quote:
quote:Op maandag 20 januari 2014 19:51 schreef marcel.nl het volgende:
het moet lijn 104 zijn, dus ergens op lijn Renesse-Ouddorp-Hellevoetsluis
quote:Op maandag 20 januari 2014 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
jup en het is eentje van TCR dat in opdracht van Arriva diensten uitvoert in dag gebied
quote:Op maandag 20 januari 2014 20:09 schreef dennistd het volgende:
Aan de hand van het kenteken kom ik op de TCR 419, maar verder kan ik niks vinden.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
Jup, er is her en der wat geruild. Er zijn een aantal P+R Citybussen omgebouwd tot Q-link, maar daarvoor hadden ze wel een kleurenlijnfilm nodig..quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:25 schreef marcel.nl het volgende:
HOT NEWS: daarnet reed er in Appingedam om kwart voor 5 een Qbuzz stadsbus Citaro MET oranje lijnnummers. Dus geen kleurenleds, maar oranje zoals op de Citaro streek LE.
Gisteren reed op die rit trouwens een Qliner Integro met op de filmkast geen lijnnummer 140 maar alleen Qliner Appingedam Busstation
owwwwquote:Op donderdag 23 januari 2014 10:40 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Jup, er is her en der wat geruild. Er zijn een aantal P+R Citybussen omgebouwd tot Q-link, maar daarvoor hadden ze wel een kleurenlijnfilm nodig..
Zonder die kleurenlijnfilm was het nog veel beter te herkennenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:02 schreef Peterselieman het volgende:
Het is al een heel stuk leesbaarder geworden nu ze de helderheid van de displays teruggebracht hebben. Had vorige week geen enkele moeite om lijnnummer 28 te herkennen
Ik dacht dat die tourbussen niet van EBS zelf waren, maar voor EBS werden gereden door Oostenrijk te Diemen.. .quote:
Bussen worden inderdaad gebruikt door Oostenrijk, maar de bussen zijn wel eigendom van EBS.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:43 schreef marcel.nl het volgende:
Ik dacht dat die tourbussen niet van EBS zelf waren, maar voor EBS werden gereden door Oostenrijk te Diemen
Het was iig niet die witte Arriva Amba die hier wel eens rondreed. En omdat er middenop op de achterkant dat gekleurde busnummer stond, ging uit van Hermes, omdat die dat ook hadden:quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
is die Amba niet ex-Arriva of was het een andere tourboer daar in de buurt die destijds eentje van het Heerenveense bedrijf overgenomen heeft?
klopt. Hebben een tijdje in ZOF gereden. Daarna zijn ze vervangen door gasploffers en Alliances die op hun beurt weer vervangen zijn door bussen uit GDquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:50 schreef _JdM_ het volgende:
Jup, ex breng . Deel van de serie is ook in dienst geweest bij Qbuzz.
Ja de Alliance had vandaag zijn deur dicht. Er wordt dus meegeredenquote:Op donderdag 30 januari 2014 20:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik heb die witte Amba afgelopen week nog in Groningen gezien.
Waarschijnlijk lekt 'ie lucht, waardoor de deur op een gegeven moment niet meer dicht kan worden gehouden en dus open 'valt'. Zo vaak meegemaakt in mijn tijd als buschauffeur; stond je eerst een minuut of 5 voor te draaien totdat ie weer genoeg lucht had om de boel fatsoenlijk dicht te houdenquote:Op woensdag 29 januari 2014 20:55 schreef marcel.nl het volgende:
Vandaag door de groningse ijzige wind gefietst naar busstation Appingedam. Ik had het gisteren fout, het is 1733.
Ze staan er al een poosje, het mos doet goed zijn werk. Waarom de Alliance in dit weer (wij hadden 15cm sneeuw van het weekend) met de deur openstaat, is mij niet duidelijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de Alliances bleef er ook altijd lucht op de deur staan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:59 schreef dennistd het volgende:
Bij een Ambassador valt sowieso de lucht op de deur weg als je de hoofdschakelaar uit zet (tenminste bij de Twents-bussen eerder). Bij de nieuwe Citea's blijft er gewoon lucht op de deur staan.
Wat is hier zo raar aan, het was toch algemeen bekend dat een aantal ex-GVU geledes naar Ijsselmond zijn gegaan voor het leerlingen vervoer???quote:
Maar het blijft een apart gezicht, zeker in de GVU-kleurstellingquote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:56 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Wat is hier zo raar aan, het was toch algemeen bekend dat een aantal ex-GVU geledes naar Ijsselmond zijn gegaan voor het leerlingen vervoer???
Oke, daar ben ik het helemaal mee eens. Snap ook niet waarom ze de bussen niet wit hebben gemaakt of het "GVU-blauw" hebben weg gehaald. Zo ziet het een beetje erg goedkoop uit, alsof het niks mocht kosten aan tijd en geld.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar het blijft een apart gezicht, zeker in de GVU-kleurstelling
Was een bus van Arriva Touring. Als Qbuzz materieel te kort heeft huren zij touringcar bedrijven in als ondersteuning en 1 van die bedrijven is Arriva T. en die pakken gewoon wat er voor handen is las ik op een ander forum.quote:Op donderdag 6 februari 2014 07:58 schreef marcel.nl het volgende:
Grote Primeur. Was telaat om foto te schieten; er rijdt hier in Appingedam net een Lijn 140 naar Groningen CS die wordt gereden door Qbuzz. Maar zij reden met een gelede Arriva bus van Scania, zo'n eentje die destijds in regio Amsterdam reed. Ik was hoogstverbaasd natuurlijk.
Dus voor hem ook willen zien, zal rond 8.20uur op Groningen H.S. zijn... .
Ja ik kreeg ook info op het forum van OVinnederland.quote:Op zondag 9 februari 2014 16:56 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Was een bus van Arriva Touring. Als Qbuzz materieel te kort heeft huren zij touringcar bedrijven in als ondersteuning en 1 van die bedrijven is Arriva T. en die pakken gewoon wat er voor handen is las ik op een ander forum.
Hoezo?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:30 schreef NoBody122 het volgende:
Kom ik net deze tegen:
Hoog WTF-gehalte...
betrof een proef om te kijken of het mogelijk is of dit soort bussen ook in Groningen kunnen rijden en wat voor aanpassingen er eventueel gedaan zouden moeten worden. Dit omdat na het afblazen van de tram alles met bussen opgevangen zal gaan worden en het busnet opnieuw ingedeeld wordt. Het net dat tot december werd gebruikt zat aan de grenzen van het mogelijke en voldeed niet meer.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:30 schreef NoBody122 het volgende:
Kom ik net deze tegen:
Hoog WTF-gehalte...
klopt. Die bocht is voor een gewone gelede al aan de krappe kant. Bij het nemen ervan gaat de voorzijde van de bus ietsjes over de stoep, terwijl de wielen gewoon op het asfalt blijven.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:06 schreef NoBody122 het volgende:
Toch raar om daar ineens zo'n ex-GVU'er te zien manouvreren. Overigens best een krap stuk daar voor zo'n dubbelgelede..
Van moment dat ik de situatie daar ken vind ik het al een idiote situatie. Ik snap niet waarom dat zo moet, de bochten kunnen best wat meer geleidelijk of misschien zelfs een busbaan vanaf de Martinitoren diagonaal over de markt daarheen??? Alsof de Belg Waterloo het een probleem zou vinden tussen de busbaan richting noord- en busbaan richting zuid te moeten staan.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Die bocht is voor een gewone gelede al aan de krappe kant. Bij het nemen ervan gaat de voorzijde van de bus ietsjes over de stoep, terwijl de wielen gewoon op het asfalt blijven.
Is het dan geen idee een soort Haagse tramtunnel onder de Grote Markt door te laten. Het is nu toch al een bouwputquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:18 schreef LtnGeorge het volgende:
Een busbaan dwars over de grote Markt? Zelfs in de jaren 60 was de grote markt niet een dergelijk dwaas verkeersplein. Het algeheel weren van bussen over de grote markt klinkt als een ruimtelijk betere oplossing.
De binnenstad zal er dan wel onder gaan leidingen want als mensen vanaf het Zuiderdiep/Boterdiep/Turfsingel de stad in moeten lopen zal het aantal winkel bezoekers wel afnemen. Ditzelfde zal het geval zijn nu er minder bussen langs westerhaven rijden?
Het iets verruimen van de bocht door een stuk terras van de drie gezusters af te halen lijkt me echter een prima oplossing mocht het nodig zijn dat bussen de draai niet kunnen halen. Maar aangezien dat eigenlijk al jaren goed gaat.
De gemeente heeft geen geldquote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:32 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Is het dan geen idee een soort Haagse tramtunnel onder de Grote Markt door te laten. Het is nu toch al een bouwput
Wat dat betreft sluit de gemeente daar goed aan bij het gros van haar bewoners (studenten)quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De gemeente heeft geen geld
Zelfde type bus dus alleen dan zonder hoge rand van voor tot achter. Zoiets als de Aseag bus uit Aken.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:16 schreef Bitlord het volgende:
Over dubbelgeledes gesproken; de eerste nieuwe voor Qbuzz Utrecht is in de Domstad:
[ link | afbeelding ]
dan heb je zo ongeveer de primeur. Zag gister wel toevallig een foto van het dingquote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:04 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik zag vanmorgen in Heerenveen een gelede VDL Citea rondrijden voor het GVB Amsterdam.
Jammer dat er nog zo'n ouderwetse chauffeursstoel in zit. Eentje met luchtvering zit zo veel comfortabeler.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:16 schreef Bitlord het volgende:
Over dubbelgeledes gesproken; de eerste nieuwe voor Qbuzz Utrecht is in de Domstad:
[ link | afbeelding ]
Was op het industrieterrein IBF. Ik zag hem rijden en dacht:"Oh, een gelede Citea. "quote:Op vrijdag 21 februari 2014 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan heb je zo ongeveer de primeur. Zag gister wel toevallig een foto van het ding
http://www.autobussenwebsite.nl/
Een groot deel is nu 11,5 jaar oud dus die waren redelijk op leeftijd.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 20:58 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Zelfde type bus dus alleen dan zonder hoge rand van voor tot achter. Zoiets als de Aseag bus uit Aken.
Moesten die andere nu echt vervangen worden?
In mijn optiek worden de huidige vervangen door dezelfde bussen, alleen dan nieuwer
Weet iemand ook waar de overige dubbel geledes heen zijn gegaan, sloop, export of opslag?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:49 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Een groot deel is nu 11,5 jaar oud dus die waren redelijk op leeftijd.
Daar zijn ze dan snel achter, wat zou er veranderen? Lijn 28 start voortaan vanaf CS?quote:Vertrektijden van een aantal buslijnen wijzigen per 15 maart
Vanaf zaterdag 15 maart veranderen de vertrektijden van acht buslijnen in de stad Utrecht. De afgelopen maanden is gebleken dat op deze buslijnen geen betrouwbare dienstregeling gereden kon worden. Daarom past U-OV tussentijds de vertrektijden aan op de lijnen 1, 3, 5, 6, 7, 9, 28 en 32. De routes wijzigen niet. De dienstregeling op de overige lijnen blijft gelijk. Maakt u gebruik van een van deze lijnen? Plan dan uw reis op onze website om te zien wat er voor u verandert.
Ook op lijn 43 Arnhem - Apeldoorn v.v. ben ik in het verleden regelmatig een roze Breng Direct bus tegengekomen en een tijdje terug was ik op een (koop-)zondag in Nijmegen en ik heb welgeteld 1 roze Citaro gezien op de stadsdienst. Voor de rest enkel maar Blauwe man's van Arnhem (vermoed dat dat is om de kilometer standen wat gelijk te trekken)quote:Op zaterdag 1 maart 2014 06:38 schreef Gleisser het volgende:
Even wat anders:
Het is algemeen bekend dat Breng moeite heeft met het uit elkaar houden van de diverse bussen, maar dit slaat echt alles, een roze Breng-Directbus in Doesburg.
[ afbeelding ]
Een paar dagen later had ik dezelfde roze Breng-Directbus gezien in Doetinchem.
Een bus is een bus, ze wisselen wel vaker uitquote:Op zaterdag 1 maart 2014 06:38 schreef Gleisser het volgende:
Even wat anders:
Het is algemeen bekend dat Breng moeite heeft met het uit elkaar houden van de diverse bussen, maar dit slaat echt alles, een roze Breng-Directbus in Doesburg.
[ afbeelding ]
Een paar dagen later had ik dezelfde roze Breng-Directbus gezien in Doetinchem.
Je hebt gelijk, maar het is toch opvallend.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Een bus is een bus, ze wisselen wel vaker uit
Wa denkte zelluf? Kan beter nun waogen kope jonge!quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vraag, ik heb een Veolia Brabant Dalurenvoordeelprodukt gekocht en ook opgehaald, word dit nu automatisch toegepast in de bus in Kaaiendonk en Kielegat?
Ze kunnen zelf de rommel opruimen, dat is dan wel weer een groot voordeel.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:57 schreef CitroenFrance het volgende:
Ik heb het idee dat het materieel van Veolia Brabant elk moment uit elkaar kan vallen. Van de week waren er 3 stadsbussen kapot in Roosendaal. Het is dat er een vakantiedienstregeling geldt, anders hadden ze bussen te kort .. Wanneer komt er uitslag in Noord-Brabant, dit geldt natuurlijk om het bezwaar van Arriva..
Wordt misschien wel in december gedaan . Lange rij met Veolia vuilniswagens of Veolia goederentrein op station rsd :")! De Mercedes bus voor de pendeldienst heeft vandaag rust, de den ouden rijdt er rondjesquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:23 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ze kunnen zelf de rommel opruimen, dat is dan wel weer een groot voordeel.
[ afbeelding ]
Was dit niet een tijdje terug op tv te zien? Erg komisch i.i.g.( en stupide)quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:31 schreef NoBody122 het volgende:
Net als je denkt dat het niet ernstiger kan met die Russen, krijg je dit
Beter dan de oude Amba's, de beste stoelen om in te zitten zijn wel die vis a vis klapstoeltjes waar de kinderwagens kunnen staan vind ik. ;-)quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:50 schreef dennistd het volgende:
De Citea's hier zitten niet slecht volgens mij.
Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:50 schreef dennistd het volgende:
Hier in Twente vind ik lijn 64 de mooiste lijn (met name Ootmarsum-Tubbergen), en de rest van de lijnen is ook niet verkeerd. De Citea's hier zitten niet slecht volgens mij, en ze hebben stopcontacten (wel even aan de chauffeur vragen of ie ze aanzet).
Wat een fars zeg. Eerst waren er grote Gadobussen rond Winschoten, toen kwam de Belbus van Gado.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:15 schreef Peterselieman het volgende:
Groningen investeert dit jaar wederom fors in het busvervoer. Ditmaal zijn stadslijn 11, het gebied rond Oldambt en de Qliners aan de beurt.
Op lijn 11 gaan drie dubbelgelede hybride bussen van Hess rijden. Deze lijn loopt nu vanaf het CS via Grote Markt en Station Noord naar Zernike en Reitdiephaven (-Zuidhorn). In de toekomst wordt dit: Europapark, UMCG Noord, Station Noord, Zernike, Reitdiephaven (-Zuidhorn).
Rond Winschoten (Oldambt) zullen nieuwe midibussen gaan rijden op buslijnen waar een 12-meterbus te groot is. Op de Qliners naar Emmen, Assen en Stadskanaal gaan 15 meter bussen rijden in plaats van de 12 meter lange bussen die er nu rijden.
Het nieuwe materieel moet na deze zomer gaan rijden.
http://ovnieuwsuitgroning(...)euwe-q-link-lijn-11/
Voor een groot deel wel jaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:39 schreef marcel.nl het volgende:
Oh en de 15 meter Qliners; Kan me herinneren dat er 15jaar geleden 15meter Agglo-liners kwamer. Alles herhaalt zich.
Ben wel benieuwd. Zou wel gaaf zijn als we hier in Grunnen 15meter Citaro3 bussen zouden krijgen en kleine citaro bussen rond Winschoten (in plaats van Optares ofzo). Alles lekker Mercedes.quote:
Wat een hondslelijk ding zegquote:Misschien wel die optares van VDL
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
dat zal niet helemaal lukken, want die 24 meter lange bussen worden besteld bij Hess dat overigens ook banden heeft met Mercedes.
In denk dat ze geen Citaro's, maar Integro's bestellen voor de Qliners en die midibussen? Misschien wel die optares van VDL
Mag ook het vorige model zijn. Heel GD rijdt op de nieuwe Qlinks na met die bussenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:05 schreef Gnittoo het volgende:
De nieuwe citaro is niet eens meer in 15m te krijgen volgens de Mercedes website.
Meh. Waarom niet een keer een mooie Solaris?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Mag ook het vorige model zijn. Heel GD rijdt op de nieuwe Qlinks na met die bussen
Bussen van VDL met banden van Mercedes?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
dat zal niet helemaal lukken, want die 24 meter lange bussen worden besteld bij Hess dat overigens ook banden heeft met Mercedes.
In denk dat ze geen Citaro's, maar Integro's bestellen voor de Qliners en die midibussen? Misschien wel die optares van VDL
nee, beter lezenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bussen van VDL met banden van Mercedes?
Je zal achteruit moeten met zo'n ding.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:08 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Wat een hondslelijk ding zeg
Hess impressie:
[ afbeelding ]
Een beetje chauffeur heeft daar niet zo heel veel moeite mee, of je moet echt rare bochten achteruit maken..quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Je zal achteruit moeten met zo'n ding.
Ook leuk, maar dan alleen als er een groene teckel voorop de bus wordt gezet, dat hoort zoquote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:07 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Meh. Waarom niet een keer een mooie Solaris?
We hebben die uiteindelijk nog gedaan afgelopen zaterdag en inderdaad; mooie rit!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:50 schreef dennistd het volgende:
Hier in Twente vind ik lijn 64 de mooiste lijn (met name Ootmarsum-Tubbergen), en de rest van de lijnen is ook niet verkeerd. De Citea's hier zitten niet slecht volgens mij, en ze hebben stopcontacten (wel even aan de chauffeur vragen of ie ze aanzet).
Waarom zou dit een ex-gvu bus zijn dan? Heel België rijdt met deze bussen / is Belgisch. Ik meen grijze stoelen te zien zoals de Lijn daarmee rijdt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een aantal oude GVU bussen hebeen een plekje gevonden in Belgie als ik het goed zie
http://www.rides.nl/nieuw(...)ar-planckendael.html
[ afbeelding ]
Dat is me nog geneens opgevallen, ik heb het van horenzeggen..quote:Op woensdag 26 maart 2014 06:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Waarom zou dit een ex-gvu bus zijn dan? Heel België rijdt met deze bussen / is Belgisch. Ik meen grijze stoelen te zien zoals de Lijn daarmee rijdt.
Wel een heel leuk bestickerde bus.
De wieldop is wel erg GVU-blauw, Planckendael daar kun je ook met een bootje heen, erg leuk was dat .quote:Op woensdag 26 maart 2014 06:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Waarom zou dit een ex-gvu bus zijn dan? Heel België rijdt met deze bussen / is Belgisch. Ik meen grijze stoelen te zien zoals de Lijn daarmee rijdt.
Wel een heel leuk bestickerde bus.
das ook weer zoquote:Op donderdag 27 maart 2014 07:41 schreef bork het volgende:
[..]
De wieldop is wel erg GVU-blauw, Planckendael daar kun je ook met een bootje heen, erg leuk was dat .
Neen, sinds dit jaar niet meer. Bootje vaart niet meer, exploitatie was te duur in verband met nieuw opgelegde regels.quote:
Thanks voor het lijstje ! Wel leuk dat de Roosendaalse bussen nog rond rijden. Waar zijn de 252 en 255 eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 april 2014 07:30 schreef _JdM_ het volgende:
In Zweden:
* Ex 3808, 3809. Omgebouwd met gebruik van de technologie van The Whisper. Zie
In Hongarije, BKV:
*Ex SBM 842, 843, 846-849, 852, 853
* Ex Roosendaal, Veluwe, Breda, Tilburg, Delft, als eerste in dienst in Roosendaal: 250, 251, 253, 254, 256.
* Ex veluwe: 3801-3807, 3811-3828.
3788 en 3810 reden bij Syntus Gelderland, waarbij ze in de 3788 een groot scherm hebben ingebouwd en in de groene kleuren hebben gespoten, maar inmiddels exit.
Dat verklaard meteen waarom ik ze al een geruime tijd niet meer heb gezien hier in Apeldoorn.Bij Veolia stonden de 2 Whispers redelijk vaak stil en bij Syntus stonden ze eveneens meer in de stalling of bij de producent van het systeem E-traction. Volgens mij hebben die bussen meer test kilometers gereden dan op dienst met passagiers. Naar mijn idee een geflopt systeem dus!quote:Op dinsdag 1 april 2014 07:30 schreef _JdM_ het volgende:
In Zweden:
* Ex 3808, 3809. Omgebouwd met gebruik van de technologie van The Whisper. Zie
3788 en 3810 reden bij Syntus Gelderland, waarbij ze in de 3788 een groot scherm hebben ingebouwd en in de groene kleuren hebben gespoten, maar inmiddels exit.
Zal wel overgenomen zijn door een touringcar bedrijf. Al snap ik niet dat Cxx bussen gewoon door verkocht worden met de oude reclame / naam er nog op...quote:Op maandag 7 april 2014 17:44 schreef marcel.nl het volgende:
Op station Appingedam een connexxion?? De 8536
(stond naast de ex-hermes die er al langer staat)
[ afbeelding ]
Ja alles zit er nog op en er aan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:12 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Zal wel overgenomen zijn door een touringcar bedrijf. Al snap ik niet dat Cxx bussen gewoon door verkocht worden met de oude reclame / naam er nog op...
Hopelijk geen drama toestanden hier! Zit ik eigenlijk niet op te wachten... Ik ben tot nu toe altijd wel tevreden geweest met Veolia. Het materieel loopt op z'n einde !, dat dan weer wel.. want het lijkt net of het allemaal uit elkaar gaat vallen.. We wachten maar weer af..quote:Op woensdag 9 april 2014 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft de concessie West-Brabant toegewezen gekregen van de provincie Noord-Brabant. Aanvankelijk was Veolia de winnaar, maar een rekenfout van de provincie zorgde voor een andere uitkomst.
Veolia is nu naar de rechter gestapt.
Ah, dankjewel! Ze waren al druk bezig vandaag inderdaad, vanmiddag lag het nieuwe asfalt naast het Dish er al in.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:18 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij wijzigt er in de tijden niks, ze komen alleen niet meer op het Van Heekplein. Vervangende haltes zijn bij de ANWB-winkel voor de deur (Edo Bergsmalaan, alleen 3, 6 Stokhorst, 4 Stroinkslanden en 5 Hogeland), bij de Zuidmolen (alleen vanaf het station) en MST Haaksbergerstraat (normale halte) Echt vertraging hoeft het ook niet op te leveren, de afstand scheelt maar weinig. Alleen op de tekeningen die ik er van gezien heb lijkt het allemaal vrij krap gemaakt te zijn, maar daar kan ik zondag meer over vertellen verwacht ik.
Ik wil een keer bij hem in de bus!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)aakt_passagiers.html
edit:
Die Arriva-lijn wordt gedoogd binnen de concessie. Met het huidige tariefsysteem zou de enige redelijke wijziging zijn dat je tot de concessiegrens het ene, en na de grens het andere tarief uit de andere concessiegebied. Dit is echter voor de reiziger niet per se goedkoper, want het voordeeltje wat je in gebied A zou hebben door een lager tarief wordt teniet gedaan door een hoger tarief in gebied B.quote:Op zondag 8 juni 2014 23:47 schreef Deezertje het volgende:
Morgen 2e Pinksterdag dus niet gratis reizen als student, maar: op onze buslijn rijden 2 vervoerders. Als reiziger weet je vooraf niet welke vervoerder je krijgt (kan je wel weten via 9292, maar wie doet dat?!). Anyway: Arriva is duurder dan Connexxion. Dat is toch raar? Zelfde lijn, zelfde haltes, alleen andere vervoerder: hoppa, reiziger moet bij Arriva meer betalen voor exact hetzelfde ritje (in dit geval 21 cent meer) Maar als je dat elke dag 2x per dag moet doen tikt het wel aan. Zijn er geen regels voor wanneer er 2 vervoerders op één lijn rijden dat gewoon beiden dezelfde prijs moeten hanteren? Kaartjes van Arriva zijn ook niet geldig bij CXX vice versa. Als reiziger weet je dus niet wanneer je CXX of Arriva krijgt. Volgens de concessie is CXX de hoofduitvoerder.
Dat is in Almelo hetzelfde bij de kruising met Slot bij de halte Koningshoek vanuit Mariaparochie: je hebt daar een busbaan, maar bij het kruispunt wordt de busbaan de strook voor rechtsaf. Met de bus kun je daar gewoon blijven rijden, want bij het verkeerslicht naar rechts zit ook een negenoog voor rechtdoor. Het meeste normale verkeer gaat daar ook rechtdoor, waardoor je er ook wel wat aan hebt als bus. Achter de kruising ligt namelijk geen busbaan meer, en zo kun je de auto's voorbij.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:29 schreef Bitlord het volgende:over voornamelijk een eigen baan, maar juist bij de drukke kruisingen moet de bus de ruimte met anderen delen.
ja, de sprinter city 77quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:28 schreef dennistd het volgende:
Is dat nou een sprinter op de eerste foto?
Het lijkt me toch wat dubieus. zo'n Chinees ding.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
In de Achterhoek hebben ze ook weer wat nieuws, een bus van het merk King Long: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=328816#p328816
Arriva rijdt er mee rond op Malta en hier hebben we op Schiermonnikoog bussen van BYDquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:25 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het lijkt me toch wat dubieus. zo'n Chinees ding.
Werkt dit echt?quote:Als je met de bus of tram reist, moet je binnen in- en uitchecken. Via GPS wordt bepaald waar de bus of tram zich op dat moment bevindt. Als je uitcheckt op het moment dat de bus wegrijdt bij de halte voor jouw halte, weet je zeker dat je niet teveel betaalt.
Let op: Niet alle buschauffeurs vinden dit een ‘eerlijke’ methode, terwijl andere vervoerders het juist aanmoedigen om al uit te checken op het moment dat je wegrijdt bij het voorlaatste station. Conducteurs en controleurs zouden je een boete kunnen geven, omdat je op het moment van controle niet in bent gecheckt.
Hetzelfde geldt voor het inchecken: check pas in op het moment dat de bus wegrijdt. De besparing hiermee is minimaal.
klopt, maar dan wacht ik wel een minuut. zeker als de volgende halte pas x-km verder is.quote:Het probleem is alleen dat je ze niet weer kunt laten inchecken: 'U bent al in-/uitgecheckt'...
dan heb je weer figuren die voor inchecken en achter gelijk weer uitchecken. bij connexxion konden ze geloof ik wel vrijwel gelijk in>uitchecken. had je mensen die de kaart doorgaven aan de vriend achter achter zich.quote:Overigens zou die beveiliging tegen dubbel bliepen per kaartlezer (of per deur) moeten zijn.
Ja, maar is wat omslachtig.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:49 schreef NoBody122 het volgende:
Ik schakelde de kaartlezers onderweg altijd uit met InfoXX. Alleen -bij- haltes kon men in- of uitchecken. Heeft Connexxion veel te-vroeg-uitcheck-acties bespaard
Kan dat bij Arriva eigenlijk ook, dat uitschakelen?
Dat heeft sowieso invloed en soms ook nog de halte waar de bus vertrekt of aankomt op een station. Dan wil het nog wel eens een cent schelen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Want een ritje Breda oosterhout heeft bij mij steeds een ander tarief. Zowel Breda- Oosterhout heb ik al verschillende tarieven meegemaakt en de andere kant op ook of zou dat komen dat op de heenweg 2 rotondes 3 kwart worden genomen en de andere kant op slechts een kwart?
Brabant is Arriva/Veolia.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik vind Brabant t eigenlijk wel goed doen met de bus...of heb ik t mis? (Provincie)
Jeetje. Ik heb wel eens van grote vertragingen gehoord. Maar dat slaat echt alles.quote:Op maandag 11 augustus 2014 07:34 schreef marcel.nl het volgende:
Bij mijn collega in de bus afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
2004
Ik kijk nog wel eens op de ov info app en het valt mij op dat ook rond Leeuwarden Qbuzz vaak mega vertragingen heeft. En structureel ook, in ieder geval was dat voor de zomervakantie zo. Sindsdien niet meer gekeken. Lijkt mij ook een foutje ergens.quote:
Voor een deel kan het wel kloppen. Het wil rond de Drachtsterbrug nog wel eens vast staan. Is al een paar keer voorgekomen dat of de brug niet meer dicht wilde of dat er een ongeval gebeurd was. Daarnaast kun je er in de middagspits zo vijf tot tien minuten vast staan, terwijl je een dag later op hetzelfde tijdstip gewoon door kunt rijden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik kijk nog wel eens op de ov info app en het valt mij op dat ook rond Leeuwarden Qbuzz vaak mega vertragingen heeft. En structureel ook, in ieder geval was dat voor de zomervakantie zo. Sindsdien niet meer gekeken. Lijkt mij ook een foutje ergens.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik kijk nog wel eens op de ov info app en het valt mij op dat ook rond Leeuwarden Qbuzz vaak mega vertragingen heeft. En structureel ook, in ieder geval was dat voor de zomervakantie zo. Sindsdien niet meer gekeken. Lijkt mij ook een foutje ergens.
Lijkt mij niet dat die bus echt zoveel vertraging heeft. Kan zijn dat er een verkeerde tijd ingesteld staat op het FMS systeem waardoor de KV6 berichten naar GOVI een verkeerde tijd mee krijgen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:45 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik kijk nog wel eens op de ov info app en het valt mij op dat ook rond Leeuwarden Qbuzz vaak mega vertragingen heeft. En structureel ook, in ieder geval was dat voor de zomervakantie zo. Sindsdien niet meer gekeken. Lijkt mij ook een foutje ergens.
quote:Het 40% Dalkorting product van 11 euro per jaar blijft ook na 14 december geldig op alle bussen in Brabant. Dit gebeurt geheel automatisch.
Ja. Tijdens transporten wanneer er niemand van de Koninklijke familie in zit draagt de bus een ander kenteken. In dit geval dus een handelaarskenteken, maar er is ook een officieel kenteken welke nooit bekend zal worden gemaaktquote:Op woensdag 10 september 2014 21:27 schreef Rostkreuz het volgende:
Ik kwam deze tegen in Leiden. Is dit de koninklijke bus? Met handelaarskenteken?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je t VIN weet kan je het normale kenteken wel vindenquote:Op woensdag 10 september 2014 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja. Tijdens transporten wanneer er niemand van de Koninklijke familie in zit draagt de bus een ander kenteken. In dit geval dus een handelaarskenteken, maar er is ook een officieel kenteken welke nooit bekend zal worden gemaakt
Hier wellicht: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoofdpaginaquote:
Nope, daar staan alleen de serienummers bij, niet de kentekensquote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:26 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Hier wellicht: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Hoofdpagina
Gave actie!quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:10 schreef JDude het volgende:
[ afbeelding ]
In Breda en omgeving rijdt Veolia vandaag met wat museummaterieel in het kader van hun afscheid van Brabant.
Mooi plaatje, historische bus in gloednieuw busstation.
Foto met dank aan BN de Stem
Meer foto's daar ook te vinden.
He, maanden naar uit gekeken en de moed opgegeven. En nu is ie er ineens weerquote:Op zondag 14 december 2014 16:58 schreef Gnittoo het volgende:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ is weer terug
Ik kan me voorstellen dat het iets te maken heeft met vuurwerk wat (op de openbare weg) afgestoken wordt. En mogelijk vandalisme door t vuurwerk op 12 meter rijdend glas af te vuren..quote:Op dinsdag 30 december 2014 21:50 schreef Deezertje het volgende:
Waarom rijden er op Oudejaarsavond vanaf 20:00 uur eigenlijk geen bussen meer? Ja, chauffeurs willen het samen met familie vieren... maar met de kerstdagen rijden ze wel gewoon de hele dag...
En dat door wat laaghangende takkenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Londen heeft er weer een cabriobus bij: http://www.bbc.com/news/uk-england-london-31097083
"graag willen wij dat u deze bus ombouwt tot cabriobus"quote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Londen heeft er weer een cabriobus bij: http://www.bbc.com/news/uk-england-london-31097083
Da's een beste tak geweestquote:Op dinsdag 3 februari 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
Londen heeft er weer een cabriobus bij: http://www.bbc.com/news/uk-england-london-31097083
Inmiddels zijn er zoals waarschijnlijk wel bekend hier ook diverse 5000en naar TCR gegaan, alleen de 5007, 5014 en 5026 ben ik helemaal kwijt. Rijden die eigenlijk nog wel gewoon bij EBS?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:50 schreef AeroxV8 het volgende:
EBS verhuurt vanaf heden 3 Scania Higer A30 Bizzliners aan TCR.
Bussen zijn door de nieuwe dienstregeling overbodig geworden..
TCR huurt de bussen omdat ze juist een tekort aan bussen hebben die voldoen aan de euro 5 norm en in Amsterdam mogen rijden.
Het gaat overigens om de 3045, 3046 en 3047..
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik werk zelf op de bizzliners en heb dus eigenlijk niets te maken met de 'normale' afdeling van EBS.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:56 schreef sander8458 het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er zoals waarschijnlijk wel bekend hier ook diverse 5000en naar TCR gegaan, alleen de 5007, 5014 en 5026 ben ik helemaal kwijt. Rijden die eigenlijk nog wel gewoon bij EBS?
Laatste tijd zie je steeds vaker dat die ex-lijbussen naar die partyvervoerders gaan. Met 80 man in een stadsbus naar een dancefeest ofzo.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:49 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik werk zelf op de bizzliners en heb dus eigenlijk niets te maken met de 'normale' afdeling van EBS.
Wat ik wel kan vertellen is dat inmiddels alleen nog de bussen 3001 t/m 3028 worden gebruikt voor de uitvoering van de lijndiensten.
De 3029 t/m 3044 staan op de nominatie om verkocht te worden, laatste geruchten zijn dat er inmiddels wel een koper of kopers voor zijn, maar die geruchten gaan al een tijdje en de bussen staan nog altijd op de vestiging..
Tot die tijd zijn naar mijn weten de 3032, 3035 en 3044 in gebruik als back-up en om de dingen plan-technisch gezien makkelijker te maken voor onderaannemer Oostenrijk Touringcars.
Fryskersquote:Op zondag 15 februari 2015 05:47 schreef NoBody122 het volgende:
Tot mijn verbazing kwam ik dit zojuist tegen:
Er rijden kennelijk nog altijd Fryskers op dienst rond in NL
In december nog in Hilversum in eentje gezetenquote:Op zondag 15 februari 2015 05:47 schreef NoBody122 het volgende:
Tot mijn verbazing kwam ik dit zojuist tegen:
Er rijden kennelijk nog altijd Fryskers op dienst rond in NL
Klopt, maar als je hem hier openklikt, kun je rechtsonder op het Youtube-logo klikken. Dan ga je er direct heen, inclusief correcte starttijdquote:Op zondag 15 februari 2015 07:49 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Fryskers
(heb hem trouwens op youtube moeten opzoeken, doorschakeling was door uploader uitgeschakeld)
Dank je voor de info. Eind januari dit jaar zag ik trouwens bij TCR geen spoor meer van de EBS 3045, 3046 en 3047. Zijn ze toevallig begin dit jaar weer retour gestuurd naar EBS/Oostenrijk?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 09:49 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik werk zelf op de bizzliners en heb dus eigenlijk niets te maken met de 'normale' afdeling van EBS.
Wat ik wel kan vertellen is dat inmiddels alleen nog de bussen 3001 t/m 3028 worden gebruikt voor de uitvoering van de lijndiensten.
De 3029 t/m 3044 staan op de nominatie om verkocht te worden, laatste geruchten zijn dat er inmiddels wel een koper of kopers voor zijn, maar die geruchten gaan al een tijdje en de bussen staan nog altijd op de vestiging..
Tot die tijd zijn naar mijn weten de 3032, 3035 en 3044 in gebruik als back-up en om de dingen plan-technisch gezien makkelijker te maken voor onderaannemer Oostenrijk Touringcars.
In Middelburg heb ik er eind januari ook nog een aantal zien rijden, volgens mij op de stadsdienstquote:Op zondag 15 februari 2015 05:47 schreef NoBody122 het volgende:
Tot mijn verbazing kwam ik dit zojuist tegen:
Er rijden kennelijk nog altijd Fryskers op dienst rond in NL
De bussen zijn een hele tijd weggeweest, maar sinds een aantal maanden staan ze weer op de stalling bij EBS.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:59 schreef sander8458 het volgende:
[..]
Dank je voor de info. Eind januari dit jaar zag ik trouwens bij TCR geen spoor meer van de EBS 3045, 3046 en 3047. Zijn ze toevallig begin dit jaar weer retour gestuurd naar EBS/Oostenrijk?
De frysker uit dit filmpje rijdt rond in de omgeving Hoorn, ik herken het stukje toevallig als een deel van de oude route van lijn 379 van EBS.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:22 schreef sander8458 het volgende:
[..]
In Middelburg heb ik er eind januari ook nog een aantal zien rijden, volgens mij op de stadsdienst
Ach, automobilisten zijn gemiddeld ook weer niet zó onoplettend gelukkig. Zo'n bus, die een stukje verderop 'iets' op de weg aan het doen is, valt wel op natuurlijkquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:59 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
De frysker uit dit filmpje rijdt rond in de omgeving Hoorn, ik herken het stukje toevallig als een deel van de oude route van lijn 379 van EBS.
De frysker slaat rechtsaf, komende vanuit een bussluis, voorheen met de 379 staken we recht over, met naar 2 kanten werkelijk waar nagenoeg geen zicht op de kruisende weg, het was soms echt gokken of je over kon steken.
Helemaal leuk was het toen ik vanuit de richting van de filmer kwam, en richting bussluis reed en de piramide niet wilde zakken.
Achteruit terug de weg op, op goed geluk..ongelofelijk dat dat allemaal goed is gegaan..een van de spannendste momentjes uit mijn chauffeursloopbaan tot nu toe
Het had wel wat uitgebreider gemogen Alexquote:Op vrijdag 13 maart 2015 16:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Vanaf maandag rijden in Gelderland Arriva bussen met aanhangwagens.
Oeps.quote:Op zondag 22 maart 2015 23:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://112groningen.nl/Gr(...)op-a7-bij-marum.html
Gelukkig met een sissert :p
E&R heeft 3 'lijnbussen' idd met automaat, maar ook 1 6-baks schakel touringcar. En prijs maakt t volgens mij niet uit, je krijgt alleen een beperking op je rijbewijs als je met een automaat je rijbewijs gehaald hebt..quote:Op zaterdag 4 april 2015 16:08 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij in elk geval Verkeerscollege Twente (Almelo) en E&R opleidingen (Nieuwegein). Maar waarom niet gewoon schakel? Heb ik ook gedaan terwijl mijn doel ook alleen OV was.
Is dit het antwoord op een van je vragen?quote:Op zondag 31 mei 2015 20:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Beetje urgente vraag. Weet iemand de actuele tarieven te vinden van de bus 19 Antwerpen Breda?
En ook waar ie stopt op station Breda? De site van connexion bied geen soelaas, of het is heel goed verstopt....
Ik dank je hartelijk voor de moeite, zover was ik ook. Maar ik vind het raar dat die info nergens bij connexion te vinden is. Deze site hierboven lijkt me een hobby site?quote:Op zondag 31 mei 2015 21:03 schreef Anne het volgende:
En deze informatie over onder andere tarieven zijn van 03-03-2015, dus ik denk nog wel actueel genoeg:
http://www.grenstreinbus.be/bus/verbinding.php?id=7
De prijzen zijn als het goed is niet te vinden via de website van Connexion nee.quote:Op zondag 31 mei 2015 21:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik dank je hartelijk voor de moeite, zover was ik ook. Maar ik vind het raar dat die info nergens bij connexion te vinden is. Deze site hierboven lijkt me een hobby site?
maar das ook krom. Want daar staat een prijs van E8.43 _met uw chipkaart_, en dat gaat niet voor Antwerpenquote:Op zondag 31 mei 2015 21:13 schreef Anne het volgende:
[..]
De prijzen zijn als het goed is niet te vinden via de website van Connexion nee.
Die verwijzen namelijk ook door:
Wilt u de kosten van uw reis precies berekenen?
Kijk op 9292.nl (bij uw reisadvies:in het kopje prijs)
Vanuit Antwerpen moet je een vervoerbewijs bij de buschauffeur kopen, maar dat wist je al. En kijk eens, toch wel op de site te vinden, gek genoeg:quote:Op zondag 31 mei 2015 21:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
maar das ook krom. Want daar staat een prijs van E8.43 _met uw chipkaart_, en dat gaat niet voor Antwerpen
Dan zou ik toch een kaartje Breda-Antwerpen en een kaartje Antwerpen-Hulst kopen bij de chauffeur ipv één kaartje Breda-Hulstquote:Op zondag 31 mei 2015 21:23 schreef Nattekat het volgende:
Enkele reis Hulst - Antwerpen: ¤ 5,
Enkele reis Breda - Antwerpen: ¤ 8,50
Enkele reis of retour Hulst - Breda: ¤ 16,-
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?quote:Op woensdag 24 juni 2015 00:01 schreef bork het volgende:
Busvervoerder Qbuzz is in Utrecht bezig met een test met elektrische bussen.
[ afbeelding ]
Foto: Lot van Hooijdonk, Gemeente Utrecht
Lijkt me niet. Die bussen zijn eigendom van de provincie Friesland en rijden daar in de Frysk Ferfier huisstijl (Die is blauw ).. Daarnaast, Arriva rijdt daar en niet Qbuzz.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?
quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?
Nieuwe. BYD heeft ook een serie op Schiphol lopen trouwens.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat nieuwe bussen zijn of dat het de wagens zijn die op een van de Friese eilanden rijdt?
Maar dat zijn andere type's, toch? En niet op kenteken, als ik t goed begreep.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[..]
Nieuwe. BYD heeft ook een serie op Schiphol lopen trouwens.
Ga je naar Sluis?quote:
Leeuwarden - Drachten - Assen - Gieten - Stadskanaal kan primaquote:Op woensdag 24 juni 2015 17:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Neen
Leeuwarden via onbekend naar Assen of Stadskanaal..
Dat zou kunnen ja.. mooi met een 10 euro daldagkaartjequote:Op woensdag 24 juni 2015 18:05 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Leeuwarden - Drachten - Assen - Gieten - Stadskanaal kan prima
Helaas. Maximaal samen 6x per uur. Lijn 84 4 x per uur in de ochtendspits naar Wageningen, 2x per uur naar Ede. Middagspits andersom. Dal 2x per uur.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf 24 augustus gaat er een nieuwe lijn open. Lijn 84 vanaf station Ede-Wageningen, via de campus van Wageningen UR naar Wageningen. Hiervoor is een busbaan aangelegd over de campus.
Ik dacht dat deze bus 4x per uur ging rijden. De huidige 88 rijdt - deels hetzelfde tracé maar niet over de campus - nu nog 6* per uur. Dit we wordt verlaagd naar 4. Netto dus 2 bussen extra vanaf station Ede-Wageningen naar Wageningen
Eigenlijk hebben ze maar 1 type, de K9quote:Op woensdag 24 juni 2015 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
BYD noemt helaas nooit types in haar persberichten
Hebben die dingen een accu waar ze op kunnen rijden? Omdat de pantograaf naar beneden staat.quote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
Arnhemse B88 trolley's in een of andere Russische/Oostblok stad:
en de 182 hebben ze al naar de klote geholpen :
Ze hebben nou niet echt een uniform merkenbeleid daarquote:Op vrijdag 3 juli 2015 16:39 schreef GlenSpey het volgende:
Arnhemse B88 trolley's in een of andere Russische/Oostblok stad:
en de 182 hebben ze al naar de klote geholpen :
De busbaan door de Campus is haast zo goedcals af, kwam er dinsdag langs toen ik in lijn 88 zat.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:53 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf 24 augustus gaat er een nieuwe lijn open. Lijn 84 vanaf station Ede-Wageningen, via de campus van Wageningen UR naar Wageningen. Hiervoor is een busbaan aangelegd over de campus.
Ik dacht dat deze bus 4x per uur ging rijden. De huidige 88 rijdt - deels hetzelfde tracé maar niet over de campus - nu nog 6* per uur. Dit we wordt verlaagd naar 4. Netto dus 2 bussen extra vanaf station Ede-Wageningen naar Wageningen
Ik kom er bijna dagelijks Ben er al met dik honderd over gekomenquote:Op vrijdag 3 juli 2015 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De busbaan door de Campus is haast zo goedcals af, kwam er dinsdag langs toen ik in lijn 88 zat.
Gas is om op te kokenquote:Op maandag 6 juli 2015 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
Deze rijdt nu op Ameland:
[ afbeelding ]
Samen met een 18 meter gelede MAN-gasbus
quote:Op maandag 6 juli 2015 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
https://video-ams2-1.xx.f(...)0cb6dcfa&oe=559B0F74
En dat terwijl die tanks vroeger onder de bus hingen en ze alleen een gat in de grond branden, maar regelgeving en mensen zonder verstand van zaken zorgden er voor dat ze nu op t dak liggen met ventielen aan de zijkantquote:
Dat zal een mooie order zijn voor de busbouwers! Ben benieuwd wie em krijgt, en of alles storingsvrij zal werken..quote:
Kijk, die bus had ook al een Euro6 motor, heeft net zo'n bult als de VDL Citea achteropquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:57 schreef mdeen het volgende:
Mooi oud plaatje van een bus naar Mechelen, ergens in België. Iemand enig idee waar? Op de wegwijzers staan Westerlo en Herentals
[ afbeelding ]
Lekker zinloos die grille, er zit niks achter .quote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:57 schreef mdeen het volgende:
Mooi oud plaatje van een bus naar Mechelen, ergens in België. Iemand enig idee waar? Op de wegwijzers staan Westerlo en Herentals
[ afbeelding ]
Het lijkt wel leukquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Lekker zinloos die grille, er zit niks achter .
Ja wel, dat is de brandstofcel, dit was de eerste waterstofcel bus op aardgas met een Euro6-motorquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Lekker zinloos die grille, er zit niks achter .
Plaatje!quote:Op maandag 30 maart 2015 22:46 schreef dennistd het volgende:
VDL gaat Citea-dubbeldekkers maken: http://www.vdlbuscoach.co(...)dekker-voor-BVG.aspx
[ afbeelding ]
En daar gaat dan 97 man in!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:33 schreef bork het volgende:
[..]
Plaatje!
[ afbeelding ]
Citea DLF 11 bij BVG
Stelletje Jankerts.quote:
Verliezer van zo'n zaak de kosten laten dokken?quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:51 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Stelletje Jankerts.
Het systeem van die aanbestedingen is al flut, met al die bezwaren en valsspelerijen kosten de procedures ook nog eens klauwen met geld
Dan krijgen we rechtzaken die 10 jaar duren en degene die dan écht verliest is de burger.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Verliezer van zo'n zaak de kosten laten dokken?
Gecondoleerd Utrecht met het krijgen van die kutte ov-chipscanners (die gele).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |