abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:31:09 #1
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135598336


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!


Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe



[ Bericht 1% gewijzigd door SosuaCafe op 19-01-2014 11:23:15 ]
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:31:19 #2
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135598340
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:20 schreef Iemand91 het volgende:
Zojuist de bekende krabber van Tinydeal binnengekregen. (6 januari besteld; shipping uit China leeft weer wat op - tijdelijk) en de mesjes uit Turkije zijn ook al even binnen (zelfde datum besteld, 14 januari binnengekregen).

Straks even langs de Trekpleister/Kruidvat o.i.d. voor de kwast en (blijkbaar) zo'n tubetje Palmolive halen. Dan nog eens wat lezen hoe en wat en rustig moment kiezen om het uit te proberen.

Ben benieuwd :P
Koop niet die goedkope kwast van dvh. Dat is echt waardeloos. Kijk of je op de markt een omega kan krijgen o.i.d. Die zijn een stuk prettiger om mee te beginnen. Kost je maar iets van ¤8,- ofzo.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:52:21 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135599157
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:31 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Koop niet die goedkope kwast van dvh. Dat is echt waardeloos. Kijk of je op de markt een omega kan krijgen o.i.d. Die zijn een stuk prettiger om mee te beginnen. Kost je maar iets van ¤8,- ofzo.
Bij de trekpleister hebben ze ook een omega van amper 10 euro liggen dacht ik.
Maarrrr, ik ben begonnen met een kwastje van de kruidvat en die werkt prima.
pi_135599628
Ik zou het bijna gaan uitproberen. Na 30 jaar electrisch scheren...
  vrijdag 17 januari 2014 @ 13:14:17 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135599881
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:07 schreef RetepV het volgende:
Ik zou het bijna gaan uitproberen. Na 30 jaar electrisch scheren...
Gewoon een keer proberen. Voor een paar tientjes ben je klaar. Is het niks voor je dan is het een klein verlies.
pi_135600128
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Gewoon een keer proberen. Voor een paar tientjes ben je klaar. Is het niks voor je dan is het een klein verlies.
Of een groot (bloed)verlies. :D

Maar ik heb last van ingegroeide haren en wordt daar inmiddels wel een beetje moe van.
pi_135600174
Scheren met een double edge is echt heerlijk glad tegenover electrisch scheren.
Met electrisch scheren moet ik mij meestal 2 keer op een dag scheren.
Open scheermes wil ik ook nog wel een keer proberen maar ben echt bang dat ik mijzelf daarmee volledig open haal.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 13:24:07 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135600268
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:20 schreef RetepV het volgende:

[..]

Of een groot (bloed)verlies. :D

Maar ik heb last van ingegroeide haren en wordt daar inmiddels wel een beetje moe van.
Als je nat scheert?

Kan nog weleens komen door een cartridge waar 11 mesjes inzitten. Ik heb sinds ik ben overgestapt op DE scheren nergens meer last van. Ja, het duurt wat langer maar dat heb ik er voor over.

Bloeden viel bij mij mee de eerste keer, nu snij ik me nooit meer.
pi_135600419
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als je nat scheert?

Kan nog weleens komen door een cartridge waar 11 mesjes inzitten. Ik heb sinds ik ben overgestapt op DE scheren nergens meer last van. Ja, het duurt wat langer maar dat heb ik er voor over.

Bloeden viel bij mij mee de eerste keer, nu snij ik me nooit meer.
Nee, ingegroeide haren met electrisch scheren.

Ik realiseer me dat mijn Pa zich niet helemaal juist aan zijn opvoedingstaak heeft gehouden en mij nooit geleerd heeft hoe ik moet natscheren. Ook al deed hij het vroeger zelf wel. Maar tja, mijn Pa werkte bij Philips, dus dat zal wel het een en ander verklaren m.b.t. de manier van scheren die hij mij aangeleerd heeft. :)
  vrijdag 17 januari 2014 @ 13:38:54 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135600842
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:28 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nee, ingegroeide haren met electrisch scheren.

Ik realiseer me dat mijn Pa zich niet helemaal juist aan zijn opvoedingstaak heeft gehouden en mij nooit geleerd heeft hoe ik moet natscheren. Ook al deed hij het vroeger zelf wel. Maar tja, mijn Pa werkte bij Philips, dus dat zal wel het een en ander verklaren m.b.t. de manier van scheren die hij mij aangeleerd heeft. :)
Kijk wat video's op Youtube en je hebt het zo onder de knie.
pi_135602695
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Gewoon een keer proberen. Voor een paar tientjes ben je klaar. Is het niks voor je dan is het een klein verlies.
Volgens mij kun je zelfs al een setje bij elkaar verzamelen voor minder dan ¤ 10, maar dan zal je een Omega bij de Trekpleister moeten kopen en die Trekpleister is niet overal in Nederland.

Dus dan mag je genoegen nemen met andere scheerkwasten of moet je maar online opzoek gaan en als je dan bij de gevestigde Nederlandse webshops besteld dan ben je direct zo'n ¤ 6 kwijt aan verzendkosten.

Ik zelf heb gister avond een virginiasheng Finest badger scheerkwast gekocht en virginiasheng is een nieuwe Chinese verkoper die blijkbaar net als Frank Shaving voor weinig geld goede dashaar scheerkwasten verkoopt.

Maar Frank Shaving heeft de prijzen ook echt heel veel verhoogt en daarom heb ik juist die scheerkwast van virginiasheng gekocht want op B&B kon ik positive berichten vinden en dat was voor mij genoeg om eentje aan te schaffen voor zo'n ¤ 12.

Maar goed mijn ervaringen zal ik wel ergens in februari laten weten.
pi_135604691
Heeft er iemand ervaring met double edge scheermesjes van nationaal?
Heb net 2 pakjes gekregen maar ben opzoek naar scheer ervaringen ermee.


[ Bericht 38% gewijzigd door Balsam op 17-01-2014 22:18:56 ]
pi_135608426
Laatste werkstukje voor iemand:

Camo G10, Camo wig, nikkel zilver pins.









pi_135616660
Ziet er zeer goed uit, ook leuk dat je zo'n aambeeld hebt.
pi_135619984
Bedankt. Aambeeldje gebruik ik om te pinnen. Erg handig.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 08:36:02 #16
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_135633196
Ik wist dat de Fat Boys van Gilette gewilde krabbers waren...
er gaat nu een van de hand voor +250 euro (ex verzending).
Ik heb een (bijna) mint condition voor (als ik het snel zeg is het geen groot bedrag; 53 euro in verzending)

Zo een dus
Starbucks, waar blijf je
  zaterdag 18 januari 2014 @ 08:38:21 #17
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_135633219
@Shaggy8675
Ik lurk al tijden in dit topic; moet toch even mijn complimenten uiten.
Wat een vakmanschap! Zelf aangeleerd?
Camo G10, wat een mes
Starbucks, waar blijf je
pi_135636132
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 08:36 schreef doctor.starbucks het volgende:
Ik wist dat de Fat Boys van Gilette gewilde krabbers waren...
er gaat nu een van de hand voor +250 euro (ex verzending).
Ik heb een (bijna) mint condition voor (als ik het snel zeg is het geen groot bedrag; 53 euro in verzending)

Zo een dus
[ afbeelding ]
Die vintage krabbers vind ik persoonlijk behoorlijk overrated. Ja ze zijn goed hoor, maar om er dan zoveel geld voor neer te tellen?

Wat mij betreft kun je tegenwoordig beter een Edwin Jagger of Merkur kopen en als je dan toch een Gillette krabber wilt dan kun je ook een nieuwe kopen voor ¤ 2,52.

Ik zelf heb alleen een tijdje een Gillette Super Speed gehad en die werkte goed, maar niet beter dan een moderne krabber, maar ook niet slechtere ;)
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:57:06 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135637761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 08:36 schreef doctor.starbucks het volgende:
Ik wist dat de Fat Boys van Gilette gewilde krabbers waren...
er gaat nu een van de hand voor +250 euro (ex verzending).
Ik heb een (bijna) mint condition voor (als ik het snel zeg is het geen groot bedrag; 53 euro in verzending)

Zo een dus
[ afbeelding ]
Pff, geloof er vrij weinig van dat een Fatboy zoveel beter is dan een EJ van 30 Euro.
Is zeker vooral voor de verzamelaars?
pi_135638323
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 08:38 schreef doctor.starbucks het volgende:
@Shaggy8675
Ik lurk al tijden in dit topic; moet toch even mijn complimenten uiten.
Wat een vakmanschap! Zelf aangeleerd?
Camo G10, wat een mes
Dank je.

Ja, zelf aangeleerd. Maar ben wel een beetje handig met kleine knutseldingen zeg maar. Leuke en leerzame bezigheid :)
Maar de klant was er ook erg tevreden mee. Dat is de beste feedback die je kan krijgen. Motiveert om nog mooiere dingen te maken. Heb nu iets in mijn hoofd zitten waar ik mijn ei wel in kwijt kan denk ik, tipje van de sluier, het moet zwart worden met zilver of zelfs witgoud accent })
  zaterdag 18 januari 2014 @ 13:24:15 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135638526
Zo.. net 50 van deze besteld uit India (¤4,90 incl verzenden)
Had er goede verhalen over gehoord, dus ga ik ze maar even proberen.. :Y
India is wel een beetje het walhalla voor goedkoop maar goed DE scheren, heb ik het idee


quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Die vintage krabbers vind ik persoonlijk behoorlijk overrated. Ja ze zijn goed hoor, maar om er dan zoveel geld voor neer te tellen?

Wat mij betreft kun je tegenwoordig beter een Edwin Jagger of Merkur kopen en als je dan toch een Gillette krabber wilt dan kun je ook een nieuwe kopen voor ¤ 2,52.

Ik zelf heb alleen een tijdje een Gillette Super Speed gehad en die werkte goed, maar niet beter dan een moderne krabber, maar ook niet slechtere ;)
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Pff, geloof er vrij weinig van dat een Fatboy zoveel beter is dan een EJ van 30 Euro.
Is zeker vooral voor de verzamelaars?
Als je een verstelbare zoekt, is er niet erg veel keus, dezelfde kwaliteit kan simpelweg niet meer gemaakt worden, de plating bijv. is zeer goed, maar ook zeer slecht voor het milieu om te maken (het kan wel, maar dan zou het redelijk onbetaalbaar worden)

Fatboy's zijn wel erg overrated qua adjustable, een Slim of Super adjustable, is niet minder in kwaliteit, wel in prijs.

EJ heeft toch geen verstelbare?
Ik ken enkel Merkur (Progress, Futur en Vision) en een Russische replica van Gillette, die verstelbaar zijn.. (maar Merkur is qua prijs vergelijkbaar met een oude Gillette)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_135640397
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:24 schreef Snowballed het volgende:
Zo.. net 50 van deze besteld uit India (¤4,90 incl verzenden)
Had er goede verhalen over gehoord, dus ga ik ze maar even proberen.. :Y
India is wel een beetje het walhalla voor goedkoop maar goed DE scheren, heb ik het idee
[ afbeelding ]
Scherpe prijs voor 50 mesjes ;)

quote:
Als je een verstelbare zoekt, is er niet erg veel keus, dezelfde kwaliteit kan simpelweg niet meer gemaakt worden, de plating bijv. is zeer goed, maar ook zeer slecht voor het milieu om te maken (het kan wel, maar dan zou het redelijk onbetaalbaar worden)

Fatboy's zijn wel erg overrated qua adjustable, een Slim of Super adjustable, is niet minder in kwaliteit, wel in prijs.

EJ heeft toch geen verstelbare?
Ik ken enkel Merkur (Progress, Futur en Vision) en een Russische replica van Gillette, die verstelbaar zijn.. (maar Merkur is qua prijs vergelijkbaar met een oude Gillette)
Klopt als je een verstelbare zoekt dan heb je niet veel keuze, maar ze zijn wel te krijgen van Merkur en die schijnen heel wat aggrasiever te zijn dan verstelbare van Gillette.

Maar goed vraag me alleen al af of een verstelbare echt zoveel meerwaarde bied tegen over een gewone krabber en ik denk persoonlijk van niet of je moet de mildheid of agressiviteit van je krabber geregeld willen aanpassen.

Want anders kun je beter een krabber kiezen die of mild is zoals een Chinese Gillette Tech of eentje die iets agressiever zoals een Edwin Jagger of Merkur bijvoorbeeld.

En de Edwin Jaggers en Merkurs zijn van minstens zo'n goede kwaliteit als die vintage Gillette's en ze zijn gewoon goed verkrijgbaar tegen redelijke prijzen.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 22:05:38 #23
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135657488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:27 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Scherpe prijs voor 50 mesjes ;)

[..]

Klopt als je een verstelbare zoekt dan heb je niet veel keuze, maar ze zijn wel te krijgen van Merkur en die schijnen heel wat aggrasiever te zijn dan verstelbare van Gillette.

Maar goed vraag me alleen al af of een verstelbare echt zoveel meerwaarde bied tegen over een gewone krabber en ik denk persoonlijk van niet of je moet de mildheid of agressiviteit van je krabber geregeld willen aanpassen.

Want anders kun je beter een krabber kiezen die of mild is zoals een Chinese Gillette Tech of eentje die iets agressiever zoals een Edwin Jagger of Merkur bijvoorbeeld.

En de Edwin Jaggers en Merkurs zijn van minstens zo'n goede kwaliteit als die vintage Gillette's en ze zijn gewoon goed verkrijgbaar tegen redelijke prijzen.
Ja het zijn de goedkoopste 50 mesjes op dit moment op heeeybay geloof ik.. 8-)

Je kunt nog best koopjes vinden als je de juiste hoekjes van ebay kent, maar over het algemeen zijn adjustables (te) duur..

Ik vind het erg handig om wat langere haren (nek bijv) te scheren op een andere setting, dan waar ik mn gezicht op scheer..
Je kunt het een beetje vergelijken met een open en closed comb in 1

De kwaliteit is toch wel verschillend, Merkur heeft snel problemen met de (kunststof) verstel "moer" van de Progress, schijnt... Ik weet ook dat nickel van nu,(als je het nog kan vinden) niet meer zo goed is dan in het verleden, en dat geld ook vaak voor de versie in chroom coating.
Mijn twee Gillette's zijn meer dan vijftig jaar oud en nog erg netjes, ik weet bijna zeker dat die kwaliteit er niet meer is.. ze overleven mij wel

Niet dat andere krabbers slecht zijn ofzo hoor, absoluut niet ;) (anders had ik niet een aantal andere)

Je kan idd ook twee verschillende krabbers aanschaffen voor het geld van 1 adjustable.. maar die heeft negen settings (en laat ik nou dol zijn op verschillende standjes... :9 )
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 19 januari 2014 @ 11:23:45 #24
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_135669243
Filmpje aan de OP toegevoegd.

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_135670485
Dat heet gewoon reclame hoor ;) Hoe mooi het filmpje ook is ze promoten gewoon hun eigen producten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')