijn ook altijd erg laat op zaterdag. We leggen eerst twee bezoeken af aan de andere kant van het land en gaan op de terugweg langs Kleve.

Ik baal echt dat ik mijn nieuwe vriezer nog niet heb voor we zaterdag naar Kleve gaan. Ons Duitse vlees is al 1,5 maand op en ik vind het erg lastig koken zonder goede voorraad.
Spoilers!
pi_135954727
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:35 schreef Deezertje het volgende:
Wel lekker druk in dit topic trouwens nu, maar wat wil je als de media 10x per week zeggen dat alles in Duitsland goedkoper is, zo jaag je de Nederlandse klanten wel weg ja. :P
Ik ga niet zo zeer voor de prijzen in de supermarkt naar Duitsland maar wel voor variatie en kwaliteit. Voor de prijzen ga ik trouwens wel naar de Duitse drogist :P
Spoilers!
  zondag 26 januari 2014 @ 11:58:24 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135955395
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ga niet zo zeer voor de prijzen in de supermarkt naar Duitsland maar wel voor variatie en kwaliteit. Voor de prijzen ga ik trouwens wel naar de Duitse drogist :P
130 euro gisteren bij DM... We kregen meteen een klantenkaart van ze.
Bij Kruidvat ben ik altijd voor 10 euro klaar :P
censuur :O
pi_135955456
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

130 euro gisteren bij DM... We kregen meteen een klantenkaart van ze.
Bij Kruidvat ben ik altijd voor 10 euro klaar :P
Je hebt een jaarvoorraad gekocht? :o
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 26 januari 2014 @ 12:11:36 #29
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_135955910
Ik heb laatste bij de Lidl een voorraad frisdrank gekocht.
De 1,25 liter flessen Coca cola / sprite en Fanta kostte toen maar 0,66 cent :)
Zelfs als het normaal geprijsd is daar, scheelt het gigantisch veel met Nederland.
Werkelijk ......
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_135956025
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

130 euro gisteren bij DM... We kregen meteen een klantenkaart van ze.
Bij Kruidvat ben ik altijd voor 10 euro klaar :P
Payback kaart? Heb ik ook :p echte Nederlander wil altijd korting sparen he. ;) ik gebruik sinds kort ook hun eigen merk elektrische tandenborstel en opzet borsteltjes. Stukken voordeliger dan oral-b en poetst net zo goed misschien zelfs beter. Tandpasta kost daar ook maar amper 50 cent voor 125ml :D
  zondag 26 januari 2014 @ 12:18:09 #31
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_135956179
Ik vond het al veel dat ik voor 65 euro boodschappen deed bij de DM.
  zondag 26 januari 2014 @ 12:39:41 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135956936
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 21:07 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Als ik op Trinkgut druk kom ik op DM Drogerie :7
Nu niet meer, maw, fixed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 26 januari 2014 @ 12:41:45 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135957026
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:27 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik kom daar soms bij de Aldi omdat het filiaal in het centrum erg beperkt is qua aanbod door de grootte. Prijshamer ben ik nog nooit binnen geweest en heb er geen enkele behoefte aan :P
Kilozakken snoep voor weinig, maar ga niet op zaterdag, gillend druk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135973999
Weet iemand toevallig wat ik in een Engelse supermarkt perse moet kopen?
Spoilers!
pi_135974875
Kettle chips? De blauwe (Balsamic Vinegar & Sea Salt) en zwarte (Black pepper & Sea Salt) vind ik erg lekker. Ook natuurlijk Engelse bieren (Ales, bijv. Black Sheep Ale en Londen Peculiar) maar ik weet niet of je überhaupt daarvan houdt. Beiden zijn trouwens niet erg goedkoop, ook in een Engelse supermarkt niet.

En dingen als scones, Engelse thee? Is het een supermarkt in Engeland of ergens anders?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_135975158
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:14 schreef marcel.nl het volgende:

Net zo verneukratief als het feit dat de producenten in NL de e-nummers nu weghalen uit de lijst met ingrediënten (als gevolg van de steeds kritischer wordende consument (en terecht)) en vervangen door de stofnaam :N
Wat is daar nou weer mis mee? Lijkt mij juist handiger, aangezien je zo direct kunt zien wat er in zit i.p.v. op te moeten zoeken wat Exxx voor stof is.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_135977208
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:08 schreef Felagund het volgende:
Kettle chips? De blauwe (Balsamic Vinegar & Sea Salt) en zwarte (Black pepper & Sea Salt) vind ik erg lekker. Ook natuurlijk Engelse bieren (Ales, bijv. Black Sheep Ale en Londen Peculiar) maar ik weet niet of je überhaupt daarvan houdt. Beiden zijn trouwens niet erg goedkoop, ook in een Engelse supermarkt niet.

En dingen als scones, Engelse thee? Is het een supermarkt in Engeland of ergens anders?
Ik vind Kettle chips echt niet lekker :N Bier is een goed idee, scones ook :9 Oh, en natuurlijk clotted cream. Op mijn lijst staan verder Reeses Cups. Daar vul ik onze tassen mee tot ik aan het maximale gewicht zit dat mee het vliegtuig in mag O+

Ik weet nog niet naar welke supermarkt ze ons meenemen maar hij staat in ieder geval in Engeland.
Spoilers!
pi_135977754
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind Kettle chips echt niet lekker :N Bier is een goed idee, scones ook :9 Oh, en natuurlijk clotted cream. Op mijn lijst staan verder Reeses Cups. Daar vul ik onze tassen mee tot ik aan het maximale gewicht zit dat mee het vliegtuig in mag O+

Ik weet nog niet naar welke supermarkt ze ons meenemen maar hij staat in ieder geval in Engeland.
Vraag anders in het KAA-topic over het Verenigd koninkrijk voor meer tips:
KAA / United Kingdom #20 - I don't drink coffee I take tea my dear
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_135978908
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:14 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Wat is daar nou weer mis mee? Lijkt mij juist handiger, aangezien je zo direct kunt zien wat er in zit i.p.v. op te moeten zoeken wat Exxx voor stof is.
Mensen hebben zich verdiept in de E-nummers en weten nu vaker welke zij moeten proberen te vermijden. De stofnaam zegt vaak niet zo veel. Maar goed, dan moeten we die weer leren.
pi_135979404
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind Kettle chips echt niet lekker :N Bier is een goed idee, scones ook :9 Oh, en natuurlijk clotted cream. Op mijn lijst staan verder Reeses Cups. Daar vul ik onze tassen mee tot ik aan het maximale gewicht zit dat mee het vliegtuig in mag O+

Ik weet nog niet naar welke supermarkt ze ons meenemen maar hij staat in ieder geval in Engeland.
Cadbury's Flakes misschien? :9 Zo lekker.
Mokkel met stuntstok
pi_135979467
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand toevallig wat ik in een Engelse supermarkt perse moet kopen?
Cadbury, victoria cake, scones, sausages :9
  zondag 26 januari 2014 @ 21:21:31 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135980014
Goede chedder, stilton, stinking bishop, wensleydale en andere kazen
Goede thee, koekjes kunnen ze ook goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135980347
Thanks voor de tips mensen, dat gaat helemaal goedkomen in Engeland.
Spoilers!
pi_135981355
Volgens mij moet je een extra koffer meenemen. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_135983121
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 21:40 schreef Felagund het volgende:
Volgens mij moet je een extra koffer meenemen. :+
We gaan samen maar ik was zelfs te cheap om voor 2 koffers te betalen bij het boeken :')
Spoilers!
pi_136285370
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:35 schreef Deezertje het volgende:
Wel lekker druk in dit topic trouwens nu, maar wat wil je als de media 10x per week zeggen dat alles in Duitsland goedkoper is sinds accijnsverhoging, zo jaag je de Nederlandse klanten wel weg ja. :P Durf te wedden dat volgend jaar de acijnsen niet omhoog gaan maar gelijk blijven of iets naar beneden, sigaar uit eigen doos dus..
Het was al stukken goedkoper voor die verhoging. Doe zelf al jaren een groot deel van m'n boodschappen over de grens, scheelt je op jaarbasis toch een flinke hap geld.

Ja, is zuur voor onze economie, maar wat moet je dan? Steeds maar alles slikken en meer betalen? Neh... laat ze daar in Den Haag maar eens wakker worden.. tot die tijd rijd ik die paar kilometer wel de grens over :P
  maandag 3 februari 2014 @ 14:44:00 #47
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136285446
Als er daadwerkelijk "open grenzen" zouden zijn in Europa, zou Kaufland gewoon winkels in Nederland kunnen openen.
censuur :O
pi_136285469
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik heb bij m'n afgelopen 2 Kaufland-bezoeken geen kipfilet kunnen kopen... Ik ben erg benieuwd, en heb goede hoop dat het daar niet vol snot zit zoals in Nederland, maar op zaterdagmiddag zijn de schappen daar erg leeg.
Op sommige tijdstippen (met name zaterdag) kom je idd wel eens wat lege schappen tegen.. das balen. Vind zelf de kipfilet daar erg lekker!
  maandag 3 februari 2014 @ 14:45:16 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136285496
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Als er daadwerkelijk "open grenzen" zouden zijn in Europa, zou Kaufland gewoon winkels in Nederland kunnen openen.
Dat kan Kaufland ook, maar dan moeten ze Nederlandse accijns betalen, en mogen geen sterke drank verkopen.
Kaufland maakt trouwens deel uit van hetzelfd bedrijf als Lidl, en heeft vestigingen in Tsjechië, Polen, Kroatië, Bulgarije, Slowakije en Roemenië.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 3 februari 2014 @ 14:56:52 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136285888
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat kan Kaufland ook, maar dan moeten ze Nederlandse accijns betalen, en mogen geen sterke drank verkopen.
Dat is m'n hele punt: er is geen sprake van open grenzen, zolang elk piepkleine landje z'n eigen lokale wetjes en belastingen heeft.
censuur :O
  maandag 3 februari 2014 @ 15:12:33 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136286469
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is m'n hele punt: er is geen sprake van open grenzen, zolang elk piepkleine landje z'n eigen lokale wetjes en belastingen heeft.
Zelfs in de VS kent men per staat eigen belastingen en wetjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136286643
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is m'n hele punt: er is geen sprake van open grenzen, zolang elk piepkleine landje z'n eigen lokale wetjes en belastingen heeft.
Dat is in de Verenigde Staten ook, hoor. Staten, gemeentes, counties ed. mogen tot op zekere hoogte belastingen heffen, wetten maken etc. De federale wetgeving is slechts een basiswetgeving. Als je er dan even de staat Oregon er uit pikt, die heft helemaal geen salestax. Oregon grenst aan o.a. de staat Washington. De staat Washington (Seattle) kent juist een van de hoogste salestax van de VS. Echter Oregon kent weer een hoge inkomstenbelasting, terwijl Washington een laag inkomstenbelastingtarief heeft. Ik ben er ooit op vakantie geweest en links van de grens staan de winkels, rechts de huizen. Ook daar kennen ze dus een grensgebied en kooptoerisme.
pi_136286662
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind Kettle chips echt niet lekker :N Bier is een goed idee, scones ook :9 Oh, en natuurlijk clotted cream. Op mijn lijst staan verder Reeses Cups. Daar vul ik onze tassen mee tot ik aan het maximale gewicht zit dat mee het vliegtuig in mag O+

Ik weet nog niet naar welke supermarkt ze ons meenemen maar hij staat in ieder geval in Engeland.
Reeses Cups heb ik ook bij de C1000 liggen, bij de Amerikaanse producten.
pi_136288636
Ik snap de hozanna niet.
Mijn vriendin heeft een jaar in Wenen gewoond waar ze ook alle Duitse supermarkten hadden maar ik vond het assortiment maar karig. Zeker als je iets van kruiden of specerijen nodig hebt.

Dan geef mij maar AH.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136289567
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik snap de hozanna niet.
Mijn vriendin heeft een jaar in Wenen gewoond waar ze ook alle Duitse supermarkten hadden maar ik vond het assortiment maar karig. Zeker als je iets van kruiden of specerijen nodig hebt.

Dan geef mij maar AH.
Ik vind juist het aanbod vele malen groter in de gemiddelde Duitse supermarkt...
Wellicht dat de AH XL een groter assortiment heeft, maar die zit niet overal. De dichtsbijzijnde XL is volgens mij meer als een half uur rijden voor mij :P
Kaufland is een klein kwartiertje.

Tip voor iedereen die gebakken aardappelen lekker vind: ze hebben bij de Kaufland/Edeka van die "Bratkartoffel kruiden", lekker! :9
  maandag 3 februari 2014 @ 16:43:33 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136289795
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik snap de hozanna niet.
Mijn vriendin heeft een jaar in Wenen gewoond waar ze ook alle Duitse supermarkten hadden maar ik vond het assortiment maar karig. Zeker als je iets van kruiden of specerijen nodig hebt.

Dan geef mij maar AH.
Vond het aanbod in Wenen geweldig, zeer internationaal, en juist minder Duitse ketens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136289889
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vond het aanbod in Wenen geweldig, zeer internationaal, en juist minder Duitse ketens.
Mijn vriendin woonde tegenover Prater en de keuze was Penny of Billa.
Kleine winkels maar wel 4 ervan in een straal van 5min lopen.

Verderop zat de Spar.

Als ik voor haar kookte vond ik het een drama om kruiden enzo te vinden.

Jozef Meindl is natuurlijk een heerlijke winkel maar wel prijzig en een half uur met de u-bahn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 3 februari 2014 @ 16:55:51 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136290308
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mijn vriendin woonde tegenover Prater en de keuze was Penny of Billa.
Kleine winkels maar wel 4 ervan in een straal van 5min lopen.

Verderop zat de Spar.

Als ik voor haar kookte vond ik het een drama om kruiden enzo te vinden.

Jozef Meindl is natuurlijk een heerlijke winkel maar wel prijzig en een half uur met de u-bahn.
Wel mooi wonen, maar goed
http://www.yelp.at/search?cflt=grocery&find_loc=Wien
En natuurlijk de Naschmarkt, de karmelitermarkt, en al die andere markten. Nee, vond Wenen culinair heel erg mooi, zou er graag een jaartje werken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136290411
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wel mooi wonen, maar goed
http://www.yelp.at/search?cflt=grocery&find_loc=Wien
En natuurlijk de Naschmarkt, de karmelitermarkt, en al die andere markten. Nee, vond Wenen culinair heel erg mooi, zou er graag een jaartje werken
Er was een markt dichtbij maar daar kwamen we pas later achter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_136293892
Weet iemand wat 'tomatenpaprika's' zijn? Ik zag ze naast de potten met gegrillde paprika's staan en daar lijken ze qua uiterlijk ook op.
Spoilers!
  † In Memoriam † maandag 3 februari 2014 @ 18:34:31 #61
91830 MaximusTG
pi_136313272
quote:
Ja, die inderdaad.
Spoilers!
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:52:14 #63
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_136361402
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:37 schreef zealot het volgende:

[..]

Ik vind juist het aanbod vele malen groter in de gemiddelde Duitse supermarkt...
Sommige Kauflands en andere niet-discounters hebben inderdaad een heel groot assortiment, maar de realiteit is dat je in vele dorpen en ook in grotere plaatsen in Duitsland een overvloed aan discounters als de Penny, Norma en Lidl vindt, maar heel goed moet zoeken naar een A-supermarkt.
It's not a lie, if you believe
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:50:01 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136363389
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:52 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Sommige Kauflands en andere niet-discounters hebben inderdaad een heel groot assortiment, maar de realiteit is dat je in vele dorpen en ook in grotere plaatsen in Duitsland een overvloed aan discounters als de Penny, Norma en Lidl vindt, maar heel goed moet zoeken naar een A-supermarkt.
In vele dorpen in Nederland vind je helemaal geen supermarkt. In een plaats als Emmerich, met net geen 30.000 inwoners heb je een grote Rewe, een grote Kaufland,, Netto, Lidl, Aldi en Penny
Kom daar eens om in een plaats in NL met 30.000 inwoners.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:56:23 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136363607
Dat heeft weinig met het aantal inwoners van Emmerich te maken, en alles met het aantal inwoners van Nederland...
censuur :O
pi_136365315
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In vele dorpen in Nederland vind je helemaal geen supermarkt. In een plaats als Emmerich, met net geen 30.000 inwoners heb je een grote Rewe, een grote Kaufland,, Netto, Lidl, Aldi en Penny
Kom daar eens om in een plaats in NL met 30.000 inwoners.
Oldenzaal, 32.000 inwoners; 2 Aldi's, 1 Lidl, 3 C1000, 1 AH, 1 Jumbo, 1 Emté... 9 supermarkten :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_136365553
Lichtenvoorde heeft ook een AH, een grote C1000, een Jumbo, Aldi en een Lidl voor een plaatsje van slechts 13.000 inwoners.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_136365712
Chipfrish oriental _O_

Waar hebben ze nou eigenlijk coca cola vanilla vast in het assortiment? Bij de Penny alleen met aanbiedingen, bij de Real helft van de tijd ook niet, bij de Rewe heb ik het ook nog nooit gezien en bij de Aldi süd en Lidl ook nog nooit :9
.
"You gotta ride a few ponies before you can run with the bulls"
.
pi_136367185
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:04 schreef Felagund het volgende:
Lichtenvoorde heeft ook een AH, een grote C1000, een Jumbo, Aldi en een Lidl voor een plaatsje van slechts 13.000 inwoners.
zoiets hebben we hier ook, maar dat komt ook door omliggende dorpjes zonder fatsoenlijke supermarkt.
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:38:50 #70
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_136368614
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In vele dorpen in Nederland vind je helemaal geen supermarkt. In een plaats als Emmerich, met net geen 30.000 inwoners heb je een grote Rewe, een grote Kaufland,, Netto, Lidl, Aldi en Penny
Kom daar eens om in een plaats in NL met 30.000 inwoners.
Emmerich is een slecht voorbeeld. De helft of meer van de omzet komt van Nederlanders. Wel zou het best kunnen dat er meer supermarkten per inwoner zijn in Duitsland, maar gemiddeld dan toch met een kleiner assortiment. Wat je er in elk geval wel veel meer vindt, zijn bakkers met een geweldig assortiment.

[ Bericht 4% gewijzigd door 18konijn op 05-02-2014 17:45:00 ]
It's not a lie, if you believe
pi_136369864
quote:
Maar dit is dus normale paprika op zuur ofzo? Ik heb echt nog nooit van een tomatenpaprika gehoord.
Spoilers!
pi_136374458
quote:
7s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:38 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Emmerich is een slecht voorbeeld. De helft of meer van de omzet komt van Nederlanders. Wel zou het best kunnen dat er meer supermarkten per inwoner zijn in Duitsland, maar gemiddeld dan toch met een kleiner assortiment. Wat je er in elk geval wel veel meer vindt, zijn bakkers met een geweldig assortiment.
Hmm ik meld mij hier.
Plaats is circa 25k inwoners groot.
Beschikken over:
AH 2x
Aldi 1x
Emte 1x
Lidl 1x
Action 1x
Boerenschuur 1x

En dat zijn geen kleine supermarkten.
Plus nog een sloot bakkerijen en slagers.

IK vraag mij nog steeds af hoe ze allemaal kunnen overleven. Normaal is het richtgetal voor een normale supermakt 5000+ inwoners.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:55:34 #73
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136374795
quote:
6s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:08 schreef Ramkraker het volgende:
Chipfrish oriental _O_

Waar hebben ze nou eigenlijk coca cola vanilla vast in het assortiment? Bij de Penny alleen met aanbiedingen, bij de Real helft van de tijd ook niet, bij de Rewe heb ik het ook nog nooit gezien en bij de Aldi süd en Lidl ook nog nooit :9
Ik denk dat ze dat wel hebben bij een getrankemarkt.
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:35:33 #74
63722 z80
I fink you freaky
pi_136376977
voor de Diesel rijders. op dit moment is er een prijs verschil van 10 cent de liter dat de brandstof in Duitsland goedkoper is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:41:41 #75
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136377330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:35 schreef z80 het volgende:
voor de Diesel rijders. op dit moment is er een prijs verschil van 10 cent de liter dat de brandstof in Duitsland goedkoper is.
1,28?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 februari 2014 @ 20:45:02 #76
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136377473
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:35 schreef z80 het volgende:
voor de Diesel rijders. op dit moment is er een prijs verschil van 10 cent de liter dat de brandstof in Duitsland goedkoper is.
En toch zijn er nog steeds users op fok die vol blijven houden dat diesel in Nederland goedkoper is en dat Duitsers in de rij staan voor Nederlandse diesel..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 februari 2014 @ 20:47:01 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136377559
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:41 schreef PureEvil het volgende:

1,28?
1,31 bij de BFT ('s avonds)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:49:12 #78
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136377689
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]

1,31 bij de BFT ('s avonds)
Ja mijn man tankt ook altijd 's avonds ;)
Wel lekker goedkoop weer vandaag.

Scheelt idd een hoop met NL. In Siebengewald (voor de topo wonders...Dat ligt in NL.) was ie vandaag 1,389

Wij tanken altijd in Weeze, in het dorp. Niet bij de Aldi, want die is altijd een paar cent duurder :P
  woensdag 5 februari 2014 @ 21:14:32 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136379230
Meer Nederlanders naar Duitse supermarkt
quote:
Door grote prijsverschillen gaan steeds meer Nederlanders naar een supermarkt in Duitsland. In de grensstreken is dat inmiddels in de cijfers terug te zien, meldde marktonderzoeksbureau GfK woensdag.

Dat de prijzen in Duitsland lager liggen, komt voornamelijk door de hoge accijnzen die in Nederland betaald moeten worden. Op sterke drank wordt in Duitsland bijvoorbeeld veel minder accijns geheven, waardoor de prijs doorgaans lager ligt.
"Op een fles wijn ben je hier beduidend duurder uit'', zegt supermarktdeskundige Joop Holla van GfK. Volgens hem slaan de Nederlanders die over de grens hun inkopen doen, vaak in één keer veel producten in. Het bedrag per supermarktbezoek in het buitenland ligt gemiddeld zo'n derde hoger dan hier.
Bijna de helft (48 procent) van de Limburgers kocht het afgelopen jaar een keer per maand over de grens. Een jaar geleden was dat nog 44 procent.
Ook de inwoners van Groningen, Drenthe, Overijssel en Gelderland besteden steeds meer bij Duitse supermarkten.
censuur :O
pi_136389195
Ik kwam deze handige links tegen.

http://www.kaufda.de/
En voor actuele benzine prijzen.

http://mehr-tanken.de/
pi_136390572
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 00:58 schreef ausweiss het volgende:
Ik kwam deze handige links tegen.

http://www.kaufda.de/
En voor actuele benzine prijzen.

http://mehr-tanken.de/
Ja met Kaufda zoek ik altijd het artikel dat ik zoek, om te zien waar het in de aanbieding is. Reuzehandig. Bijvoorbeeld: Coca Cola.
Er zitten hier genoeg verschillende zaken over de grens, er is er meestal wel eentje waar dan cola in aanbieding is. Bizarre is dat voorzieningen hier in Oost Groningen weg zijn, maar net over de grens bruist het. Stond gister artikel op tvNoord dat steeds meer groningers in Dld boodschappen doen. Ik ben er eentje van ;)
  donderdag 6 februari 2014 @ 07:50:17 #82
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136390974
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 06:16 schreef marcel.nl het volgende:
Bizarre is dat voorzieningen hier in Oost Groningen weg zijn, maar net over de grens bruist het.
Tsja, ga jij een supermarkt beginnen als consumenten het een paar km verderop goedkoper kunnen kopen? Aan de ene kant klagen mensen over voorzieningen die verdwijnen, aan de andere kant gebruiken ze de voorzieningen die er zijn niet omdat het duur is...
Met dank aan de overheid natuurlijk, maar toch...
censuur :O
pi_136391226
quote:
Ik moest lachen om 'supermarktdeskundige' :D

Sinds ik een vriendin heb die in Nijmegen woont kom ik ook wel ietsje vaker in Nijmegen. Vooral omdat ze er meer keuze qua producten hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_136391508
Als je dat soort berichten leest/hoort ga je je toch serieus afvragen wanneer ze daar in Den Haag wakker worden, of niet?

Juist door accijns te verhogen jaag je mensen weg, houd je als staat uiteindelijk nog minder over. Volgend jaar zal de accijns wel weer omhoog gaan, met als gevolg dat er nog meer boodschappen over de grens gedaan worden. En die Duitsers maar in hun handjes wrijven :)

Als de overheid slim is doen ze het juist andersom om die Duitsers hierheen te lokken met goede prijzen.

Over de diesel.. die is inderdaad goedkoper nu in Duitsland. Weet niet wat het verschil is, zal een paar cent zijn..
Benzine zit je zo aan ~20ct per liter.. zeker als je die E10 tankt welke 4 cent goedkoper is als de normale benzine. (De meeste auto's kunnen de E10 brandstof gewoon aan, ff google op "E10 check")
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 6 februari 2014 @ 08:51:26 #85
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136391659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:40 schreef zealot het volgende:
Als je dat soort berichten leest/hoort ga je je toch serieus afvragen wanneer ze daar in Den Haag wakker worden, of niet?

Juist door accijns te verhogen jaag je mensen weg, houd je als staat uiteindelijk nog minder over. Volgend jaar zal de accijns wel weer omhoog gaan, met als gevolg dat er nog meer boodschappen over de grens gedaan worden. En die Duitsers maar in hun handjes wrijven :)
Ik vrees dat het ze niet uitmaakt, zolang de opbrengst maar hoger wordt. Tenslotte zijn er genoeg mensen die te ver van de grens wonen of niet over de grens kunnen tanken (zakelijke rijders) en zolang die maar meer opbrengen dan wat het aan de andere kant minder opbrengt doordat mensen over de grens gaan tanken is er op zich niets aan de hand toch? Dat tankstations aan de grens massaal failliet gaan en winkels sluiten omdat ze geen klanten meer krijgen is dan een heel vervelend bijeffect.. En zo wordt de Nederlandse automobilist aan alle kanten uitgeknepen..
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 februari 2014 @ 09:43:04 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136392522
Wij reden voorheen nog weleens naar NL om te tanken. Is nu niet meer nodig ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 6 februari 2014 @ 09:50:28 #87
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136392704
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:51 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik vrees dat het ze niet uitmaakt, zolang de opbrengst maar hoger wordt. Tenslotte zijn er genoeg mensen die te ver van de grens wonen of niet over de grens kunnen tanken (zakelijke rijders) en zolang die maar meer opbrengen dan wat het aan de andere kant minder opbrengt doordat mensen over de grens gaan tanken is er op zich niets aan de hand toch? Dat tankstations aan de grens massaal failliet gaan en winkels sluiten omdat ze geen klanten meer krijgen is dan een heel vervelend bijeffect.. En zo wordt de Nederlandse automobilist aan alle kanten uitgeknepen..
Ik denk, afhankelijk van wat je koopt dan, dat het echt wel loont als ze bijv. vanuit zeeland, den haag of groningen oid naar duitsland rijdt. (of belgie ? Maar dat weet ik niet zo zeker) Loont al helemaal als je voor meerdere mensen boodschappen gaat doen, dan zou je eventueel benzinekosten kunnen delen... toch?

Dus, dat mensen te ver van de grens wonen is eigenlijk gewoon onzin. :Y Dat ze geen zin hebben om ff in de auto te zitten....Tja, daar kan ik ook niks aan doen :+
pi_136392882
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 08:51 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik vrees dat het ze niet uitmaakt, zolang de opbrengst maar hoger wordt. Tenslotte zijn er genoeg mensen die te ver van de grens wonen of niet over de grens kunnen tanken (zakelijke rijders) en zolang die maar meer opbrengen dan wat het aan de andere kant minder opbrengt doordat mensen over de grens gaan tanken is er op zich niets aan de hand toch? Dat tankstations aan de grens massaal failliet gaan en winkels sluiten omdat ze geen klanten meer krijgen is dan een heel vervelend bijeffect.. En zo wordt de Nederlandse automobilist aan alle kanten uitgeknepen..
Met een groeiend aantal Nederlanders die boodschappen over de grens doen, ga ik me serieus afvragen of de opbrengst wel hoger wordt. Als ik hier lees dat mensen vanuit Utrecht etc. al de grens over gaan, praat je toch al snel over half Nederland wat in principe de grens over kan zonder dat het financieel niet meer aantrakkelijk is.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 6 februari 2014 @ 11:41:13 #89
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136395860
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:58 schreef zealot het volgende:

[..]

Met een groeiend aantal Nederlanders die boodschappen over de grens doen, ga ik me serieus afvragen of de opbrengst wel hoger wordt. Als ik hier lees dat mensen vanuit Utrecht etc. al de grens over gaan, praat je toch al snel over half Nederland wat in principe de grens over kan zonder dat het financieel niet meer aantrakkelijk is.
Dat ben ik met je eens. Ik zeg ook niet dat ik zo redeneer, ik ga er vanuit dat de Nederlandse staat zo redeneert. En op het moment dat de opbrengsten niet meer hoger worden heb je (als staat) het goede punt bereikt, de winst is dan maximaal.
pi_136399566
Wij gaan twee keer per jaar vanuit Dordrecht naar Duitsland voor boodschappen. En een keer op de terugweg van vakantie. Dan hebben we ook veel boodschappen in het vakantieland gekocht, vaak Polen.

We kopen veel in een keer maar het komt natuurlijk niet in de buurt bij wat we uitgeven in Nederland aan boodschappen. Als ik in de grensstreek zou wonen, zou ik absoluut vaker gaan. Ook al rijden wij gratis, het kost gewoon te veel tijd.
Spoilers!
pi_136400280
Ik zit er zelfs over te denken om een keer naar Polen te rijden voor de boodschappen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:57:11 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136400338
quote:
11s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:55 schreef Hallojo het volgende:
Ik zit er zelfs over te denken om een keer naar Polen te rijden voor de boodschappen.
Is een flink stuk lopen op de terugweg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136400367
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij gaan twee keer per jaar vanuit Dordrecht naar Duitsland voor boodschappen. En een keer op de terugweg van vakantie. Dan hebben we ook veel boodschappen in het vakantieland gekocht, vaak Polen.

We kopen veel in een keer maar het komt natuurlijk niet in de buurt bij wat we uitgeven in Nederland aan boodschappen. Als ik in de grensstreek zou wonen, zou ik absoluut vaker gaan. Ook al rijden wij gratis, het kost gewoon te veel tijd.
Nou ik zou er mooi dagje uit van maken. Dordt A15 naar Nijmegen - Kleef is toch niet zover?
Belgie is dichterbij, maar volgens mij niet echt goedkoper
pi_136400539
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is een flink stuk lopen op de terugweg
Ik ga met de trein terug!

Of gaan die Duitse treinen nog steeds maar één kant op? :%
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_136402747
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:57 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Nou ik zou er mooi dagje uit van maken. Dordt A15 naar Nijmegen - Kleef is toch niet zover?
Belgie is dichterbij, maar volgens mij niet echt goedkoper
Mijn vriend werkt 90 uur per week, vaker dan 2-3 keer per jaar wordt moeilijk ;)
Het is overigens 5 kwartier rijden.
Spoilers!
pi_136402842
quote:
11s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:55 schreef Hallojo het volgende:
Ik zit er zelfs over te denken om een keer naar Polen te rijden voor de boodschappen.
Veel kruiden en worsten inslaan! De zakjes kruiden zijn daar debiel goedkoop en de worsten zijn verrukkelijk als ik mijn wederhelft mag geloven.
Spoilers!
  donderdag 6 februari 2014 @ 15:20:23 #97
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136403173
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mijn vriend werkt 90 uur per week, vaker dan 2-3 keer per jaar wordt moeilijk ;)
Het is overigens 5 kwartier rijden.
Dan ga je toch lekker alleen?
pi_136403479
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:20 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker alleen?
Ik kan niet zo lang rijden en alleen is niet gezellig ;)

Maar t geeft niet dat we niet heel vaak gaan. Ik sla gewoon groot in :s)
Spoilers!
  Moderator donderdag 6 februari 2014 @ 21:07:32 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_136416150
Iemand suggesties voor een lekkere Duitse mayo? Die te koop is bij een Edeka.

Hou van dikke zurige mayo :-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:14:09 #100
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136416522
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Iemand suggesties voor een lekkere Duitse mayo? Die te koop is bij een Edeka.

Hou van dikke zurige mayo :-)
Waarom persé bij de Edeka :?

En ik denk toch dat het een kwestie van uitproberen is....Volgende keer dat je dus weer gaat, een paar verschillende meenemen ;) ^O^
pi_136416540
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Iemand suggesties voor een lekkere Duitse mayo? Die te koop is bij een Edeka.

Hou van dikke zurige mayo :-)
Thomy O+
Wel die in een tube nemen. Wij zagen afgelopen zaterdag dat er echt een verschil is tussen de pot en de tube. Wij dachten eerst dat we het verzonnen dat we de tube lekkerder vonden. Maar in de tube zit 82% olie en in de pot 80%.
Spoilers!
  Moderator donderdag 6 februari 2014 @ 21:36:29 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_136417871
Dankje,zal es kijken of dit dé mayo is. Heb nu Homann, maar das het toch net niet
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_136428025
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:07 schreef derLudolf het volgende:
Iemand suggesties voor een lekkere Duitse mayo? Die te koop is bij een Edeka.

Hou van dikke zurige mayo :-)
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dan kan ik Albert Heijn Belgische Mayonaise aanbevelen; Die smaakt echt zoals de belse en heeft zeer weinig slechte zaken in zich (e-nr rotzooi enzo)
pi_136428121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 06:25 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dan kan ik Albert Heijn Belgische Mayonaise aanbevelen; Die smaakt echt zoals de belse en heeft zeer weinig slechte zaken in zich (e-nr rotzooi enzo)
e-nr shizzle is niet altijd rotzooi, vriend.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:05:37 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136428411
Ach een e-nummer foobje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136428453
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach een e-nummer foobje
Naast de xenofoob, de islamofoob en de homofoob is nu ook e-nummerfobie populariteit aan het winnen onder een deel van de bevolking.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:17:05 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136428494
Dan ben ik een Fobieodium
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136428527
Ik heb odiumfobie ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 7 februari 2014 @ 08:24:21 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136428546
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 08:21 schreef bijdehand het volgende:
Ik heb odiumfobie ;(
Qui oderunt te oderunt,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136428605
Maar wat ik niet vrees is de invasie van goedkope Duitse boodschappen :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_136440049
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 07:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

e-nr shizzle is niet altijd rotzooi, vriend.
Niet altijd nee, maar de E621 shit die overal in wordt gestopt is echt niet goed voor je.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:40:01 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136440116
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:37 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Niet altijd nee, maar de E621 shit die overal in wordt gestopt is echt niet goed voor je.
goed
Over Glutamaat, E621 (MSG) schreef ik eerder:
Het werd voor het eerst geisoleerd in 1908 door Kikunae Ikeda uit Kelp. Dit wordt in Japan al sinds eeuwen gegeten (gedocumenteerd sinds 797)

Het hele verhaal over het Chinees restaurant syndroom begon in 1968 toen Robert Ho Man Kwok een brief schreef aan de New England journal of medicine schreef. HIj merkte hier in op dat ie wel eens hoofdpijn had na het bezoek aan een chinees restaurant.

ZONDER enige wetenschappelijke research kregen smaakversterkers er de schuld van. Zonder enige research nog enige wetenschappelijke reden.

Pas in 1993, let wel, 25 jaar later ! Werd het eerste wetenschappelijke dubbelblinde onderzoek naar smaakversterkers en hoofdpijn gedaan. (Tarasof en Kelly) Ze maakten eerst gehakt van voorgaande onderzoeken, die absoluut onwetenschappelijk bleken, statistiek verkeerd gebruikten.
Op basis van het onderzoek van Tarasof en Kelly die twee populaties in 4 groepen verdeelden (mensen die beweerden gevoelig te zijn voor MSG en mensen die dat niet waren, verdeeld in random groepen waar ze MSG kregen en placebos) trek ik wel conclusies.
De enige persoon die reageerde was iemand die een placebo kreeg.
Er is geen enkel bewijs voor dat MSG hoofdpijn veroorzaakt als ding op zich, het enige verband wat is aangetoont is dan mensen die een tekort hebben aan vitamine B6 hoofdpijn kunnen krijgen indien ze MSG binnen krijgen. (Karl Folkers, uni van Texas)

MSG= Mono Sodium Glutamaat =Ve-Tsin trouwens

Oh en dan nog iets, glutamaat komt van nature voor in veel zaken als oude kaas, gedroogde tomaten, boullion of stoofvlees die een tijd heeft staan pruttelen, ansjovis, doperwtjes, salami, etc etc
Het ontstaat door de afbraak van eiwitten, en geeft de volle rijke smaak die je kent van bv oude kaas, gedroogde tomaten of salami.
Sterker nog, je lichaam maakt het zelf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:42:36 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136440195
Naar Glutamaat is vreselijk veel onderzoek gedaan, en er wordt verschrikkelijk veel onzin over verteld, maar het is echt heel erg onschuldig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136440267
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_136440399
ze hebben in dld altijd gewoon dingen... die ze hier gewoon niet hebben!!!
ik heb altijd braadworsten als ik ga veel beter dan de nedelrandse saucijzen die ze braadworst noemen....
mix voor gehaktballen enzo en ach dat wat ik tegenkom hahahaha
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:51:16 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136440435
quote:
Ze zijn geniaal, maar weet jij ook wie het is die ze heeft bedacht?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136440510
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze zijn geniaal, maar weet jij ook wie het is die ze heeft bedacht?
Australische chemicus dacht ik, staat wel in het artikel.

James Kennedy, heet hij, leraar scheikunde in Melbourne:
http://jameskennedymonash.wordpress.com/
Je kunt zelfs posters bestellen:
http://jameskennedymonash.wordpress.com/order-prints/
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:00:36 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136440702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:53 schreef Felagund het volgende:

[..]

Australische chemicus dacht ik, staat wel in het artikel.

James Kennedy, heet hij, leraar scheikunde in Melbourne:
http://jameskennedymonash.wordpress.com/
Je kunt zelfs posters bestellen:
http://jameskennedymonash.wordpress.com/order-prints/
Dank je, de man is een held!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:57:58 #119
63722 z80
I fink you freaky
pi_136449248
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

goed
Over Glutamaat, E621 (MSG) schreef ik eerder:
Het werd voor het eerst geisoleerd in 1908 door Kikunae Ikeda uit Kelp. Dit wordt in Japan al sinds eeuwen gegeten (gedocumenteerd sinds 797)

Het hele verhaal over het Chinees restaurant syndroom begon in 1968 toen Robert Ho Man Kwok een brief schreef aan de New England journal of medicine schreef. HIj merkte hier in op dat ie wel eens hoofdpijn had na het bezoek aan een chinees restaurant.

ZONDER enige wetenschappelijke research kregen smaakversterkers er de schuld van. Zonder enige research nog enige wetenschappelijke reden.

Pas in 1993, let wel, 25 jaar later ! Werd het eerste wetenschappelijke dubbelblinde onderzoek naar smaakversterkers en hoofdpijn gedaan. (Tarasof en Kelly) Ze maakten eerst gehakt van voorgaande onderzoeken, die absoluut onwetenschappelijk bleken, statistiek verkeerd gebruikten.
Op basis van het onderzoek van Tarasof en Kelly die twee populaties in 4 groepen verdeelden (mensen die beweerden gevoelig te zijn voor MSG en mensen die dat niet waren, verdeeld in random groepen waar ze MSG kregen en placebos) trek ik wel conclusies.
De enige persoon die reageerde was iemand die een placebo kreeg.
Er is geen enkel bewijs voor dat MSG hoofdpijn veroorzaakt als ding op zich, het enige verband wat is aangetoont is dan mensen die een tekort hebben aan vitamine B6 hoofdpijn kunnen krijgen indien ze MSG binnen krijgen. (Karl Folkers, uni van Texas)

MSG= Mono Sodium Glutamaat =Ve-Tsin trouwens

Oh en dan nog iets, glutamaat komt van nature voor in veel zaken als oude kaas, gedroogde tomaten, boullion of stoofvlees die een tijd heeft staan pruttelen, ansjovis, doperwtjes, salami, etc etc
Het ontstaat door de afbraak van eiwitten, en geeft de volle rijke smaak die je kent van bv oude kaas, gedroogde tomaten of salami.
Sterker nog, je lichaam maakt het zelf.
ga die trol nou niet voeren. gewoon dood negeren help het beste.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:05:02 #120
63722 z80
I fink you freaky
pi_136449504
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_136449821
En nu richten we ons weer op boodschappen doen in Dld okay. Ik koop daar nagenoeg al mijn boodschappen, maar Belse Mayonaise van Ah vind ik het lekkerst.
Maar voor de meeste dingen kunnen we goedkoper / lekkerder / gezonder terecht in Duitsland en doen wij daar dus de meeste boodschappen.
pi_136460672
Welke plaats is vanaf Amsterdam nou het best te doen om naar DE te gaan met de trein/bus?

Word dat weer Kleve?
pi_136461460
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 02:24 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Welke plaats is vanaf Amsterdam nou het best te doen om naar DE te gaan met de trein/bus?

Word dat weer Kleve?
Dagje Oberhausen ook leuk, wel wat verder rijden
  zaterdag 8 februari 2014 @ 08:28:54 #124
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136461479
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 02:24 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Welke plaats is vanaf Amsterdam nou het best te doen om naar DE te gaan met de trein/bus?

Word dat weer Kleve?
Je kan met de trein naar Nijmegen, er is een directe bus naar Kranenburg. Is een mooi plaatsje met een Aldi, Pennymarkt, Rewe, DM.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 februari 2014 @ 08:38:58 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136461511
Kranenburg is wel heel klein, een hele dag kun je daar niet zoekbrengen. Dan zou ik toch doorrijden naar Kleve, gewoon blijven zitten in de bus :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 8 februari 2014 @ 09:13:01 #126
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_136461672
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 08:22 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Dagje Oberhausen ook leuk, wel wat verder rijden
Je zou zelf naar Düsseldorf of Keulen door kunnen treinen, als je eenmaal in Duitsland bent dan ben je er zo met de hsl.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 09:14:26 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136461686
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 02:24 schreef Geflipte-Koelkast het volgende:
Welke plaats is vanaf Amsterdam nou het best te doen om naar DE te gaan met de trein/bus?

Word dat weer Kleve?
Als je wilt citytrippen, neem de ICE naar Düsseldorf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 00:33:27 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_136491253
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:14 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Waarom persé bij de Edeka :?

En ik denk toch dat het een kwestie van uitproberen is....Volgende keer dat je dus weer gaat, een paar verschillende meenemen ;) ^O^
Omdat de Edeka het dichtste bij is ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 9 februari 2014 @ 18:02:37 #129
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136514147
Ik mis de Famila en de Mülti in de openingspost.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:11:35 #130
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136514531
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 15:55 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Oldenzaal, 32.000 inwoners; 2 Aldi's, 1 Lidl, 3 C1000, 1 AH, 1 Jumbo, 1 Emté... 9 supermarkten :)
Hoogezand-Sappemeer: 2x C1000 (1 ervan wordt Coop en de ander Jumbo) 2x Jumbo (binnenkort dus 3) 1x Coop (binnenkort 2) 2x Aldi, 2x Lidl en 1x AH. Dus nu 10 supermarkten.
pi_136514735
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:02 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik mis de Famila en de Mülti in de openingspost.
Er zijn maar drie Multi's in Dld en die zijn in Emden en Leer.
En er zijn maar twee Familia's in de buurt van de grens en die is groot maar niet de goedkoopste. Ik denk daarom dat ze niet in de openingspost staan.
Wij gaan trouwens zelden naar Familia en Leer, wij rijden vaak naar Papenburg naar Real en Kaufland. Dat is net zover / dichterbij en geen oponthoud bij de tunnel :7
  zondag 9 februari 2014 @ 18:18:30 #132
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136514805
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:16 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Er zijn maar drie Multi's in Dld en die zijn in Emden en Leer.
En er zijn maar twee Familia's in de buurt van de grens en die is groot maar niet de goedkoopste. Ik denk daarom dat ze niet in de openingspost staan.
Wij gaan trouwens zelden naar Familia en Leer, wij rijden vaak naar Papenburg naar Real en Kaufland. Dat is net zover / dichterbij en geen oponthoud bij de tunnel :7
Zijn meerdere van de Famila, ik weet er 3. Leer, Oldenburg en ergens niet ver daar uit de buurt nog 1. Kwam er laatst toevallig langs. Weet alleen de plaatsnaam niet meer, was een klein dorpje.


Ff gecheckt, zit een Famila in Friesoythe.

Die tunnel is inderdaad een ramp nu, vooral overdag. Ik rij er niet meer door, gewoon de eerste afslag voor de tunnel nemen en 5 minuten later ben ik bij de Famila :) .

Maar Leer is vanaf Nieuweschans iets dichterbij dan Papenburg, heb een de afstand qua kilometers bekeken maar veel scheelt het niet.

Reaal en Kaufland kom ik ook vaak, altijd leuke aanbiedingen daar.
pi_136515480
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:18 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Zijn meerdere van de Famila, ik weet er 3. Leer, Oldenburg en ergens niet ver daar uit de buurt nog 1. Kwam er laatst toevallig langs. Weet alleen de plaatsnaam niet meer, was een klein dorpje.


Ff gecheckt, zit een Famila in Friesoythe.

Die tunnel is inderdaad een ramp nu, vooral overdag. Ik rij er niet meer door, gewoon de eerste afslag voor de tunnel nemen en 5 minuten later ben ik bij de Famila :) .

Maar Leer is vanaf Nieuweschans iets dichterbij dan Papenburg, heb een de afstand qua kilometers bekeken maar veel scheelt het niet.

Reaal en Kaufland kom ik ook vaak, altijd leuke aanbiedingen daar.

Inderdaad. En in Bunde even naar Nix Wie Hin (er zijn meer filialen dus ook tip voor anderen) voor shampoo en ijzerwaren. Ik kocht daar eens rol kippengaas voor 9 euro waar ik NL voor zelfde rol bij Formido ruim 40 moest betalen!
Klahsen voor de schoenen en in Aschendorf zo nu en dan ook naar Postenbörse (ook daarvan zijn meer filialen, tip voor anderen). Bij Postenbörse wandel je nooit zonder lege handen de deur uit :D
  zondag 9 februari 2014 @ 18:41:28 #134
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136515636
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:37 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Inderdaad. En in Bunde even naar Nix Wie Hin (er zijn meer filialen dus ook tip voor anderen) voor shampoo en ijzerwaren. Ik kocht daar eens rol kippengaas voor 9 euro waar ik NL voor zelfde rol bij Formido ruim 40 moest betalen!
Klahsen voor de schoenen en in Aschendorf zo nu en dan ook naar Postenbörse (ook daarvan zijn meer filialen, tip voor anderen). Bij Postenbörse wandel je nooit zonder lege handen de deur uit :D
Wat is Postenbörse voor winkel? Ook restantenverkoop net als Nix Wie Hin?
pi_136516721
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 18:41 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Wat is Postenbörse voor winkel? Ook restantenverkoop net als Nix Wie Hin?
Postenbörse heeft wat weg van Action en Nix wie Hin. Heel veel spullen. Veel zooi en net-niet dingen, maar dan zit er net iets tussen dat je gebruiken kunt en wat echt een stuk goedkoper is.
Wij hadden rollen cellofaam waar je zo leuk cadeaus enzo mee in kunt pakken; veel goedkoper dan elders. Fietstassen, schoolspullen, glazen, enzovoort enzovoort.
  zondag 9 februari 2014 @ 21:47:26 #136
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136526147
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:07 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Postenbörse heeft wat weg van Action en Nix wie Hin. Heel veel spullen. Veel zooi en net-niet dingen, maar dan zit er net iets tussen dat je gebruiken kunt en wat echt een stuk goedkoper is.
Wij hadden rollen cellofaam waar je zo leuk cadeaus enzo mee in kunt pakken; veel goedkoper dan elders. Fietstassen, schoolspullen, glazen, enzovoort enzovoort.
Waar zit die? Ik ga vanaf deze week klussen in mijn nieuwe woning dus wie weet dat ik er nog dingen vind die ik kan gebruiken :P Koopjes zijn altijd welkom hier :)
pi_136527551
Ik ben afgelopen week voor het eerst in jaren naar de nederlandse aldi geweest, dat was toch een beetje een afknapper na de duitse aldi sued :{
pi_136532177
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:06 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ben afgelopen week voor het eerst in jaren naar de nederlandse aldi geweest, dat was toch een beetje een afknapper na de duitse aldi sued :{
Ik ga al jaren niet meer naar de Aldi omdat het elke keer toch tegenvalt. Die moeten in Nederland echt eens een andere weg in slaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_136533609
Ik kom er nog wel voor de koffie, maar voor de rest ziet het er inderdaad wat armzalig uit vergeleken met de Duitse Aldi(-Süd).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_136535365
Action zit ook in Duitsland. Althans in Leer. Achter de McDonalds. :D
pi_136537223
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:47 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Waar zit die? Ik ga vanaf deze week klussen in mijn nieuwe woning dus wie weet dat ik er nog dingen vind die ik kan gebruiken :P Koopjes zijn altijd welkom hier :)
Nix wie hin zit hier:
https://maps.google.nl/?l(...)19,0.013797&t=m&z=16

En Postenborse hier voor het station achter de Lidl: https://maps.google.nl/?l(...)34,0.013797&t=m&z=16
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 februari 2014 @ 06:51:34 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136537300
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:50 schreef MCH het volgende:
Action zit ook in Duitsland. Althans in Leer. Achter de McDonalds. :D
In Goch ook (was het 6e filiaal dat geopend werd in DLD)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_136537768
Niet alleen de consumenten gaan de grens over :D

http://www.l1.nl/nieuws/2(...)ezingsbord-duitsland

quote:
GroenLinks Sittard plaatst verkiezingsbord in Duitsland

Strategischer kun je een verkiezingsbord bijna niet opstellen.

GroenLinks Sittard-Geleen heeft een grote poster geplaatst bij een winkelcentrum in Tüddern, net over de Duitse grens.

Het bord staat er sinds donderdagavond en is sindsdien gezien door duizenden Nederlanders die in Tüddern hun boodschappen komen doen.

Statement

GroenLinks wil met het verkiezingsbord op Duits grondgebied een statement maken. In Sittard-Geleen is de leegloop van de eigen winkelcentra een belangrijk verkiezingsthema. Volgens de partij is het te gemakkelijk om alleen het 'winkelen over de grens' daar als oorzaak voor aan te wijzen.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:46:19 #144
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136538702
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 00:50 schreef MCH het volgende:
Action zit ook in Duitsland. Althans in Leer. Achter de McDonalds. :D
Klopt, alleen zijn veel artikelen er duurder dan bij Action Nederland. Ben weleens bij Action Leer geweest.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:47:13 #145
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_136538723
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Klopt, alleen zijn veel artikelen er duurder dan bij Action Nederland. Ben weleens bij Action Leer geweest.
Dat valt best wel mee, en er zijn ook dingen goedkoper.
  maandag 10 februari 2014 @ 09:49:06 #146
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136538764
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 06:29 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Nix wie hin zit hier:
https://maps.google.nl/?l(...)19,0.013797&t=m&z=16

En Postenborse hier voor het station achter de Lidl: https://maps.google.nl/?l(...)34,0.013797&t=m&z=16

Dan ben ik weleens bij Postenborse geweest :P Herinnerde me de naam niet. Stonk er in elk geval niet zo erg als bij Nix Wie Hin, daar hangt altijd zo'n aparte vieze lucht.
pi_136657716
Kun je in Duitsland gekochte bierkratten zonder problemen in een Nederlandse supermarkt inleveren (even afgezien van merken die ze hier niet verkopen)?
pi_136657841
Welke supermarkten zijn er interessant om langs te gaan in Kleve? :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:09:51 #149
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_136661088
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:41 schreef Puala het volgende:
Welke supermarkten zijn er interessant om langs te gaan in Kleve? :)
De Aldi en de Edeka op de Hoffmanallee.
En de Kaufland, ik ga altijd naar die op de Olmstrasse.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_136672526
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:41 schreef Puala het volgende:
Welke supermarkten zijn er interessant om langs te gaan in Kleve? :)
Aldi Sued en Kaufland.
Mokkel met stuntstok
pi_136673237
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:56 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Aldi Sued en Kaufland.
Dit. Plus de DM drogist naast de Aldi. en eventueel Trinkgut en Fresschnapf.

Shit, ik had in het vorige topic een mooi Kleve winkellijstje met adressen gemaakt. Ik acht dat dat misschien wel in de OP kon omdat we toch vaak dezelfde vraag krijgen maar we zijn alweer op de (voor mij) derde pagina.
Spoilers!
pi_136673453
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit. Plus de DM drogist naast de Aldi. en eventueel Trinkgut en Fresschnapf.

Shit, ik had in het vorige topic een mooi Kleve winkellijstje met adressen gemaakt. Ik acht dat dat misschien wel in de OP kon omdat we toch vaak dezelfde vraag krijgen maar we zijn alweer op de (voor mij) derde pagina.
heb je die lijst of de post, een linkje? doe ik 'm d'r in
Mokkel met stuntstok
pi_136678122
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:49 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dan ben ik weleens bij Postenborse geweest :P Herinnerde me de naam niet. Stonk er in elk geval niet zo erg als bij Nix Wie Hin, daar hangt altijd zo'n aparte vieze lucht.
En bij Nix wie Hin hoor je ook altijd zo'n raar geluid alsof er iets zit te storen op speakers / boxen _O-
Maar als je die vindt stinken dan moet je kledingzaak "kik" eens binnen wandelen. Daar ruikt het nog synthetiser dan bij Zeeman of Wibra :Y
pi_136678623
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:28 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

heb je die lijst of de post, een linkje? doe ik 'm d'r in
Oh ja, dat kan jij ^O^ Even zoeken.

Edit: stomme iPad :r Ik kan dus geen teksten selecteren. Het is dus post 215 uit het vorige topic. Ik had hem wat aan willen passen want er staat wat persoonlijke info en een typo in, die hoeven niet perse in de OP ;)

[ Bericht 25% gewijzigd door Lucky_Strike op 13-02-2014 20:42:16 ]
Spoilers!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 februari 2014 @ 20:45:58 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136679314
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 09:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

Klopt, alleen zijn veel artikelen er duurder dan bij Action Nederland. Ben weleens bij Action Leer geweest.
De aanbiedingen zijn precies hetzelfde en van andere prijzen merk ik ook niks :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_136679428
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh ja, dat kan jij ^O^ Even zoeken.

Edit: stomme iPad :r Ik kan dus geen teksten selecteren. Het is dus post 215 uit het vorige topic. Ik had hem wat aan willen passen want er staat wat persoonlijke info en een typo in, die hoeven niet perse in de OP ;)
Gelukt geloof ik :)
Mokkel met stuntstok
pi_136679916
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:47 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Gelukt geloof ik :)
Ja, handig zo! al zeg ik het zelf :+
Er staat alleen nog een spatie te weinig in de laatste zin (Duitseversie)
Spoilers!
pi_136679984
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja, handig zo! al zeg ik het zelf :+
Er staat alleen nog een spatie te weinig in de laatste zin (Duitseversie)
Zo stond het in jouw post :6
Mokkel met stuntstok
pi_136680077
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:57 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Zo stond het in jouw post :6
;(
Spoilers!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 februari 2014 @ 20:59:55 #160
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136680118
quote:
Fressnapf is de Duitse versie van Dierendiscounter Jumper.
Die moet ook nog even aangepast (fress - eten, napf - bak, etensbak dus :) )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_136680178
w/
Mokkel met stuntstok
pi_136681006
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Die moet ook nog even aangepast (fress - eten, napf - bak, etensbak dus :) )
Ik wist dat er iets niet goed zat aan dat woord 8-)
Spoilers!
  donderdag 13 februari 2014 @ 21:27:06 #163
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136681857
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

De aanbiedingen zijn precies hetzelfde en van andere prijzen merk ik ook niks :)
Ik kom regelmatig bij de Action in Leer, viel me afgelopen week op dat vooral de klus (hoogglans verf, muurverf e.d.) en hobby artikelen (acrylverf e.d.) er duurder zijn. Emmer witte muurverf in Leer 13,99 per emmer, hier net onder de 11euro per emmer. Inhoud is hetzelfde.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 februari 2014 @ 21:46:04 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_136683051
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:27 schreef Wildervankstertje het volgende:

Ik kom regelmatig bij de Action in Leer, viel me afgelopen week op dat vooral de klus (hoogglans verf, muurverf e.d.) en hobby artikelen (acrylverf e.d.) er duurder zijn. Emmer witte muurverf in Leer 13,99 per emmer, hier net onder de 11euro per emmer. Inhoud is hetzelfde.
Dat koop ik nooit :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 14 februari 2014 @ 00:23:03 #165
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_136689765
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Die moet ook nog even aangepast (fress - eten, napf - bak, etensbak dus :) )
Plus dat de Jumper niet echt een discounter is :P
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:22:14 #166
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136714548
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat koop ik nooit :+
Ben nu aan het klussen in mijn nieuwe woning, dus overal op zoek naar koopjes :P
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 februari 2014 @ 20:24:13 #167
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136714615
Mijn Netto wordt een Rewe... Ik weet nog niet of ik dat heel erg leuk vind.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:27:14 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136714719
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:24 schreef Sjeen het volgende:
Mijn Netto wordt een Rewe... Ik weet nog niet of ik dat heel erg leuk vind.
Rewe heeft goed vlees
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 20:38:53 #169
63722 z80
I fink you freaky
pi_136715240
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:24 schreef Sjeen het volgende:
Mijn Netto wordt een Rewe... Ik weet nog niet of ik dat heel erg leuk vind.
persoonlijk vind ik de Rewe beter dan de netto. en echt goedkoop is de netto ook niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 14 februari 2014 @ 20:40:24 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_136715315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:38 schreef z80 het volgende:

[..]

persoonlijk vind ik de Rewe beter dan de netto. en echt goedkoop is de netto ook niet.
Ik vind Rewe vergelijkbaar met Appie en Netto met C1000. Ik ga me laten verrassen :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_136716580
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:23 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Plus dat de Jumper niet echt een discounter is :P
Wel hier in de randstad hoor.
Spoilers!
pi_136717315
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 20:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vind Rewe vergelijkbaar met Appie en Netto met C1000. Ik ga me laten verrassen :)
Nou ik vind c1000 wel iets luxer / oordelijker hoor dan Netto. Netto doet mij meer denken aan de toenmalige Edah
  zaterdag 15 februari 2014 @ 00:00:06 #173
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_136723684
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wel hier in de randstad hoor.
De Jumper is niks goedkoper dan de Pets Place of de Welkoop.
En die zijn bijna altijd duurder dan Zooplus.
  zondag 16 februari 2014 @ 18:22:18 #174
155616 Proximo
For god, king & country
pi_136781836
Netto Markt _O_
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 16 februari 2014 @ 19:05:59 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136783177
Van alle discounters/supermarkten vind ik Norma trouwens de minste, ben de laatste tijd wat vaker bij penny geweest en die bevalt me ook goed, naast Aldi Sued.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:51:22 #176
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136787755
Bij kattebakkorrels "Klump Strau" had ik klontvormende korrels verwacht. Die van Kaufland doen dat niet, die van DM (merk "Bianca") doen dat wel :)
censuur :O
pi_136790654
Bij Fressnapf stond naast elke soort kattengrit een bakje met nat grit zodat klanten de kwaliteit kunnen belijken :D
Spoilers!
pi_136884626
Ik ben wel benieuwd wat jullie allemaal in Duitsland kopen. Hier een extra topic :7
pi_136884668
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:52 schreef marcel.nl het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat jullie allemaal in Duitsland kopen. Hier een extra topic :7
Dat had toch ook hier gekund?
Mokkel met stuntstok
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:28:43 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136885658
Voor diegene die morgenochtend tijd en zin hebben, morgen heeft Aldi Sued kinderkleding in de aanbieding. Dit gaf altijd taferelen gelijk Katrien Duck bij de uitverkoop van het Wespennest.
Koffie mee, parkeren met zicht op de winkel(ingang) en genieten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136892470
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 10:54 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Dat had toch ook hier gekund?
Nee dit gaat alleen over Supermarkten. Ik heb zelf mijn tweede kaminofen gekocht, die koop je niet in de supermarkt ;)
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:14:38 #182
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136892988
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:22 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

En bij Nix wie Hin hoor je ook altijd zo'n raar geluid alsof er iets zit te storen op speakers / boxen _O-
Maar als je die vindt stinken dan moet je kledingzaak "kik" eens binnen wandelen. Daar ruikt het nog synthetiser dan bij Zeeman of Wibra :Y
Kom vaak bij de Kik, maar de filialen waar ik meestal kom vind ik niet stinken. Kik zit trouwens ook in Groningen nu, Oude Ebbingestraat. Veel mooiere winkel dan de Duitse filialen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 15:16:05 #183
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136893042
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Bij kattebakkorrels "Klump Strau" had ik klontvormende korrels verwacht. Die van Kaufland doen dat niet, die van DM (merk "Bianca") doen dat wel :)
Ik kocht altijd de grote zakken silica korrels bij Kaufland, Beviel me beter dan andere kattenbakvulling.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 februari 2014 @ 16:16:28 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_136895783
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor diegene die morgenochtend tijd en zin hebben, morgen heeft Aldi Sued kinderkleding in de aanbieding. Dit gaf altijd taferelen gelijk Katrien Duck bij de uitverkoop van het Wespennest.
Koffie mee, parkeren met zicht op de winkel(ingang) en genieten.
En mocht je naar binnen moeten: Duits praten..
pi_136896406
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:16 schreef qltel het volgende:

[..]

En mocht je naar binnen moeten: Duits praten..
vergeet het boos kijken naar andere nederlanders niet >:)
pi_136975101
Hi Leonie uit Surhuisterveen hier. Is hier iemand uit Surhuisterveen/Drachten/Groningen/Leeuwarden of ergens anders in de buurt, die af en toe naar Duitsland gaat om te shoppen en met mij de benzinekosten wil delen? Ik heb geen rijbewijs, maar kan wel vertalen, ben namelijk duits ;).Via blablacar.nl kan ik niet veel ritten vinden, dus dacht ik, ik vraag hier eens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Feli op 22-02-2014 01:42:52 (verward met alias en zo) ]
Pauze....
pi_136975238
Is de trein naar Leer/Weener geen optie? Al kun je dan natuurlijk niet zoveel meenemen.
pi_136975304
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit gaf altijd taferelen gelijk Katrien Duck bij de uitverkoop van het Wespennest.
Ik moest lachen. Excuus, ik moet nog steeds lachen :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_136975424
Openbaar vervoer is echt erg duur, dan deel ik liever de benzinekosten, vandaar. Soms gaat er ook iemand van Groningen naar Leer voor 3 euro (blablacar.nl) bijvoorbeeld, maar naja hoe meer mensen ik ken, hoe beter. Plus, tis gezelliger.
Pauze....
pi_136975626
Arriva ziet de trein naar Leer als binnenlands vervoer. Je kunt daar ook gewoon met chipkaart/kruivatkaartjes reizen, zodat het niet duurder is dan binnenlands vervoer.

Maar ik ga zelf ook liever met de auto. Ik zal je oproep onthouden, al ga ik niet heel vaak die kant op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2014 15:07:58 ]
pi_136975840
Dankjewel LeTourdeFrance! Mocht het doorgaan verheug ik me erop :) Leberkäse, ich komme ;)
Pauze....
pi_137006070
Zo naar Duitsland om te shoppen! Zaterdag is altijd wel hel, megadruk! Maar ja, kan alleen vandaag! Hopen dat niet veel is uitverkocht...
  zaterdag 22 februari 2014 @ 09:13:51 #193
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137006082
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:12 schreef Deezertje het volgende:
Zo naar Duitsland om te shoppen! Zaterdag is altijd wel hel, megadruk! Maar ja, kan alleen vandaag! Hopen dat niet veel is uitverkocht...
Hangt er vanaf wat je nodig hebt en waar je naartoe gaat :P

Veel plezier :)
pi_137006229
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:13 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je nodig hebt en waar je naartoe gaat :P

Veel plezier :)
Penny, Aldi, DM, Tchibo :P
pi_137044429
Gisteren abnormaal druk in Kranenburg!
Mensen kwamen met karren vol drank uit de Aldi, Rewe en Penny lopen.
Week voor carnaval dus misschien daarom extra druk ;)
98% was NL-kenteken.

Zelf met kar vol uit de DM-gelopen. Hadden kwam ik later achter 1x artikel van 45 cent teveel aangeslagen, maar goed ;) Aldi was echt gigantisch druk, mensen graaien en graaien.
  zondag 23 februari 2014 @ 19:06:15 #196
63722 z80
I fink you freaky
pi_137060466
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 12:50 schreef Deezertje het volgende:
Gisteren abnormaal druk in Kranenburg!
Mensen kwamen met karren vol drank uit de Aldi, Rewe en Penny lopen.
Week voor carnaval dus misschien daarom extra druk ;)
98% was NL-kenteken.

Zelf met kar vol uit de DM-gelopen. Hadden kwam ik later achter 1x artikel van 45 cent teveel aangeslagen, maar goed ;) Aldi was echt gigantisch druk, mensen graaien en graaien.
kom aankomende zaterdag nog maar een keer. dan kun je zien wat druk is. :Y
met Rosenmontag zittende winkels dicht of sluiten eerder. gevolg, volgens de Duitsers breekt er dan een hongerperiode aan en moet je massaal inkopen gaan doen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_137060598
De aldi heeft plastic flesjes bier. Ook ideaal voor carnaval op plaatsen waar je geen glas mee mag nemen.
pi_137061442
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 19:08 schreef CafeRoker het volgende:
De aldi heeft plastic flesjes bier. Ook ideaal voor carnaval op plaatsen waar je geen glas mee mag nemen.
Lidl ook, en trouwens wel meer merken. Had er eerst een "anti" tegen, bier uit plastic maar mag niet klagen. Ik vind Lemon Bier, de Radler en Wit bier uit plastiek van Lidl best te pruimen.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:05:30 #199
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137093654
Kreeg op youtube net deze reclame van edeka voor de clip die ik wilde kijken, vind hem beter dan wat ik eigenlijk wilde kijken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137093716
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Kreeg op youtube net deze reclame van edeka voor de clip die ik wilde kijken, vind hem beter dan wat ik eigenlijk wilde kijken
Ja, geweldig he _O- die stem, die kop, die tekst _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137093756
Die kreeg ik net ook als reclame. :D

Volgende week trouwens inline skates bij de Aldi (Süd) voor 30 euro. Ben benieuwd of dat wat is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 24 februari 2014 @ 16:09:22 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137093780
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, geweldig he _O- die stem, die kop, die tekst _O_
Volgens mij heeft hij een toetertje gerookt, die sfeer heeft het helemaal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137093851
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij een toetertje gerookt, die sfeer heeft het helemaal
Nee, slechts een knakworst :7

Trouwens, nog tips voor lekker bockworsten? :9
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 24 februari 2014 @ 16:12:56 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137093932
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:08 schreef Felagund het volgende:
Die kreeg ik net ook als reclame. :D

Volgende week trouwens inline skates bij de Aldi (Süd) voor 30 euro. Ben benieuwd of dat wat is.
Aldi Süd vind ik de enige discounter waar de specials vaak goed zijn, ook de non food. Bij Lidl vind ik bv het gereedschap niets of veel te duur, en de special wijnen helemaal niets.
Wijn koop ik trouwens alleen nog maar bij weinvorteil.de scherpe prijzen en als je de nieuwsbrief volgt vaak tot 50% korting.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 februari 2014 @ 16:14:40 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137093993
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, slechts een knakworst :7

Trouwens, nog tips voor lekker bockworsten? :9
Ze hadden een tijdje terug lekkere krakauer bij Aldi Süd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137094027
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aldi Süd vind ik de enige discounter waar de specials vaak goed zijn, ook de non food. Bij Lidl vind ik bv het gereedschap niets of veel te duur, en de special wijnen helemaal niets.
Wijn koop ik trouwens alleen nog maar bij weinvorteil.de scherpe prijzen en als je de nieuwsbrief volgt vaak tot 50% korting.
Ik heb er ook een badkamerkastje gekocht. Eigenlijk kan er voor 30 euro vrij weinig mis gaan, zeker omdat ik ze niet heel vaak ga gebruiken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_137094041
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze hadden een tijdje terug lekkere krakauer bij Aldi Süd
Hebben ze die nog? Hier in NL verkopen ze bijna geen lekkere.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 24 februari 2014 @ 16:19:11 #208
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137094130
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:15 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hebben ze die nog? Hier in NL verkopen ze bijna geen lekkere.
Weet ik niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137094172
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet ik niet.
En anders vraag ik het gewoon aan een XXL-Duitser :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137094204
Ook een tip: de donker chocolade bij Aldi (Süd) van Moser Roth. . ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_137094287
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:21 schreef Felagund het volgende:
Ook een tip: de donker chocolade bij Aldi (Süd) van Moser Roth. . ^O^
Dat is toch die van tig %? :9~
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_137094384
quote:
6s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is toch die van tig %? :9~
Er is een 70% en een 85% variant. Daarnaast nog luxere varianten met kers/chili en sinaasappelsmaak.

Schijnbaar ook gewoon bij Aldi Nord:
http://www.aldi-nord.de/a(...)iv_bei_aldi_236.html
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_137094517
Da's lekker ja. Elke dag een blokje van 85% :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 24 februari 2014 @ 16:46:34 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137094969
Die Moserroth is zeer goed te doen, zeker voor die prijs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:01:06 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137119645
Een leuk uitje voor de hond is trouwens
Tiernahrung Schwenner GmbH
Adres van het werksverkauf is
Molkereistraße 59
Uedem

Is een fabriek met een eigen winkel waar men diepgevroren (orgaan)vlees hondenvoer verkoopt en allerlei delen van rund, kalf, varken of lam/schaap gedroogd.
Matroos hond vind het geweldig, honden mogen in de winkel en worden vreselijk verwend met lekkertjes.
Je moet niet week zijn, hebben ook dingen als gedroogde kalfsoren met haar. Matroos hond is er gek op. Net als de gedroogde runderkophuid.

http://www.tiernahrung-schwenner.de

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietverdriet op 25-02-2014 11:51:55 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:17:40 #216
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_137120012
Iemand nog tips voor centro? Wij gaan daar vandaag namelijk heen.
BAM dit is 3KB
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:28:29 #217
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137120260
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:17 schreef Loll het volgende:
Iemand nog tips voor centro? Wij gaan daar vandaag namelijk heen.
Het aquarium is mooi, Gasometer ook. Winkels zijn okay als je van ketens houd die overal zitten, net als de horeca.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:29:49 #218
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137120290
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het aquarium is mooi, Gasometer ook. Winkels zijn okay als je van ketens houd die overal zitten, net als de horeca.
Centro heeft toch alleen maar van die hele dure winkels? Volgens mij ben ik daar ooit eens geweest naar een kerstmarkt (en nooit meer dus)
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:32:35 #219
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_137120347
Is er verder in de buurt daar nog wat te doen? In Oberhausen zelf ofzo? Enne welke supermarkten zitten er in de buurt?
BAM dit is 3KB
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:37:48 #220
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137120494
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:29 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Centro heeft toch alleen maar van die hele dure winkels? Volgens mij ben ik daar ooit eens geweest naar een kerstmarkt (en nooit meer dus)
Dat ligt eraan wat je heel duur vindt, bij heel duur denk ik aan de Königsallee in Duesseldorf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:38:42 #221
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137120534
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:32 schreef Loll het volgende:
Is er verder in de buurt daar nog wat te doen? In Oberhausen zelf ofzo? Enne welke supermarkten zitten er in de buurt?
Er zit een goed musical theater, supermarkten daar in de buurt weet ik niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137120747
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:32 schreef Loll het volgende:
Is er verder in de buurt daar nog wat te doen? In Oberhausen zelf ofzo? Enne welke supermarkten zitten er in de buurt?
De binnenstad van Oberhausen kun je overslaan, dat is echt een en al treurnis, er zit nauwelijks meer een normale winkel.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:49:33 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137120842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:46 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

De binnenstad van Oberhausen kun je overslaan, dat is echt een en al treurnis, er zit nauwelijks meer een normale winkel.
Centro heeft de binnenstad van Oberhausen, wat al niet veel was, de doodschop gegeven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137130068
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:29 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Centro heeft toch alleen maar van die hele dure winkels? Volgens mij ben ik daar ooit eens geweest naar een kerstmarkt (en nooit meer dus)
nee? Er zit onder andere een grote h&m...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_137130084
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er zit een goed musical theater, supermarkten daar in de buurt weet ik niet
er zit een Lidl tegenover
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_137130802
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:32 schreef Loll het volgende:
Is er verder in de buurt daar nog wat te doen? In Oberhausen zelf ofzo? Enne welke supermarkten zitten er in de buurt?
Hou je er rekening mee dat Oberhausen, net als verschillende andere Duitse steden, een umweltzone heeft. Let dus op de bordjes, ze gelden ook voor niet Duitse voertuigen. Centro en de snelweg is zonevrij, maar voor de rest moet je zo'n sticker op je ruit hebben. Vanaf 1 juli as. mogen alleen groen gestickerde auto's de (voor)stad in, tot die datum mogen ook de gele stickers nog.

Vlakbij Centro, maar dus wel in Umweltzone, ligt een grote winkel van het grote maten merk Ulla Popken. Deze zaak fungeert als combi van outlet en gewone collectie en ligt naast het station Oberhausen-Osterfeld sud.
  woensdag 26 februari 2014 @ 22:00:42 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137178608
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Kreeg op youtube net deze reclame van edeka voor de clip die ik wilde kijken, vind hem beter dan wat ik eigenlijk wilde kijken
Geenstijl heeft het ook gespot
http://www.geenstijl.nl/m(...)ergeilste_recla.html
Remember folks, you read it here first!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137179122
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 22:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geenstijl heeft het ook gespot
http://www.geenstijl.nl/m(...)ergeilste_recla.html
Remember folks, you read it here first!
Ik kwam het als eerste tegen op de site van NRC.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-zeggen-supergeil/
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:16:40 #229
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137191116
Kan iemand mij wat vertellen over die CardNmore van de Netto? Is dat handig, gratis, addertjes onder t gras ergens?
pi_137199890
Ik ben net terug van de Kaufland, en heb iets gevonden waar ik erg benieuwd naar ben!
Brace yourselfs, Milka Brezel :D



Ze hadden ook iets met sweet corn geloof ik, en iets met gewone koekjes. Dacht ik dan; iig 3 soorten maar ik vond deze het speciaalste dus die heb ik meegenomen.

Oh en verder natuurlijk het standaard broodje bockworst met mosterd voor éen Euro :~
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:01:42 #231
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_137200101
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:57 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik ben net terug van de Kaufland, en heb iets gevonden waar ik erg benieuwd naar ben!
Brace yourselfs, Milka Brezel :D

[ afbeelding ]

Ze hadden ook iets met sweet corn geloof ik, en iets met gewone koekjes. Dacht ik dan; iig 3 soorten maar ik vond deze het speciaalste dus die heb ik meegenomen.

Oh en verder natuurlijk het standaard broodje bockworst met mosterd voor éen Euro :~
Bij Milka zijn ze knettergek geworden. De meest vage combi's komen langs :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_137200444
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:01 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Bij Milka zijn ze knettergek geworden. De meest vage combi's komen langs :')
Ah joh, voor die 89 cent wil ik het wel proberen haha
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:15:25 #233
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_137200722
Het zijn mischien wel vage combis maar de enige die ik niet geslaagd vind is die met smarties voor de rest vind ik het allemaal heerlijk.
BAM dit is 3KB
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:50:52 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137204549
Koop gewoon eens een goede chocolade denk ik dan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137204565
In de vs heb je m&m's in heel veel smaken, waaronder pretzel en pindakaas. Dus zo vreemd vind ik die Milka nog niet. Ik wou dat ze die met pindakaas hier verkochten.... zucht.
pi_137205602
Als je dan toch choco met smaakjes wil: Ritter :9
pi_137205725
De combinatie van pure chocolade met kers of sinaasappel vind ik nog wel lekker, maar meestal wil ik gewoon (pure) chocolade zonder smaakje.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:51:59 #238
3185 Adelante
To let it go now
pi_137206498
Ik neem altijd wel Mozartkugeln mee bij shoppen in DLD :9
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 februari 2014 @ 18:55:44 #239
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_137208539
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:24 schreef AnnaNiem het volgende:

Hou je er rekening mee dat Oberhausen, net als verschillende andere Duitse steden, een umweltzone heeft. Let dus op de bordjes, ze gelden ook voor niet Duitse voertuigen. Centro en de snelweg is zonevrij, maar voor de rest moet je zo'n sticker op je ruit hebben. Vanaf 1 juli as. mogen alleen groen gestickerde auto's de (voor)stad in, tot die datum mogen ook de gele stickers nog.

Als je slim bent haal je die sticker in Duitsland zelf, bijvoorbeeld bij een Dekra. Daar kost hij 5 euro en ik heb gehoord dat je er in NL wel 15 euro voor moet aftikken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 27 februari 2014 @ 19:21:11 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137209821
Moet dat ook nog steeds eens doen, rij nog steeds zonder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137258169
In Berlijn kocht ik bij de Aldi een fles wodka met een inhoud van 700ml (37,5% alcohol) voor ¤5. Of ¤4,95; het was in ieder geval 5 euro per fles.

Is dit ook een realistisch bedrag dicht bij de grens in Nederland? Wil binnenkort een dagje naar een Duitse stad en dan ook gelijk drank in slaan, maar er zijn zo veel verschillende ketens supermarkten :')

En Aldi Nord en Aldi Sud zal je ook nog wel prijsverschil hebben? Heb in allerlei folders gekeken van supermarkten maar zag nergens wodka voor ¤5/0,7 liter - alleen morgen wel een speciale aanbieding bij de Lidl ¤4/0,5 liter maar dat is relatief een beetje duurder (en alleen morgen geldig).
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:52:21 #242
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_137268591
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als je slim bent haal je die sticker in Duitsland zelf, bijvoorbeeld bij een Dekra. Daar kost hij 5 euro en ik heb gehoord dat je er in NL wel 15 euro voor moet aftikken.
Wij hebben zo'n sticker bij een TÜV op de route gehaald.
Online een afspraak ingepland dus dat was zo geregeld.
Inclusief een "*zucht* Holländer Papieren" van de inspecteur :P
pi_137269036
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:23 schreef RacerDKB het volgende:
In Berlijn kocht ik bij de Aldi een fles wodka met een inhoud van 700ml (37,5% alcohol) voor ¤5. Of ¤4,95; het was in ieder geval 5 euro per fles.

Is dit ook een realistisch bedrag dicht bij de grens in Nederland? Wil binnenkort een dagje naar een Duitse stad en dan ook gelijk drank in slaan, maar er zijn zo veel verschillende ketens supermarkten :')

En Aldi Nord en Aldi Sud zal je ook nog wel prijsverschil hebben? Heb in allerlei folders gekeken van supermarkten maar zag nergens wodka voor ¤5/0,7 liter - alleen morgen wel een speciale aanbieding bij de Lidl ¤4/0,5 liter maar dat is relatief een beetje duurder (en alleen morgen geldig).
Eurotje of 8 per liter bij kaufland. Dus dat is iets duurder. Wellicht bij aldi goedkoper te vinden.
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:25:15 #244
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_137269364
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:23 schreef RacerDKB het volgende:
In Berlijn kocht ik bij de Aldi een fles wodka met een inhoud van 700ml (37,5% alcohol) voor ¤5. Of ¤4,95; het was in ieder geval 5 euro per fles.

Is dit ook een realistisch bedrag dicht bij de grens in Nederland? Wil binnenkort een dagje naar een Duitse stad en dan ook gelijk drank in slaan, maar er zijn zo veel verschillende ketens supermarkten :')

En Aldi Nord en Aldi Sud zal je ook nog wel prijsverschil hebben? Heb in allerlei folders gekeken van supermarkten maar zag nergens wodka voor ¤5/0,7 liter - alleen morgen wel een speciale aanbieding bij de Lidl ¤4/0,5 liter maar dat is relatief een beetje duurder (en alleen morgen geldig).
Is het voor door de cola?
pi_137274602
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:25 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is het voor door de cola?
Mwa hoe goedkoper hoe beter, vorige keren had ik Rachmaninoff en Puschkin flessen van 0,7 liter en die waren perfect voor mixjes maar alsnog puur ook wel te drinken.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 17:36:05 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137277199
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:23 schreef RacerDKB het volgende:
In Berlijn kocht ik bij de Aldi een fles wodka met een inhoud van 700ml (37,5% alcohol) voor ¤5. Of ¤4,95; het was in ieder geval 5 euro per fles.

Is dit ook een realistisch bedrag dicht bij de grens in Nederland? Wil binnenkort een dagje naar een Duitse stad en dan ook gelijk drank in slaan, maar er zijn zo veel verschillende ketens supermarkten :')

En Aldi Nord en Aldi Sud zal je ook nog wel prijsverschil hebben? Heb in allerlei folders gekeken van supermarkten maar zag nergens wodka voor ¤5/0,7 liter - alleen morgen wel een speciale aanbieding bij de Lidl ¤4/0,5 liter maar dat is relatief een beetje duurder (en alleen morgen geldig).
Prijs zal bij aldi aan de grens vergelijkbaar zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137339407
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Prijs zal bij aldi aan de grens vergelijkbaar zijn.
Elke random supermarkt net over de grens heeft wel een goedkope wisky, wodka, korn, enz van rond de 5E voor 0,7l..... Uitstekend om in huis te hebben voor mensen die toch alleen maar mixdrankjes willen.
Overigens zijn ook de wat betere merken veel goedkoper. Ook nét over de grens.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  roze maandag 3 maart 2014 @ 10:51:12 #248
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_137339482
Ik woon dichtbij de Duitse grens en hier net over de grens is alles meteen een stuk goedkoper
Your beauty never ever scared me.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:39:52 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137365380
Voor de gorillatuiniers, aldi heeft potjes bloemenzaad vanaf donderdag, leuk strooigoed voor braakliggende terreinen. Heb altijd een paar potten, ligt er ergens wat braak zaai ik bloemen. Je krijgt geweldige reacties!
https://www.aldi-sued.de/(...)line-blumen-saatgut/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:46:49 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137365660
Ik heb het trouwens helemaal gehad met de groente van de aldi, bagger!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:47:36 #251
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137365697
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb het trouwens helemaal gehad met de groente van de aldi, bagger!
Hier nooit geen problemen mee gehad hoor....
  maandag 3 maart 2014 @ 22:50:44 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137365846
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:47 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Hier nooit geen problemen mee gehad hoor....
Aldi sued in emmerich, kleve, meer compost materiaal dan wat goeds
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137366031
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:11 schreef Piger het volgende:

[..]

Eurotje of 8 per liter bij kaufland. Dus dat is iets duurder. Wellicht bij aldi goedkoper te vinden.
Kaufland heeft ook een merk wodka en rum voor 4,80 (70cl) als je het mixt is het prima te drinken.
pi_137370869
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aldi sued in emmerich, kleve, meer compost materiaal dan wat goeds
je bent niet verplicht het te kopen he :D
  dinsdag 4 maart 2014 @ 07:47:19 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137371069
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 07:01 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

je bent niet verplicht het te kopen he :D
Dat doe ik dus ook niet meer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137427530
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 07:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doe ik dus ook niet meer
Fruit is daar ook zoiets. Heel vaak overrijp. De uitzondering er op waren eigenlijk wel de kaki's want die waren juist weer opmerkelijk goed waren, seizoen is blijkbaar over
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:56:25 #257
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137628854
Nou, k heb me net een Payback kaart laten aansmeren :P Volgens mij is het zoiets als Airmiles, maar dan beter.

Online Coupons activeren (coupons en korting is altijd goed :P ) en punten sparen....Eens zien hoe lang ik dat volhou....
Iemand die al zo'n kaart heeft toevallig?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 maart 2014 @ 21:50:54 #258
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_137635085
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:56 schreef PureEvil het volgende:
Nou, k heb me net een Payback kaart laten aansmeren :P Volgens mij is het zoiets als Airmiles, maar dan beter.

Online Coupons activeren (coupons en korting is altijd goed :P ) en punten sparen....Eens zien hoe lang ik dat volhou....
Iemand die al zo'n kaart heeft toevallig?
Ja ik :) Ik spaar alleen maar eigenlijk. Wilde een tijdje terug een bon printen maar toen deed die machine het niet :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:19:28 #259
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137636708
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:56 schreef PureEvil het volgende:
Nou, k heb me net een Payback kaart laten aansmeren :P Volgens mij is het zoiets als Airmiles, maar dan beter.
Wij kregen hem ook (130 euro geshopt bij DM). Krijg zelfs post van ze met coupons voor 10 keer meer punten. Dat komt toch neer op 10% korting, ook al weet ik nog niet hoe dat werkt op z'n Duits. Maar dat zien we dan wel weer.
censuur :O
pi_137645852
Niet echt supermarkt, maar de Duitse Amazon heeft een leuke aanbieding (of prijsfout):
http://www.amazon.de/gp/product/B00CEYQRWU/

Prachtig kruidencaroussel van Cole en Mason, normaliter overal 100 euro in Nederland. Waarschijnlijk een foutje, staat nu voor 13,33 bij Amazon.de.
Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1583845
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  woensdag 12 maart 2014 @ 07:46:00 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137646073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:03 schreef Alan_Bastard het volgende:
Niet echt supermarkt, maar de Duitse Amazon heeft een leuke aanbieding (of prijsfout):
http://www.amazon.de/gp/product/B00CEYQRWU/

Prachtig kruidencaroussel van Cole en Mason, normaliter overal 100 euro in Nederland. Waarschijnlijk een foutje, staat nu voor 13,33 bij Amazon.de.
Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1583845
Inmiddels 121 euro
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137646103
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Inmiddels 121 euro
Ah, helaas. Gisteravond/vannacht was hij regelmatig van 121 naar 13 euro. Heb er eentje besteld voor mijn ouders en voor mijzelf, mocht hij weer in de aanbieding komen, dan meld ik het hier wel even.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  woensdag 12 maart 2014 @ 07:52:00 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137646131
Edit, wordt door een marketplace verkoper verkocht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138143375
Vanavond boodschappen gedaan in Uelsen en bij de Combi een Bosch Tassimo gekocht voor ¤ 44,95.

Deze apparaten worden in het buitenland al langer verkocht, maar in Nederland pas sinds begin deze maand. Als introductie wordt hier de TAS1202 met 0,7 liter tank aangeboden voor ¤ 49,95 bij Blokker en ¤ 49,99 bij Bol.com.

Ik dacht dus ¤ 5,- bespaard te hebben, maar nu blijkt de Tassimo die ik in Duitsland gekocht heb de TAS2002 te zijn met een 1,5 liter tank die bij Bol.com ¤ 105,- kost. *O*
pi_138146381
Hebben ze dat paas assortiment bij Aldi Sud eind van deze week al denken jullie? Staat officeel vanaf 4 april in de folder...
pi_138146397
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:25 schreef swollywood het volgende:
Vanavond boodschappen gedaan in Uelsen en bij de Combi een Bosch Tassimo gekocht voor ¤ 44,95.

Deze apparaten worden in het buitenland al langer verkocht, maar in Nederland pas sinds begin deze maand. Als introductie wordt hier de TAS1202 met 0,7 liter tank aangeboden voor ¤ 49,95 bij Blokker en ¤ 49,99 bij Bol.com.

Ik dacht dus ¤ 5,- bespaard te hebben, maar nu blijkt de Tassimo die ik in Duitsland gekocht heb de TAS2002 te zijn met een 1,5 liter tank die bij Bol.com ¤ 105,- kost. *O*
En in de aanbieding daar 3,85 per zakje in plaats van 4,99 hier..
pi_138256639
Morgen ben ik "even" in Duitsland, namelijk in Mülheim an der Ruhr. Iemand enig idee of daar een grote, soort van hypermarkt, in de buurt zit waar ik inkopen kan doen? Gaat me niet zozeer om de prijs, maar vooral om het grote aanbod.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:48:38 #268
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138273190
Net ff weer wat boodschappen gedaan bij de Lidl en de Edeka in Weener. Dit keer waren bij Lidl de Punica en de Coca Cola in de aanbieding. 1,5L Punica voor 99ct en 1,25L Coca Cola voor 89ct. Wat me nu wel opvalt is dat veel artikelen die ook gewoon bij de Nederlandse Lidl te koop zijn nu in Duitsland hetzelfde kosten terwijl ze daar eerst iets goedkoper was.

Bij Edeka voorraadje kattenvoer gehaald. Ook gekeken bij de verse groentes maar bijna alle koolsoorten worden per kilo verkocht en dan wordt het best duur.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:50:27 #269
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138273277
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:56 schreef Negentiendertig het volgende:
Morgen ben ik "even" in Duitsland, namelijk in Mülheim an der Ruhr. Iemand enig idee of daar een grote, soort van hypermarkt, in de buurt zit waar ik inkopen kan doen? Gaat me niet zozeer om de prijs, maar vooral om het grote aanbod.
Kaufland heeft er een aantal filialen in een straal van ongeveer 10km.

http://www.kaufda.de/Fili(...)uhr/Kaufland/v-r2801
pi_138277468
Bij de Real SchwippSchwapp en Pepsi voor 63 cent per 1,5 liter. Bij de lidl de SchwippSchwapp voor 59 cent voor 1,5 liter, maar ook Lipton ijsthee (1.25 liter) voor 69 cent.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_138279772
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:50 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Kaufland heeft er een aantal filialen in een straal van ongeveer 10km.

http://www.kaufda.de/Fili(...)uhr/Kaufland/v-r2801
Top! Volgens mij is dat idd precies wat ik zoek, dankjewel! :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 23:52:48 #272
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138285244
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:13 schreef Alan_Bastard het volgende:
Bij de Real SchwippSchwapp en Pepsi voor 63 cent per 1,5 liter. Bij de lidl de SchwippSchwapp voor 59 cent voor 1,5 liter, maar ook Lipton ijsthee (1.25 liter) voor 69 cent.
Pepsi is bij Lidl ook in de aanbieding voor 59 of 69ct. Maar heb de Coca Cola gehaald voor mijn vriend omdat hij die lekkerder vindt. Zelf drink ik 't niet. Zit nu aan de Punica melon tropic :9~ erg lekker, die smaak hebben ze hier in Nederland niet eens, hier alleen sinaasappel, multivitamine en rode vruchten.

Tijd geleden was er bij Kaufland de Punica tropical eistee maar die kan ik nergens meer vinden :( .
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:17:05 #273
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138290550
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:52 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Pepsi is bij Lidl ook in de aanbieding voor 59 of 69ct.
vanaf maandag idd. niet deze week...
55 cent.

moet trouwens weer eens pepsi halen, maargoed, wacht eerst de andere folders wel ff af :P
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:24:04 #274
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138290634
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:17 schreef PureEvil het volgende:

[..]

vanaf maandag idd. niet deze week...
55 cent.

moet trouwens weer eens pepsi halen, maargoed, wacht eerst de andere folders wel ff af :P
In Bunde hing er gisteren al een bord boven met een verlaagde prijs.
  zaterdag 12 april 2014 @ 23:30:09 #275
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_138810513
Vandaag weer met tassen vol terug gekomen uit Kleve.

Bloedsinasappelsap
Ritter sport (staat daar een display van 1,5 meter met allerlei verschillende smaken)
Mullermilch
Ontbijtgranen
Beleg
Verse broodjes
Kaasblokjes voor de
sla
Amerikaner
Curryworst
Milka pads
BBQ saus
enz enz
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 13 april 2014 @ 00:19:16 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138812250
Rittersport was in de aanbieding bij Rewe, 35 cent per stuk als je er minstens drie kocht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138816881
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:52 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Tijd geleden was er bij Kaufland de Punica tropical eistee maar die kan ik nergens meer vinden :( .
Die zag ik volgens mij bij de drankenhal van Real staan paar weken terug.
pi_138816993
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:52 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Pepsi is bij Lidl ook in de aanbieding voor 59 of 69ct. Maar heb de Coca Cola gehaald voor mijn vriend omdat hij die lekkerder vindt. Zelf drink ik 't niet. Zit nu aan de Punica melon tropic :9~ erg lekker, die smaak hebben ze hier in Nederland niet eens, hier alleen sinaasappel, multivitamine en rode vruchten.

Tijd geleden was er bij Kaufland de Punica tropical eistee maar die kan ik nergens meer vinden :( .
Bij Real komende week: http://prospekt.real.de/w(...)r-tea-amp-fruit.html
pi_138817336
quote:
Bij Netto 59 cent volgende week
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  zondag 13 april 2014 @ 09:00:02 #280
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138817363
Volgend weekend weer eens die kant op. Ik ben benieuwd wat de paasdrukte daar doet!
censuur :O
  zondag 13 april 2014 @ 09:02:03 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138817386
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 09:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Volgend weekend weer eens die kant op. Ik ben benieuwd wat de paasdrukte daar doet!
waanzin, gekkenhuis, blinde paniek, katrien duck in de uitverkoop van het wespennest is er niets bij. Een lang weekeind en er wordt ingekocht alsof de russen komen en de winkels nooit meer opengaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 13 april 2014 @ 10:59:50 #282
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138819280
quote:
Thnx, daar ga ik even 2 kratjes van halen :)
  zondag 13 april 2014 @ 17:58:03 #283
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138833924
Op vrijdag zit trouwens alles in D dicht, Karfreitag, goede vrijdag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138859444
Ik ga zo even naar Real, krat 12 x 1 liter :Y flessen + 2 flessen gratis ofwel 14 totaal voor ¤7,99 - Coca cola, fanta, sprite, mezzo mix alle soorten
  maandag 14 april 2014 @ 10:38:52 #285
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_138859679
Ik vind het bijna jammer dat ik nooit frisdrank of sapjes drink als ik die prijzen hier voorbij zie komen.
Spoilers!
pi_138859940
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Op vrijdag zit trouwens alles in D dicht, Karfreitag, goede vrijdag.
serieus?
Ik ga dit weekend naar leipzig (witte donderdag t/m de dinsdag).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_138860328
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

serieus?
Ik ga dit weekend naar leipzig (witte donderdag t/m de dinsdag).
Alles zit dicht, behalve misschien de bakker 's morgens. Tweede paasdag ook trouwens.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 14 april 2014 @ 11:18:12 #288
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138860684
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:30 schreef marcel.nl het volgende:
Ik ga zo even naar Real, krat 12 x 1 liter :Y flessen + 2 flessen gratis ofwel 14 totaal voor ¤7,99 - Coca cola, fanta, sprite, mezzo mix alle soorten
Dat was bij trinkgut volgens mij ook in de aanbieding
pi_138860920
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Op vrijdag zit trouwens alles in D dicht, Karfreitag, goede vrijdag.
Daar zijn de Duitsers toch nog een stuk traditioneler in (kan me nog herinneren dat de (meeste) winkels dicht waren op zaterdag).

Maar goed dan kunnen ze hier weer flink geld uitgeven aan bloemetjes en planten (en zorgen voor 1 van de weinige files op die dag in Nederland)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 april 2014 @ 12:23:58 #290
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_138862500
1 mei is ook alles dicht, Dag van de Arbeid (dus dan moet je vooral niet werken)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_138862534
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 12:23 schreef Rewimo het volgende:
1 mei is ook alles dicht, Dag van de Arbeid (dus dan moet je vooral niet werken)
Ik zit dan in Wenen, moet gewoon werken. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 april 2014 @ 12:26:08 #292
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_138862578
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 12:24 schreef Felagund het volgende:
Ik zit dan in Wenen, moet gewoon werken. :+
Je weet dat Wenen niet in Duitsland ligt? :7
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_138862600
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 12:26 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Je weet dat Wenen niet in Duitsland ligt? :7
Ja, weet ik, daarom zeg ik het ook. Als ik in Duitsland zou zijn, had ik wel vrij gehad. 5 Mei vraag ik dit jaar wel vrij.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_138866728
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Daar zijn de Duitsers toch nog een stuk traditioneler in (kan me nog herinneren dat de (meeste) winkels dicht waren op zaterdag).

Maar goed dan kunnen ze hier weer flink geld uitgeven aan bloemetjes en planten (en zorgen voor 1 van de weinige files op die dag in Nederland)
Ik woon in een dorpje aan de grens en dat volledig overgenomen door Duitsers op goede vrijdag. :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_138866818
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:38 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik woon in een dorpje aan de grens en dat volledig overgenomen door Duitsers op goede vrijdag. :{
Ik in de stad Groningen, op goede vrijdag hoor je praktisch alleen maar Duits in het centrum.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 14 april 2014 @ 14:51:35 #296
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_138867207
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:38 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik woon in een dorpje aan de grens en dat volledig overgenomen door Duitsers op goede vrijdag. :{
Als het alleen op goede vrijdag is valt het nog wel mee.. Er zijn Duitse dorpen waar de helft van de bevolking vooral Nederlands praat en er elke dag een stroom Nederlanders richting de winkels daar trekken.
  maandag 14 april 2014 @ 14:59:39 #297
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_138867476
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik in de stad Groningen, op goede vrijdag hoor je praktisch alleen maar Duits in het centrum.
In Enschede niet anders :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_138868382
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:51 schreef qltel het volgende:

[..]

Als het alleen op goede vrijdag is valt het nog wel mee.. Er zijn Duitse dorpen waar de helft van de bevolking vooral Nederlands praat en er elke dag een stroom Nederlanders richting de winkels daar trekken.
Het gaat ook beide kanten op, Duitsers halen hier wat hier goedkoper is en Nederlanders daar.
  maandag 14 april 2014 @ 15:32:23 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138868606
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

serieus?
Ik ga dit weekend naar leipzig (witte donderdag t/m de dinsdag).
Goede vrijdag en paasmaandag zit alles dicht (winkels)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138868835
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:59 schreef MaLo het volgende:

[..]

In Enschede niet anders :')
Venlo kom je vrijdag niet in of uit na een bepaalde tijd.
  maandag 14 april 2014 @ 15:41:49 #301
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138868919
Emmerich had een verkeersinfarct na kerst tm oudjaar, half Nederland kwam drank en vooral vuurwerk halen, file was tot zevenaar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')