abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_135758999
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee die steek je gewoon in de fik 8)7
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn gedachte was dat dat moeilijker overklimbaar was en dat de bijen daar door heen kunnen vliegen. Een schutting kan in de fik en een gaashek kan doorgeknipt worden.. :D

Maar zoals eerder gezegd: misschien vinden de fraters, de imker en/of de gemeente een omheining van welke soort dan ook sowieso wel geen goed idee ;)
En - ondanks het indrukwekkende bedrag - is er sowieso geen geld voor nu ;)

Eerst maar eens kijken wat we allemaal nodig hebben voor het originele plan, wat dat kost en wat we concreet allemaal moeten regelen ^O^

Hoop dat we snel info krijgen van de fraters en/of SigNe, zodat we kunnen gaan plannen etc. :Y
Heb het verder niet gelezen etc. maar volgens mij gaat het hier niet om gericht terrorisme tegen de imker maar meer om kattenkwaad? Lijkt me sterk dat kwajongens een schutting gaan affakkelen om bij de bijen te komen? Bovendien denk ik dat dat wel de aandacht trekt van de omgeving.

Juist om gedoe met de oa. de fraters en de gemeente te voorkomen is een schutting zo geschikt, dat staat immers een heel stuk netter dan een stalen hek. Tot slot denk ik dat een schutting helemaal niet zo duur hoeft te zijn terwijl het wel een fysiek obstakel is tot een potentiële onruststoker en de bijen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:34:54 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135759145
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

[..]

Heb het verder niet gelezen etc. maar volgens mij gaat het hier niet om gericht terrorisme tegen de imker maar meer om kattenkwaad? Lijkt me sterk dat kwajongens een schutting gaan affakkelen om bij de bijen te komen? Bovendien denk ik dat dat wel de aandacht trekt van de omgeving.

Juist om gedoe met de oa. de fraters en de gemeente te voorkomen is een schutting zo geschikt, dat staat immers een heel stuk netter dan een stalen hek. Tot slot denk ik dat een schutting helemaal niet zo duur hoeft te zijn terwijl het wel een fysiek obstakel is tot een potentiële onruststoker en de bijen.
Niet om bij de bijen te komen (althans niet volgens mijn gedachtegang), maar als alternatief vandalisme-object. En dat zal de bijen ook geen goed doen (rook en vuur).

Maar we zullen het in ons achterhoofd houden als evt, goedkoop alternatief ^O^

Overigens moeten we dus nog aan de imker vragen wat zijn eigen wensen zijn (dat is wel cruciaal, want het zijn zijn bijen en deze actie is voor hem). Wanneer en hoe we dat doen moeten we nog overleggen danwel besluit superworm omdat dit zijn actie is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 21 januari 2014 @ 14:36:54 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135759200
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet om bij de bijen te komen (althans niet volgens mijn gedachtegang), maar als alternatief vandalisme-object. En dat zal de bijen ook geen goed doen (rook en vuur).
Sowieso, kattenkwaad in de vorm van vuurwerk betekent al dat ze vuur op zak hebben. Dat is alweer 1 stap dichter bij de brandende schutting.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135759230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet om bij de bijen te komen (althans niet volgens mijn gedachtegang), maar als alternatief vandalisme-object. En dat zal de bijen ook geen goed doen (rook en vuur).

Maar we zullen het in ons achterhoofd houden als evt, goedkoop alternatief ^O^

Overigens moeten we dus nog aan de imker vragen wat zijn eigen wensen zijn (dat is wel cruciaal, want het zijn zijn bijen en deze actie is voor hem). Wanneer en hoe we dat doen moeten we nog overleggen danwel besluit superworm omdat dit zijn actie is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Sowieso, kattenkwaad in de vorm van vuurwerk betekent al dat ze vuur op zak hebben. Dat is alweer 1 stap dichter bij de brandende schutting.
Ach, waarom dan voor deze schutting gaan als de tuinen van half Nederland beschermd zijn met een schutting? Het lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Bovendien fikt een schutting nog niet als je er een aansteker bijhoud:P
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_135759299
waardering allom voor iedereen die dit steunt :)

een kleine suggestie is dat men misschien de plaatstelijke scouting club eens benaderd.
Ik zit zelf bij een vereniging die zich heeft ingeschreven voor de NL doet Dag Linkje.

Dit soort verenigingen zijn vaak goed instaat om met een goede groep vrijwilligers dingen voor elkaar te maken zonder hier geld voor te vragen. Tevens worden Scouting groepen vaak in dit soort gemeenschappen erg gewaardeerd om zulke "projecten"aan te gaan. Ik zou als ik jullie was om hulp vragen (niet zo zeer financiele steun) bij 1 van die verenigingen.

Zal vanavond even kijken hoe mijn financiele situatie er voor staat of ik een donatie heb(ben niet zo rijk, iets met hypotheek enzo..)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:40:11 #156
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135759305
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:37 schreef tofastTG het volgende:

[..]

[..]

Ach, waarom dan voor deze schutting gaan als de tuinen van half Nederland beschermd zijn met een schutting het lijkt me onwaarschijnlijk!
Omdat het in een afgelegen gebied is en ze als 2x achterlijke dingen met de bijen hebben uitgehaald daar? Kennelijk leent de locatie zich voor dit soort rotstreken. Ze zijn ook nog nooit betrapt -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:42:27 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135759387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:39 schreef CaseJunky het volgende:
waardering allom voor iedereen die dit steunt :)

een kleine suggestie is dat men misschien de plaatstelijke scouting club eens benaderd.
Ik zit zelf bij een vereniging die zich heeft ingeschreven voor de NL doet Dag Linkje.

Dit soort verenigingen zijn vaak goed instaat om met een goede groep vrijwilligers dingen voor elkaar te maken zonder hier geld voor te vragen. Tevens worden Scouting groepen vaak in dit soort gemeenschappen erg gewaardeerd om zulke "projecten"aan te gaan. Ik zou als ik jullie was om hulp vragen (niet zo zeer financiele steun) bij 1 van die verenigingen.

Zal vanavond even kijken hoe mijn financiele situatie er voor staat of ik een donatie heb(ben niet zo rijk, iets met hypotheek enzo..)
Goede suggestie, houden we in ons achterhoofd voor wanneer we echt kunnen gaan plannen ^O^

En geweldig dat je overweegt te doneren *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135759438
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat het in een afgelegen gebied is en ze als 2x achterlijke dingen met de bijen hebben uitgehaald daar? Kennelijk leent de locatie zich voor dit soort rotstreken. Ze zijn ook nog nooit betrapt -O-
Momenteel stap je daar over een hekje heen zoals ik het begrijp, daarna ben je direct bij de bijen. Denk dat er voor de meeste rotjongens wel een verschil is tussen een pijltje in een doos stoppen en bijen vermoorden en een schutting in de fik steken.

Natuurlijk weet ik ook niet hoe achterlijk ze zijn, maar er zijn veel meer schuttingen om in de fik te steken! Ben dan ook van mening dat een schutting preventief iig nog een stuk beter werkt dan camera's.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_135759470
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:43 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Momenteel stap je daar over een hekje heen zoals ik het begrijp, daarna ben je direct bij de bijen. Denk dat er voor de meeste rotjongens wel een verschil is tussen een pijltje in een doos stoppen en bijen vermoorden en een schutting in de fik steken.

Natuurlijk weet ik ook niet hoe achterlijk ze zijn, maar er zijn veel meer schuttingen om in de fik te steken! Ben dan ook van mening dat een schutting preventief iig nog een stuk beter werkt dan camera's.
1 ding scheelt de camera's zijn al gedoneerd _O_
pi_135759536
Hee mensen,

ik heb eens wat langer gegoogled, en een hek is out of the question, denk ik. De oppervlakte is heul groot, en er is veel struikgewas. Ik denk dat we moeten focussen op camera's/bewegingsmelders/herrie. Nog effe geen tripwires met ontplofspullen uit Vietnamfilms, dat gaat wat ver en dan zijn we te veel kwijt aan rechtsbijstand. Ik denk ook dat er in de buurt best wat te ritselen is met wifi e.d., maar dat is echt van later zorg. Eerst kijken waarop het financieel/spullentechnisch allemaal uitdraait en gaan praten met de imker.
Voor wie mij nog niet kent: ik ben de pa van Superworm. En ook al heel lang FOKker.
pi_135759756
Voor zover ik de hele zaak heb gevolgd(heb het wel bijna allemaal gelezen)

Is een dergelijk camera systeem het beste en het financieel suporten van het aansluiten hiervan op dit moment de beste optie. De rest van het geld is misschien beter geschikt om nog verdere gemaakte kosten van de Imker te vergoeden(denk aan nieuwe kasten,bijen populatie opbouw etc).
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:52:41 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135759770
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:46 schreef Gramps het volgende:
Hee mensen,

ik heb eens wat langer gegoogled, en een hek is out of the question, denk ik. De oppervlakte is heul groot, en er is veel struikgewas. Ik denk dat we moeten focussen op camera's/bewegingsmelders/herrie. Nog effe geen tripwires met ontplofspullen uit Vietnamfilms, dat gaat wat ver en dan zijn we te veel kwijt aan rechtsbijstand. Ik denk ook dat er in de buurt best wat te ritselen is met wifi e.d., maar dat is echt van later zorg. Eerst kijken waarop het financieel/spullentechnisch allemaal uitdraait en gaan praten met de imker.
Voor wie mij nog niet kent: ik ben de pa van Superworm. En ook al heel lang FOKker.
Dank voor het meedenken Gramps ^O^

Dat een hek niet haalbaar is (al was het maar financieel) weten we. Ik blijf daar een beetje over doordraven omdat ik dat zelf zo'n goede oplossing zou vinden En anderen haken daar op in.. :@ :@ :@

Verder helemaal met je eens dat we eerst meer info moeten hebben, dat we moeten inventariseren wat we nodig hebben, dat we concrete plannen moeten gaan maken, en dat sommige dingen echt van later zorg zijn. ^O^ Dat heb ik zo ook al verwoord in dit topic meen ik ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 21-01-2014 15:00:20 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 21 januari 2014 @ 14:55:21 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135759853
Tripwires _O_

Nou, ik hoor wel wat voor onneembaar fort het gaat worden. Misschien kunnen we ook wel 12000 kogelvrije vestjes maatje bij kopen of zo :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135759920
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Tripwires _O_

Nou, ik hoor wel wat voor onneembaar fort het gaat worden. Misschien kunnen we ook wel 12000 kogelvrije vestjes maatje bij kopen of zo :P
als je toch bezig bent dan gelijk wat homing missles en wat M16's op mini formaat
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:57:54 #165
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135759938
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:52 schreef CaseJunky het volgende:
Voor zover ik de hele zaak heb gevolgd(heb het wel bijna allemaal gelezen)

Is een dergelijk camera systeem het beste en het financieel suporten van het aansluiten hiervan op dit moment de beste optie. De rest van het geld is misschien beter geschikt om nog verdere gemaakte kosten van de Imker te vergoeden(denk aan nieuwe kasten,bijen populatie opbouw etc).
Dat gaan we ook zeker doen. Wel wachten we nog op wat extra specificaties van het gedoneerde systeem en sowieso nog informatie over wel/niet stroom en hoe het er daar precies uitziet en ingericht is. Dan kunnen we gaan wat beter gaan inventariseren en plannen. De imker dacht zelf ook aan een camerasysteem, dus daarmee zitten we iig goed denk ik ^O^

Wat er met eventueel overgebleven geld gaat gebeuren plannen we later wel (in overleg met de imker zelf). Eerst maar eens deel I goed op poten krijgen ^O^

En mocht er écht, écht, écht geld over zijn, dan wordt het zeer waarschijnlijk gedoneerd aan een "red de bijen"-stichting.

Geld gaat sowieso ten goede komen aan bijen *O* ^O^ *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:58:20 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135759958
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Tripwires _O_

Nou, ik hoor wel wat voor onneembaar fort het gaat worden. Misschien kunnen we ook wel 12000 kogelvrije vestjes maatje bij kopen of zo :P
_O- _O- _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135760592
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:57 schreef CaseJunky het volgende:

[..]

als je toch bezig bent dan gelijk wat homing missles en wat M16's op mini formaat
En een paar drones natuurlijk!
pi_135761095
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:15 schreef Wild_Overstekend het volgende:

[..]

En een paar drones natuurlijk!
Nu moet ik denken aan The Borg..... met hun 'The Hive' enzo... :P
pi_135761219
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nu moet ik denken aan The Borg..... met hun 'The Hive' enzo... :P
Die zouden wel raad weten met dat vuurwerktuig.

Maar goed, ook even ¤ 20 in de bijenspaarpot gedaan. Het zijn geweldige beestjes.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 januari 2014 @ 15:29:39 #170
145738 superworm
is erbij
pi_135761224
Schoot me plots te binnen:

Jan Bos heeft niet 1, maar twee locaties waar hij bijen houdt in De Bilt. De ene is de locatie waar het vuurwerkvandalisme gebeurde, bij de Fraters in de tuin, maar de andere kasten staan naast het KNMI-gebouw. Daar waren er enkele jaren terug twee van in de sloot gegooid, dus OOK vandalismegevoelig.

Indien op beide locaties stroom te regelen valt, is het dus zelfs niet onmogelijk dat we het gedoneerde systeem bijv. bij de KNMI monteren en een gloednieuw systeem kopen voor bij de Fraters (ik noem maar wat). Het geld is kortom te verdelen over twee locaties, indien wenselijk :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:31:33 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135761312
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:29 schreef superworm het volgende:
Schoot me plots te binnen:

Jan Bos heeft niet 1, maar twee locaties waar hij bijen houdt in De Bilt. De ene is de locatie waar het vuurwerkvandalisme gebeurde, bij de Fraters in de tuin, maar de andere kasten staan naast het KNMI-gebouw. Daar waren er enkele jaren terug twee van in de sloot gegooid, dus OOK vandalismegevoelig.

Indien op beide locaties stroom te regelen valt, is het dus zelfs niet onmogelijk dat we het gedoneerde systeem bijv. bij de KNMI monteren en een gloednieuw systeem kopen voor bij de Fraters (ik noem maar wat). Het geld is kortom te verdelen over twee locaties, indien wenselijk :)
*O* *O* *O*

KNMI gebouw zou daar vlakbij moeten zijn overigens
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage dinsdag 21 januari 2014 @ 15:32:00 #172
145738 superworm
is erbij
pi_135761333
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

*O* *O* *O*

bij
_O_ EENS!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:32:12 #173
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_135761344
Wat een super gaaf idee!!
Ik hou dit bij!
Misschien wil er wel een winkel oid, suiker doneren?
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_135761346
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:29 schreef Wild_Overstekend het volgende:

[..]

Die zouden wel raad weten met dat vuurwerktuig.
Ehehehehehe, 'We are Borg. You will be assimilated. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile." :')

Anyways, je voudrais un PM. Ik hou van dit soort acties O+ Een mooi, hartverwarmend initiatief! Keep up the good work!
Tralalalaaa
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:33:12 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135761392
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:32 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Ehehehehehe, 'We are Borg. You will be assimilated. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. Resistance is futile." :')

Anyways, je voudrais un PM. Ik hou van dit soort acties O+ Een mooi, hartverwarmend initiatief! Keep up the good work!
PM komt er aan!

EDIT: is verstuurd ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')