abonnement Unibet Coolblue
pi_135588667
Nog geen mooie OP maar wel een deel 7 over dit fascinerende land.

Vorige delen:
TRV / [centraal] India
TRV / India (deel 2)
TRV / India (Deel 3)
TRV / India (deel 4)
TRV / India (deel 5)
TRV / India (deel 6)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2014 00:08:37 ]
pi_135592838
Ik ga mijn vraag ook nog even hier plaatsen, bedankt voor je elephanta caves tip MCH!

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:05 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik moet voor mijn werk een weekje naar India-Mumbai toe waarbij ik 1 weekend kan overbruggen. India is een groot land, en ik vroeg me daarom af welke plekken de moeite waard zijn te bezoeken als je maar enkele dagen in Mumbai bent :). Heeft er iemand tips?

Daarnaast vroeg ik me ook af of het in Mumbai verstandig is om malaria tabletten te nemen, of dat alleen een DEET spray voldoende is.
BlaBlaBla
pi_135608373
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ga mijn vraag ook nog even hier plaatsen, bedankt voor je elephanta caves tip MCH!

[..]

Ik had nog gekeken naar de stad Pune maar dan ben je gelijk ongeveer 3-4 uur enkele reis zoet in de trein.
pi_135609627
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:21 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ga mijn vraag ook nog even hier plaatsen, bedankt voor je elephanta caves tip MCH!

[..]

In de stad is DEET spray voldoende.

In Mumbai kun je 1 dag in het zuiden van de stad langs alle koloniale gebouwen (station, universiteit, taj mahal hotel enz) en andere highlights als dhobi ghat, hadji ali moskee . Ik zou (al dan niet georganiseerd) de slums van Dharavi intrekken. Dagje naar het noorden waar Bandra en Juhu de moeite waard zij om sfeer te proeven van het rijkere en hippere India. Als je de stad wilt ontvluchten zou je ook nog een lowcoster naar Goa kunnen overwegen. Is een uurtje vliegen.
pi_135610721
Wil dit jaar ook India gaan bezoeken. Zal wel pas ergens in November/December zijn waarschijnlijk dus nog even wachten.
pi_135832203
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:28 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

In de stad is DEET spray voldoende.

In Mumbai kun je 1 dag in het zuiden van de stad langs alle koloniale gebouwen (station, universiteit, taj mahal hotel enz) en andere highlights als dhobi ghat, hadji ali moskee . Ik zou (al dan niet georganiseerd) de slums van Dharavi intrekken. Dagje naar het noorden waar Bandra en Juhu de moeite waard zij om sfeer te proeven van het rijkere en hippere India. Als je de stad wilt ontvluchten zou je ook nog een lowcoster naar Goa kunnen overwegen. Is een uurtje vliegen.
Is het niet verstandiger om de slums van dharavi georganiseerd te bezoeken? Lijkt me niet helemaal veilig om daar als blanke alleen door heen te banjeren.
BlaBlaBla
pi_135832332
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:39 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger om de slums van dharavi georganiseerd te bezoeken? Lijkt me niet helemaal veilig om daar als blanke alleen door heen te banjeren.
Heb 3,5 maand in India gewoond en me geen moment onveilig gevoeld, ook niet in de slums.
pi_135834640
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:39 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger om de slums van dharavi georganiseerd te bezoeken? Lijkt me niet helemaal veilig om daar als blanke alleen door heen te banjeren.
Kan gewoon, camera thuis laten. Het is geen dierentuin of museum.
pi_136710495
India, wat een land zeg, chaos, rommel, herrie, armoede, sloppenwijken, rijkdom, vriendelijke mensen, prachtige natuur, heerlijk eten etc. Geweldig vond ik het, ik heb er mijn ogen uitgekeken, en ieder moment genoten. Een ervaring die lang bij zal blijven, en ik zeker nog een keer ga herhalen :).
BlaBlaBla
pi_136938326
Ik ga begin april een kameraad van mij opzoeken die in Bangalore woont en daarna wil ik nog wat rondtrekken in het zuiden voor ik weer verder reis naar Sri Lanka. Ik heb ongeveer 2 weken en ik ben van plan van Bangalore naar Kochi te vliegen (iemand ervaringen met Spicejet en/of Indigo?). Daarna wil ik naar Munnar, Periyar en Madurai en/of Chennai, vanuit 1 van die 2 steden vlieg ik naar Colombo.

Nou is mijn vraag of ik in dit voorlopige routeschema nog belangrijke zaken mis en of het moeilijk is om van Kochi naar Munnar/Periyar te raken. Ik reis overigens alleen en ben een vrij ervaren reiziger. Alvast bedankt! :)
pi_160542948
Recent iemand nog in India geweest?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zondag 13 maart 2016 @ 16:30:29 #12
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_160638605
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 15:24 schreef daanski82 het volgende:
Recent iemand nog in India geweest?
Yup afgelopen jaar ben ik 5 maanden in India geweest wat wil je weten?
pi_162769010
*Kick* :)

Mijn plan is een reis naar India te maken rondom december met de volgende plaatsen:
in een week of 4...

Is dit haalbaar , en/of heeft iemand nog tips?

Delhi
Delhi
Delhi - Jaisalmer
Jaisalmer
Jaisalmer - Jodhpur
Jodhpur
Jodhpur - dairpur
Udairpur
Bundi
Bundi - Jaipur
Jaipur
Jaipur
Jaipur - Agra
Agra - Orcha
Orcha
Orcha - Khajuraho
Khajuraho -Varanasi (vliegtuig)
Varanasi
Varanasi
Varanasi - Bodgaya
Bodgaya
Bodgaya - Kolkata
Kolkata
Kolkata
Kolkata/terugvlucht

* Kolkata lijkt me een mooi einde van de reis - ook om vanuit terug te vliegen
* Tussendoor treinreizen denk ik wel noodzakelijk
* Dagen hoeven natuurlijk niet vast te staan - kan ook "vrij" reizen . alleen is richting soms wel handig :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Landgeld op 05-06-2016 20:22:57 ]
Love is in the air!
  zondag 5 juni 2016 @ 23:23:23 #14
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_162776686
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:12 schreef Landgeld het volgende:
*Kick* :)

Mijn plan is een reis naar India te maken rondom december met de volgende plaatsen:
in een week of 4...

Is dit haalbaar , en/of heeft iemand nog tips?

Delhi
Delhi
Delhi - Jaisalmer
Jaisalmer
Jaisalmer - Jodhpur
Jodhpur
Jodhpur - dairpur
Udairpur
Bundi
Bundi - Jaipur
Jaipur
Jaipur
Jaipur - Agra
Agra - Orcha
Orcha
Orcha - Khajuraho
Khajuraho -Varanasi (vliegtuig)
Varanasi
Varanasi
Varanasi - Bodgaya
Bodgaya
Bodgaya - Kolkata
Kolkata
Kolkata
Kolkata/terugvlucht

* Kolkata lijkt me een mooi einde van de reis - ook om vanuit terug te vliegen
* Tussendoor treinreizen denk ik wel noodzakelijk
* Dagen hoeven natuurlijk niet vast te staan - kan ook "vrij" reizen . alleen is richting soms wel handig :)
Doe jezelf een heel groot plezier en doe de helft ;)

Kom er morgen even op terug met iets wat in 4 weken haalbaar is.
pi_162781871
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 23:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Doe jezelf een heel groot plezier en doe de helft ;)

Kom er morgen even op terug met iets wat in 4 weken haalbaar is.
^O^
Thanks alvast. Ben wel benieuwd. Planning dus nu te vol ?
Love is in the air!
pi_162782510
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:35 schreef Landgeld het volgende:

[..]

^O^
Thanks alvast. Ben wel benieuwd. Planning dus nu te vol ?
Ik zou niks overslaan van deze reis. Althans niet het Rajasthan gedeelte. Het zijn wel veel reisbewegingen maar wel allemaal highlights die je gezien moet hebben. Echter zijn het ook geen wereldsteden waarin je dagenlang vermaak kan hebben. Dus afstrepen en weer gaan. Hoef je later niet nog eens terug omdat je een paar dingen hebt overgeslagen.
pi_162787532
Tips natuurlijk welkom :)
Love is in the air!
  maandag 6 juni 2016 @ 14:54:04 #18
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_162788675
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 09:35 schreef Landgeld het volgende:

[..]

^O^
Thanks alvast. Ben wel benieuwd. Planning dus nu te vol ?
Mijn ervaring met reizen is dat hoe minder je erin propt hoe fijner je reis is. Je gaat ook steden in India treffen waar je niks mee hebt en dan moet je ook gewoon meteen doorgaan maar als je in een stad zit die voor jou top is en je moet na een dag weg dan is dat gewoon balen.

Rajestan vond ik zelf erg overschat en heel erg toeristisch maar ik snap de aantrekkingskracht ook wel want er zijn zeker mooie dingen te zien.

Wat ik een leuk tripje vond van ongeveer een maand was via Varenassi naar kalkotta omhoog naar west Bengal richting Kalimpong of eventueel Darjeeling en je moet dan zeker ook door reizen naar Sikim je hebt daar prachtige natuur en bijna al het vervoer gaat via jeeps waardoor je echt prachtige watervallen, gigantische wouden en veel apen en andere beesten ziet in het wild.
pi_162788851
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Rajestan vond ik zelf erg overschat en heel erg toeristisch maar ik snap de aantrekkingskracht ook wel want er zijn zeker mooie dingen te zien.

Omg, we hebben hier te maken met een doorgewinterde reiziger. _O_ _O_ _O_ :')
  maandag 6 juni 2016 @ 19:15:00 #20
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_162795272
quote:
13s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Omg, we hebben hier te maken met een doorgewinterde reiziger. _O_ _O_ _O_ :')
Dat valt mee maar er is veel meer te zien dan dat stukje India waar 95% van de toeristen heen gaat.
pi_162795862
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:15 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dat valt mee maar er is veel meer te zien dan dat stukje India waar 95% van de toeristen heen gaat.
Kampioen open deuren. _O_

Deze reis is een mooi begin.
  maandag 6 juni 2016 @ 19:54:22 #22
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_162796497
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Kampioen open deuren. _O_

Deze reis is een mooi begin.
Zeg toch ook niet dat het niet mooi is. Ik zeg alleen dat ik het te veel vind om in die weken te doen. Doe lekker wat minder en geniet meer van de schoonheid van het land in plaats van er zoveel mogelijk in te proppen.
pi_162800625
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Zeg toch ook niet dat het niet mooi is. Ik zeg alleen dat ik het te veel vind om in die weken te doen. Doe lekker wat minder en geniet meer van de schoonheid van het land in plaats van er zoveel mogelijk in te proppen.
Je hebt wel humor, schoonheid van het land. :+
  maandag 6 juni 2016 @ 21:42:53 #24
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_162800764
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Je hebt wel humor, schoonheid van het land. :+
Alleen in de hele grote steden vond ik het verschrikkelijk. Delhi is dan ook nog echt het dieptepunt.
pi_162800797
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Alleen in de hele grote steden vond ik het verschrikkelijk. Delhi is dan ook nog echt het dieptepunt.
Weet ik niet. In Delhi kunnen ze wel een mooie schone metro maken.
pi_162813413
Tips mbt het reisschema uiteraard welkom :)
Love is in the air!
pi_162814454
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:18 schreef Landgeld het volgende:
Tips mbt het reisschema uiteraard welkom :)
Een reisschema voor een India-reis is iets wat je thuis fijn kunt verzinnen maar eenmaal in India loopt alles waarschijnlijk toch helemaal anders. India laat zich niet zo makkelijk plannen. Mijn tip: kies twee of drie plekken die je sowieso wil zien/bezoeken; laat de rest over aan het toeval en de situatie.
pi_162815186
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:53 schreef Farenji het volgende:

[..]

Een reisschema voor een India-reis is iets wat je thuis fijn kunt verzinnen maar eenmaal in India loopt alles waarschijnlijk toch helemaal anders. India laat zich niet zo makkelijk plannen. Mijn tip: kies twee of drie plekken die je sowieso wil zien/bezoeken; laat de rest over aan het toeval en de situatie.
Als je wat extra wil en kan betalen dan zou Landgeld natuurlijk van te voren kunnen overwegen om alvast treinen te boeken. Zit je ook niet met wachtlijsten etc.
pi_162815688
Misschien is het wel zo handig en leuk om open te laten. Alleen moet ik wel een ticket boeken van.

Heen naar Delhi en terug vanaf Kalkota vastleggen/boeken realistisch voor een reis van 4 weken?
Love is in the air!
pi_162816979
Mijn eerste India/reis ging oké zonder iets vooraf te boeken. Het bleek echter vrij onhandig - le bussen en treinen waren ruim van tevoren volgeboekt (was met kerst en O/N). De tweede keer had ik mijn treinen en vliegtickets vooraf geboekt. Dat liep allemaal perfect.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162816983
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:37 schreef Landgeld het volgende:
Misschien is het wel zo handig en leuk om open te laten. Alleen moet ik wel een ticket boeken van.

Heen naar Delhi en terug vanaf Kalkota vastleggen/boeken realistisch voor een reis van 4 weken?
Dat is wel realistisch genoeg inderdaad. Ik zou alleen niet op de laatste dag aankomen in Kalkutta.
pi_162817059
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 15:25 schreef miro86 het volgende:
Mijn eerste India/reis ging oké zonder iets vooraf te boeken. Het bleek echter vrij onhandig - le bussen en treinen waren ruim van tevoren volgeboekt (was met kerst en O/N). De tweede keer had ik mijn treinen en vliegtickets vooraf geboekt. Dat liep allemaal perfect.
In 6 weekjes India kon ik bijna altijd wel komen waar ik wilde. Meerdere keren op de RAC gestaan, gelukkig maar 1x een halve nachtrit een bed moeten delen met m'n vriendin. Zit je allebei met de knieën opgetrokken te slapen. :7
pi_162817543
Je komt er wel... het is alleen niet altijd even fijn. Op mn tweede reis leerde ik een Canadees meisje kennen in Jodhpur. Ik had een ticket naar Jaisalmer en dat leek haar ook wel leuk. RAC waren er niet en ze zou iets als WL130 zijn ofzo. Tatkal gign ook niet, dus zij besloot om met de bus te gaan.12 uur met een wissel in the middle of nowhere. Vond ze achteraf geen geweldig idee. Bhangkoekjes moesten genuttigd worden.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162817776
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 15:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is wel realistisch genoeg inderdaad. Ik zou alleen niet op de laatste dag aankomen in Kalkutta.
Kolkata vond ik een toffe stad, daar kun je wel een paar daagjes slijten. Fijne atmosfeer, geweldig streetfood en restaurants, en een paar leuke bezienswaardigheden.
pi_162819388
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 15:47 schreef miro86 het volgende:
Je komt er wel... het is alleen niet altijd even fijn. Op mn tweede reis leerde ik een Canadees meisje kennen in Jodhpur. Ik had een ticket naar Jaisalmer en dat leek haar ook wel leuk. RAC waren er niet en ze zou iets als WL130 zijn ofzo. Tatkal gign ook niet, dus zij besloot om met de bus te gaan.12 uur met een wissel in the middle of nowhere. Vond ze achteraf geen geweldig idee. Bhangkoekjes moesten genuttigd worden.
Ik zou sowieso als vrouw niet alleen reizen in India. :')
  dinsdag 7 juni 2016 @ 17:24:29 #36
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_162820026
Altijd vragen voor tatkal inderdaad als je veel met de trein gaat. Wat vaak ook beter werkt is als je de treinritten zelf boekt in een internet café. Sommige "travelagencies" hebben echt geen idee wat ze doen.
pi_162827303
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:24 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Altijd vragen voor tatkal inderdaad als je veel met de trein gaat. Wat vaak ook beter werkt is als je de treinritten zelf boekt in een internet café. Sommige "travelagencies" hebben echt geen idee wat ze doen.
Plus ff de ritprijs checken. Een kleine opslag okay maar soms verzinnen ze zelf de meest debiele prijzen.
pi_162833795
Welke plaatsen zouden jullie in ieder geval aanraden op basis van mijn reisschema?

Keuze nog even tussen vastleggen of open laten.

Heen Delhi en terug Kalkota kan dus sowieso.
Love is in the air!
pi_162835306
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 07:10 schreef Landgeld het volgende:
Welke plaatsen zouden jullie in ieder geval aanraden op basis van mijn reisschema?

Keuze nog even tussen vastleggen of open laten.

Heen Delhi en terug Kalkota kan dus sowieso.
Van jouw lijstje ben ik alleen in Delhi, Jaipur en Kolkata geweest. Delhi wilde ik graag zo snel mogelijk weer vergeten, kutstad. Jaipur was erg mooi maar toeristisch, Kolkata vond ik ook tof. Ik heb Agra met de Taj Mahal geskipped omdat ik er gewoon geen zin in had, had het gehad met het massatoerisme (ik ben na Jaipur 2 maanden op het strand van Goa gaan liggen). Varanasi zou ik graag een keer willen ervaren, Khajuraho lijkt me grappig vanwege de love tempels; Bodgaya is interessant omdat Gautama Boeddha hier z'n verlichtingsmoment zou hebben ervaren maar ik weet niet of dat de stad ook interessant maakt. De rest zegt me niet veel maar dat zegt ook niks. :P
pi_162837029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 07:10 schreef Landgeld het volgende:
Welke plaatsen zouden jullie in ieder geval aanraden op basis van mijn reisschema?

Keuze nog even tussen vastleggen of open laten.

Heen Delhi en terug Kalkota kan dus sowieso.
Als je nog nooit in een woestijn hebt geslapen vind ik een desert tour vanuit Jaisalmer echt een aanrader. Slapen in de open lucht. ^O^
pi_162838456
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Als je nog nooit in een woestijn hebt geslapen vind ik een desert tour vanuit Jaisalmer echt een aanrader. Slapen in de open lucht. ^O^
Als je dat doet, zorg dan dat je echt ver in de woestijn komt (jeep dus). Als je in de buurt blijft (kamelen afstand) zul je altijd van die windmolens blijven zien . Afzichtelijk overdag en terig irritant 's nachts. Ik had het alsnog naar mn zin (zie verhaal in #33)

Als je toch op een kameel gaat, vergeet niet dat dit behoorlijk pijn kan doen. Als je meer dan één nacht blijft (dus 3 dagen op een kameel) zijn bhangkoekjes een fijne pijnstiller...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162838562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 12:26 schreef miro86 het volgende:

[..]

Als je dat doet, zorg dan dat je echt ver in de woestijn komt (jeep dus). Als je in de buurt blijft (kamelen afstand) zul je altijd van die windmolens blijven zien . Afzichtelijk overdag en terig irritant 's nachts. Ik had het alsnog naar mn zin (zie verhaal in #33)

Als je toch op een kameel gaat, vergeet niet dat dit behoorlijk pijn kan doen. Als je meer dan één nacht blijft (dus 3 dagen op een kameel) zijn bhangkoekjes een fijne pijnstiller...
We zijn eerst met een Jeep ergens heen gegaan en toen op een kameel. Op de terugweg wel wat windmolens gezien, 's nachts niet opgevallen. Misschien hebben ze in 3 jaar tijd wel de hele boel er mee volgegooid. Spierpijn krijg je sowieso wel. 8)7
pi_162838574
1 nacht en dus 2x een paar uur op een kameel vind ik ook wel weer best. :')
pi_162858688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Als je nog nooit in een woestijn hebt geslapen vind ik een desert tour vanuit Jaisalmer echt een aanrader. Slapen in de open lucht. ^O^
Cool. Ook in de wintermaanden te doen?
Love is in the air!
pi_162860485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:43 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Cool. Ook in de wintermaanden te doen?
Dat moet je zelf maar even Googlen, wij deden het eind feb/begin maart en toen was het gewoon heettt.
pi_162860909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 15:55 schreef Farenji het volgende:

[..]

Kolkata vond ik een toffe stad, daar kun je wel een paar daagjes slijten. Fijne atmosfeer, geweldig streetfood en restaurants, en een paar leuke bezienswaardigheden.
Eens, vaak geweest daar. Bijzondere stad waar weinig toeristen komen. Veel historie, cultuur en Bengaals eten is iets wat in het Westen onbekend is (Indiase restaurants in Nederland serveren noord-Indiaas eten). Spotgoedkoop daar ook. Kolkata wordt ook wel de culture capital van India genoemd.

Delhi vind ik echt verschrikkelijk. Ben overigens sowieso geen groot fan van de grote steden vanwege de vervuiling en armoede.
  donderdag 9 juni 2016 @ 10:31:03 #47
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_162861062
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:23 schreef Homey het volgende:

[..]

Eens, vaak geweest daar. Bijzondere stad waar weinig toeristen komen. Veel historie, cultuur en Bengaals eten is iets wat in het Westen onbekend is (Indiase restaurants in Nederland serveren noord-Indiaas eten). Spotgoedkoop daar ook. Kolkata wordt ook wel de culture capital van India genoemd.

Delhi vind ik echt verschrikkelijk. Ben overigens sowieso geen groot fan van de grote steden vanwege de vervuiling en armoede.
Momo's O+

Iemand hier ooit in Gokarna geweest? Beste strand wat ik ooit heb gezien :)
pi_162861618
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:23 schreef Homey het volgende:

[..]

Eens, vaak geweest daar. Bijzondere stad waar weinig toeristen komen. Veel historie, cultuur en Bengaals eten is iets wat in het Westen onbekend is (Indiase restaurants in Nederland serveren noord-Indiaas eten). Spotgoedkoop daar ook. Kolkata wordt ook wel de culture capital van India genoemd.

Delhi vind ik echt verschrikkelijk. Ben overigens sowieso geen groot fan van de grote steden vanwege de vervuiling en armoede.
Die armoede lijkt me net zo schrijnend in kleinere steden hoor.
pi_162861635
Ik hoop nog steeds een keer Dosa's te spotten in Nederland. Vond ik altijd wel een chill ontbijt.
pi_162861678
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:01 schreef MCH het volgende:
Ik hoop nog steeds een keer Dosa's te spotten in Nederland. Vond ik altijd wel een chill ontbijt.
http://www.saravanabhavan(...)&cy=Amsterdam&rid=98

beste dosa's van Nederland....zaak zit vol met Indiase expats.
pi_162861687
Iemand wel eens in Bijapur geweest? Vond ik wel 1 van de hoogtepunten en helemaal niet toeristisch. Staat o.a. het gebouw wat het voorbeeld is geweest voor de Taj Mahal.
pi_162861944
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:12 schreef Landgeld het volgende:
*Kick* :)

Mijn plan is een reis naar India te maken rondom december met de volgende plaatsen:
in een week of 4...

Is dit haalbaar , en/of heeft iemand nog tips?

Delhi
Delhi
Delhi - Jaisalmer
Jaisalmer
Jaisalmer - Jodhpur
Jodhpur
Jodhpur - dairpur
Udairpur
Bundi
Bundi - Jaipur
Jaipur
Jaipur
Jaipur - Agra
Agra - Orcha
Orcha
Orcha - Khajuraho
Khajuraho -Varanasi (vliegtuig)
Varanasi
Varanasi
Varanasi - Bodgaya
Bodgaya
Bodgaya - Kolkata
Kolkata
Kolkata
Kolkata/terugvlucht

* Kolkata lijkt me een mooi einde van de reis - ook om vanuit terug te vliegen
* Tussendoor treinreizen denk ik wel noodzakelijk
* Dagen hoeven natuurlijk niet vast te staan - kan ook "vrij" reizen . alleen is richting soms wel handig :)
zijn deze steden allemaal "must" do - of is er ook een kortere ronde van te maken?
Love is in the air!
pi_162861992
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:01 schreef MCH het volgende:
Ik hoop nog steeds een keer Dosa's te spotten in Nederland. Vond ik altijd wel een chill ontbijt.
Evergreen veggies in Rotterdam heeft ze.

http://www.evergreenveggies.com/menu.php
pi_162862026
Ik wil dosas voor 20 cent jungs. ;(
pi_162862137
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:20 schreef MCH het volgende:
Ik wil dosas voor 20 cent jungs. ;(
Dan moet je ze zelf gaan maken...
pi_162864466
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:03 schreef Homey het volgende:

[..]

http://www.saravanabhavan(...)&cy=Amsterdam&rid=98

beste dosa's van Nederland....zaak zit vol met Indiase expats.
Dat is ook nog eens een echte! Ik heb in Delhi en in Madras in SB gegeten!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162864833
Ik ga in oktober/november naar India. Eerst een paar dagen Delhi en Agra, dan door naar Kerala, dan nog een weekje naar de Andamanen. Iemand nog tips voor Kerala? De huisboot staat sowieso op het programma ^O^
pi_162864963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:46 schreef DonJames het volgende:
Ik ga in oktober/november naar India. Eerst een paar dagen Delhi en Agra, dan door naar Kerala, dan nog een weekje naar de Andamanen. Iemand nog tips voor Kerala? De huisboot staat sowieso op het programma ^O^
Ik vond het wel leuk om de Nederlandse sporen terug te zien in Kochi. Sowieso wel een leuk stadje.
pi_162865367
De stranden van Allepey waren erg leuk - geen hond. Varkala was een stuk toeristischer. Periyar was geinig, maar een tijger zie je nooit. Ik vond Munnar leuker dan Ooty als hill station in het zuiden
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162911827
heb mijn programma iets ingekort:

Delhi
Delhi
Delhi - Jaisalmer
Jaisalmer (overnachting woestijn)
Jaisalmer - Jodhpur
Jodhpur
Jodhpur - dairpur
Udairpur
Bundi
Bundi - Jaipur
Jaipur
Jaipur
Jaipur - Agra
Agra - Orcha
Orcha
Orcha - Khajuraho
Khajuraho -Varanasi (vliegtuig)
Varanasi
Varanasi
Varanasi
Kolkata
Kolkata
Kolkata/terugvlucht
Love is in the air!
pi_162916322
Heb je gekeken hoe je (trein) verbindingen zijn? Met nachttreinen kun je heel veel bereiken - ergens 's ochtends aankomen. Ik geloof dat Delhi-Jaisalmer en Agra-Varanasi perfect passen
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162932695
Treinen naar Varanasi zaten tijdens onze reis wel continue vol. Reden ook dat we daar niet geweest zijn.
  zondag 12 juni 2016 @ 00:02:01 #63
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_162933354
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 23:39 schreef MCH het volgende:
Treinen naar Varanasi zaten tijdens onze reis wel continue vol. Reden ook dat we daar niet geweest zijn.
In het ergste geval pak je gewoon een van de duurdere coupes dat lukt meestal wel naar Varanassi.Sleeper en A-C wordt lastig last minute
pi_162933401
Ik snap dat Varanasi bijzonder is maar wij hebben toen maar Haridwar bezocht om wat speciale rituelen te zien langs de Ganges. Was ook zeker de moeite waard.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2016 00:10:53 ]
pi_162940066
Sluit deze route in jullie ogen verder wel goed aan?
Love is in the air!
pi_162940606
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:25 schreef Landgeld het volgende:
Sluit deze route in jullie ogen verder wel goed aan?
Ja.

Je bent wel erg onzeker of niet? Het duurt nog lang voordat je reis is dus je hebt nog genoeg tijd om je in te lezen wat je echt wil doen en zien.
pi_162940671
Wat trouwens niet erg is. Je gaat namelijk ook naar de hel op aarde. *O*
pi_162940906
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:50 schreef MCH het volgende:
Wat trouwens niet erg is. Je gaat namelijk ook naar de hel op aarde. *O*
Inderdaad. Je moet je er aan overgeven, dan overleef je het. Voor India geldt: Plannen is zinloos; privacy bestaat niet; het is er goorder dan je je kan voorstellen en Indiërs zijn lompe tiefuslijers. Na een tijd ben je zo murw gebeukt dat je je eraan overgeeft en dan begint het opeens leuk te vinden. Dan merk je dat je opeens je anus na het poepen schoonmaakt met je blote handen, dat je de poep, pis en verrotting op de straten niet eens meer opmerkt, en dat het eigenlijk best amusant is om in de bloedhitte in een meterslange rij met agressief ellebogenwerk te strijden om je plekje. ^O^
pi_162959110
Gewoon prima plaatsen in dat reisschema.
Gewoon gaan met de "flow" en zorgen dat je op tijd in Kolkato bent een aantal dagen van te voren ;)

Woestijn-tour wel even boeken ..
  zondag 12 juni 2016 @ 21:54:02 #70
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_162959923
Oh en ben vooral niet bang om boos te worden of een beetje te beuken in een rij, bus of trein anders ben je snel het pispaaltje.
pi_162978586
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:39 schreef GeniusJ het volgende:

Woestijn-tour wel even boeken ..
Kan net zo goed ter plekke regelen
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_162997041
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 21:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Oh en ben vooral niet bang om boos te worden of een beetje te beuken in een rij, bus of trein anders ben je snel het pispaaltje.
Soms werkt een glimlach juist ook goed om zaken voor elkaar te krijgen. Het hangt af van de situatie :)

Dat maakt het land ook wat lastiger te begrijpen en moeilijker te bereizen dan bijvoorbeeld Zuid Oost Azië.
pi_163015851
Dat komt vast goed! Binnenkort tickets boeken. Op naar het avontuur :)
Love is in the air!
pi_163024468
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

In het ergste geval pak je gewoon een van de duurdere coupes dat lukt meestal wel naar Varanassi.Sleeper en A-C wordt lastig last minute
Ik ging daar sowieso niet in :') Ik zat toen ik daar was altijd in de 3e klasse of hoger :s)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 15 juni 2016 @ 10:12:35 #75
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_163026786
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2016 06:57 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik ging daar sowieso niet in :') Ik zat toen ik daar was altijd in de 3e klasse of hoger :s)
Sleeper is goed te doen imo
pi_163064785
Reizen door India is in ieder geval avontuurlijk :)
Love is in the air!
pi_163068377
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 11:44 schreef Landgeld het volgende:
heb mijn programma iets ingekort:

Delhi
Delhi
Delhi - Jaisalmer
Jaisalmer (overnachting woestijn)
Jaisalmer - Jodhpur
Jodhpur
Jodhpur - dairpur
Udairpur
Bundi
Bundi - Jaipur
Jaipur
Jaipur
Jaipur - Agra
Agra - Orcha
Orcha
Orcha - Khajuraho
Khajuraho -Varanasi (vliegtuig)
Varanasi
Varanasi
Varanasi
Kolkata
Kolkata
Kolkata/terugvlucht
Nog steeds veel bestemmingen voor 4 weken i.m.o.

Ik zou iets schrappen voor wat meer rust. Reizen in India kost tijd, energie en je hebt niet altijd zin om na 2/3 dagen alweer direct door te gaan.
pi_163070151
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:44 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Nog steeds veel bestemmingen voor 4 weken i.m.o.

Ik zou iets schrappen voor wat meer rust. Reizen in India kost tijd, energie en je hebt niet altijd zin om na 2/3 dagen alweer direct door te gaan.
Ik vind dit wel oké als planning voor 4 weken.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 16 juni 2016 @ 21:30:41 #79
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_163071979
Ik zou helemaal geen schema maken alleen richting het einde van je reis ivm vlucht terug. Geniet er gewoon van
pi_163072586
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:12 schreef Landgeld het volgende:
*Kick* :)

Mijn plan is een reis naar India te maken rondom december met de volgende plaatsen:
in een week of 4...

Is dit haalbaar , en/of heeft iemand nog tips?

Delhi
Delhi
Delhi - Jaisalmer
Jaisalmer
Jaisalmer - Jodhpur
Jodhpur
Jodhpur - dairpur
Udairpur
Bundi
Bundi - Jaipur
Jaipur
Jaipur
Jaipur - Agra
Agra - Orcha
Orcha
Orcha - Khajuraho
Khajuraho -Varanasi (vliegtuig)
Varanasi
Varanasi
Varanasi - Bodgaya
Bodgaya
Bodgaya - Kolkata
Kolkata
Kolkata
Kolkata/terugvlucht

* Kolkata lijkt me een mooi einde van de reis - ook om vanuit terug te vliegen
* Tussendoor treinreizen denk ik wel noodzakelijk
* Dagen hoeven natuurlijk niet vast te staan - kan ook "vrij" reizen . alleen is richting soms wel handig :)
Waarom zoveel plannen en vantevoren vastleggen? Leg gewoon voor jezelf een aantal dingen vast die je wil zien en laat de rest over aan het moment.
pi_163072962
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2016 21:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom zoveel plannen en vantevoren vastleggen? Leg gewoon voor jezelf een aantal dingen vast die je wil zien en laat de rest over aan het moment.
.

In verband met boeken van ticket.
Kan terug vanuit Delhi of bijvoorbeeld Kalkota. Dat is nog even de vraag.
Love is in the air!
pi_163073162
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 21:57 schreef Landgeld het volgende:

[..]

.

In verband met boeken van ticket.
Kan terug vanuit Delhi of bijvoorbeeld Kalkota. Dat is nog even de vraag.
Dan hoef je nog steeds niet zoveel steden vast te leggen. Je hebt alleen een eindpunt. De rest zou ik gewoon lekker op me af laten komen.

Je ontneemt jezelf eigenlijk het leukste van de hele trip als je nu al vastlegt waar en hoelang je ergens slaapt. Kijk gewoon wie je ontmoet, wat je chill vindt en of je iets wil zien.
pi_163097188
True! Misschien is het dan verstandiger een retour AMS-Delhi vast te leggen. Kan een binnenlandse vlucht van Kolkato naar Delhi altijd nog...indien nodig
Love is in the air!
pi_163103339
Ik zou iets meer tijd in Udaipur plannen en minder in Jaipur. Had zelf ander halve dag in Udaipur en vond dit eigenlijk te weinig. Jaipur had ik binnen 2 dagen gezien...
Verder Bikaner eventueel meepakken? Oja, en Mumbai misschien? Is echt stuk leuker dan Delhi moet ik eerlijk zijn. Heb 4 maanden in Delhi gewoond en het is echt een smerige rotstad eigenlijk...
pi_163103818
Niemand heeft de Golden Temple bezocht?
pi_163117798
Je kan ook vanuit Amsterdam naar Mumbai vliegen, van daar naar Delhi.

Pak je Mumbai ook mee.
pi_163137028
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 21:03 schreef Landgeld het volgende:
True! Misschien is het dan verstandiger een retour AMS-Delhi vast te leggen. Kan een binnenlandse vlucht van Kolkato naar Delhi altijd nog...indien nodig
Ik zou heen naar Delhi vliegen en terug via Kolkato als je die route wilt maken.
Anders moet je ook weer terug naar Delhi.
pi_163174572
Retour Amsterdam Delhi is het goedkoopste. Dat gaat het worden.
Love is in the air!
pi_163460796
Vanaf 21 december tot 16 januari ben ik in India. Van Delhi naar Kalkota

Meer India gangers rond deze tijd?

Tips welkom :)

[ Bericht 25% gewijzigd door Landgeld op 02-07-2016 20:36:33 ]
Love is in the air!
pi_163466280
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 01:11 schreef Vincentoo het volgende:
Ik zou iets meer tijd in Udaipur plannen en minder in Jaipur. Had zelf ander halve dag in Udaipur en vond dit eigenlijk te weinig. Jaipur had ik binnen 2 dagen gezien...
Verder Bikaner eventueel meepakken? Oja, en Mumbai misschien? Is echt stuk leuker dan Delhi moet ik eerlijk zijn. Heb 4 maanden in Delhi gewoond en het is echt een smerige rotstad eigenlijk...
Udaipur was echt O+

Super veel hotels waarvan de bovenste 1/2 verdiepingen terras zijn met een schitterend uitzicht op het meer _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_163528576
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:34 schreef Landgeld het volgende:
Vanaf 21 december tot 16 januari ben ik in India. Van Delhi naar Kalkota

Meer India gangers rond deze tijd?

Tips welkom :)
Mooie reis vast.

Vergeet niet dat het vanaf december en jouw periode met name in avond en nacht heel koud kan zijn (zeker met ontbreken van verwarming daar) ...

Lijkt me minder prettig. Truien mee ;)
pi_163804096
Ik ga in februari naar India, ik land en vertrek vanaf mumbai.

Ik wil eigenlijk vooral het Zuidelijke deel gaan ontdekken.

Iemand tips?
pi_163805154
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:18 schreef jdel het volgende:
Ik ga in februari naar India, ik land en vertrek vanaf mumbai.

Ik wil eigenlijk vooral het Zuidelijke deel gaan ontdekken.

Iemand tips?
Bijapur. Bijna geen Westerse toeristen te zien maar hier kan je o.a. het voorbeeld van de Taj Mahal (Ibrahim Rauza) en de een na grootste dome (Gol Gumbaz) ter wereld beklimmen na de St. Pieters basiliek bezoeken. Verder Mysore (paleis _O_ ) en Hampi (backpackers hotspot c_/ )

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 13:23:55 ]
pi_163805445


[ Bericht 68% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 13:25:18 ]
pi_163805498
_O_
  zondag 17 juli 2016 @ 17:02:11 #96
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_163810274
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Bijapur. Bijna geen Westerse toeristen te zien maar hier kan je o.a. het voorbeeld van de Taj Mahal (Ibrahim Rauza) en de een na grootste dome (Gol Gumbaz) ter wereld beklimmen na de St. Pieters basiliek bezoeken. Verder Mysore (paleis _O_ ) en Hampi (backpackers hotspot c_/ )
Hampi is een hele chille stad voor paar dagen inderdaad. Stop ook als je vanuit mumbai naar het zuiden gaat in Gokarna lekker in een hutje aan het mooiste strand van India slapen voor een schijntje. Verder is heel Kerala schitterend
pi_163829259
Ik heb geboekt voor december.
Ga dan van Delhi naar Kolkata reizen in 4 weken... :)
Love is in the air!
pi_163835181
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:31 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb geboekt voor december.
Ga dan van Delhi naar Kolkata reizen in 4 weken... :)
En wat was je nou kwijt voor je ticket? :P
pi_163836080
Bedankt voor de reacties! Morgen enen opzoeken waar het ligt en wat het het allemaal is. Het klinkt veelbelovend! :)
pi_163839767
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 18:46 schreef MCH het volgende:

[..]

En wat was je nou kwijt voor je ticket? :P
785 ;)
Love is in the air!
pi_163839788
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:28 schreef Landgeld het volgende:

[..]

785 ;)
Toch maar geen Aeroflot dus. :P
pi_163839789
Klopt . Geen 5 uur wachten op Moskou begin januari op retourvlucht

[ Bericht 92% gewijzigd door Landgeld op 18-07-2016 21:37:19 ]
Love is in the air!
pi_163850366
Ach door een lange overstap kan je ticket wel een stuk goedkoper soms :)

14 uur wachten op de Seychellen. Mooi een dagje daar robdkijken.

Voordeel... mijn retour ticket india was ¤ 193,- ;)
pi_164014367
Voor de komende India reis wil ik het liefst zoveel mogelijk dagen reizen. Aan de andere kant is het bij terugkomst wellicht handig 2-3 thuis te hebben voor weer naar kantoor/werk te gaan...?

Hoeveel dagen na India-reis moeten jullie gemiddeld even bijkomen (ook mentaal) voor weer het dagelijkse Nederlandse leven op te pakken? :) Ik plan 4 weken India.
Love is in the air!
pi_164017038
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 07:32 schreef Landgeld het volgende:
Voor de komende India reis wil ik het liefst zoveel mogelijk dagen reizen. Aan de andere kant is het bij terugkomst wellicht handig 2-3 thuis te hebben voor weer naar kantoor/werk te gaan...?

Hoeveel dagen na India-reis moeten jullie gemiddeld even bijkomen (ook mentaal) voor weer het dagelijkse Nederlandse leven op te pakken? :) Ik plan 4 weken India.
Hangt er vanaf of je een dag of nachtvlucht hebt en kunt slapen in een vliegtuig. Ben regelmatig na een vakantie aan de andere kant van de wereld de volgende dag weer gaan werken.

Hangt ook af van het werk dat je moet doen. Je mail bijwerken op kantoor kan wel met een jetlag, maar ik zou het niet doen als ik buschauffeur zou zijn ofzo.
pi_164017459
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:15 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Hangt er vanaf of je een dag of nachtvlucht hebt en kunt slapen in een vliegtuig. Ben regelmatig na een vakantie aan de andere kant van de wereld de volgende dag weer gaan werken.

Hangt ook af van het werk dat je moet doen. Je mail bijwerken op kantoor kan wel met een jetlag, maar ik zou het niet doen als ik buschauffeur zou zijn ofzo.
Thanks voor je reactie.

Klopt, alleen India is wellicht een wat heftigere 'overgang' kan ik me voorstellen dan bijv. een strandvakantie in Florida... ;) Waardoor je bijvoorbeeld beter een weekend nog thuis kan zijn voor je weer gaat werken. Al is dat voor iedereen anders.
Love is in the air!
pi_164017508
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:34 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie.

Klopt, alleen India is wellicht een wat heftigere overgang kan ik me voorstellen dan bijv. een strandvakantie in Florida... ;) Waardoor je bijvoorbeeld beter een weekend nog thuis kan zijn voor je weer gaat werken. Al is dat voor iedereen anders.
Ik 1x 3,5 maand en 1x 2 weken in India geweest en moet zeggen dat ik niet zo veel moeite had met de knop om te zetten. Wat verwacht je dat heftig gaat zijn? Heb je ervaringen in vergelijkbare landen?
pi_164018623
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:36 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik 1x 3,5 maand en 1x 2 weken in India geweest en moet zeggen dat ik niet zo veel moeite had met de knop om te zetten. Wat verwacht je dat heftig gaat zijn? Heb je ervaringen in vergelijkbare landen?
De prikkels, de armoede, de hygiëne. Kan me voorstellen dat je niet uitgerust thuis komt. Is toch even omschakelen. Anders dan strandvakantie Spanje. Zondagavond landen en maandag aan het werk is dan misschien minder fijn :') ...
Love is in the air!
pi_164018664
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:24 schreef Landgeld het volgende:

[..]

De prikkels, de armoede, de hygiëne .Is toch even omschakelen
Zondagavond landen en maandag aan het werk is dan misschien minder fijn :') ...
Dat zal wel meevallen tenzij je in de laatste dagen buikloop krijgt. Tijdverschil is ook niet enorm groot. Moet gewoon lukken als je dat normaal gesproken gewend bent van vorige vakanties.
pi_164018670
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:24 schreef Landgeld het volgende:

[..]

De prikkels, de armoede, de hygiëne .Is toch even omschakelen
Zondagavond landen en maandag aan het werk is dan misschien minder fijn :') ...
Andersom is het omschakelen lastiger hoor. :P
pi_164019644
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen tenzij je in de laatste dagen buikloop krijgt. Tijdverschil is ook niet enorm groot. Moet gewoon lukken als je dat normaal gesproken gewend bent van vorige vakanties.
Dit
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:27 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Andersom is het omschakelen lastiger hoor. :P
En dit.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_164019680
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:26 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen tenzij je in de laatste dagen buikloop krijgt.
Dat is wel erg irritant. Vooral in het vliegtuig :)
Love is in the air!
pi_164019728
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:07 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Dat is wel erg irritant. Vooral in het vliegtuig :)
Maar goed als je een beetje je gezonde verstand gebruikt is het risico op buikloop niet veel groter dan in andere landen.
pi_164020312
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:08 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Maar goed als je een beetje je gezonde verstand gebruikt is het risico op buikloop niet veel groter dan in andere landen.
Buikloop krijgen veel mensen na aankomst in India, combinatie van de cultuurschok, de warmte, vermoeidheid na de vlucht, en dan meteen iets eten waar je maag niet aan gewend is.. of juist iets "westers" eten en dan een of andere rare imitatieschotel krijgen omdat de Indiase kok geen idee heeft hoe het klaar te maken.

Qua voedselveiligheid kun je beter iets bij een drukke tent op straat eten (waar de omloopsnelheid hoog is en alles ter plekke klaar wordt gemaakt) dan in een of ander posh hotel met een fancy kaart met 100 gerechten.
pi_164020535
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:32 schreef Farenji het volgende:

[..]

Buikloop krijgen veel mensen na aankomst in India, combinatie van de cultuurschok, de warmte, vermoeidheid na de vlucht, en dan meteen iets eten waar je maag niet aan gewend is.. of juist iets "westers" eten en dan een of andere rare imitatieschotel krijgen omdat de Indiase kok geen idee heeft hoe het klaar te maken.

Qua voedselveiligheid kun je beter iets bij een drukke tent op straat eten (waar de omloopsnelheid hoog is en alles ter plekke klaar wordt gemaakt) dan in een of ander posh hotel met een fancy kaart met 100 gerechten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:32 schreef Farenji het volgende:

[..]

Buikloop krijgen veel mensen na aankomst in India, combinatie van de cultuurschok, de warmte, vermoeidheid na de vlucht, en dan meteen iets eten waar je maag niet aan gewend is.. of juist iets "westers" eten en dan een of andere rare imitatieschotel krijgen omdat de Indiase kok geen idee heeft hoe het klaar te maken.

Qua voedselveiligheid kun je beter iets bij een drukke tent op straat eten (waar de omloopsnelheid hoog is en alles ter plekke klaar wordt gemaakt) dan in een of ander posh hotel met een fancy kaart met 100 gerechten.
Klopt...dat is de 'balans' zoeken tussen wel en niet van de straat eten. Op straat over het algemeen ook weer minder hygiënisch, wel snellere omloopsnelheid.
Love is in the air!
pi_164021693
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 13:43 schreef Landgeld het volgende:

[..]

[..]

Klopt...dat is de 'balans' zoeken tussen wel en niet van de straat eten. Op straat over het algemeen ook weer minder hygiënisch, wel snellere omloopsnelheid.
Minder hygienisch? Je hebt meestal geen idee hoe het er aan toe gaat in de (duurdere) hotels en restaurants... dat is ook vaak verre van hygienisch. Op straat zie je tenminste nog hoe het vers klaargemaakt wordt en dat alles in de kokend hete olie wordt gegooid of in de gloeiende tandoor of tawa wordt gebakken.

Op straat is er (zeker in grotere steden) enorme concurrentie tussen de aanbieders, en nieuws over mensen die ziek worden van je eten gaat als een lopend vuurtje rond. Dus men kijkt wel uit.
pi_164042466
Jammer dat er alleen voor Rajasthan of gelijk heel India een Lonely Planet is.
Niet voor Varanasi en Kolkata ed.
Love is in the air!
pi_164087860
Ik ga halverwege/eind oktober naar India. Er zijn zoveel mooie plekken die ik zou willen zien, het wordt nog lastig om daartussen te kiezen :P Ik heb een aantal vraagjes voor de doorgewinterde India-reizigers:

- Hebben jullie malariapillen geslikt in midden-India (zie kaart: http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-india/)? Ik heb het idee dat het risico niet zo heel hoog is. Aangezien ik na India nog naar Indonesië (Sulawesi en de Molukken) ga, waar ik sowieso malariapillen moet slikken, wil ik het slikken van malariapillen in de overige gebieden die ik bezoek liever zo veel mogelijk beperken.
- Heeft een van jullie de Andaman eilanden bezocht? Ik overweeg om daar mijn duikbrevet te gaan halen, maar zou graag van iemand horen hoe het duiken daar is. Ik vind het namelijk toch redelijk prijzig om daarheen te gaan (retourvlucht is al snel >160 euro), dus dat wil ik alleen doen als het duiken of de eilanden erg bijzonder zijn. Een alternatief is de Lakshadweep eilanden.
- Is er hier iemand die Sikkim in November heeft bezocht? Dat gebied staat hoog op mijn lijstje, alleen het weer is niet optimaal in November, dus ik denk dat ik dat gebied voor deze trip moet overslaan.
- Vinden jullie het waard om vanuit Agra speciaal de trein te nemen naar Varanasi? Het lijkt mij een erg bijzondere stad om te zien, alleen twee keer twaalf uren met de trein reizen om de stad te zien vind ik wel redelijk lang.

Ik ga overigens voor 2 tot 4 maanden door India reizen, dus ik hoop een goede indruk van het land te kunnen krijgen. Het is alleen verdomd lastig om jezelf te beperken tot bepaalde gebieden en niet alles te willen zien in een trip :P
pi_164088997
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:09 schreef Uvejal het volgende:

- Heeft een van jullie de Andaman eilanden bezocht? Ik overweeg om daar mijn duikbrevet te gaan halen, maar zou graag van iemand horen hoe het duiken daar is. Ik vind het namelijk toch redelijk prijzig om daarheen te gaan (retourvlucht is al snel >160 euro), dus dat wil ik alleen doen als het duiken of de eilanden erg bijzonder zijn. Een alternatief is de Lakshadweep eilanden.
Ik ben in 2011 een paar weken op de Andaman eilanden geweest. Ik vond het zeker de moeite waard. Destijds had ik nog niet veel duikervaring en ik vond het allemaal prachtig. Maar nu terugkijkend (zo'n honderd duiken verder op allerlei mooie plekken) was het koraal wel flink gebleekt en beschadigd, voornamelijk door de tsunami en opwarming van de oceaan. Er ligt in ieder geval 1 mooi scheepswrak dat zeker erg tof is om te beduiken, en als je wat dieper gaat is het koraal nog wel mooi. Het duikresort waar ik zat heette "barefoot", op Havelock Island, dikke prima. Ik heb er mijn rescue brevet gehaald en ik heb er veel lol gehad.

Als je qua vervoer voor een goedkopere optie wil gaan is er ook nog de boot vanaf Chennai, maar dan moet je wel de tijd hebben (en veel geduld) want dan ben je ruim drie dagen onderweg. Wel een leuke en aparte belevenis.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 15:20:29 #120
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_164090687
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:09 schreef Uvejal het volgende:
Ik ga halverwege/eind oktober naar India. Er zijn zoveel mooie plekken die ik zou willen zien, het wordt nog lastig om daartussen te kiezen :P Ik heb een aantal vraagjes voor de doorgewinterde India-reizigers:

- Hebben jullie malariapillen geslikt in midden-India (zie kaart: http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-india/)? Ik heb het idee dat het risico niet zo heel hoog is. Aangezien ik na India nog naar Indonesië (Sulawesi en de Molukken) ga, waar ik sowieso malariapillen moet slikken, wil ik het slikken van malariapillen in de overige gebieden die ik bezoek liever zo veel mogelijk beperken.
- Heeft een van jullie de Andaman eilanden bezocht? Ik overweeg om daar mijn duikbrevet te gaan halen, maar zou graag van iemand horen hoe het duiken daar is. Ik vind het namelijk toch redelijk prijzig om daarheen te gaan (retourvlucht is al snel >160 euro), dus dat wil ik alleen doen als het duiken of de eilanden erg bijzonder zijn. Een alternatief is de Lakshadweep eilanden.
- Is er hier iemand die Sikkim in November heeft bezocht? Dat gebied staat hoog op mijn lijstje, alleen het weer is niet optimaal in November, dus ik denk dat ik dat gebied voor deze trip moet overslaan.
- Vinden jullie het waard om vanuit Agra speciaal de trein te nemen naar Varanasi? Het lijkt mij een erg bijzondere stad om te zien, alleen twee keer twaalf uren met de trein reizen om de stad te zien vind ik wel redelijk lang.

Ik ga overigens voor 2 tot 4 maanden door India reizen, dus ik hoop een goede indruk van het land te kunnen krijgen. Het is alleen verdomd lastig om jezelf te beperken tot bepaalde gebieden en niet alles te willen zien in een trip :P
Andaman moet je naar toe is werkelijk paradijs op aarde dit moet je niet over slaan.

Sikim is lastig want als het kut weer is en al het vervoer gaat met 4x4's dan kan het lang duren voor je verder kan dus alleen doen als je de tijd hebt. Het is daar wel mega mooi.
pi_164107037
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:09 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik ben in 2011 een paar weken op de Andaman eilanden geweest. Ik vond het zeker de moeite waard. Destijds had ik nog niet veel duikervaring en ik vond het allemaal prachtig. Maar nu terugkijkend (zo'n honderd duiken verder op allerlei mooie plekken) was het koraal wel flink gebleekt en beschadigd, voornamelijk door de tsunami en opwarming van de oceaan. Er ligt in ieder geval 1 mooi scheepswrak dat zeker erg tof is om te beduiken, en als je wat dieper gaat is het koraal nog wel mooi. Het duikresort waar ik zat heette "barefoot", op Havelock Island, dikke prima. Ik heb er mijn rescue brevet gehaald en ik heb er veel lol gehad.

Als je qua vervoer voor een goedkopere optie wil gaan is er ook nog de boot vanaf Chennai, maar dan moet je wel de tijd hebben (en veel geduld) want dan ben je ruim drie dagen onderweg. Wel een leuke en aparte belevenis.
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 15:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Andaman moet je naar toe is werkelijk paradijs op aarde dit moet je niet over slaan.

Sikim is lastig want als het kut weer is en al het vervoer gaat met 4x4's dan kan het lang duren voor je verder kan dus alleen doen als je de tijd hebt. Het is daar wel mega mooi.
Hmm, ik denk dat ik wel ga proberen om erheen te gaan. Jullie klinken positief :) Ik ben niet van plan met de boot te gaan, dat vind ik toch iets te lang duren.

Over Sikkim denk ik nog even na. Het lijkt mij een prachtig gebied om te bezoeken, maar het is er wel redelijk koud in November, en aangezien ik India aan het begin van mijn trip bezoek (ik blijf waarschijnlijk een maand of 10 weg), vind ik het lastig om een winterjas en winterkleding mee te nemen.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 17:10:03 #122
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_164112673
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:05 schreef Uvejal het volgende:

[..]


[..]

Hmm, ik denk dat ik wel ga proberen om erheen te gaan. Jullie klinken positief :) Ik ben niet van plan met de boot te gaan, dat vind ik toch iets te lang duren.

Over Sikkim denk ik nog even na. Het lijkt mij een prachtig gebied om te bezoeken, maar het is er wel redelijk koud in November, en aangezien ik India aan het begin van mijn trip bezoek (ik blijf waarschijnlijk een maand of 10 weg), vind ik het lastig om een winterjas en winterkleding mee te nemen.
Koop je daar een vest kost toch geen zak daar
pi_164133420
Ga je nog richting Rajasthan?
Love is in the air!
pi_164145956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:09 schreef Uvejal het volgende:

- Hebben jullie malariapillen geslikt in midden-India (zie kaart: http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-india/)? Ik heb het idee dat het risico niet zo heel hoog is. Aangezien ik na India nog naar Indonesië (Sulawesi en de Molukken) ga, waar ik sowieso malariapillen moet slikken, wil ik het slikken van malariapillen in de overige gebieden die ik bezoek liever zo veel mogelijk beperken.
Heb ik niet geslikt nee. Hou er wel rekening mee dat in september het dengue seizoen begint.
pi_164150552
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 16:30 schreef Landgeld het volgende:
Ga je nog richting Rajasthan?
Ja, ben dat wel van plan. Het is dan wel een redelijk toeristisch gebied, maar het lijkt mij echt schitterend daar. Jij bent daar geweest?

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 17:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Koop je daar een vest kost toch geen zak daar
Heb je helemaal gelijk in, had ik nog niet goed over nagedacht :P Ik denk dat ik wel een poging ga wagen om naar Sikkim te gaan, alhoewel het qua reisroute niet heel handig uitkomt om dat aan het begin van mijn trip te doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:09 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik ben in 2011 een paar weken op de Andaman eilanden geweest. Ik vond het zeker de moeite waard. Destijds had ik nog niet veel duikervaring en ik vond het allemaal prachtig. Maar nu terugkijkend (zo'n honderd duiken verder op allerlei mooie plekken) was het koraal wel flink gebleekt en beschadigd, voornamelijk door de tsunami en opwarming van de oceaan. Er ligt in ieder geval 1 mooi scheepswrak dat zeker erg tof is om te beduiken, en als je wat dieper gaat is het koraal nog wel mooi. Het duikresort waar ik zat heette "barefoot", op Havelock Island, dikke prima. Ik heb er mijn rescue brevet gehaald en ik heb er veel lol gehad.

Als je qua vervoer voor een goedkopere optie wil gaan is er ook nog de boot vanaf Chennai, maar dan moet je wel de tijd hebben (en veel geduld) want dan ben je ruim drie dagen onderweg. Wel een leuke en aparte belevenis.
Uit interesse, zijn er andere plekken in Azië waar je gedoken hebt die je zou aanraden?
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 00:53 schreef Vincentoo het volgende:

[..]

Heb ik niet geslikt nee. Hou er wel rekening mee dat in september het dengue seizoen begint.
Bedankt voor het melden! Had ik eigenlijk nog niet echt bij stilgestaan. Ik wist niet dat dengue zo wijdverspreid is in India. Ik arriveer wel pas in de tweede helft van Oktober, dus hopelijk is het aantal dengue-muggen dan alweer wat afgenomen.

Ik ga trouwens begin september mijn visum aanvragen (zes maanden visum), raden jullie aan om te wachten met het kopen van een vliegticket tot na het krijgen van mijn visum, of kan ik beter gewoon alvast het vliegticket kopen?
pi_164151232
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:50 schreef Uvejal het volgende:

[..]

Uit interesse, zijn er andere plekken in Azië waar je gedoken hebt die je zou aanraden?

In India heb ik nergens anders gedoken. Ik kan wel Indonesie aanraden: Kalimantan, Sulawesi en als hoogtepunt Komodo National Park. Echt fantastisch duiken daar, mooier dan Andaman. Hoog op mijn bucketlist staan de Fillipijnen en Maleisie (Sipadan).

Maar nu eerst Belize!!
  maandag 1 augustus 2016 @ 13:15:48 #127
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_164152405
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:50 schreef Uvejal het volgende:

[..]

Ja, ben dat wel van plan. Het is dan wel een redelijk toeristisch gebied, maar het lijkt mij echt schitterend daar. Jij bent daar geweest?

[..]

Heb je helemaal gelijk in, had ik nog niet goed over nagedacht :P Ik denk dat ik wel een poging ga wagen om naar Sikkim te gaan, alhoewel het qua reisroute niet heel handig uitkomt om dat aan het begin van mijn trip te doen.

[..]

Uit interesse, zijn er andere plekken in Azië waar je gedoken hebt die je zou aanraden?

[..]

Bedankt voor het melden! Had ik eigenlijk nog niet echt bij stilgestaan. Ik wist niet dat dengue zo wijdverspreid is in India. Ik arriveer wel pas in de tweede helft van Oktober, dus hopelijk is het aantal dengue-muggen dan alweer wat afgenomen.

Ik ga trouwens begin september mijn visum aanvragen (zes maanden visum), raden jullie aan om te wachten met het kopen van een vliegticket tot na het krijgen van mijn visum, of kan ik beter gewoon alvast het vliegticket kopen?
Vlucht kun je al prima boeken. Zou niet weten waarom het afgekeurd zou worden
pi_164157621
Ik ben van plan om in november naar Delhi te vliegen om van daar uit door te reizen naar evt. Varanasi (aanrader?) en dan Kathmandu (via Gorakhpur?). Heeft iemand er ervaring met het openbaar vervoer die richting? Ik lees veel verschillende dingen online, van snelle bussen met airco tot afgezet worden en bussen die je niet verder dan de grens rijden :')
pi_164161269
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:50 schreef Uvejal het volgende:

[..]

Ja, ben dat wel van plan. Het is dan wel een redelijk toeristisch gebied, maar het lijkt mij echt schitterend daar. Jij bent daar geweest?

[..]

Heb je helemaal gelijk in, had ik nog niet goed over nagedacht :P Ik denk dat ik wel een poging ga wagen om naar Sikkim te gaan, alhoewel het qua reisroute niet heel handig uitkomt om dat aan het begin van mijn trip te doen.

[..]

Uit interesse, zijn er andere plekken in Azië waar je gedoken hebt die je zou aanraden?

[..]

Bedankt voor het melden! Had ik eigenlijk nog niet echt bij stilgestaan. Ik wist niet dat dengue zo wijdverspreid is in India. Ik arriveer wel pas in de tweede helft van Oktober, dus hopelijk is het aantal dengue-muggen dan alweer wat afgenomen.

Ik ga trouwens begin september mijn visum aanvragen (zes maanden visum), raden jullie aan om te wachten met het kopen van een vliegticket tot na het krijgen van mijn visum, of kan ik beter gewoon alvast het vliegticket kopen?
December/januari ga ik richting Rajasthan :)
Love is in the air!
pi_164180831
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

In India heb ik nergens anders gedoken. Ik kan wel Indonesie aanraden: Kalimantan, Sulawesi en als hoogtepunt Komodo National Park. Echt fantastisch duiken daar, mooier dan Andaman. Hoog op mijn bucketlist staan de Fillipijnen en Maleisie (Sipadan).

Maar nu eerst Belize!!
Bedankt voor de tips! Veel plezier in Belize :) Staat hoog op mijn lijstje :P
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 17:26:32 #131
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_164180866
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 16:57 schreef kaiserhenk het volgende:
Ik ben van plan om in november naar Delhi te vliegen om van daar uit door te reizen naar evt. Varanasi (aanrader?) en dan Kathmandu (via Gorakhpur?). Heeft iemand er ervaring met het openbaar vervoer die richting? Ik lees veel verschillende dingen online, van snelle bussen met airco tot afgezet worden en bussen die je niet verder dan de grens rijden :')
Varanassi is schitterend zeker doen dus
pi_164182743
Heeft iemand ervaring met (beginnen met) paragliden in India? Het klimaat en de natuur schijnen er perfect voor te zijn en daarbij lijkt het me een stuk goedkoper (afgezien van de ticketkosten en dergelijke natuurlijk).
pi_164242077
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 17:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Varanassi is schitterend zeker doen dus
Zelf geweest? Zo ja, heb je tips wat te zien/doen?
pi_164242107
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 19:01 schreef MeesterBier het volgende:
Heeft iemand ervaring met (beginnen met) paragliden in India? Het klimaat en de natuur schijnen er perfect voor te zijn en daarbij lijkt het me een stuk goedkoper (afgezien van de ticketkosten en dergelijke natuurlijk).
Dat lijkt mij ook wel super gaaf!
Mocht je wat vinden dan laat het even weten :)
pi_164246935
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 16:57 schreef kaiserhenk het volgende:
Ik ben van plan om in november naar Delhi te vliegen om van daar uit door te reizen naar evt. Varanasi (aanrader?) en dan Kathmandu (via Gorakhpur?). Heeft iemand er ervaring met het openbaar vervoer die richting? Ik lees veel verschillende dingen online, van snelle bussen met airco tot afgezet worden en bussen die je niet verder dan de grens rijden :')
Ik ben met de bus vanaf Kathmandu naar Varanasi gereisd, de eerste dag vroeg vertrokken en in de avond vlak voor de grens (naar ik meen in Siddharthanagar, in ieder geval vlak bij de 'geboorteplaats van Boedda) aangekomen. Daar de nacht doorgebracht en de volgende ochtend weer heel vroeg op, met de taxi naar de grensovergang, en van daar rechtstreeks door naar Varanasi, waar ik laat in de avond aankwam. Zeker een aanrader wat mij betreft.

Best reisje kan ik vermelden, in Nepal werd er nog een keer gestopt voor een lunch. De rit in India verliep zonder noemenswaardige stops, hooguit even stoppen voor een snelle take away. Airco heb ik niet kunnen ontdekken, reken daar niet op in openbare bussen, hooguit een fan. Misschien zijn er wel wat luxere bussen te vinden, maar daar kan ik niets over zeggen.
pi_170206825
Gaan er nog wel eens Fokkers naar India?
pi_170208983
Ik misschien eind dit jaar; in oktober. Wil dan een korte vakantie van +- 10/12 dagen inplannen; en heb India ook op het lijstje staan om de zogenaamde 'golden triangle' te bereizen, misschien in combinatie met nog een natuurpark.

Is oktober een beetje goede periode om dan door dit deel van India alleen te bereizen qua kosten en weer? Ik lees dat de moesson dan net voorbij schijnt te zijn, dus wat betreft zit het wel redelijk.

Is deze route een beetje een goede 'eerste keer' voor India, of kan ik beter iets anders kiezen? Ik hou bij mijn reizen vooral van een combinatie van natuur&cultuur en machtige landschappen, vind beiden leuk :) Dagenlang op stranden hangen en feestvakanties trekken me minder :)
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 14 april 2017 @ 09:58:38 #138
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_170209562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:23 schreef polariteit het volgende:
Ik misschien eind dit jaar; in oktober. Wil dan een korte vakantie van +- 10/12 dagen inplannen; en heb India ook op het lijstje staan om de zogenaamde 'golden triangle' te bereizen, misschien in combinatie met nog een natuurpark.

Is oktober een beetje goede periode om dan door dit deel van India alleen te bereizen qua kosten en weer? Ik lees dat de moesson dan net voorbij schijnt te zijn, dus wat betreft zit het wel redelijk.

Is deze route een beetje een goede 'eerste keer' voor India, of kan ik beter iets anders kiezen? Ik hou bij mijn reizen vooral van een combinatie van natuur&cultuur en machtige landschappen, vind beiden leuk :) Dagenlang op stranden hangen en feestvakanties trekken me minder :)
Als het kan zou ik liever iets later gaan. Wij zijn twee jaar terug net twee weken te lang gebleven en die moesson was echt niet tof :')
pi_170209827
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:58 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Als het kan zou ik liever iets later gaan. Wij zijn twee jaar terug net twee weken te lang gebleven en die moesson was echt niet tof :')
Niet tof als in? Hele dagen regen? Heel benauwd?
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 14 april 2017 @ 10:44:50 #140
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_170210325
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:11 schreef polariteit het volgende:

[..]

Niet tof als in? Hele dagen regen? Heel benauwd?
24/7 stortbuien.
pi_170212901
Ja dat is niet echt wenselijk, dan toch bewaren voor een andere keer :s)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_170215137
Was er de tweede helft van oktober 2012. Prima weer. Misschien een keer regen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_170278917
quote:
Is deze route een beetje een goede 'eerste keer' voor India, of kan ik beter iets anders kiezen? Ik hou bij mijn reizen vooral van een combinatie van natuur&cultuur en machtige landschappen, vind beiden leuk :) Dagenlang op stranden hangen en feestvakanties trekken me minder :)
Dit is zeker goed te doen, maar het is daar vooral cultuur.
Deze plaatsen kan je met gemak ik een week doen, dus ik zou zeker ook Varanasi erbij doen als je de tijd hebt.
pi_170279149
quote:
99s.gif Op maandag 17 april 2017 09:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dit is zeker goed te doen, maar het is daar vooral cultuur.
Deze plaatsen kan je met gemak ik een week doen, dus ik zou zeker ook Varanasi erbij doen als je de tijd hebt.
Dankje :)

Dat het vooral cultuur is ben ik me van bewust, wil het daarom misschien combineren met bijv. Ranthambore NP :)

Is het qua budget een beetje te doen trouwens? Aan wat voor prijzen moet je denken voor goede&schone overnachtingsplekken? (geen slaapzalen)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_170282468
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:38 schreef polariteit het volgende:

[..]

Dankje :)

Dat het vooral cultuur is ben ik me van bewust, wil het daarom misschien combineren met bijv. Ranthambore NP :)

Is het qua budget een beetje te doen trouwens? Aan wat voor prijzen moet je denken voor goede&schone overnachtingsplekken? (geen slaapzalen)
Afhankelijk van vrij basic (maar wel netjes en schoon) tot standaard tussen de 5 euro pppn en 20 euro pppn.
pi_170288312
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:38 schreef polariteit het volgende:

[..]

Dankje :)

Dat het vooral cultuur is ben ik me van bewust, wil het daarom misschien combineren met bijv. Ranthambore NP :)

Is het qua budget een beetje te doen trouwens? Aan wat voor prijzen moet je denken voor goede&schone overnachtingsplekken? (geen slaapzalen)
Ben afgelopen zomer in India geweest en betaalde vaak tussen de 10 en 20 euro voor een prima basic hotelkamer voor twee personen. Uiteraard iets duurder in de grote steden, maar nooit meer dan 25.

Zou ook aanraden om niet vantevoren te boeken maar gewoon bij aankomst te kijken welke hotels/guesthouses er beschikbaarheid hebben.
pi_170313372
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:44 schreef jdel het volgende:

[..]

Afhankelijk van vrij basic (maar wel netjes en schoon) tot standaard tussen de 5 euro pppn en 20 euro pppn.
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 17:40 schreef Lean_Machine het volgende:

[..]

Ben afgelopen zomer in India geweest en betaalde vaak tussen de 10 en 20 euro voor een prima basic hotelkamer voor twee personen. Uiteraard iets duurder in de grote steden, maar nooit meer dan 25.

Zou ook aanraden om niet vantevoren te boeken maar gewoon bij aankomst te kijken welke hotels/guesthouses er beschikbaarheid hebben.
Dank beiden, die prijzen vallen me prima mee :) Boek je die dan een dag van te voren via een boekingsite of ga je gewoon langs/bel je? Kan me geen voorstelling maken van de beschikbaarheid van internet daar :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_170320310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 19:20 schreef polariteit het volgende:

[..]


[..]

Dank beiden, die prijzen vallen me prima mee :) Boek je die dan een dag van te voren via een boekingsite of ga je gewoon langs/bel je? Kan me geen voorstelling maken van de beschikbaarheid van internet daar :)
Gewoon langsgaan als je kan, dan kun je ook de kamers zien, of anders direct bellen. Internet doet het overigens prima, ook op mobiel, maar een beller is vaak sneller. Boekingssites heb ik nog nooit gebruikt in India. Ik ging vaak gewoon op de LP af.
  maandag 29 januari 2018 @ 22:42:22 #149
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_176829659
Heb een optie genomen om binnenkort een paar weken door Rajastan te trekken. Ben alleen nog ontzettend aan het twijfelen. De twijfel zit hem dan met name bij de culture shock/hygiene. Rondreizen terwijl je aan de dunne bent is zwaar kut heb ik in Cuba mogen ondervinden.

Nog recent mensen in India geweest?
The more debt, the better
pi_176864402
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:42 schreef flyguy het volgende:
Heb een optie genomen om binnenkort een paar weken door Rajastan te trekken. Ben alleen nog ontzettend aan het twijfelen. De twijfel zit hem dan met name bij de culture shock/hygiene. Rondreizen terwijl je aan de dunne bent is zwaar kut heb ik in Cuba mogen ondervinden.

Nog recent mensen in India geweest?
Heb er 5 maanden 'gewoond' voor stage. Cultuurshock ga je waarschijnlijk wel krijgen, of je moet echt een wereldreiziger zijn. En ja, diarree ook. Maar daar zijn ook pilletjes voor. Ik zou sowieso gaan. Als je je door dit soort dingen laat tegenhouden hoef je nergens meer te komen...
pi_176864727
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:42 schreef flyguy het volgende:
Heb een optie genomen om binnenkort een paar weken door Rajastan te trekken. Ben alleen nog ontzettend aan het twijfelen. De twijfel zit hem dan met name bij de culture shock/hygiene. Rondreizen terwijl je aan de dunne bent is zwaar kut heb ik in Cuba mogen ondervinden.

Nog recent mensen in India geweest?
Delhi belly hoort er een beetje bij toch, het gaat je geheid een keer gebeuren. Dunne, niet per se doodziek. Dan neem je een bus of trein later. Afstanden zijn in Rajastan ook niet onoverkomelijk.
  woensdag 31 januari 2018 @ 18:28:14 #152
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_176866469
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 17:00 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Heb er 5 maanden 'gewoond' voor stage. Cultuurshock ga je waarschijnlijk wel krijgen, of je moet echt een wereldreiziger zijn. En ja, diarree ook. Maar daar zijn ook pilletjes voor. Ik zou sowieso gaan. Als je je door dit soort dingen laat tegenhouden hoef je nergens meer te komen...
Let gewoon op met eten en laat vlees en vis gewoon even links liggen.
pi_176900874
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:42 schreef flyguy het volgende:
Heb een optie genomen om binnenkort een paar weken door Rajastan te trekken. Ben alleen nog ontzettend aan het twijfelen. De twijfel zit hem dan met name bij de culture shock/hygiene. Rondreizen terwijl je aan de dunne bent is zwaar kut heb ik in Cuba mogen ondervinden.

Nog recent mensen in India geweest?
Weet de naam ff niet meer, maar je hebt een soort van norit pilletjes die heel goed schijnen te werken. Pas op met water, sla en vlees. Hygiene is een berucht probleem in India, het is niet anders.
pi_176902052
Tip is om niet bij "Europese" restaurants te eten maar vooral bij drukke restaurants waar indiers eten of zelfs streetfood stallen waar omloopsnelheid hoog is en waar alles meestal goed verhit wordt in kokend hete olie of op grill of vuur. Ik ben in india gedurende de 4 maanden dat ik er was 1 keer ziek geworden na het eten van een nogal apart smakende Europese "kip cordon bleu", die was waarschijnlijk al heel lang aan het verpieteren in de koeling of diepvries.

Vegetarisch eten in india is natuurlijk sowieso een enorme aanrader. Superlekker en veiliger dan vlees.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 16:46:00 #155
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_176907457
En geen ijsklontjes of shakes die gemaakt worden met ijs drinken.
pi_176909262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 16:46 schreef LitmanenAFCA het volgende:
En geen ijsklontjes of shakes die gemaakt worden met ijs drinken.
Maar als je ergens bhang lassi tegenkomt, wel nemen.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 18:41:12 #157
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_176909749
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 18:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Maar als je ergens bhang lassi tegenkomt, wel nemen.
Heb dat in Gokarna gedronken aan het strand
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 2 februari 2018 @ 18:53:38 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176910007
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:42 schreef flyguy het volgende:
Heb een optie genomen om binnenkort een paar weken door Rajastan te trekken. Ben alleen nog ontzettend aan het twijfelen. De twijfel zit hem dan met name bij de culture shock/hygiene. Rondreizen terwijl je aan de dunne bent is zwaar kut heb ik in Cuba mogen ondervinden.

Nog recent mensen in India geweest?
Niet recent, maar mijn Rajastan verslag heb je misschien wel iets aan:

TRV / [Reisverslag] Rajasthan, Delhi & Agra (n.w. India)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 2 februari 2018 @ 23:07:24 #159
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_176916291
Bedankt voor de reacties allemaal. Heb ook maar gewoon geboekt. Fuck it, gewoon doen.
The more debt, the better
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 09:47:44 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176922312
Iedereen verdenkt altijd gelijk het eten maar het kan net zo goed zijn dat je allerlei ziektes oppikt via andere weg. In het najaar is de lucht altijd heel stoffig in Rajasthan dus iedereen om je heen loopt te kuchen en te rochelen. Je zit ook urenlang in bussen en treinen en raakt dingen aan die door duizenden andere mensen zijn aangeraakt met een hand waar ze 5 minuten eerder hun kont mee afveegden, etc etc. Eten is eigenlijk nog een relatief gecontroleerde situatie wat betreft hygiene.

Maar India is cool :). Ik ben er 4x geweest (2x lang 2x kort). Op beide lange reizen werd ik ziek.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177166183
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 09:47 schreef SeLang het volgende:
Iedereen verdenkt altijd gelijk het eten maar het kan net zo goed zijn dat je allerlei ziektes oppikt via andere weg. In het najaar is de lucht altijd heel stoffig in Rajasthan dus iedereen om je heen loopt te kuchen en te rochelen. Je zit ook urenlang in bussen en treinen en raakt dingen aan die door duizenden andere mensen zijn aangeraakt met een hand waar ze 5 minuten eerder hun kont mee afveegden, etc etc. Eten is eigenlijk nog een relatief gecontroleerde situatie wat betreft hygiene.

Maar India is cool :). Ik ben er 4x geweest (2x lang 2x kort). Op beide lange reizen werd ik ziek.
OMG. Mij is de delhi belly nog nooit overkomen.
je let gewoon op je hygiene.
- nooit op de wc zitten
- alleen bislery, kinley of als het niet anders kan Aquafina water drinken. Niets anders de eerste week atleast
- je handen altijd en goed wassen.
- buiten de deur heb je altijd je zakdoek (hanky/hankerchief) bij je en die bind je dan voor je mond en neus tegen alle viezigheid van buitenaf
- je wast altijd even je gezicht en handen als je van buiten naar binnen komt

als je gewoon op deze manier wat extra op je hygiene let is er niks aan de hand.
pi_177166264
Trouwens als je aan de dunne bent, ga je een apotheek binnen in India (wel een goede, zoals planet health of wat er in die streek is). En geef je aan dat je aan de dunne zit, dan kreeg je een kleine gele pil. maximaal 2 innemen en je bent er zo vanaf. niks geen koolstof, norrit en andere rotzooi.
pi_177166344
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 11:27 schreef Homey het volgende:

[..]

Weet de naam ff niet meer, maar je hebt een soort van norit pilletjes die heel goed schijnen te werken. Pas op met water, sla en vlees. Hygiene is een berucht probleem in India, het is niet anders.
Sla alleen wortel, komkommer eten (als het op een bord geserveerd word, in een broodje kan het wel prima)
Vlees alleen bij een goed restaurant zoals mcdonals of sankalp eten (een chain ofzo, maar niet bij de local of op straat)
pi_177166438
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 16:57 schreef kaiserhenk het volgende:
Ik ben van plan om in november naar Delhi te vliegen om van daar uit door te reizen naar evt. Varanasi (aanrader?) en dan Kathmandu (via Gorakhpur?). Heeft iemand er ervaring met het openbaar vervoer die richting? Ik lees veel verschillende dingen online, van snelle bussen met airco tot afgezet worden en bussen die je niet verder dan de grens rijden :')
bussen zijn risky, je kan beter met de trein gaan. local treinen hoef je niet voor te boeken, maar zijn wel druk en onprettig. Fancy treinstellen moet je wel voorboeken. Ook kan je lange afstanden beter met het vliegtuig gaan, is niet duur en als je toch niet de hele tijd met je hoofd uit de bus/trein zit maakt het niet uit. Win je alleen maar tijd mee.
pi_177167032
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:16 schreef Tamilselvi het volgende:

[..]
- nooit op de wc zitten
- buiten de deur heb je altijd je zakdoek (hanky/hankerchief) bij je en die bind je dan voor je mond en neus tegen alle viezigheid van buitenaf

Leuke vakanties zal jij hebben. Kom op man, relax. Desnoods heb je 2 dagen diarree. Heb ik liever dan de hele dag met zo'n zakdoek moeten gaan lopen en niet even rustig naar de wc kunnen gaan. Overigens zijn de wc's gewoon prima overal hoor (in hotels en restaurants). Nee, je moet niet naast de snelweg ofzo naar de wc moeten, maarja, dat is in Nederland hetzelfde.
pi_177167483
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:37 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Leuke vakanties zal jij hebben. Kom op man, relax. Desnoods heb je 2 dagen diarree. Heb ik liever dan de hele dag met zo'n zakdoek moeten gaan lopen en niet even rustig naar de wc kunnen gaan. Overigens zijn de wc's gewoon prima overal hoor (in hotels en restaurants). Nee, je moet niet naast de snelweg ofzo naar de wc moeten, maarja, dat is in Nederland hetzelfde.
ja als je in een verkeersfile zit adem je alle uitlaatgassen in (het wordt zelfs gestimuleerd daar in Delhi bijv.) en in Gujarat loopt iedereen ermee en het helpt wel. ... maar is natuurlijk eigen keuze

ja in een fancy restaurant of hotel kan je natuurlijk wel op de wc zitten. maar meestal 'zitten' nog 70% van de inders op de wc bril. dus gehurkt bovenop de wc-bril met schoenen aan. Al die viezigheid van hun schoenen wil je liever niet op je billen...

maar hey, je moet natuurlijk doen waar jij je prettig bij voelt !
  dinsdag 13 februari 2018 @ 23:09:32 #167
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_177167971
Als je bang bent voor de wc bril dan kun je ook wat alcohol gel eroverheen doen dat is nog een hygiënischer
pi_177168501
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:20 schreef Tamilselvi het volgende:

[..]

bij een goed restaurant zoals mcdonals
:'(!!!
  woensdag 14 februari 2018 @ 08:02:04 #169
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_177171110
Ben twee keer ziek geweest in India waarvan één keer na het eten van Maccie
pi_177213420
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 23:09 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Als je bang bent voor de wc bril dan kun je ook wat alcohol gel eroverheen doen dat is nog een hygiënischer
ja als je daar zin in hebt. of helemaal bedekken met wc papier of 1 cm erboven hangen :P
pi_177213432
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 23:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

:'(!!!
bedoelde daar niet een 5 sterren restaurant mee oke...
pi_177291233
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ben twee keer ziek geweest in India waarvan één keer na het eten van Maccie
Coke float genot in India, ik mis dat.
pi_182205996
Iemand ervaring met reizen door het Oostelijk deel van India? Ik ben aan het orienteren op een trip voor 4 weken in West-Bengalen, beginnend vanuit Calcutta bijvoorbeeld.

Ben benieuwd hoe dit deel is en of iemand ervaring mee heeft: ) Ik ben eerder door Rajasthan (+ o.a. Varanasi) gereisd.
  zaterdag 29 september 2018 @ 16:29:54 #174
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_182206349
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:02 schreef GeniusJ het volgende:
Iemand ervaring met reizen door het Oostelijk deel van India? Ik ben aan het orienteren op een trip voor 4 weken in West-Bengalen, beginnend vanuit Calcutta bijvoorbeeld.

Ben benieuwd hoe dit deel is en of iemand ervaring mee heeft: ) Ik ben eerder door Rajasthan (+ o.a. Varanasi) gereisd.
Wat wil je weten
pi_182206878
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Wat wil je weten
Ervaringen ;) - en eventueel route.

Is het een mooi gebied om backpack te reizen? Hoe groot is het verschil met bijvoorbeeld Rajastan? En is het budget vriendelijk?
pi_182208868
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 17:08 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Ervaringen ;) - en eventueel route.

Is het een mooi gebied om backpack te reizen? Hoe groot is het verschil met bijvoorbeeld Rajastan? En is het budget vriendelijk?
Kun je niet de kant van Assam opgaan? Dat lijkt me namelijk echt totaal anders als de rest van India.
pi_182219952
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 19:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Kun je niet de kant van Assam opgaan? Dat lijkt me namelijk echt totaal anders als de rest van India.
Alles kan ;) Is er een mooie route tussen bijvoorbeeld Kolkata en Assam ? Ik kom en vertrek vanuit Bangkok, dus daar moet ik ook even rekening mee houden.
pi_182237871
Ik ga volgende week 2 weken naar India toe, wat is aan te raden om mee te nemen voor het geval dat je ziek wordt of om dit juist te voorkomen? Ik zat zelf te denken aan:

- Paar doosjes Loperamide
- Paar zakjes O.R.S.
- DEET
- Handgel
BlaBlaBla
pi_182237999
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:08 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ga volgende week 2 weken naar India toe, wat is aan te raden om mee te nemen voor het geval dat je ziek wordt of om dit juist te voorkomen? Ik zat zelf te denken aan:

- Paar doosjes Loperamide
- Paar zakjes O.R.S.
- DEET
- Handgel
Gewoon eruit zweten en veel diet coke drinken.
  zondag 30 september 2018 @ 20:21:46 #180
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_182238341
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 04:47 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Alles kan ;) Is er een mooie route tussen bijvoorbeeld Kolkata en Assam ? Ik kom en vertrek vanuit Bangkok, dus daar moet ik ook even rekening mee houden.
Als je aan die kant komt ga dan absoluut richting sikkim kun je heel makkelijk regelen in kalkata
pi_182238380
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:08 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ga volgende week 2 weken naar India toe, wat is aan te raden om mee te nemen voor het geval dat je ziek wordt of om dit juist te voorkomen? Ik zat zelf te denken aan:

- Paar doosjes Loperamide
- Paar zakjes O.R.S.
- DEET
- Handgel
een pakje azirthomycin.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182243027
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Gewoon eruit zweten en veel diet coke drinken.
Ik heb 4 binnenlandse vluchten, als ik aan de diarree ben moet ik dat wel even kunnen stoppen.

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:22 schreef miro86 het volgende:

[..]

een pakje azirthomycin.
Maar dat is denk ik meer iets wat je in India zelf koopt?
BlaBlaBla
pi_182244750
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 22:51 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik heb 4 binnenlandse vluchten, als ik aan de diarree ben moet ik dat wel even kunnen stoppen.

[..]

Maar dat is denk ik meer iets wat je in India zelf koopt?
Binnenlandse vluchten zijn prima. Als je een busrit van 14u hebt dan zit je pas in de shit.
Ik kreeg Azirtho gewoon mee van mijn huisarts. Bespaart je een hoop ellende.
ORS kun je trouwens ook zelf maken.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182247424
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 00:23 schreef miro86 het volgende:

[..]

Binnenlandse vluchten zijn prima. Als je een busrit van 14u hebt dan zit je pas in de shit.
Ik kreeg Azirtho gewoon mee van mijn huisarts. Bespaart je een hoop ellende.
ORS kun je trouwens ook zelf maken.
Oke, wanneer gebruik jij Azirthomycin? Ik ga het ook eens aan mijn huisarts vragen.
BlaBlaBla
pi_182247472
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:08 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ga volgende week 2 weken naar India toe, wat is aan te raden om mee te nemen voor het geval dat je ziek wordt of om dit juist te voorkomen? Ik zat zelf te denken aan:

- Paar doosjes Loperamide
- Paar zakjes O.R.S.
- DEET
- Handgel
Ors vind ik zo'n onzin. Het is goor en er zit niks genezends in, je kan veel beter een soepje met een flesje cola erbij nemen, daar zit alles en meer in als in ors. En soep is eigenlijk altijd veilig want doorgekookt. En in India hebben ze heel lekkere soep hoor.

Loperamide is alleen voor echte echte noodgevallen. Het geneest ook niks maar maakt dingen vaak erger. Diarree is een afweer mechanisme van je lichaam, het heeft dus meestal nut, en met loperamide leg je zowat heel je darmen stil zodat de troep die eruit moet er niet uit gaat. Dat is niet goed.
pi_182247801
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 08:46 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Oke, wanneer gebruik jij Azirthomycin? Ik ga het ook eens aan mijn huisarts vragen.
Als je denkt "Holy shit, dit gaat echt niet meer goed, ik moet naar de dokter." Bijvoorbeeld als er bloed in je stoel zit, of als je na 3 dagen diaree en overgeven nog niet beter wordt.
Azirtho is echt krachtig. Zelfs als je cholera kun je fixen met een standaard kuur. Aan de andere kant, wegens resistentie moet je het gebruik van antibiotica vermijden.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182250947
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 09:38 schreef miro86 het volgende:

[..]

Als je denkt "Holy shit, dit gaat echt niet meer goed, ik moet naar de dokter." Bijvoorbeeld als er bloed in je stoel zit, of als je na 3 dagen diaree en overgeven nog niet beter wordt.
In zo'n geval zou ik liever echt naar de dokter gaan ipv zelf gaan stunten met heftige antibiotica.
pi_182252072
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 12:38 schreef Farenji het volgende:

[..]

In zo'n geval zou ik liever echt naar de dokter gaan ipv zelf gaan stunten met heftige antibiotica.
Ik heb veel meer vertrouwen in mezelf en de bijsluiter dan in een dokter in een derdewereldland. Azirtho wordt ook dikwijls aangeraden door de Lonely Planet voor zulke landen. In oudere versies wordt Cipro aangeraden maar in sommige landen zijn de bacteria resistent. Zie: https://www.lonelyplanet.com/india/health waar azirtho te vinden is onder de aanbevolen spullen voor je medikit.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182253215
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:26 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik heb veel meer vertrouwen in mezelf en de bijsluiter dan in een dokter in een derdewereldland. Azirtho wordt ook dikwijls aangeraden door de Lonely Planet voor zulke landen. In oudere versies wordt Cipro aangeraden maar in sommige landen zijn de bacteria resistent. Zie: https://www.lonelyplanet.com/india/health waar azirtho te vinden is onder de aanbevolen spullen voor je medikit.
Dat moet je lekker zelf weten dan, maar ik denk dat je het niveau van de gezondheidszorg in India (zeker in de grotere steden) wat onderschat, en je eigen oordeel wat overschat. Hoe weet je het verschil tussen een bacteriologische besmetting en een virusbesmetting, zonder een medisch onderzoek?
pi_182254703
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat moet je lekker zelf weten dan, maar ik denk dat je het niveau van de gezondheidszorg in India (zeker in de grotere steden) wat onderschat, en je eigen oordeel wat overschat. Hoe weet je het verschil tussen een bacteriologische besmetting en een virusbesmetting, zonder een medisch onderzoek?
Als je het beter denkt te weten dan a) De artsen van de Travel and Vaccine Clinic van het Academisch ziekenhuis in mijn stad, b) mijn huisarts en c) bijne elk reisgids, ga je gang.
Je hebt gelijk, Delhi belly kan ook door een virus worden veroorzaakt, maar denk je dat een Indiaans arts dat standaard laat onderzoeken? Statistisch gezien zijn verreweg de meeste gevallen bacteriologisch en schrijft een derdewereld dokter antibiotica voor. Dat was ook mijn ervaring in Mysore in 2011: "Oh Delhi Belly, all traveller get this. Go to pharmacy, get this and take one pill daily" (in gebrekkig Engels, maar gelukkig wel in het Engels, het blijft India). Binnen 5 minuten buiten met een recept voor Cipro, alleen moest ik dan zelf uitzoeken wat ik mee had gekregen, wat de bijwerkingen waren en de tegenvoorschriften. Een bijsluiter was er niet want ik kreeg gewoon 3 pillen mee...
Ieder zijn ding. Ik neem dat standaard mee.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182255658
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 20:08 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik ga volgende week 2 weken naar India toe, wat is aan te raden om mee te nemen voor het geval dat je ziek wordt of om dit juist te voorkomen? Ik zat zelf te denken aan:

- Paar doosjes Loperamide
- Paar zakjes O.R.S.
- DEET
- Handgel
Zorg ook voor wat probiotica van te voren en tijdens je reis. Aanrader.
pi_182255915
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:48 schreef miro86 het volgende:

[..]

Als je het beter denkt te weten
Ja, we weten het allebei beter. Laten we het daarop houden.
  maandag 1 oktober 2018 @ 18:40:20 #193
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_182258264
Wat is dit voor onzin dat je zware medicatie nodig gaat hebben. Doe gewoon normaal wat je thuis ook zou doen en dan komt alles goed
pi_182259006
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 18:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Wat is dit voor onzin dat je zware medicatie nodig gaat hebben. Doe gewoon normaal wat je thuis ook zou doen en dan komt alles goed
Ik begrijp het ook niet, net alsof je spontaan gegarandeerd de dodelijke buiktiefus krijgt, dat is zo ontzettend overdreven. Wat in de LP staat op dat gebied is ook vaak overtrokken, voor de amerikaanse markt geschreven he, dus "better safe than sorry", preventief indekken tegen claims. In amerika zijn ze ook vrij scheutig met pillen slikken.

Veel mensen krijgen in landen als india (vaak door de cultuurschok en de hitte) last van hun darmen maar dat is meestal binnen een dag of twee weer over. Of mensen die "voor de veiligheid" alleen "westers" voer eten en dat is vragen om problemen. Je kan het beste bij drukke straattentjes eten waar het eten goed wordt verhit en waar de omloopsnelheid heel hoog ligt. Veel veiliger (en lekkerder) dan een of ander posh "westers" restaurant want daar krijg je vaak voer dat al heel erg lang op de plank ligt en/of dat niet goed wordt klaargemaakt.

Ik heb die fout 1 keer gemaakt: na een of andere rare kip cordon bleu (lag wsch al jaren in de vriezer) ben ik een dag goed ziek geweest maar dat was dan ook de enige keer binnen die vijf maanden dat ik op reis was. Ging ook vanzelf weer over zonder medicatie.
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:19:27 #195
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_182259074
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:16 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik begrijp het ook niet, net alsof je spontaan gegarandeerd de dodelijke buiktiefus krijgt, dat is zo ontzettend overdreven. Wat in de LP staat op dat gebied is ook vaak overtrokken, voor de amerikaanse markt geschreven he, dus "better safe than sorry", preventief indekken tegen claims. In amerika zijn ze ook vrij scheutig met pillen slikken.

Veel mensen krijgen in landen als india (vaak door de cultuurschok en de hitte) last van hun darmen maar dat is meestal binnen een dag of twee weer over. Of mensen die "voor de veiligheid" alleen "westers" voer eten en dat is vragen om problemen. Je kan het beste bij drukke straattentjes eten waar het eten goed wordt verhit en waar de omloopsnelheid heel hoog ligt. Veel veiliger (en lekkerder) dan een of ander posh "westers" restaurant want daar krijg je vaak voer dat al heel erg lang op de plank ligt en/of dat niet goed wordt klaargemaakt.

Ik heb die fout 1 keer gemaakt: na een of andere rare kip cordon bleu (lag wsch al jaren in de vriezer) ben ik een dag goed ziek geweest maar dat was dan ook de enige keer binnen die vijf maanden dat ik op reis was. Ging ook vanzelf weer over zonder medicatie.
Dit is dus precies mijn ervaring. Gewoon even wat lichts eten en een cola en je komt er wel.

Overigens wel oppassen met ijsklontjes in India.
pi_182259154
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dit is dus precies mijn ervaring. Gewoon even wat lichts eten en een cola en je komt er wel.

Overigens wel oppassen met ijsklontjes in India.
Beter alleen maar kingfisher drinken. En in Goa cashew feni. Dan heb je nergens meer last van.
pi_182259184
6 weken India overleefd zonder noemenswaardige ziekte, alleen soms beetje diarree. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2018 19:30:36 ]
pi_182259402
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dit is dus precies mijn ervaring. Gewoon even wat lichts eten en een cola en je komt er wel.

Overigens wel oppassen met ijsklontjes in India.
In de meeste gevallen is dit oké. Maar als je na 3 dagen nog steeds om de 30 minuten of moet schijten of moet kotsen en 40 graden koorts hebt is dat niet voldoende. En ja, dit komt vaak genoeg voor, en ja vooral in India.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182265903
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 22:42 schreef flyguy het volgende:
Heb een optie genomen om binnenkort een paar weken door Rajastan te trekken. Ben alleen nog ontzettend aan het twijfelen. De twijfel zit hem dan met name bij de culture shock/hygiene. Rondreizen terwijl je aan de dunne bent is zwaar kut heb ik in Cuba mogen ondervinden.

Nog recent mensen in India geweest?
Gewoon zorgen wat hier al gezegd wordt.

- alleen eten bij eettentjes waar omloop hoog is - liefst aan de straat met zo'n grote pan of restaurant waar ook locals komen;
- geen vlees eten;
- niet met je handen eten, mits ze schoon zijn;
- pas op met ijsklontjes, water etc:
- darmweerstand van te voren en tijdens je trip verhogen met slikken van probiotica, en eventueel je algemene weerstand op peil houden met Vitamine C tabletten.

Indien aan de diaree niet direct diarreeremmers gebruiken want alle bacteriën moeten eruit.

Ik heb ook een maand rondgereisd en los van enkele keer diaree en krampen nergens last van.
Love is in the air!
pi_182275613
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 02:50 schreef Landgeld het volgende:

[..]

- geen vlees eten;
Dit is wel een goede tip, de vegetarische keuken van India is de allerbeste ter wereld. En zonder vlees heb je inderdaad minder spijsverteringsproblemen (ook buiten India).

quote:
- niet met je handen eten, mits ze schoon zijn;
Ja juist wel met je handen eten, dat hoort bij de ervaring. In vrijwel alle restaurants kun je vantevoren en naderhand je handen wassen, doe dat ook. Indiaas eten moet je voelen. Lekker met je vingers door de rijst roeren en in je mond stoppen, naan scheuren en in de curry dopen etc.

Gebruik wel alleen je rechterhand om te eten, zo blijft je linkerhand schoon om schalen aan te geven etc. En om "onreine dingen" mee te doen want wc papier is er bijna nergens. Dus met je linkerhand het gemeenschappelijke brood of rijst aanraken is gewoon goor, dat doen zelfs die ranzige indiers niet. :P
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:44:34 #201
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_182281680
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 02:50 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Gewoon zorgen wat hier al gezegd wordt.

- alleen eten bij eettentjes waar omloop hoog is - liefst aan de straat met zo'n grote pan of restaurant waar ook locals komen;
- geen vlees eten;
- niet met je handen eten, mits ze schoon zijn;
- pas op met ijsklontjes, water etc:
- darmweerstand van te voren en tijdens je trip verhogen met slikken van probiotica, en eventueel je algemene weerstand op peil houden met Vitamine C tabletten.

Indien aan de diaree niet direct diarreeremmers gebruiken want alle bacteriën moeten eruit.

Ik heb ook een maand rondgereisd en los van enkele keer diaree en krampen nergens last van.
Vlees kun je gewoon eten heb ik de eerste maand ook niet gedaan maar de maanden erna gewoon wel. Met je handen eten hoort erbij gewoon even wassen met wat water uit een flesje die heb je toch de hele dag bij je.
pi_182286097
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 09:47 schreef SeLang het volgende:

Maar India is cool :). Ik ben er 4x geweest (2x lang 2x kort). Op beide lange reizen werd ik ziek.
Welke gebieden?
pi_182308949
Iemand nog inspiratie tips voor een leuke route in Noord-India? Ik heb de Golden-Triangle al gezien (Delih, Agra, Varanasi, Jaipur, Jodhpur, Jailsamer etc.) maar denk erover nog een keer naar India te gaan.

Ben benieuw naar wat inspiratie van routes die in 3 a 4 weken te doen zijn.
Love is in the air!
pi_182310520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 05:19 schreef Landgeld het volgende:
Iemand nog inspiratie tips voor een leuke route in Noord-India? Ik heb de Golden-Triangle al gezien (Delih, Agra, Varanasi, Jaipur, Jodhpur, Jailsamer etc.) maar denk erover nog een keer naar India te gaan.

Ben benieuw naar wat inspiratie van routes die in 3 a 4 weken te doen zijn.
Waarom per se Noord?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182316135
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:46 schreef miro86 het volgende:

[..]

Waarom per se Noord?
Qua streetlife, cultuur en mensen volgens mij meest interessant.

Zuid mag ook.
Love is in the air!
  donderdag 4 oktober 2018 @ 14:53:15 #206
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182316338
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:38 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Qua streetlife, cultuur en mensen volgens mij meest interessant.

Zuid mag ook.
Ik vond het zuiden een stuk relaxter. Zeker de mensen. Misschien Hampi en Kerala backwaters?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182316472
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:38 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Qua streetlife, cultuur en mensen volgens mij meest interessant.

Zuid mag ook.
Zuid is mss interessant juist om een heel ander soor India te zien. Vooral leuk als je de grote bezienswaardigheden in het Noorden al hebt gezien.
Ik weet niet hoet het nu is na de overstromingen, maar ik vond Kerala echt geweldig. Hampi is tof (en nog toffer als je van klimmen houdt). Dan heb je er tussen in Mysore (wat een paleis), stranden (in Goa of anders Varkala of Alleppey, hill stations, tijgers. Als je Tamil Nadu erbij doet (dan heb je wel de 4 weken nodig) dan heb je de tempels in Madurai en Trichy, coloniale glorie in Puducherry (tot 1954 deel van Frankrijk...) met Auroville ernaast, de beeldhouwerk in Mamallapuram...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182318394
Als je van mooi wandelen, thee en chocolade houdt: Ooty (neem wat warme kleding mee)

Hampi is idd heel erg tof.

Voor Goa: ik vond Palolem heel tof (mooi strand, relaxte vibe, kleinschalig), maar als je van keihard feesten houdt misschien minder geschikt.

Cochi in Kerala is leuk oa wegens de Nederlandse geschiedenis die daar ligt. De keuken van Kerala is ook goede reden om die kant op te gaan en inderdaad de backwaters, doe een boottocht.

Een heel stuk verder naar het oosten: Kolkata vond ik een uiterst prettige stad, gewoon om paar dagen doorheen te dwalen.

Over het algemeen vond ik het zuiden ook heel tof vanwege de keuken. Je kan een restaurant binnenlopen en een "thali" (maaltijd) bestellen en je krijgt een groot dienblad met soms wel 5 of meer verschillende curries en sauzen, met rijst en brood. Voor een paar euro. De keuken in het zuiden vind ik beter dan de soms wel erg zware keuken in het noorden.
pi_182320772
quote:
3s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:58 schreef Farenji het volgende:
Voor Goa: ik vond Palolem heel tof (mooi strand, relaxte vibe, kleinschalig), maar als je van keihard feesten houdt misschien minder geschikt.
Wanneer was je er voor het laatst? Ik vond het best rap achteruitgaan daar dus ben benieuwd hoe het nu is. (Ben er voor het laatst in 2013 geweest ofzo)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182321269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:01 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wanneer was je er voor het laatst? Ik vond het best rap achteruitgaan daar dus ben benieuwd hoe het nu is. (Ben er voor het laatst in 2013 geweest ofzo)
Oh, ik was er nog eerder, in 2010/2011 en ben er ook maar 1 keer geweest (maar wel anderhalve maand blijven hangen). Ik ken mensen die ik daar heb ontmoet en die er nog steeds komen en het blijkbaar nog leuk vinden. Maar helemaal hetzelfde zal het vast niet meer zijn.
pi_182325427
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:32 schreef Farenji het volgende:

[..]

Oh, ik was er nog eerder, in 2010/2011 en ben er ook maar 1 keer geweest (maar wel anderhalve maand blijven hangen). Ik ken mensen die ik daar heb ontmoet en die er nog steeds komen en het blijkbaar nog leuk vinden. Maar helemaal hetzelfde zal het vast niet meer zijn.
Ik was er voor het eerst ook in 2010-2011 en vond het geweldig aldaar. in 2013 vond ik het stukken minder - veel drukker, veel Russen, minder rust. Ik denk dat als ik vandaag naar Goa zou gaan eerder terecht zou komen in Agonda of Patnem dan op Palolem zelf.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 4 oktober 2018 @ 23:07:05 #212
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_182325488
Gokarna is een aanrader lekker aan een hutje aan het strand slapen en even goed en beetje feest
pi_182327797
quote:
3s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:58 schreef Farenji het volgende:

Een heel stuk verder naar het oosten: Kolkata vond ik een uiterst prettige stad, gewoon om paar dagen doorheen te dwalen.
Kolkata spreekt me wel aan. Heb je nog een tip voor andere plaatsen die daarin goed te combineren zijn? Varanasi en deel Rajastan heb ik al gezien.

Zuid India speelt me nog niet perse aan. Kan eventueel ook naar Thailand, Cambodja dat lijkt me qua stranden, feesten, relaxen en goedkoop dan interessanter ;). Ik kom daar alleen niet persé voor.

De Thali Heb je ook overal in Rajastan. Heel tof en lekker.

Iemand ervaring met omgeving Odisha, Chennai?

[ Bericht 18% gewijzigd door Landgeld op 05-10-2018 02:50:13 ]
Love is in the air!
pi_182330276
Ik vond Chennai verschrikkelijk. Delhi en Mumbai vond ik veel leuker. De Adyar is eigenlijk een rivier van stront als ie door het centrum stroomt, weinig bezienswaardigheden, niet cool. Al met al - vermijden. Mamallapuram op zo'n 20-30 km was wel erg leuk met een prima toeristen vibe.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182330483
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 02:36 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Kolkata spreekt me wel aan. Heb je nog een tip voor andere plaatsen die daarin goed te combineren zijn? Varanasi en deel Rajastan heb ik al gezien.
Niet in de buurt, ik ben vanaf de Andaman eilanden (ook wel aanrader overigens, mooi duiken op tropische bounty eilanden) naar Kolkata gevlogen en daarna terug naar Nederland.

quote:
De Thali Heb je ook overal in Rajastan. Heel tof en lekker.
Ja, thali betekent gewoon "bord", dat hebben ze hier ook ;). Maar het eten in het zuiden is heel anders dan in het noorden - oha helemaal vegetarisch en erg verfijnd en lekker. Dat zuidelijke eten is in Nederland ook bijna niet te krijgen, hier serveren de indiase restaurants bijna altijd de noordindiase gerechten.

quote:
Iemand ervaring met omgeving Odisha, Chennai?
Chennai vond ik niet zo leuk, stoffig, lelijk en voor de rest ook niet zo interessant. Staat me weinig van bij eigenlijk. Odisha niet geweest.
pi_182333550
quote:
3s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:58 schreef Farenji het volgende:
Als je van mooi wandelen, thee en chocolade houdt: Ooty (neem wat warme kleding mee)

Hampi is idd heel erg tof.

Voor Goa: ik vond Palolem heel tof (mooi strand, relaxte vibe, kleinschalig), maar als je van keihard feesten houdt misschien minder geschikt.

Cochi in Kerala is leuk oa wegens de Nederlandse geschiedenis die daar ligt. De keuken van Kerala is ook goede reden om die kant op te gaan en inderdaad de backwaters, doe een boottocht.

Een heel stuk verder naar het oosten: Kolkata vond ik een uiterst prettige stad, gewoon om paar dagen doorheen te dwalen.

Over het algemeen vond ik het zuiden ook heel tof vanwege de keuken. Je kan een restaurant binnenlopen en een "thali" (maaltijd) bestellen en je krijgt een groot dienblad met soms wel 5 of meer verschillende curries en sauzen, met rijst en brood. Voor een paar euro. De keuken in het zuiden vind ik beter dan de soms wel erg zware keuken in het noorden.
Ik wil graag starten in kolkata en vanuit daar 3.5 week reizen voor ik naar Bangkok vlieg. Als je nog tips voor reisschema hebt 😉
Love is in the air!
pi_182345365
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 12:42 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik wil graag starten in kolkata en vanuit daar 3.5 week reizen voor ik naar Bangkok vlieg. Als je nog tips voor reisschema hebt 😉
Tip voor Kolkata: http://calcuttawalks.com/

Eigenlijk bijzonder dat zo'n grote en historische stad als Kolkata zo weinig toeristen trekt. Die regio heeft een bijzondere eigen cultuur, taal en keuken. Ze spreken daar ook goed Engels en het is heel goedkoop.
pi_182345730
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 09:45 schreef Farenji het volgende:
Ja, thali betekent gewoon "bord", dat hebben ze hier ook ;). Maar het eten in het zuiden is heel anders dan in het noorden - oha helemaal vegetarisch en erg verfijnd en lekker. Dat zuidelijke eten is in Nederland ook bijna niet te krijgen, hier serveren de indiase restaurants bijna altijd de noordindiase gerechten.
Saravanaa Bhavan _O_
pi_182371344
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 23:50 schreef Homey het volgende:

[..]

Tip voor Kolkata: http://calcuttawalks.com/

Eigenlijk bijzonder dat zo'n grote en historische stad als Kolkata zo weinig toeristen trekt. Die regio heeft een bijzondere eigen cultuur, taal en keuken. Ze spreken daar ook goed Engels en het is heel goedkoop.
Thanks voor de tip. Jij vaker in Kolkata geweest? De brug en slums rondom het treinspoor lijken me ook indrukwekkend.

Ik wil er wel heen maar zoek nog een leuke reisroute vanuit daar voor ongeveer 3.5 week.

Jij of iemand anders nog tips?

Kolkata naar Darjeerling bijvoorbeeld, met wat plaatsen daartussen?
Love is in the air!
pi_182372045
En als iemand nog een link heeft van lonely planet (epub) houd ik mij aanbevolen :) - kan PM
Love is in the air!
pi_182372289
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:11 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. Jij vaker in Kolkata geweest? De brug en slums rondom het treinspoor lijken me ook indrukwekkend.

Ik wil er wel heen maar zoek nog een leuke reisroute vanuit daar voor ongeveer 3.5 week.

Jij of iemand anders nog tips?

Kolkata naar Darjeerling bijvoorbeeld, met wat plaatsen daartussen?
Ja ben vaak daar geweest
Darjeeling is zeker het bezoeken waard. Waar ik nooit ben geweest maar wel graag heen wil is sikkim, kleinste staat van India. Heeft tegenwoordig ook een vliegveld. Of ook leuk; de sundarbans.
pi_182373617
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:03 schreef Homey het volgende:

[..]

Ja ben vaak daar geweest
Darjeeling is zeker het bezoeken waard. Waar ik nooit ben geweest maar wel graag heen wil is sikkim, kleinste staat van India. Heeft tegenwoordig ook een vliegveld. Of ook leuk; de sundarbans.
Heb je een tip hoe ik van Kolkata in Darjeeling kom? Darjeeling naar Sikkim wordt een uitdaging dus dacht er aan om naar Bihar te reizen.

Tips voor een route vanuit kolkata?
Love is in the air!
pi_182378557
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 17:06 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Heb je een tip hoe ik van Kolkata in Darjeeling kom? Darjeeling naar Sikkim wordt een uitdaging dus dacht er aan om naar Bihar te reizen.

Tips voor een route vanuit kolkata?
Makkelijkste is vliegen naar bagdogra en dan een taxi.
pi_182410871
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 21:07 schreef Homey het volgende:

[..]

Makkelijkste is vliegen naar bagdogra en dan een taxi.
En reis over land? Wil niet vliegen en er een reis van maken.

Eventueel nog paar mooie plekken bezoeken
Love is in the air!
pi_182412114
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 12:44 schreef Landgeld het volgende:

[..]

En reis over land? Wil niet vliegen en er een reis van maken.

Eventueel nog paar mooie plekken bezoeken
Dan kan je de trein pakken. Zoek anders eventjes op google.
pi_182412361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 14:07 schreef Homey het volgende:

[..]

Dan kan je de trein pakken. Zoek anders eventjes op google.
Zoek eigenlijk wat mooie bestemming nog daarvoor :)
Love is in the air!
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:47:41 #227
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_182422764
quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2018 15:51 schreef Landgeld het volgende:
En als iemand nog een link heeft van lonely planet (epub) houd ik mij aanbevolen :) - kan PM
Meen je dat nou echt? Investeer gewoon die paar tientjes in ruil voor alle info waarvoor gewoon hard is gewerkt, of schrijf je in voor de nieuwsbrief, regelmatig zijn er kortingscodes en dan zijn alle e-gidsen voor ¤ 5,95.
It's not a lie, if you believe
pi_182425792
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 23:47 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Meen je dat nou echt? Investeer gewoon die paar tientjes in ruil voor alle info waarvoor gewoon hard is gewerkt, of schrijf je in voor de nieuwsbrief, regelmatig zijn er kortingscodes en dan zijn alle e-gidsen voor ¤ 5,95.
Of gewoon zelf googlen, ik vind LP tegenwoordig heel matig.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 oktober 2018 @ 08:46:46 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182426256
Vroeger (jaren '90) kreeg je van Lonely Planet nog wel eens een gratis gids in ruil voor informatie. Ik heb 2 of 3 keer een gratis gids van ze gekregen. Volgens mij doen ze dat tegenwoordig helemaal niet meer. Ik zie tegenwoordig ook geen lijst met namen meer achterin staan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 oktober 2018 @ 08:55:22 #230
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182426373
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 07:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Of gewoon zelf googlen, ik vind LP tegenwoordig heel matig.
Het scheelt ook behoorlijk per land en auteur. Sommige Bradt gidsen zijn erg goed (bijvoorbeeld Suriname en Ethiopië). Sowieso alles van Philip Briggs.

Maar goed, offtopic :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 10 oktober 2018 @ 09:06:16 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182426490
quote:
1s.gif Op zondag 7 oktober 2018 16:03 schreef Homey het volgende:
Of ook leuk; de sundarbans.
Ben ik ook geweest, alleen dan de Bangladesh kant :) Verder dezelfde mangrove natuurlijk.





"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182427659
Tegenwoordig vind ik internet (met google maps, tripadvisor, booking.com etc) handiger dan een papieren gids (of een ebook). Ik vind bijv internet reviews vaak betrouwbaarder en informatiever dan de aanbevelingen in de LP. En in India kun je vrij makkelijk (nou ja, je hebt wel een pasfoto en ID nodig) een simkaartje krijgen met pre paid internet.
  woensdag 10 oktober 2018 @ 11:51:54 #233
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_182429262
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:27 schreef Farenji het volgende:
Tegenwoordig vind ik internet (met google maps, tripadvisor, booking.com etc) handiger dan een papieren gids (of een ebook). Ik vind bijv internet reviews vaak betrouwbaarder en informatiever dan de aanbevelingen in de LP. En in India kun je vrij makkelijk (nou ja, je hebt wel een pasfoto en ID nodig) een simkaartje krijgen met pre paid internet.
Dat heb ik nou nog nooit nodig gehad IN India om een simkaart te krijgen. Heb een keer een nieuwe en een keer een tweede hands gehad.
pi_182431829
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dat heb ik nou nog nooit nodig gehad IN India om een simkaart te krijgen. Heb een keer een nieuwe en een keer een tweede hands gehad.
Oh, toen ik er een kocht in Delhi moest ik een hele papiermolen door, misschien verschilt dat per provider of zijn inmiddels de regels aangepast. Of heb jij je simkaart bij de Indiase Saul Goodman gekocht? :P
  woensdag 10 oktober 2018 @ 14:56:31 #235
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_182432384
Ik ben momenteel online een visum aan het aanvragen voor India, en ik twijfel bij de vraag over mijn religie. Ik ben niet religieus en vraag me af of het voor India ok is om dus "other" te kiezen en atheist in te vullen, of is het aan te raden om in te vullen dat ik christelijk ben? (wat ik niet ben dus liever doe ik ook niet alsof...)

edit: ok, advies op internet raadt aan om: other-> NA in te vullen. Ik denk dat ik dat maar doe :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Gentianella op 10-10-2018 15:18:48 ]
  woensdag 10 oktober 2018 @ 17:56:32 #236
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_182435765
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:19 schreef Farenji het volgende:

[..]

Oh, toen ik er een kocht in Delhi moest ik een hele papiermolen door, misschien verschilt dat per provider of zijn inmiddels de regels aangepast. Of heb jij je simkaart bij de Indiase Saul Goodman gekocht? :P
Vodafone store in Mapusa.

Ik wil nu wel weer echt een keer terug voor een half jaartje
  donderdag 11 oktober 2018 @ 13:22:15 #237
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_182450663
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 14:56 schreef Gentianella het volgende:
Ik ben momenteel online een visum aan het aanvragen voor India, en ik twijfel bij de vraag over mijn religie. Ik ben niet religieus en vraag me af of het voor India ok is om dus "other" te kiezen en atheist in te vullen, of is het aan te raden om in te vullen dat ik christelijk ben? (wat ik niet ben dus liever doe ik ook niet alsof...)

edit: ok, advies op internet raadt aan om: other-> NA in te vullen. Ik denk dat ik dat maar doe :)
Ik denk niet dat het veel uitmaakt voor een toerist. Er is wel wat spanningen tussen moslims en hindoes maar als je geen van beide bent maakt het helemaal niets uit.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_182488327
quote:
3s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:58 schreef Farenji het volgende:
Als je van mooi wandelen, thee en chocolade houdt: Ooty (neem wat warme kleding mee)

Hampi is idd heel erg tof.

Voor Goa: ik vond Palolem heel tof (mooi strand, relaxte vibe, kleinschalig), maar als je van keihard feesten houdt misschien minder geschikt.

Cochi in Kerala is leuk oa wegens de Nederlandse geschiedenis die daar ligt. De keuken van Kerala is ook goede reden om die kant op te gaan en inderdaad de backwaters, doe een boottocht.

Een heel stuk verder naar het oosten: Kolkata vond ik een uiterst prettige stad, gewoon om paar dagen doorheen te dwalen.

Over het algemeen vond ik het zuiden ook heel tof vanwege de keuken. Je kan een restaurant binnenlopen en een "thali" (maaltijd) bestellen en je krijgt een groot dienblad met soms wel 5 of meer verschillende curries en sauzen, met rijst en brood. Voor een paar euro. De keuken in het zuiden vind ik beter dan de soms wel erg zware keuken in het noorden.
Klinkt goed. Is het haalbaar om drie werken te reizen in:

Kolkata
......
Darjeeling
.... (Kolkata?)
....Vlucht naar Hampi
.....
Vlucht naar Bangkok

Misschien zelfs zonder Djarling, al lijkt me die uitzichten ook gaaf


Zuid India heeft me niet altijd aangetrokken omdat ik het niet het 'echtd' India vind. Ben niet zo van stranden, feesten. Zie liever de ruige cultuur en street life van het noorden ;) . Maakt meer indruk op me. Althans dat is mijn beleving.

[ Bericht 12% gewijzigd door Landgeld op 13-10-2018 12:13:39 ]
Love is in the air!
pi_182491055
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 11:25 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Zuid India heeft me niet altijd aangetrokken omdat ik het niet het 'echtd' India vind. Ben niet zo van stranden, feesten. Zie liever de ruige cultuur en street life van het noorden ;) . Maakt meer indruk op me. Althans dat is mijn beleving.
Dit vind ik wel een opvallende opmerking. Zuid india is natuurlijk enorm groot en echt niet alleen maar strand en feesten, integendeel zou ik bijna zeggen. Dat is vooral gelokaliseerd in goa (piepkleine provincie) en wat kustplaatsjes een stukje zuidelijker. Voor de rest is er heel veel ruige natuur te vinden met veel wild (olifanten, wellicht zelfs tijgers en meer) en ook enorme steden met meer dan genoeg street life.


Of je traject haalbaar is weet ik niet, dat ligt ook aan jou en ik heb dat traject zelf nooit gedaan. Zou wel aanraden om sowieso wat ruim in te plannen zodat je wat meer tijd hebt, reizen moet geen stressen worden.
pi_182491767
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 13:55 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een opvallende opmerking. Zuid india is natuurlijk enorm groot en echt niet alleen maar strand en feesten, integendeel zou ik bijna zeggen. Dat is vooral gelokaliseerd in goa (piepkleine provincie) en wat kustplaatsjes een stukje zuidelijker. Voor de rest is er heel veel ruige natuur te vinden met veel wild (olifanten, wellicht zelfs tijgers en meer) en ook enorme steden met meer dan genoeg street life.

Of je traject haalbaar is weet ik niet, dat ligt ook aan jou en ik heb dat traject zelf nooit gedaan. Zou wel aanraden om sowieso wat ruim in te plannen zodat je wat meer tijd hebt, reizen moet geen stressen worden.
Bedoel meer dat het " Zuiden" van India veel relaxter is ;) , terwijl ik het Noorden daarom qua gevoel aantrekkelijker vind omdat je echt in een andere wereld stapt en veel meer verwondering hebt. Kleurrijk, vies, druk en chaotisch dan het zuiden.
Love is in the air!
pi_182511865
quote:
3s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 16:58 schreef Farenji het volgende:
Als je van mooi wandelen, thee en chocolade houdt: Ooty (neem wat warme kleding mee)

Hampi is idd heel erg tof.

Voor Goa: ik vond Palolem heel tof (mooi strand, relaxte vibe, kleinschalig), maar als je van keihard feesten houdt misschien minder geschikt.

Cochi in Kerala is leuk oa wegens de Nederlandse geschiedenis die daar ligt. De keuken van Kerala is ook goede reden om die kant op te gaan en inderdaad de backwaters, doe een boottocht.

Een heel stuk verder naar het oosten: Kolkata vond ik een uiterst prettige stad, gewoon om paar dagen doorheen te dwalen.

Over het algemeen vond ik het zuiden ook heel tof vanwege de keuken. Je kan een restaurant binnenlopen en een "thali" (maaltijd) bestellen en je krijgt een groot dienblad met soms wel 5 of meer verschillende curries en sauzen, met rijst en brood. Voor een paar euro. De keuken in het zuiden vind ik beter dan de soms wel erg zware keuken in het noorden.
Zijn deze 2 op enige manier te combineren in 3 weekse reis?
Vanuit Kolkata zijn niet heel veel opties voor drie weken " rondje"

Iemand tips welkom :D
Love is in the air!
pi_182512118
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:43 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Zijn deze 2 op enige manier te combineren in 3 weekse reis?
Vanuit Kolkata zijn niet heel veel opties voor drie weken " rondje"

Iemand tips welkom :D
Ik denk dat dat moeilijk wordt / 2000km afstand met weinig grote bezienswaardigheden ertussen. Ik denkd at als je in Kolkatta begint dat je vaak geneigd zult zijn om daarna naar het noorden of noord/oosten te gaan. Hampi pak je meestal als een halte tussen Goa en Bengaluru-Mysore
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182512618
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:06 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat moeilijk wordt / 2000km afstand met weinig grote bezienswaardigheden ertussen. Ik denkd at als je in Kolkatta begint dat je vaak geneigd zult zijn om daarna naar het noorden of noord/oosten te gaan. Hampi pak je meestal als een halte tussen Goa en Bengaluru-Mysore
Jep, denk ik ook. Noorden. Of een vlucht moet haalbaar zijn.
Noord-Oost is dus richting Darjeerling :)?
Love is in the air!
pi_182512734
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:42 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Jep, denk ik ook. Noorden. Of een vlucht moet haalbaar zijn.
Noord-Oost is dus richting Darjeerling :)?
Da´s direct ten Noorden van Kolkatta. Met Noord/Oosten bedoel ik Assam, Manipur enzo. Veel minder toeristen.

Een vlucht zal waarschijnlijk vanaf Bengaluru of Goa zijn / beide op zo?n 7u afstand.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182513054
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 16:50 schreef miro86 het volgende:

[..]

Da´s direct ten Noorden van Kolkatta. Met Noord/Oosten bedoel ik Assam, Manipur enzo. Veel minder toeristen.

Een vlucht zal waarschijnlijk vanaf Bengaluru of Goa zijn / beide op zo?n 7u afstand.
Ah ja. Noord Oost trekt me minder om te backpacken. Probleem is dat ik vlieg op Kolkata ;) wordt een uitdaging mooie route te maken. Tips welkom :)
Love is in the air!
pi_182515320
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:12 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ah ja. Noord Oost trekt me minder om te backpacken. Probleem is dat ik vlieg op Kolkata ;) wordt een uitdaging mooie route te maken. Tips welkom :)
Wat is er nou zo moeilijk om nog ff een enkeltje ergens heen te boeken en terug te reizen of een retourtje binnen India?
pi_182516092
Inderdaad. Twee enkeltjes en je kunt elk stukje van India bereizen dat je wil. Of als je niet wil vliegen, dan pak je de trein naar Chennai en doe je een rondje Zuid-India.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182521617
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 20:17 schreef miro86 het volgende:
Inderdaad. Twee enkeltjes en je kunt elk stukje van India bereizen dat je wil. Of als je niet wil vliegen, dan pak je de trein naar Chennai en doe je een rondje Zuid-India.
Check. Dan is het de keuze tussen Darjeeling (Noord) of meer richting Zuid India ;) luxe probleem :p
Love is in the air!
pi_182552321
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 20:17 schreef miro86 het volgende:
Inderdaad. Twee enkeltjes en je kunt elk stukje van India bereizen dat je wil. Of als je niet wil vliegen, dan pak je de trein naar Chennai en doe je een rondje Zuid-India.
True. Of trein / Vlucht richting Hampi en vanuit daar starten? Hamp is leuk las ik hier ergens ;)
Verder tips in het Zuiden?
Love is in the air!
pi_182553779
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

True. Of trein / Vlucht richting Hampi en vanuit daar starten? Hamp is leuk las ik hier ergens ;)
Verder tips in het Zuiden?
Hampi is zeker leuk. Alleen heb je daar geen luchthavens in de buurt. Het wordt Goa of waarschijnlijker Bengaluru. Je hebt er een direkte trein van Kolkatta naar Hospet, alleen die duurt een kleine 31uur en rijdt maar 4 dagen per week _O-
Hampi is dus een handige tussenstop tussen Bengaluru en Goa.
Ik zou een vlucht doen naar Madurai of Trivandrum en daarna naar het noorden door Kerala reizen tot aan Kochi (is het nu ok daar na de overstromingen?). Daarna door naar Bengaluru en omstreken. Vanuit daar naar Hampi. Door naar Goa (nachtbus) even bakken en dan een vlucht terug naar Kolkatta ofzo.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_182573721
Voor een bruiloft moet ik eind november in Kolkata zijn. :)

Nu heb ik nog vakantie en een relatief goedkope vlucht gevonden naar Amritsar, Punjab. Kan een aantal weken reizen en ben me nu aan het oriënteren.

Amritsar - Lucknow - Kolkata

Iemand al eens daar geweest?
pi_182980648
Ik heb een E-visa voor India online aangevraagd. Iemand enig idee wanneer je daar iets van hoort?

Heb geen bevestiging gehad van indiening en ook nog niet hoeven betalen oid.
  woensdag 7 november 2018 @ 13:54:00 #253
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_182998784
Op de laatste pagina bij je aanvraag oid moest je betalen. Ik kreeg meteen een bevestiging via mail, en een dag later was het geaccepteerd. Ik denk dat je de betaalknop over het hoofd hebt gezien.

Ik ben nu in India en ik vind het fantastisch! Enige nadeel is dat in het 2e Guest House waar we zaten, het internet heel slecht was en sindsdien laadt fok alleen nog als witte pagina :’(
pi_183001939
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 13:54 schreef Gentianella het volgende:
Op de laatste pagina bij je aanvraag oid moest je betalen. Ik kreeg meteen een bevestiging via mail, en een dag later was het geaccepteerd. Ik denk dat je de betaalknop over het hoofd hebt gezien.

Ik ben nu in India en ik vind het fantastisch! Enige nadeel is dat in het 2e Guest House waar we zaten, het internet heel slecht was en sindsdien laadt fok alleen nog als witte pagina :’(
Cool. Welke regio of plaatsen?
pi_183245231
Komende week ben ik in Kolkata. Jullie nog tips, must do?😃

Wat zijn leuke plaatsen voor straatfotografie?
Love is in the air!
  woensdag 21 november 2018 @ 07:54:48 #256
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_183278407
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 16:33 schreef GeniusJ het volgende:

[..]

Cool. Welke regio of plaatsen?
We hebben in een maand een rondreis gemaakt door Rajasthan, + Delhi en Agra, was erg leuk! Beetje jammer om nu weer terug te zijn in de kou :’(
pi_183386395

Fantastisch YouTube kanaal met o.a. een serie over Rajasthan.

Jodhpur Fort hunt series van een paar dagen terug ook erg indrukwekkend. Wellicht inspiratie voor degenen die om tips vroegen. ^O^
Het heden is eindig. Het verleden blijft bestaan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 november 2018 @ 19:23:04 #258
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183386584
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:12 schreef DeOvenist het volgende:

Jodhpur Fort hunt series van een paar dagen terug ook erg indrukwekkend. Wellicht inspiratie voor degenen die om tips vroegen. ^O^
Jodhpur fort vond ik zelf ook het tofste fort daar.
En niet alleen maar omdat er daar Long-legged Buzzards broeden :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 27 november 2018 @ 08:52:08 #259
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_183395798
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 19:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Jodhpur fort vond ik zelf ook het tofste fort daar.
En niet alleen maar omdat er daar Long-legged Buzzards broeden :P
In 2016 heeft iemand daar op de muur een ‘killfie’ gemaakt, en sinds dien zijn die dus met hekken afgesloten :( wij konden dus een aantal weken terug niet over de muren tussen de kanonnen lopen (en dus niet van het uitzicht genieten). Ik neem aan dat juist dat het voor jou zo’n tof fort maakte?
  dinsdag 27 november 2018 @ 08:55:44 #260
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_183395827
Die roofvogels waren overigens inderdaad wel vet. Er cirkelden een gigantische groep van rond boven het fort toen wij er waren. Kennelijk worden die vogels daar ook gevoerd (zag ik van de week toevallig op een National geographic docu over de dieren van rajasthan :p).
pi_183400044
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 16:35 schreef Landgeld het volgende:
Komende week ben ik in Kolkata. Jullie nog tips, must do?😃

Wat zijn leuke plaatsen voor straatfotografie?
http://calcuttawalks.com/
  woensdag 28 november 2018 @ 16:53:38 #262
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183421747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 15:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

True. Of trein / Vlucht richting Hampi en vanuit daar starten? Hamp is leuk las ik hier ergens ;)
Verder tips in het Zuiden?
Ik kon toentertijd via Gao alleen met de bus naar Hampi.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 november 2018 @ 19:20:48 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183462839
Ik heb trouwens een menselijk schedel gevonden in India. Is heel normaal daar.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_183636046
Kerala backwaters. Wow.
Love is in the air!
pi_183639582
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:20 schreef SeLang het volgende:
Ik heb trouwens een menselijk schedel gevonden in India. Is heel normaal daar.
Welk gebied?
Love is in the air!
pi_183948667
Ik overweeg om eind april/begin mei 2 weken naar Kerala te gaan en daar een kort rondreisje te maken. Wat zijn absolute must-sees om in zo’n periode te doen? Los van de backwaters natuurlijk. En is het de moeite om voor ‘maar’ 2 weken te gaan? Ben verder niet van plan de staat uit te gaan, maar me te concentreren op Kerala :)
diseased rhinoceros pizzle
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')