Lijkt me niet.quote:
Thnx ! Ben niet een spotter ofzo, maar altijd wel geïnteresseerd in wat er zo beetje gebeurd met die kisten. Ben ook zeker benieuwd naar de foto's van de regeringsvliegtuigen etc.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Niet einde verhaal gelukkig.
Als ik het goed heb gaan de volgende kisten eruit, datum erachter gaan ze uit dienst.
Dus -JCH is nu er al uit, maar -WXA is nog in dienst. Ik gok dat -WXA dus heel snel volgt; dus mocht iemand daar nog mee vliegen; het zal waarschijnlijk de laatste keer zijn.
PH-KZV 1/2014
PH-KZG 1/2/2014
PH-WXA 2/3/2014
PH-JCH 4/2014
PH-KZW 4/2014
PH-JCT 5/2014
PH-KZH 5/2014
De dikgedrukte kisten gaan naar Blue Wing Airlines:
Surinam's Blue Wing and Insel Air acquire ex-KLM cityhopper Fokker 70s
[..]
Maar of je er mee wil vliegen:
[..]
Op 8 januari stond PH-KZV er zo bij in Norwich:
[ afbeelding ]
En op 17 januari zo:
[ afbeelding ]
Zelfde geldt voor PH-KZG op 25 februari:
[ afbeelding ]
[..]
Heb in een echte gelopen; G-AXDN een pre-production Concorde die in Duxford staat:
[ afbeelding ]
Verbazingwekkend kleine cabine of niet? Is qua formaat vergelijkbaar met een Embraer 190!
Vind het wel erg jammer dat ik de Concorde nooit in het echt heb gezien, lees: in gebruik.
En zo ziet de binnenkant eruit:quote:Op zondag 2 maart 2014 18:28 schreef Iemand91 het volgende:
En zo ziet de livery van Qatar eruit op een A380 (wordt A7-APA). Foto gisteren (zaterdag) gemaakt in Hamburg.
twitter:JeremyClarkson twitterde op woensdag 05-03-2014 om 21:31:20 Ha. May lost. And if he thinks I'm waiting at the airport for him, he's got another thing coming. reageer retweet
twitter:TopGearLive twitterde op woensdag 05-03-2014 om 22:12:12 Ladies & Gents, your winner. RT @JeremyClarkson: To the victor the spoils. Taxi for @MrJamesMay #RaceToSydney http://t.co/p30qnZJbmj reageer retweet
quote:Op maandag 3 maart 2014 16:04 schreef Lone_Gunman het volgende:
Mooie livery inderdaad van die Qatar kist. Doet me denken aan een bijvoorbeeld een 'low visibility camo' van een militaire kist
Dit dus. Maar wat is het verhaal hierachter dan? Doet de luchtmacht ook promotie voor Qatar Airlines of zo?quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:29 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit blijft toch ook een gaaf ding.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:18 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Dit dus. Maar wat is het verhaal hierachter dan?
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=20295&item=832quote:The aircraft, designated Qatar 02, is registered as a military aircraft yet bears the same gray, maroon and white livery seen on government-owned Qatar Airways commercial jetliners. This unique C-17 paint scheme -- the first of its kind -- is intended to build awareness of Qatar's participation in operations around the world, Al-Malki said.
Ok dus toch promotie, soort vanquote:Op woensdag 5 maart 2014 23:20 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
[..]
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=20295&item=832
Ik moest het ook even googelen, maar het blijft inderdaad apart.quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:21 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Ok dus toch promotie, soort van
Thanks voor de info
Waarom vliegen ze met passagiers niet op die hoogte? Of vliegen de piloten de hele vlucht momenteel met zuurstofmaskers op?quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
Gloedjenieuwe KLM 747 (D-check) doet een rejected take-off test in Kuala Lumpur na D-check gisteren:
Moet je die acceleratie zien zonder brandstof, vracht en passagiers!
Zo schoon ziet de KLM livery er dus echt prachtig uit IMHO.
Vliegt momenteel boven Oekraïne terug naar Schiphol.
Je kunt zien dat de kist leeg is; hij vliegt momenteel op ruim 13KM hoogte.
Amsterdam - Buenos Aires is zo'n 7107 mijl / 11,437 km.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:36 schreef Leatherface het volgende:
Garuda gaat met ingang van mei Amsterdam-Jakarta non-stop vliegen met een Boeing 777-300 ER.
Is dat daarmee de langste non-stop vanuit Schiphol, of ligt Buenos Aires nog verder?
Omdat ze véél lichter zijn. Ze vliegen nu met een paar man bemanning terug van Kuala Lumpur naar Amsterdam.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 13:04 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom vliegen ze met passagiers niet op die hoogte?
Dit natuurlijk niet. Want dat zou betekenen dat de kist 'lek' is.quote:Of vliegen de piloten de hele vlucht momenteel met zuurstofmaskers op?
Interessant zeg! Ik zie het al voor me; de FO tegen Cmdr; zeg Henk vergeet je masker niet hequote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik lees zelfs dat onder bepaalde regels/omstandigheden ten minste 1 piloot zo'n oxygen mask op moeten hebben boven 41.000 feet / 12.500 m. Dat zou betekend hebben dat die KLM vlucht daar ook onder viel.
Ben benieuwd of ze ook de tagon naar London Gatwick erin zetten zoals de geruchten ook al gaan. En of ze dan ook traffic rechten voor lokale passagiers hebben op de AMS-LGW routequote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:36 schreef Leatherface het volgende:
Garuda gaat met ingang van mei Amsterdam-Jakarta non-stop vliegen met een Boeing 777-300 ER.
Is dat daarmee de langste non-stop vanuit Schiphol, of ligt Buenos Aires nog verder?
Dit vind ik nou weer net te ver gaan. Dit moet gewoon kunnen aangezien je vrij bent om te doen en laten wat je wilt en daar gaan hun echt niks aan veranderen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:32 schreef Fiorano het volgende:
Het spotten rondom de NSS kon nog wel eens lastig worden...
http://www.noordhollandsd(...)-NSS-weren?lref=vpml
Aangezien we een noodverordening ingesteld is is het wel degelijk strafbaar. Maar try your luckquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:50 schreef Woods het volgende:
[..]
Dit vind ik nou weer net te ver gaan. Dit moet gewoon kunnen aangezien je vrij bent om te doen en laten wat je wilt en daar gaan hun echt niks aan veranderen.
Beetje afhankelijk van hoe je crashen definieert (de officiele classificaties zijn incident en accident). Ik zelf zou bv. Asiana 214 wel als een crash beschouwen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:13 schreef Sunri5e het volgende:
De 777 is in haar bestaan volgens mij nog nooit gecrashed....
Dan zou ik de BAW op Heathrow nog eerder als crash willen benoemen, ondanks dat daar geen doden bij vielen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van hoe je crashen definieert (de officiele classificaties zijn incident en accident). Ik zelf zou bv. Asiana 214 wel als een crash beschouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |