abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:13:58 #154
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_137691111
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:57 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik vind dat er sowieso geen dankwoorden in proefschriften horen te staan, of het nu om bestaande personen gaat of imaginaire entiteiten. Ik heb er ook bewust voor gekozen om geen dankwoord in m'n eigen proefschrift neer te zetten.
Reden?
pi_137691435
Dankjewel voor jullie antwoorden, de lijntjes staan natuurlijk allemaal al open dus dat komt wel goed, maar soms kun je gewoon hele leuke postdocs missen als je alleen in je netwerk zoekt, dus vandaar de vraag (kwam nu namelijk 'per ongeluk' op naturejobs een interessante tegen in singapore, die had ik via mijn netwerk echt nooit gehoord).
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_137692579
Tijdje weggeweest maar nav. die post over de Wageningen Universiteit + God in dankwoord, wat een onzin zeg. Uit dat artikel ook:

quote:
Die [de UWageningen rector decaan] had vorig jaar september de regels aangescherpt: geen enkele religieuze of politieke uiting meer in proefschriften.
Wat <insert krachtterm> is dat? Juist een promotie was bij oudsher een platform om eens wat ongezouten sociaal / politiek commentaar te leveren. Nu houden we liever ons allemaal liever stil en lopen we rustig in één lijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door trancethrust op 13-03-2014 14:22:44 ]
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_137697543
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:24 schreef MissGump het volgende:
Dankjewel voor jullie antwoorden, de lijntjes staan natuurlijk allemaal al open dus dat komt wel goed, maar soms kun je gewoon hele leuke postdocs missen als je alleen in je netwerk zoekt, dus vandaar de vraag (kwam nu namelijk 'per ongeluk' op naturejobs een interessante tegen in singapore, die had ik via mijn netwerk echt nooit gehoord).
Ik ben ook wel eens in singapore geweest voor job interviews, maar uiteindelijk zit je daar behoorlijk geisoleerd. Ik denk dat dat voor een postdoc geen verstandige keuze is, het niveau van de wetenschap is daar niet zo hoog als in Nederland, en al helemaal niet als op prestigieuze instituten als Berkeley, Harvard, Oxford, etc.
Jesus saves but death prevails.
pi_137699058
Weet iemand wat een "sollicited talk" is? Dat staat bij mijn presentatie in het programma. Ik heb wel aangegeven dat ik liever een presentatie heb dan een poster, maar ik kan mij niet voorstellen dat het dat is. Het staat ook alleen bij mijn presentatie in de betreffende sessie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_137699170
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:45 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens in singapore geweest voor job interviews, maar uiteindelijk zit je daar behoorlijk geisoleerd. Ik denk dat dat voor een postdoc geen verstandige keuze is, het niveau van de wetenschap is daar niet zo hoog als in Nederland, en al helemaal niet als op prestigieuze instituten als Berkeley, Harvard, Oxford, etc.
Het instituut is in samenwerking met Duke en het lab met een Harvard prof aan het hoofd :)

En eerlijk gezegd heb ik liever een leuke job daar dan een matige job aan een top uni. Misschien carriere technisch gezien niet slim, maar dat maakt me niet zo veel uit.

Daarbij het is ook maar een vacature en ik moet nog een ruim half jaar phd-en, dus ik beschouw het meer als oriënteren/sollicitatie oefenen.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_137699354
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:55 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Ik doe onderzoek bij patiënten met diabetische nefropathie.
Is dat empirisch van aard? Bestaande behandeling X proberen bij patiënt die in categorie Y valt en de resultaten noteren en analyseren. Of meer fundamenteel? Zelf een nieuwe behandeling proberen te ontwikkelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137699373
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:35 schreef MissGump het volgende:

[..]

Het instituut is in samenwerking met Duke en het lab met een Harvard prof aan het hoofd :)

En eerlijk gezegd heb ik liever een leuke job daar dan een matige job aan een top uni. Misschien carriere technisch gezien niet slim, maar dat maakt me niet zo veel uit.

Daarbij het is ook maar een vacature en ik moet nog een ruim half jaar phd-en, dus ik beschouw het meer als oriënteren/sollicitatie oefenen.
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. De meeste mensen die voor hun postdoc naar het buitenland gaan aspireren een carriere in academia en daarvoor is Singapore niet handig. Maar als jou dat niet uitmaakt, vooral doen. Weekendje duiken op Bali, geen probleem ^O^
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:23:02 #162
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_137700491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is dat empirisch van aard? Bestaande behandeling X proberen bij patiënt die in categorie Y valt en de resultaten noteren en analyseren. Of meer fundamenteel? Zelf een nieuwe behandeling proberen te ontwikkelen.
ik kan me niet echt medisch-wetenschappelijk onderzoek voorstellen dat niet empirisch is :P. Maar ik doe klinisch onderzoek. Enerzijds ben ik uitvoerder van commerciële medicijnstudies om geld te verdienen voor mijn daadwerkelijke promotieonderzoek, en dat zet ik in voor mijn promotieonderzoek, een mengsel van post-hoc analyses op eerdere trials en nabepalingen op een berg samples van patiënten met diabetische nefropathie die we in de vriezer hebben liggen.
Ik ben niet zo fundamenteel ingesteld, ik wil juist iets nuttigs/praktisch/direct toepasbaars onderzoeken.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_137703874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:13 schreef tfors het volgende:

[..]

Reden?
Er zijn verschillende redenen.

Ten eerste is het kuddegedrag: mensen kijken in andere proefschriften, constateren dat die een dankwoord hebben, concluderen dat het blijkbaar zo hoort, en schrijven er vervolgens zelf ook een.

Ten tweede is een dankwoord de ultieme gelegenheid om iemand te beledigen door hem of haar niet te noemen. Soms dekt iemand zich in door te melden dat de lijst van mensen uiteraard onvolledig is, etc. Als je jezelf al zo moet indekken, schrijf dan dat hele dankwoord niet.

Ten derde wordt de promotor vaak uitgebreid bedankt. Dat vind ik helemaal not done. Alsof je van tevoren had verwacht dat hij je niet goed zou begeleiden en verbaasd bent dat-ie het toch heeft gedaan. Het is zijn werk om jou te begeleiden.

Ten vierde vind ik een proefschrift geen plek om waardeoordelen over mensen te uiten, positief of negatief.

Ten vijfde: als je een mening ergens over wilt uiten, dan doe je dat maar in het stellingenlijstje.

En zo kunnen we doorgaan, maar ik denk dat de strekking wel duidelijk is.
pi_137706318
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:30 schreef thabit het volgende:
Ten tweede is een dankwoord de ultieme gelegenheid om iemand te beledigen door hem of haar niet te noemen.
Of door de voornaam van je paranimf verkeerd te spellen :X
pi_137706802
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:20 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Of door de voornaam van je paranimf verkeerd te spellen :X
Het ultieme "oeps"-moment. :D

Het cv, de stellingen, en het dankwoord. Dat zijn de enige onderdelen die door iedereen gelezen gaan worden. Daar mogen dus ook absoluut geen fouten in staan. Het dankwoord is natuurlijk het meest foutgevoelig van deze 3, nog een reden om het niet te schrijven.

Het wetenschappelijke deel is minder van belang. Iemand die dat deel leest, is heus wel in staat om te begrijpen dat dat ene plusje op pagina 37 een minnetje had moeten zijn. Zolang elke fout makkelijk repareerbaar is, zit dat wel snor.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:13:38 #166
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137718923
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:23 schreef Pluizel het volgende:

[..]

ik kan me niet echt medisch-wetenschappelijk onderzoek voorstellen dat niet empirisch is :P.
Hematologie?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137720975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:45 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens in singapore geweest voor job interviews, maar uiteindelijk zit je daar behoorlijk geisoleerd. Ik denk dat dat voor een postdoc geen verstandige keuze is, het niveau van de wetenschap is daar niet zo hoog als in Nederland, en al helemaal niet als op prestigieuze instituten als Berkeley, Harvard, Oxford, etc.
Dit zijn idd belangrijke punten.

Na jaren op een prestigieus instituut en een middelmatige Amerikaanse universiteit gewerkt te hebben, ben ik indertijd uitgeweken naar een Japanse top 50 universiteit. Ik zit enorm geisoleerd en het niveau van onze studenten is om te janken.

Toch heeft dit wel wat.

In mijn jongensjaren hebben we tijdens vakanties veel gezeild, en je leert pas goed te zeilen als het hard waait en er geen andere zeilboten meer op het water te zien zijn. Er is dan veel minder ruimte voor foutjes, je wordt sneller door de natuur afgerekend.

In mijn Harvard-tijd ging alles super gemakkelijk. Je hebt collega's waar je op kunt vertrouwen, de omgeving werkt heel motiverend, er is voldoende apparatuur beschikbaar en iedere week is er wel een lezing waaruit je inspiratie opdoet. Oh ja, en pizza.

Hier komt alles op mijn schouders neer. Mijn studenten missen basale kennis en hobbelen apathisch achter mij aan. In mijn Amerikaanse tijd had ik collega's die taken op zich namen, waardoor ik soms maar de helft van de techniek snapte. Daardoor slopen er regelmatig foutjes in het werk. Nu heb ik alles 100% onder controle, en pas dan kun je gaan bouwen.

Dat moet je ook weer niet te lang doen, want de concurrentie is moordend, en als je alles in je uppie moet doen, dan moet je drie keer zo hard werken om bij te blijven. Ik hoop dus tzt weer in de CL van de wetenschap mee te kunnen draaien, maar daar moeten we eerst een of twee artikelen in Nature voor produceren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 14-03-2014 05:45:08 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:28:36 #168
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_137721874
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hematologie?
wat is daar onempirisch aan?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:42:44 #169
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_137724748
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 04:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

..

.. Mijn studenten missen basale kennis en hobbelen apathisch achter mij aan. ..

..
Enig idee hoe dat komt? Ik dacht dat Japanners zulke harde werkers waren.
pi_137725672
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:42 schreef tfors het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat komt? Ik dacht dat Japanners zulke harde werkers waren.
Het komt door hun baas. :P

De Westerse aanpak wordt als zwak uitgelegd, waardoor studenten een loopje met je nemen. Waarom werken Japanners dan zo hard? Omdat hun Japanse baas ze publiekelijk te kakken zet en vernedert, als ze hun plicht niet gedaan hebben. Of gaat slaan.

:N

Met de jaren heb ik ontdekt dat als ik er van uit ga dat ik niet met volwassen mannen te maken hebt, maar met kleine kinderen die ik constant in de gaten moet houden, en constant moet vragen waar ze mee bezig zijn, of dat de afspraak was, dat ze de opdracht binnen een uur af moeten hebben, etc. dat ze dan wel redelijk aan het werk blijven. Zonder dat ik mezelf hoef te verlagen tot middeleeuwse praktijken. Maar dat kost zeeen van tijd die ik beter aan iets anders kan besteden.

Dus hobbelen ze maar apathisch achter mij aan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_137725858
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:14 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het komt door hun baas. :P

De Westerse aanpak wordt als zwak uitgelegd, waardoor studenten een loopje met je nemen. Waarom werken Japanners dan zo hard? Omdat hun Japanse baas ze publiekelijk te kakken zet en vernedert, als ze hun plicht niet gedaan hebben. Of gaat slaan.
Uit nieuwsgierigheid:
Wat voor aanpak bedoel je daar precies mee en waarom zien zij die als zwak?
pi_137725935
Waarschijnlijk iedereen zelfstandig hun gang laten gaan en alleen aansturen als dat moet?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_137726089
Yep, daar kunnen ze echt niets mee. Ze hebben constant aansturing nodig.

Andere valkuilen: jezelf met je voornaam voorstellen. Geen goed idee. En als ze je niet met je achternaam-sensei aanspreken, dan is het waarschijnlijk beter om daar ook iets van te zeggen. Maar ja, als de rest van de groep - de buitenlandse studenten - wel "normaal" kan werken, en me gewoon met Lyre aan kan spreken, dan is het ook weer zoiets om die Japanse studenten op de regeltjes te blijven wijzen.

Verder helpt het ook niet als je afdeling je geen keiharde functie-titel geeft. Zo kreeg ik bij mijn aanstelling een Japanse titel mee die vertaald wordt in het Engels als project member, terwijl mijn academische positie associate professor is. Maar omdat de funding anders geregeld was, werd dit zo opgelost. Daar sta je dan, met je member.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:23:27 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_137727570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:29 schreef Lyrebird het volgende:
Daar sta je dan, met je member.
Lol.

Ik vind het wel knap dat je er kunt gedijen. Het lijkt wel iets pan-Aziatisch, want Aziatische PhDs die ik begeleid moet ik eigenlijk ook als kleine kinderen behandelen, en daar kan ik niet goed mee overweg. Zeg je volgende week hoor je er nooit meer iets van, altijd over promise under deliver etc. Kost veel te veel tijd. En ze blijven maar blikken Aziaten opentrekken lijkt het wel. Wie neemt ze aan vraag ik me dan bijna af.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 12:30:25 #175
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_137727712
http://geert-hofstede.com/japan.html

wat japanners betreft lijkt het erop dat je ze extreem duidelijk moet maken wat je wilt: uncertainty avoidance index: 92 en dat competitie een grote driver is masculinity index: 95.
pi_137728674
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:30 schreef thabit het volgende:

[..]

Er zijn verschillende redenen.

Ten eerste is het kuddegedrag: mensen kijken in andere proefschriften, constateren dat die een dankwoord hebben, concluderen dat het blijkbaar zo hoort, en schrijven er vervolgens zelf ook een.

Ten tweede is een dankwoord de ultieme gelegenheid om iemand te beledigen door hem of haar niet te noemen. Soms dekt iemand zich in door te melden dat de lijst van mensen uiteraard onvolledig is, etc. Als je jezelf al zo moet indekken, schrijf dan dat hele dankwoord niet.

Ten derde wordt de promotor vaak uitgebreid bedankt. Dat vind ik helemaal not done. Alsof je van tevoren had verwacht dat hij je niet goed zou begeleiden en verbaasd bent dat-ie het toch heeft gedaan. Het is zijn werk om jou te begeleiden.

Ten vierde vind ik een proefschrift geen plek om waardeoordelen over mensen te uiten, positief of negatief.

Ten vijfde: als je een mening ergens over wilt uiten, dan doe je dat maar in het stellingenlijstje.

En zo kunnen we doorgaan, maar ik denk dat de strekking wel duidelijk is.
Je proefschrift is een product van zo'n 4 jaar stug doorbikkelen en zoals jij ook zegt doe je dat niet alleen. Ondanks dat voor sommigen jou op het rechte pad houden hun baan is mag je daar best dankbaar voor zijn, zeker als dat op een goede en plezierige manier is gebeurd. Veel mensen maken derhalve een dankwoord. Persoonlijk vond ik dat zo vanzelfsprekend dat die van mij voorin staat, nog voor de inhoudsopgave, en wisselt tussen twee talen zodat degenen waar het over gaat het in hun eigen taal kunnen lezen.
Dat jij het als kuddegedrag uitlegt maakt dat niet (voor iedereen) waar, noch geeft dat een reden om een dankwoord te verbieden of te censureren. Iedereen is w.m.b. vrij te doen wat je wilt in je eigen proefschrift, zolang je maar bedenkt dat alles wat erin staat subject is aan verdediging, stellingen incluis. De keuze van het maken van een dankwoord (en haar inhoud) staat wat mij betreft buiten kijf.

Je persoonlijke belevenis over de positieve (en soms ook negatieve) elementen die effect hadden op de totstandkoming van je proefschrift is prima verdedigbaar, kan inspirerend werken, waardeert elementen die blijkbaar gunstig waren voor onderzoek, en evt. vice versa.
Omdat het verder een persoonlijke visie is bevat een dankwoord per definite nooit een objectief waardeoordeel over personen; ik zie ook niet in hoe je dat zo kunt begrijpen. Iemand die mij helpt kan best ooit een ander grof benadeeld hebben; dat is evident. Als iemand een dankwoord gebruikt om sommige mensen met opzet te benadelen dan spreekt dat dankwoord ook van het feit dat die auteur een kleine geest heeft; m.i. ook prima.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_137728716
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:30 schreef tfors het volgende:
http://geert-hofstede.com/japan.html

wat japanners betreft lijkt het erop dat je ze extreem duidelijk moet maken wat je wilt: uncertainty avoidance index: 92 en dat competitie een grote driver is masculinity index: 95.
In mijn Philips-tijd heb ik een cursus van Hofstede gevolgd. Zit wel wat in en het is zeker waar dat ze een bloedhekel aan onzekerheid hebben. Vind ik zelf juist heerlijk, maar Japanners weten zich er geen raad mee.

Zo hadden we een student die iedere keer wit wegtrok als ik tegen een klant zei dat we het project wel konden doen. Die kon alleen aan een project beginnen als alles 100% vast lag, en er geen vraagtekens meer waren.

Mijn collega's doen uitsluitend evolutionair werk, het liefst in kleine stapjes, waarbij ieder stapje resulteert in een publicatie, die dan niet wordt geciteerd. Mijn cowboy style wordt dan ook met argusogen gevolgd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  † In Memoriam † vrijdag 14 maart 2014 @ 13:07:19 #178
230491 Zith
pls tip
pi_137728717
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:30 schreef tfors het volgende:
http://geert-hofstede.com/japan.html

wat japanners betreft lijkt het erop dat je ze extreem duidelijk moet maken wat je wilt: uncertainty avoidance index: 92 en dat competitie een grote driver is masculinity index: 95.
Ik werk op dezelfde etage als G.J. Hofstede :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_137730184
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 12:30 schreef tfors het volgende:
http://geert-hofstede.com/japan.html

wat japanners betreft lijkt het erop dat je ze extreem duidelijk moet maken wat je wilt: uncertainty avoidance index: 92 en dat competitie een grote driver is masculinity index: 95.
Toffe site!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_137760284
Hallo,

Heeft iemand ervaring met statistieken? Voor mijn stage moet ik statistisch bewijzen dat bepaalde verkregen resultaten homogeen, op het moment gebruik ik hiervoor analysis of variance (ANOVA) + post hoc analyse tukey HSD. Bij het gebruiken van een bepaalde add-in voor excel (van real-statistics.com) kun je deze tukey HSD uitvoeren.
Helaas kom ik er niet precies uit hoe deze werkt. Ik heb hem op de gewenste resultaten uitgevoerd en krijg dan een tabel. Hierin mist nog een waarde die je zelf moet invoeren, namelijk de contrast value's. Mijn probleem is dat ik niet weet wat deze contrast value's zijn. Waar baseer ik deze op en hoe reken ik ze uit?

Bvd,
  zaterdag 15 maart 2014 @ 11:06:47 #181
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_137760590
Als eerste: geen statistiek doen met excel, maar gebruik daar een fatsoenlijk statistiekprogramma voor. SPSS is over het algemeen gebruiksvriendelijk genoeg en je kunt er de meeste analyses me draaien. Bijkomend voordeel is dat SPSS bij het draaien van de anova een ingebouwde functie heeft voor het testen op homogeniteit. Je hoeft dan alleen maar een extra hokje aan te klikken in het menu.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_137763981
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:52 schreef Liquidfarts het volgende:
Hallo,

Heeft iemand ervaring met statistieken? Voor mijn stage moet ik statistisch bewijzen dat bepaalde verkregen resultaten homogeen, op het moment gebruik ik hiervoor analysis of variance (ANOVA) + post hoc analyse tukey HSD. Bij het gebruiken van een bepaalde add-in voor excel (van real-statistics.com) kun je deze tukey HSD uitvoeren.
Helaas kom ik er niet precies uit hoe deze werkt. Ik heb hem op de gewenste resultaten uitgevoerd en krijg dan een tabel. Hierin mist nog een waarde die je zelf moet invoeren, namelijk de contrast value's. Mijn probleem is dat ik niet weet wat deze contrast value's zijn. Waar baseer ik deze op en hoe reken ik ze uit?

Bvd,
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:06 schreef Pluizel het volgende:
Als eerste: geen statistiek doen met excel, maar gebruik daar een fatsoenlijk statistiekprogramma voor. SPSS is over het algemeen gebruiksvriendelijk genoeg en je kunt er de meeste analyses me draaien. Bijkomend voordeel is dat SPSS bij het draaien van de anova een ingebouwde functie heeft voor het testen op homogeniteit. Je hoeft dan alleen maar een extra hokje aan te klikken in het menu.
Excel is een heel fatsoenlijk statistiek programma hoor.

De contrastwaardes gaan om het bolgende:

stel je vergelijkt twee groepen (uit meer dan 2 groepen) en allebei hebben n=30, dan zouden je contrastwaardes 1 en -1 zijn (of 0.5 en -0.5, gewoon twee nummers die evengroot zijn en tegenovergestelde waardes hebben) omdat je die twee groepen vergelijkt en ze allebei even zwaar wilt hebben wegen.

Stel dat je groep 1 en groep 2 met een groep 3 wilt vergelijken, en groep 1 en groep 2 zijn evengroot. Dan zouden je waardes 1, 1 en -2 zijn.

Als je op zo'n manier meerdere groepen wilt vergelijken maar ze zijn niet evengroot, dan moet je de waardes aanpassen zodat elke groep op de juiste manier gewogen wordt.

Kun je daar iets mee?

Aangezien je volgens mij alleen pairwise contrasten wilt doen, aangezien HSD, zou je voor elk contrast dus 1 en -1 nemen.

edit: Hier staat het uitgelegd; http://www.real-statistic(...)planned-comparisons/ en idd gewoon 1 en -1
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137839619
Iemand ervaring met een manuscript naar een journal met een hoge impact factor sturen? Wat wel en niet doen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_137839882
Mijn ervaring is dat contact leggen met de editor voor je submit, het liefst face to face, je kansen dat het wordt gereviewed enorm vergroot. Bijvoorbeeld op een meeting waar je presenteert.
Jesus saves but death prevails.
pi_137840758
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:29 schreef Shivo het volgende:
Mijn ervaring is dat contact leggen met de editor voor je submit, het liefst face to face, je kansen dat het wordt gereviewed enorm vergroot. Bijvoorbeeld op een meeting waar je presenteert.
Goede tip. Net de board van Nature Medicine bekeken, maar itt andere journals zijn dit geen editors die ik zo maar tegen het lijf kan lopen, of wel? Ze zijn in dienst van Nature. Mijn baas schijnt de Japanse editor van Nature Photonics wel te kennen, dus misschien is dat een ingang. Mijn werk zit op het snijvlak van die twee, dus afhankelijk van of het meer technisch of meer medisch maken, hebben we twee (kleine) kansjes.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_137842709
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Goede tip. Net de board van Nature Medicine bekeken, maar itt andere journals zijn dit geen editors die ik zo maar tegen het lijf kan lopen, of wel? Ze zijn in dienst van Nature. Mijn baas schijnt de Japanse editor van Nature Photonics wel te kennen, dus misschien is dat een ingang. Mijn werk zit op het snijvlak van die twee, dus afhankelijk van of het meer technisch of meer medisch maken, hebben we twee (kleine) kansjes.
http://www.nature.com/nm/about/about_eds/index.html

Je kunt ze altijd mailen en vragen of ze de komende tijd ergens zijn waar jij ook bent, hoewel je er van uit kunt gaan dat ze op alle grote meetings rondlopen. Het helpt zeker als iemand contact voor jou legt, of een introductie email stuurt.

Volgens mij geldt voor een groot percentage van de papers in top journals dat ze worden gepubliceerd met behulp van lobbyen.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 16:29:51 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_137847254
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:31 schreef Felagund het volgende:
Weet iemand wat een "sollicited talk" is? Dat staat bij mijn presentatie in het programma. Ik heb wel aangegeven dat ik liever een presentatie heb dan een poster, maar ik kan mij niet voorstellen dat het dat is. Het staat ook alleen bij mijn presentatie in de betreffende sessie.
Geen idee
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 17 maart 2014 @ 16:32:18 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_137847379
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 04:50 schreef Lyrebird het volgende:
In mijn jongensjaren hebben we tijdens vakanties veel gezeild, en je leert pas goed te zeilen als het hard waait en er geen andere zeilboten meer op het water te zien zijn. Er is dan veel minder ruimte voor foutjes, je wordt sneller door de natuur afgerekend.
Dat werkt met windsurfen ook, niets zo leerzaam als een keertje surfen met windkrachtje boven je maat :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_137847477
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 17:31 schreef Felagund het volgende:
Weet iemand wat een "sollicited talk" is? Dat staat bij mijn presentatie in het programma. Ik heb wel aangegeven dat ik liever een presentatie heb dan een poster, maar ik kan mij niet voorstellen dat het dat is. Het staat ook alleen bij mijn presentatie in de betreffende sessie.
Lijkt mij dat jouw abstract (blijkbaar als enige in jouw sessie) is gekozen voor een praatje, terwijl de overige sprekers zijn uitgenodigd door de sessie voorzitters. Gefeliciteerd.
Jesus saves but death prevails.
pi_137847825
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Geen idee
Ik heb het nagezocht en schijnbaar hebben de coveners mijn presentatie als "bijzonder interessant" aangemerkt. ^O^ Was al überhaupt blij dat ik een presentatie heb en geen poster.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_137848173
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[..]

Excel is een heel fatsoenlijk statistiek programma hoor.

De contrastwaardes gaan om het bolgende:

stel je vergelijkt twee groepen (uit meer dan 2 groepen) en allebei hebben n=30, dan zouden je contrastwaardes 1 en -1 zijn (of 0.5 en -0.5, gewoon twee nummers die evengroot zijn en tegenovergestelde waardes hebben) omdat je die twee groepen vergelijkt en ze allebei even zwaar wilt hebben wegen.

Stel dat je groep 1 en groep 2 met een groep 3 wilt vergelijken, en groep 1 en groep 2 zijn evengroot. Dan zouden je waardes 1, 1 en -2 zijn.

Als je op zo'n manier meerdere groepen wilt vergelijken maar ze zijn niet evengroot, dan moet je de waardes aanpassen zodat elke groep op de juiste manier gewogen wordt.

Kun je daar iets mee?

Aangezien je volgens mij alleen pairwise contrasten wilt doen, aangezien HSD, zou je voor elk contrast dus 1 en -1 nemen.

edit: Hier staat het uitgelegd; http://www.real-statistic(...)planned-comparisons/ en idd gewoon 1 en -1
Dankje oompaloompa,

Hier heb ik zeker wat aan.
Het maakt dus niet uit welke getallen je invoert zolang ze maar het tegenovergestelde zijn van elkaar.
pi_137848491
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:38 schreef Shivo het volgende:

[..]

http://www.nature.com/nm/about/about_eds/index.html

Je kunt ze altijd mailen en vragen of ze de komende tijd ergens zijn waar jij ook bent, hoewel je er van uit kunt gaan dat ze op alle grote meetings rondlopen. Het helpt zeker als iemand contact voor jou legt, of een introductie email stuurt.

Volgens mij geldt voor een groot percentage van de papers in top journals dat ze worden gepubliceerd met behulp van lobbyen.
Ben idd bang dat ik er niet onderuit kom om me te bekeren tot the dark side.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_137849457
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ben idd bang dat ik er niet onderuit kom om me te bekeren tot the dark side.
*grijns* welkom muhahaha.

Het helpt wel. Vorige week stonden we voor het eerst in Cell met een paper van mijn groep. Weliswaar een Preview (commentaar op een Cell publicatie) waarvoor ik werd uitgenodigd op basis van de reviews die ik had geschreven. Maar het was toch een verdraaid lekker gevoel om mijn naam in de ToC te zien staan.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 17 maart 2014 @ 17:49:28 #194
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137850152
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:52 schreef Liquidfarts het volgende:

[..]

Dankje oompaloompa,

Hier heb ik zeker wat aan.
Het maakt dus niet uit welke getallen je invoert zolang ze maar het tegenovergestelde zijn van elkaar.
In principe wel maar ik zou voor de zekerheid voor 1 en -1 gaan omdat ze dat zelf als advies geven.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137902981
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 17:49 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

In principe wel maar ik zou voor de zekerheid voor 1 en -1 gaan omdat ze dat zelf als advies geven.
Oke dankjewel voor het beantwoorden :)
pi_137922057
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:43 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik heb het nagezocht en schijnbaar hebben de coveners mijn presentatie als "bijzonder interessant" aangemerkt. ^O^ Was al überhaupt blij dat ik een presentatie heb en geen poster.
Proficiat. Het lijkt me gruwelijk vervelend om op een poster iets uit te moeten leggen. Misschien dat een enkel onderwerp (celbiologie,biochemie,chemie,nanotechnologie) zich er enigszins voor leent maar zo gauw je de waarheid geweld moet aandoen door maar een paar woorden te kunnen gebruiken wordt het vervelend.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137922130
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:43 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik heb het nagezocht en schijnbaar hebben de coveners mijn presentatie als "bijzonder interessant" aangemerkt. ^O^ Was al überhaupt blij dat ik een presentatie heb en geen poster.
:D *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137922192
Ben m'n eerste abstract aan het schrijven om een posterpresentatie binnen te hengelen binnen m'n onderzoeksgroep (die een PhD Colloquium organiseren). Het is (uiteraard, zeker in vergelijking met jullie dagelijkse bezigheden) geen 'big deal', maar wel een goede oefening. Heb 300 woorden om uit te leggen waar m'n onderzoek over gaat, en voor iemand die altijd veel te lang van stof is in essays/papers/dissertaties en dergelijken is dat toch nog best lastig. :o

[/firstyearstruggles]
Ja doei.
pi_137922876
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Proficiat. Het lijkt me gruwelijk vervelend om op een poster iets uit te moeten leggen. Misschien dat een enkel onderwerp (celbiologie,biochemie,chemie,nanotechnologie) zich er enigszins voor leent maar zo gauw je de waarheid geweld moet aandoen door maar een paar woorden te kunnen gebruiken wordt het vervelend.
Bij een poster sta je er zelf bij om korte praatjes te houden (2-3 minuten ofzo) en om vragen te beantwoorden. Je krijgt er soms juist wel leuke discussies door omdat het wat informeler aan kan voelen. Verder is het voor elke wetenschapper een goede oefening om kort en krachtig je bevindingen uit te kunnen leggen. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ben m'n eerste abstract aan het schrijven om een posterpresentatie binnen te hengelen binnen m'n onderzoeksgroep (die een PhD Colloquium organiseren). Het is (uiteraard, zeker in vergelijking met jullie dagelijkse bezigheden) geen 'big deal', maar wel een goede oefening. Heb 300 woorden om uit te leggen waar m'n onderzoek over gaat, en voor iemand die altijd veel te lang van stof is in essays/papers/dissertaties en dergelijken is dat toch nog best lastig. :o

[/firstyearstruggles]
Klinkt goed. ^O^ Aangezien het een intern colloquium is, kan je ook afgewezen worden of is het vooral een goede oefening in abstracts schrijven enzo? :)
pi_137922964
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Proficiat. Het lijkt me gruwelijk vervelend om op een poster iets uit te moeten leggen. Misschien dat een enkel onderwerp (celbiologie,biochemie,chemie,nanotechnologie) zich er enigszins voor leent maar zo gauw je de waarheid geweld moet aandoen door maar een paar woorden te kunnen gebruiken wordt het vervelend.
Het grote voordeel van een poster is wel dat je directe interactie hebt en je vaak daardoor juist (soms) dieper op de stof in kan gaan. Je kan dan bijvoorbeeld de introductie overslaan of sterk inkorten, wat bij een korte presentatie vaak (relatief) veel tijd kost.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_137923025
@Operc:Ja, daar zijn m'n begeleiders en ik nog niet over uit! :D Zoveel eerstejaars zijn er niet, dus we vragen ons af of het inderdaad niet vooral als oefening is bedoeld en ze de mensen die willen met liefde een poster laten maken.

Eerstejaars mogen alleen abstracts inleveren voor posters, was ook mijn idee trouwens, want ze vroegen om ideeën/input aangezien ze eerst alleen 2e en 3e-jaars wilden laten presenteren, dus vroeg ik of posters voor ons geen optie zou zijn aangezien discussie en input zo tegen 't eind van 't eerste jaar best fijn zouden zijn! Altijd leuk om input uit andere hoeken te krijgen, juist omdat mensen die er niets vanaf weten best wel eens nuttige vragen/opmerkingen hebben. En dat vonden ze dus een tof idee 8-)
Ja doei.
pi_137923027
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:49 schreef Operc het volgende:

[..]

Bij een poster sta je er zelf bij om korte praatjes te houden (2-3 minuten ofzo) en om vragen te beantwoorden. Je krijgt er soms juist wel leuke discussies door omdat het wat informeler aan kan voelen. Verder is het voor elke wetenschapper een goede oefening om kort en krachtig je bevindingen uit te kunnen leggen. :)
Zolang je de waarheid geen geweld hoeft aan te doen en het enkel een kwestie is van weglaten is het geen probleem. Maar ja, hoe informatief is het dan? Ik vind die PP-hel al een ramp, laat staan om zelfs die tekst nog te verwijderen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_137923409
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef motorbloempje het volgende:
@Operc:Ja, daar zijn m'n begeleiders en ik nog niet over uit! :D Zoveel eerstejaars zijn er niet, dus we vragen ons af of het inderdaad niet vooral als oefening is bedoeld en ze de mensen die willen met liefde een poster laten maken.

Eerstejaars mogen alleen abstracts inleveren voor posters, was ook mijn idee trouwens, want ze vroegen om ideeën/input aangezien ze eerst alleen 2e en 3e-jaars wilden laten presenteren, dus vroeg ik of posters voor ons geen optie zou zijn aangezien discussie en input zo tegen 't eind van 't eerste jaar best fijn zouden zijn! Altijd leuk om input uit andere hoeken te krijgen, juist omdat mensen die er niets vanaf weten best wel eens nuttige vragen/opmerkingen hebben. En dat vonden ze dus een tof idee 8-)
Klinkt goed allemaal! Input uit andere hoeken is inderdaad erg nuttig, vooral als het wordt afgewisseld met input van mensen die ook helemaal in jouw vakgebied zitten. :)
pi_137923487
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 13:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zolang je de waarheid geen geweld hoeft aan te doen en het enkel een kwestie is van weglaten is het geen probleem. Maar ja, hoe informatief is het dan? Ik vind die PP-hel al een ramp, laat staan om zelfs die tekst nog te verwijderen.
Mijn ervaring met poster-presentaties is dat er een poster hangt, een onderzoeker erbij staat die een praatje houdt/vragen beantwoord en soms nog een hand-out heeft van de belangrijkste bevindingen. Die combinatie is informatief genoeg voor op een congres. Na afloop kun je dan weer via e-mail verdere informatie opvragen die je graag wil hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')