abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:24:51 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_135875854
webDiplomacy is de online variant van het bordspel Diplomacy, dat erg veel op Risk lijkt.

We spelen het met een behoorlijk aantal POLlers, maar natuurlijk is iedereen welkom.

Het spel is te vinden op http://diplomacy.fruk.org/ en wordt door Boze_Appel gehost op een eigen server.

Handleiding originele spel: http://www.mellekoning.nl/diplomacy/regels/regels.html

Voel je vrij om je in te schrijven en mee te spelen. Je hoeft maar 1x per dag een zet te doen en het kost maar een minuutje om dat te doen. Als je uitgebreid gaat babbelen via priveberichtjes om van alles voor elkaar te krijgen uiteraard wat meer.

De volgende spellen lopen momenteel:
Wereldgenocide
Cowboy Diplomacy
Stand or Fall
When the EU collapsed...
Scramble for Asia

Afgelopen spellen cq Wall of Fame:

POL 1

animatie

Quick Saturdaynight Diplomacy

animatie

Amerikkka


De tachtigjarige oorlog.


Neo-Nationalismus


Het midden van het oosten


The original


Fear is the key


Cowboy Diplomacy


Ranking: http://diplomacy.fruk.org/halloffame.php

[ Bericht 5% gewijzigd door remlof op 29-01-2014 22:48:00 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:49:04 #2
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135877040
quote:
Kan er een eerdere savegame geladen worden, ik heb iets stoms gedaan
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:50:22 #3
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135877098
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind het wel apart dat je alleen maar het spel op de orginele kaart speelt. Een andere kaart is een te grote uitdaging voor je?
Die kent hij niet uit zijn hoofd, dus lastig.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 00:12:36 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_135878044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Die kent hij niet uit zijn hoofd, dus lastig.
Nou ja, dan hebben we in ieder geval een makkelijke manier om Kingstown buiten een spel te houden :P
  vrijdag 24 januari 2014 @ 00:40:32 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135879051
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:49 schreef betyar het volgende:

[..]

:(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 24 januari 2014 @ 00:44:52 #6
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_135879206
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 00:40 schreef jogy het volgende:

[..]

:(.
Duitsland roept toch ook niet "Kunnen we terug gaan naar 1940? Dan hadden we het even anders gedaan!""
  vrijdag 24 januari 2014 @ 01:16:21 #7
104871 remlof
Europees federalist
pi_135879972
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 00:40 schreef jogy het volgende:

[..]

:(.
Dat je België bent kwijtgeraakt bedoel je?
  † In Memoriam † vrijdag 24 januari 2014 @ 06:47:55 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135881447
Maar reya heeft wel een punt. Na 1 beurt mensen die een deal weggooien ga je niet zo snel meer vertrouwen. Ze verpesten het voor zichzelf.
Carpe Libertatem
pi_135882208
In de OP staat een mooie link naar de volledige spelregels (in het Nederlands zelfs) en zeker voor beginners is het wel handig om die even door te lezen, zodat men weet wat de opzet en doel van het spel is.
Laat ik een klein stukje quoten:

quote:
Omdat er 34 aanvoergebieden zijn en ieder van de 7 landen ernaar streeft er 18 van te beheersen, heeft ieder land de hulp van bondgenoten nodig. Bondgenootschappen en afspraken tussen de spelers beinvloeden het verloop van het spel in hoge mate.
De spelers moeten diplomatiek optreden, wat zeggen wil dat ze proberen zich van de medewerking van anderen te verzekeren, zonder daarbij hun eigen, werkelijke bedoelingen te verraden. Bedrog, spionage enz. zijn toegestaan. Men moet echter niet zover gaan dat men een land voorgoed kwaad en dus wantrouwend maakt. Dit land is misschien nu een vijand, maar kan in de toekomst een noodzakelijke bondgenoot zijn, al naar gelang de ontwikkelingen in het spel.
Gemaakte afspraken zijn geenszins bindend! Beslissend is, welke bevelen men uiteindelijk aan zijn eenheden geeft.
Het spel draait dus om onderhanelen, afspraken maken en bondgenootschappen sluiten, maar ook om liegen, bedriegen en manipuleren.

Tere zieltjes die dus flippen, weglopen of anderzinds boos worden, omdat ze niet om kunnen gaan met de spelregels kunnen mss beter gezellig rond een kampvuur gezamenlijk vredesliedjes gaan zingen. :)
pi_135882343
Volgens mij hebben mensen in veel spellen heel veel plezier zonder dwangmatig constant messen in ruggen te moeten steken :+
pi_135882641
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:47 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij hebben mensen in veel spellen heel veel plezier zonder dwangmatig constant messen in ruggen te moeten steken :+
Dwangmatig én constant nog wel....jeutje....dan kan je vast wel een heleboel voorbeelden op noemen waar dat jou overkomen is.
pi_135882797
Ah ik constateer slechts dat het daar steeds over gaat.
pi_135883151
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:16 schreef 99.999 het volgende:
Ah ik constateer slechts dat het daar steeds over gaat.
B_A claimde ook al zoiets en kon ook al geen voorbeeld noemen. Iets klopt er dan toch niet aan die "constant en dwangmatig" bewering.

Het lijkt er meer op dat sommigen constant en dwangmatig over slechts dat deel van het spel willen posten. Ik zal het goede voorbeeld geven en later vandaag een nabeschouwing schrijven over "Fear is the Key" :)
  vrijdag 24 januari 2014 @ 09:37:09 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135883250
Simpele oplossing; Zet in een eventuele volgende titel 'FG' (Fun Game) en SG (Serious Game) in de titel om duidelijk te maken wat de insteek van het spel is. FG is gewoon wat iedereen gewend is pre Kingstown en Overlast (Kijk Friek eens gaan O+ ) En SG is dus Alles doen om te winnen, hard tegen hard, geef hier die knikkers etc etc

Tof? Ik vind ze beide erg leuk om te spelen en anders blijft dit maar bijten denk ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_135883335
Strategisch gezien had ik friek al lang en breed moeten oprollen maar iemand moet ook wel tijd hebben om een beetje in het spel te komen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 09:45:08 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135883442
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:40 schreef 99.999 het volgende:
Strategisch gezien had ik friek al lang en breed moeten oprollen maar iemand moet ook wel tijd hebben om een beetje in het spel te komen.
Wat dat betreft heb ik dus wel een hoop hulp gehad van Kingstown. Ik gebruik hem als een soort kennisdatabase voor elke diplomacy hersenscheet die ik heb en dat kost me dan alleen maar een spel ( :') )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_135884222
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:37 schreef jogy het volgende:
Simpele oplossing; Zet in een eventuele volgende titel 'FG' (Fun Game) en SG (Serious Game) in de titel om duidelijk te maken wat de insteek van het spel is. FG is gewoon wat iedereen gewend is pre Kingstown en Overlast (Kijk Friek eens gaan O+ ) En SG is dus Alles doen om te winnen, hard tegen hard, geef hier die knikkers etc etc

Tof? Ik vind ze beide erg leuk om te spelen en anders blijft dit maar bijten denk ik.
Ik vind het wel een goede oplossing. Als de mindset van spelers zo verschillend is, dan kun je beter van te voren beter weten waar je instapt. Dat bespaart allen een hoop ergernis en onbegrip.

Aan de ene kant de kindervariant waar iedereen gezellig elkaar helpt en aan de andere kant de grote mensen variant waar het om het echie gaat. Top plan! ^O^
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:21:02 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135884275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik vind het wel een goede oplossing. Als de mindset van spelers zo verschillend is, dan kun je beter van te voren beter weten waar je instapt. Dat bespaart allen een hoop ergernis en onbegrip.

Aan de ene kant de kindervariant waar iedereen gezellig elkaar helpt en aan de andere kant de grote mensen variant waar het om het echie gaat. Top plan! ^O^
Zullen we het maar gewoon de voor de lol-variant en de serieuze-variant noemen. Om één of andere onverklaarbare reden vind ik 'kindervariant' enigszins denigrerend over komen al weet ik zeker dat je het niet zo hebt bedoeld natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:22:02 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_135884296
Het is veel simpeler, in games waarin Kingstown en of Overlast meespelen kan je gewoon vroeg of laat een dolk in je rug verwachten :P
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:26:44 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135884406
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:22 schreef remlof het volgende:
Het is veel simpeler, in games waarin Kingstown en of Overlast meespelen kan je gewoon vroeg of laat een dolk in je rug verwachten :P
En daar op anticiperen natuurlijk. Even je schroom laten varen en de dolken slijpen, ook wel eens leuk als je een kut dag hebt gehad op het werk of gewoon een baldadige bui hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_135884430
Kindervariant gaat inderdaad nergens over. Het is anders spelen maar niet zo dat het niet hard tegen hard gaat.
pi_135884530
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Zullen we het maar gewoon de voor de lol-variant en de serieuze-variant noemen. Om één of andere onverklaarbare reden vind ik 'kindervariant' enigszins denigrerend over komen al weet ik zeker dat je het niet zo hebt bedoeld natuurlijk.
Je D'66 modus staat volop aan zie ik! :D

Maakt mij verder natuurlijk niet uit hoe het genoemd wordt, als het maar duidelijk is. Die "voor de lol-variant" doet me alleen heel erg denken hoe ik spelletjes speel met mijn neefje van 8. Niets mis mee verder natuurlijk als je daar je plezier uit haalt, maar als ik met volwassenen een spel diplomacy speel, dan is dat net ff iets anders als met mijn neefje. ;)

quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:22 schreef remlof het volgende:
Het is veel simpeler, in games waarin Kingstown en of Overlast meespelen kan je gewoon vroeg of laat een dolk in je rug verwachten :P
Ik heb het nog eens nagekeken en in "The Original" hadden wij een afspraak om Pru/Sil vrij te houden en raad eens wie die afspraak als eerste verbrak in Autumn '02....jawel....jij! Foei, foei....zomaar een dolk in mijn rug steken. :'(

In "FitK" hebben we zelfs helemaal geen afspraken gemaakt.

Ik snap het prinicpe van beeldvorming en de kudde die elkaar napraat, maar het blijft apart dat het niet overeenkomt met de feitelijke gebeurtenissen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:41:07 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_135884827
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]

Ik heb het nog eens nagekeken en in "The Original" hadden wij een afspraak om Pru/Sil vrij te houden en raad eens wie die afspraak als eerste verbrak in Autumn '02....jawel....jij! Foei, foei....zomaar een dolk in mijn rug steken. :'(
Ja, jij wou mij Prui en Sil vrij laten houden terwijl er van jouw kant niets tegenover stond, zo zijn we niet getrouwd natuurlijk. Dit was de situatie op dat moment:



Bovendien grenst Silezië ook nog aan Oostenrijk, onzinnig om mij dat vrij te laten houden.

In ons geval is er steeds vooral sprake geweest van miscommunicatie.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:46:01 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135884980
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:27 schreef 99.999 het volgende:
Kindervariant gaat inderdaad nergens over. Het is anders spelen maar niet zo dat het niet hard tegen hard gaat.
Uiteraard wint er uiteindelijk wel iemand in de variant waar de dolken wat botter zijn (allianties die niet zo maar verbroken worden) maar de paranoïa stand is wat lager. Een gemaakte afspraak blijft langer staan. Is ook erg leuk om te weten waar je aan toe bent en niet toch nog steeds over je schouder te moeten kijken of alles nog wel in orde is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:49:32 #25
66825 Reya
Fier Wallon
pi_135885101
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Uiteraard wint er uiteindelijk wel iemand in de variant waar de dolken wat botter zijn (allianties die niet zo maar verbroken worden) maar de paranoïa stand is wat lager. Een gemaakte afspraak blijft langer staan. Is ook erg leuk om te weten waar je aan toe bent en niet toch nog steeds over je schouder te moeten kijken of alles nog wel in orde is.
Aan de andere kant, voor overige spelers kan een dergelijk verraad weer gunstig uitpakken.
pi_135885325
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, jij wou mij Prui en Sil vrij laten houden terwijl er van jouw kant niets tegenover stond, zo zijn we niet getrouwd natuurlijk. Dit was de situatie op dat moment:

[ afbeelding ]

Bovendien grenst Silezië ook nog aan Oostenrijk, onzinnig om mij dat vrij te laten houden.

In ons geval is er steeds vooral sprake geweest van miscommunicatie.
Dat laatste ben ik absoluut met je eens .... we hebben een hoop langs elkaar heen gepraat wat het contact alleen maar schade heeft berokkend, terwijl 1 van mijn grootrste prioriteiten was (geloof het of niet :P ) om absoluut met jou als Ger de vrede te bewaren....zoals ik je al gezegd heb....kijk de geschiedenisboekjes er maar eens op na wat er gebeurt als Rus en Ger ruzie gaan maken.

Qua vrijhouden van Sil en Pru ben ik het niet met je eens....nog even afgezien van het feit dat we de afspraak gemaakt hadden. Als jij richting Eng en Fra gaat en ik richting Aus en Tur, dan heb je daar beiden voordeel bij (rust dmv een buffer in je rug). Een extra front schiet je beiden niets mee op en als er een leger in 1 van die 2 gebieden komt, dan dwing je de ander te gaan bouwen, omdat anders een homesc ongedekt staat en dat risico kan je niet nemen cq wil ik niet nemen.

Blijft staan dat het apart is om te roepen dat ik "altijd, constant, dwangmatig, iedereen" dolken in ruggen steek. Dat is feitelijk onwaar. Dat doe ik alleen als ik er structureel voordeel uit kan halen of een kans zie om te winnen....als er spelers zijn die dat raar vinden tsja....dan kun je idd beter verschillende spellen opstarten zoals Jogy voorstelde.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:59:55 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_135885424
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:56 schreef Kingstown het volgende:
als er een leger in 1 van die 2 gebieden komt, dan dwing je de ander te gaan bouwen, omdat anders een homesc ongedekt staat en dat risico kan je niet nemen cq wil ik niet nemen
Daar heb ik dus alleen met jou last van, met andere allies is het vertrouwen groot genoeg om dat wel te doen.

Gevalletje "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten" denk ik dan maar.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:03:17 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135885519
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:49 schreef Reya het volgende:

[..]

Aan de andere kant, voor overige spelers kan een dergelijk verraad weer gunstig uitpakken.
Jup, maar dan kan het voor komen dat er mensen beginnen te flippen en rage-quiten zeg maar. ( Ook wel leuk hoor, daar niet van :@ )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:05:35 #29
66825 Reya
Fier Wallon
pi_135885583
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup, maar dan kan het voor komen dat er mensen beginnen te flippen en rage-quiten zeg maar. ( Ook wel leuk hoor, daar niet van :@ )
Als gentleman-gamer doen dergelijke gevallen me toch wat fronsen :P
pi_135885689
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar heb ik dus alleen met jou last van, met andere allies is het vertrouwen groot genoeg om dat wel te doen.

Gevalletje "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten" denk ik dan maar.
Dat kan dat ik op een andere manier zekerheden in bouw, maar dat is een ander onderwerp als het vele geklaag over die dolken. Blijft ook nog staan dat jij als eerste de afspraak verbroken hebt, wat je goed recht is, maar het vertrouwen niet echt goed doet dat War met rust gelaten zal worden.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:16:23 #31
104871 remlof
Europees federalist
pi_135885908
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:09 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat kan dat ik op een andere manier zekerheden in bouw, maar dat is een ander onderwerp als het vele geklaag over die dolken. Blijft ook nog staan dat jij als eerste de afspraak verbroken hebt, wat je goed recht is, maar het vertrouwen niet echt goed doet dat War met rust gelaten zal worden.
Ik verbrak wat in jouw ogen een afspraak was door een unit niet weg te halen uit een eigen gebied, niet door jou aan te vallen, dat deed jij in de volgende beurt.

Ik vind dat je in een bondgenootschap je partner niet kan vragen om zijn eigen gebieden te verlaten, een verschil van inzicht dus. Misschien ook wel te kwalificeren als miscommunicatie.
pi_135890008
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik verbrak wat in jouw ogen een afspraak was door een unit niet weg te halen uit een eigen gebied, niet door jou aan te vallen, dat deed jij in de volgende beurt.

Ik vind dat je in een bondgenootschap je partner niet kan vragen om zijn eigen gebieden te verlaten, een verschil van inzicht dus. Misschien ook wel te kwalificeren als miscommunicatie.
Met mijn bondgenoten spreek ik meestal af om met de units van elkaar vandaan te spelen. Een bondgenoot die met zijn units naar mij toekomt, daar heb ik wat minder vertrouwen in.
Het is ook geen kwestie van verlaten (want er stond helemaal niets), maar om het leeg te laten.

Overigens heb ik je in de beurt erna ook niet aangevallen, ondanks dat jouw leger mijn kant uit kwam. Sterker nog....je speelde er een tweede unit achteraan en als jij onderstaande map uit spring '03 een teken van goed bondgenootschap vindt tussen Rus en Ger, dan hebben we idd een fundamenteel verschil van inzicht.

  vrijdag 24 januari 2014 @ 15:46:16 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_135895928
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:17 schreef Kingstown het volgende:
dan hebben we idd een fundamenteel verschil van inzicht
Dat hebben we inderdaad, maar dat hadden we al vastgesteld.
pi_135904346
Nabeschouwing Fear is the Key

Deelnemers:

Aus: Euribob
Eng: Remlof
Fra: WitteMuur
Ger: Joog
Ita: Kingstown
Rus: Paper_Tiger
Tur: Betyar

Altijd leuk om Italië te loten....veel vlootjes bouwen en de zeeën onveilig maken. :Y)

Vlak voor het begin van dit spel had Rus hier op het forum verkondigd dat hij altijd met 1 vaste partner samen werkte en als je dat partnerschap maar volhield, dat er dan altijd 1 van die 2 partners zou winnen. Dat anderen ook op die manier zouden kunnen spelen was volgens hem onmogelijk, dus was het opletten geblazen wie hij als zijn partner zou kiezen.

Aangezien het oorverdovend stil bleef tussen ons en de Turk me liet weten dat wij "waarschijnlijk wel zouden gaan botsen", was het duidelijk met wie hij in zee was gegaan. Op naar de Oostenrijker die sowieso een vriend is als ik met Italië speel en daar prima afspraken mee gemaakt. Alles rond Triest en Venice bleef leeg en mijn vloten gingen richting Turkije en zijn legers richting Rusland. Een match made in heaven.

Duitsland gevraagd of hij Rusland in Scandinavië dwars wilde zitten en binnen no time bezweek Turkije onder de druk. In het westen ging er bij Engeland van alles mis bij de pogingen om te convoyeren naar het vaste land (hoe en waardoor precies is nog steeds niet helemaal duidelijk), maar daardoor verloor hij zoveel tijd dat hij in de beginfase amper invloed kon uitoefenen. Pas in het najaar van 1903 kwam er een Engels leger op het vaste land.

1903 was ook het jaar dat Rusland een tikje kreeg en terug ging van 6 naar 4 centers.....daarmee was zijn verzet gebroken (hoewel zijn positie nog verre van uitzichtsloos was ) en liep hij met al zijn units kansloos richting Duitsland waar hij ook Frankrijk te hulp had geroepen en ik daardoor heel fijn achter de Fransman aan kon lopen om zo af en toe een hapje mee te eten van zijn centers, terwijl Aus ondertussen al de centers van Rus in zijn schoot kreeg geworpen.

Als middenlanden (Aus, Ger en Ita) hadden we afgesproken om richting een 3-way draw te spelen, hoewel Ger erg veel moeite had om Eng daarin niet te laten delen, omdat Eng hem geholpen had tegen Fra.....aangezien mijn vloten ondertussen toch al op weg waren naar het westen besloot ik om ze nog maar iets verder door te laten varen richting het Britse eiland.

In 1906 kwam ik aan vaste wal en stond het Britse empire op omvallen, zonder dat Duitsland zijn handen vuil had hoeven te maken en daardoor geen moeilijke beslissing over wel of geen Eng in de draw hoefde te maken.

Aus stond ondertussen al een tidje duimen te draaien met zijn legers en ik vroeg hem voorzichtig of we mss niet beter voor een 2-way draw konden gaan, maar dat was onbespreekbaar voor hem....afspraken zijn afspraken en daar wijk ik principiëel niet vanaf was het antwoord. Duidelijk....dan moest er een ander konijn uit de hoed getoverd worden om te winnen.

In de allerlaatste beurt voor de draw moest er nog her en der wat gebieden opgepakt worden en dat zou me op 16 centers brengen....aangezien er precies 2 Oostenrijkse centers niet afgedekt waren zou dat tot 18 leiden wat exact genoeg was voor de winst. Nee heb je en ja kun je krijgen....het was allemaal makkelijk af te dekken voor Aus, maar aangezien hij al een aantal beurten alleen maar holdorders had gegeven zou ik wel gek zijn om het niet te proberen en jawel hoor...niets werd afgedekt en dus konden er 18 centers worden genoteerd en victorie worden gekraaid.

Al met al een aardige pot waar de middenlanden de anden naar buiten hebben weten te duwen, dankzij goed samenwerken en de handdoek die door Rus werd gegooid op het moment dat hij niet meer de overhand had.

Persoonlijk werd ik vooral erg blij van het convoy van leger Smyrna naar Liverpool. :9

Dan nog even de individuele landen bij langs:

Austria: Prima bondgenoot en lange tijd de sterkste op het bord met uitzicht op meer. Nam genoegen met een draw en kreeg uiteindelijk niets, omdat hij de deur niet op slot deed.

England: Het gedoe met het convoyeren in de eerste 2 jaren hebben hem het hele spel achtervolgd. Tegen de tijd dat hij eindelijk aan land kwam, was het spel al zover geëvolueerd dat er weinig meer inzat.

Germany: Lag constant onder vuur tussen Frankrijk en Rusland, maar wist netjes stand te houden. Nu nog iets meer de innerlijke klootzak vinden en winst kan niet lang meer uitblijven.

France: Liet de makkelijke centers in Iberië liggen en ging vol op de Duitser af. Bleef maar aanvallen en daardoor werd hij van achteren opgegeten. Dankbaar om als buur te hebben.

Italy: Fijn samengewerkt met Duitsland en Oostenrijk en alleen kunnen winnen, omdat Oostenrijk zo vriendelijk was om de deur niet dicht te doen.

Russia: Miste de overleveingswil in een situatie waarin er nog veel mogelijk was en vergooide al zijn mogelijkheden in een kansloze wraakactie.

Turkye: Betyar en Turkije....het zal waarschijnlijk nooit een gelukkig huwelijk worden.

Iedereen bedankt voor het plezier dat ik heb mogen beleven aan dit spel en aan de vele genoeglijke contacten. Vooral ook aan de mensen die ondanks een hopeloze situatie toch netjes hun orders op tijd door bleven geven wat de vaart in het spel ten goede kwam en er niet onnodig lang gewacht hoefde te worden. :W

Einduitslag:

Ita: 18 centers
Ger: 9 centers
Aus: 7 centers:
Fra: 0 centers
Eng: 0 centers
Rus: 0 centers
Tur: 0 centers
  vrijdag 24 januari 2014 @ 20:09:01 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135905683
Branden zal je.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 24 januari 2014 @ 20:09:53 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135905712
In de hel, eeuwig Diplomacy spelend en verliezend van 8 jarigen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_135908218
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:09 schreef jogy het volgende:
Branden zal je.
In de hel, eeuwig Diplomacy spelend en verliezend van 8 jarigen.
Please....make my day! :*
pi_135912770
Geweldig verslag! En wat een mooie winst! Perfect gebruik gemaakt van de naïviteit en ongepaste gevoelens van loyaliteit. Chapeau.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_135913208
Tja, gaat het spreekwoord niet van Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me. ?

In cowboy-diplomacy is er bijv. ook een reden waarom ik niet op het voorstel van jou (Overlast) en Nijmantingh in ging. ;)

Edit: @ #38 dus hè.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2014 00:35:53 ]
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:19:24 #40
104871 remlof
Europees federalist
pi_135914456
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:32 schreef Kingstown het volgende:
In de allerlaatste beurt voor de draw moest er nog her en der wat gebieden opgepakt worden en dat zou me op 16 centers brengen....aangezien er precies 2 Oostenrijkse centers niet afgedekt waren zou dat tot 18 leiden wat exact genoeg was voor de winst. Nee heb je en ja kun je krijgen...
En dat noemen we dus een dolk in de rug.

Een draw afspreken en dan toch voor de volle winst gaan, je bent niet te vertrouwen in dit spel, Kingstown, nooit.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:24:39 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135914709
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:19 schreef remlof het volgende:

[..]

En dat noemen we dus een dolk in de rug.

Een draw afspreken en dan toch voor de volle winst gaan, je bent niet te vertrouwen in dit spel, Kingstown, nooit.
Boeiend. Het is geen kantklossen. Ik ben bruut in mijn kont gepakt en hij heeft er nog niet eens bij gezoend maar ik vond het een boeiend en tof spel verder. Het speelde de hele tijd in m'n kop en dat is leuk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 25 januari 2014 @ 00:11:15 #42
104871 remlof
Europees federalist
pi_135916977
Ik vind het verraad, al is het maar een spelletje.

Maakt verder niet uit, maar in dit spel zal ik hem nooit meer vertrouwen.
pi_135917159
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:19 schreef remlof het volgende:

[..]

En dat noemen we dus een dolk in de rug.

Een draw afspreken en dan toch voor de volle winst gaan, je bent niet te vertrouwen in dit spel, Kingstown, nooit.
Het doel van het spel is om de meeste centers te halen en niet om de meeste afspraken na te komen. Lees de spelregels nog eens door zou ik zeggen.

Gratis tip: Ipv continue naar een ander te wijzen, zou je ook eens naar jezelf kunnen kijken hoe je betere resultaten zou kunnen behalen. Je gaat steeds meer klinken als die "het is allemaal de schuld van de Rabobank roepers". :)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 00:23:35 #44
104871 remlof
Europees federalist
pi_135917330
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:16 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het doel van het spel is om de meeste centers te halen en niet om de meeste afspraken na te komen. Lees de spelregels nog eens door zou ik zeggen.

Gratis tip: Ipv continue naar een ander te wijzen, zou je ook eens naar jezelf kunnen kijken hoe je betere resultaten zou kunnen behalen. Je gaat steeds meer klinken als die "het is allemaal de schuld van de Rabobank roepers". :)
Ik speel dit spel gewoon voor de lol en niet omdat ik perse wil winnen.
Ik denk dat dat het verschil tussen jou en mij is :P

Maar samenwerking met mij in dit spel kan je voortaan wel op je buik schrijven.
pi_135920934
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Boeiend. Het is geen kantklossen. Ik ben bruut in mijn kont gepakt en hij heeft er nog niet eens bij gezoend maar ik vond het een boeiend en tof spel verder. Het speelde de hele tijd in m'n kop en dat is leuk.
Op zich had je weinig mogelijkheden om het tegen te houden. Het enige wat je had kunnen doen was Aus wijzen op het feit dat hij z'n centers even af moest dekken, net als dat ik jou de tip gaf om toch vooral op zeker je unit in Pet te supporten toen Aus stond duimen te draaien en de verveling mss wel eens toe zou kunen slaan.

Jij weet als geen ander dat ik in 99% van de gevallen me netjes aan de afspraken houd, maar als ik de kans heb om een ander te elimineren of om de winst te pakken dan zal ik dat altijd doen. That's the game. Natuurlijk is het verraad, maar dat is gewoon onderdeel van de spelregels net als list, bedrog en manipulatie dat zijn, maar blijkbaar zijn er een aantal spelers die de moeite niet hebben genomen om de spelregels te lezen en dan erg verbaasd zijn en verontwaardigd doen als iemand wél volgens de spelregels speelt. (Read the Fucking Manual!) Als je niet wilt winnen prima, maar ik wil dat wel en persoonlijk speel ik het liefste met mensen die dat ook graag willen.....dan wordt het pas echt leuk. Anders kan ik idd maar beter 4 op een rij gaan spelen met mijn 8 jarige neefje.....prima tijdsverdrijf, maar het biedt niet de spanning en opwininding die een pot diplomacy kan bieden.

Het is wel heel grappig om te zien dat sommige die-hard POL-hooligans die normaal gesproken het hoogste woord voeren en de grootste mond hebben in de SC, zich in diplomacy opeens gedragen als een stel kusjekroel users uit OUD. :D

Ik zal een anekdote met je delen uit den ouden doosch....

Lang, lang geleden speelde ik eens op een voorronde weekend van het Nederlands Kampioenschap en het was de laatste wedstrijd.....ik had me al geplaatst voor de finale, maar er zat een gozer bij me aan het bord, die nog 1 center nodig had om zich ook te plaatsen. Het was de laatste beurt (er werd standaard t/m najaar '09 gespeeld) en hij kon dat center nergens meer op eigen kracht veroveren en wilde dolgraag ook naar de finale.

Komt hij naar me toe, trekt zijn portemonnee en biedt me 100 gulden aan (dat is ca. 45 Euro voor de jongere lezertjes) als ik hem zou steunen naar een center. Voor mij maakte het in principe niets uit, omdat ik toch al door was alleen zou hij die partij dan winnen (we stonden 9-9 in centers) en ik kon ook op eigen kracht dat center pakken....mag je 1 keer raden waar ik voor gekozen heb.... :P
  † In Memoriam † zaterdag 25 januari 2014 @ 09:36:41 #46
137949 Disana
pi_135921378
Ik ben blij dat ik niet meer speel.
pi_135924810
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 08:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik zal een anekdote met je delen uit den ouden doosch....

Lang, lang geleden speelde ik eens op een voorronde weekend van het Nederlands Kampioenschap en het was de laatste wedstrijd.....ik had me al geplaatst voor de finale, maar er zat een gozer bij me aan het bord, die nog 1 center nodig had om zich ook te plaatsen. Het was de laatste beurt (er werd standaard t/m najaar '09 gespeeld) en hij kon dat center nergens meer op eigen kracht veroveren en wilde dolgraag ook naar de finale.

Komt hij naar me toe, trekt zijn portemonnee en biedt me 100 gulden aan (dat is ca. 45 Euro voor de jongere lezertjes) als ik hem zou steunen naar een center. Voor mij maakte het in principe niets uit, omdat ik toch al door was alleen zou hij die partij dan winnen (we stonden 9-9 in centers) en ik kon ook op eigen kracht dat center pakken....mag je 1 keer raden waar ik voor gekozen heb.... :P
Nou?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:28:14 #48
104871 remlof
Europees federalist
pi_135925766
Zo ziet de oude doos er dus uit:

pi_135926377
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:53 schreef Igen het volgende:
Tja, gaat het spreekwoord niet van Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me. ?

In cowboy-diplomacy is er bijv. ook een reden waarom ik niet op het voorstel van jou (Overlast) en Nijmantingh in ging. ;)

Edit: @ #38 dus hè.
En kijk eens waar het spel je nu brengt? Québec en New York vreten je op, daar had ik je voor gewaarschuwd. Maar je dwong mij om me tegen jou te keren, want alleen zou ik niet tegen de 2 sterkste spelers zijn gegaan en toen bleef er maar 1 andere optie over (jij).

Dat je mensen niet vertrouwt is natuurlijk prima, in dit spel vertrouw ik niemand. Maar om met niemand afspraken te maken lijkt wat onverstandig :)
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_135926811
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:52 schreef Overlast het volgende:

[..]

En kijk eens waar het spel je nu brengt? Québec en New York vreten je op, daar had ik je voor gewaarschuwd. Maar je dwong mij om me tegen jou te keren, want alleen zou ik niet tegen de 2 sterkste spelers zijn gegaan en toen bleef er maar 1 andere optie over (jij).

Dat je mensen niet vertrouwt is natuurlijk prima, in dit spel vertrouw ik niemand. Maar om met niemand afspraken te maken lijkt wat onverstandig :)
Eh, even hè. Ik heb jou aangeboden om jou te helpen tegen NY, en vervolgens reageerde jij daar eerst niet op, om vervolgens te zeggen dat je voor Mexico gaat en mij met rust laat; en nog in dezelfde beurt val je mij toch aan.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:41:39 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135927577
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, even hè. Ik heb jou aangeboden om jou te helpen tegen NY, en vervolgens reageerde jij daar eerst niet op, om vervolgens te zeggen dat je voor Mexico gaat en mij met rust laat; en nog in dezelfde beurt val je mij toch aan.
Dat dus :P. En op zich ook niets mis mee behalve dat er geen deals meer gemaakt worden met degene die overdreven onbetrouwbaar zijn. Een beetje het Schorpioen en de kikker verhaal.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_135934321
Bij het zien van de kop dacht ik heel even dat het over ons ging..... :P

Diplomaten blijken vaak crimineel
pi_135946085
Dank voor je parabel jogy. Jezus Christus zelf had het niet beter kunnen doen.

En Igen, mijn aanbod was 2 dagen en 4 beurten eerder gedaan, toen weigerde je. Daarna was BC dood en New York en Québec veel te sterk(en uitstekend gepositioneerd) voor jou en mij. Toen kwam jij met het verhal dat je tzt wellicht kon helpen met NY. Toen heb ik mijn knopen moeten tellen.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_135946995
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:43 schreef Overlast het volgende:
Dank voor je parabel jogy. Jezus Christus zelf had het niet beter kunnen doen.

En Igen, mijn aanbod was 2 dagen en 4 beurten eerder gedaan, toen weigerde je.
Ja, omdat je een drie-alliantie met BC voorstelde, die net Remlof een dolk in de rug had gestoken. Denk je dat ik zin heb in een alliantie met zo'n buur? Of zelfs ingeklemd tussen twee spelers die zo in het spel staan? ;)
quote:
Daarna was BC dood
Inderdaad, daar kwam boontje mooi om z'n loontje. :)
quote:
en New York en Québec veel te sterk(en uitstekend gepositioneerd) voor jou en mij. Toen kwam jij met het verhal dat je tzt wellicht kon helpen met NY. Toen heb ik mijn knopen moeten tellen.
Ongetwijfeld, maar op zich had je me ook gewoon kunnen aanvallen ipv. het te vergezellen van een leugentje.
pi_135956840
Ja, als iemand mij vraagt of ik hem ga aanvallen, ga ik dat niet aankondigen inderdaad :)
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_135957811
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:37 schreef Overlast het volgende:
Ja, als iemand mij vraagt of ik hem ga aanvallen, ga ik dat niet aankondigen inderdaad :)
Dat zijn mijn favoriete buren wel....die netjes komen vertellen dat ze je aan gaan vallen. Kun je tenminste anticiperen ipv dat je verrast wordt. :Y)
pi_135957898
Oke ik heb een account aangemaakt!
Zijn er fok spellen open?

en om hier op te reageren:
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 09:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heb je het voorheen op de Engelse server gespeeld of nog ergens anders?
Onderhandelingen waren in het engels dus ik gok engels, maar deze site ziet er ook wat anders uit volgens mij (dit speelde ik 8 jaar geleden ofzo dus al vrij lang geleden).
pi_135958140
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:08 schreef Krediax het volgende:
Oke ik heb een account aangemaakt!
Zijn er fok spellen open?

en om hier op te reageren:

[..]

Onderhandelingen waren in het engels dus ik gok engels, maar deze site ziet er ook wat anders uit volgens mij (dit speelde ik 8 jaar geleden ofzo dus al vrij lang geleden).
Er zijn meerdere online versies....mss dat dit je bekender voorkomt?

Op dit moment zijn er geen spellen die open staan, maar daar is vrij vlot wat aan te doen.
Laat ik er meteen bij zeggen dat er nogal een scheiding der geesten is met welke instelling er gespeeld wordt. Geen idee wat jij gewend was, maar het is denk ik wel handig voor je om vooraf te weten dat er zelfs binnen de kleine userbase van FOK!kers nogal een wezenlijk verschil van inzicht bestaat over hoe men graag speelt.
pi_135959039
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er zijn meerdere online versies....mss dat dit je bekender voorkomt?

Op dit moment zijn er geen spellen die open staan, maar daar is vrij vlot wat aan te doen.
Laat ik er meteen bij zeggen dat er nogal een scheiding der geesten is met welke instelling er gespeeld wordt. Geen idee wat jij gewend was, maar het is denk ik wel handig voor je om vooraf te weten dat er zelfs binnen de kleine userbase van FOK!kers nogal een wezenlijk verschil van inzicht bestaat over hoe men graag speelt.
Klinkt alsof ik 3 topics terug moet lezen ;)
pi_135959682
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:39 schreef Krediax het volgende:

[..]

Klinkt alsof ik 3 topics terug moet lezen ;)
Mwoah....dat mag altijd natuurlijk, maar het komt er grofweg op neer dat er een gedeelte is dat vindt dat je altijd je gemaakte afspraken na moet komen en als je iemand aanvalt dat je dat vooraf aan diegene vertelt en er is een gedeelte dat vindt, dat dat niet hoeft.

Als je het ene gewend bent en bij een groep spelers terecht komt die volgens de andere mindset speelt, dan kan dat een klein cultuurschokje opleveren. :P
pi_135959820
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mwoah....dat mag altijd natuurlijk, maar het komt er grofweg op neer dat er een gedeelte is dat vindt dat je altijd je gemaakte afspraken na moet komen en als je iemand aanvalt dat je dat vooraf aan diegene vertelt en er is een gedeelte dat vindt, dat dat niet hoeft.

Als je het ene gewend bent en bij een groep spelers terecht komt die volgens de andere mindset speelt, dan kan dat een klein cultuurschokje opleveren. :P
hmm oke dat snap ik ja kan vervelend zijn als je het niet verwacht.
Heb wel eens iemand zo hard genaait dat hij een week niet met me sprak (IRL) _O-
Maar hij deed het eerst bij mij in een ander potje :P
Maar over het algemeen kom ik denk ik mijn afspraken wel na (en ben ook niet heel rancune hoor) :)
pi_135959965
Nou wie wilt er een potje spelen :)
Maak maar ff geen nieuw spel aan want weet niet wat de consensus is qua tijd, map ed :)
  zondag 26 januari 2014 @ 14:03:58 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135960013
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:02 schreef Krediax het volgende:
Nou wie wilt er een potje spelen :)
Maak maar ff geen nieuw spel aan want weet niet wat de consensus is qua tijd, map ed :)
Ik wil wel maar heb te weinig punten, ze zitten allemaal in verschillende spellen :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_135960062
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik wil wel maar heb te weinig punten, ze zitten allemaal in verschillende spellen :').
Als jij een potje aanmaakt zal ik wel joinen Kingstown wilt vast ook wel ;)
Ga nu eerst ff Ajax kijken en daarna kunnen we wat mij betreft los gaan!
pi_135960314
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:59 schreef Krediax het volgende:

[..]

hmm oke dat snap ik ja kan vervelend zijn als je het niet verwacht.
Heb wel eens iemand zo hard genaait dat hij een week niet met me sprak (IRL) _O-
Maar hij deed het eerst bij mij in een ander potje :P
Maar over het algemeen kom ik denk ik mijn afspraken wel na (en ben ook niet heel rancune hoor) :)
Klinkt wmb als een gezonde instelling, maar er zijn dus ook spelers die daar anders over denken.

Anyway....zal proberen om vanmiddag een nieuw potje op te starten en kijken of we dan genoeg spelers kunnen vinden die mee willen doen. :P
pi_135960369
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik wil wel maar heb te weinig punten, ze zitten allemaal in verschillende spellen :').
Snel dat ene legertje in Cowboy diplomacy kwijtraken, dan heb je weer punten erbij. :P
  zondag 26 januari 2014 @ 14:14:00 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135960416
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:13 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Snel dat ene legertje in Cowboy diplomacy kwijtraken, dan heb je weer punten erbij. :P
Dat is wel een goede ja, disbanded.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_135960983
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mwoah....dat mag altijd natuurlijk, maar het komt er grofweg op neer dat er een gedeelte is dat vindt dat je altijd je gemaakte afspraken na moet komen en als je iemand aanvalt dat je dat vooraf aan diegene vertelt en er is een gedeelte dat vindt, dat dat niet hoeft.

Als je het ene gewend bent en bij een groep spelers terecht komt die volgens de andere mindset speelt, dan kan dat een klein cultuurschokje opleveren. :P
Je overdrijft nogal.
pi_135961525
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je overdrijft nogal.
Be my guest en leg jij het verschil dan maar duidelijker uit.
pi_135961650
Het zit denk ik eerder in het verschil van willen spelen omdat het leuk is en alleen voor de winst willen gaan. Vergeet niet dat je voornamelijk met nieuwelingen in het spel te maken hebt en niet met mensen die ook al jaren gewend zijn aan dolken in de rug steken en ontvangen.
pi_135962517
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:42 schreef 99.999 het volgende:
Vergeet niet dat je voornamelijk met nieuwelingen in het spel te maken hebt en niet met mensen die ook al jaren gewend zijn aan dolken in de rug steken en ontvangen.
Dat is absoluut waar en daarom leek het me ook wel verstandig om dat aan Krediax voor te leggen, zodat hij daarvan op de hoogte is voordat hij begint en er niet tijdens het spelen pas achterkomt.

Aangezien hij het eerder gespeeld heeft en bekend is met het feit dat "iemand naaien" een onderdeel van het spel kan zijn, komt dat de duidelijkheid alleen maar ten goede. Niets mis mee lijkt me. Zou het lullig voor hem vinden als hij instapt in een spel waar iedereen hem van alles gaat lopen te verwijten als hij een keer een afspraak niet nakomt.
  zondag 26 januari 2014 @ 17:02:39 #72
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_135968031
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:42 schreef 99.999 het volgende:
Het zit denk ik eerder in het verschil van willen spelen omdat het leuk is en alleen voor de winst willen gaan. Vergeet niet dat je voornamelijk met nieuwelingen in het spel te maken hebt en niet met mensen die ook al jaren gewend zijn aan dolken in de rug steken en ontvangen.
Het doel is toch om te winnen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_135968094
Het uiteindelijke doel is wel om te winnen natuurlijk.
  zondag 26 januari 2014 @ 17:07:40 #74
104871 remlof
Europees federalist
pi_135968218
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:04 schreef 99.999 het volgende:
Het uiteindelijke doel is wel om te winnen natuurlijk.
Ja maar om dat te doen door je bondgenoten erbij te naaien in de allerlaatste beurt gaat mij wat ver.
pi_135968273
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:02 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het doel is toch om te winnen?
De vraag is hoe je tot die overwinning komt en waar je genoegen mee neemt.
  zondag 26 januari 2014 @ 17:13:34 #76
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_135968434
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja maar om dat te doen door je bondgenoten erbij te naaien in de allerlaatste beurt gaat mij wat ver.
Het is wel zoals het in het echte leven ook gaat. Daarom kies ik maar een bondgenoot en die naai ik niet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_135969082
Nou ben ik wel benieuwd welk potje deze "wrijving" vandaan komt.
Iemand de naam kan ik ff kijken hoe dat potje verliep :p
pi_135969617
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:30 schreef Krediax het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd welk potje deze "wrijving" vandaan komt.
Iemand de naam kan ik ff kijken hoe dat potje verliep :p
Wat 99.999 zegt daar zit wel een kern van waarheid in. Dit is wat er gebeurde in het allereerste potje wat ik speelde en iemand aanviel:

quote:
Fri 10 Jan Autumn, 1902: Nah, het is dat ik niet kan stoppen, maar ik speel niet meer.
Fri 10 Jan Autumn, 1902: Je stopt met spelen, omdat iemand je aanvalt? Ik ben oprecht verbaasd.
Fri 10 Jan Autumn, 1902: Nee, omdat iemand z'n woord niet weet te houden. :)

Fri 10 Jan Autumn, 1902: Even serieus....weet/wist je echt niet dat dat een heel normaal onderdeel van dit spel is?

1 van de belangrijkste regels is dat geen enkele afspraak, die is gemaakt tijdens het onderhandelen, bindend is. Dat is zo ongeveer de kern van diplomacy....als je dat echt niet weet/wist, dan is dat iets wat we mss in het topic op FOK! moeten bespreken.

Een spel is nooit leuk als mensen met een verschillend idee over de regels spelen.
In een notendop het cultuurverschil beschreven. Jij houdt je niet aan je woord, dus ik stop met spelen. Ik was flabbergasted.
pi_135970224
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:46 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In een notendop het cultuurverschil beschreven. Jij houdt je niet aan je woord, dus ik stop met spelen. Ik was flabbergasted.
Da's wel raar ja. Het lijkt me zo klaar als een klontje dat je afspraken mag verbreken.

De hele lol van het spel is toch nou net dat je alle vrijheid hebt om afspraken te maken of niet, om je aan afspraken te houden of niet, om wraak te nemen als iemand een afspraak verbreekt of niet, om goodwill bij anderen te kweken of niet, en dat je voor jezelf kan bedenken welke aanpak je het slimst en/of leukst lijkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2014 18:07:05 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 18:51:15 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135971696
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Da's wel raar ja. Het lijkt me zo klaar als een klontje dat je afspraken mag verbreken.

De hele lol van het spel is toch nou net dat je alle vrijheid hebt om afspraken te maken of niet, om je aan afspraken te houden of niet, om wraak te nemen als iemand een afspraak verbreekt of niet, om goodwill bij anderen te kweken of niet, en dat je voor jezelf kan bedenken welke aanpak je het slimst en/of leukst lijkt.
Inderdaad. Persoonlijk heb ik al moeite om een computergestuurd poppetje in een spel te bedriegen trouwens dus voor mij is dit in ieder geval een heel tegennatuurlijk spel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_135983158
quote:
17s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Inderdaad. Persoonlijk heb ik al moeite om een computergestuurd poppetje in een spel te bedriegen trouwens dus voor mij is dit in ieder geval een heel tegennatuurlijk spel.
Haha, dat verklaart wel een en ander. Ik snap wel waar jullie vandaan komen hoor, ik herinner me mijn eerste potje diplomacy nog. Ben denk ik daardoor zo verbitterd dat ik nu zonder scrupules ook andere manier kan spelen.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_135998094
Wat een heerlijk spel kan het toch zijn! :Y)
pi_136002390
Vraagje aan B_A (of iemand anders die het mss overkomen is en verduidelijking kan geven)

Voor de tweede keer lopen we (bij dezelfde speler) tegen het volgende probleem(pje) aan:

Een speler moet een unit retreaten, maar kan nergens heen. Enige mogelijkheid is dat die unit moet disbanden. Klopt het dat er in die situatie voor de speler in kwestie niet een disbandoptie verschijnt en dat hij dus niets kan doen, behalve afwachten tot de deadline voorbij is?
pi_136002705
Heb dat moeten disbanden na een aanval ook wel regelmatig meegemaakt maar nooit een probleem gehad gelukkig :).
pi_136002794
Het drop-down-menu van "retreat to" is dan leeg, maar in het eerste drop-down-menu kun je dan toch gewoon voor "disband" ipv "retreat" kiezen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 12:52:26 ]
pi_136002889
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:52 schreef Igen het volgende:
Het drop-down-menu van "retreat to" is dan leeg, maar in het eerste drop-down-menu kun je dan toch gewoon voor "disband" ipv "retreat" kiezen?
Ik heb geen idee, maar degene die het overkomt geeft aan dat er geen-disband optie verschijnt.
Thnx iig en ik zal je antwoord aan hem doorgeven. :)
pi_136004916
Heb net een nieuw spel aangemaakt, zodat Krediax ook kan gaan spelen.

The Magnificent Seven

Iedereen die interesse heeft om mee te doen kan me een DM sturen en dan stuur ik je het wachtwoord.

Inzet is 15, zodat iedere actieve speler mee kan doen. :)
pi_136005965
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:46 schreef Kingstown het volgende:
Heb net een nieuw spel aangemaakt, zodat Krediax ook kan gaan spelen.

The Magnificent Seven

Iedereen die interesse heeft om mee te doen kan me een DM sturen en dan stuur ik je het wachtwoord.

Inzet is 15, zodat iedere actieve speler mee kan doen. :)
Top! Zit er in :) worden de landen random toegewezen?
  maandag 27 januari 2014 @ 14:31:23 #89
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136006680
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:46 schreef Kingstown het volgende:
Heb net een nieuw spel aangemaakt, zodat Krediax ook kan gaan spelen.

The Magnificent Seven

Iedereen die interesse heeft om mee te doen kan me een DM sturen en dan stuur ik je het wachtwoord.

Inzet is 15, zodat iedere actieve speler mee kan doen. :)
:( :( Turkije :( :(
pi_136007304
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Krediax het volgende:

[..]

Top! Zit er in :) worden de landen random toegewezen?
Yup, random loting....tot grote vreugde van onze vriend betyar die altijd hoopt dat hij met Turkije mag spelen. :P
pi_136009046
Vraagje, een leger nam een gebied alleen over als het in de herfst/lente er stond toch?(zoiets las ik hier d8 ik).

En kunnen vloten gebieden overnemen?
  maandag 27 januari 2014 @ 15:35:48 #92
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136009065
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:50 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Yup, random loting....tot grote vreugde van onze vriend betyar die altijd hoopt dat hij met Turkije mag spelen. :P
:( :( :(
pi_136009311
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:35 schreef Krediax het volgende:
Vraagje, een leger nam een gebied alleen over als het in de herfst/lente er stond toch?(zoiets las ik hier d8 ik).

En kunnen vloten gebieden overnemen?
Alleen in het najaar idd (Autumn). Met een leger of vloot maakt dan niet uit. Beiden kunnen dat.

Als je in het voorjaar dus een nieuw center inloopt en het najaar er weer uit, dan telt het dus niet mee.

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:35 schreef betyar het volgende:

[..]

:( :( :(
Ik hoop oprecht dat het lot je wat gunstiger gezind zal zijn Betyar. Als het kon, dan zou ik me vrijwillig aanmelden om met Turkije te spelen.
pi_136009616
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:35 schreef Krediax het volgende:
Vraagje, een leger nam een gebied alleen over als het in de herfst/lente er stond toch?(zoiets las ik hier d8 ik).

Je kunt het trouwens ook heel goed aan de kleuren zien op de kaart.
Ieder land heeft zijn eigen kleur en als je een nieuw gebied inkomt, dan krijgt dat gebied jouw kleur. Voor gebieden met centers verandert die kleur alleen in het najaar. Zal je een actueel voorbeeld geven:



We hebben net een voorjaar gehad en als je naar St Petersburg kijkt, dan zie je dat het nog roze is (eigendom van Engeland), alhoewel er nu een Duits leger in staat (bruin). Pas als Duitsland er na de volgende beurt (najaar) er nog steeds staat wordt het definitief zijn eigendom, dus als hij komende beurt weg zou gaan uit Petersburg, dan blijft het van Engeland.

Zelfde principe zie je bijvoorbeeld ook in Warsaw.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:57:24 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_136009840
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:46 schreef Kingstown het volgende:
Heb net een nieuw spel aangemaakt, zodat Krediax ook kan gaan spelen.

The Magnificent Seven

Iedereen die interesse heeft om mee te doen kan me een DM sturen en dan stuur ik je het wachtwoord.

Inzet is 15, zodat iedere actieve speler mee kan doen. :)
Alsof je mij zou accepteren als medespeler :')

Met je password-protected spellen.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:59:14 #96
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136009904
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Alsof je mij zou accepteren als medespeler :')

Met je password-protected spellen.
Natuurlijk wel.
  maandag 27 januari 2014 @ 16:05:06 #97
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_136010106
Loopt bij jullie ook steeds die website vast als je je orders wil ingeven? Koste me een vloot...
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 27 januari 2014 @ 16:09:49 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136010284
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
Loopt bij jullie ook steeds die website vast als je je orders wil ingeven? Koste me een vloot...
Nope, behalve dan op mijn smartphone.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 27 januari 2014 @ 16:11:47 #99
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_136010357
Als ik op save druk dan loopt hij vast en wordt de pagina wit. Ik zag een aanval aankomen en verplaatste mijn vloot. De opdracht werd echter niet uitgevoerd. :-(
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_136011337
Nee zelfs met meer dan twintig orders gaat het nog goed.
  maandag 27 januari 2014 @ 16:38:48 #101
104871 remlof
Europees federalist
pi_136011457
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.
Welnee, de vorige keer wou ie mij er ook al niet bij hebben.
pi_136011499
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Alsof je mij zou accepteren als medespeler :')

Met je password-protected spellen.
Uiteraard wel....al was het alleen maar om je te bewijzen dat je prima met mij een bondgenootschap aan kan gaan. :P en sowieso ben ik niet van de rancune.

Password protection doe ik eigenlijk om 2 redenen:

1) Voorkomen dat er spelers mee gaan doen die voortijdig weglopen/stoppen.
2) Voorkomen dat er spelers meedoen die geen boe of bah zeggen in het spel, want voor mij draait toch een hoop om overleggen/plannen maken etc. en dan moet er dus de wil zijn om te communiceren.

Volgens mij gaan voor jou beide criteria niet op, dus zie ik geen enkel probleem....dat je m'n bloed wel kan drinken en voor geen meter vertrouwd, staat daar voor mij geheel los van. :)
  maandag 27 januari 2014 @ 16:41:18 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_136011534
Ok, dm me het pw maar dan.
  maandag 27 januari 2014 @ 16:48:51 #104
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136011806
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:40 schreef Kingstown het volgende:
dat je m'n bloed wel kan drinken en voor geen meter vertrouwd, staat daar voor mij geheel los van. :)
Dat is juist het mooie.
pi_136015590
We zijn van start met "The Magnificent Seven"

Iedereen veel plezier en succes gewenst en uiteraard een bijpassend muziekje:


@Betyar....het is me gelukt om je van je Turkije syndroom te verlossen. :P
pi_136018375
:( ik ben Engeland. Zo`n beetje het enige land waar ik in mijn hoofd geen plan voor het bedacht :P

En wrm wilt Betyar geen turkije zijn? is toch leuk joh :P
pi_136040500
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:22 schreef Krediax het volgende:

En wrm wilt Betyar geen turkije zijn? is toch leuk joh :P
Betyar heeft al 3 keer in Turkije gezeten en daar werd hij niet echt vrolijk van. :P
Ik nu trouwens ook niet echt. ;(
pi_136045137
Gezien een aantal onderhandelingen en zetten die gedaan zijn lijkt me wat extra spelregelinfo niet onwenselijk....voor velen mss ten overvloede, maar ik merk dat sommigen soms niet op de hoogte zijn van bepaalde regels en daar kan natuurlijk wat aan gedaan worden. :)

1) Terugtrekken (retreats) kan alleen naar een aangrenzend leeg gebied. Behalve naar een leeg gebied waar de aanval vandaan kwam of naar het gebied waar al naartoe gespeeld is met het unit wat moet terugtrekken.

Voorbeeld: Als een leger in de Ruhr verdreven wordt door een aanval uit Bur en alle andere gebieden rondom de Ruhr zijn bezet, dan kan het leger nergens heen terugtrekken. Als dat leger van Ruhr naar Hol heeft gespeeld en Hol is nog leeg (omdat bijv. Bel ook naar Hol ging), dan mag er ook niet teruggetrokken worden naar Hol. Dat unit wordt dan opgeheven (disbanded)

2) Er zijn 3 gebieden met een nc (northcoast) en een sc. (southcoast) (Pet, Spain en Bul). Voor legers maakt dat niet uit, maar voor vloten wel. Je kunt niet met een vloot die aan een sc (southcoast) staat naar een zee (of een aan zee liggend gebied) gaan die aan de nc (northcoast) van dat land grenst.

Voorbeeld: St Pet (sc) kan wel naar Finland, Livonia of de Gulf of Bothnia, maar niet naar de Barents Sea of Norway., omdat dat aan de nc grenst. Ook kan hij geen steun oid daar verlenen.

3) Een vloot kan alleen een actie uitoefenen op zee of in een gebied wat aan zee ligt. Dat geldt voor elke mogelijke actie die een vloot mag doen.

Voorbeeld: Een vloor in Berlin kan niet Munich steunen, want Munich grenst niet aan een zee.

4) Als A naar B gaat, B naar C en C naar A, dan blijft alles staan waar het staat en gaat geen enkele zet door.

Voorbeeld: Als Ven naar Tyr speelt, Tyr naar Tri en Tri naar Ven, dan blijft Ven in Ven staan, Tyr in Tyr en Tri in Tri.

Hopelijk kan deze info de 1 of ander van dienst zijn. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kingstown op 28-01-2014 12:11:54 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:06:51 #109
104871 remlof
Europees federalist
pi_136045383
Waar staat nc voor? Naval Centre?
pi_136045407
noordkust
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:09:26 #111
104871 remlof
Europees federalist
pi_136045466
Oh north coast / south coast.
pi_136045503
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:06 schreef remlof het volgende:
Waar staat nc voor? Naval Centre?
Aangepast en hopelijk duidelijker nu.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:14:46 #113
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136045660
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
4) Als A naar B gaat, B naar C en C naar A, dan blijft alles staan waar het staat en gaat geen enkele zet door.

Voorbeeld: Als Ven naar Tyr speelt, Tyr naar Tri en Tri naar Ven, dan blijft Ven in Ven staan, Tyr in Tyr en Tri in Tri.

Hopelijk kan deze info de 1 of ander van dienst zijn. :)
Ah, dit wist ik niet.
pi_136046085
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Ah, dit wist ik niet.
Heb ik het tenminste niet voor niets neergetypt. ;)

Wat me ook nog te binnen schoot....een convoy kan alleen onderbroken worden als de vloot verdreven wordt. Aanvallen alleen is niet genoeg.

Voorbeeld:

1) A Wal naar Pic
F ENC convoys move Wal naar Pic.
Als Pic leeg is gaat dit door

2) A Wal naar Pic
F ENC convoys move Wal naar Pic.
F NTH-ENC
Als Pic leeg is gaat dit door, ondanks de aanval van de Noordzee (NTH) op ENC

3) A Wal naar Pic
F ENC convoys move Wal naar Pic.
F NTH-ENC
F Bel support move NTH-ENC

Convoy gaat niet door en vloot NTH komt in de ENC en de vloot uit de ENC moet terugtrekken.

4) A Wal naar Pic
F ENC convoys move Wal naar Pic.
F NTH-ENC
F Bel support move NTH-ENC
F MAO support F ENC

Als Pic leeg is gaat dit wel door, omdat ENC niet verdreven wordt door de steun van de MAO aan het ENC.

Nog een beetje te volgen? :P
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:33:41 #115
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136046311
Dit is inderdaad narigheid die je gewoon vaak genoeg moet doen voor je er een beetje feeling mee krijgt. :'). En dan ook niet vergeten dat wanneer je een zet hebt ingesteld deze eerst moet saven voor je een berichtje stuurt :P (Dat is mijn stommiteit iig)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136046595
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:33 schreef jogy het volgende:
Dit is inderdaad narigheid die je gewoon vaak genoeg moet doen voor je er een beetje feeling mee krijgt. :'). En dan ook niet vergeten dat wanneer je een zet hebt ingesteld deze eerst moet saven voor je een berichtje stuurt :P (Dat is mijn stommiteit iig)
Wat je als basis aan kunt houden is dat een aanval alleen slaagt als je daadwerkelijk een numerieke meerderheid hebt Alle complexe situaties komen uiteindelijk toch weer neer op die basisregel.
pi_136046786
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
2) Er zijn 3 gebieden met een nc (northcoast) en een sc. (southcoast) (Pet, Spain en Bul). Voor legers maakt dat niet uit, maar voor vloten wel. Je kunt niet met een vloot die aan een sc (southcoast) staat naar een zee (of een aan zee liggend gebied) gaan die aan de nc (northcoast) van dat land grenst.
Een fleet die zich bevindt in Spain (sc) kan dus niet naar Mid-Atlantic Ocean?

Edit: Oh, nevermind. :'). De (sc) grenst ook aan MAO. :').

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 12:50:15 ]
pi_136046870
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een fleet die zich bevindt in Spain (sc) kan dus niet naar Mid-Atlantic Ocean?
Jawel....want Spain (sc) grenst aan de MAO....net als Spain (nc ) trouwens.
Spain (sc) kan bijvoorbeeld niet naar Gas, maar Spain (nc) wel.


Edit....ik zie je edit. :D
pi_136047078
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Ah, dit wist ik niet.
Kingstown, geldt dit voor alle units of alleen voor army?

Als je een army en fleet van plaats wil verwisselen, botst en faalt zoiets?
pi_136047177
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kingstown, geldt dit voor alle units of alleen voor army?

Als je een army en fleet van plaats wil verwisselen, botst en faalt zoiets?
Dat geldt voor alle units.

Als je wilt wisselen, dan faalt het altijd. Je moet echt een numeriek overwicht hebben om in een gebied te komen, dus 1-0, 2-1 etc. Bij 1-1, 2-2 , 1-1-1 etc, blijft het staan, ongeacht vloot of leger.
pi_136047319
Ah. Begrijpelijk, maar wel irritant in zo'n geval. :P.
pi_136049760
De zuid kust van spanje is dus gewoon alles tot er een nieuwe provincie is, dus je kan vanaf de zuid kust naar Marseille? Of loop het maar tot de golf van lyon?
pi_136049867
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:05 schreef Krediax het volgende:
De zuid kust van spanje is dus gewoon alles tot er een nieuwe provincie is, dus je kan vanaf de zuid kust naar Marseille? Of loop het maar tot de golf van lyon?
Je kunt idd vanaf Spa (sc )naar Marseille, want dat grenst aan elkaar.
pi_136051037
Telt convoy eigenlijk ook als support of is dat dan maar gewoon één aanval?
Dat waren wel ongeveer mijn vragen denk ik zo :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 15:00:20 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136052175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:37 schreef Krediax het volgende:
Telt convoy eigenlijk ook als support of is dat dan maar gewoon één aanval?
Dat waren wel ongeveer mijn vragen denk ik zo :)
Convoy telt niet als support.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136052229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:37 schreef Krediax het volgende:
Telt convoy eigenlijk ook als support of is dat dan maar gewoon één aanval?

Een unit kan maar 1 actie per beurt uitvoeren, dus convoyeren plus supporten met dezelfde unit in 1 beurt is onmogelijk. :)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:12:42 #127
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_136058217
Nog een spel en als die klaar is stop ik ermee. Het beheerst mijn denken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_136058454
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het beheerst mijn denken.
_O-.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:01:42 #129
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136060038
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Nog een spel en als die klaar is stop ik ermee. Het beheerst mijn denken.
:D :D
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:02:02 #130
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136060049
Het is redelijk verslavend moet ik zeggen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:06:19 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136060182
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Nog een spel en als die klaar is stop ik ermee. Het beheerst mijn denken.
_O-. Inderdaad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:09:00 #132
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_136060249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:02 schreef betyar het volgende:
Het is redelijk verslavend moet ik zeggen.
Je moet alleen wel scherp blijven Betje....
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:15:28 #133
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136060447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:09 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je moet alleen wel scherp blijven Betje....
Pfffff........
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:18:34 #134
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136060545
Spel spelen, offertes maken, kutmails beantwoorden, tussen door nog hout bewerken en verlijmen.......
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:19:11 #135
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136060569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:02 schreef betyar het volgende:
Het is redelijk verslavend moet ik zeggen.
Dat klopt.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:22:22 #136
104871 remlof
Europees federalist
pi_136060669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Nog een spel en als die klaar is stop ik ermee. Het beheerst mijn denken.
Dat zei je zaterdag op de meet al ja.
Ik kan het nog wel van me af zetten gelukkig.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:23:14 #137
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136060697
Was Paper op de meet? Ik dacht dat ie me voor de gek hield!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:29:52 #138
104871 remlof
Europees federalist
pi_136060939
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:23 schreef betyar het volgende:
Was Paper op de meet? Ik dacht dat ie me voor de gek hield!
Dan had je maar moeten komen Bet :P
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:30:07 #139
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136060952
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:23 schreef betyar het volgende:
Was Paper op de meet? Ik dacht dat ie me voor de gek hield!
Het was u, maar dan met een licht Amsterdams accent. Dat was overigens wel een stuk beter aan te horen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:03:16 #140
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136062397
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan had je maar moeten komen Bet :P
:( :(
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:03:39 #141
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136062414
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:30 schreef Reya het volgende:

[..]

Het was u, maar dan met een licht Amsterdams accent. Dat was overigens wel een stuk beter aan te horen.
Een belediging tot op het bot!
pi_136063664
Ik zit wel in beetje in de hoek waar de klappen vallen momenteel :P
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:35:17 #143
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136064077
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:28 schreef 99.999 het volgende:
Ik zit wel in beetje in de hoek waar de klappen vallen momenteel :P
Kop boven het maaiveld en zo. :Y)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136064381
Ach, dit perspectief is ook wel aardig :). Had alleen zargon eerder af moeten maken weet ik nu :P
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:50:11 #145
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136065087
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:40 schreef 99.999 het volgende:
Ach, dit perspectief is ook wel aardig :). Had alleen zargon eerder af moeten maken weet ik nu :P
Die heeft vrijspel :D :D
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:51:11 #146
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136065183
Je mag ook al blij zijn dat Reya zo trouw als een puppy is.
pi_136065781
Waar is de aanstichter van dit alles gebleven btw?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:00:08 #148
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_136065782
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:28 schreef 99.999 het volgende:
Ik zit wel in beetje in de hoek waar de klappen vallen momenteel :P
Die hoek is speciaal voor u geschapen.... })
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:00:58 #149
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_136065829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:00 schreef Kingstown het volgende:
Waar is de aanstichter van dit alles gebleven btw?
Net als met de meet. Hij zet het op poten en is verdwenen.....
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:02:43 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136065941
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:40 schreef 99.999 het volgende:
Ach, dit perspectief is ook wel aardig :). Had alleen zargon eerder af moeten maken weet ik nu :P
Het was nog best veel moeite om alle neuzen dezelfde richting in te krijgen :@. Volgens mij wordt dit gewoon een heel lang spel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136066184
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Net als met de meet. Hij zet het op poten en is verdwenen.....
Apart....zeker weten dat er niet iets aan de hand is oid?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:07:54 #152
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_136066268
Ja.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_136066440
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Het was nog best veel moeite om alle neuzen dezelfde richting in te krijgen :@. Volgens mij wordt dit gewoon een heel lang spel.
Haha, wel mooi zo'n grote samenwerking.
pi_136066514
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:06 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Apart....zeker weten dat er niet iets aan de hand is oid?
Wat gerommel met zijn gezondheid geloof ik. Niet heel ernstig dacht ik.
pi_136082474
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:40 schreef 99.999 het volgende:
Ach, dit perspectief is ook wel aardig :). Had alleen zargon eerder af moeten maken weet ik nu :P
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:28 schreef 99.999 het volgende:
Ik zit wel in beetje in de hoek waar de klappen vallen momenteel :P
Ik wilde mijn commentaar bewaren tot achteraf, maar even kort dan maar...

Ik had weinig keus, jij bent te snel te machtig geworden. Dat is op zich niet het probleem, omdat je wel gunt; het echte probleem was dat ik geen ademruimte meer had. Het komt door Oekraïne, trouwens, waarom jij in die hoek zit. Leg ik later wel uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2014 07:44:56 ]
pi_136082514
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 07:44 schreef zarGon het volgende:

[..]


[..]

Ik wilde mijn commentaar bewaren tot achteraf, maar even kort dan maar...

Ik had weinig keus, jij bent te snel te machtig geworden. Dat is op zich niet het probleem, omdat je wel gunt; het echte probleem was dat ik geen ademruimte meer had. Het komt door Oekraïne, trouwens, waarom jij in die hoek zit. Leg ik later wel uit.
Ik had je gewoon af moeten maken toen ik de kans had weet ik nu :).
Maar ach, ook wel weer mooi dit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2014 07:50:35 ]
pi_136082559
quote:
6s.gif Op woensdag 29 januari 2014 07:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik had je gewoon af moeten maken toen ik de kans had weet ik nu :).
Maar ach, ook wel weer mooi dit.
Nee, wat je had moeten doen is beter coördineren aangezien jij de machtigste bent (was, })). Ik typte bijna een heel verhaal uit, toch maar gewist... Uitleg komt later, :9.

Ik doe wel een nabeschouwing zoals Kingstown. :P.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2014 08:13:11 ]
pi_136082689
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 07:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, wat je had moeten doen is beter coördineren aangezien jij de machtigste bent (was, })). Ik typte bijna een heel verhaal eruit, toch maar gewist... Uitleg komt later, :9.

Ik doe wel een nabeschouwing zoals Kingstown. :P.
Reya was rond het weekend even niet zo actief, hij moest met o.a. mij bier drinken en had daarbij de nodige reistijd. Dat maakt het lastig :P.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:28:18 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136109923
refresh, refresh, refresh, refresh. Dat is wat ik bijna de hele dag doe op die kutsite :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:35:43 #160
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136110301
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 08:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Reya was rond het weekend even niet zo actief, hij moest met o.a. mij bier drinken en had daarbij de nodige reistijd. Dat maakt het lastig :P.
Nu nog steeds niet.
pi_136110673
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Nu nog steeds niet.
Ja, zonde!
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:44:09 #162
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136110777
quote:
9s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:28 schreef jogy het volgende:
refresh, refresh, refresh, refresh. Dat is wat ik bijna de hele dag doe op die kutsite :').
Verslavend kutspel is het.
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:56:29 #163
104871 remlof
Europees federalist
pi_136111588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Verslavend kutspel is het.
Nou, vooral als je in de verkeerde chat je tactische ideeën ten toon spreidt :')
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:00:42 #164
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136111887
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou, vooral als je in de verkeerde chat je tactische ideeën ten toon spreidt :')
:o waar?
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:04:02 #165
104871 remlof
Europees federalist
pi_136112099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:00 schreef betyar het volgende:

[..]

:o waar?
In The Mag 7.
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:05:37 #166
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136112213
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:04 schreef remlof het volgende:

[..]

In The Mag 7.
:? :? Kan niks vinden.
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:07:50 #167
104871 remlof
Europees federalist
pi_136112374
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:05 schreef betyar het volgende:

[..]

:? :? Kan niks vinden.
Het was in een verkeerde privéchat :')
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:08:19 #168
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136112402
quote:
9s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Het was in een verkeerde privéchat :')
Van mij? :o
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:10:30 #169
104871 remlof
Europees federalist
pi_136112550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Van mij? :o
Nee, anders had je het wel gelezen hè? :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:15:29 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136112843
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, anders had je het wel gelezen hè? :P
Ik vond het al zo vreemd. Heb jij dat gedaan? :')
pi_136113410
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou, vooral als je in de verkeerde chat je tactische ideeën ten toon spreidt :')
_O-
pi_136115514
Misschien moet ik ook maar eens per ongeluk wat teksten in een verkeerde chat gaan posten.
Dat zou bepaalde verstandhoudingen ongetwijfeld ietwat gaan veranderen. :Y)
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:09:29 #173
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136116520
(sarcatisch cynische)Carebear hater :{w.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136117459
Ik zit nu in één potje, iemand zin om nog een spel te spelen?
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:30:16 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_136117794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:25 schreef Krediax het volgende:
Ik zit nu in één potje, iemand zin om nog een spel te spelen?
Start er maar eentje, maar wel met turns van 12 uur graag.
pi_136118576
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Start er maar eentje, maar wel met turns van 12 uur graag.
Oke gedaan, 12 uur turns.

http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=25

edit: Hmm zie nu dat de join tijd 12 uur ook is, dacht dat ik die op 1 dag had gezet. Hopen dat er genoeg mensen joinen voor morgenochtend!
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:45:37 #177
104871 remlof
Europees federalist
pi_136118802
De join tijd is default gelijk aan de turn tijd, maar dacht idd dat je die apart kon instellen.

Anyway, nog 5 spelers nodig.
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:47:09 #178
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136118912
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:45 schreef remlof het volgende:
De join tijd is default gelijk aan de turn tijd, maar dacht idd dat je die apart kon instellen.

Anyway, nog 5 spelers nodig.
4
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:12:22 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_136120269
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 22:47 schreef betyar het volgende:

[..]

4
3, du_ke is ook in.
pi_136120418
2
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:19:40 #181
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136120613
Dit spel zuigt, mijn werk lijdt eronder.
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:24:53 #182
104871 remlof
Europees federalist
pi_136120853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:19 schreef betyar het volgende:
Dit spel zuigt, mijn werk lijdt eronder.
Je hoeft toch echt maar 2x per dag te checken om niets te missen :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:28:49 #183
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136121014
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Je hoeft toch echt maar 2x per dag te checken om niets te missen :P
Niet als je ook nog berichtjes stuurt en krijgt van iedereen over van alles :'). Lijkt verdomme wel een chatbox voor de chronisch paranoïde en pathologisch leugenachtige megalomanen joh.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:29:25 #184
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136121037
quote:
9s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Niet als je ook nog berichtjes stuurt en krijgt van iedereen over van alles :'). Lijkt verdomme wel een chatbox voor de chronisch paranoïde en pathologisch leugenachtige megalomanen joh.
:D :D :D
pi_136121233
quote:
9s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Niet als je ook nog berichtjes stuurt en krijgt van iedereen over van alles :'). Lijkt verdomme wel een chatbox voor de chronisch paranoïde en pathologisch leugenachtige megalomanen joh.
Jij bent Joog?
pi_136121422
quote:
9s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Niet als je ook nog berichtjes stuurt en krijgt van iedereen over van alles :'). Lijkt verdomme wel een chatbox voor de chronisch paranoïde en pathologisch leugenachtige megalomanen joh.
Ik ben jaloers....mijn chatbox blijft oorverdovend stil.
Alsof ik met een stel zombies aan het spelen ben. :'(
pi_136121569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik ben jaloers....mijn chatbox blijft oorverdovend stil.
Alsof ik met een stel zombies aan het spelen ben. :'(
Misschien zit je met een paar mensen uit het noorden opgescheept? ;)

Daar kom ik zelf ook vandaan
pi_136121592
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik ben jaloers....mijn chatbox blijft oorverdovend stil.
Alsof ik met een stel zombies aan het spelen ben. :'(
Ik zal je wel een bericht sturen :p Engeland en Turkije hebben vast veel te bespreken! :)
pi_136121605
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien zit je met een paar mensen uit het noorden opgescheept? ;)

Daar kom ik zelf ook vandaan
Ik kom zelf ook uit het Noorden. ;)
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:43:28 #190
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136121611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:34 schreef Krediax het volgende:

[..]

Jij bent Joog?
Wie vraagt dat! Wat moet je?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136121654
quote:
8s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Wie vraagt dat! Wat moet je?
Ik, gewoon nieuwsgierig. Zal ook jou maar een bericht gaan sturen, ben je zo dol op hoorde ik ;)
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:44:36 #192
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136121663
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:43 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik zal je wel een bericht sturen :p Engeland en Turkije hebben vast veel te bespreken! :)
:D :D :D :D :D :D
  woensdag 29 januari 2014 @ 23:45:22 #193
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136121694
China valt mij vooral lastig!
pi_136121951
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:43 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik zal je wel een bericht sturen :p Engeland en Turkije hebben vast veel te bespreken! :)
Wordt zeer gewaardeerd en Eng en Tur hebben idd altijd veel te bespreken....sterker nog....het eerste land wat ik een bericht heb gestuurd in dit spel was Engeland. :)
  donderdag 30 januari 2014 @ 00:03:36 #195
104871 remlof
Europees federalist
pi_136122418
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wordt zeer gewaardeerd en Eng en Tur hebben idd altijd veel te bespreken....sterker nog....het eerste land wat ik een bericht heb gestuurd in dit spel was Engeland. :)
Doe je niet mee Kingsie? http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=25
pi_136122547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wordt zeer gewaardeerd en Eng en Tur hebben idd altijd veel te bespreken....sterker nog....het eerste land wat ik een bericht heb gestuurd in dit spel was Engeland. :)
Ik voel me vereerd! dacht dat je gewoon aardig wou zijn :p
pi_136122939
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Doe je niet mee Kingsie? http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=25
Nope.
pi_136122971
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:07 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik voel me vereerd! dacht dat je gewoon aardig wou zijn :p
Ik ben ook vreselijk aardig, vriendelijk, sociaal en behulpzaam :7 , maar als ik met Turkije speel, dan is Engeland standaard mijn eerste aanspreekpartner.
  donderdag 30 januari 2014 @ 00:28:17 #199
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136123210
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:45 schreef betyar het volgende:
China valt mij vooral lastig!
Moet je ook niet je rotzooi aan mijn kust dumpen. Kraaltjes en spiegeltjes doen het vooral goed in Afrika.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136123251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik ben ook vreselijk aardig, vriendelijk, sociaal en behulpzaam :7 , maar als ik met Turkije speel, dan is Engeland standaard mijn eerste aanspreekpartner.
Zou zelf meer aan Italië denken maar oke, je moet toch iedereen een berichie sturen ;)
  donderdag 30 januari 2014 @ 00:30:48 #201
104871 remlof
Europees federalist
pi_136123254
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nope.
Waarom doe je eigenlijk alleen mee aan games die je zelf start en waar jij je medespelers bepaalt?
  donderdag 30 januari 2014 @ 00:32:27 #202
104871 remlof
Europees federalist
pi_136123284
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:30 schreef Krediax het volgende:

[..]

Zou zelf meer aan Italië denken maar oke, je moet toch iedereen een berichie sturen ;)
Ik wees hem af.
pi_136123397
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom doe je eigenlijk alleen mee aan games die je zelf start en waar jij je medespelers bepaalt?
Het eerste spel ben ik blanco ingegaan.
N.a.v. die ervaringen besloten om dat niet meer te doen en ik heb je voor Magnificent 7 al verteld wat mijn motieven zijn....plus nog uitgebreid toegelicht in een PM

Aangezien ook in Mag7 heel veel spelers niet willen communiceren, moet ik constateren dat het blijkbaar de heersende cultuur is en dat ik daar niet bij pas, omdat overleggen, ideeën uitwisselen, plannen maken etc. voor mij het grootste plezier geeft aan diplomacy.
  donderdag 30 januari 2014 @ 07:41:48 #204
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136125058
quote:
13s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:28 schreef jogy het volgende:

[..]

Moet je ook niet je rotzooi aan mijn kust dumpen. Kraaltjes en spiegeltjes doen het vooral goed in Afrika.
Ja maar ik heb fijngemalen tijgerlul bij.
  donderdag 30 januari 2014 @ 07:44:15 #205
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136125068
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 00:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het eerste spel ben ik blanco ingegaan.
N.a.v. die ervaringen besloten om dat niet meer te doen en ik heb je voor Magnificent 7 al verteld wat mijn motieven zijn....plus nog uitgebreid toegelicht in een PM

Aangezien ook in Mag7 heel veel spelers niet willen communiceren, moet ik constateren dat het blijkbaar de heersende cultuur is en dat ik daar niet bij pas, omdat overleggen, ideeën uitwisselen, plannen maken etc. voor mij het grootste plezier geeft aan diplomacy.
Njah, jij blijft vragen om een voorstel. Ik zeg duidelijk dat ik dit potje geen tactiek vrijgeef omdat ik daar slechte ervaringen mee heb.
pi_136125211
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:44 schreef betyar het volgende:

[..]

Njah, jij blijft vragen om een voorstel. Ik zeg duidelijk dat ik dit potje geen tactiek vrijgeef omdat ik daar slechte ervaringen mee heb.
No problem bet. Je moet het spelen zoals jij het wilt.
Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Remlof waarom ik nu niet in een nieuw spel stap.
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:11:53 #207
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136125224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:10 schreef Kingstown het volgende:

[..]

No problem bet. Je moet het spelen zoals jij het wilt.
Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Remlof waarom ik nu niet in een nieuw spel stap.
Het is potverdomme een verslavend spel kan ik je wel zeggen.
pi_136125348
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:11 schreef betyar het volgende:

[..]

Het is potverdomme een verslavend spel kan ik je wel zeggen.
Ik weet er alles van. :P , maar heb daar gelukkig zelf geen last meer van.

Vroeger had ik de verleiding van een nieuw potje ook niet kunnen weerstaan....nu speel ik alleen nog als het me spelplezier oplevert en lege chatboxjes doen dat absoluut niet.
  donderdag 30 januari 2014 @ 08:28:41 #209
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136125353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 08:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik weet er alles van. :P , maar heb daar gelukkig zelf geen last meer van.

Vroeger had ik de verleiding van een nieuw potje ook niet kunnen weerstaan....nu speel ik alleen nog als het me spelplezier oplevert en lege chatboxjes doen dat absoluut niet.
Ik heb anders geen lege chatboxjes. Engeland komt je nog wel volspammen :P
  donderdag 30 januari 2014 @ 09:19:57 #210
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_136126044
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:41 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja maar ik heb fijngemalen tijgerlul bij.
He. Zo kan die weer! :( :(
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 30 januari 2014 @ 09:52:08 #211
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136126688
Nog twee spelers!
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:45:39 #212
104871 remlof
Europees federalist
pi_136129555
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 09:52 schreef betyar het volgende:
Nog twee spelers!
Gecancelled. De volgende keer toch maar een 24 uurs pre game period instellen.
pi_136129769
quote:
15s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Gecancelled. De volgende keer toch maar een 24 uurs pre game period instellen.
Heb een nieuwe gemaakt, met 1 dag pre game :)

http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=26
  donderdag 30 januari 2014 @ 13:54:48 #214
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136133543
MrOverlast kan het weer niet laten.
pi_136133775
quote:
9s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:54 schreef Reya het volgende:
MrOverlast kan het weer niet laten.
Fransen horen historisch gezien dan ook altijd te vechten tegen Duitsers.
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:05:12 #216
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136133864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:02 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Fransen horen historisch gezien dan ook altijd te vechten tegen Duitsers.
Ik heb wel enig plezier gehad aan hoe u denkt te weten wat er aan de andere kant van de kaart zou moeten gebeuren.
pi_136133942
quote:
9s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:05 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb wel enig plezier gehad aan hoe u denkt te weten wat er aan de andere kant van de kaart zou moeten gebeuren.
Dan ben ik blij dat ik je wat plezier heb kunnen geven. :)
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:26:27 #218
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136134588
quote:
9s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:54 schreef Reya het volgende:
MrOverlast kan het weer niet laten.
:D :D :D
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:27:37 #219
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136134628
Het mooie is dat ik me met regelmaat afvraag wanneer ze mij gaan naaien.
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:50:37 #220
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136135254
quote:
9s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:54 schreef Reya het volgende:
MrOverlast kan het weer niet laten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136135509
Ja jeetje jongens. Moet toch iemand aanvallen. Het is een oorlogsspel. Volgende keer doen we gewoon een 7-way draw.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:04:59 #222
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136135695
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:50 schreef jogy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit leedvermaak is absoluut terecht.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:06:05 #223
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136135731
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:58 schreef Overlast het volgende:
Ja jeetje jongens. Moet toch iemand aanvallen. Het is een oorlogsspel. Volgende keer doen we gewoon een 7-way draw.
Je hebt gelijk hoor, daar niet van :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:14:15 #224
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136136013
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor, daar niet van :P.
Absoluut, hij speelt volgens de regels. Toen ik het zag was ik gefrustreerd, maar dat is toch vooral omdat ik me aan dezelfde steen stoot.
pi_136136105
quote:
9s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Absoluut, hij speelt volgens de regels. Toen ik het zag was ik gefrustreerd, maar dat is toch vooral omdat ik me aan dezelfde steen stoot.
Als ik jou was zou ik vanaf nu gewoon Engeland negeren en vol op duitsland gaan. Ik blijf wel rustig zitten op mijn eilandje ;)
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:18:16 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136136141
quote:
9s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Absoluut, hij speelt volgens de regels. Toen ik het zag was ik gefrustreerd, maar dat is toch vooral omdat ik me aan dezelfde steen stoot.
Ezel
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:29:13 #227
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136136546
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:17 schreef Krediax het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik vanaf nu gewoon Engeland negeren en vol op duitsland gaan. Ik blijf wel rustig zitten op mijn eilandje ;)
Ik ben nu zo paranoïde dat ik niets meer geloof. Ik ga uit ellende maar een binnenlandse minderheid de schuld geven.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:30:19 #228
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136136584
quote:
9s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:14 schreef Reya het volgende:

[..]

Absoluut, hij speelt volgens de regels. Toen ik het zag was ik gefrustreerd, maar dat is toch vooral omdat ik me aan dezelfde steen stoot.
Er zijn mensen die je blindelings kan vertrouwen tot het einde der tijden en erna en langzamerhand begin ik wel achter te komen dat die spellen de saaiere zijn :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:32:40 #229
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136136662
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zijn mensen die je blindelings kan vertrouwen tot het einde der tijden en erna en langzamerhand begin ik wel achter te komen dat die spellen de saaiere zijn :).
De saaiste spellen zijn de spellen met inactieve mensen, die laten de machtsbalans ook enorm uit het lood slaan.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:35:41 #230
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136136777
quote:
9s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:32 schreef Reya het volgende:

[..]

De saaiste spellen zijn de spellen met inactieve mensen, die laten de machtsbalans ook enorm uit het lood slaan.
Ook die inderdaad al heb ik met when EU falls nu wel een erg leuk spel terwijl er daar twee spelers uit waren gevallen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:37:41 #231
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136136838
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Ook die inderdaad al heb ik met when EU falls nu wel een erg leuk spel terwijl er daar twee spelers uit waren gevallen.
Scramble for Asia is dan weer werkelijk geen reet aan.
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:38:11 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_136136859
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:53 schreef Krediax het volgende:

[..]

Heb een nieuwe gemaakt, met 1 dag pre game :)

http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=26
Am in, nog 3.
pi_136136865
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Ook die inderdaad al heb ik met when EU falls nu wel een erg leuk spel terwijl er daar twee spelers uit waren gevallen.
Daarover verschillen de meningen op dit moment :{w
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:39:49 #234
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136136915
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarover verschillen de meningen op dit moment :{w
_O-!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 30 januari 2014 @ 15:40:10 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_136136934
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Am in, nog 3.
Nog 1 :o
pi_136137355
quote:
11s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:40 schreef remlof het volgende:

[..]

Nog 1 :o
Kingstown?
Remlof en betyar willen je vast niet nog een x terug pakken. Jullie staan nu wel quitte lijkt mij :)
pi_136137514
quote:
10s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:39 schreef jogy het volgende:

[..]

_O-!
Barbaren, dat zijn jullie :(.
Maar je hebt in die versie het geluk dat je vrij veel deelnemers hebt in het begin, dan is het wegvallen van enkele spelers geen ramp.
pi_136138246
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Er zijn mensen die je blindelings kan vertrouwen tot het einde der tijden en erna en langzamerhand begin ik wel achter te komen dat die spellen de saaiere zijn :).
Bedoel je in het opzetten van een gezamenlijke tactiek en dat er door beide kanten aan wordt gehouden (blindelings vertrouwen)? Of iets anders?

Persoonlijk vind ik zo'n zekerheid een mooi iets. Maar goed, ik ga liever samen naar een overwinning dan alleen, en bij een samenwerking waar het vertrouwen enorm goed is ben je samen oppermachtig.
pi_136138314
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:51 schreef Krediax het volgende:

[..]

Kingstown?

No thnx.
Mss dat Overlast wel wil.
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:22:55 #240
104871 remlof
Europees federalist
pi_136138390
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 15:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Barbaren, dat zijn jullie :(.
Maar je hebt in die versie het geluk dat je vrij veel deelnemers hebt in het begin, dan is het wegvallen van enkele spelers geen ramp.
We zitten wel op jou te wachten in When the EU collapsed hè? :P
pi_136138608
quote:
3s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:22 schreef remlof het volgende:

[..]

We zitten wel op jou te wachten in When the EU collapsed hè? :P
Ja, kijk vanavond wel even.
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:30:49 #242
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_136138685
Ik doe graag mee met het volgende potje.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:31:06 #243
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136138693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Bedoel je in het opzetten van een gezamenlijke tactiek en dat er door beide kanten aan wordt gehouden (blindelings vertrouwen)? Of iets anders?

Persoonlijk vind ik zo'n zekerheid een mooi iets. Maar goed, ik ga liever samen naar een overwinning dan alleen, en bij een samenwerking waar het vertrouwen enorm goed is ben je samen oppermachtig.
De spanning van mogelijk verraad doet mij in ieder geval wel scherp blijven en dat heeft ook wel iets :P. Ik ben ook meer van de harmonieuze samenwerking maar ben op zich blij dat er wel mensen zijn die, als het goed uitkomt, onverwachts uit de hoek kunnen komen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136138982
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:30 schreef JimmyJames het volgende:
Ik doe graag mee met het volgende potje.
http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=26

Ga je gang ;) We hebben nog 1 iemand nodig.
pi_136139014
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:31 schreef jogy het volgende:

[..]

De spanning van mogelijk verraad doet mij in ieder geval wel scherp blijven en dat heeft ook wel iets :P. Ik ben ook meer van de harmonieuze samenwerking maar ben op zich blij dat er wel mensen zijn die, als het goed uitkomt, onverwachts uit de hoek kunnen komen.
*cough* Venetie *cough*
  donderdag 30 januari 2014 @ 16:43:05 #246
104871 remlof
Europees federalist
pi_136139156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:38 schreef Krediax het volgende:

[..]

*cough* Venetie *cough*
Afblijven :{w
  donderdag 30 januari 2014 @ 17:17:49 #247
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_136140353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:38 schreef Krediax het volgende:

[..]

http://diplomacy.fruk.org/board.php?gameID=26

Ga je gang ;) We hebben nog 1 iemand nodig.
Done. Nick: JJ.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 30 januari 2014 @ 18:34:20 #248
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136142816
quote:
18s.gif Op donderdag 30 januari 2014 16:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Afblijven :{w
Hij kan er nog niet eens bij joh!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 30 januari 2014 @ 18:45:52 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_136143205
quote:
6s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Hij kan er nog niet eens bij joh!
Maar jij wel :P

Maar jou vertrouw ik nog wel.
pi_136147014
Sleutelwoord: Nog ;)
  donderdag 30 januari 2014 @ 21:07:46 #251
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136149821
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar jij wel :P

Maar jou vertrouw ik nog wel.
Joog lijkt zich echter geïnspireerd te voelen door onze wat minder scrupuleuze medespelers :P
pi_136154351
Vraagje over de 'voorrang' van de orders...

Stel:


Ik ben in gebied A. Vijand zit in gebied C, D. B is leeg.

Orders:
A move to B
C move to A
D support move to A from C

Ik verwacht dat het volgende gebeurt:
- Mijn unit verplaatst zich naar B.
- Vijand zit in A en D.

Klopt dit?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2014 22:44:59 ]
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:51:49 #253
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136154705
Godver de godver wat een cruciale fout heb ik gemaakt.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:52:21 #254
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136154732
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar jij wel :P

Maar jou vertrouw ik nog wel.
Hihi >:).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:59:38 #255
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136155110
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:51 schreef betyar het volgende:
Godver de godver wat een cruciale fout heb ik gemaakt.
Hoewatwaar?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:03:22 #256
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136155310
quote:
11s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Hoewatwaar?
RoN
pi_136155641
Vraag 2:


Klikbaar...

Orders:
B move to E
A support move to E from B
C support move to E from B
F support move to E from B
H move to G

E hold
D support hold E
G support hold E
I support hold G
J support hold G

Wat is het eindresultaat wat betreft B, E en G?

En dan ben ik vooral benieuwd of de support hold van G op E doorgaat omdat G zelf wordt aangevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2014 23:09:45 ]
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:14:26 #258
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136155928
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:03 schreef betyar het volgende:

[..]

RoN
Oh, ja. Pijnlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 30 januari 2014 @ 23:16:28 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_136156010
quote:
6s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:52 schreef jogy het volgende:

[..]

Hihi >:).
Nu niet meer }:|
pi_136157940
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:44 schreef zarGon het volgende:
Vraagje over de 'voorrang' van de orders...

Stel:
[ afbeelding ]

Ik ben in gebied A. Vijand zit in gebied C, D. B is leeg.

Orders:
A move to B
C move to A
D support move to A from C

Ik verwacht dat het volgende gebeurt:
- Mijn unit verplaatst zich naar B.
- Vijand zit in A en D.

Klopt dit?
Voor zover ik dit spel begrijp: Ja.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:08 schreef zarGon het volgende:
Vraag 2:

[ afbeelding ]
Klikbaar...

Orders:
B move to E
A support move to E from B
C support move to E from B
F support move to E from B
H move to G

E hold
D support hold E
G support hold E
I support hold G
J support hold G

Wat is het eindresultaat wat betreft B, E en G?

En dan ben ik vooral benieuwd of de support hold van G op E doorgaat omdat G zelf wordt aangevallen.
E wordt dan aangevallen door 4 legers:
A, B, C, F
verdedigd door 2:
E, D (G verliest zijn sup omdat hij verdedigd)
4>2 Dus B --> E lukt

G wordt aangevallen door 1 leger
H
verdedigd door 3:
G,I,J
1<3 Dus H--> G faalt.

[ Bericht 41% gewijzigd door Krediax op 31-01-2014 00:11:45 ]
pi_136157970
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:51 schreef betyar het volgende:
Godver de godver wat een cruciale fout heb ik gemaakt.
Als het gaat over het moven naar Gal:
Ik ben niet rancune, alleen jij krijgt die provincie niet snel wat mij betreft! ;)
pi_136158312
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:05 schreef Krediax het volgende:

[..]

Voor zover ik dit spel begrijp: Ja.

[..]

E wordt dan aangevallen door 4 legers:
A, B, C, F
verdedigd door 2:
E, D (G verliest zijn sup omdat hij verdedigd)
4>2 Dus B --> E lukt

G wordt aangevallen door 1 leger
H
verdedigd door 3:
G,I,J
1<3 Dus H--> G faalt.

Thanks!

Nog eentje, laatste voor nu:
Ik ben A en B. Vijand C.

A wordt aangevallen door C. Hoe kan ik die aanval neerslaan? Door A met B te support holden of door C aan te vallen met B?

En maakt het uit of A op dat moment support hold/support move doet? Hoe kun je zo'n support order door laten gaan wanneer C aanvalt? Door aan te vallen of support holden met B?
pi_136158356
Plaatje 1 of 2?

Edit: indien 1:
Ik denk dat je de aanval hoe dan ook afslaat aangezien het 1 vs 1 is.

De vraag die ik heb wat gebeurt er als je met A --> C en B sup(A-->C).
ik denk dat A naar C gaat en C retreat maar dat weet ik niet zeker :p
pi_136158442
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:20 schreef Krediax het volgende:
Plaatje 1 of 2?
Euh... nieuwe situatie. :P.

Ik lees in de intro:
quote:
Also; if a unit is being attacked it has to defend itself by holding, and can't support another unit.
Dat is wat jij net ook vertelde. Als die holding door een ander wordt gedaan, gaat het supporten van die andere unit alsnog door of?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2014 00:24:14 ]
pi_136158579
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:20 schreef Krediax het volgende:
Ik denk dat je de aanval hoe dan ook afslaat aangezien het 1 vs 1 is.


A = ik
B = jij
D = ik

A -> B
B -> D

Even los van het feit dat er geen meerderheid is... De move van B naar D gaat niet door omdat B zelf wordt aangevallen, right?
pi_136158594
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

Euh... nieuwe situatie. :P.
Hey ik heb bier op niet te moeilijk maken ;)

quote:
Ik lees in de intro:

[..]

Dat is wat jij net ook vertelde. Als die holding door een ander wordt gedaan, gaat het supporten van die andere unit alsnog door of?
Ja volgens mij werkt he zo.
(vandaar dat G niet sup hold E deed in jouw voorbeeld)
Dus als een leger aangevallen word is het verdedigen een actie, en aangezien het maar 1 actie kan doen kan het dus niet ook supporten.
pi_136158633
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

A = ik
B = jij
D = ik

A -> B
B -> D

Even los van het feit dat er geen meerderheid is... De move van B naar D gaat niet door omdat B zelf wordt aangevallen, right?
Dan gebeurt er denk ik helemaal niks.
pi_136158661
Dat laatste was wel een simpele vraag, maar ik vroeg het omdat ik een beetje oplet op de lijntjes. Soms zie ik wel een pijl, soms niet. Ik dacht dat er dus gewoon een hold werd gedaan, maar alleen de winnende moves worden volgens mij getekend.

Hmhmm.
pi_136158771
Alle moves worden getekend.
Als ik naar de intro gaan (link van jou) en dan naar de tekst die jouw poste staan er 3 plaatjes:

Rode pijl is aanvallen, groene pijl is sup holden en gele pijl is sup aanvallen.
Plaatje 1 (links boven):
1 aanval uit trieste, support aanval vanuit Tyr en Piedmont
1 verdediging (leger wat er staat) + 1 sup hold vanuit rome.

3>2 dus de aanval lukt

Plaatje2 (recht bovem):
1 aanval Trieste + 1 sup piedmond (sup Tyr faalt want hij word zelf aangevallen)
1 verdediging + 1 sup rome

2 >| 2 dus er gebeurt niks

Plaatje 3 (onder)
1 aanval Trieste, 1 sup Piedmont (sup Tyr faalt want hij word aangevallen)
1 verdediging, (sup rome faalt want hij word aangevallen)

2>1 dus de aanval lukt

edit: Kruis door de pijl betekend dat het faalde. (geloof ik)
pi_136158784
Mislukte acties worden in principe volgens mij wel getekend, alleen dan met een kruis erdoor.

Uitzondering: Wat in ieder geval niet werkt, is een "A support hold B" tegelijk met "B move to C". Dan wordt voor de support hold ook geen lijntje getekend.

---

Ik vraag me zelf nog af, hoe het zit in de volgende situatie:
Ik heb units in A en B
De vijand heeft een unit in X
Land Y is leeg.

Ik doe A -> X en B -> Y, en de vijand doet X -> Y. Mislukken dan alle moves?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2014 00:38:05 ]
pi_136158846
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:37 schreef Igen het volgende:
Mislukte acties worden in principe volgens mij wel getekend, alleen dan met een kruis erdoor.

Uitzondering: Wat in ieder geval niet werkt, is een "A support hold B" tegelijk met "B move to C". Dan wordt voor de support hold ook geen lijntje getekend.

---

Ik vraag me zelf nog af, hoe het zit in de volgende situatie:
Ik heb units in A en B
De vijand heeft een unit in X
Land Y is leeg.

Ik doe A -> X en B -> Y, en de vijand doet X -> Y. Mislukken dan alle moves?
Ohw kom op gebruikt dan tenmisnte C en D.
Maar als ik het goed begrijp dan mislukken idd alle moves.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 05:27:45 #272
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136160654
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:07 schreef Krediax het volgende:

[..]

Als het gaat over het moven naar Gal:
Ik ben niet rancune, alleen jij krijgt die provincie niet snel wat mij betreft! ;)
Was een foutje
  vrijdag 31 januari 2014 @ 06:41:05 #273
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136160718
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 23:03 schreef betyar het volgende:

[..]

RoN
De achterdeur open laten staan.
pi_136160859
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:37 schreef Igen het volgende:

Ik vraag me zelf nog af, hoe het zit in de volgende situatie:
Ik heb units in A en B
De vijand heeft een unit in X
Land Y is leeg.

Ik doe A -> X en B -> Y, en de vijand doet X -> Y. Mislukken dan alle moves?
Ja. Alle moves mislukken dan.
Er is nergens een numeriek overwicht.
pi_136164703
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar jij wel :P

Maar jou vertrouw ik nog wel.
Blijkbaar toch niet zoveel *O*
  vrijdag 31 januari 2014 @ 12:09:24 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_136166146
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 00:07 schreef Krediax het volgende:

[..]

Als het gaat over het moven naar Gal:
Ik ben niet rancune, alleen jij krijgt die provincie niet snel wat mij betreft! ;)
Maar wel bedankt voor Wenen :P
pi_136167320
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar wel bedankt voor Wenen :P
Ik zou nog even wachten met verbouwen als ik jou was ;)
Ik wil mijn hoofdstad terug! :(
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:00:58 #278
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136167402
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar wel bedankt voor Wenen :P
Anschluss 2.0.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:09:53 #279
104871 remlof
Europees federalist
pi_136167621
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:00 schreef Reya het volgende:

[..]

Anschluss 2.0.
U coventrieren we später nog wel B-)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:10:30 #280
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136167643
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:09 schreef remlof het volgende:

[..]

U coventrieren we später nog wel B-)
Ik zal een stenen bruidsbed voor u klaarleggen.
pi_136173488
Ik dacht dat je je alleen mocht terugtrekken naar gebieden die van jou waren, maar je kunt blijkbaar naar elk onbezet gebied retreaten?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:03:52 #282
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136173642
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:58 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je je alleen mocht terugtrekken naar gebieden die van jou waren, maar je kunt blijkbaar naar elk onbezet gebied retreaten?
Ja, klopt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:05:02 #283
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136173672
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:58 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je je alleen mocht terugtrekken naar gebieden die van jou waren, maar je kunt blijkbaar naar elk onbezet gebied retreaten?
Strategisch een zeer interessante optie, in sommige gevallen.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:29:53 #284
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136182640
Snel spelletje iemand?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:35:56 #285
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136182985
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:58 schreef zarGon het volgende:
Ik dacht dat je je alleen mocht terugtrekken naar gebieden die van jou waren, maar je kunt blijkbaar naar elk onbezet gebied retreaten?
Oh voordat je helemaal moeilijk gaat denken, je kan overal naar toe retreaten behalve waar de aanvallende partij vandaan komt. Dus om dat abcd ding er maar weer bij te halen. Als A moved naar C met support move B dan kan C enkel naar D retreaten en niet naar A (Die kronkel heb ik een tijdje gehad :P )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136188165
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 20:35 schreef jogy het volgende:

je kan overal naar toe retreaten behalve waar de aanvallende partij vandaan komt.
Je kunt ook niet retreaten naar een leeg gebied waar jezelf al hebt heengespeeld.
pi_136204263
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 12:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar wel bedankt voor Wenen :P
Ik zei nog zo dat je niet moest verbouwen!
Overal van die grafitti op de muren :(

Dan maar een vlag plaatsen op de reichstag!
  zondag 2 februari 2014 @ 20:52:44 #288
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136256951


Too much chaos ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136266694
Ik zet mijn geld in op Spanje.
  zondag 2 februari 2014 @ 22:53:06 #290
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136266821
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:51 schreef Krediax het volgende:
Ik zet mijn geld in op Spanje.
Ik nodig je wel uit wanneer pretpark spanje opent, oké? :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136266967
quote:
9s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:52 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

Too much chaos ;(.
Ja, het is wel een zooitje :D
pi_136267115
quote:
10s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik nodig je wel uit wanneer pretpark spanje opent, oké? :P.
_O-.
pi_136267167
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, het is wel een zooitje :D
Wil ook niet echt opschieten. :').

Die verdomde retreat ook. :P.
pi_136267526
Was dat niet het spel waar Rusland echt 2x zoveel legers had als de rest? :p
  zondag 2 februari 2014 @ 23:09:03 #295
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_136267761
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 23:04 schreef Krediax het volgende:
Was dat niet het spel waar Rusland echt 2x zoveel legers had als de rest? :p
Dit was Rus op zijn hoogtijdag Voor de Hyena's op de beer afgingen :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_136268596
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 23:04 schreef Krediax het volgende:
Was dat niet het spel waar Rusland echt 2x zoveel legers had als de rest? :p
En waar ik te lief was.
pi_136268817
quote:
9s.gif Op zondag 2 februari 2014 23:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En waar ik te lief was.
:@. O+.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2014 23:31:52 ]
pi_136268819
quote:
9s.gif Op zondag 2 februari 2014 23:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En waar ik te lief was.
Hoezo?
pi_136271342


Alweer geen 3-way draw! Spannend!
  maandag 3 februari 2014 @ 01:40:13 #300
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_136273155
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 00:30 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]

Alweer geen 3-way draw! Spannend!
Eerst Engeland eruit.
  maandag 3 februari 2014 @ 07:57:29 #301
66825 Reya
Fier Wallon
pi_136274660


Sino-Sovjet split.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')