abonnement Unibet Coolblue
pi_394991
JE moet de redactie niet onderschatten. Ze hebben inmiddels genoeg ervaring om uit een enorme database met mensen de juiste personen in het huis te droppen als het erop aankomt. In dit geval ED. Ze wilden een irritant mannetje in het huis stoppen dat de de saaiheid van het programma weer een beetje zou opheffen. Je ziet ook de moeite die ze doen hem ook als vervelend te portretteren. Ik zag net een leader waarin de nadruk werd gelegd op zijn "vreemde" motivatie om erin te gaan. Nl het feit dat hij hoopt presentator te worden. Uit de psychologische tests en gesprekken met Ed hadden ze al een duidelijk beeld wat voor vlees ze in de kuip hadden. Ed is er puur en alleen voor twee weken ingegooid. Het resultaat nu na twee dagen is exact wat ze op papier al hadden be/gedacht. Hij wordt genegeerd, is allergisch voor van alles, heeft eigenaardige trekjes zoals geen gevoel van gene tonen en is geforceerd aardig. Dit alles maakt het dat de bewoners zich aan hem gaan irriteren en zo in kliekjes een front vormen tegen Ed. Precies dus wat de bedoeling was van Hummie c.s. Er wordt geroddeld (dees, hieke) en er komen irritaties de kop opsteken.

Kortom Sturing alom.

  zondag 15 oktober 2000 @ 00:27:17 #2
2180 Avia
FOK-Member
pi_395004
ja bedankt dat je mijn ideeen even wat breder uitgemeten hebt.
Wie gelijk heeft, hoeft dat nog niet te krijgen, en wie gelijk krijgt, hoeft dat nog niet te hebben.
pi_395005
so what..denk ik dan.

er gebeurd weer iets tenminste.

pi_395069
Wat is er toch zo vreemd aan de motivatie van Ed om in het huis te willen? Hij wil bekend worden zodat hij misschien meer kans maakt in de showbizz. Dat vind ik een stuk normaler en rejeler (kan de trema niet vinden) dan jezelf leren kennen en andere onzin waar je gewoonlijk niet echt camera's voor nodig hebt.
Beau: Tsja......ja......Jensen.
pi_395232
Het lijkt er inderdaad op dat Ed opgeofferd wordt tbv de kijkcijfers. Hij zal ongetwijfeld na 2 weken het huis uitgekotst worden door de bewoners en door het nederlandse volk. Maar ja wat wil je ook als je in doen en laten een beetje anders bent als de rest en durft te zeggen dat je een baantje als presentator ambieert. daar moet je bij dit doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg land niet mee aankomen en zeker niet bij dat stelletje provincialen in dat huis.
pi_398061
en verder nog mensen?
pi_398106
quote:
Op 15 oktober 2000 02:10 schreef Matador het volgende:
Het lijkt er inderdaad op dat Ed opgeofferd wordt tbv de kijkcijfers. Hij zal ongetwijfeld na 2 weken het huis uitgekotst worden door de bewoners en door het nederlandse volk. Maar ja wat wil je ook als je in doen en laten een beetje anders bent als de rest en durft te zeggen dat je een baantje als presentator ambieert. daar moet je bij dit doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg land niet mee aankomen en zeker niet bij dat stelletje provincialen in dat huis.
Annet en Ali hebben toch ook gewoon eerlijk gezecht dat ze een baantje als zanger/zangeres/actrice ambieerden?

Ik denk wel dat Ed erin is gegooid om oproer te kraaien Ik denk zelfs dat hij er grof voor wordt betaald door Hummie.
Hummie weet ook wie er gaat winnen, daar zorgt ze gewoon voor door iedereen op een bepaalde manier neer te zetten...

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_400333
O ja????

Wie dan? Wie dan?

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_400336
Pardon, maar eh...mag ik even melden dat dit naar mijn idee een zinloos topic is. Vanzelfsprekend zal ik in topics als deze nooit reageren verspilde moeite
Het geheim van succes is weten wie je de schuld moet geven voor je mislukkingen!
  woensdag 18 oktober 2000 @ 01:23:56 #10
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_400339
quote:
Op 18 oktober 2000 01:21 schreef King Ð het volgende:
Pardon, maar eh...mag ik even melden dat dit naar mijn idee een zinloos topic is. Vanzelfsprekend zal ik in topics als deze nooit reageren verspilde moeite
Laat maar...

[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 18-10-2000 01:35]

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_404090
Ed was een MOL van VOO, let maar eens goed op z'n reactie als hij genomineerd blijkt, dat wist hij al lang.
Het zal nog duidelijker zijn bij z'n vertrek.

Hij heeft nu nog 7 dagen "om wat uit Koos en Annette te halen", zoals hij zelf zegt, dan is zijn klusje klaar.

  vrijdag 20 oktober 2000 @ 00:56:29 #12
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_404096
Inderdaad Moor, het ligt er dik boven op. Zo zal ook zijn familie wel niet in beeld komen want voor hen is dit dagelijks werk, dat Ed werkt als acteur/psycholoog.
pi_404144
Ik zou zelfs nog een stukje verder willen gaan, en stellen dat Ed's eigen motivatie van zijn stemmen op Koos en Annette in feite een instructie inhield aan het kijkers-publiek.
Vergeet niet dat in principe geen van de medebewoners zo'n motivatie-verhaaltje te horen krijgt, als Ed zelf dat tenminste niet wil. Wat is er dan een groter 'dot van een kans' om met de gesproken woorden van zo'n Mol in de DBK gelijk even het publiek te beïnvloeden ? En wel heel indirect: "met Koos en Annette is het uiteindelijk niet meer interessant - met de rest nog wel".

Kijk z'n tekstje er nog maar eens op na, en stel je even voor dat hij rechtstreeks tegen het publiek spreekt, dan hoor je hem bepaalde termen gebruiken die precies in het belang van VOO liggen om de interesse van de kijker te sturen.

De anderen hun motiveringen zijn totaal verschillend: de 'dommen' motiveren puur als projektie van henzelf : Robin, Fewdie, Desiree, Hieke, Koos, Georgie, Bianca (die consequent niet tegen 'ouwe lullen' kan, omdat ze zich zo graag jong wil voelen).
Een gevoels-/harmonie-type als Annette is eigenlijk nog het orgineelst: "Ed weg want anders komt er ruzie in de groep, en Georgie als tweede, want hij wil niet langer, en dus is het het minst unfair om op hem te stemmen".

pi_404202
Hallo Moor,

Lang niets gehoord of gezien van je. Wat betreft je stelling dat Ed een mol van de productie zou zijn, het volgend: Ik denk zeker dat Ed een meer dan bewuste keus is van de Productie. Toegegeven moet worden dat hij veel stof tot gesprek bij bewoners en kijkers geeft. Maar om er nu vanuit te gaan dat hij als mol(dus als productiemedewerker) binnen is gebracht kan ik niet helemaal geloven. In de praktijk zou dat beteken dat er dan een behoorlijk aantal mensen van op de hoogte moeten zijn, en dat geeft met het grote aantal freelancers die er BB werken een meer dan groot risico. Met alle roddel en achterklap in Hilversum zou dat vroeger of later zeker bekend worden. Veel meer denk ik dat hij in de basis een gewone kandidaat is, waar ze lekker op ingepraat hebben voor dat hij het huis in ging, en misschien bestaat er wel een afspraak dat wanneer hij zijn best doet, hij er na de logische nominatie van gisteren, door de productie bij de stemming volgende week niet uitgezet wordt. Ook bepaalde financiële afspraken met hem sluit ik niet uit. Hij is wel een avonturier, maar ik zeker het gevoel dat hij ook behoorlijk zakelijk is. Al met al, maakt het de stemming van volgende week dubbel interessant.

P.s. ik ben je mailadres kwijt.

pi_404205
Over de aanpak van Veronica, ik ben het ermee eens dat het onlogisch is ter veronderstellen dat Ed een mol is. Het risico is veel te groot dat dit uitkomt (door familie, vrienden, en medewerkers veronica) en dan zijn ze goed de klos. Niemand zal het programma serieus nemen als iemand met een missie gestuurd wordt en tijdens het programma aangestuurd wordt

Echter, Veronica heeft natuurlijk wel zeer goed nagedacht over wat voor persoon ze er extra in moesten plaatsen. Bij de vorige plaatsing van Rex en Miranda ging het mis (de meest spraakmakende ging er direct weer uit), vandaar dat ze Ed nu alleen in het huis hebben geplaatst. Ze zullen hopen dat hij de 2 weken overleefd. Het is wellicht naief te denken dat Veronica gewoon maar wat doen, daarvoor staat er teveel op het spel. er is zeer goed over nagedacht wat voor karakter er nu nieuw in moest.

Verder heeft BB van vorig jaar ons geleerd dat de bewoners door hun nominaties maar weinig invloed hebben: het publiek bepaalt uiteindelijk (zo kon Bart winnen!). Ed maakt denk ik een goed kans om de komende weken te overleven.

pi_404228
Jerom,

Je bewering dat het publiek alles bepalend is, gaat me te ver. Bij grote verschillen in populariteit kan de productie er misschien niet helemaal omheen. Maar als er niet al te veel verschil is tussen de door de bellers uitgebrachte stemmen, bepaald de productie zelf wie er uit moet. Het is een illusie om te geloven dat ze(de productie) daar altijd eerlijk mee om gaan. Vele voorbeelden bij vele programmaas hebben dat in het verleden aangetoond.

pi_404631
quote:
Op 20 oktober 2000 09:01 schreef tanjalies het volgende:
Jerom,

Je bewering dat het publiek alles bepalend is, gaat me te ver. Bij grote verschillen in populariteit kan de productie er misschien niet helemaal omheen. Maar als er niet al te veel verschil is tussen de door de bellers uitgebrachte stemmen, bepaald de productie zelf wie er uit moet. Het is een illusie om te geloven dat ze(de productie) daar altijd eerlijk mee om gaan. Vele voorbeelden bij vele programmaas hebben dat in het verleden aangetoond.


Zo is het maar net, Tanjalies, (en welcome back! zal je ff mailen). Het valt niet mee om het informatie-nivo weer ff snel op te krikken naar waar de meesten hier bij BB1 al duidelijkheid hadden, en de mythe van de 'publieks-keuze' doet nog steeds opgeld, blijkbaar. Net zoals de mythe van "wij hebben geen scripts, het is allemaal echt" die Beau gisteravond nog even probeerde op te vijzelen. Hopelijk lukt het Ed om in die 7 dagen nog flink wat vuurwerk te geven, dan kan het misschien ooit het nivo krijgen van die éne aflevering van BBVips met Theo v. Gogh en Ratelband. Helaas ontbreekt daarvoor een pittige tegenspeler van Ed, samen kan je er reuze leuke TV mee maken, dat bleek toen.

De omgeving biedt niet genoeg opgaven (zoals bij Eiland Robinson wél) en dus zal het vuur uit de confrontaties moeten komen. Maar met zo'n stelletje voorzichtige schlemielen en bronstige mannetjes blijft het allemaal erg tam.

Waarom komt er nou eens niemand in opstand tegen die drogreden van het 'wegstemmen van nieuwelingen' ? Schaamteloos hoe zowel Robin, Fewdie als Georgie quasi-intellectueel staan te doen met hun: "je weet hoe ik nomineer". Alsof het wat uitmaakt... de arme schapen weten nog niet eens hoe ze gemanipuleerd worden....

Daarom: "de beuk erin!" zeg ik samen met Nico ! Ze verdienen niet beter.

pi_404740
-Als je de uitzending van donderdag 19-10-2000 op video hebt, kijk hem dan a.u.b. nog eens terug.
Ik vond de opmerking van Beau heel erg mooi.
Waar het precies over ging weet ik niet meer.
Hij zat met die producer te praten van Goede tijden, en het gijng over de bad guys.

Op een gegeven moment kwam het op intrigant.
Waarop Beau zei: wij hebben onze eigen intrigant.

WIE IS DAT?????

  Admin vrijdag 20 oktober 2000 @ 15:13:57 #19
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_404878
quote:
Op 20 oktober 2000 14:27 schreef SUIRAD het volgende:
Op een gegeven moment kwam het op intrigant.
Waarop Beau zei: wij hebben onze eigen intrigant.

WIE IS DAT?????


Ed...
zie ook pub18.ezboard.com/fbigbrother2000bigbrother2000.showMessage?topicID=475.topic
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 22 oktober 2000 @ 15:32:55 #20
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_407308
A: 'Direct van shirt [red. St. Aap] verwisselen. Ik zeg nog, het is toch voor een goed doel, maar vanaf nu mag het niet meer.'

12.36
Annet buiten in de tuin waar Ed ook zit.
A: 'Heb je meegekregen dat ik m'n shirt moest inleveren, van St. Aap?'
E: 'Ja?'
A: 'Was van Leo [..] hij heeft ze hier achtergelaten, maar dan moesten wij ze zo af en toe dragen. Georgie een sweatshirt, Robin ook. Maar die heeft 'm al moeten inleveren vanwege het kip-incident. Maar nu moeten we ze allemaal inleveren.'
E: 'Tja, St. Aap shirts inleveren' *sarcastisch richting camera* 'LEKKER BELANGRIJK'

Dit overgenomen uit de streams van vanmi.

Vindt het wel een opvallende aktie !!

Wat zou hier achter zitten ?

Is de Stchting AAP jaloers op de geit ??

Het komt goed.... En anders maar niet.
  zondag 22 oktober 2000 @ 17:20:23 #21
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_407482
quote:
Op 22 oktober 2000 15:32 schreef Harry het volgende:

Vindt het wel een opvallende aktie !!


Opvallend??? Lijkt me eerder de enige reactie op al het geneuzel wat Annet uitkraamt
  zondag 22 oktober 2000 @ 17:29:19 #22
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_407506
quote:
Op 22 oktober 2000 17:20 schreef Trainspotter het volgende:
Opvallend??? Lijkt me eerder de enige reactie op al het geneuzel wat Annet uitkraamt
Het komt goed.... En anders maar niet.
  zondag 22 oktober 2000 @ 17:39:25 #23
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_407542
quote:
Op 22 oktober 2000 17:29 schreef Harry het volgende:

Opvallend??? Lijkt me eerder de enige logische reactie op al het geneuzel wat Annet uitkraamt. Zo duidelijk?
  zondag 22 oktober 2000 @ 18:35:24 #24
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_407648
quote:
Op 20 oktober 2000 09:01 schreef tanjalies het volgende:
Jerom,

Je bewering dat het publiek alles bepalend is, gaat me te ver. Bij grote verschillen in populariteit kan de productie er misschien niet helemaal omheen. Maar als er niet al te veel verschil is tussen de door de bellers uitgebrachte stemmen, bepaald de productie zelf wie er uit moet. Het is een illusie om te geloven dat ze(de productie) daar altijd eerlijk mee om gaan. Vele voorbeelden bij vele programmaas hebben dat in het verleden aangetoond.


Dus is het publiek bepalend. Het gaat uiteindelijk om kijkcijfers. Of iemand nou wel of weinig stemmen krijgt, de productie kan altijd wel uitmaken wat er gebeurd. De invloed wordt naar mate het programma vorderd wel minder omdat de kijkers zelf steeds meer "vat" krijgen op de bewoners. Al met al blijft het grote publiek afhankelijk wat de VOO laat zien in haar uitzendingen waar ook al beinvloed kan worden. De invloed hoeft niet altijd het zin te zijn van de meerderheid van de kijers. Of je het nu wel of niet leuk vind dat er bepaalde mensen in dat huis zitten, je kijkt op het moment dat er ontwikkelingen zijn.
Dus hoe je het ook went of keert...Het publiek is eigenlijk altijd bepalend ook wanneer je zou denken van niet. Als er maar zoveel mogelijk mensen afstemmen op de VOO. Dan kan het prijskaartje voor de reclame in de reclameblokken voor, tijden en na BB effe lekker omhoog.
Begin bij het begin en eindig nooit!
  zondag 22 oktober 2000 @ 19:01:28 #25
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_407687
quote:
Op 22 oktober 2000 17:39 schreef Trainspotter het volgende:
Opvallend??? Lijkt me eerder de enige logische reactie op al het geneuzel wat Annet uitkraamt. Zo duidelijk?
Nee, begrijp je nog steeds niet !

Omdat Annet iets neuzeld ( wat is dat ? ) moeten de shirts weg ??

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_407723
Letterman,


Uiteraard is het publiek uiteindelijk altijd bepalend. Kijkcijfers gaan boven alles, zolang het de kleuring van de omroep niet aantast. Een goed voorbeeld is SBS6, die veel verder in zijn uitingen gaat. Mijn opmerking was een reactie op een gedeelte van wat Moor had geschreven. Ik zou nog verder willen gaan dan jij doet. Naast de reactie’s die er bij Veronica binnen komen, lopende het programma, zijn er vele wetmatigheden die in gebouwd worden bij de opzet van een Programma als BB. Bovendien vindt er regelmatig marktonderzoek plaats. Je zou het kunnen vergelijken met GTST. Ook daar wordt aan de hand van bekende, kijkcijfer verhogende of stabiliserende gegevens gewerkt. BB is niets meer en niets minder dan een (life)soap voor een breed publiek. De vele reacties die op dit forum te lezen zijn, bevestigen dat alleen maar.

  zondag 22 oktober 2000 @ 21:00:43 #27
2049 Dark
AKA Bestweldonker
pi_408047
quote:
Op 20 oktober 2000 13:24 schreef Moor het volgende:

De omgeving biedt niet genoeg opgaven (zoals bij Eiland Robinson wél) en dus zal het vuur uit de confrontaties moeten komen. Maar met zo'n stelletje voorzichtige schlemielen en bronstige mannetjes blijft het allemaal erg tam.


Helemaal mee eens Moor, vuur uit confrontaties, is in deze setting een lachertje.
Maar waarom hebben ze bij VOO dan zo'n stelletje sufk#tten bij elkaar gezet, er waren duizende aanmeldingen?????
Het lijkt er nu op alsof een ieder bang is voor wat een ander van hem of haar denkt.
Ondanks een hoop gebral en geschreeuw van de jonge honden, hebben ze zelden een eigen mening en vinden ze het wel best als het nergens over gaat, hoe oppervlakkiger, hoe beter.
Dit alles kon VOO toch van tevoren wel inschatten?
Of schat ik nu VOO totaal verkeerd in?

.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee!
pi_408390
Dark,

De bewoners zijn een gemiddelde van de doelgroep waar Veronica zich op richt. Het is de gemiddelde Veronica kijker waar we eigenlijk naar zitten te kijken.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')