abonnement Unibet Coolblue
pi_138449722
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:27 schreef HenkDeVries2.0 het volgende:
Ik ga in mei voor de 2de keer naar Berlijn. Ik vroeg mijzelf af of een mede fokker misschien wat winkeltjes kent voor militaire prullaria. Het liefst spullen uit de WOII maar uit de koude oorlog of DDR vind ik ook tof.
Tweede Wereldoorlog kom ik niet heel veel tegen hier. Koude oorlog & DDR des te meer. Veel op rommelmarkten (bijvoorbeeld het Mauerpark op zondag). In Mitte is vooral nagemaakt spul te koop, maar in andere wijken kom je in tweedehandwinkels nog wel eens wat tegen, rond Bahnhof Schonhauser Allee is bijvoorbeeld wel wat te vinden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 april 2014 @ 20:57:35 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_138449830
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:47 schreef Fuort het volgende:

[..]

Ik kwam laatst tijdens het fietsen Schloss Dammsmühle tegen. Ligt wat verstopt in de bossen ten noorden van Berlijn, maar als je daar eens in de buurt bent is het wel interessant. Het had illustere bewoners als Heinrich Himmler en Erich Mielke. Er naast zijn dan ook stel een verlaten legerbarrakken, wachthuisjes e.d. te vinden.
http://www.schloss-dammsmuehle.de/
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_138450382
quote:
^O^

't Zag er overigens wel wat minder onderhouden uit dan hun website doet voorkomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage donderdag 3 april 2014 @ 12:18:13 #54
145738 superworm
is erbij
pi_138466859
Wow, dank, voeg het toe aan mijn lijstje!

Ben ook van plan de VoPo-berakken te gaan bezoeken in Blankenburg. Daar werden duizenden oktober '89-demonstranten vastgehouden.

http://www.abandonedberli(...)lankenburg-east.html
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_138514974
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:18 schreef superworm het volgende:
n de VoPo-berakken te gaan bezoeken in Blankenburg. Daar werden duizenden oktober '89-demonstranten vastgehouden.

Ziet er gaaf uit! Ik woon daar redelijk in de buurt, zal er binnenkort maar eens kijken :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 april 2014 @ 20:06:25 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_138515733
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 12:18 schreef superworm het volgende:
Wow, dank, voeg het toe aan mijn lijstje!

Ben ook van plan de VoPo-berakken te gaan bezoeken in Blankenburg. Daar werden duizenden oktober '89-demonstranten vastgehouden.

http://www.abandonedberli(...)lankenburg-east.html
gave site
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 7 april 2014 @ 16:48:52 #57
289730 HenkDeVries2.0
Henk de Vries is leuk
pi_138615959
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 17:09 schreef superworm het volgende:

[..]

Als je er in het weekend bent, even naar de vlooienmarkt gaan bij Ostbahnhof. Daar heb ik o.a. een originele (besmeurde) DDR-vlag gekocht voor een tientje. Nooit gewassen natuurlijk want 'vies' en 'DDR' passen wel bij elkaar :P http://www.berliner-adres(...)t-am-ostbahnhof.html
bedankt!! ^O^
  maandag 7 april 2014 @ 17:00:11 #58
289730 HenkDeVries2.0
Henk de Vries is leuk
pi_138616504
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:54 schreef Fuort het volgende:

[..]

Tweede Wereldoorlog kom ik niet heel veel tegen hier. Koude oorlog & DDR des te meer. Veel op rommelmarkten (bijvoorbeeld het Mauerpark op zondag). In Mitte is vooral nagemaakt spul te koop, maar in andere wijken kom je in tweedehandwinkels nog wel eens wat tegen, rond Bahnhof Schonhauser Allee is bijvoorbeeld wel wat te vinden.
bedankt zal er is rond gaan neuzen. Slaap zelf in Mitte dus weet ik waar ik niet moet zijn. Zie je dit verschil goed? of zijn het echt DDR vlaggen met de vouwlijnen er nog in?
  Redactie Frontpage donderdag 10 april 2014 @ 11:25:53 #59
145738 superworm
is erbij
pi_138720569
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:00 schreef HenkDeVries2.0 het volgende:

[..]

bedankt zal er is rond gaan neuzen. Slaap zelf in Mitte dus weet ik waar ik niet moet zijn. Zie je dit verschil goed? of zijn het echt DDR vlaggen met de vouwlijnen er nog in?
Verschil is duidelijk te zien ja. Op de echte DDR-spullen-rommelmarkten ziet alles er 25 jaar of ouder uit, terwijl de standjes in Berlijn-centrum meestal alleen nieuw-geproduceerde meuk verkopen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 13 april 2014 @ 16:29:04 #60
272504 Gits
kimmidoll
pi_138830102
Leuk een topic over Berlijn!

Weet iemand in welke wijk, 'het' een beetje gebeurt op dit moment?
Ik ga binnenkort weer en ik hou van leuke kleine winkeltjes, restaurantjes, speciale plekjes, beetje kunstzinnig?

:-)
  zondag 13 april 2014 @ 17:18:25 #61
272504 Gits
kimmidoll
pi_138832438
Moeste even zoeken, maar deze tip had ik zelf al gekregen, als leuke hippe plek in Berlijn:

http://www.fewo-berlin.biz/boxhagener-platz.php

:-)
pi_138957796
Kreuzberg.
  donderdag 17 april 2014 @ 08:22:16 #63
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_138969418
Precies over een maand ga ik ook weer voor de tweede keer naar Berlijn. Vorige keer zaten we in Friedrichshain, nu beetje westelijker in de buurt van de Kurfürtsendamm. Hotels begonnen akelig duur te worden, dus gisteren maar gauw geboekt. Die eerste dag dat we aankomen is museumnacht, waarschijnlijk zal dat wel iets met de prijs doen...
Don't let my username fool you...
  dinsdag 6 mei 2014 @ 14:03:42 #64
272504 Gits
kimmidoll
pi_139618022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:31 schreef MeesterBier het volgende:
Kreuzberg.
ja in de Oranienstrasse en Bergmannstrasse dan
maar Friedrichshein is het toch helemaal hoor :D
  zondag 25 mei 2014 @ 15:30:01 #65
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_140346348
Berlijn O+

We hebben een kleine eurotrip gedaan door eerst Berlijn te doen en toen Londen, maar ik moet toch zeggen: ondanks dat Londen misschien mooier is en meer historie en tradities heeft, voel ik me in Berlijn gewoon thuis O+ De sfeer in die stad past veel beter bij me.
Don't let my username fool you...
pi_140477559
Deze zomer weer naar Berlijn *O* , hebben mensen hier ervaring met het one80 hostel?
  donderdag 29 mei 2014 @ 19:48:22 #67
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_140515895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:52 schreef Gruisman het volgende:
Deze zomer weer naar Berlijn *O* , hebben mensen hier ervaring met het one80 hostel?
Ja ben er in april geweest toen we met school gingen. Heel mooi schoon hostel met een mooie badkamer, wij hadden op alle kamers een eigen badkamer zitten met douche/wc/wasbak.

Natuurlijk super centrale ligging, heel dichtbij Alexanderplatz. Alleen geen idee hoeveel het kost, had wel een prijs gehoord en dat vond ik best veel, weet alleen niet meer hoeveel dat was haha.

En ze hebben een fotohokje *O* :@
吴 曼 迪
pi_140520566
quote:
17s.gif Op donderdag 29 mei 2014 19:48 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ja ben er in april geweest toen we met school gingen. Heel mooi schoon hostel met een mooie badkamer, wij hadden op alle kamers een eigen badkamer zitten met douche/wc/wasbak.

Natuurlijk super centrale ligging, heel dichtbij Alexanderplatz. Alleen geen idee hoeveel het kost, had wel een prijs gehoord en dat vond ik best veel, weet alleen niet meer hoeveel dat was haha.

En ze hebben een fotohokje *O* :@
Bedankt! Wij zitten er vijf nachten en p.p zijn we ongeveer 100 euro kwijt, aangezien ik hotelprijzen gewend ben vind ik het nog wel meevallen. Voor een hostel zal het waarschijnlijk wel aan de prijzige kant zijn :)
  donderdag 29 mei 2014 @ 22:01:34 #69
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_140520656
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 21:59 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Bedankt! Wij zitten er vijf nachten en p.p zijn we ongeveer 100 euro kwijt, aangezien ik hotelprijzen gewend ben vind ik het nog wel meevallen. Voor een hostel zal het waarschijnlijk wel aan de prijzige kant zijn :)
Ooh dan valt het wel mee :) Ik had iets duurders in mijn hoofd. Alles was heel netjes, alleen ontbijt vond ik karig maar ik ben sowieso geen fan van ontbijten in hotels/hostels terwijl er zoveel leuke tentjes in de stad zijn :D
吴 曼 迪
pi_140555926
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:52 schreef Gruisman het volgende:
Deze zomer weer naar Berlijn *O* , hebben mensen hier ervaring met het one80 hostel?
Ik ga ook van de zomer, heb voor het eerst geboekt via Airbnb. Misschien is dat een aanrader? Veel keuze en vaak veel goedkoper.
pi_142280011
Ook ik ben nog van plan deze zomer richting Berlijn te gaan.

De planning is van woensdag(vlucht in de middag) t/m maandag(vlucht in de middag). Onze bedoeling is ook om via Airbnb te boeken.

Nu is voor mij vooral de vraag of wij een leuke (eerste) indruk op kunnen doen van Berlijn in ongeveer 5 dagen.
Tevens vraag ik me af of jullie een voorkeur hebben in welke wijk ik iets moet boeken.

Zelf heb ik iets tussen Mitte, Friedrichshain en Prenzlauer Berg op het oog maar misschien hebben jullie betere adviezen.

Hopelijk komt er meer reactie dan bij St3fan ;) .
pi_142282600
5 dagen lukt je makkelijk! hangt er natuurlijk vanaf wat je er precies wil gaan doen en zien maar als je een beetje goede planning doet kun je in drie dagen alle highlights zien en heb je nog tijd zat voor de leuke, verrassende zaken die berlijn te bieden heeft.
Hooray for boobies!
pi_142298075
Hangt er ook vanaf waar je in geïnteresseerd bent. Koude oorlog? Architectuur? Tweede Wereldoorlog? Stappen? Kunst? De klassieke oudheid? DDR?
pi_142315310
Een echte planning hebben we nog niet gemaakt. Zelf vooral interesse in de 2de wereldoorlog, architectuur en stappen maar ga niet alleen dus heb ook met andere rekening te houden. (Shoppen, terras en niet te veel doen ) oftwel ik ga met mijn vriendin. ;)
pi_142350040
Morgen begint onze roadtrip met 4 dagen Berlijn! Zijn hier nog tips op cultureel/uitgaans (leuke kroegjes oid) vlak? Meesten van ons zijn al eerder in Berlijn geweest dus de hoogtepunten kennen we wel en daarnaast gaan we sowieso Tresor bezoeken :9
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_142355372
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 01:40 schreef yosander het volgende:
Morgen begint onze roadtrip met 4 dagen Berlijn! Zijn hier nog tips op cultureel/uitgaans (leuke kroegjes oid) vlak? Meesten van ons zijn al eerder in Berlijn geweest dus de hoogtepunten kennen we wel en daarnaast gaan we sowieso Tresor bezoeken :9
Als het lekker weer is zou ik ook lekker een middagje naar de Wannsee of Muggelsee gaan. Dat zijn chille strandjes waar je een beetje kunt zwemmen en zonnen enzo en het is goed bereikbaar met de S- of U-bahn :)
pi_142523143
OK, omdat ik altijd eerst op Fok me goed inlees voordat ik op vakantie ga, maar hier eigenlijk nooit post :@ , zal ik ook eens mijn ervaringen van vorig jaar delen.

First and foremost: Berlijn is sinds mijn vakantie van vorig jaar met stip op nummer 1 leukste vakantiebestemming gekomen. Ik ben er al eens eerder geweest, maar ben toen de 'verplichte nummertjes' afgegaan (checkpoint Charlie, jodenmonument, Brandenburger Tor, etc,).

Vorig jaar ben ik met huisgenoten geweest, en hebben we wat meer de alternatievere kant mogen proeven van Berlijn. Voor overnachting hebben we gekozen voor een appartement via AirBnB (ong. 30 euro p.p.p.n)

Een selectie uit de vakantie in Berlijn van vorig jaar:

- Het Mauerpark, waar elke zondag een mega-karaoke wordt gehouden, en daarnaast zijn er ook andere optredens in het park van straatartiesten

- Een Balkan Beats party. Deze zijn we op het spoor gekomen, door een poster die op straat hing. Diezelfde avond de metro gepakt, waarna we in een stil rustig wijkje terecht kwamen. Na 10 minuten lopen, vonden we hier een nogal underground club, waar het bloedheet was binnen (graadje of 35 denk ik, niet gelogen). Het eerste uur was qua temperatuur afzien, maar de sfeer, de muziek, de mensen waren top! Nog nooit zo'n goed feestje meegemaakt! Iedereen ging helemaal los!

- De Spree en omgeving. De rivier die door Berlijn loopt. Naast de Spree heb je grote stroken gras, en ook de muur loopt hierlangs. In het gras drinkt half Berlijn lekker een biertje. Ook zit er naast de Spree het Badeschiff, een soort stadsstrand / beach club, waar je ook kan zwemmen (weliswaar niet in de Spree, maar in een zwembad. Ook liepen we hier langs een prachtige brug die over de Spree heen liep met vele straatartiesten in alle denkbare genres.

- Underground industrieterrein. De naam hiervan is me ontschoten, maar dit raadde veel mensen op straat ons aan, en lag volgens mij redelijk centraal. Een oud industrieterrein wat is omgevormd tot uitgaansarea. Ook hier weer voldoende keuze, van Drum 'n Bass, tot alternatief, tot House etc.

- Spreepark. Een verlaten pretpark (eigenaar hiervan is ooit eens failliet gegaan). Kruip hier onder de vele gaten door het hek heen, en let op dat je geen security tegenkomt. Een unieke ervaring. Tik maar eens in, in Google, en het komt op je to-see list te staan.

En dit was nog maar een greep uit het prachtige Berlijn.

Wat ons tegen viel was het zware deurbeleid van sommige erg populaire clubs (Berghain, Club Visionaire). De deurpolicy is heel inconsequent, en het is me nog steeds niet duidelijk wat nu de norm is (1x was ik overdressed, de keer daarvoor werd ik geweigerd o.b.v. sneakers). Ik denk zelf dat de dresscode niet zoveel boeit, maar dat het met een groepje van een paar mannen (zonder vrouwen) gewoon lastig binnenkomen is.

Een club die ik je zwaar af kan raden, door de uitsmijters, is Club Visionaire. Hier werd een dame die voor me stond, geweigerd door de uitsmijter, en na (heel licht) protest door de dame in kwestie, kreeg ze me toch een hoek van de uitsmijter :( . Gevolg, bloedneus en woedende menigte door slappe optreden uitsmijter. De uitsmijter liep na dit incident ook gelijk lafjes naar binnen toe.

Maar goed, naast dit kleine minpuntje is Berlijn een superstad. Goedkoop, goede alternatieve kant, relaxte sfeer op straat, en ga zo maar door.

Zeker gaan :Y
  dinsdag 22 juli 2014 @ 16:03:28 #78
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_142599342
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:19 schreef Starman89 het volgende:

- Underground industrieterrein. De naam hiervan is me ontschoten, maar dit raadde veel mensen op straat ons aan, en lag volgens mij redelijk centraal. Een oud industrieterrein wat is omgevormd tot uitgaansarea. Ook hier weer voldoende keuze, van Drum 'n Bass, tot alternatief, tot House etc.
Revaler Strasse.

Deurbeleid van Berlijn is inderdaad vervelend te noemen af en toe :)
pi_142840433
Ga dan ook nooit met een hele groep mannen tegelijk naar binnen, maar één voor één. Nooit problemen gehad met binnenkomen op deze manier.
pi_142993706
Als jullie zouden moeten kiezen tussen Catalonia Berlin Mitte en Art'otel Berlin City West, welke zou je dan kiezen en waarom? :)

Ze zien er beide wel mooi uit, qua design. De ene is een beetje duurder, maar krijgt ook ietsje betere reviews dan de andere. Het scheelt echter nauwelijks. Zijn er nog andere argumenten? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2014 17:45:46 ]
pi_143004270
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:44 schreef k_man het volgende:
Zijn er nog andere argumenten? :)
Wat betreft locatie zou ik voor Catalonia gaan. Je loopt net wat makkelijker naar wat musea, maar ook net zo makkelijk naar vele andere attracties zonder dat het er druk is. Art'otel zit op een plek die en heel druk is en waar niet veel anders te beleven is als wat winkels en je voor alles eigenlijk wel een bus of metro moet nemen.
pi_143004395
Daar heb je een punt. Ik zag de gezellige drukte van de Kurfürstendamm als iets positiefs, maar verder is er in de directe omgeving inderdaad weinig te beleven.
pi_143005174
De Kü-damm vind ik allesbehalve gezellig druk. Daarvoor zou ik eerder naar Unter den Linden, Museumsinsel en Hackescher Markt gaan. En ja, dat is ook druk met toeristen, maar dat is bij alles wat maar een beetje bezienswaardig is in Berlijn.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:38:46 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_143088292
Sowieso is slapen in oost veel leuker dan in west :)

Andere tip: ga eens naar Tempelhof als je tijd hebt. Dit is het oude vliegveld van Berlijn wat nu helemaal verlaten is. Op de landingsbanen zijn mensen tegenwoordig aan het sporten, in het gras zitten mensen te chillen. Ik vond het een bijzondere plek!

En voor mensen die vaker in Berlijn zijn geweest zijn Kreuzberg, Prenzlauerberg en Friedrichshain een goede om eens te verkennen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_143132224
Mooi artikel over de drie vliegvelden van Berlijn in Trouw vandaag.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-van-Berlijn.dhtml
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_143218264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:45 schreef ondeugend het volgende:
Mooi artikel over de drie vliegvelden van Berlijn in Trouw vandaag.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-van-Berlijn.dhtml
Tof artikel, bedankt!
  Moderator zaterdag 9 augustus 2014 @ 14:27:22 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_143231084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:45 schreef ondeugend het volgende:
Mooi artikel over de drie vliegvelden van Berlijn in Trouw vandaag.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-van-Berlijn.dhtml
grappig dat ik de dag ervoor Tempelhof aanraad :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_143282821


http://www.berliner-kurie(...)169128,28080692.html

Kan mooi tegelijk met de Olympische Spelen en BER :P
pi_143490846
Hoe zit het met de leeftijden voor het uitgaan in Berlijn? Ik ga met een groep van vier gasten en we zijn allemaal 19/20. Vorig jaar vrij weinig van gemerkt maar we zijn dit jaar wel van plan om naar de wat grotere clubs te gaan (tresor bijv). Dus hoe zit het een beetje met het deurbeleid
pi_143490896
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:16 schreef Gruisman het volgende:
Hoe zit het met de leeftijden voor het uitgaan in Berlijn? Ik ga met een groep van vier gasten en we zijn allemaal 19/20. Vorig jaar vrij weinig van gemerkt maar we zijn dit jaar wel van plan om naar de wat grotere clubs te gaan (tresor bijv).
Je zal eerder door de samenstelling van je groep geweigerd worden dan je leeftijd.
pi_143491030
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je zal eerder door de samenstelling van je groep geweigerd worden dan je leeftijd.
Oke! Door een beetje slim te positioneren in de rij kunnen we dat nog een beetje voorkomen hoop ik. Ik las echter wel dat het bij clubs als Berghain vaak onmogelijk binnenkomen is.
pi_143491248
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:20 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Oke! Door een beetje slim te positioneren in de rij kunnen we dat nog een beetje voorkomen hoop ik. Ik las echter wel dat het bij clubs als Berghain vaak onmogelijk binnenkomen is.
Berghain is de kans dat je niet naar binnen mag groter dan wel . Zeker met een groep van 4 jonge ventjes. Je hebt wel grotere kans als je begin van de avond of in de middag ofzo naar binnen wil. Vroeg in de morgen als iedereen gaat afteren kan je je de wachtrij besparen.
pi_143492265
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Berghain is de kans dat je niet naar binnen mag groter dan wel . Zeker met een groep van 4 jonge ventjes. Je hebt wel grotere kans als je begin van de avond of in de middag ofzo naar binnen wil. Vroeg in de morgen als iedereen gaat afteren kan je je de wachtrij besparen.
Oke bedankt :). Kan je verder nog een aantal leuke tenten aanraden waar de kans op binnenkomen vrij groot is
pi_143492815
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:16 schreef Gruisman het volgende:
Hoe zit het met de leeftijden voor het uitgaan in Berlijn? Ik ga met een groep van vier gasten en we zijn allemaal 19/20. Vorig jaar vrij weinig van gemerkt maar we zijn dit jaar wel van plan om naar de wat grotere clubs te gaan (tresor bijv). Dus hoe zit het een beetje met het deurbeleid
Tresor kom je makkelijk binnen als je je maar gedraagt in de rij (stil en niet dronken zijn) en identiteitsbewijs (geen kopie) mee hebt. Opsplitsen in tweetallen kan overigens nooit kwaad.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_143554615
As woensdag ga ik voor de 2e keer naar Berlijn! Vorige keer was eind april. Man, wat een vette stad! Vorige keer de NSA toren bezocht op de berg, Plotsdammer Platz, rondvaart gemaakt en het Spreepark in geslopen. Het Spreepark.. Dat was wel een van mijn vetste dingen die ik heb gedaan. Een verlaten pretpark wat al 13 jaar stil staat, geen onderhoud meer, veel wildgroei en het reuzenrad wat gewoon nog steeds ronddraait door de wind.
Was overigens wel spannend ivm beveiligers met honden, want eigenlijk mag je er niet op.
Nu ga ik as dagen dus weer heen en ga ik weer wat verlaten plekken bezoeken zoals een verlaten kliniek, universiteit, fabriek en als het nog lukt een verlaten ziekenhuis wat net buiten de stad ligt.
Anyway, uiteraard wil ik weer het terrein op van Spreepark, maar vorige week heeft daar een brand gewoed. Weet iemand wat op dit moment de status is qua beveiliging? Is dat nog steeds als voorheen, of wordt er nu extra gewaakt?
pi_143557971
Heb je meer info over die verlaten plekken (evt. per PM)? Ik ben binnenkort ook in Berlijn namelijk. :)

Als het plekken zijn die 'vrij' toegankelijk zijn, kan het interessant zijn. Aan inbreken doe ik niet. :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 augustus 2014 @ 16:54:19 #97
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143559294
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:25 schreef k_man het volgende:
Heb je meer info over die verlaten plekken (evt. per PM)? Ik ben binnenkort ook in Berlijn namelijk. :)

Als het plekken zijn die 'vrij' toegankelijk zijn, kan het interessant zijn. Aan inbreken doe ik niet. :)
staat in de OP ook een goede link van
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_143559352
klein zetje in goede richting... ;) http://berlijn-blog.nl/tag/verlaten-berlijn/
Hooray for boobies!
pi_143565269
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:25 schreef k_man het volgende:
Heb je meer info over die verlaten plekken (evt. per PM)? Ik ben binnenkort ook in Berlijn namelijk. :)

Als het plekken zijn die 'vrij' toegankelijk zijn, kan het interessant zijn. Aan inbreken doe ik niet. :)
Wat ik de vorige keer heb gedaan is oa:
Het 'verlaten' Olympisch park. Heel mooi, maar echt verlaten is het niet. Het wordt wel onderhouden en je moet ook toegang betalen. Het is wel de moeite waard om het even te checken, maar zoals ik al zei was het minder verlaten dan ik had gehoopt.
Wat ik wel heel erg tof vond was de torens op de Teufelsberg. Oude afluisterbasis van de Russen tijdens de Koude oorlog. Hier kan je voor 7 euro een rondleiding krijgen over het terrein, wat zeker de moeite waard is! Ook is er een historische tour, voor een euro of 15 geloof ik. Deze heb ik niet gedaan omdat die alleen in het weekend werd gegeven geloof ik, maar dan ga je ook de heuvel in. Daar zit een oude trainingsschool voor Nazi's oid.
Verder zijn er zo ver ik weet ontzettend veel plaatsten waar je gewoon in kan zonder in te breken. Vaak staan dat soort gebouwen op braak liggend terein, zoals het ziekenhuis wat buiten de stad ligt. Ik zou zeker even de blog hierboven checken, daar staan inderdaad goede tips.
Mocht je echt tijd hebben, zou ik wel even om het Spreepark heen lopen. Hier ligt gewoon een pad waar je op mag lopen. Het geluid van het reuzenrad is echt bizar en tussen de bomen door zie je ook wel het een en ander.
pi_143571918
Dank.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')