abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 maart 2014 @ 23:51:09 #201
14505 OProg
A Life in Music
pi_137332820
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Co Adriaanse in Studio Voetbal over medische begeleiding red burg salzburg.

Een apart lab gebouwd. Oost Duitse dokter. Samenwerking met Oostenrijkse skiėrs, atleten en langlaufers.

_O- :')
Een klein stukje detaillering over dit fraaie instituut:

quote:
Bernd Pansold: de DDR-arts van Red Bull
Deze oud DDR-dokter kwam onlangs weer in het nieuws toen bekend werd dat skister Linsey Vonn deze arts had bezocht. De Amerikaanse krant Daily News pakte groot uit met een reeks van artikelen. Niet alleen omdat Vonn een sterrenstatus heeft als Olympisch en wereldkampioene skiėn of de vriendin is van Tiger Woods, maar vooral vanwege de combinatie met de twijfelachtige reputatie van dokter Bernd Pansold.

Bernd Pansold was gedurende de jaren tachtig dokter bij het Oost-Berlijnse SC Dynamo Berlin een club met meerdere sporten. Aan het hoofd van Dynamo stond Erich Mielke, tevens baas van de Stasi. De club won in haar 37 jaar bestaan maar liefst 215 Olympische medailles en 384 Wereldtitels. Pansold was bij Dynamo hoofd van het sport medisch centrum en heeft dan ook vele successen meegemaakt. De successen in DDR bleken echter niet allemaal eerlijk behaald. Pansold is in 1998 veroordeeld voor het toedienen van mannelijke hormonen aan minderjarige sportsters gedurende de periode 1975-1984 en daarmee het opzettelijk verwonden van 9 meisjes (bv overmatig haargroei en leverproblemen).

Na de val van de Berlijnse muur blijft Pansold gewoon actief als succesarts. In de jaren negentig is hij nauw betrokken bij de Oostenrijkse skiėr Hermann Maier. Maier zal daarna twee Olympische titels en drie wereldtitels binnenhalen, zelfs nog een na zijn motorongeluk in 2001. Zijn conditietrainer Heinrich Bergmüller verdedigde de betrokkenheid van Pansold in 1999. ‘De DDR was zijn tijd op dit gebied ver vooruit. Niet voor niets zijn de trainers zo gewild in het Westen. Alles wat hier gebeurt, hebben we te danken aan Pansold. Ach, het is modieus om elk sportsucces tegenwoordig met doping in verband te brengen.

Ondanks de vele dopinggeruchten is Maier nooit gepakt op doping. Naast de relatie met Pansold waren er ook andere dopinggeruchten. Zo zou Maier’s zijn imposante bouw (had had als bijnaam Herminator) te danken zijn aan doping, aldus de Zwitserse bondscoach (‘Allein mit Pasta und Müesli schafft man das nicht’). Maier zou daarnaast regelmatig contact hebben gehad met langlauf en biathlon bondscoach Walter Mayer. De politie trof bij de coach in 2002 diverse dopingmiddelen bij het team aan, waarop hij werd geschorst voor de winterspelen van 2006 en 2010. Walter Mayer bleek betrokken bij Human Plasma Schandaal, waar ook Rabobank wielrenners (o.a. Boogerd en Rasmussen) bij betrokken waren.

Inmiddels is Pansold sinds 2003 de arts van het trainingcentrum van Red Bull in het Oostenrijkse Thalgau. Red Bull richt zich net als Dynamo op meerdere sporten. De medische begeleiding is centraal georganiseerd onder Pansold. Red Bull is bijvoorbeeld eigenaar van de voetbalclubs Red Bull Salzburg, Red Bull New York en Red Bull Arena (Leipzig), alsmede diverse raceteams of circuits. Daarnaast sponsort Red Bull vele succesvolle sporters. Naast Linsey Vonn ook bijvoorbeeld Jeroen Hertzberger (hockey), Lolo Jones (atletiek), Mario Gomez (voetbal), Sebastiaan Vettel (F1), Kjeld Nuis (schaatsen), Thierry Henry (voetbal) en Jeffrey Herlings (motorcross). Op de site van Red Bull is een compleet overzicht te zien van de sporters die door Red Bull financieel (en mogelijk medisch) geholpen worden.

http://dopingzaak.nl/blog/2013/08/01/bernd-pansold/
>:O
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 maart 2014 @ 08:37:29 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_137336917
Bizar slecht geschreven stuk, dan vind ik het gelijk lastiger serieus te nemen, maar die namen komen me toch wel bekend voor uit Faust's Gold :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 3 maart 2014 @ 10:11:54 #203
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_137338452
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 3 maart 2014 @ 10:19:31 #204
14505 OProg
A Life in Music
pi_137338648
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:37 schreef heywoodu het volgende:
Bizar slecht geschreven stuk, dan vind ik het gelijk lastiger serieus te nemen, maar die namen komen me toch wel bekend voor uit Faust's Gold :P
De bron is natuurlijk gewoon een blog van iemand die de zooi bij elkaar heeft gezocht. Zie ook de link.

Maar het verhaal an sich is wel redelijk compleet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 3 maart 2014 @ 10:21:38 #205
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_137338702
quote:
11s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:19 schreef OProg het volgende:

[..]

De bron is natuurlijk gewoon een blog van iemand die de zooi bij elkaar heeft gezocht. Zie ook de link.

Maar het verhaal an sich is wel redelijk compleet.
Ja dat wel :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_137338704
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:09 schreef Parafernalia het volgende:
Wat ik nooit heb begrepen is waarom transfusie werkt...kan iemand me dat in Jip/Janneke taal uitleggen?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 01:13 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Gemiddeld bloed er uithalen; fantastisch bloed terug stoppen.

En gaan met die banaan.
Volgens mij klopt dat niet. Je haalt normaal (gemiddeld) bloed eruit, waardoor je percentage rode bloedlichaampjes daalt (bv van 45 naar 40%). je lichaam vult dit vanzelf weer aan tot 45%. Op het moment dat je een wedstrijd hebt pak je het afgenomen bloed uit de koelkast en injecteert dat terug in het lichaam. Je hebt daarna de meer cellen in je bloed en je hct stijgt van 45 naar 50%. Het extra vocht/volume wat eventueel meekomt met de transfusie dat plassen je nieren wel weer uit. Overigens neem je bloed af en haal je uit dat bloed vooral de rode bloedlichaampjes en het plasma gooi je weg. De cellen injecteer je weer.
pi_137338926
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

61 x bloed van 2500 testen :')
en dan ook nog van t/e ratio spreken, terwijl er al 8 jaar een CIR test is, wat een amateurs, logisch dat ze niemand positief testen.
Dat is helemaal niet zo gek hoor. Bloedtesten zijn over het algemeen veel duurder dan urinetesten. Als je in plaats van 2 bloedtesten 10 urinetesten kan doen met hetzelfde geld, dan ga ik voor de 10 urinetesten. Met urinetesten kan je namelijk de meerderheid van alle dopingproducten wel aantonen.
Ook de keus voor de t/e ratio ipv de CIR test is makkelijk te verklaren. De t/e ratio is net zo gevoelig als de CIR test, oftewel je vindt er net zo veel zondaars mee. Echter de t/e ratio geeft veel vals-positieven, maar die kunnen bij nader onderzoek met de CIR worden uitgesloten. De reden om de t/e test te kiezen is dat hij veel goedkoper is en toch dezelfde sensitiviteit heeft. De CIR test kost 400 euro ongeveer (uit mijn hoofd gezegd).
Ergo, de dopingautoriteit doet het maximale aantal testen voor zijn geld.
pi_137338971
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 09:40 schreef OProg het volgende:

[..]

:D

Anno 2014 is dit toch wel een applaus waard. _O_

Is hier een bron van? Als het in koers was dubbel applaus. :')

[ afbeelding ]
Indrukwekkend, evenaring van het WR van Oegroemov voor hoogste hct?
  maandag 3 maart 2014 @ 10:59:16 #209
14505 OProg
A Life in Music
pi_137339713
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:32 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Indrukwekkend, evenaring van het WR van Oegroemov voor hoogste hct?
Nee, want de bijnaam in het peleton 'Monsieur 60%' was volgens Jef D'Hont niet correct en had 'Monsieur 64%' moeten zijn. 8-)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_137344221
Alessandro Nista, de derde keeper van Parma begin jaren 90, zou ook 63% hebben laten optekenen.
  maandag 3 maart 2014 @ 14:01:00 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137344696
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:30 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo gek hoor. Bloedtesten zijn over het algemeen veel duurder dan urinetesten. Als je in plaats van 2 bloedtesten 10 urinetesten kan doen met hetzelfde geld, dan ga ik voor de 10 urinetesten. Met urinetesten kan je namelijk de meerderheid van alle dopingproducten wel aantonen.
Ook de keus voor de t/e ratio ipv de CIR test is makkelijk te verklaren. De t/e ratio is net zo gevoelig als de CIR test, oftewel je vindt er net zo veel zondaars mee. Echter de t/e ratio geeft veel vals-positieven, maar die kunnen bij nader onderzoek met de CIR worden uitgesloten. De reden om de t/e test te kiezen is dat hij veel goedkoper is en toch dezelfde sensitiviteit heeft. De CIR test kost 400 euro ongeveer (uit mijn hoofd gezegd).
Ergo, de dopingautoriteit doet het maximale aantal testen voor zijn geld.
wat een onzin, de T/E ratio is helemaal niet zo gevoelig als de CIR. weet je eigenlijk wel waar je over praat?
  maandag 3 maart 2014 @ 14:02:36 #212
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_137344743
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:43 schreef wimderon het volgende:
Alessandro Nista, de derde keeper van Parma begin jaren 90, zou ook 63% hebben laten optekenen.
Proefkonijn van de selectie?
  maandag 3 maart 2014 @ 14:15:03 #213
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_137345089
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Proefkonijn van de selectie?
De rest van de selectie lag zo rond de 50% dus misschien wel ja, anders moet het gewoon een fout in het dossier zijn :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_137345275
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Proefkonijn van de selectie?
Het lag wel wat hoger ja.

http://news.google.com/ne(...)IBAJ&pg=2966,3507048
  maandag 3 maart 2014 @ 15:05:30 #215
14505 OProg
A Life in Music
pi_137346498
"An incredible defamatory campaighn launched bij Press and television to harm Parma Football Club".

:') :')

Ze haddie die club gewoon moeten hernoemen naar Pharma. :7
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 3 maart 2014 @ 15:15:45 #216
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137346799
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:05 schreef OProg het volgende:
"An incredible defamatory campaighn launched bij Press and television to harm Parma Football Club".

:') :')

Ze haddie die club gewoon moeten hernoemen naar Pharma. :7
Mooie beelden van Cannavaro ook :D


Deze zijn wel bekend toch?
  maandag 3 maart 2014 @ 15:28:19 #217
14505 OProg
A Life in Music
pi_137347178
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:15 schreef Immerdebestebob het volgende:


Deze zijn wel bekend toch?
Ja. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 3 maart 2014 @ 15:54:47 #218
40566 Ericr
Livewrong
pi_137348018
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:15 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Mooie beelden van Cannavaro ook :D


Deze zijn wel bekend toch?
Ah ja net zo legaal als Nadal die zich laat behandelen met PRP. Er is niet veel veranderd sinds de tijd dat sporters zich vol gooiden met middelen als strychnine.
pi_137349184
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wat een onzin, de T/E ratio is helemaal niet zo gevoelig als de CIR. weet je eigenlijk wel waar je over praat?
Tuurlijk wel, ok CIR heeft een ietsjes hogere sensitiviteit, maar het ontloopt elkaar niet zo heel veel. Blijft over de voordelen van T/E (met daaropvolgende CIR bij afwijzingen) tov CIR en die zijn legio. Het prijsverschil is echt enorm en niet te vergeten de enorme workload voor de analist. Bovendien heb je voor de CIR bijna het volledige sample nodig zodat je er geen andere testen meer op kan doen. Zo stom het de T/E dus helemaal niet. Die paar procent hogere sensitiviteit verdien je echt niet terug met de CIR test.
  maandag 3 maart 2014 @ 18:01:23 #220
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137352489
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 16:27 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, ok CIR heeft een ietsjes hogere sensitiviteit, maar het ontloopt elkaar niet zo heel veel. Blijft over de voordelen van T/E (met daaropvolgende CIR bij afwijzingen) tov CIR en die zijn legio. Het prijsverschil is echt enorm en niet te vergeten de enorme workload voor de analist. Bovendien heb je voor de CIR bijna het volledige sample nodig zodat je er geen andere testen meer op kan doen. Zo stom het de T/E dus helemaal niet. Die paar procent hogere sensitiviteit verdien je echt niet terug met de CIR test.
gast, als ik een pallet(rijstkorrel) met test laat plaatsen in mijn glutea en daarmee steady onder de 4:1 blijft, dan ben ik echt vet aan het dopen, maar met een t/e ratio haal je dat niet eruit, met een CIR haal je alle synt test eruit, waarom denk je dat die CIR ontworpen is?
pi_137353381
:').
Jack does it in real time...
  maandag 3 maart 2014 @ 19:26:08 #222
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137355384
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:30 schreef DeeBee het volgende:
:').
alweer een goede bijdrage, ik trek het bijna niet meer.
pi_137370280
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gast, als ik een pallet(rijstkorrel) met test laat plaatsen in mijn glutea en daarmee steady onder de 4:1 blijft, dan ben ik echt vet aan het dopen, maar met een t/e ratio haal je dat niet eruit, met een CIR haal je alle synt test eruit, waarom denk je dat die CIR ontworpen is?
Met alleen een T pallet blijf jij niet onder die 4:1 verhouding, epitestosteron is een bijproduct van de steroidogenese vanuit androstenedion (17a-hydroxylatie na dehydrogenatie vindt namelijk nagenoeg niet plaats bij mensen); dat ligt op z'n gat zodra jij zelf gaat toedienen. Dus of jij nu injecteert, of een pallet gebruikt, je A:E ratio stijgt enorm. CIR is vooral rete handig als je het maskeert en kan ook nog detecteren als de endogene productie alweer herstellende is en toediening enige tijd geleden is geweest.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 03:14:29 #224
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137370288
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 03:06 schreef Diabox het volgende:

[..]

Met alleen een T pallet blijf jij niet onder die 4:1 verhouding, epitestosteron is een bijproduct van de steroidogenese vanuit androstenedion (17a-hydroxylatie na dehydrogenatie vindt namelijk nagenoeg niet plaats bij mensen); dat ligt op z'n gat zodra jij zelf gaat toedienen. Dus of jij nu injecteert, of een pallet gebruikt, je A:E ratio stijgt enorm. CIR is vooral rete handig als je het maskeert en kan ook nog detecteren als de endogene productie alweer herstellende is en toediening enige tijd geleden is geweest.
daarom gebruik je ook epi on de ratio goed te houden
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 maart 2014 @ 09:15:45 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_137372128
Lance Armstrong was van bij het prilste begin van zijn wielercarričre een notoir dopinggebruiker. Dat schrijft de Amerikaanse auteur Juliet Macur in haar nieuwe boek De Leugens van Lance, dat vandaag in de winkel ligt. Macur baseert zich op de getuigenissen van John Neal en John Hendershot, twee ex-soigneurs van Armstrong.

Armstrong gebruikte al doping bij de Spelen van 1992 in Barcelona. Hij was toen 20 jaar. Tim Peddie, een ploegmaat van Armstrong, zag hoe hij in zijn hotelkamer aan de baxter lag, een machine die per individu en per inname-tijdstip medicamenten verpakt.

Kort daarna werd Armstrong prof bij Motorola. Op aandringen van Armstrong kwam John Hendershot naar de ploeg. Hendershot had een reputatie als dopingsoigneur. Hij woonde in Belgiė en haalde zijn doping bij een apotheker in Hulste, een dorp in de buurt van Harelbeke. Hendershot kocht er EPO, groeihormoon, bloedverdunners, amfetamines, cortisone, pijnstillers en testosteron. Daarvan maakte hij een cocktail die hij vaak eerst op zichzelf uitprobeerde voor hij die aan de renners overhandigde.

Volgens Hendershot bewandelden hij en zijn renners 'de dunne lijn tussen dood van je fiets vallen en winnen.' 'In 1993 gebruikte Armstrong alle substanties', aldus Henderson. Armstrong had er geen problemen mee: 'Dit is het spul wat ik neem, dit is wat ik doe.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')