abonnement Unibet Coolblue
pi_136463792
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:10 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Vooruitgang is bij mij - ik ben een vrouw, hè :P - redelijk constant, zo'n 2 kilo per 3 maanden voor mijn onderlichaam, hoewel dat in het begin natuurlijk sneller ging en er bovendien een kleine psychologische barrière is: ik weet niet of ik nóg zwaarder moet squatten... kan ik dat wel aan? Mijn bovenlichaam gaat inderdaad een stuk langzamer: schouders en rug vallen mee, maar met mijn armen maak ik nauwelijks progressie, het is gewoon enorm zwaar. Maar ik zie wel meer spieren, dus blijkbaar werkt het toch.
Hopelijk reageren er ook nog wat mannen, eens zien of dat mannen in het algemeen hetzelfde probleem hebben (moeilijker het bovenlichaam stimuleren). ;)

quote:
Ik geloof niet dat je met fietsen of hardlopen ook maar in de buurt kunt komen van de spieropbouw die je met krachttraining kunt bereiken. Hardlopers zien er dan ook vaak slecht uit, ik bedoel mager, ondervoed, ingevallen wangen. Ik heb een paar heel fanatieke wielrenvrienden, en die hebben hetzelfde probleem: dun, vel over been, met uitstekende jukbeenderen. Ze hebben vast wel spieren, maar ze verbranden de extra spiermassa ook pijlsnel ('eten hun spieren op', of hoe noem je dat) door het excessieve bewegen in hoog tempo. Afgezien daarvan is hardlopen op de lange termijn slecht voor je gewrichten en krachttraining is - mits de oefeningen goed worden uitgevoerd - juist goed.

Ik kon vroeger nooit hardlopen omdat alles pijn ging doen. Ik had ook om de haverklap blessures. Sinds ik aan krachttraining doe, heb ik nergens meer last van - alle kwetsbare delen zijn omhuld door sterke spieren, denk ik, en ik loop zonder problemen grote stukken. Niet dat ik het vaak doe, want ik vind hardlopen stom. Toch zegt het wel iets over de grote voordelen van krachttraining.
Even een uitstapje waar ik graag op inhaak.
Ik had met enkel hardlopen flinke beenspieren ontwikkeld maar ik ben wat dat betreft niet representatief, veel mensen hebben dit niet. Het klopt dat hardlopers en wielrenners in het algemeen niet een gespierd bovenlijf hebben maar dat trainen ze dan ook niet. Als je als hardloper of wielrenner je bovenlijf traint dan kan je een goede spiermassa hebben. Alleen, wil je dat als wielrenner of hardloper wel? Je wil immers niet al te zwaar wegen en dus enkel spiermassa hebben waar je wat aan hebt. Iemand die het postuur van Arnold Schwarzenegger heeft zal niet snel rennen of fietsen. ;)
Je eet niet snel je spieren weg hoor maar ik zou wel aanraden om voor langere duurlopen (vanaf 20 km?) en fietstochten wat voeding mee te nemen en natuurlijk veel eiwitten te eten, voldoende gespreid over de dag.

Qua gezondheid zou ik juist eerder kiezen voor de triathlon aangezien je daarmee op een evenwichtige manier je lichaam traint:
- benen, armen en romp (dankzij het zwemmen)
- ook een beetje krachttraining (voor het bovenlijf) zonder het te overdrijven
- goede cardiotraining
- minder snel geblesseerd wegens voldoende afwisseling tussen sporten

Hoewel heel veel mensen prima kunnen 6 dagen per week kunnen hardlopen zonder geblesseerd te geraken, met name kleinere mensen (<80 kg.), zou ook ik niemand aanraden om alleen aan hardlopen te doen. Zeker mensen die wat groter zijn en die toch graag willen hardlopen en wielrennen omdat ze er talent voor hebben doen er m.i. verstandig aan om het te combineren met zwemmen en wielrennen aangezien voor het zwemmen een grote lengte gunstig is terwijl het voor hardlopen en wielrennen een nadeel is. Dat is omdat het gewicht sterker toeneemt dan de kracht bij het groter worden (ook de reden dat grotere mensen in het algemeen slechter zijn in pushups en pullups, let er maar eens op), die gewichtstoename. In het water wordt het extra gewicht grotendeels gedragen door het water terwijl het extra vermogen onverminderd is.

Voor gewichtsverlies schijnt de combinatie van cardio en krachttraining het meest effectief te zijn. Logisch ook.
Cardio => veel energieverlies
Krachttraining => behoud/winst spiermassa en hierdoor op de lange termijn een hoger energieverbruik
Tijdens het afvallen zal je minder gemakkelijk spiermassa ontwikkelen maar het kan wel en in ieder geval helpt krachttraining dan om spierverlies te voorkomen. Anderzijds, het is geen exacte wetenschap aangezien nog niet alles wat hiervoor relevant is wordt begrepen en het kan zelfs met krachttraining ook misgaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-02-2014 11:34:55 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_136535773
Ik had vandaag wat frustraties weg te werken. Maar vandaag gaat het hard.

Eerst een uur met een hartslag van 160 gefietst. Vervolgens een half uur op de loopband en daarna mij benen en armen gesloopt met gewichten.

Nu ben ik even aan het rusten op de fiets en dan zo mijn buik, schouders, en rug slopen.

Echt een van de beste trainingen ooit. Alles Brand ook en ik heb een zieke pump. (Voor mijn kippenkracht spieren)
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136536049
Haha ik ga buikspieren en schoudersanorexia voor sport drankjes ofzo. . Ik zit helemaal te trillen.

Ze hebben bij die sportschool ook mijn bloed gemeten maar mijn bloedsuiker is eigenlijk halverwege al veel te laag. Zowiezo heeft mijn halve familie diabetes. Alleen ik ben te anorexia
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136537014
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 01:08 schreef Roadtrip het volgende:
Ik had vandaag wat frustraties weg te werken. Maar vandaag gaat het hard.

Eerst een uur met een hartslag van 160 gefietst. Vervolgens een half uur op de loopband en daarna mij benen en armen gesloopt met gewichten.

Nu ben ik even aan het rusten op de fiets en dan zo mijn buik, schouders, en rug slopen.
Je kunt beter je cardio na je krachttraining doen.

quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 01:33 schreef Roadtrip het volgende:
Ze hebben bij die sportschool ook mijn bloed gemeten maar mijn bloedsuiker is eigenlijk halverwege al veel te laag. Zowiezo heeft mijn halve familie diabetes. Alleen ik ben te anorexia
Te anorexia betekend te mager? Waarom dan zoveel cardio?
pi_136537355
Limiteer cardio tot het uitlaten van je hond en seks.
  maandag 10 februari 2014 @ 08:15:02 #81
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_136537641
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 07:15 schreef Diabox het volgende:
Limiteer cardio tot het uitlaten van je hond en seks.
Lol.

Lekker met de lift naar de 2e verdieping, met de auto naar de gym etc etc.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_136542630
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 03:39 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Je kunt beter je cardio na je krachttraining doen.

[..]

Te anorexia betekend te mager? Waarom dan zoveel cardio?
Ik heb na krachttraining nier meer echt de energie om hard aan de cardio te gaan. Ik ga meestal door tot failure, en dan kan ik gewoon niets intensiefs meer.

Qua anorexia is het eerder jojo afvallen. Mijn gewicht fluctueert continu met iets van 10kg. Het ene moment probeer ik keihard af te vallen met 1000 calorieën en het andere eet ik 2500 calorieën omdat het niet in mijn levensstijl pas en kom ik weer aan. :')
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_136549570
Gegroet,

Ik (28) wil na jaren geen sport meer doen (golf telt niet :+ ) beginnen met mijn lichaam weer eens te toetsen. Ik ben recent in Amsterdam gaan wonen en zoek nu een goede sportschool / fitness waar ze, naast fitness ook lessen geven in bv kickboksen (of iets in die trend).

Dit om verschillende redenen. Hoofdzakelijk omdat ik fitness echt intens saai vind en ik het niet (ik spreek uit ervaring) op kan brengen om meer dan 1 keer per week mezelf moe te maken op statische apparaten.

Daarentegen vind ik (groeps)lessen erg cool (en motiverend) en hoop zo toch een beetje in vorm te raken. Ik heb redelijk aanleg voor een gespierd lichaam (brede schouders, stevige bouw), maar doe er verder vrij weinig mee. Verder is de conditie 0 en ben ik niet dik (doe het dus om te 'shapen' / fitness, niet om af te vallen).

Maar nu is de vraag: waar? Ik heb gekeken op IJburg (dicht bij mij in de buurt) en daar zit http://www.lifeandkicking.nl. Ik ga daar vandaag even langs om een prijslijst op te halen (ze zijn volgens mij ERG duur en bieden niet veel extra's (sauna etc), maar dat hoeft voor mij in principe ook niet echt. Ik wil gewoon fitnessen wanneer mij het uitkomt én een lesje kickboksen en bodyshape (is dat voor vrouwen trouwens? :D) per week lijkt me top.

Mijn vragen resteren: wat is een gangbare prijs voor een dergelijk abbo? En weet iemand een goede sportschool die deze combinatie biedt? En iemand nog andere tips / pointers?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2014 15:12:53 ]
  maandag 10 februari 2014 @ 16:16:57 #84
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_136552388
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:12 schreef SuperFruitig het volgende:
Gegroet,

Ik (28) wil na jaren geen sport meer doen (golf telt niet :+ ) beginnen met mijn lichaam weer eens te toetsen. Ik ben recent in Amsterdam gaan wonen en zoek nu een goede sportschool / fitness waar ze, naast fitness ook lessen geven in bv kickboksen (of iets in die trend).

Dit om verschillende redenen. Hoofdzakelijk omdat ik fitness echt intens saai vind en ik het niet (ik spreek uit ervaring) op kan brengen om meer dan 1 keer per week mezelf moe te maken op statische apparaten.

Daarentegen vind ik (groeps)lessen erg cool (en motiverend) en hoop zo toch een beetje in vorm te raken. Ik heb redelijk aanleg voor een gespierd lichaam (brede schouders, stevige bouw), maar doe er verder vrij weinig mee. Verder is de conditie 0 en ben ik niet dik (doe het dus om te 'shapen' / fitness, niet om af te vallen).

Maar nu is de vraag: waar? Ik heb gekeken op IJburg (dicht bij mij in de buurt) en daar zit http://www.lifeandkicking.nl. Ik ga daar vandaag even langs om een prijslijst op te halen (ze zijn volgens mij ERG duur en bieden niet veel extra's (sauna etc), maar dat hoeft voor mij in principe ook niet echt. Ik wil gewoon fitnessen wanneer mij het uitkomt én een lesje kickboksen en bodyshape (is dat voor vrouwen trouwens? :D) per week lijkt me top.

Mijn vragen resteren: wat is een gangbare prijs voor een dergelijk abbo? En weet iemand een goede sportschool die deze combinatie biedt? En iemand nog andere tips / pointers?
Fitness kan meer zijn dan alleen een uurtje op de crosstrainer. Ga eens aan de slag met gewichten. Zeker als je vooruitgang merkt, is dat enorm motiverend. Dan wil je maar één ding: M0AR!
pi_136552424
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Fitness kan meer zijn dan alleen een uurtje op de crosstrainer. Ga eens aan de slag met gewichten. Zeker als je vooruitgang merkt, is dat enorm motiverend. Dan wil je maar één ding: M0AR!
Het is inderdaad de bedoeling dat ik aan de gewichten ga :) Dat versta ik ook onder 'fitness' :)

Maar dat vind ik dus übersaai.
  maandag 10 februari 2014 @ 16:20:57 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_136552583
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:17 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Het is inderdaad de bedoeling dat ik aan de gewichten ga :) Dat versta ik ook onder 'fitness' :)

Maar dat vind ik dus übersaai.
Dan doe je het niet goed. Als je serieus gaat liften, dan heb je geen plaats in je hoofd meer om iets saai te vinden. Dan denk je maar aan één ding: dit gewicht moet omhoog, en wel nu.
pi_136573025
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:17 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Het is inderdaad de bedoeling dat ik aan de gewichten ga :) Dat versta ik ook onder 'fitness' :)

Maar dat vind ik dus übersaai.
Maar jij hebt het over 'statische apparaten' - ik neem aan dat je daarmee fitnesstoestellen bedoelt, en dat is iets anders dan trainen met losse gewichten.

Overigens kun je ook met losse gewichten trainen in lesjes; 'body pump' heet dat geloof ik, maar dat stelt niet zoveel voor en slaat ook eigenlijk nergens op, want de lol van krachttrainen is nou juist dat je zélf je grenzen opzoekt. In zo'n lesje blijft het toch een beetje hangen bij gezellig met z'n allen squatten op de maat.

In Amsterdam heb je veel van die goedkope sportscholen, ze heten allemaal 'fit for free' of 'fit for less' of iets degelijks, en daar kun je ook met losse gewichten trainen. Moet je alleen even goede begeleiding vragen in het begin. En zorgen dat je op rustige uren kunt gaan sporten (vooral 's morgens), want goedkope sportscholen trekken veel studenten en scholieren, dus na 2 uur 's middags sta je er in de rij.

Als je het serieus wilt aanpakken, zou ik beginnen met een goede sportschool. Kost iets meer, maar dan heb je een goede start. Daarna kan je altijd nog overstappen naar zo'n kiloknaller :P
  maandag 10 februari 2014 @ 23:42:28 #88
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_136573695
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar jij hebt het over 'statische apparaten' - ik neem aan dat je daarmee fitnesstoestellen bedoelt, en dat is iets anders dan trainen met losse gewichten.

Overigens kun je ook met losse gewichten trainen in lesjes; 'body pump' heet dat geloof ik, maar dat stelt niet zoveel voor en slaat ook eigenlijk nergens op, want de lol van krachttrainen is nou juist dat je zélf je grenzen opzoekt. In zo'n lesje blijft het toch een beetje hangen bij gezellig met z'n allen squatten op de maat.

In Amsterdam heb je veel van die goedkope sportscholen, ze heten allemaal 'fit for free' of 'fit for less' of iets degelijks, en daar kun je ook met losse gewichten trainen. Moet je alleen even goede begeleiding vragen in het begin. En zorgen dat je op rustige uren kunt gaan sporten (vooral 's morgens), want goedkope sportscholen trekken veel studenten en scholieren, dus na 2 uur 's middags sta je er in de rij.

Als je het serieus wilt aanpakken, zou ik beginnen met een goede sportschool. Kost iets meer, maar dan heb je een goede start. Daarna kan je altijd nog overstappen naar zo'n kiloknaller :P
heb je dat wel eens gedaan, bodypump? Ook daar zoek je je grenzen open die vind je eerder dan je denkt. Of je doet het niet, maar dan doe je dat met geen enkele variant van gewichten training.
Juist voor iemand die moeite heeft met motivatie is het uitkomst, zolang je de beweging van bodypump maar niet 1:1 meeneemt naar het squatrek.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_136574516
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:42 schreef stinkie het volgende:

[..]

heb je dat wel eens gedaan, bodypump? Ook daar zoek je je grenzen open die vind je eerder dan je denkt. Of je doet het niet, maar dan doe je dat met geen enkele variant van gewichten training.
Juist voor iemand die moeite heeft met motivatie is het uitkomst, zolang je de beweging van bodypump maar niet 1:1 meeneemt naar het squatrek.
Ja, ik heb het wel eens gedaan. Ik kan me ook best voorstellen dat het voor sommige mensen een uitkomst is, vooral qua discipline en motivatie, maar ik vind het leuke van krachttraining juist dat je er verder niemand bij nodig hebt. En dat je de oefeningen echt geconcentreerd kunt uitvoeren. Ik ben nogal een zeikerd met blessures: in groepslessen vind ik de snelheid waarmee de oefeningen worden afgewerkt een beetje tricky. Vooral met de TRX-lessen (met die touwen) vraag ik me serieus af hoe vaak mensen daar niet volledig verkreukeld, met complete hernia's, uitkomen :X
  dinsdag 11 februari 2014 @ 04:03:02 #90
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_136576840
Hoi, ik heb een vraag. Ik ben sinds kort echt begonnen met zes keer in de week sporten, intensief. Ik begin met cardio en dan doe ik bepaalde oefeningen zoals squats, lunges, push-ups, crunches en dingetjes met mijn dumbbells. Vroeger ging ik vaak wandelen voor een aantal uur maar nu ga ik dus voor korter maar zwaarder. Nu vraag ik me alleen af of ik beter full body kan sporten of met een split schema. Het gaat mij niet zozeer om gespierd worden, niet veel in ieder geval, meer om af te vallen en strakker te worden over mijn hele lichaam.

Nu is sporten voor mij echt heel moeilijk te begrijpen, vooral omdat ik overal tegenstellende meningen lees en daarom heb ik hulp nodig van mensen die echt weten waar ze het oer hebben zoals jullie zodat ik verder aan de slag kan. De laatste tijd heb ik eerst cardio gedaan via jumping jacks, touwspringen en high knees en daarna dus wat ik al noemde, de krachttraining, om mijn hele lichaam te trainen. Eén dag rust. 1100 calorieën per dag (ik beweeg buiten deze workout bijna niet en dit is schijnbaar wat ik dan nodig heb). Voor mijn gevoel is het bijna alsof ik het echt precies goed moet doen omdat het anders misschien wel niet eens helpt, vandaar dat ik wil weten of ik het wel goed doe.

Ik vind boksen het leukste om te doen qua sport, maar dat is natuurlijk full body. Als het beter is om steeds één groep te trainen zou ik bijvoorbeeld één of twee keer in de week kunnen boksen.

Oh ja, ik heb ook een crosstrainer en een hometrainer die ik nooit gebruik, dus als ik die er een beetje bij kan betrekken is dat altijd goed natuurlijk.

Stel vooral vragen als je meer wilt weten!

[ Bericht 6% gewijzigd door Grunge. op 11-02-2014 04:12:25 ]
pi_136576855
1100 calorien lijkt mij sowieso te weinig. Hoe lang/zwaar ben je?

Verder kun je beter je cardio na je krachttraining doen, niet ervoor. Als een beginner en zeker als je wil afvallen kun je beter fullbody doen dan een split.
pi_136577007
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 04:03 schreef Grunge. het volgende:
Hoi, ik heb een vraag. Ik ben sinds kort echt begonnen met zes keer in de week sporten, intensief. Ik begin met cardio en dan doe ik bepaalde oefeningen zoals squats, lunges, push-ups, crunches en dingetjes met mijn dumbbells. Vroeger ging ik vaak wandelen voor een aantal uur maar nu ga ik dus voor korter maar zwaarder.
Ah, je (zoals velen) lijdt aan fuckarounditis. Gelukkig heb je je dit gerealiseerd. ;)

quote:
Nu vraag ik me alleen af of ik beter full body kan sporten of met een split schema. Het gaat mij niet zozeer om gespierd worden, niet veel in ieder geval, meer om af te vallen en strakker te worden over mijn hele lichaam.
Voor een beginner is een full-body schema verreweg het beste. Zo zwaar mogelijk en laat de cardio achterwege, of doe het na de krachttraining. Dit is afhankelijk van je huidige situatie (lichaamscompositie) en doelen. Gezien je lage kcal inname zou ik voor het laatste kiezen, vooral in het begin.

Haal "ik wil niet gespierd worden" uit je hoofd en denk er nooit meer aan. Het zal je alleen maar in de weg staan wanneer je je gewenste resultaat wilt bereiken. :) Spiergroei gaat al enorm langzaam bij mannen, bij vrouwen helemaal.

quote:
Ik vind boksen het leukste om te doen qua sport, maar dat is natuurlijk full body. Als het beter is om steeds één groep te trainen zou ik bijvoorbeeld één of twee keer in de week kunnen boksen.
Boxen is cardio, dan spreek je niet echt over spiergroepen trainen. Van de cardio die je hebt opgenoemd is dit denk ik de beste manier.
pi_136578424
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:29 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar jij hebt het over 'statische apparaten' - ik neem aan dat je daarmee fitnesstoestellen bedoelt, en dat is iets anders dan trainen met losse gewichten.

Overigens kun je ook met losse gewichten trainen in lesjes; 'body pump' heet dat geloof ik, maar dat stelt niet zoveel voor en slaat ook eigenlijk nergens op, want de lol van krachttrainen is nou juist dat je zélf je grenzen opzoekt. In zo'n lesje blijft het toch een beetje hangen bij gezellig met z'n allen squatten op de maat.

In Amsterdam heb je veel van die goedkope sportscholen, ze heten allemaal 'fit for free' of 'fit for less' of iets degelijks, en daar kun je ook met losse gewichten trainen. Moet je alleen even goede begeleiding vragen in het begin. En zorgen dat je op rustige uren kunt gaan sporten (vooral 's morgens), want goedkope sportscholen trekken veel studenten en scholieren, dus na 2 uur 's middags sta je er in de rij.

Als je het serieus wilt aanpakken, zou ik beginnen met een goede sportschool. Kost iets meer, maar dan heb je een goede start. Daarna kan je altijd nog overstappen naar zo'n kiloknaller :P
Vooruit, statische apparaten is inderdaad niet goed gekozen dan :) Ik heb het inderdaad over krachttraining middels dumbells en bars etc.

Ik ben gisteren even langsgegaan bij de genoemde sportschool. Het kost 58 euro in de maand en daar krijg je onbeperkt fitness ( ook buiten daluren), onbeperkt meedoen met alle lessen (incl kickboksen, body-pump etc) en 1x per 6 weken een begeleidende les met een persoonlijke trainer (voor samenstellen van doelen, progressie en evaluatie etc).

Is dat een redelijke deal? Ik heb me nooit echt verdiept in het geheel aan bodybuilding (of hoe je het wil noemen) dus een begeleidend lesje is niet verkeerd gok ik. Ik zie hier al veel mensen zeggen dat je cardio maar beter achterwege kan laten als je spiermassa wil genereren, dat wist ik dus al niet ( :D ). Daarnaast lijken er altijd 101234 experts op dit gebied te zijn die elkaar op de een of andere manier altijd tegenspreken :D
  dinsdag 11 februari 2014 @ 09:42:45 #94
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_136578521
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 04:03 schreef Grunge. het volgende:
Hoi, ik heb een vraag. Ik ben sinds kort echt begonnen met zes keer in de week sporten, intensief. Ik begin met cardio en dan doe ik bepaalde oefeningen zoals squats, lunges, push-ups, crunches en dingetjes met mijn dumbbells. Vroeger ging ik vaak wandelen voor een aantal uur maar nu ga ik dus voor korter maar zwaarder. Nu vraag ik me alleen af of ik beter full body kan sporten of met een split schema. Het gaat mij niet zozeer om gespierd worden, niet veel in ieder geval, meer om af te vallen en strakker te worden over mijn hele lichaam.

Nu is sporten voor mij echt heel moeilijk te begrijpen, vooral omdat ik overal tegenstellende meningen lees en daarom heb ik hulp nodig van mensen die echt weten waar ze het oer hebben zoals jullie zodat ik verder aan de slag kan. De laatste tijd heb ik eerst cardio gedaan via jumping jacks, touwspringen en high knees en daarna dus wat ik al noemde, de krachttraining, om mijn hele lichaam te trainen. Eén dag rust. 1100 calorieën per dag (ik beweeg buiten deze workout bijna niet en dit is schijnbaar wat ik dan nodig heb). Voor mijn gevoel is het bijna alsof ik het echt precies goed moet doen omdat het anders misschien wel niet eens helpt, vandaar dat ik wil weten of ik het wel goed doe.

Ik vind boksen het leukste om te doen qua sport, maar dat is natuurlijk full body. Als het beter is om steeds één groep te trainen zou ik bijvoorbeeld één of twee keer in de week kunnen boksen.

Oh ja, ik heb ook een crosstrainer en een hometrainer die ik nooit gebruik, dus als ik die er een beetje bij kan betrekken is dat altijd goed natuurlijk.

Stel vooral vragen als je meer wilt weten!
1100 kcal. Ben je 1.20meter ofzo?

Voor de rest, krachttraining zo zwaar mogelijk, je bent niet vanaf de ene op de andere dag Miss Olympia.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 11 februari 2014 @ 09:45:43 #95
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_136578574
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 09:37 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Vooruit, statische apparaten is inderdaad niet goed gekozen dan :) Ik heb het inderdaad over krachttraining middels dumbells en bars etc.

Ik ben gisteren even langsgegaan bij de genoemde sportschool. Het kost 58 euro in de maand en daar krijg je onbeperkt fitness ( ook buiten daluren), onbeperkt meedoen met alle lessen (incl kickboksen, body-pump etc) en 1x per 6 weken een begeleidende les met een persoonlijke trainer (voor samenstellen van doelen, progressie en evaluatie etc).

Is dat een redelijke deal? Ik heb me nooit echt verdiept in het geheel aan bodybuilding (of hoe je het wil noemen) dus een begeleidend lesje is niet verkeerd gok ik. Ik zie hier al veel mensen zeggen dat je cardio maar beter achterwege kan laten als je spiermassa wil genereren, dat wist ik dus al niet ( :D ). Daarnaast lijken er altijd 101234 experts op dit gebied te zijn die elkaar op de een of andere manier altijd tegenspreken :D
Klinkt als een healtch club met 'instructeurs' met een Fitness A diploma'tje aka een PhD in Broscience. Die kloppen je 58 euro per maand uit de zak en resultaat ho maar. Weet neit waar je woont misschien dat iemand je hier een tip kan geven over wel een goeie sportschool waar je voor ongeveer 3 tientjes per maand klaar bent, met mensen die echt weten waaar ze mee bezig zijn ipv onzin te verkondigen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_136578636
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 09:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Klinkt als een healtch club met 'instructeurs' met een Fitness A diploma'tje aka een PhD in Broscience. Die kloppen je 58 euro per maand uit de zak en resultaat ho maar. Weet neit waar je woont misschien dat iemand je hier een tip kan geven over wel een goeie sportschool waar je voor ongeveer 3 tientjes per maand klaar bent, met mensen die echt weten waaar ze mee bezig zijn ipv onzin te verkondigen.
Broscience :D

Ik woon zelf op IJburg (Amsterdam Oost). Er zit daar vrij weinig helaas :'( Dit is die toko: http://www.lifeandkicking.nl
  dinsdag 11 februari 2014 @ 09:53:03 #97
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_136578710
Staar je niet blind op de begeleiding want die is meestal echt ontzettend ruk in sportscholen. leuk om huismoedertjes bezig te houden op de zitfiets, maar als je serieus resultaat wil halen zul je er niet echt wijzer van worden 9/10 keer. Als die 58 euro geen bezwaar voor je is kun je het overwegen, en vooral zelf veel research te doen. Evt. filmpjes posten hier of in het bodybuilding topic om je form te laten checken.

Let er vooral op dat ze minimaal een squatrack hebben, barbells met genoeg schijven en dumbells tot minimaal 36 kg. Dan kun je voorlopig wel vooruit. Hebben ze een dumbell rack staan met krengen tot 20 kg ofzo zou ik rechtsomkeert maken en wat anders gaan zoeken.

edit: even op die site gekeken en ze verkondigen een hoop onzin.

quote:
Snellere stofwisseling
Eet meerdere maaltijden verdeeld over de dag; het kan beter zijn om bijvoorbeeld 3 tot 6 keer op een dag een klein beetje te eten in plaats van 2 keer een grote maaltijd.
:D _O-

edit 2:
Ik word ook personal trainer denk ik. Die prijzen :X :')

[ Bericht 21% gewijzigd door fathank op 11-02-2014 10:02:47 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_136581848
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dan doe je het niet goed. Als je serieus gaat liften, dan heb je geen plaats in je hoofd meer om iets saai te vinden. Dan denk je maar aan één ding: dit gewicht moet omhoog, en wel nu.
_O_
pi_136581856
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 04:03 schreef Grunge. het volgende:
Hoi, ik heb een vraag. Ik ben sinds kort echt begonnen met zes keer in de week sporten, intensief. Ik begin met cardio en dan doe ik bepaalde oefeningen zoals squats, lunges, push-ups, crunches en dingetjes met mijn dumbbells. Vroeger ging ik vaak wandelen voor een aantal uur maar nu ga ik dus voor korter maar zwaarder. Nu vraag ik me alleen af of ik beter full body kan sporten of met een split schema. Het gaat mij niet zozeer om gespierd worden, niet veel in ieder geval, meer om af te vallen en strakker te worden over mijn hele lichaam.

Nu is sporten voor mij echt heel moeilijk te begrijpen, vooral omdat ik overal tegenstellende meningen lees en daarom heb ik hulp nodig van mensen die echt weten waar ze het oer hebben zoals jullie zodat ik verder aan de slag kan. De laatste tijd heb ik eerst cardio gedaan via jumping jacks, touwspringen en high knees en daarna dus wat ik al noemde, de krachttraining, om mijn hele lichaam te trainen. Eén dag rust. 1100 calorieën per dag (ik beweeg buiten deze workout bijna niet en dit is schijnbaar wat ik dan nodig heb). Voor mijn gevoel is het bijna alsof ik het echt precies goed moet doen omdat het anders misschien wel niet eens helpt, vandaar dat ik wil weten of ik het wel goed doe.

Ik vind boksen het leukste om te doen qua sport, maar dat is natuurlijk full body. Als het beter is om steeds één groep te trainen zou ik bijvoorbeeld één of twee keer in de week kunnen boksen.

Oh ja, ik heb ook een crosstrainer en een hometrainer die ik nooit gebruik, dus als ik die er een beetje bij kan betrekken is dat altijd goed natuurlijk.

Stel vooral vragen als je meer wilt weten!
Hoe groot jij ook bent, tenzij jij een dwerg bent, 1100 kcal is te weinig! We kunnen jou beter adviseren als we weten hoe groot jij bent en hoe jouw bouw is. Probeer desnoods dan ook wat meer te verbruiken, liever 1500 inname en 2000 verbruik dan 1100 inname en 1600 verbruik. Het beste wat je kan doen is goed eten (kwalitatief goed eten, niet snoepen maar wel voldoende groenten, eiwitten, essentiële vetzuren etc.) en cardio combineren met krachttraining. Als je boksen leuk vindt boks dan! Ook met voeding mag je rustig wat genieten maar doe het met je verstand. Zelf eet ik bijv. dagelijks een stuk chocolade met een hoge cacaoconcentratie en wat pinda's (goed soort vetten, vitamines die ik als vegetariër hard nodig heb en eiwitten, dus prima zo lang je het niet ovedrijft), er zijn vast goede redenen om niet dagelijks dat stuk chocolade te eten maar het is niet dermate ongezond dat het een probleem zal zijn en als ik mezelf alles ontzeg dan houd ik het waarschijnlijk niet vol op de lange termijn.

Citaat van die sportschool.
quote:
Snellere stofwisseling
Eet meerdere maaltijden verdeeld over de dag; het kan beter zijn om bijvoorbeeld 3 tot 6 keer op een dag een klein beetje te eten in plaats van 2 keer een grote maaltijd.
Dit is inderdaad onzin! Voor je metabolisme maakt het voor zo ver bekend niet uit. Er zijn wel andere goede redenen om wat vaker op een dag te eten (minder schommelingen glucosespiegel en hierdoor het voorkomen van schransen) maar het gaat uiteindelijk om het aantal calorieën.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bram_van_Loon op 11-02-2014 12:26:36 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_136582235
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 04:18 schreef IrCute het volgende:
Verder kun je beter je cardio na je krachttraining doen, niet ervoor. Als een beginner en zeker als je wil afvallen kun je beter fullbody doen dan een split.
Eens en ik zou een leuke vorm van cardio kiezen in plaats van solo op een apparaat cardio te doen. Het combineren van hardlopen, fietsen, zwemmen, schaatsen, skaten, ... kan ook leuk zijn. Verandering van spijs doet eten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 07:04 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ah, je (zoals velen) lijdt aan fuckarounditis. Gelukkig heb je je dit gerealiseerd. ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat ook ik hieraan dacht. Je ziet het bij de meeste mensen die een cardio-apparaat gebruiken of in de fitnesszaal rondlopen. Veel babbelen, weinig inspanning. Zelfs met wandelen verbruik je meer energie dan dat veel mensen in de fitnesszaal gebruiken, helaas overdrijf ik nu niet. Veel tijd doorbrengen op een cardio-apparaat helpt nog wel voor het energieverbruik maar ook daarvoor geldt dat je het meeste resultaat boekt door uithoudingswerk en intervaltraining af te wisselen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')