abonnement Unibet Coolblue
pi_137549114
Afgelopen week ff de blu-ray van The Freddie Mercury Tribute Concert gekocht.
Ondanks de zeer matige kwaliteit is het toch tof om 't terug te zien na ruim 20 jaar.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_137561919
Al jaren geleden dat ik het heb gezien. Ik gok dat dat is geweest toen de 10th Anniversary uitkwam in 2002. Ik ben helemaal niet van het "alleen-Freddie-kan-Queen-zingen"-clubje, maar dat hele FM Tribute... De dingen die ik gaaf vind zijn op 1 hand te tellen hoor. George Michael uiteraard, Heroes met Bowie... en dan wordt het al moeilijk :D

Echt bizar dat artiesten als Seal, Paul Young etc die je helemaal niet zou associëren met Queen werden uitgenodigd :D
Bleuh.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:15:38 #53
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137563463
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:53 schreef PimD het volgende:
Al jaren geleden dat ik het heb gezien. Ik gok dat dat is geweest toen de 10th Anniversary uitkwam in 2002. Ik ben helemaal niet van het "alleen-Freddie-kan-Queen-zingen"-clubje, maar dat hele FM Tribute... De dingen die ik gaaf vind zijn op 1 hand te tellen hoor. George Michael uiteraard, Heroes met Bowie... en dan wordt het al moeilijk :D

Echt bizar dat artiesten als Seal, Paul Young etc die je helemaal niet zou associëren met Queen werden uitgenodigd :D
Ik vond Metallica en nog minder voor de hand liggende keuze :D

Alhoewel hun versie van Stone Cold Crazy wel goed is, en drummer Lars Ullrich er moeite mee heeft :D
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_137564602
Ik was 12 jaar toen ik dit live op TV zag. Was toen diep onder de indruk van al die gast artiesten.

Ik vind Under Pressure door Annie Lennox en David Bowie nog steeds gaaf.
Ook Seals' performance vind nog wel te pruimen. Wat Lisa Stansfield, Guns 'N Roses en Paul Young daar dan weer deden is mij ook een raadsel.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_137571703
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:15 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik vond Metallica en nog minder voor de hand liggende keuze :D

Alhoewel hun versie van Stone Cold Crazy wel goed is, en drummer Lars Ullrich er moeite mee heeft :D
Persoonlijk vind ik (en nu ga ik vloeken in de kerk) Stone Cold Crazy het beste met Queen op de instrumenten en Hetfield op de zang. Zijn stem past gewoon veel beter dan die van Freddie. Freddie's stem was veel te "lief"...
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:32 schreef CoExist het volgende:
Ik was 12 jaar toen ik dit live op TV zag. Was toen diep onder de indruk van al die gast artiesten.

Ik vind Under Pressure door Annie Lennox en David Bowie nog steeds gaaf.
Ook Seals' performance vind nog wel te pruimen. Wat Lisa Stansfield, Guns 'N Roses en Paul Young daar dan weer deden is mij ook een raadsel.
Schijnt dat Axl een groot fan is en een goede vriend van Brian.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:28:11 #56
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137577719
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 06:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik (en nu ga ik vloeken in de kerk) Stone Cold Crazy het beste met Queen op de instrumenten en Hetfield op de zang. Zijn stem past gewoon veel beter dan die van Freddie. Freddie's stem was veel te "lief"...
Van het hele concert?
quote:
Schijnt dat Axl een groot fan is en een goede vriend van Brian.
En Lisa en Freddie waren ook bevriend, toch?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 10 maart 2014 @ 12:35:53 #57
134538 chansadres
Black & White
pi_137577957
Even iets anders waar Freddie blij van zou worden en de opbrengsten gaan naar de trust natuurlijk:

Zeven jaar geleden stierf de danslegende Maurice Béjart maar in zijn dansgezelschap Ballet Béjart leeft nu zijn werk, zijn talent en zijn jonge geest verder. Stardust Theatre BV presenteert exclusief in Carré nu van 13 maart t/m 16 maart een hommage aan Béjart, de grootmeester die het ballet naar deze tijd bracht.

Van donderdag 13 t/m zondag 16 maart is Béjart's spectaculaire maar ontroerende ode aan Freddie Mercury met talrijke Queen hits maar ook muziek van Mozart en kostuums van Versace te zien. Nog maar zelden heeft een balletvoorstelling Carré zo op zijn kop gezet als Ballet for Life, dat men voor het laatst in 2009 in Carré kon beleven.

Het begin van Ballet for Life is typerend voor de creatieve opstanding van Mercury. Onder witte lijkwaden liggen de dansers en danseressen op het toneel. Dan klinkt de muziek van “It’s a beautiful day” en de dansers en danseressen komen stuk voor stuk tot leven. Daarna volgt een ballet, of liever gezegd een show of een indringende videoclip die je niet meer loslaat. De dood vergeet je snel door al die levenslust. De dood toont in dit ballet hoe bijzonder, hoe verrassend, hoe mooi het leven is en dat je er geen minuut van mag missen!

Speelduur: 1 uur en 45 minuten

http://carre.nl/voorstelling/ballet-for-life
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  maandag 10 maart 2014 @ 12:38:22 #58
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137578027
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef chansadres het volgende:
Even iets anders waar Freddie blij van zou worden en de opbrengsten gaan naar de trust natuurlijk:

Zeven jaar geleden stierf de danslegende Maurice Béjart maar in zijn dansgezelschap Ballet Béjart leeft nu zijn werk, zijn talent en zijn jonge geest verder. Stardust Theatre BV presenteert exclusief in Carré nu van 13 maart t/m 16 maart een hommage aan Béjart, de grootmeester die het ballet naar deze tijd bracht.

Van donderdag 13 t/m zondag 16 maart is Béjart's spectaculaire maar ontroerende ode aan Freddie Mercury met talrijke Queen hits maar ook muziek van Mozart en kostuums van Versace te zien. Nog maar zelden heeft een balletvoorstelling Carré zo op zijn kop gezet als Ballet for Life, dat men voor het laatst in 2009 in Carré kon beleven.

Het begin van Ballet for Life is typerend voor de creatieve opstanding van Mercury. Onder witte lijkwaden liggen de dansers en danseressen op het toneel. Dan klinkt de muziek van “It’s a beautiful day” en de dansers en danseressen komen stuk voor stuk tot leven. Daarna volgt een ballet, of liever gezegd een show of een indringende videoclip die je niet meer loslaat. De dood vergeet je snel door al die levenslust. De dood toont in dit ballet hoe bijzonder, hoe verrassend, hoe mooi het leven is en dat je er geen minuut van mag missen!

Speelduur: 1 uur en 45 minuten

http://carre.nl/voorstelling/ballet-for-life
Hier had ik het gisteren nog over met mijn ouders! :D Dat ik eind '90s nog naar Carré ben geweest met mijn vader om naar die voorstelling te kijken! :D

Toen kocht ik mijn kaartje met CKV-bonnen... :D
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_137578887
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef qu63 het volgende:

[..]

Van het hele concert?
Nee, in het algemeen. Al vond ik SCC wel 1 van de betere nummers toen. Ik vond Extreme hun medley ook erg goed. Axl's WWRY was goed, zijn stem paste goed bij dat nummer. Zijn BhoRhap was ook leuk, maar ik vond Elton John er totaal niet bijpassen.

En natuurlijk George Michael... Blijft geniaal.
quote:
[..]

En Lisa en Freddie waren ook bevriend, toch?
Klopt
  maandag 10 maart 2014 @ 22:55:30 #60
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137602091
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:35 schreef chansadres het volgende:
Even iets anders waar Freddie blij van zou worden en de opbrengsten gaan naar de trust natuurlijk:

Zeven jaar geleden stierf de danslegende Maurice Béjart maar in zijn dansgezelschap Ballet Béjart leeft nu zijn werk, zijn talent en zijn jonge geest verder. Stardust Theatre BV presenteert exclusief in Carré nu van 13 maart t/m 16 maart een hommage aan Béjart, de grootmeester die het ballet naar deze tijd bracht.

Van donderdag 13 t/m zondag 16 maart is Béjart's spectaculaire maar ontroerende ode aan Freddie Mercury met talrijke Queen hits maar ook muziek van Mozart en kostuums van Versace te zien. Nog maar zelden heeft een balletvoorstelling Carré zo op zijn kop gezet als Ballet for Life, dat men voor het laatst in 2009 in Carré kon beleven.

Het begin van Ballet for Life is typerend voor de creatieve opstanding van Mercury. Onder witte lijkwaden liggen de dansers en danseressen op het toneel. Dan klinkt de muziek van “It’s a beautiful day” en de dansers en danseressen komen stuk voor stuk tot leven. Daarna volgt een ballet, of liever gezegd een show of een indringende videoclip die je niet meer loslaat. De dood vergeet je snel door al die levenslust. De dood toont in dit ballet hoe bijzonder, hoe verrassend, hoe mooi het leven is en dat je er geen minuut van mag missen!

Speelduur: 1 uur en 45 minuten

http://carre.nl/voorstelling/ballet-for-life
En voor wie em nog niet gezien heeft is er YouTube:
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:04:38 #61
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137614298
Nog maar 2 maanden WWRY in Londen! :o
http://www.wewillrockyou.co.uk/news/story/closing/
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:41:18 #62
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137677565
Hmm, nieuwe muziek met Adam..
ifollowqueen twitterde op woensdag 12-03-2014 om 22:24:31 @OIQFC @brianmaycom & @OfficialRMT talk about between 2-5 possible forthcoming new #Queen tracks in @VH1 interview along with @adamlambert reageer retweet
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_137679588
Ze geven alleen maar aan dat er nog niet genoeg materiaal is voor een heel album met Fredje. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze FM materiaal gaan mixen met AL materiaal hoor. Ik zie de headlines al voor me 'Discarded 30 year old Mercury tapes triumph AL's new songs" :D
Bleuh.
  donderdag 13 maart 2014 @ 01:02:02 #64
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137682226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:24 schreef PimD het volgende:
Ze geven alleen maar aan dat er nog niet genoeg materiaal is voor een heel album met Fredje. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze FM materiaal gaan mixen met AL materiaal hoor. Ik zie de headlines al voor me 'Discarded 30 year old Mercury tapes triumph AL's new songs" :D
Een GH4'tje dus? 3 FM/MJ-tracks, paar nieuwe Q+AL-tracks, wat solomateriaal van Rog en Bri?

Laten we hopen van niet :)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:05:54 #65
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137728669
Ben benieuwd of het er ook nog van gaat komen..

Regisseur stapt op bij Freddie Mercury-film
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 00:31:46 #66
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137870912
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 00:47:44 #67
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137871171
Ah, en We Are The Champions zit weer in een reclame! Deze keer van Audi, met Ricky Gervais!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:12:24 #68
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_137873470
quote:
Nevermore _O_ Recept voor kippenvel binnen 1:15.
Nothing has changed. Everything has changed.
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:21:42 #69
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_137975140
Hmm, speciale editie van Roger's FOA. Editie is speciaal voor Record Store Day, en dan verkopen ze het via de eigen site..

http://www.queenonlinesto(...)le-Vinyl/37Z7035P077

Wel mooi vinyl en 2 extra tracks, maar t begint wel op geldklopperij te lijken met al die verschillende uitgaves.. ;(
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:26:18 #70
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_137975359
Meh is pas de 2de verschillende uitgave voor FOE. Ik vind het geldkloppen hier nog wel meevallen. Alhoewel het wel raar is dat men een RSD artikel via een website verkoopt.
38 euro incl porto voor een 2LP vind ik wel weer grof geld maar goed.
pi_137977105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:21 schreef qu63 het volgende:
Hmm, speciale editie van Roger's FOA. Editie is speciaal voor Record Store Day, en dan verkopen ze het via de eigen site..

http://www.queenonlinesto(...)le-Vinyl/37Z7035P077

Wel mooi vinyl en 2 extra tracks, maar t begint wel op geldklopperij te lijken met al die verschillende uitgaves.. ;(
Extra tracks: Dear Mr. Murdoch en Whole House Rocking. Beide oude nummers. De tweede is een heropname van Cosmos Rockin van Queen. Dus daarvoor hoef je het niet te doen :')
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_137977772
Die stonden ook al op de Roger box :')
Bleuh.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:48:18 #73
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_137996069
Zul je zien dat Murdoch de juiste Nude Mix is op de LP. Dan hebben we alleen een anologe versie terwijl hij ook op de box zou moeten staan.
  maandag 24 maart 2014 @ 12:34:14 #74
418011 Goldar
Haat Powerrangers
pi_138110255
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:53 schreef PimD het volgende:
Al jaren geleden dat ik het heb gezien. Ik gok dat dat is geweest toen de 10th Anniversary uitkwam in 2002. Ik ben helemaal niet van het "alleen-Freddie-kan-Queen-zingen"-clubje, maar dat hele FM Tribute... De dingen die ik gaaf vind zijn op 1 hand te tellen hoor. George Michael uiteraard, Heroes met Bowie... en dan wordt het al moeilijk :D

Echt bizar dat artiesten als Seal, Paul Young etc die je helemaal niet zou associëren met Queen werden uitgenodigd :D
Ik vond I Want it all met Roger Daltrey veruit het beste optreden.
George Micheal zing erg goed, maar Roger Daltrey is gewoon 1 van de allerbeste frontmannen/zanger ooit.
pi_138125318
Roger Daltrey is echt een baas ja, maar zijn IWIA... ik weet het niet. Niet slecht ofzo, maar het deed me toch maar weinig.
Bleuh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')