quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:08 schreef Iemand91 het volgende:
Een nieuwe carrier genaamd Dreamjet is van plan om met een 757-200 in full business tussen Parijs en New York te gaan vliegen. Zoiets als BA met hun full business A318 (32 seats) tussen London City en New York doet.
Op airliners.net is er vooral de gedachte dat het niets wordt. Gezien eerdere pogingen.
Ben wel benieuwd; een all-business 757
Een volledige kist in business class dus voornamelijk zakenlui.quote:Op zondag 23 februari 2014 17:16 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets dus? Kan me er niet veel van voorstellen, zitten hier de zakenmensen in of ook voor de gewone man?
Dacht je maximaal ¤1000 voor zo'n stoel kwijt was aangezien je alsnog met zn tweeën naast elkaar moet zitten i.p.v. een losse cabine ofzoquote:Op zondag 23 februari 2014 17:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Een volledige kist in business class dus voornamelijk zakenlui.
Een retourtje London City - JFK met BA's all-business A3180 begint met zo'n 3000 pond dus zie er geen gezinnen van gebruik maken.
Is overigens maar de vraag of dit doorgaat en zo ja; hoe lang ze het volhouden.
Eerdere pogingen waren niet succesvol namelijk...
OpenSkies heeft het geprobeerd met een een all-business 757-200 maar daar hebben ze uiteindelijk ook maar een aantal premium economy en economy stoelen bij ingezet.
Komende donderdagavond om 22:00 uur onze tijd.quote:Documentary examining the origins and development of the Boeing 747, which was the world's first wide-bodied commercial airliner and revolutionised air travel after coming into service in 1970. In interviews filmed on the original prototype, chief engineer Joe Sutter and his team describe the challenges they faced, from exploding engines to vibrations that threatened to tear the aircraft apart, and test pilot Brien Wygle reveals how on the first flight they hooked up car batteries as back-ups in case of engine failure.
Leuk! Zal zo eens kijken.quote:Op zondag 23 februari 2014 20:30 schreef Iemand91 het volgende:
Leuk youtube kanaal: YouTube: JustPlanes
O.a. met flight operations met Norwegian 787 en Air France A380:
Laatst actieve passagiers DC10 toch?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:57 schreef Iemand91 het volgende:
S2-ACR maakt om 15:00 uur GMT (16:00 uur onze tijd) haar allerlaatste vlucht met passagiers; dan begint ze aan haar laatste van 9 scenes flights vanaf Birmingham. Daarna terug naar Dhaka om gesloopt te worden.
Met haar pensioen gaan ook een aantal van de crew met pensioen.
Hier de line-up voor de eerste van de 9 vluchten afgelopen zaterdag (deed er 3 per dag)
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)00235.jpg]afbeelding[/url] ]
Jep.quote:
KLM heeft toch ook 1 zo'n all-Business vliegtuig voor al het Shell personeel wat altijd naar Houston moet?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 23:08 schreef Iemand91 het volgende:
Een nieuwe carrier genaamd Dreamjet is van plan om met een 757-200 in full business tussen Parijs en New York te gaan vliegen. Zoiets als BA met hun full business A318 (32 seats) tussen London City en New York doet.
Op airliners.net is er vooral de gedachte dat het niets wordt. Gezien eerdere pogingen.
Ben wel benieuwd; een all-business 757
Vliegt al een tijdje niet meer, is nu ook een gewone KLM kist. Maar het was een 737BBJ van het Zwitserse Privatair die inderdaad voor KLM alleen tussen Amsterdam en Houston pendelde.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:51 schreef Blik het volgende:
[..]
KLM heeft toch ook 1 zo'n all-Business vliegtuig voor al het Shell personeel wat altijd naar Houston moet?
Oorspronkelijk plan was inderdaad all-business 757 te vliegen en ik weet niet of ze dat ook een tijdje gedaan hebben, maar ze vliegen tegenwoordig i.i.g. 20 business, 28 premium economy en 66 economy op hun 757.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 16:23 schreef Mylene het volgende:
OpenSkies vliegt toch ook all business tussen Parijs en New York? Tussen Amsterdam en New York was het geloof ik geen succes.
quote:'Niet Lelystad maar Eindhoven moet 'twin-airport' Schiphol worden'
OPINIE Eindhoven is een veel logischer plek voor samenwerking met Schiphol dan Lelystad, schrijven Jeroen Saris en Jaap Modder.
Deze maand heeft de Raad van State het Luchtvaartbesluit voor de uitbreiding van de Luchthaven Lelystad aangehouden. Ondertussen maakt oud-minister Alders een tournee door Flevoland om steun te verwerven voor het plan de luchthaven te laten uitgroeien tot een Twin-Airport met Schiphol. Maar is de uitbreiding van de luchthaven Lelystad wel zo'n goed idee? Eindhoven Airport heeft veel betere papieren om te kunnen uitgroeien tot de tweede mainport van Nederland. De kenniseconomie van Nederland zou daar erg bij gebaat zijn.
De uitspraak van de Raad van State over het noodzakelijke onderzoek naar de effecten op de leefbaarheid en bedrijfsbelangen biedt een uitstekende gelegenheid voor een strategische heroverweging. Omdat Schiphol niet verder kan groeien dan 510 duizend vliegbewegingen komen er drie luchthavens in aanmerking om verdere groei van het luchtverkeer op te vangen: Rotterdam, Lelystad en Eindhoven Airport. Er zijn drie redenen om voor Eindhoven te kiezen.
Ligging
Het eerste criterium is de ligging. De bereikbaarheid van Schiphol uit de lucht is prima. Het lijnennetwerk bestrijkt de hele wereld waardoor Schiphol een unieke hubfunctie heeft. Met de bereikbaarheid over land is het slechter gesteld. Schiphol ligt perifeer in Europa en heeft maar één hsl-aansluiting naar Parijs. Een keuze voor Rotterdam zou daar niets aan veranderen. Een keuze voor Lelystad is alleen maar slechter. Daarom zou Lelystad ook alleen goedkope carriers met vakantievluchten krijgen. In de eigen omgeving zijn met moeite 600 duizend reizigers per jaar te vinden. Eindhoven maakt een groot verschil. In de regio zijn meer dan drie miljoen reizigers per jaar te verwachten en het gebied dat vanuit Eindhoven kan worden bestreken is veel groter dan dat van Schiphol. In de omtrek van 150 kilometer rond Eindhoven wonen veertig miljoen mensen.
Amsterdam en Eindhoven hebben elkaar nodig.
© anp.
Het tweede criterium is de economische impact. Het is niet moeilijk te voorspellen waar in Nederland de groei in de internationaal concurrerende kenniseconomie zich gaat voordoen: Amsterdam, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven en hun omliggende gebieden. Deze regio's zijn verbonden door de A2 en een hoofdader in het railnet.
Groeipool
Brainport Eindhoven is de sterkste kennis- en technologische groeipool van Nederland. In deze regio wordt 40 procent van alle patenten in Nederland gedeponeerd. Er zijn meerdere ondernemingen met miljarden omzet gevestigd. Het bereikbaarheidsprofiel van de regio is slecht: geen aansluiting op de hsl en de luchthaven wordt alleen gebruikt door enkele vakantie-carriers. De zakelijke markt wordt nauwelijks bediend. Het is niet meer dan logisch dat juist Eindhoven Airport meegroeit met het internationale netwerk van de grote spelers in de kenniseconomie van Brabant en Limburg.
Het derde criterium betreft de complementariteit van regio's. Amsterdam en Eindhoven hebben elkaar nodig. De Amsterdamse economische verkenningen hebben laten zien dat de regio het in de crisisjaren slechter heeft gedaan dan de andere economische centra. Elders bewegen de technologische en hoogwaardige productie zich meer naar de stad toe, wat tot meer groei leidt. Amsterdam heeft dat niet. Het heeft Eindhoven meer nodig dan vaak gedacht wordt omdat daar kennis wordt omgezet in innovatie en productie. Omgekeerd heeft Eindhoven als technologiestad de Amsterdamse kwaliteiten nodig voor de verkoop en het cultuuraanbod, voor sales en marketing, voor financiële dienstverlening en creatieve diensten. De kunst zal zijn beider kwaliteiten zo met elkaar te verbinden dat ze als groeipolen voor de nationale kenniseconomie kunnen functioneren en de concurrentie aankunnen met de Europese en internationale metropoolregio's.
Dat vereist een drastische verbetering van het bereikbaarheidsprofiel aan beide kanten. Voor Amsterdam een rechtstreekse hsl-aansluiting op Londen, voor Eindhoven rechtstreeks naar Düsseldorf en verder naar Keulen en Frankfurt. Halveer de reistijd tussen Amsterdam en Eindhoven tot 40 minuten waardoor de arbeidsmarkten in elkaar kunnen overvloeien.
Meer backpackers van en naar Lelystad heeft weinig te maken met strategische keuzen.
Zesde baan van Schiphol
Dat maakt het ook mogelijk om Eindhoven Airport te laten functioneren als de zesde baan van Schiphol, volledig geïntegreerd in de mainport en de hub. Daardoor kan de perifere ligging van Schiphol enigszins worden opgeheven en ontstaan nieuwe groeimogelijkheden waarvan de economische effecten op de nationale economie die van een luchthaven Lelystad vele malen zullen overtreffen.
Tegen deze achtergrond is het pleidooi van Alders klein bier. Meer backpackers van en naar Lelystad heeft weinig te maken met strategische keuzen. Het wordt tijd dat Den Haag weer eens inventariseert welke nationale ruimtelijk economische kwesties op haar bordje liggen en deze kwestie niet langer overlaat aan de provinciale politiek.
Maar...quote:AMSTERDAM - De slachtoffers van de vliegramp met een Martinair-toestel in 1992 in het Portugese Faro krijgen geen andere schadevergoeding. De rechtbank in Amsterdam heeft een eis tot herziening van die vergoeding afgewezen. Dat heeft de advocaat van de slachtoffers woensdag gezegd.
De McDonnell Douglas DC-10 van Martinair, vlucht MP 495, verongelukte op 21 december 1992 tijdens slecht weer op de luchthaven van Faro, in het zuiden van Portugal. Het toestel had 327 passagiers en dertien bemanningsleden aan boord. Twee bemanningsleden en 54 passagiers kwamen om, terwijl 106 inzittenden zware verwondingen opliepen.
Windvlaag
Vorig jaar spanden dertig overlevenden een rechtzaak aan tegen Martinair, dat inmiddels is opgegaan in KLM. Ze vonden dat ze destijds niet goed waren ingelicht over de ware toedracht van de ramp en wilden dat de schadevergoeding opnieuw werd vastgesteld. Een onderzoekscommissie concludeerde destijds dat het toestel tegen de grond werd gesmakt door een windvlaag. Maar volgens de nabestaanden hadden de piloten veel fouten gemaakt.
De nabestaanden hebben bij de rechtbank in Den Haag ook een zaak aangespannen tegen de Staat. Ze willen dat de Staat aansprakelijk wordt gesteld voor verkeerd onderzoek naar de ramp. De Haagse rechtbank zei woensdag in een tussenvonnis dat zij eerst meer deskundigen wil horen.
....quote:DEN HAAG - De rechtbank in Den Haag wil een nieuw onderzoek naar de Faro-ramp in 1992 met een toestel van luchtvaartmaatschappij Martinair. De rechtbank heeft dat woensdag besloten. Dertig nabestaanden en slachtoffers hadden een zaak aangespannen tegen de Staat. Ze willen dat de Staat aansprakelijk wordt gesteld voor verkeerd onderzoek naar de ramp, waarbij 56 mensen zijn omgekomen. Eerder woensdag wees de rechtbank in Amsterdam een herziening van de schade-vergoeding in deze zaak af.
Tussenvonnis
De rechtbank in Den Haag zei woensdag in een tussenvonnis dat zij meer experts wil horen, onder wie luchtvaartdeskundige Harry Horlings. Na een analyse van de zwarte doos stelde Horlings al in 2011 vast dat een harde windvlaag niet de oorzaak was zoals een officieel onderzoek zegt, maar dat de piloten voorschriften hadden genegeerd en bedieningsfouten hadden gemaakt. Volgens hem hadden ze niet mogen landen, omdat het te hard waaide en er water op de baan lag.
De Haagse rechters willen ook weten of een onderzoeksrapport van de Raad voor de Luchtvaart uit 1994 wel een volledig beeld gaf over de crash. Volgens de nabestaanden geeft dit rapport een verkeerde voorstelling van zaken. Op basis daarvan hadden de nabestaanden destijds ingestemd met de schadevergoeding van Martinair. De rechtbank zal deze bevindingen ook meenemen in het eindoordeel.
https://fbcdn-sphotos-f-a(...)1573_830604680_n.jpgquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:23 schreef Iemand91 het volgende:
Heb overigens nog geen enkele foto van G-BNLL gezien na dit gebeuren. Toch wel apart; Tambo lijkt me een best gefotografeerd vliegveld.
Dat is een foto vlak nadat het gebeurde.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:58 schreef Ferry_76 het volgende:
https://fbcdn-sphotos-f-a(...)1573_830604680_n.jpg
Ze beginnen pas vanaf juli met de 787 te vliegen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:16 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand hoe dat zit met de inzet van de Arke 787 op de route naar Curacao? In hun filmpjes zeggen ze dat hij dagelijks gaat vliegen maar als ik kijk op hun site vliegt er voor mij op de heen en terugweg de 767. Niet dat dat een probleem is maar het zou natuurlijk leuk zijn als ik in ieder geval 1x de 787 zou vliegen.
Ik ga in september.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat is een foto vlak nadat het gebeurde.
Het is al ruim 2 maand geleden; ik had nog wel meer foto's verwacht.
[..]
Ze beginnen pas vanaf juli met de 787 te vliegen.
Ze vliegen ook nog met de 767 dan; o.a. hier staat meer.quote:
Klopt. Helaas vallen mijn heen- en terugreis dag op een dag waarin de 767 ingedeeld staat. Hopelijk veranderd de planning nog.quote:Op donderdag 27 februari 2014 00:24 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ze vliegen ook nog met de 767 dan; o.a. hier staat meer.
Nog wat meer info van hier.quote:Op zondag 23 februari 2014 20:30 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: en een programma om in je kalender te zetten (van je recorder ):
Jumbo: The Plane That Changed the World
Documentary examining the origins and development of the Boeing 747, which was the world's first wide-bodied commercial airliner and revolutionised air travel after coming into service in 1970. In interviews filmed on the original prototype, chief engineer Joe Sutter and his team describe the challenges they faced, from exploding engines to vibrations that threatened to tear the aircraft apart, and test pilot Brien Wygle reveals how on the first flight they hooked up car batteries as back-ups in case of engine failure.
Komende donderdagavond om 22:00 uur onze tijd op BBC2
Iemand91 in EPG van recorder zetten doet...
Wordt best interessant denk ik!quote:ON February 9, 1969, the Boeing 747 took its first flight. A year later, it entered service for the first time with Pan Am, and has since become one of the most widely-used and recognisable aircraft in existence.
Nicknamed the Jumbo Jet, it is an icon that many viewers will probably have travelled on at some point.
The documentary Jumbo: The Plane That Changed the World charts the plane’s development, and reveals that it wasn’t all plain sailing (or flying).
Chief engineer Joe Sutter and his team take us on a tour of the original prototype and reveal that exploding engines and destructive vibrations threatened its chances of taking off, while test pilot Brien Wygle explains how some creative wiring proved crucial on the 747’s first flight.
There is even a cameo from John Travolta, who explains how he qualified as a 747 pilot, although apparently even he can’t afford to own one himself.
quote:Op donderdag 27 februari 2014 20:29 schreef Iemand91 het volgende:
Ik lees op Scramble dat PH-KCC ondertussen al de registratie op stickers heeft staan en buiten staat.
We zitten klaar!quote:Even een herinnering voor vanavond (22:00 uur onze tijd op BBC2)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |