quote:Op zondag 19 januari 2014 19:11 schreef Prowl het volgende:
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/
[..]
Dus als ik mijn nu geschorste BX in de zomer ergens APK klaar heb en gekeurd kan ik de rest van het jaar volle mep betalen?
Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:37 schreef Prowl het volgende:
Ik heb nu wel een auto op t oog van eerste toelating 23-01-1987
Zijn er al keuzes gemaakt of gaat dat pas per 1 maart in?
13 toch?quote:
Dat zég ikquote:
Jep.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:07 schreef Prowl het volgende:
[..]
[..]
Maarrrrr, heeft de huidige eigenaar dan al de brief gehad en een keuze moeten maken?
Is dat zo?quote:Op zondag 19 januari 2014 20:59 schreef Bart-Willem het volgende:
Zolang die figuren zelf een hoop geld in hun zak stoppen én een belachelijke Outlander Plug-in Hybrid van de zaak (cq stichting) rijden zal ik geen cent doneren aan ze.
Ja, meneer Van Embden liet bij de actiedag @ Den Haag trots zien dat hij met zijn Outlander PHIV zou gaan komen.quote:
Maar niet te vroeg juichen: men gaat zeer waarschijnlijk WEER met de pet rond!quote:Stichting Autobelangen spant definitief een rechtszaak aan tegen de Staat. Begin februari wordt de landsadvocaat gedagvaard en start de procedure, die naar verwachting een jaar in beslag neemt. Kort na de aanvaarding van de aangepaste oldtimerregeling startte de club van Wouter van Embden een nieuwe actie om genoeg financiële middelen te verzamelen om de gerechtelijke gang te kunnen maken. In een persoonlijk gesprek met Auto Motor Klassiek vertelde Van Embden dat de achterban van bezitters de benodigde middelen bij elkaar heeft gebracht om de eerste stappen in het proces te zetten. “Iedereen moet meedoen. Dat is nodig om de rechtszaak tegen de Staat kracht bij te zetten.”
Tja dat is naar mijn een hele andere discussie met die Outlanders. Ik neem aan dat Wouter zelf wel ergens een oldtimer heeft staan. En al had hij het niet, ik steun de stichting vanwege zijn doel, niet vanwege Wouters levensstijl.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:53 schreef Bart-Willem het volgende:
Nou ja, het is natuurlijk raar dat oldtimers niet meer belastingvrij zijn en zo'n auto wel. Om dan als "redder des oldtimer-vaderlands" juist in zo'n auto te gaan rijden is eigenlijk een totaal verkeerd signaal.
Het tarief op 31 december 2013 was 0, maar blijkbaar moet ik zelf aangeven gebruik te willen maken van het kwarttarief. Op de website en in de brief wordt mij niet duidelijk hoe ik dit kan veranderen.quote:Welk tarief betaalt u bij de overgangsregeling voor uw oldtimer?
Het tijdvak waarover u motorrijtuigenbelasting betaalt bij de overgangsregeling is een kalenderjaar. U betaalt een kwart van de motorrijtuigenbelasting die u normaal per kalenderjaar betaalt, maar maximaal ¤ 120. U moet dit bedrag betalen voordat het tijdvak begint. Het tarief op 31 december van het voorafgaande kalenderjaar is bepalend.
quote:Op zondag 26 januari 2014 19:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Huh, zelf kwarttarief aanvragen? Waar komt die onzin vandaan/
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/quote:Ieder jaar in het vierde kwartaal kan de kentekenhouder kiezen om gebruik te maken van de overgangsregeling ōf gewoon MRB te betalen.
Ik heb nergens gelezen dat ik actief een keuze moet maken.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:54 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
[..]
http://fehac.nl/met-prins(...)2014-bekend-gemaakt/
En buiten dat; we kunnen in het vierde kwartaal kiezen, maar dat is dus pas in oktober...quote:Op zondag 26 januari 2014 20:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen dat ik actief een keuze moet maken.
Waarom gaat men dan in godsnaam overmorgen de volle mep van mijn rekening afhalen?!quote:De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
Bedenkt me net dat ik zonder schorsing de verzekering niet eens kan stoppen, de auto MOET een apk en verzekering hebben zonder schorsing. Daarentegen mag ik dec/jan/feb niet op de openbare weg zijn dus is een verzekering kolder in die tijd. En wat als ik op zeg 5 december mijn APK moet vernieuwen, dat mag niet maar ik moet hem wel hebben.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik begrijp uit de nieuwe regels dat ik straks mijn oldtimer niet meer kan schorsen? Dit doe ik nu om de verzekering niet te hoeven betalen. Feitelijk sta ik gestald van oktober tot en met maart.
Nu moet ik dus of kiezen voor voltarief wat neerkomt op zeg 7 maanden 10 euro = 70 euro te betalen met de mogelijkheid tot schorsen a 25 euro of kwarttarief en dan 12 maanden 2,50 euro betalen = 30.
Nu lijkt die keuze eenvoudig, echter, hoe laat ik de verzekeringspremie stoppen? Nu moet ik het schorsingsbewijs overleggen, maar dat kan dadelijk dus niet meer.
Iemand een idee?
Ook nog niks gehoord over mijn oldtimer overigens, maar dat zal ongetwijfeld komen omdat deze nu geschorst staat.
Ik heb een "zomertijd clausule"; op de weg alleen verzekerd tijdens zomertijd. In schuur hele jaar verzekerd tegen brand, diefstal ed.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:54 schreef Tha_Duck het volgende:
... tot nu verzekerde ik de auto niet bij een schorsing maar aangezien de auto deze winter volledig gerestaureerd is en dus een allrisk gaat krijgen is het wel verstandig om de auto verzekerd te laten. Stel dat de stalling afbrand of de auto gejat wordt tenslotte. Tot nu toe was dat een mogelijke schade van 1000 tot 2000 euro
Ah, dat heb ik ook gezien bij NAG waar ik nu aan het kijken ben, als dat de 'zomertijd' inhoudt die ze schrijven dan is het wel gunstig inderdaad. Beter dan het nu geregeld is in mijn situatie zelfsquote:Op zondag 26 januari 2014 21:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb een "zomertijd clausule"; op de weg alleen verzekerd tijdens zomertijd. In schuur hele jaar verzekerd tegen brand, diefstal ed.
Europeesche klassieker verz., maar vast ook elders te regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |