abonnement Unibet Coolblue
pi_137692299
Helikopter neergestort bij Hilversum
quote:
Drie mensen zijn donderdagmiddag zwaargewond geraakt door een helikoptercrash bij Vliegveld Hilversum. Dat melden de hulpdiensten.

Het toestel met drie inzittenden stortte rond 13.20 uur neer op het terrein van het vliegveld. Over de oorzaak is nog niets bekend. Verdere details ontbreken.
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:25:25 #252
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137693300
quote:
13:21:19 13-03-14 GROUP-1 Pr 1 Ong.Luchtvaart NOODWEG HILVERSUM 2091 2171 2731 2732 7062
0703163 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Bevelvoerder Vrijwilligers)
0703170 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Dienstwisselcode Vrijwilligers)
0703164 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Groepscode Vrijwilligers)
0704955 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (HV-2)
0703904 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Lichtkrant)
0703167 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Vrije Instroom ploeg 1)
0703168 BRW Gooi en Vechtstreek (Hilversum) (Vrije Instroom ploeg 2)
0703105 BRW Gooi en Vechtstreek (Laren) (Bemanning HA)
0703103 BRW Gooi en Vechtstreek (Laren) (Bevelvoerder)
0703107 BRW Gooi en Vechtstreek (Laren) (Commandant)
0703903 BRW Gooi en Vechtstreek (Laren) (Lichtkrant)
0703203 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (Bevelvoerder)
0703200 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (Blusploeg 1)
0703201 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (Blusploeg 2)
0703204 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (Chauffeurs)
0703905 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (Lichtkrant)
0704963 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (TS 2731)
0704964 BRW Gooi en Vechtstreek (Loosdrecht) (TS 2732)
0704984 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (DA 2091 OvD Zuid)
0703459 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Hoofd Sektie Gemeente)
0703451 BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (OvD Zuid)
Wie dit leest is gek
pi_137694007
Zo jammer die md-11 weg gaat :(
pi_137694040
edit: fail
pi_137708101
Zoo best neergestort!
Geniet van het leven:):)
pi_137708236
en idd BYE md11 zo zonde!
Geniet van het leven:):)
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:21:39 #258
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_137713601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:36 schreef Iemand91 het volgende:
Gaat om PH-OKE:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar wat er is gebeurd. Wat ik begrijp blak na opstijgen en met lage snelheid weer naar beneden gekomen en gekanteld.

Gezien alle 3 de slachtoffers nog leven zal dat nog wel duidelijk worden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:25:17 #259
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_137713822
Zijn de black boxes al gevonden?
Wie dit leest is gek
pi_137713931
Incident: Martinair MD11 at Tenerife on Mar 9th 2014, uncontained engine failure
quote:
A Martinair Cargo McDonnell Douglas MD-11 freighter, registration PH-MCU performing flight MP-71 from Tenerife Sur Reina Sofia,CI (Spain) to Sao Paulo Viracopos,SP (Brazil), was in the initial climb out of Tenerife South Airport's runway 08 when the right hand engine (PW4462, #3) emitted a loud bang forcing the crew to shut the engine down. The aircraft stopped the climb at 7000 feet and returned to Tenerife's runway 08 for a safe landing about 40 minutes after departure.


Ze hebben best vaak engine-trouble zeg...

Over Martinair gesproken; volgende maand gaan er toch 3 kisten van Martinair/KLM eruit?
PH-MCY (MD-11F) geloof ik; en 2 747-ERF's? Welke?
pi_137717967
Nee! Niet nog meer md-11 er uit:( :'(
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:21:08 #262
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137719128
quote:
99s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zijn de black boxes al gevonden?
Ik denk niet dat zo'n klein helicoptertje vrijwillig uitgerust is met een FDR en/of CVR.
pi_137735168
En ja hoor, Rafey International Airlines blijkt inderdaad één groot sprookje te zijn:

http://www.luchtvaartnieu(...)nal_is_praatjesmaker
pi_137741927
Even nietszeggende foto; hieronder is het begin van Boeing 747 #1500 te zien; de rechtervleugel :P :



Genomen op 28 februari; groter hier.
(Flickr is wel slecht geworden zeg :/ ...)
pi_137751268
Als ik iets nog een keer van binnen wil zien is het wel een vliegtuigfabriek... *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 01:04:33 #266
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_137755131
Ziet er erg vernuft uit :D
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 01:08:53 #267
6941 APK
Factual, I think.
pi_137755213
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:12 schreef blingbling11 het volgende:
En ja hoor, Rafey International Airlines blijkt inderdaad één groot sprookje te zijn:

http://www.luchtvaartnieu(...)nal_is_praatjesmaker
quote:
Inchecken

Wilt u als member toegang tot alle artikelen op Luchtvaartnieuws.nl? Wilt u met uw Luchtvaart Card toegang tot alle aanbiedingen? Vul dan hier uw inloggegevens in. Klik niet op wachtwoord vergeten als het niet nodig is.

Nog geen member van Luchtvaartnieuws.nl of houder van een Luchtvaart Card? Klik hier voor meer informatie.
-O-
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137758523
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 01:08 schreef APK het volgende:

[..]

[..]

-O-
whoops....

quote:
SCHIPHOL - Ahmad Azhar, de Pakistaan die in Nederland een nieuwe luchtvaartmaatschappij wilde oprichten onder de naam Rafey International Airlines (RIA) is met onbekende bestemming vertrokken. Het kantoor op Schiphol-Rijk is dicht, het personeel weg. Dit heeft Reginald Eysbroek, die door Azhar was aangesteld als directeur, vrijdag tegen Luchtvaartnieuws.nl verklaard. Eysbroek zegt dat hij in de "praatjes" van Azhar is getrapt. "En dat was misschien dom. De vogel is gevlogen."

De website is nog wel in de lucht en daar heeft Eysbroek inmiddels uitleg van de situatie gegeven en "oprechte" excuses aangeboden aan "al diegenen die hun diensten hebben aangeboden voor een mogelijke functie". De vraag is intussen: wat bezielde Azhar? Is hij een oplichter of een dromer?

Luchtvaartnieuws.nl werd begin februari uitgenodigd door Ahmad Azhar op het kantoor aan de Folkstoneweg te Schiphol-Rijk. Ook Eysbroek, een gepensioneerde manager die jarenlang bij Pakistan International Airlines heeft gewerkt, was hier bij aanwezig. Azhar wilde vooral uitleggen, zei hij, dat zijn plannen serieus waren.

Het kantoor zag er verzorgd uit, met wereldkaarten aan de muur en chique meubilair. De Pakistaan had behalve Eysbroek twee secretaresses in dienst. Hij had al merchandise laten maken van RIA, zoals agenda's en bekers. Verder was Azhar begonnen cabinepersoneel te werven, onder meer op Aviabanennet, waar 700 sollicitanten op reageerden.

Blue Lynx
Bij het gesprek met Luchtvaartnieuws.nl in februari waren twee managers van het Haagse wervingsbureau Blue Lynx aanwezig, onder wie directeur Tina Evans. Azhar legde uit dat hij via Blue Lynx grondpersoneel wilde werven. De aanwezigheid van Evans presenteerde hij als bewijs dat het hem menens was.

We vroegen toen aan Ahmad Azhar hoe het met de vliegvergunning (Air Operator’s Certificate - AOC) zat, een eerste vereiste om een luchtvaartmaatschappij te beginnen. "Binnen twee tot drie weken hebben we een AOC" zei hij vol zelfvertrouwen. Ook met de slots (de start- en landingsrechten) op Schiphol zou het helemaal goedkomen.

Azhar zegde toe in maart volledige openheid van zaken te zullen geven aan Luchtvaartnieuws.nl en vroeg ons tot die tijd niets te publiceren. "Dan krijgen jullie de primeur."

Maandagmiddag 10 maart was de volgende afspraak met hem. Het was al een veeg teken dat een e-mail die morgen, gericht aan zijn secretaresse met de vraag of de bijeenkomst zou doorgaan, meteen terugkwam met de mededeling "delivery failed permanently", een aanwijzing dat het adres niet meer bestond. Azhar zelf reageerde vervolgens wel snel per mail. "Regretfully I am still out of station and expected to return later in the week", schreef hij.

Twijfels
Maar vrijdag nam Reginald Eysbroek contact op met Luchtvaartnieuws.nl om uit te leggen hoe de vork in de steel zat. "Ik had al langere tijd mijn twijfels bij het gehele project, maar ik bleef toch uit nieuwsgierigheid", zegt Eysbroek. "Azhar kwam heel overtuigend over en wist dat lang vast te houden. Uiteindelijk bleken het alleen maar praatjes te zijn. Hij bleef rondpraten in een cirkel en er gebeurde niets concreets."

Eysbroek heeft zelf vorige week "maatregelen" genomen, nadat Azhar spoorloos was verdwenen. Hij sloot het kantoor, verwittigde de luchtvaartautoriteiten en Schiphol en beëindigde contracten die nog open stonden. "De secretaresses waren uit zichzelf al weggegaan." Eysbroek had nog toegang tot de site, die in de lucht was gebleven. Daar zette hij een verklaring op, in het Engels en het Nederlands. De tekst - ongewijzigd weergegeven - luidt:

"De heer Azhar Ahmad, oprichter en bestuurder van Rafey International Airlines heeft helaas zijn beloftes niet waargemaakt en concluderen dan ook dat hij niet kan beschikken over de door hem toegezegde financiële middelen en vliegtuigen die hij reeds aan menige toehoorders heeft aangekondigd die benodigd zijn om de Airline op te starten. Sinds afgelopen weekend is er geen contact meer geweest met de heer Azhar Ahmad en zijn familie, ook telefonisch zijn zij niet meer bereikbaar. Wij moeten dan ook veronderstellen dat ze wellicht Nederland reeds hebben verlaten. Voor al die genen die via brieven en e-mails hun diensten hebben aangeboden voor een mogelijke functie op de grond en in de lucht is deze gang van zaken ten zeerste te betreuren waarvoor de ondergetekenden middels dit bericht helaas slechts onze oprechte verontschuldigingen kunnen aanbieden. Getekend : de directe gedupeerden."
De site van Rafey International Airlines is verder leeg, op een foto van Ahmad Azhar na.

Oplichter of dromer?
Wat waren de bedoelingen van Ahmad Azhar is nu de vraag. In Pakistan bestaat een expeditiebedrijf dat Rafey International heet. In De Telegraaf liet de topman van die onderneming, Ahmer Hussain, eind januari weten dat wat hem betreft Ahmad Azhar "een oplichter" is. "Wij weten niks van een nieuwe maatschappij op Schiphol onder onze naam", zei deze Hussain.

We vroegen Azhar zelf in februari wat hij van deze aantijging vond. "Ik ken die Ahmer Hussain niet. Onze bedrijven hebben toevallig dezelfde naam. De naam Rafey is vrij gebruikelijk in Pakistan", zei Ahmad, die ontkende dat er sprake was van identiteitsfraude of dat hij anderszins kwade bedoelingen had.

Hoewel Reginald Eysbroek ook niet achter de ware intenties is gekomen van Azhar, heeft hij ook geen aanwijzingen voor een 'scam'. Eysbroek zegt dat er voor zover hij kan nagaan "geen financiële impact is", alle rekeningen zijn betaald en niemand heeft verder schade geleden. "Behalve reputatieschade dan en dat geldt ook voor mezelf."

Buitenbeentje
Tina Evans van Blue Lynx denkt dat Azhar een fantast is: "Ik zag vanaf het begin wel dat we te maken hadden met een buitenbeentje. Grote verhalen en grote plannen. Zo iemand komen wij niet zo vaak tegen." Maar Blue Lynx ging met Azhar in zee en stak geen geld in de onderneming. Evans: "Het was no-cure-no-pay, het heeft ons niets gekost. Een paar weken geleden begon ik wel onraad te ruiken. De secretaresse verzekerde ons echter dat alles volgens plan verliep."

De familie Azhar is volgens Evans "stinkend rijk". Ahmad heeft een oudere broer in New York die aan de touwtjes trekt. De familie zou links en rechts plannetjes in de wereld uitproberen en soms mislukt dat. "Ik denk dat Azhar meer wilde dan hij aankon. Een luchtvaartmaatschappij opzetten is geen eenvoudige zaak. Dat heeft hij onderschat. Hij had het ook over plannen in Italië, misschien is hij daar nu wel."

Verborgen camera
Atilay Uslu, de eigenaar van Corendon Dutch Airlines kent Ahmad Azhar - toevallig - ook en onderschrijft dat de man geen oog voor de werkelijkheid heeft. "Ik zat begin dit jaar in een Turks restaurant toen een Pakistaanse man met vijf mensen om hem heen naar me toekwam om met me te praten", zegt Uslu desgevraagd tegen Luchtvaartnieuws.nl.

"Van mij wilde hij verder niets, alleen kennismaken. Hij wist dat ik van Corendon was en zei dat hij ook een airline ging starten, hier in Amsterdam. 'We gaan vliegen met twee Airbus A380's, zes Boeing 777's, twee Boeing 787 Dreamliners, vier Boeing 747-400's en zes Airbus A320's. En op 26 april is onze eerste vlucht. We gaan vliegen op New York, Lahore, New Delhi en Bangkok', zei hij", aldus Atilay Uslu.

De topman van Corendon vervolgt: "Ik dacht eerst dat het een programma met een verborgen camera was, maar zag niets en vroeg toen: 'Bent u serieus of is dit een grap?' 'Nee nee', zei hij, 'ik meen het.' Op een gegeven moment zei ik eerlijk tegen hem: 'U moet wakker worden uit uw droom. Wat u wilt kan gewoon niet.' Maar hij beweerde van wel. 'Ik zal duimen voor u', zei ik bij het afscheid."

Door Lolke van der Heide
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:09:39 #269
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137763720
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:10 schreef LintuxCx het volgende:
Als ik iets nog een keer van binnen wil zien is het wel een vliegtuigfabriek... *O*
Dan kan ik je de factory tour van Airbus in Hamburg aanraden. Redelijk vlakbij en je loopt daar dwars door de produktielijn van de A320.
pi_137763895
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:12 schreef blingbling11 het volgende:
En ja hoor, Rafey International Airlines blijkt inderdaad één groot sprookje te zijn:

http://www.luchtvaartnieu(...)nal_is_praatjesmaker
Dat had ik nou echt nooit verwacht! :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137764292
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:09 schreef OEM het volgende:

[..]

Dan kan ik je de factory tour van Airbus in Hamburg aanraden. Redelijk vlakbij en je loopt daar dwars door de produktielijn van de A320.
Oh vet, het kan dus wel. :D En in Touloue ook voor de A380 dus.

Vanaf waar ik woon zijn beiden op zich vergelijkbaar qua afstand. Toch een keer doen misschien.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 14:17:23 #272
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_137765535
quote:
"De heer Azhar Ahmad, oprichter en bestuurder van Rafey International Airlines heeft helaas zijn beloftes niet waargemaakt en concluderen dan ook dat hij niet kan beschikken over de door hem toegezegde financiële middelen en vliegtuigen die hij reeds aan menige toehoorders heeft aangekondigd die benodigd zijn om de Airline op te starten. Sinds afgelopen weekend is er geen contact meer geweest met de heer Azhar Ahmad en zijn familie, ook telefonisch zijn zij niet meer bereikbaar. Wij moeten dan ook veronderstellen dat ze wellicht Nederland reeds hebben verlaten. Voor al die genen die via brieven en e-mails hun diensten hebben aangeboden voor een mogelijke functie op de grond en in de lucht is deze gang van zaken ten zeerste te betreuren waarvoor de ondergetekenden middels dit bericht helaas slechts onze oprechte verontschuldigingen kunnen aanbieden. Getekend : de directe gedupeerden."
Als je een directeur aanstelt die niet met betere teksten dan dit kan komen, zegt dat ook wel wat :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_137765781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:34 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Oh vet, het kan dus wel. :D En in Touloue ook voor de A380 dus.

Vanaf waar ik woon zijn beiden op zich vergelijkbaar qua afstand. Toch een keer doen misschien.
De A380 wordt toch ook in Hamburg gebouwd? Althans wel volgens het excursieprogramma wat jaarlijks door de vrienden van het Aviodrome wordt verzorgt:

quote:
De excursie houdt in een uitgebreide rondwandeling (niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn) door de productiehallen van de A319, A320 en A 380 en de eindmontagelijn van de A380, waarbij u van nabij op de werkzaamheden kunt toekijken.
pi_137765872
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:25 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

De A380 wordt toch ook in Hamburg gebouwd? Althans wel volgens het excursieprogramma wat jaarlijks door de vrienden van het Aviodrome wordt verzorgt:

[..]

Toulouse is eindmontage volgens mij hoor :Y Op Discovery regelmatig van die documentaires dat ze alle onderdelen daar heen brengen. Komt wel vanalles uit Duitsland.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 15:25:31 #275
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137767276
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 14:25 schreef Ferry_76 het volgende:
De A380 wordt toch ook in Hamburg gebouwd?
Grote delen van de A380 worden o.a. in Hamburg gemaakt. Daarna wordt de zooi naar Toulouse gevaren/gereden. In Toulouse wordt de boel in elkaar geknutseld. Daarna vliegt dat ding terug naar Hamburg voor interieur, paint en delivery.

http://www.airbus.com/com(...)e/airbus-in-germany/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')