abonnement Unibet Coolblue
pi_135831060
Jimmy heeft het plan om van de fietsen die op het terrein komen.. energie op te wekken en op een accu te zetten.
Vanessa: Oh! Maar daar worden we geen miljonair mee he?
Jimmy: Nee, maar zo kan je besparen.. en elke cent die je bespaard heb je in je zak!
Vanessa: hahaha
Jimmy: Ik heb er zin in hoor. De nieuwe maand in, de nieuwe mensen leren kennen en kijken hoe alles in de groep gaat. Kan jij het volhouden?
Vanessa: Zoals ik mij nu voel wel he. Dan moet er niets geks gebeuren.
Jimmy: Ik hoop voor je dat je kookplan goed werkt
Vanessa: Het restaurant? Dat hoop ik ook ja
Jimmy: Lijkt me ook leuk om je te helpen hoor. En deelt wat receptideeën.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135831528
Het klinkt als een geroezemoes. Een dikke fluit en een "Beetje rustig!" uit de hoek van Andrea.
Vanessa: Begint ze weer hoor. Let maar op.
Jimmy: We moeten toch ook rekening houden met.
Vanessa: Ze krijgt van mij gewoon geen stem omdat ik het altijd leuk vind hoe zij het doet.
Jimmy: Ik kan hier wel slapen nu hoor.
Vanessa: Thuis kon ik niet eens slapen zonder dat alle rolluiken dichtzitten.
Jimmy: Ik sus mijzelf met het geluid. Ach ja

Vanessa: Had je gehoord dat wij hier zaterdags drank bestellen.
jimmy: Ik weet niet hoe dat gaat.
Vanessa: We vragen aan iedereen wat ze willen. Je kunt ook kiezen om iets anders.. bv kilo bananen, netje mandarijnen.. dan schrijf ik dat erop en bestel ik dat.
Jimmy: En hoe zit dat in geld?
Vanessa; Nee het gaat niet om geld.. het gaat om wat je wilt hebben.
Jimmy: En als je bier neemt hoeveel mag je dan bestellen?
Vanessa: Iets van 4 biertjes ofzo. Paul neemt wel eens een wijntje en dan is het een goedkope fles wijn.
Jimmy: Ik ben pas net begonnen met drinken na mijn ex.. dus..
Vanessa: het is voor de gezelligheid
Jimmy: Ik ga zonder alcohol doen.
Vanessa: Wat ga je dan pakken?
Jimmy: Sushi?
Vanessa: ja maar euh..
Jimmy: Nou dan sinaasappels nemen.
Rienk zegt: Dan krijg je een voordeelzak van 2 kg. 12 grote sinaasappels.
Vanessa: Maar jij had geluk met de voordeelzak. Zij heeft ondertussen al een hele fruitschaal.
Jimmy: Geen idee dan.
Vanessa: Neem anders een fles wijn, dan neem ik die wel. Kan hem ook wel ruilen.
Rienk: Ja maar. (iets onverstaanbaars) Ga je mij nou chanteren? Dan ga ik wel naar Aike voor geld uit de kas hoor.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135832348
Gio tegen Rienk
Hoe langer ik hier zit, Rienk. Hoe banger ik word!
Rienk: Banger? Waarvoor?
Gio: De bosjes!
Rienk: haha
Gio: Echt hoor
Rienk: Je moet dan nu door de bosjes lopen. Er gelijk actie op nemen!
Gio: Gisteren liep ik daar en toen hoorde ik van alles in de bosjes.
Billy: Dat is Jimmy!Die slaapt daar joh
Gio: Hij sliep toch hier?
Rienk: Ga gewoon lekker even er doorheen.
Gio: Morgen kijk ik wel of zo.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135832696
Billy staat tussen Rienk. Gio, Emil en Ruud in en zegt zacht tegen Emil " Ik heb de piemel van Ruud gezien. "
Emil: Ruud, waarom laat jij je piemel zien?
Ruud; Heuh?
Billy: Ja die heb ik gezien.
Ruud: Wanneer dan?
Billy: Toen je in bad lag en met je .. aan het floepen was.. en toen keek ik ook een beetje..
Ruud: Je mag hem wel even aaien hoor.
Billy: Giebel nee hoor.

Rienk is bezig met de telefoon. Hij is aan het kijken wat er allemaal opstaat. Hij bekijkt ook de app's, voicerecorder, notities.
Billy kust meerdere mensen goede nacht. "lekker he.. kusjes van billy?"
Aike wilt foto's bekijken die mogelijk verwijderd zijn. "Wat is dat? De billen van Ruud?"
Rienk: Wil je wat hebben die verwijderd zijn?
Aike: Nee
Rienk gaat weer even verder kijken tussen alle foto's en video's. Ondertussen is hij alle instellingen aan het bekijken.
Emil: Lukt het al?
Rienk: Neuh.. ben gewoon alle instellingen fatsoenlijk aan het zetten. Anderen hebben daar nog niet de moeite voor genomen, maar ik vind dat wel belangrijk.
(op zoek naar internet instellingen?)
Rienk: Hey een mooi menuutje gemaakt zo.




[ Bericht 10% gewijzigd door Dottey op 22-01-2014 23:57:22 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135840824
10:30 - 10:45. De dagopstart.

De bewoners komen op gang. Het merendeel is bezig met ontbijten. Ze hebben warme koeienmelk met ontbijtgranen/flakes. Buiten valt natte sneeuw.

Hakim heeft het helemaal gehad met de volle koeienmelk, hij is aan het 'bijkomen' [aankomen?]. Jimmy antwoordt dat ze daar allemaal last van hebben, ook hij moet erop letten. Vanessa niet, die blijft haar lichaam houden. Peter loert in de pan en steekt er een vinger in om de temperatuur te meten. Vanessa kijkt enigzins wat afkeurend naar hem maar zegt er niets van.

Isabella is bezig met het organiseren van de biomarkt. Ze heeft een aantal afmeldingen maar wil toch graag dat deze personen alsnog langskomen om hun product te promoten. Morgen om 15:00 komt iemand langs.

Alle streams richten zich opeens naar de koeien....

De streams zijn terug. Isa is nog steeds aan het bellen. Ze klaagt dat ze niets kan horen omdat Gio aan het timmeren is in de slaapkamer (ze zijn iets met het bed van Vanessa aan het doen).

11:00 Projectmanagement: Hakim en Aike

Hakim en Aike overleggen. Er worden de afgelopen tijd veel ideeën van elkaar 'gejat'. Blijkbaar is Billy hier wat geïrriteerd over geweest want 'ze is nu emotioneel en ze moeten haar tijd geven'.

Hakim wil in het vervolg voorkomen wat er gebeurd is met Billy. Daarom wil hij met wat tips komen. " In het leven moet je keuzes maken en iedereen vindt vanalles leuk. Je moet keuzes maken: Ik doe de kleding + het spel van Gio. That's it. Want iedereen vindt alles leuk en helemaal nu we nog niet veel te doen hebben. Ze moet leren om leuke dingen ook te laten varen". Aldus Hakim. "Als je dingen gaat doen omdat je het leuk vindt kom je niet verder. Dan moet ze maar kiezen. In haar geval: Kleding. Daar moet ze dan maar een project bijpakken en het daar bij houden."


• 1) Waar liggen je interesses?
• 2) Waar liggen je kwalilteiten?
• 3) Wat kun je aan?

"Hier moeten we afspraken over maken zodat we weten waar we aan toe zijn".
Hakim: "Ik heb een kledingwinkel, dus dat vind ik ook leuk. Ik ben er zelfs voor in het buitenland geweest. En ik wil dat best aan Billy geven, maar dan moet zij ook iets afgeven..."

Hakim: "Billy heeft mindere kwaliteiten. Het rustige zitten, dingen uitleggen. Dat heeft zij niet".

Billy komt binnen: Duurzaamheid zit in onze genen.

"Ik wil de kleding doen, laat Hakim maar [???] dit overnemen. Ik wil de kleding en duurzaamheid maar ook het Miss Montreal project. Jullie moeten mij niet onder druk zetten. Want ik ben heel kwetsbaar".

Hakim: "Ja dat zeg ik net tegen Aike" Aike vraagt "wat is duurzaamheid dan?"

Billy: "Dingetjes, bv in de avonduren wassen enzo. Ik wil dit vooral bewaken. Niet zozeer een onderwerp maar echt het bewaken van de duurzaamheid"

Aike heeft een tekening gemaakt: Als je Utopia ziet als een huis, dan is duurzaamheid niet echt een product maar het zit in onze genen. Wij leveren duurzame producten. Billy begrijpt deze opvatting.



Billy wil meer taken tot zich nemen want ze wil niet in een hokje geplaatst worden: "Billy is alleen dit" . Ze wil meerdere dingen ondernemen zodat ze dit voorkomt. Maar ze heeft geen antwoord op de vraag 'Wat wil je doen".

Hakim geeft aan dat hij zich terugtrekt van de kleding als Billy dit persee wilt, maar Billy wordt dan ook écht verantwoordelijk. Hakim gaat zich er dan niet meer mee bemoeien. Ook niet als het fout gaat.

Aike denkt dat één iemand op een project moet en niet meerdere mensen, dus als Billy kiest voor miss Montreal is zij voor alles verantwoordelijk. Ook voor de bouw van het podium (Billy heeft net gezegd dit te willen uitbesteden aan Paul).

Hakim geeft nogmaals aan dat Billy het rustig aan moet doen. Billy reageert geirriteert: "Ja ik ben niet helemaal gek, dat snap ik ook wel, ik hoef niet alles te doen".

Hakim wil het Gitopia spel tot zich nemen. Aike onderbreekt hem "Ik vind dat Gio dit zelf moet oppakken, hij mag kiezen met wie hij dit spel wil uitbrengen. Dat mogen wij niet voor hem beslissen." Hakim antwoordt dat hij dit met Gio besproken heeft.

Billy begint te stoteren... "Het gaat wel hard, jullie pushen mij heel erg. Misschien moet ik me helemaal terugtrekken en niets doen." Aike en Hakim luisteren toe en knikken instemmend.

"Ik voel me aangevallen op wat ik wel kan en wat ik niet kan. Wees daar voorzichtig mee." - Billy. "Oke, we moeten opletten dat Bill niet als een of andere imbeciel wordt gezien. We zitten hier ook om rekening te houden met elkaar". Aldus Aike.

Bij iedereen op het formulier staan vijf taken waarvoor ze verantwoordelijk zijn. En bij Billy staat één ding. Billy heeft het gevoel dat ze zielig is en tekortschiet. Zo voelt het voor Billy.
Ze wil ook meerdere taken ondernemen.

Billy wordt boos op Hakim ("Hakkie"). "Het gaat om hoe ik me voel Hakkie, je laat me niet uitpraten!!! Het is een warboel in mijn hoofd... ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen".

Hakim: "Wat wil je dan?"
Billy: "Met rust gelaten worden"
Hakim: "Oke, maar jij kwam naar ons toe."

Uiteindelijk heeft Billy twee taken: Kleding en Miss Montreal. Daarnaast doet ze nog 'een beetje' met duurzaamheid.

[ Bericht 22% gewijzigd door SaladShaker op 23-01-2014 13:37:33 ]
pi_135841697
Hakim & Billy: de discussie gaat verder.

Billy vindt dat Aike en Hakim heel zakelijk zijn terwijl Billy juist heel emotioneel redeneert. Hakim is het er niet mee eens: Ze hebben toch een gesprek gehad gisterenavond? Ze zouden vandaag met een schone lei beginnen. Maar daar lijkt het niet op.

Hakim vindt het lastig om met Billy om te gaan, hij begrijpt het niet. Hij [en de rest] willen graag verder en Billy moet mee verder.

Aike vat samen: "Als ik het goed begrijp, voelt het voor Bill beklemmend dat wij verder willen."

Er komt resoluut een tegenreactie van Billy.: "Nee, jullie willen een rechtlijnig iets van mij horen waar ik nog over na moet denken. En dat kan ik niet. Ik kan niet "BAM" de knop omzetten en dan is het klaar. Het is een proces, niet een knop Hakkie".

Billy huilt en kan niet meer uit haar woorden komen.

Hakim: Dus wat kunnen we nu concreet afspreken? NIETS.

[Billy loopt weg]

Hakim & Aike: The aftermath

Hakim is er klaar mee. Hij kan niets met Billy. Ook Aike begrijpt dat. Maar ze vindt wel dat de problemen [van Billy] erbij horen. Ze vindt het een uitdaging om Billy op een bepaalde manier erbij te betrekken zodat het voor iedereen prettig is in Utopia.
pi_135841844
Aike en Hakim zitten aan tafel............Hakim wilt dat de bewoners keuze`s maken met de projecten die ze doen, dus geen tig projecten maar ergens achter staan en er voor gaan.
Wie waar ergens verantwoordelijke taken heeft, nu over Billy met kleren, maar dan moet ze ook iets laten vallen, niet zeggen ik vind dit leuk ik vind dat leuk zegt Hakim.
Hakim heeft zelf een kleding winkel

Billy komt erbij, Hakim moet het spel maar over nemen stelt ze voor, Billy zegt ik wil dan de kleding, duurzaamheid en Miss Montreal regelen. Billy vind dat Aike en Hakim haar onder druk zetten.
Billy wil wel haar duurzaamheid project houden, want daar kwam ze toch tenslotte voor in Utopia.

Aike vraagt aan Billy, wat wil je doen, je bent zelf verantwoordelijk waar je voor staat, Billy wil niet dat iemand beslist wat ze moet gaan doen, dan komen ze aan haar *ik*

Geen mes op de keel zetten zegt Aike doelend dat ze Billy onder druk zetten. Miss Montreal wil ze ook doen, over een tijdje een maandje ( was toch project Peter)
Podim/event alles erom heen regelen, Niet alle events wil Billy, alleen Miss Montreal.
Aike zegt we moeten elkaar wel dingen gunnen...
Hakim stelt voor dat Billy dan stapje terug doet i.v.m. Biomarkt, Billy is het daar mee eens.
Gio moet zelf aangeven over zijn spel te ontwikkelen.
Aike zegt tegen Billy dat Billy niet dicht mag slaan i.v.m. gisteren ( de stemmen) Billy is nu kwetsbaar en vind zich erg persoonlijk aangevallen van wat ze wel en niet kan.
Aike zegt, nee het moet niet lijken dat wij niet net doen of Billy 1 of andere imbeciel is...........omdat het net is of Aike en Hakim alles beslissen.

Er is heel veel op je afgekomen sinds gisteren avond zegt Hakim, pak gewoon 1 ding, er staan bij andere bewoners 5 dingen en bij Billy staat er niks qua projecten.
Billy vind dat iedereen haar behandeld als zielig en ik ben niet zielig...het is een wirwar in het hoofd van Billy...................
Ik wil even vandaag met rust gelaten worden zegt Billy, ja dat deden we ook zegt Hakim maar jij komt naar ons toe.

Kleding en Miss Montreal is dus nu voor Billy, en ook duurzaamheid antwoord Billy.............
Billy zegt tegen Aike en Hakim, jullie zijn nu heel zakelijk en ik ben nu emotioneel........
Billy heeft net weer in haar bed liggen huilen,
Hakim vind het best moeilijk om met dit om te gaan omdat hij graag verder wilt ( projecten)
Billy zegt, Hakim wil iets van mij horen wat ik nog niet recht in mijn hoofd heb, ik kan niet zomaar BAM de knop omzetten in mijn hoofd................Billy wil graag de ruimte om te groeien en ze begint weer te huilen, Ik kan het niet uitleggen, jullie willen zo veel van mij maar ik kan niet in 1 dag een berg beklimmen.................Billy wil wel die ene berg........ beklimmen.
Hakim zegt tegen Billy, de ene keer zeg je dit en andere keer dat.

Billy loopt huilend weg..Hakim zegt tegen Aike, Nou hier kan ik dus niks mee, dat had voor mij al een extit geweest.....Aike moet wel lachen maar leuk vind ze het niet dat Hakim zoiets over Billy zegt.
Hakim vind dit heel moeilijk, krijgt de kriebels omdat Billy zo doet............
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135842351
Rienk en Emil lopen buiten in de regen, Emil zegt tegen Rienk, ik geloof dat Hakim ook niet zo erg populair is bij de kijkers, Rienk vind Hakim af en toe een regelrechte klootzak, in het begin liet hij zich thee brengen en likte zich bij Vanessa in, want veel doet Hakim ook niet, ja veel knuffelen.........

Rienk en Emil gaan naar binnen en gaan richting slaapkamer waar Billy ligt
Rienk vraagt gaat het Billy, ja gaat wel laat me maar met rust........maar Billy doet toch even haar zegje, over Hakim en de druk die er nu op haar ligt....Rienk begrijpt het wel zegt hij.
Emil en Rienk in gesprek, Rienk vind het erg apart dat Billy en hij nu vrienden zijn, ook omdat hij 3 stemmen aan Billy had gegeven............en ook omdat Rienk haar op * Haar plaats * had gezet met het gesprek van de week, Dat Billy met alle winden mee waaiden.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135843296
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:25 schreef Gert het volgende:
De nominatie- en eliminatie data van januari:

WO 22-1 Nominatie
DO 23-1 Entree 2 nieuwe bewoners
MA 27-1 Exit 1 nieuwe bewoner
DI 28-1 Exit 1 genomineerde

De nominatie- en eliminatie data van februari:

WO 19-2 Nominatie
DO 20-2Entree 2 nieuwe bewoners
MA 24-2 Exit 1 nieuwe bewoner
DI 25-2 Exit 1 genomineerde.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135843412
12:00 Billy & Hakim

Billy ligt na het akkefietje van net in bed. Hakim gaat naar haar toe. Wederom legt Billy uit hoe dingen 'bij haar werken'. Het komt er op neer dat Hakim van A -> B gaat maar dat Billy van A -> A1 -> A2 etc gaat tot ze uiteindelijk bij B is. Alles is voor haar moeilijker. Ze moet alle bochten nemen voordat ze bij B is.

Hakim zegt niet dat hij haar begrijpt maar geeft wel aan dat hij daarom vindt dat Billy rustig aan moet doen en niet alles op moet pakken "We zijn hier pas 3 weken".

Hakim vindt dat hij moet leren dealen met mensen zoals Billy. In het dagelijks leven zou hij met types zoals Billy heel snel klaar zijn. Dat is ook Utopia; Hakim moet leren om hier iets mee te doen. Hakim is succesvol in het dagelijks leven, als het voor hem emotioneel heel lastig wordt kan hij dit makkelijk van zich afzetten door afleiding te zoeken (Poep scheppen, tuin doen).

Bij Billy werkt het anders. Zij heeft een creatieve geest en die is niet in structuur te binden. Ze kan niet plannen en structuur aanbrengen: Bv. bij het schilderen.
pi_135843670
12:05 Vanessa en Gio in de keuken.

Gio voelde zich down... want hij had niet gegeten. Vanessa heeft een rijsteprutje gemaakt en giet hier warme volle koeienmelk overheen, het is een soort rijstepap. Ze is trots op haar resultaat "Let op" "Wedde dat ie dé wordt!". Gio kijkt alleen maar toe.
Emil komt erbij staan. Om 15:00 komt een man op bezoek (ik geloof de man van het spel). Hij loopt naar zijn spel toe en bestudeert het nogmaals.

Timmerman Paul

Paul is bezig met het timmeren van enkele wandjes (Het lijkt erop dat ze de slaapkamer aan het afsluiten zijn van de rest), Ruud staat erbij. Aike levert commentaar en Paul zegt "Ja, dat kan niet!" "Dan moet je gipsplaten pakken". Aike wil het anders aanpakken want zij denkt vooruit.
Maar er mag niet extra voor besteld worden want dat is zonde van het geld.
Aike wordt naar de zenderkamer geroepen.

Er wordt zachtjes gepraat, het gaat over Billy "Wat heeft ze dan?".

Ondertussen op Stream "Billy".
Billy is nog steeds in gesprek met Hakim. Het gesprek lijkt zich te herhalen. Ze zijn nu op het punt dat ze elkaar positieve feedback geven: Billy vindt Hakim een leuke gast, Hakim vindt Billy ook interessant. Ze geven elkaar een knuffel.
pi_135843842
Billy en Hakim in gesprek in de slaapkamer..
Billy zegt, ik ben creatief, ik ben niet zakelijk, *Ik snap wel dat jullie structuur erin willen brengen *
Hakim schuift nu de schuld bij Aike, dat Aike het niet zo goed heeft uitgelegd.......
Billy heeft juist gisteren en vandaag geleerd zich op 1 ding te focussen, Hakim draait het hele verhaaltje om en laat aan Billy doorschemeren dat Aike dit en dat heeft gezegd dat Billy het verkeerd had begrepen.
Billy wil het goed in haar hoofd hebben, ik heb ADHD en nogwat.....ze kan het heel erg waarderen dat Hakim het wil oplossen, we zijn echt 15 verschillende mensen en ik wil heel graag van jou leren zegt Billy tegen Hakim.
Ze begrijpt Hakim echt heel goed en hoopt het geduld te behouden. Billy zegt ik vind je echt heel leuk en kan van je leren....zolang we het maar leuk hebben, echt zulke dingentjes zullen vaker gebeuren ( zoals gesprek Aike Billy en Hakim)
Even weer knuffelen en Hakim gaat weer weg.

Gio komt bij Billy........
Billy, wat kom jij nu weer doen, Gio antwoord voor de grap, ff kijken hoe het met je kledinglijn gaat.......en dan gaat het gesprek over sokken, Billy wil sokken bestellen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135845053
Visite.......Andrea loopt naar het hek en maakt het hek open..............De kringloop rijd het terrein op.
Kringloopdame Jose vind het erg veranderd al in Utopia, ze heeft dekens enzo bij zich, wat er in de kratjes zit moet uitgeladen worden, maar Mevrouw Jose wil wel graag haar kratjes terug.......
Dekens, slaapzakken en een waterkoker
Peter zegt tegen Mevrouw Jose, ik heb een vrouwen
Er zijn ook kleren van de kringloop winkel, broek aan, Mevrouw Jose gevat erachter aan..*staat je goed*

Er zijn ook kleren van de kringloop mee gebracht, mutsen truien broeken, sommige bewoners staan al te passen en uit te zoeken.
Peter roept tegen Vanessa...We hebben ook een waterkoker, Vanessa antwoord terug en een koffiezet apparaat.
Alle bewoners zijn volgens mij al bij de tafel geweest, graaien in de kleding, kijken wat leuk is en niet.

31 stuks kleding 65 euro
20 euro voor het huishoudelijk spul
dekens 90 euro

Hakim vind het wel erg veel geld, ja dan gaat het weer terug de bus in zegt Mevrouw Jose.

Hakim is even overleggen..Vanessa zegt tegen Mevrouw Jose, ik heb ieder geval 1 deken en 2 truien.
Mevrouw Jose heeft een totaalprijs gemaakt, Isabella hoeft niks van de Kringloop hoor ik haar zeggen.
Hakim roept Is iedereen erbij en komt met het bonnetje aanzetten, Hakim vind het erg veel geld, en 65 euro voor kleding, vind hij ook erg veel geld, hij vraagt aan de bewoners of ze na willen denken of ze het echt wel nodig hebben.
volgende week krijgen we een wasmachine en verwarming dus pak iets wat je echt nodig hebt.
Mevrouw Jose had gisteren iemand aan de telefoon, en die zei tegen haar, neem alle dekens die je hebt mee en ook kleding.

Hakim vraagt aan Ruud.......Ruud heb jij iets nodig, jou snap ik he..Nee zegt Ruud, doet gewoon met de dingen die hij heeft.
Hakim vind dat er nu weer mensen staan te graaien in de kleding die al veel kleding hebben.....
Gio heeft ook niks nodig heeft een vestje antwoord aan Hakim
Alle dekbedden kunnen allemaal terug.
Hakim stelt voor aan Mevrouw Jose een vast iemand door geeft aan de Kringloop wat ze nodig hebben.

Mevrouw Jose en Jimmy staan weer met alle dekens in hun armen, min 1, en Jimmy loopt richting busje.
Vanavond gaan we even Centraal en dan gaan we even duidelijk maken dat we 1 vast contactpersoon willen zegt Hakim aan Mevrouw Jose, Ja is goed zegt ze.
Hakim vind het ook niet leuk voor Mevrouw Jose dat ze met alles aan komt zetten en veel weer mee terug moet nemen.

Jimmy zie ik alles wat mee terug gaat aan kleding netjes opvouwen op tafel........
Billy wil ieder geval een muts *Iedereen heeft een muts* en dat mag,
Hakim zegt, staat je goed echt een Billymuts.

Alles wat er verleden keer gekocht is mag niet geruild worden zegt Mevrouw Jose, Mevrouw Jose is streng.......er is een trui met verf en de kringloop zegt dat het niet van hun was ,
Billy en Aike staan te mompelen, iets van belachelijk en niet ruilen etc.
Er moet afgerekend worden......
32euro kleding ,huishoudspullen 20 euro ,1 deken 3.50 er komt nog 5 cent bij de deken dan hebben ze het bedrag 50 euro en 55 ct.

Mevrouw Jose zit nu te kijken, ze had meer fleece dekens mee genomen en telt de boel na, het klopt.....
Hakim nu aan het mopperen dat het belachelijk is dat ze de kleren niet mogen ruilen, het ruikt gewoon naar een oma, het komt gewoon uit een kast roept Charlotte, het wordt niet gewassen, Gadverdamme roept Hakim. Billy legt het principe Kringloopwinkel uit.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135845688
De bewoners zitten aan de hele zoute en vette soep. Niemand vind het echt lekker.
"Gelukkig gaan we zo eten.."

Ze zijn aan het fantaseren hoe de nieuwe bewoner eruit gaat zien. Veel zeggen dat ze een chinees meisje er in verwachten.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135845989
Mevrouw Jose aan de telefoon met Peter, er zijn volgens haar 2 fleecedekens achter over gedrukt........ze heeft de kleding nog niet nagecheckt. Peter vraagt aan haar, wil je dat dan nog even na kijken, en me terug bellen dan gooi ik het in de groep.

Peter vertelt het aan de bewoners....**Mevrouw van de Kringloop aan de lijn, er zijn wat dingen achterover gedrukt**, ik hoor gelach van iemand...............
Allemaal rustig blijven zegt Charlotte en legt uit dat ze wat ze aan had al had.
Rienk vraagt zich af waar die 55 euro voor moest staan.........( spullen)

Bijna iedereen zit aan de soep......Rienk maakt de opmerking.......**heb wel lekkerder soep gegeten....in de gevangenis**

Hakim oppert een andere Kringloopwinkel te zoeken, Mevrouw Jose maakte er zo een issue van, 2 euro voor een mutsje en 2 euro voor een kledingstuk, Hakim is het er niet mee eens betreft de prijzen van de kledingstukken.

Peter aan de telefoon, belt met iemand die niet opneemt........dat is vreemd mompelt Peter.

Dan maar weer een ander nummer
Peter belt nu met iemand die een mail had gestuurd i.v.m. zijn hond........Niet alles is nog rond met de gemeente qua vergunningen, Meneer van de hond dacht aan een donderdag en noemt een bedrag van 50 euro, er wordt afgesproken dat ze elkaar nog even contacten.

Peter weer aan de telefoon, maar wederom wordt er niet opgenomen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Toverheks op 23-01-2014 13:21:00 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135846443
Hakim stoomt Vanessa even klaar om de mevrouw van de kringloop te woord te staan.
Ze hebben een briefje met alle aantallen en bedragen.
"Nou bellen met die hap!"; zegt Vanessa.
Lot: "Doe je wel een beetje vriendelijk?"

Volgens Vanessa klopt de huishoudelijke artikelen niet qua prijs die ze hebben betaald en die ze hadden afgesproken.

Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135847390
Mevrouw Jose weer aan de telefoon, Vanessa gaat nog even kijken wat er wel en niet weg is....Mevrouw Jose gaat nog kijken waar die deken is bij haar in de kringloop, de blauwe deken is weg ( wat ik begreep mist er nog een deken) maar Hakim gaat er niet van uit dat iemand van de Bewoners een deken gaat verstoppen.
De kleding klopt wel.
Vanessa nu over de huishoudelijke spullen. Hakim rekent even, uit ze moeten 9 euro 50 weer terug krijgen van Mevrouw Kringloop.
Gio vraagt aan Vanessa of het klopt van het koffiezetapparaat, etc. Mevrouw Kringloop Jose had de prijs overlegt met Vanessa, was 2.50 voor water koker en 2.50 voor koffiezetapparaat, en dan komt ze met een hogere rekening, Mevrouw Jose had niet overlegt met haar baas, en dan aankomen met een hogere prijs Da kloppe niet, zegt Vanessa


*lees in de COS dat Charlotte een deken achterover heeft gedrukt, maar hoor er niks over*

[ Bericht 3% gewijzigd door Toverheks op 23-01-2014 14:03:27 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135847812
Billy in de slaapkamer en roept Hakim.....................Hakim ik heb een idee, ik wil uit de groep ( groep van 5) ze heeft geen zin elke morgen daar aan te schuiven.
Hakim vraagt of ze wel met de mercundasin bezig te blijven de hartjes enzo, nee wil Billy ook niet.
Billy vind het beter dat ze gewoon met de kleding bezig is en lekker kan fladderen even knuffelen weer met Hakim en Hakim staat volledig achter haar beslissing. >:)
Ze zegt tegen Aike, Aike ik stap uit de groep uit het *bestuur*, wil niet eind verantwoordelijk wezen, Gio neemt haar taak over, Wil je dat vraagt Billy nadat ze geopperd had dat Gio wel in haar plaats mocht.
Peter zegt, als ik toch mag blijven wil ik Billy haar plaats wel in nemen.
Dit zal wel weer Centraal overlegd moeten worden denk ik :@


Het woord K.U.T. mag niet meer gezegd worden volgens Billy, ze staat weer met een kwastje te verven. ( achter zou wel geklaagd hebben)

[ Bericht 7% gewijzigd door Toverheks op 23-01-2014 14:02:21 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135849012
Er wordt geschilderd. Billy verft een groot frame knalgeel. Ook is ze op een doek aan het schilderen. Abstract. Billy zegt: ik ben nog lang niet klaar, net begonnen. Wat kost het, vraagt Gio. Als ik over een paar dagen klaar ben en alle lagen zitten erop... nou 800 euro zegt Billy. Nouja.... laten we beginnen met 250. er moeten nog zoveel lagen op. Ze staat een beetje slap te lachen. Gio vraagt met welke kwast ze dat doet.

Rienk staat bij een wandje te schrapen met een groot spatelding.

Aike en Hakim in de slaapkamer. Hakim zegt zoals wel vaker dingen gevolgd door, snap je wat ik bedoel. Het gaat over wie wat doet. Het moet allemaal duidelijk zijn. Iedereen moet zich d'r senang bij voelen, zegt Aike. Ze zijn het erover eens. We zijn heel erg korte termijn aan het focussen zegt Aike. We moeten wel die doorkijk krijgen, dat we dat volgende week een beetje hebben staan, waar we naar toe gaan. Doordat we nog niet echt een hele duidelijke visie hebben... die bootcamp is leuk, maar wat voor plek krijgt het in Utopia? Gaan we dat wekelijks doen, of wil Emil dr echt een sportschool van maken.... Niemand heeft er over nagedacht. Wáár gaan we naar toe.
pi_135849070
Paul heeft een kadotje gemaakt voor Billy, een ezel voor haar schilderkunst die nu op tafel staat met haar doek er tegen aan........Ik wordt hier heel blij van, ontzettend lief, wordt er helemaal emotioneel van kirt Billy en omarmd Paul.......
Billy wil meer verf bestellen en ook spuitbussen,zegt ze, want dit is haar uitdaging roept ze.
Billy wil Ala Herman Brood kunst maken en dan verkopen.....ze is helemaal heppie de peppie en hoor Billy vertellen aan Gio dat ze haar schilderijen per 250 euro wilt gaan verkopen, als start prijs.
Volgens Emil heeft ze nu sisikleuren, gaykleurtjes volgens Emil.
Gio geeft schilderles aan Gio, gewoon doen gilt ze je moet durven,, Gio kladdert wat en Billy kirt TOP TOP Gio ik vind het TOP Gio het is nu ONS schilderij.

Peter en Emil staan het spelletje *MikindeMelkbus* te spelen, en hoor Peter steeds de stand door te geven.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_135849143
Hakim en Aike zitten te verzinnen hoe ze de G5 kunnen wijzigen naar G2.
Ze willen samen iets verzinnen dat ze niet meer in de ochtend met zijn 5en op de telefoon te gaan zitten kijken, maar bijvoorbeeld met zijn 2en.
Ze willen niet meer "reagief" reageren: volgens Aike, en minder ADHOC. Daar gaan ze wat voor verzinnen.

Billy: Doe mij maar een lekkere gozer erbij.. of een kunstenaar die meer mijn type is.
Gio: "Oh en allemaal een liefje thuis!"
Aike: Ik wil wel een surferdude hier binnen.
Lot: Of een hele leuke meid.

het gesprek gaat snel op voedsel over. Ze vinden dat het niet goed gaat. Ze willen gewoon normaal eten. Niet steeds pannenkoeken. Meer groentes. Ze krijgen nu weer macaroni met soepgroente.
Lot: Daar zit weer niets in.
Gio: Nee, en anders kookt ze het wel plat.

Het gesprek veranderd snel van richting naar het slapen en nieuwe mogelijke bedden verdeling.
Lot schrok vannacht van Ruud die een nachtmerrie had. Dat komt door het ADHD.
Billy: Ja, dat heb ik ook.. wel niet zo erg als Ruud.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_135849212
Hakim zegt er moet structuur in komen. Aike zegt: we zijn erg aan het reageren, het is erg reactief. Ik wil ook graag proactief bezig zijn met dingen ontwikkelen, in plaats van adhoc reageren.

Charlotte loopt de ruimte in. Giorgio wordt naar de zenderkamer geroepen. Charlotte heeft een groot oranje zeil om haar bed hoofdeinde. Dan zit je lekker in je eigen ruimte en heb je geen last van andere energieën. Kan je lekker zo je afsluiten. Ik wil hier gewoon een leuke meid en geen gezeik. Zegt Charlotte. Billy zegt: doe maar zo'n kunstenaars type, in mijn straatje. Aike wil een surfdude. Charlotte wil een chickie.
pi_135849363
Ruud ligt ook in de snurkhoek. Wie slaapt waar. Ik kan gewoon slapen daar, zegtie. Charlotte zegt: ik lag te slapen in coma, en ik hoor opeens HUHUHUHHU.... ik denk die is gek geworden, helemaal geflipt. Dat was dus Ruud. Ik droom hele rare dingen zegt Ruud, dat dingen instorten. Dat ik onder een brug zit en dat die brug opeens instort. Billy jaja, vanalles, pistolen, allemaal tanden die los zitten, dat heb ik ook. Ruud doet een spontane ontkenning: het heeft helemaal niks met mijn echte leven te maken, ik ben helemaal niet bang dat dingen instorten ofzo.

Ruud: Thuis heb ik het niet zo erg hoor. Ik ben nooit alleen hier.
Aike: dan heb je ook geen tijd om dingetjes te verwerken enzo.
pi_135849631
Rienk en Emil staan bij de kas. Te kijken hoe de deur erop moet. Hoe hij draait. Ieieieie.... ze doen het draaigeluid na. Wat is de draaikant? Of maakt het niet uit. Rienk vertelt iets over iets met pindakaas en wat de smeerkant is. Van Rembo en Rembo. De smeerkant, hahaha.

Schroeven hier, en schroeven daar. En als ie niet werkt, weet je wat ik dan doe? Dan kap ik er mee. Zegt Rienk. Niemand wil dat ding bouwen zegt Emil. Hij brengt onheil haha. een schroef is ook wel genoeg, hahaha. Bizar... Normaal moet je dat inschaven enzo. Maar dat gaat dus niet gebeuren. Ik weet niet eens of ie wel recht hangt. En ja dat maakt uit. Als mijn broer dit ziet krijgtie een rolberoerte. Ik weet niet eens wat een rolberoerte is maar hij krijgt er een.
pi_135849784
Jezus was toch de zoon van een timmerman? Zegt Rienk. Laat hem ons helpen. Emil: Komt jezus met zn accuboor wrrrrroe hahaha. Rienk boort. Ziet er op zich goed uit, maarja, alsie ook maar een milimeter verschil heeft hier, heeft hij hier al een halve centimeter verschil. Zo snel gaat dat. hahaha, de rest van het jaar zit er een scheve deur in. emil: maar de vraag is, isiie DUURZAAM? haha. Nee hij is niet duurzaam, zegt Rienk. We hebben alle materialen gewoon... Van de Bouwmarkt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')