quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:07 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dat kan ook inderdaad. Dat we gewoon 'steek Sneeuwwitje in een nieuw jasje met je eigen stijl' doen
En hoe wilden we dat verder aanpakken?
Kan men ook stemmen op de favoriete inzending waardoor iemand aan het eind van de week met 'de eer' naar huis gaat?
Moira, kan jij dat niet regelen gezien je mod bent?quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:14 schreef Candaasje het volgende:
Hm... ik zou het wel iets breder trekken eigenlijk dan 1 enkel figuur. Misschien een categorie zoals helden/sidekicks/villains.
Misschien is het ook tof om eens in de zoveel weken alle winnende werken in een artikeltje op FP te showen? Geen idee of dat mogelijk is en of het leuk is hoor, maar dan heb je net nog even wat meer eer.
Ja precies. Dan zou men dus inzendingen moeten pm'en (naar mij, bijvoorbeeld), dat ik ze dan genummerd in de OP zet, en dat mensen dan per poll op hun favoriete 'nummer' kunnen stemmenquote:Op donderdag 12 juni 2014 16:36 schreef Candaasje het volgende:
Anoniem is ook wel leuk, dan blijft er nog even wat te raden over (tot na de uitslag) en het houdt het ook wel zo eerlijk (Niet dat ik denk dat iedereen de boel hier wil bedriegen, maar je stemt soms toch sneller op iemand die je sympathiek vindt. Of nouja, dat gebeurt wel vaak, laat ik het zo zeggen.
Ik heb met de mensen gesproken bij guerilla, en ze willen juist dat je je best doet op je portfolio... Als beginner heb je het voordeel dat je alle tijd ervoor hebt en ze zien juist graag dat je daar gebruik van maakt... Guerilla is niet de enige die dit graag ziet... dus kijk een beetje uit met 'advies' verspreiden waar je zelf niet zeker over bent.quote:Op donderdag 12 juni 2014 01:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij game-developers juist ABSOLUUT NIET platen met 6000 lagen willen zien, maar het gaat er juist gewoon om om zo snel en zo goed mogelijk een duidelijke visie op papier te krijgen waar ze mee aan de slag kunnen om dat uit te werken naar in-game shit.
Als jij dan aankomt met projecten die dusdanig gecompliceerd opgebouwd zijn en waar dus zo idioot veel tijd in heeft gezeten, dan zijn ze veels te bang dat jij nooit je deadlines gaat halen, dat je soms je PC compleet overspannen maakt met dat intensieve gedoe, etc etc.
Feng Zhu (op Facebook) moet je volgen. Die heeft ook een eigen Youtube kanaal en erg veel links naar dat soort shit en zit in dat wereldje, etc etc, en erg veel tutorials en shit.
https://www.facebook.com/FengZhuZhu?fref=nf
Of er wordt een jury opgerichtquote:Op donderdag 12 juni 2014 16:36 schreef Candaasje het volgende:
Anoniem is ook wel leuk, dan blijft er nog even wat te raden over (tot na de uitslag) en het houdt het ook wel zo eerlijk (Niet dat ik denk dat iedereen de boel hier wil bedriegen, maar je stemt soms toch sneller op iemand die je sympathiek vindt. Of nouja, dat gebeurt wel vaak, laat ik het zo zeggen.
Moah, ik denk dat we eerst maar eens moeten kijken hoe dit uit gaat pakken. Zo'n poll lijkt me eigenlijk wel het beste idee Dan kunnen ook mensen meestemmen die wel in CRE lurken, maar niet durven te posten Wie weet krijgen we die lurkers er ook wel in meegesleurd, nog meer mensen in CREquote:
En wat verstaan ze onder "je best doen"?quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:40 schreef Skittels het volgende:
[..]
Ik heb met de mensen gesproken bij guerilla, en ze willen juist dat je je best doet op je portfolio... Als beginner heb je het voordeel dat je alle tijd ervoor hebt en ze zien juist graag dat je daar gebruik van maakt... Guerilla is niet de enige die dit graag ziet... dus kijk een beetje uit met 'advies' verspreiden waar je zelf niet zeker over bent.
Volg feng zhu al een tijdje, net als 52 andere : P
In dit geval betekende dat voor mij persoonlijk om zo goed mogelijk mijn progressie te laten zien.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:43 schreef Samael het volgende:
[..]
En wat verstaan ze onder "je best doen"?
Zoals Yi-Long hierboven al aangeeft wordt kunst in het bedrijfsleven meestal gezien als een product. Als je concept artist wilt worden, dan doe je er beter aan om je te richten op de kwantiteit ipv de kwaliteit. Ik kan me niet voorstellen dat ze je hebben geadviseerd zeer veel tijd in 1 tekening te stoppen. Wat als de opdrachtgever niet tevreden zou zijn met je ontwerp? Dan mag je dus 6000 layers gaan aanpassen.quote:Op donderdag 12 juni 2014 16:54 schreef Skittels het volgende:
[..]
In dit geval betekende dat voor mij persoonlijk om zo goed mogelijk mijn progressie te laten zien.
Ik heb ongeveer een half jaar geleden wat dingen gemaakt waar ongeveer even veel tijd in zit.
Ze hebben me wat advies gegeven en dat heb ik toegepast.
Concept art is geen bewijs van de skill die je daadwerkelijk hebt. en ik denk dat ze het fijn vinden om te kunnen zien wat je kunt. Dat je over een illustratie lang doet, zegt natuurlijk niks over de snelheid waarin je concept art maakt...quote:Op donderdag 12 juni 2014 17:22 schreef Samael het volgende:
[..]
Zoals Yi-Long hierboven al aangeeft wordt kunst in het bedrijfsleven meestal gezien als een product. Als je concept artist wilt worden, dan doe je er beter aan om je te richten op de kwantiteit ipv de kwaliteit. Ik kan me niet voorstellen dat ze je hebben geadviseerd zeer veel tijd in 1 tekening te stoppen. Wat als de opdrachtgever niet tevreden zou zijn met je ontwerp? Dan mag je dus 6000 layers gaan aanpassen.
True, misschien kunnen we 't iig voor de eerste opdracht dan gewoon bij 'disney tekenfilmfiguur' houden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 20:59 schreef RenRen- het volgende:
Ik zou voor breed gaan, als je voor een ding gaat, trek je de boel gelijk plat. Je kunt zo'n opdracht ook een aantal keer terug laten komen, dat iemand gewoon weer een nieuw figuur voor zichzelf kiest, maar Mickey Mouse is zo... Smal... En saai....
Misschien heb ik in een jaar academie wel te veel grenzeloosheid gehad en weet ik niet meer hoe dat zit voor anderen, maar ik heb wel ervaren dat hoe smaller je de opdracht maakt, hoe minder creativiteit er naar boven komt borrelen.
Waarom maken we er geen opdracht van. Iedereen zou dan een letter van de banner moeten maken in hun eigen style. Wat de tekst dan gaat worden zou je zelf even moeten bedenkenquote:Op donderdag 12 juni 2014 21:01 schreef Moira. het volgende:
[..]
True, misschien kunnen we 't iig voor de eerste opdracht dan gewoon bij 'disney tekenfilmfiguur' houden.
Maar wil iemand nou nog een bannertje maken?
Hey, leuk idee! (Misschien moeten het wel iets meer letters worden, of heel CRE moet mee doen )quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:35 schreef Samael het volgende:
[..]
Waarom maken we er geen opdracht van. Iedereen zou dan een letter van de banner moeten maken in hun eigen style. Wat de tekst dan gaat worden zou je zelf even moeten bedenken
Wel dat men rekening houdt met het formaat. Die kan je dan later samenvoegen tot 1 geheel.
Dan zouden we eigenlijk eerst moeten nadenken over een passende TTquote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hey, leuk idee! (Misschien moeten het wel iets meer letters worden, of heel CRE moet mee doen )
Ik zou het Nederlands latenquote:
Tja, wederom een meningsverschil. Laten we het maar overlaten aan Moira ofzoquote:
Ik vind 'm leukquote:
Noah, is dat niet een beetje te veel moeilijkdoenerij?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 09:35 schreef Samael het volgende:
[..]
Waarom maken we er geen opdracht van. Iedereen zou dan een letter van de banner moeten maken in hun eigen style. Wat de tekst dan gaat worden zou je zelf even moeten bedenken
Wel dat men rekening houdt met het formaat. Die kan je dan later samenvoegen tot 1 geheel.
Huuu ik ben niet goed met dilemma's Maar aangezien het voor heel CRE is, en alle vormen van CREativiteit, zou het wel leuk zijn als er iets van CRE in de titel staat.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:06 schreef Samael het volgende:
[..]
Tja, wederom een meningsverschil. Laten we het maar overlaten aan Moira ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |