abonnement Unibet Coolblue
pi_135472087
Welkom in het usenettopic. Het usenet bestaat niet.

"Usenet"? » Wikipedia
Hoe werkt dat? » Binaries4all.nl
Waarom betalen? » De server van je provider is traag en heeft slechte retentie
DMCA? » Uitleg
Waar vind ik nzb's? » nzbindex.nl, altbinz. Niet hier op FOK! nzb's/links delen.
Voordelen? » 't is snel, legaal en je kan makkelijk automatisch films en series downloaden

OP door Razor21&µ
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_135473327
quote:
In een advies aan de Hoge Raad stelt de advocaat-generaal van het Europese Hof dat er geen grond is voor het toestaan van downloaden uit illegale bron. De kans dat Nederland een downloadverbod moet invoeren stijgt daarmee behoorlijk. De uitspraak dient voor een rechtszaak over de hoogte van de thuiskopieheffing.

In die zaak hebben elektronicafabrikanten en -winkels geklaagd dat er teveel aan de Stichting Thuiskopie moet worden afgedragen bij de verkoop van harddisks, computers en telefoons. Wanneer consumenten daar kopieën van werken met copyrights op zetten, moet dat zorgen voor een 'adequate compensatie' voor misgelopen inkomsten aan rechthebbenden. De hoogte van de afdracht stoelt echter deels op de rol van downloads uit illegale bron. Dit leidde tot vragen over de precieze rechtvaardiging van het toestaan hiervan. De Hoge Raad kreeg het antwoord niet rond waarop het Europese Hof om advies werd verzocht.

Het advies stelt dat er geen rechtvaardiging is voor de Nederlandse gelijkstelling van downloaden uit legale en illegale bron, schrijft Tweakers. Zo is er in het eerste geval sprake van het maken van een kopie door de koper van een auteursrechtelijk beschermd werk, maar in het tweede geval niet. Zo zou massale verspreiding van illegaal materiaal door de Nederlandse regelgeving worden gefaciliteerd.

De thuiskopieheffing moet volgens de advocaat-generaal flink omhoog indien het downloaden uit illegale bron in Nederland blijft toegestaan. Die ruimte lijkt dus te worden geven, maar het advies stelt ondertussen ook ondubbelzinnig dat dat niet te rechtvaardigen zou zijn. Bij een downloadverbod zou de thuiskopieheffing met het oog op privékopieën overigens hoogstwaarschijnlijk niet verdwijnen.

Omdat dit soort adviezen in de meeste gevallen worden opgevolgd lijkt het erop dat Nederland niet aan een downloadverbod zal kunnen ontkomen. Verscheidene partijen waaronder CDA, VVD en PvdA hebben zich hier in het verleden overigens al voor uitgesproken, maar krabbelden na protesten weer terug.
.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:16:19 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_135473649
Lijkt me vrij lastig te handhaven.
pi_135474122
Denk ook niet dat politieke partijen hun handen daaraan willen branden
pi_135474268
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Welke apps gebruiken jullie op Android om mee te downloaden? Ik gebruik liever een oude energie zuinige smartphone dan dat ik de hele dag m'n Windows computer aan laat staan
TROLL detected.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:41:14 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_135474986
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:41 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

:?
En waarom zou je films op je smartphone willen downklooien? en niet op je Energievretende Windows Compjoeter?
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_135475415
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:42 schreef editoor het volgende:
dicht
volgende keer als je een topic sluit omdat je de laatste post had maak dan ook een nieuwe aan of hou je bek dicht.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:18:03 #9
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_135475498
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:15 schreef redboyke het volgende:

[..]

volgende keer als je een topic sluit omdat je de laatste post had maak dan ook een nieuwe aan of hou je bek dicht.
_O_
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:19:25 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_135475553
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:03 schreef Rainesz het volgende:

En waarom zou je films op je smartphone willen downklooien? en niet op je Energievretende Windows Compjoeter?
Als het bijvoorbeeld een download is van 30+GB wat uren gaat duren, dan trek ik m liever binnen met een zuinige smartphone dan dat ik m'n desktop daarvoor speciaal laat aanstaan.
pi_135475748
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Als het bijvoorbeeld een download is van 30+GB wat uren gaat duren, dan trek ik m liever binnen met een zuinige smartphone dan dat ik m'n desktop daarvoor speciaal laat aanstaan.
En hoe denk je een 30+GB BDMV structuur map te gaan afspelen op je Slimme telefoon?
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_135475800
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:15 schreef redboyke het volgende:

[..]

volgende keer als je een topic sluit omdat je de laatste post had maak dan ook een nieuwe aan of hou je bek dicht.
:D
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:32:40 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_135476096
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:24 schreef Rainesz het volgende:

En hoe denk je een 30+GB BDMV structuur map te gaan afspelen op je Slimme telefoon?
Wie heeft het over afspelen? :)
pi_135476185
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:19 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Als het bijvoorbeeld een download is van 30+GB wat uren gaat duren, dan trek ik m liever binnen met een zuinige smartphone dan dat ik m'n desktop daarvoor speciaal laat aanstaan.
hoeveel kost een goedkope android phone? 150euro
hoeveel kost een 64GB micro SD kaart 50euro
hoeveel is de maximum sneldheid wss 21Mbit want cheapass phone
hoe lang zou het duren voor uit te pakken? geen idee
hoeveel watt verbruiked een 2BAY synology => 20 watt
bereken eens hoeveel electriciteit het kost op jaarbasis
een nas kan je minstens een schijf insteken van 1TB
probeer maar 1TB te halen met je android phones in raid.
hoeveel is jou tijd waard tegen dat je iron man 3 hebt gedownload op je smartphone is iron man 5 al 10 keer op tv geweest.
met een nas 1 keer instellen en verder nergens naar om te kijken je kan automatisch downloaden gewoon ene keer de serie toevoegen en klaar is kees. en vergeet niet dus als je iets download van 30GB je dus 60GB aan space moet hebben want ja uitpakken telt ook mee.
in de tijd dat je het met je smartphone had willen downloaden had je het al lang in 15min met de pc gedownload anders heb je cheapass internet. of cheapass pc. of ben je gewoon dom kan ook.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:44:32 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_135476558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:34 schreef redboyke het volgende:

[..]

hoeveel kost een goedkope android phone? 150euro
hoeveel kost een 64GB micro SD kaart 50euro
hoeveel is de maximum sneldheid wss 21Mbit want cheapass phone
hoe lang zou het duren voor uit te pakken? geen idee
hoeveel watt verbruiked een 2BAY synology => 20 watt
bereken eens hoeveel electriciteit het kost op jaarbasis
een nas kan je minstens een schijf insteken van 1TB
probeer maar 1TB te halen met je android phones in raid.
hoeveel is jou tijd waard tegen dat je iron man 3 hebt gedownload op je smartphone is iron man 5 al 10 keer op tv geweest.
met een nas 1 keer instellen en verder nergens naar om te kijken je kan automatisch downloaden gewoon ene keer de serie toevoegen en klaar is kees. en vergeet niet dus als je iets download van 30GB je dus 60GB aan space moet hebben want ja uitpakken telt ook mee.
in de tijd dat je het met je smartphone had willen downloaden had je het al lang in 15min met de pc gedownload anders heb je cheapass internet. of cheapass pc. of ben je gewoon dom kan ook.
:D

- Ik heb geen NAS helaas
- met m'n 20mbit duurt 30GB vele uren
- ik hoef niets uit te pakken op m'n telefoon, het gaat me enkel om downloaden en par checken.
- daarna move ik alles naar m'n Windows om daar uit te pakken.
============
Edit:

- Geen NAS dus en ik heb nog een smartphone over die ik sinds een week ook als 24/7 seedbox gebruik. Als die toch 24/7 aanstaat kan ik m ook wel inzetten voor grote usenet downloads.
- uitpakken gaat direct vanaf de micro sd kaart (die ik uit de smartphone trek) naar de Windows harddisk.

Enige waar ik benieuwd naar ben is of andere mensen hun telefoon voor downloaden gebruiken en met welk app :)

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 14-01-2014 14:15:22 ]
pi_135477396
Heb ooit een mediaplayer gekocht om te downloaden. Maar die processor komt niet boven 500kb/s.
.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:58:25 #17
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_135479913
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:02 schreef Fer het volgende:
Heb ooit een mediaplayer gekocht om te downloaden. Maar die processor komt niet boven 500kb/s.
Je kan nooit sneller downloaden dan je internetverbinding. Ook het aantal connecties naar de usenet-server is van belang, hoe is dat geconfigureerd? Bovendien hebben veel downloader een instelbare snelheidslimiet, is dat de reden van je vertraging?

Bij 8 connecties en een 16 Mbit verbinding trek ik ca. 2500 kB/s over de kabels.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_135485918
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

:D

- Ik heb geen NAS helaas
- met m'n 20mbit duurt 30GB vele uren
- ik hoef niets uit te pakken op m'n telefoon, het gaat me enkel om downloaden en par checken.
- daarna move ik alles naar m'n Windows om daar uit te pakken.
============
Edit:

- Geen NAS dus en ik heb nog een smartphone over die ik sinds een week ook als 24/7 seedbox gebruik. Als die toch 24/7 aanstaat kan ik m ook wel inzetten voor grote usenet downloads.
- uitpakken gaat direct vanaf de micro sd kaart (die ik uit de smartphone trek) naar de Windows harddisk.

Enige waar ik benieuwd naar ben is of andere mensen hun telefoon voor downloaden gebruiken en met welk app :)
Nee dit doet echt niemand.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_135486019
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:34 schreef redboyke het volgende:

[..]

hoeveel kost een goedkope android phone? 150euro
hoeveel kost een 64GB micro SD kaart 50euro
hoeveel is de maximum sneldheid wss 21Mbit want cheapass phone
hoe lang zou het duren voor uit te pakken? geen idee
hoeveel watt verbruiked een 2BAY synology => 20 watt
bereken eens hoeveel electriciteit het kost op jaarbasis
een nas kan je minstens een schijf insteken van 1TB
probeer maar 1TB te halen met je android phones in raid.
hoeveel is jou tijd waard tegen dat je iron man 3 hebt gedownload op je smartphone is iron man 5 al 10 keer op tv geweest.
met een nas 1 keer instellen en verder nergens naar om te kijken je kan automatisch downloaden gewoon ene keer de serie toevoegen en klaar is kees. en vergeet niet dus als je iets download van 30GB je dus 60GB aan space moet hebben want ja uitpakken telt ook mee.
in de tijd dat je het met je smartphone had willen downloaden had je het al lang in 15min met de pc gedownload anders heb je cheapass internet. of cheapass pc. of ben je gewoon dom kan ook.
haha pwned :')
pi_135493010
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:58 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Je kan nooit sneller downloaden dan je internetverbinding. Ook het aantal connecties naar de usenet-server is van belang, hoe is dat geconfigureerd? Bovendien hebben veel downloader een instelbare snelheidslimiet, is dat de reden van je vertraging?

Bij 8 connecties en een 16 Mbit verbinding trek ik ca. 2500 kB/s over de kabels.
50Mb verbinding, 8 connecties en verder geen snelheidslimiet. Gb wired of 150Mb wifi maakt niets uit. En met laptop trekt wel volle snelheid.

Tis gewoon de cpu van die trage mediaplayer die bestandjes niet snel genoeg kan binnenhalen.
.
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:10:46 #21
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_135516671
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:44 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

:D

- Ik heb geen NAS helaas
- met m'n 20mbit duurt 30GB vele uren
- ik hoef niets uit te pakken op m'n telefoon, het gaat me enkel om downloaden en par checken.
- daarna move ik alles naar m'n Windows om daar uit te pakken.
============
Edit:

- Geen NAS dus en ik heb nog een smartphone over die ik sinds een week ook als 24/7 seedbox gebruik. Als die toch 24/7 aanstaat kan ik m ook wel inzetten voor grote usenet downloads.
- uitpakken gaat direct vanaf de micro sd kaart (die ik uit de smartphone trek) naar de Windows harddisk.

Enige waar ik benieuwd naar ben is of andere mensen hun telefoon voor downloaden gebruiken en met welk app :)
Redboyke bracht het lullig maar ik ben het wel met hem eens. Je kunt beter die smartphone verkopen en voor dat geld bijvoorbeeld een Synology halen of iets vergelijkbaars. Dan hoef je ook niet meer alles te verplaatsen van telefoon > PC, het downloaden gaat veel makkelijker en sneller (je telefoon moet alles binnenhalen via Wifi wat afhankelijk is van bereik en kan wegvallen), je kunt alles op 1 apparaat doen (downloaden, parren, uitpakken en kijken), je kunt deze makkelijker benaderen als je een keer niet binnen handbereik bent van het apparaat (bijvoorbeeld via SabNZBd) en het verbruikt waarschijnlijk bijna net zoveel energie. Bedenk ook dat je je telefoon waarschijlnijk constant aan de lader moet hangen als je deze voor zulke doeleinden wil gebruiken, wat betekent dat je je accu sloopt want op zulk gebruik is zo'n telefoon niet berekend.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_135555410
quote:
12s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:10 schreef Devolution het volgende:

[..]

Redboyke bracht het lullig maar ik ben het wel met hem eens. Je kunt beter die smartphone verkopen en voor dat geld bijvoorbeeld een Synology halen of iets vergelijkbaars. Dan hoef je ook niet meer alles te verplaatsen van telefoon > PC, het downloaden gaat veel makkelijker en sneller (je telefoon moet alles binnenhalen via Wifi wat afhankelijk is van bereik en kan wegvallen), je kunt alles op 1 apparaat doen (downloaden, parren, uitpakken en kijken), je kunt deze makkelijker benaderen als je een keer niet binnen handbereik bent van het apparaat (bijvoorbeeld via SabNZBd) en het verbruikt waarschijnlijk bijna net zoveel energie. Bedenk ook dat je je telefoon waarschijlnijk constant aan de lader moet hangen als je deze voor zulke doeleinden wil gebruiken, wat betekent dat je je accu sloopt want op zulk gebruik is zo'n telefoon niet berekend.
Je kan er ook zelf een bouwen :)
Ik heb een 8bay nas met i3-3225, ssd, 8gb geheugen, GNU/Linux erop.
Alles zo configureerd om stroom te besparen...

Of koop een rk3188 stick en installeer dat een GNU/Linux distributie op :)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_135559387
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:05 schreef relativity het volgende:

[..]

Je kan er ook zelf een bouwen :)
Ik heb een 8bay nas met i3-3225, ssd, 8gb geheugen, GNU/Linux erop.
Alles zo configureerd om stroom te besparen...

Of koop een rk3188 stick en installeer dat een GNU/Linux distributie op :)
Hoeveel watt verbruik je?
pi_135559585
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:06 schreef glannie het volgende:

[..]

Hoeveel watt verbruik je?
In idle iets van 32 watt (spindown van schijven, etc)
Processor is underclocked en heeft een TDP van max 55 watt (full load volgens mij).

Al is dat nog gigantisch i.t.t. zo'n stickje. Die verbruikt een paar euro per jaar aan stroom ;)
Daarom wil ik die al download- en vpnserver.

Maar dit is ook nog wel redelijk aantrekkelijk.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_135569194
Naja, ik vind 32 watt op zich best meevallen. Ik stel zelf een nieuwe kant en klare nas steeds meer uit, puur omdat ik liever zelf iets wil maken. Repareren en uitpakken is gewoon een verschrikking op die kant en klare nasjes. Zelf bouwen is veel aantrekkelijker voor mijn gebruik. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')