Voor de kwarttarief maakt het niet uit qua gewicht..quote:Op zondag 6 juli 2014 16:32 schreef silenthill het volgende:
De 500 sec benzine zie ik nog wel regelmatig.
Maar dat zijn meer de liefhebbers denk ik. Zuin namelijk niet echt zuinig en wegen ook wel wat.
Hmm. Interessant.. ben benieuwd of jij later een mega aanslag ivm achterstallige belasting na het spotten van je oldtimer door ijverige ambtenaar a.s. december of zo.. Ik hoop 't niet voor je..quote:Op zondag 6 juli 2014 15:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Ander opmerkelijk verschijnsel. Ik doe niet mee aan de overgangsregeling, dus heb de initiele aanslag niet betaald. Maar intussen een half jaar na herinvoering van de MRB voor mijn auto nog steeds geen correcte aanslag ontvangen voor het volle tarief, omdat ik ook in de winter wel eens ergens met de auto naartoe moet.
Zijn er mensen die ook geen gebruik maken van de overgangsregeling die hetzelfde hebben? Of die juist al wel de aanslag voor het volle tarief hebben ontvangen?
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?quote:Op zondag 6 juli 2014 16:32 schreef silenthill het volgende:
De 500 sec benzine zie ik nog wel regelmatig.
Maar dat zijn meer de liefhebbers denk ik. Zuin namelijk niet echt zuinig en wegen ook wel wat.
Ach, je wou je hobby auto toch gewoon eens aan je collega's laten zien?quote:Op zondag 6 juli 2014 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?
Koop je voor de winter een barreltje voor 3 maanden en je kunt lekker de rest van het jaar in luxe rijden.
Niet doorvertellen hoor, maar als de verzekering er achter komt dat je er woon-werk mee rijdt, ben je wel de lul, want dat mag dus eigenlijk niet.
Ja hier ook. Heb een E23 waar ik mee doe aan de overgangsregeling. Maar ik heb ook nog een Audi 80 die ik het hele jaar door wil rijden, dus heb die aanslag niet betaald. Tot nu toe nog geen rekening gehad.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Ander opmerkelijk verschijnsel. Ik doe niet mee aan de overgangsregeling, dus heb de initiele aanslag niet betaald. Maar intussen een half jaar na herinvoering van de MRB voor mijn auto nog steeds geen correcte aanslag ontvangen voor het volle tarief, omdat ik ook in de winter wel eens ergens met de auto naartoe moet.
Zijn er mensen die ook geen gebruik maken van de overgangsregeling die hetzelfde hebben? Of die juist al wel de aanslag voor het volle tarief hebben ontvangen?
Zou ik deze vrinden maar eens bellen, kost niks :quote:Op zondag 6 juli 2014 20:46 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Ja hier ook. Heb een E23 waar ik mee doe aan de overgangsregeling. Maar ik heb ook nog een Audi 80 die ik het hele jaar door wil rijden, dus heb die aanslag niet betaald. Tot nu toe nog geen rekening gehad.
Komt waarschijnlijk ook wel goed zonder dat je er achteraan bell, maar ik zou zelf willen weten hoe en wat.quote:BelastingTelefoon Auto
0800 - 0749 (gratis). Voor vragen over de auto en belastingen.
Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Voor vragen over motorrijtuigenbelasting (mrb) en belasting van personenauto's en motorrijwielen (bpm), bijvoorbeeld bij import van auto's. Houd kenteken/burgerservicenummer bij de hand.
Die honden zoeken het maar uit. Ik moest betalen als ik aan de overgangsregeling deel wilde nemen en niet betalen als ik daar niet aan mee wilde doen. Dat laatste heb ik gedaan. Ik was alleen even benieuwd of het 'normaal' is dat ik verder niks heb gehoord. Blijkbaar ben ik niet de enige dus laat ik het lekker rusten.quote:Op zondag 6 juli 2014 21:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou ik deze vrinden maar eens bellen, kost niks :
[..]
Komt waarschijnlijk ook wel goed zonder dat je er achteraan bell, maar ik zou zelf willen weten hoe en wat.
In de brief/aanslag mbt. tot de overgangsregeling zie ik ook niets staan hoe eea. verder wordt afgehandeld. Je moet ook kiezen om per maand of per jaar te betalen ed., dus daar zal dan nog wel een brief over moeten komen.
semi oldtimer verzekeringquote:Op zondag 6 juli 2014 20:47 schreef Sounddragon het volgende:
Nah, ik had een tijdje geleden ook een soort van discussie met een verzekeringsmaatschappij waar ik geen klant ben gelukkig, omdat ik woon-werk reed met de Niksan omdat ik normaliter motor reed en ik een ongeluk had gehad, en het fysiek gezien niet zo handig was om op de motor te gaan zitten 2 keer per dag een dik uur, en ik daarom met de auto reed naar mijn werk. En daar hadden ze geen reet mee te maken; dan moest ik maar effe een gewone auto kopen om in te rijden W-w rijden op je 'klassieker'-verzekering is gewoon een dikke nono.
Of.. je moet hem gewoon als primaire auto verzekeren; dan mag het wel.
heb mijn winter barrel al staan free car (306 met een enge airbag elec ramen en een knopje op de sleutel zodat je de sloten kunt open zonder de sleutel te gebruiken net een spaceshuttel voor mij )quote:Op zondag 6 juli 2014 18:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Blijft een feit dat je maar 120¤ per jaar betaalt op benzine en kwarttarief, inclusief goedkope verzekering, en als je nou eens 5-10 km van je werk vandaan woont, is dat prima te behappen toch?
Koop je voor de winter een barreltje voor 3 maanden en je kunt lekker de rest van het jaar in luxe rijden.
Niet doorvertellen hoor, maar als de verzekering er achter komt dat je er woon-werk mee rijdt, ben je wel de lul, want dat mag dus eigenlijk niet.
Ook mijn gedachte. Voor mij kan het nooit zo'n dikke rekening worden aangezien die 80 maar 920 kg weegt.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die honden zoeken het maar uit. Ik moest betalen als ik aan de overgangsregeling deel wilde nemen en niet betalen als ik daar niet aan mee wilde doen. Dat laatste heb ik gedaan. Ik was alleen even benieuwd of het 'normaal' is dat ik verder niks heb gehoord. Blijkbaar ben ik niet de enige dus laat ik het lekker rusten.
voor de diesels en lpg rijders was die wel al binnenquote:Op maandag 7 juli 2014 12:06 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
[..]
Ook mijn gedachte. Voor mij kan het nooit zo'n dikke rekening worden aangezien die 80 maar 920 kg weegt.
Ich auch.quote:Op maandag 7 juli 2014 18:53 schreef JohnB52 het volgende:
Vandaag brief binnen van belastingdienst (kunnen ze leuke berichten niet in een andere kleur enveloppe doen?)
Hij is goedgekeurd voor kwarttarief.
Goed plan!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 08:26 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik rij straks een 740 op lpg uit 1985 (1310 kg) en ga gewoon deze het hele jaar door gebruiken .
Betaal straks 120 euro per maand en 10 euro verzekering .
Heb geen zin in de auto te stallen voor 3 maanden.
Op benzine zou die rond de 50 euro per maand ong zitten
Ik rij straks minimaal 700 km per maand en op gas is het al lonend bij 500 km per maand .
Ik ben met het dure tarief toch 30 a 40 euro per maand goedkoper uit op lpg.
Die 120 euro per maand is dan niet zo erg, einde van het jaar heb je ong 190 tot 400 euro bespaart.
Volvo moet je juist op lpg rijden icm automaat
Gas (niet G3) lonend bij 6000km per jaar???quote:Op zaterdag 12 juli 2014 08:26 schreef asfalthooligan het volgende:
Ik rij straks een 740 op lpg uit 1985 (1310 kg) en ga gewoon deze het hele jaar door gebruiken .
Betaal straks 120 euro per maand en 10 euro verzekering .
Heb geen zin in de auto te stallen voor 3 maanden.
Op benzine zou die rond de 50 euro per maand ong zitten
Ik rij straks minimaal 700 km per maand en op gas is het al lonend bij 500 km per maand .
Ik ben met het dure tarief toch 30 a 40 per maand goedkoper uit op lpg.
Die 120 euro per maand is dan niet zo erg, einde van het jaar heb je ong 190 tot 400 euro bespaart.
Volvo moet je juist op lpg rijden icm automaat
Bij een 1 op 9 Volvo wel .quote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gas (niet G3) lonend bij 6000km per jaar???
Mijn 740 zat op een 1 op 11 a 12 als ik een beetje oplette. En met gas ga je al snel richting de 1 op 8.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |