abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 januari 2014 @ 22:22:55 #1
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135459289


Inleiding

Aangezien ik hier op FOK! nog maar weinig ben tegen gekomen over elektronisch roken, ook wel dampen, e-smoken of vapen genoemd, ben ik zelf maar even een topic begonnen (veel schaamteloos gejat van Tweakers). Ik ben nu ongeveer 5 weken gestopt met analoog roken (the real deal dus). Dit viel niet mee. Ik rookte vrij veel namelijk. Het laatste jaar rookte ik ongeveer een pakje Javaanse Jongens 3/4 (37.5 gram) per anderhalve dag. Ik gok dat dit neerkwam op een shagje of 30 a 35 per dag.

Ik had gehoopt dat mijn verlangen naar een shagje na een week of 4 wel tot praktisch 0 gereduceerd zou zijn, maar helaas bleef ik op momenten last houden van een aanhoudende drang om te roken. Ik moest gewoon iets inhaleren en de drang om toch maar wat te roken te gaan halen bleef zo nu en dan in me opkomen. In de weekenden, vaak onder het genot van een biertje of wat, ging ik dan ook regelmatig voor gaas en bietste ik her en der een shagje of sigaret. Door de weeks was dit een stuk minder, maar ook dan kreeg ik regelmatig met die drang om te roken te maken.

Uiteindelijk werd ik er gek van en ben me eens gaan verdiepen in het fenomeen elektronisch roken. Ik raakte aardig nieuwsgierig en heb dus meer uit nieuwsgierigheid een elektronisch roken starter kitje gekocht. Sinds gisteren heb ik dus een elektronische sigaret en ben er best positief over. Dit wil ik met jullie delen en ik denk ook serieus dat dit mij gaat helpen om niet meer te roken.

Elektronisch roken? Huh..wat is dat?

Een e-smoke is een apparaatje dat bestaat uit een batterij, een verdamper en een reservoir waar je vloeistof in doet. De zogennaamde e-liquid. Deze vloeistof wordt door de verdamper verhit waardoor er een damp wordt geproduceerd welke je vervolgens kunt inhaleren. De damp lijkt sterk op rook, maar aangezien er geen sprake is van een verbrandingsproces, mag je eigenlijk niet van rook spreken. De vloeistof bestaat voornamelijk uit Propyleenglycol waarin nog enkele andere stoffen zijn opgelost, zoals bijvoorbeeld smaak en geurstoffen.


Een voorbeeld van een e-sigaret.

E-smoken is vele malen minder slecht dan gewoon roken. Aangezien er geen sprake is van verbranding, krijg je dus ook geen schadelijke verbrandingsproducten binnen. Ik schrijf bewust dat het minder slecht is, omdat het nog altijd gezonder is om niet te e-smoken. De liquids bevatten namelijk wel nicotine, hoewel er ook liquids zijn die geen nicotine bevatten. Toch is de nicotine wel essentieel om de zogenaamde "troath hit" te behalen. Dit is de prikkel in de keel die je ervaart bij het inhaleren..

De damp lost veel sneller op dan rook, het is praktisch geurloos en ook niet schadelijk voor je omgeving. Ook zul je geen vieze smaak meer in je mond hebben na het roken van zo'n e-smoke, hetgeen bij het roken van tabak wel het geval is. Je stinkt ook niet meer na het roken. Man wat stinken rokers zeg... ik heb dus ook altijd zo gestonken :r

In theorie mag je overal e-smoken omdat er geen sprake is van een verbrandingsproces en je dus geen rook produceert. In de praktijk blijkt dat nogal eens tegen te vallen. Mensen zouden je vaak raar aankijken en het e-smoken verwarren met echt roken. Onwetendheid, voornamelijk. Wellicht dat dit in de toekomst wel wat zal veranderen.

Hieronder even een aantal voordelen ten opzichte van het roken van tabak:

• Er is geen verbranding, dus er komen (bijna) geen giftige stoffen vrij, en de damp geeft nagenoeg geen geur af.
• De damp lost snel op, dus het zal geen rokerige kamer veroorzaken.
• Je kan/mag het ding in theorie overal roken
• Je hebt geen asbak of aansteker nodig
• Je bergt hem eenvoudig weer op, ook na één snel trekje!
• Je hoeft je geen zorgen te maken over wat met de as te doen, of waar het filter weg te gooien
• Je stinkt niet. Je kleren, auto, huis, handen etc. ook niet (tenminste niet naar rook ;) )
• Er komt geen irriterende rook vanaf.
• Hij rookt niet door terwijl je hem niet gebruikt.

Gezondheid

Zoals je al waarschijnlijk aan de hand van bovenstaande tekst kan raden, is een e-smoke veel minder ongezond voor je dan analoge peuken verbranden. Waarom zeg ik "minder ongezond" ? Nou.. er zit nog steeds nicotine in, bijvoorbeeld. Echter, het is een ieder duidelijk dat het roken (dampen) van e-smokes alleen al op basis van het feit dat er geen verbranding plaats vindt, gezonder moet zijn dan een normale peuk. Daarr kan in ieder geval geen twijfel over bestaan. Je vraagt je wellicht af - maar waarom lees ik dan zo veel over schadelijkheid als ik even op Google naar "e-cigarette" zoek?

Nou... als ik heel eerlijk ben is dat gewoon een beetje vaag. Er is redelijk wat onderzoek gedaan naar e-smokes, en daarbij zijn her en der wat licht schadelijke gevolgen gevonden. Bijvoorbeeld dat het je adem-weg vernauwt. Dat duurt dan tot 10 minuten na gestopt te zijn met het gebruik. Echter is in dit onderzoek alleen gekeken naar e-smoken. Niet wat er gebeurd met gewoon roken, of het stomweg inhaleren van damp (denk sauna) of dan hetzelfde effect optreedt.

In de USA hebben ze de FDA een onderzoek laten doen naar alle kwalijke eigenschappen. "Helaas" (voor de FDA) kwam daar echter uit dat het helemaal niet zo slecht was en al helemaal niet als je het vergeleek met een sigaret. Het rapport is op de site van de FDA te vinden en daar wordt heel veel gesproken over het aantreffen van bepaalde stoffen die slecht zijn voor de mens. Echter, ze vermelden er niet bij dat de concentraties waarin die stoffen voorkomen een factor 1000 tot 15000 lager zijn dan in een normale sigaret. Voor een goede analyse van het rapport (helaas in het Duits), deze link. Hierbij zitten alle links, inclusief bronnen in het engels en aanverwante zaken.

Je kunt het even allemaal doorlezen, maar kort samengevat komt het hier op neer:

• In 1ml e-liquid zit 40x minder Nitrosamine dan in een nicotinepleister of nicotinekauwgom
• In één sigaret zit 15000x zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid
• In één liter bier zit twee keer zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid

Dus als we het even snel uitrekenen:

Je kunt acht jaar lang 5ml e-liquid per dag dampen en dan heb je dezelfde hoeveelheid nitrosamine opgenomen als met het roken van één sigaret.

Daarbij wordt er gedaan alsof de andere gebruikte materialen in de liquids enge chemische middelen zijn, terwijl dit (afgezien van de nicotine!) allemaal middelen zijn die goedgekeurd zijn voor de menselijke voedselverwerking!

Los van het stoppen met nicotine innemen heeft e-smoken alle voordelen die je kan verwachten van het totaal stoppen met het roken van sigaretten. Ik geef toe, dat is een redelijk grote "los van", en Nicotine is zeker ook niet speciaal goed voor je. Het probleem bij het online onderzoeken van wat Nicotine nou precies met je doet is dat de meeste studies eigenlijk meer studies zijn van het roken zelf (per slot van rekening zijn er geen andere noemenswaardige bronnen van nicotine, dus het bestuderen los van sigaretten lijkt weinig zinvol). Maar het is in ieder geval duidelijk dat Nicotine net als caffeine een drug is, en je die stof uiteraard liever niet in je lichaam wil.

Er zijn evenwel een paar problemen die nog nader moeten worden onderzocht. Zo is het bijvoorbeeld nog onbekend hoeveel van de nicotine die in e-liquids zit, daadwerkelijk in je bloedstroom terecht komt. Sommige mensen zeggen 10% in vergelijking tot een normale sigaret, anderen weer 30%. Een (realistisch) nadeel van e-smokes die vaak wordt aangehaald is dat het moeilijk is te bepalen hoeveel nicotine je binnen krijgt. Dat is correct, en is wellicht het enige nadeel dat daadwerkelijk en objectief gezien als zodanig kan worden gezien. Echter, mijn mening is dat je dit op den duur zelf zal reguleren. Je moet het wel heel, heel bont maken om een overdosis nicotine tot je te nemen, en het feit dat dit nog geen enkele e-smoker ter wereld is gelukt zou je gerust moeten stellen. Het is overigens in theorie wel mogelijk om een overdosis te scoren met normale peuken, echter in de meeste gevallen zal je lichaam dermate hard beginnen met protesteren dat je waarschijnlijk nooit zo ver zal komen.

Even samenvattend de gezondheids-voordelen van de e-smoke versus de normale sigaret:

• Geen teer, kool-monoxide, en andere verbrandings-producten
• Geen ammonia en 4500 andere chemische stoffen die in normale sigaretten zitten
• Geen rook die de mensen in je omgeving een hoger risico op ziektes geeft
• Geen vervelende hoest, grijze huid, gele vingers, kortademigheid

De kosten

Voor met name sigarettenrokers is het qua kosten besparing vrij interessant om over te stappen op elektronisch roken. Voor shagrokers iets minder, maar ook die zullen voordeel behalen.

Men neme een gemiddeld eGo starter setje. Later hieronder behandel ik nog uitgebreid de hardware, maar neem van mij even voorlopig aan dat een eGo setje waarschijnlijk jouw keuze zal worden, dus laten we hier even van uitgaan. Nou, dat kost je zo'n EUR 60. Dat is dan een quality setje van JoyeTech, met twee e-smokes. Daar krijg je ook twee tankjes en twee atomizers bij. We gaan even een jaar-berekening maken, dus laten we even uitgaan dat een atomizer zo 3-4 weken meegaat (15 per jaar nodig) en een batterij voor een maand of 4-6. Voor het gemak, rekenen we twee extra batterijen. Een atomizer is zo EUR 7.50, een batterij EUR 20. (nogmaals, ik neem de prijzen ruim. Je kan ze waarschijnlijk voor 5 EUR en 15 EUR ook wel krijgen). Nou, (15x 7.50) = EUR 112.50 + (2x 20) = EUR 40 == EUR 152.50 aan onderdelen. Zitten we voor de hardware op EUR 212.50 per jaar.

Dan - de liquids. Daar ga ik uit van een verbruik van 2.5ml per dag, elke dag. In het begin zal dit waarschijnlijk hoger liggen (nieuw, leuk, spannend!) en later waarschijnlijk minder, maar laten we er even van uit gaan dat jij een fanatieke damper wordt! Nou... 365 dagen gedeeld door 4 = 91.25 flesjes per jaar. 10ml flesjes kosten zo tussen 3.95 en 5.95, laten we even uit gaan van 5 Euro per flesje. Er bestaan ook flesjes van meer dan 10ml, en die zijn vaak ietsje goedkoper trouwens. Goed. 91.25 * 5 EUR = 456.25 EUR per jaar aan e-liquids. Laten we even voor de volledigheid wat oplaad-kosten erbij nemen, zeg, twee tientjes op jaar-basis. Ok. Dan hebben wij in totaal... EUR 212.50 (hardware) + EUR 456.25 (e-liquids) + EUR 20.00 (electriciteit) = EUR 688.75 per jaar (EUR 1.89 per dag).

Jaja... je ziet hem al aankomen... met dat per-dag bedrag natuurlijk... maar goed, even verder rekenen. Hoeveel geef je uit aan normale sigaretten? We nemen even aan dat je een pakje van 19 peuken per dag zal verbranden. Dat is 365x 5.40 = EUR 1971.00. Ja dat ziet er al een stuk minder fijn uit he? Gooi er nog 20 aanstekers bij.. 20 EUR... in totaal komt dat neer op EUR 2000 per jaar. Twee Duizend pieken. Versus 688.75.

De hardware
Ok, je hebt genoeg van analoog roken en je wil een e-smoker worden. Goed zo! Maar nu... er is zo veel aanbod, wat is nou de goede keuze? Ik zeg er meteen eerlijk bij - het wordt je niet makkelijk gemaakt! Er zijn heel veel soorten e-smokes, sommige daarvan zijn wel in NL te koop, andere weer niet. Sommige werken met weg-werp cartridges, andere met vloeistof-tankjes. Sommige zijn klein, andere groot. Het is inderdaad een ramp om zo als n00b even te vinden wat je nou wil. Dus, we gaan het even allemaal uitleggen.

Voordat ik begin, De Gulden Regel Van E-Smokes Kopen:

!! Koop altijd een setje met twee peuken/batterijen !!
!! Single e-smoke "sets" (tenzij als vervanging voor een stuk exemplaar) zijn een total no-go !!

Want ja, ook jou zal het overkomen dat 1 stuk is, de batterij op is, etc. en je wil NIET weer terugschakelen op analogs. Dus - ALTIJD een duo-set kopen. Het is ietsje duurder, maar veel, veel beter.

Veel mensen willen dat hun e-smoke zo veel mogelijk op een sigaret lijkt. Dat is géén goed uitgangs-punt. Ten eerste ben je dan gedoemd tot het kopen van kant-en-klare modellen met een kleine batterij, ten tweede wordt het lastiger om het ding te dampen waar je niet mag roken. Wellicht vind je dat niet belangrijk, kan. Maar het is wel een feit. Zijn er dan helemaal geen goede sigaret-achtige e-smokes? Jawel... als je wat nadelen voor lief neemt. Maar als je echt serieus wil dampen, dan begin je toch met een stapje hoger. Maar, ik laat de keuze aan jou. Laten we eens de gangbare systemen in een lijstje zetten.

A - De "iSmoke"

Deze naam is door een mede-poster bedacht, en hij vat best goed samen wat de simpelste versie van de e-emoke is. Ze lijken op normale sigaretten, zijn klein en handzaam, en kosten in sommige gevallen het minst. Echter, je zit dikwijls vast aan 1 leverancier. Hieronder een paar voorbeeldje:


NuCig Pro 4 (website: http://www.nucig.co.uk/)

Voordelen van deze "iSmokes":

• Goedkoop als instap model
• Lijken op een sigaret
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren, werkt op luchtdruk
• Geen geklooi met vloeistofjes bijvullen
• Batterij laad redelijk snel op (minder dan 30 min)

En dan even de nadelen:

• Relatief weinig rookontwikkeling (zeker met de el-cheapos)
• Lijken op een sigaret (kan voor verwarring zorgen)
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren (ja, dit is ook een nadeel want je kan hem bijvoorbeeld niet voorgloeien voor een sterkere flash
• Weinig keuze met smaken van de vullingen (zeker met de el-cheapos)
• Korte tijd voor je weer ding moet opladen (2 uur medium-intensief dampen)
• Je zit vast aan de producent voor de cartridges/atomizers

Voor een E-Health setje zou je niet meer dan EUR 15 moeten betalen (2-peuken set) - alles daarboven is afzetterij. Voor NuCig... hangt af van welke optie je wil, maar alleen NuCig zelf verkoopt ze, dus afgezet worden is niet mogelijk (als je hun prijs billijk vind, natuurlijk ;)). Echter, mocht je ergens online andere vergelijkbare e-smokes vinden, wees alert op de prijs. Ze mogen onder geen omstandigheid meer dan EUR 50 kosten, en dan is dat al erg veel en hoop ik dat je er een flinke dosis cartridges er bij krijgt.

B - eGo/510 systemen

Dit zijn de meest gangbare e-smokes, en hebben ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jaja... dit is de sweet-spot als je op zoek bent naar een goede, complete rook ervaring, af en toe wil eperimenteren met smaakjes en atomizers, maar geen zin hebt om echt hard core alles zelf te maken en rond te lopen met een bazooka. Er zijn heel, heel veel modellen, maar het belangrijkste aan al deze dingen is het nummer "510". Dat wil zeggen - 510 is (in de praktijk) de benaming van een schroefdraad-formaat waar dan de meeste accessoires op passen. Echter, dit betekent niet dat ze allemaal even dik zijn! Het kan dus zo uitkomen dat als je helemaal random 510-compatible accessoires/apparaten koopt je een combinatie zal hebben die van dik naar dun naar dik verloopt. Als je esthetiek belangrijk vind, let daar dan op. Nou, even wat plaatjes...


Standaard EGO-T model (niet JoyeTech, maar knock-off, echter dikwijls net zo goed)


JoyeTech Ego-C systeem, Ego-T met los vervangbare verdampers (website: http://www.joyetech.com)


JoyeTech eCab systeem met verwisselbare verdamper en batterij (website: http://www.joyetech.com)

Mensen die al wat langer dampen en ervaring hebben met de apparaten raden JoyeTech aan. Echter, dit zal niet lang meer zo blijven - laten we eerlijk zijn, deze dingen zijn niet bepaald complex (batterij, chipje, atomizer... whooptiedoo!) dus het is dan ook vrij lastig om ze echt te vergallen. Maar, als je wat meer zekerheid wil, en garantie op prijs stelt, is JoyeTech aan te raden. We zetten weer even de voor en nadelen op een rij:

Voordelen van de eGo:

• Goede, degelijke rook-ontwikkeling met goede Throat Hit (TH)
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Relatief handzaam formaat, meestal geen led op de tip
• Ruim aanbod van accessoires
• Onderdelen zijn relatief goedkoop (zie voorbeeld onder "kosten")
• Meer controle over hoeveel liquid je rookt
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs

En de nadelen:

• Aanzienlijk groter en zwaarder dan een normale peuk. Je went er aan, maar duurt even
• Meer geklooi met liquids, af en toe wat lekkage wegvegen, etc.
• Als atomizers tegen het eind van hun leven zitten kan de smaak onprettig zijn
• In de meeste gevallen geen voltage-regulatie (zal waarschijnlijk veranderen in 2013)
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Beter opletten met accessoires kopen (zoals juiste weerstand/voltage van atomizers etc.)

Zoals je ziet, er kleven relatief weinig nadelen aan de 510 setjes, en veel voordelen. Dit is dan ook de reden dat ze het meest populaire model zijn. Als je de grootte voor lief neemt, is het de perfecte e-smoke voor de meerderheid van rokers. En als je eenmaal je combinatie van atomizers/batterij hebt gevonden ben ja klaar. Nou, hoeveel moet het kosten? Een goede due e-smoke set zou je niet meer dan 60 EUR moeten kosten. EUR 80 als je er allemaal accessoires bij krijgt, maar ook echt niet meer. Je kan ze al krijgen vanaf EUR 35, maar dat zijn dan vaak niet de "originele" JoyeTech.

De eCab is een nieuwe versie van JoyeTech, en wordt geprezen om zijn degelijke rook-ontwikkeling en bouw-kwaliteit. Het nadeel ervan is echter dat de meegeleverde batterijen slechts 360mAh zijn. Dat is in vergelijking met de 650mAh of zelfs 1100mAh van eGo setjes vrij weinig - houd er dus rekening mee dat je bij de eCab wat vaker van batterij zal moeten verwisselen!

De pro gear

Okay... als je even wat serieuzer met dampen aan de slag wil, bereid bent wat meer cash uit te geven, en op zoek bent naar de ultieme damp-ervaring, dan zijn er nog een paar apparaten die je aanzienlijk meer mogelijkheden bieden. Deze kosten over het algemeen een stuk meer (EUR 100-300) maar dan heb je ook wat. Overigens, in sommige gevallen is het zo dat het kopen van een Pro apparaat op de lange termijn goedkoper zal blijken te zijn, maar dan moet je wel bereid zijn om je eigen atomizers in elkaar te draaien. Althans - het verhittings-element ervan. Dit heet een zelf-wikkelaar. Je koopt speciaal dun gloeidraaid, glas-vezel draad, en maakt je eigen wikkels. Dit is tot wel 90% goedkoper dan een atomizer vervangen, maar vereist wel dat je stabiele handjes hebt ;) Het zelf maken van je gloei-draad geeft je ook absolute en totale controle over de smaak. Meer of minder draad, veel of weinig glasvezel, al die dingen zullen bepalen hoeveel smaak, damp en throat hit je zal krijgen. De ultieme dampers maken zelfs hun eigen apparaten, maar dat is even iets voor een andere keer. Hier onder even een paar plaatjes van Pro gear:


Een van de meest populaire "pro" apparaten, de LavaTube


Versie 2.0 van de LavaTube, de Epic Storm (Normaal en mini)


Zelf-wikkel verdampers van Bulli-Smoker.de (tussen 50 en 70 EUR per stuk)

Zoals je ziet, zijn deze dingen ook erg groot - je zal er niet snel mee over straat lopen. Als je een van deze wil kopen, zou ik je aanraden dat je de eGo voor buiten koopt, en deze voor binnen. Let wel, in de meeste gevallen zijn de accessoires voor de twee te gebruiken op beide (al dan niet met (meegeleverde) adapters). De LavaTube kost een relatief bescheiden EUR 50-70 (afhankelijk van het pakket dat je kiest) en de Epic Storm zou je voor zo rond de 90-110 EUR moeten kunnen scoren. Op allebei de apparaten kan je het voltage instellen in stapjes van 0.1 V, tussen 3.0 en 6.0V. Het grootste technische verschil is dat de Epic Storm ook de weerstand van je atomizer kan meten. Het voltage is van elementair belang bij hoeveel rook en Throat Hit je krijgt. Echter, als je ook de weerstand van de atomizer weet, dan is het makkelijker in te schatten welk voltage correct is. Anders is het even pielen/proberen.

Voordelen van de Pro Gear:

• Uitstekende damp-ervaring, volle smaak, zeer goede throat hit
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Totale controle over hoe het smaakt, dampt en voelt
• Ruim aanbod van accessoires
• Verwisselbare batterijen
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs
• Diverse instellingen mogelijk (voltage, weerstand meting, etc.)

En de nadelen:

• Groot, log apparaat (tot wel 200 gram of meer)
• Vereist meer handarbeid (alhoewel je ook "normale" atomizers kan gebruiken)
• Relatief hoge kosten aan het begin, accessoires zijn duurder
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Adapters nodig voor sommige accessoires

Okay... dat is dan de hardware. Dit is bij lange na niet alles, er zijn nog veel meer systemen, zoals de 810, de 910... het houdt niet op. Echter, op dit moment (September 2012) is de 510 met grote voorsprong het meest gebruikte systeem, er zijn de meeste accessoires voor te vinden voor de beste prijs, en is plenty informatie te vinden online over deze systemen. Je staat natuurlijk altijd vrij om iets anders te kopen, en we horen graag over andere systemen! Nog even tot slot om er zeker van te zijn dat je dit onthoud... tenzij je een pro-systeem koopt met verwisselbare batterijen, koop altijd een setje van twee peuken. Echt, trust me, het is van cruciaal belang. Zelfs als je maar heel af en toe wil dampen, is het alsnog aan te raden. Al was het maar omdat je vader/vriend/oom het ding ook lekker vindt en hem even wil lenen. Just do it!

Voor goede, lange demonstraties van de hier besproken producten, raad ik je aan om deze videos te bekijken. Ze zijn in het Duits, maar de man weet echt waar hij het over heeft!

Video voor beginners (vooral ove eGo)
eGo videos (demos en product-reviews)
Review van Epic Storm en Lava Tube

De Liquids - De smaak van dampen

Liquids kunnen we relatief kort over zijn. Om te beginnen, zijn er een heleboel. Er is de "originele" liquid, Dekang (DK) die door menig damper ook als beste wordt ervaren. Maar er zijn ook nog merken als @37, LiQueen, High Class, White Premium... echt te veel om op te noemen. Smaakjes zullen persoonlijk zijn, alhoewel mijn persoonlijke mening is dat je in het liefst wil beginnen met rook-achtige smaakjes. Ga dus niet voor blije aardbei of kauwgom - neem in ieder geval een smaak die ongeveer in de richting van tabak ligt, zoals koffie, noten of uiteraard tabak zelf. Dit is voornamelijk van belang als je wilt overstappen naar dampen. De dag dat je verlangt naar de smaak van een analoge sigaret zal ongetwijfeld komen. Het is dan van belang dat je dit op kunt lossen met een rokerige liquid in plaats van terug te vallen naar sigaretten.
Daarnaast zit er uiteraard nicotine in de vloeistoffen. De nicotine is helaas belangrijk. Niet eens alleen vanwege de verslaving die je er aan hebt, maar ook omdat de "throat hit" (TH) door de nicotine tot stand komt. Men heeft reeds geprobeerd om die TH met iets anders teweeg te brengen, echter dit is niet zo succesvol.

Het lijkt vanzelfsprekend dat je eerst wil overschakelen op e-smokes met nicotine zodat je van de sigaret af bent, en dan als tweede stap ook af wil van de nicotine. Dit is echter dus wat lastiger, vooral door het gebrek aan TH. Het roken van nicotinevrije liquids voelt dan ook een beetje alsof je gewoon warme wolkjes lucht inademt - wellicht leuk als je een heel lichte roker was, maar voor degenen die wat langer aan de analoge sticks zaten, geeft dit vaak toch geen voldoening. Zelf heb ik heel hoopvol drie flesjes zero nicotine spul gekocht, en helaas heb ik het grootste deel reeds weg-gegeven, want het beviel niet. Je kan uiteraard wel mengen, zodat je de hoeveel nicotine verkleint, maar echt er helemaal van af zijn... dat wil nog niet echt werken.

Als je besluit liquids te mengen, die dit bij voorkeur met liquids van hetzelfde merk. Ik heb gemerkt dat als je liquids van verschillende merken samenvoegt, je dikwijls "laagjes" maakt, zodat dus de ene liquid bovenop de andere ligt. Schijnbaar mengen ze niet zo lekker. Maar goed, ik heb dat "mengen" ook in de atomizer gedaan, wellicht is het slimmer om dit even te doen voordat je ze er in giet ;)

Onderhoud - Het reinigen van de elektrische sigaret

Voor iedere elektrische sigaret geldt feitelijk hetzelfde. Zorg dat deze in een goede staat blijft en maak hem regelmatig schoon. Aangezien sommige elektrische sigaretten herbruikbaar zijn is het belangrijk dat deze periodiek worden ontsmet met bijvoobeeld isopropyl alcohol. Een goede indicator voor onderhoud is het verbrand smaken van de damp, een stijve teug of verminderde dampproductie. Let op! Een stijve teug kan in het geval van een automatische batterij ook komen doordat er een rookkanaaltje in de batterij-atomizer verbinding verstopt is.

Globaal bestaat een elektrische sigaret uit drie onderhoudsdelen. Een deel waarin de vloeistof wordt opgeslagen, een deel waarin de vloeistof elektrisch wordt verdampt en een deel dat zorgt voor de stroomvoorzienning. Er bestaan meerdere constructies van de elektrische sigaret. Constructies waarbij de verdamper en vloeistof opslag ontkoppelbaar zijn en constructies waarbij deze delen geïntegreerd zijn. Bij sommige systemen is de verdamper opnieuw op te bouwen. Onderhoud op deze systemen is het meest fijn, aangezien alles vervangbaar is. De geïntegreerde systemen maken onderhoud moeilijker. Vaak zijn deze delen dan ook bedoeld om te vervangen zodra ze op zijn. Het onderhoud van een elektrische sigaret is dus erg merkspecifiek.

Behalve de batterij, is ieder deel van een elektrische sigaret af te spoelen. Als de vloeistof is opgedroogd kan deze eenvoudig met lauw tot warm water verwijderd worden. De vloeistofjes lossen goed op in water. Verschillen in resultaat tussen het uitkoken van een verdamper of het eenvoudig gebruik maken van warm water worden niet gemeld.

Op de verdamper kan aanslag ontstaan door niet goed verdampte of ingedroogde vloeistof. Deze aanslag is wat lastiger te verwijderen. Vaak wordt er gebruik gemaakt van een methode waarbij de spoel in de verdamper voor lange tijd zonder liquid wordt verhit. Eventueel kan je ervoor kiezen op de spoel te blazen of water toe te voegen, zodat de spoel schoon kookt. Het verhitten van de spoel kan op diverse manieren.

• Het is mogelijk de spoel periodiek kortstondig te verhitten zonder dat er vloeistof in het reservoir aanwezig is. Deze manier van verhitten zorgt ervoor dat het residu op de spoel alsnog opgebrand wordt. Deze manier zorgt tevens voor een aanslag op de levensduur van de spoel en lading van de batterij. Pas op dat je niet de spoel zelf verbrand en laadt de batterij opnieuw op.

• Een andere manier is om de spoel door een vlam te verhitten. Hiervoor moet de verdamper uit elkaar gehaald worden zodat er goede toegang tot de spoel ontstaat. Door middel van een vlam van een gasfornuis of aansteker kan nu de spoel schoon gebrand worden.

Bij de meeste elektrische sigaretten is het verwijderen van aanslag niet bijzonder goed mogelijk. Het is daardoor van belang de verdamper regelmatig te onderhouden. Er worden goede resultaten geboekt met het periodiek laten weken van de verdamper. Na het weken is het belangrijk dat de verdamper goed opgedroogd is voor gebruik. Dit kan gedaan worden door deze even op de kachel te plaatsen of te verwarmen met een föhn. Het live opdrogen van de verdamper in de elektrische sigaret is geen groot succes. Het kost bijzonder veel batterijlading en het gaat langzaam. Het is altijd aan te raden een reserve verdamper bij de hand te hebben.

Verklarende woordenlijst



E-shops

-http://www.e-rookshop.nl
- http://www.novosmoke.nl
- http://www.ebnferro.com
- http://www.ismoke.nl
- http://www.cmalo.nl
- http://www.e-cig4u.nl
- http://www.oliespuitje.nl
- http://www.rookwinkel.nl
- http://www.nucig.co.uk

Forums:

- http://www.e-cigarette-forum.com (Engelstalig)
- http://www.elektrisch-roken.com

Overigens alle credits voor user Webdoc van http://gathering.tweakers.net _O_
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135459630
Vorige week begonnen en bevalt zeer goed!
Whaaaat???? No money?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:30:39 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135459774
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:28 schreef Johnny-V het volgende:
Vorige week begonnen en bevalt zeer goed!
mooi! Wat voor hardware heb je?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:39:36 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_135460269
In de VS is dit helemaal hip zag ik, aan elke bar zitten mensen te "vapen". Alsof het een soort mode accessoire is.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:45:38 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135460583
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef kwiwi het volgende:
In de VS is dit helemaal hip zag ik, aan elke bar zitten mensen te "vapen". Alsof het een soort mode accessoire is.
klopt. Het heeft dAar een aardige vlucht genomen

http://mobile.theverge.com/2014/1/9/5291034/e-cigs-get-an-upgrade
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135469545
Tijdens de Golden Globes uitreiking.

pi_135477592
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:18 schreef Mylene het volgende:
Tijdens de Golden Globes uitreiking.

[ afbeelding ]
Like a boss
pi_135493314
Ben er ook maar ingesprongen, pakketje vandaag binnengekomen:
1000 mAh batterij
Kanger clearomizer

Ff aangezet en geprobeerd, best netjes. Vond die tankstation dingen niks maar hier kan ik misschien aan wennen. Eerst ff mijn analoge opmaken/batterij opladen...
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:57:16 #9
44906 merino
World of Sleepers
pi_135494348
OP zou overigens wel beter zijn als er ook plaatje tussen stond van een Clearomizer ipv alleen maar Atomizers. Clearomizers zijn in mijn omgeving namelijk een stuk populairder.



bvb
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:16:13 #10
63302 rockstah
New World Disorder
pi_135495529
De OP is dan ook extreem verouderd, er staat wel een hoop goede bruikbare informatie in maar we zouden echt een keer aan een nieuwe moeten werken.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_135497941
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:57 schreef merino het volgende:
OP zou overigens wel beter zijn als er ook plaatje tussen stond van een Clearomizer ipv alleen maar Atomizers. Clearomizers zijn in mijn omgeving namelijk een stuk populairder.

[ afbeelding ]

bvb

De eerste drie van links heb ik, wil niks anders. Misschien ooit een protank mini. :P
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:59:09 #12
44906 merino
World of Sleepers
pi_135498051
protank mini is zeer fijn :Y
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_135500601
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:59 schreef merino het volgende:
protank mini is zeer fijn :Y
Fijner dan de evod? :P
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:52:09 #14
44906 merino
World of Sleepers
pi_135501879
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:35 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Fijner dan de evod? :P
Ja echt wel stuk fijner dan de standaard evod :)
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_135503209
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:18 schreef Mylene het volgende:
Tijdens de Golden Globes uitreiking.

[ afbeelding ]
Welk merk zou hij hier gebruiken?
BlaBlaBla
pi_135507455
Heb nu Evod clearomizers geprobeerd. In het begin deed hij het perfect, maar na een refill kreeg ik last van ontzettend droge hits en gorgelen. Heb wat "fixes" opgezocht, zoals een extra siliconen seal op z'n kop op de head zetten. Werkt opzich wel, maar ik heb geen zin om dit elke dag te doen en/of om zelf coils te rebuilden.

Ik ga morgen eens een Justfog Maxi clearomizer proberen, heeft goede reviews in het algemeen.
Heeft iemand nog andere tips voor clearomizers die consistent presteren, zonder die vervelende dry hits en leakage?
pi_135507500
Ik zweer bij de justfog maxi.
Protank bleef maar lekken.
Definitely not CIA
pi_135507550
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:18 schreef Mylene het volgende:
Tijdens de Golden Globes uitreiking.

[ afbeelding ]
Krijgt ie vast een lekker centje voor
pi_135509286
Ben het ook maar gaan proberen, heb een Joyetech Ego-C Twist 1000mAh + Kanger Mini ProTank 2 Clearomizer V2 besteld. Dacht dat ik mooi op mijn werk kon dampen zonder buiten tussen al die shagbekken te moeten gaan staan maar dat gaat dus niet, krijg dit apparaat niet door de voordeur van het kantoor zo groot...
  woensdag 15 januari 2014 @ 08:27:01 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135509310
Volgens mij moet je bij de protanks erg opletten dat je ze niet te vast draait
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135509356
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 08:27 schreef Catch22- het volgende:
Volgens mij moet je bij de protanks erg opletten dat je ze niet te vast draait
Je moet goed opletten dat als je hem los draait je niet de coil ook lost omdat deze een inwendige schroefdraad heeft. Dus voor het weer vastdraaien eerst even controleren of de coil er wel helemaal in gedraaid is.
  woensdag 15 januari 2014 @ 09:34:05 #22
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135510171
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 08:31 schreef Deshain het volgende:

[..]

Je moet goed opletten dat als je hem los draait je niet de coil ook lost omdat deze een inwendige schroefdraad heeft. Dus voor het weer vastdraaien eerst even controleren of de coil er wel helemaal in gedraaid is.
Inderdaad :) Heb het nu redelijk door volgens mij.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135510728
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 08:23 schreef Deshain het volgende:
Ben het ook maar gaan proberen, heb een Joyetech Ego-C Twist 1000mAh + Kanger Mini ProTank 2 Clearomizer V2 besteld. Dacht dat ik mooi op mijn werk kon dampen zonder buiten tussen al die shagbekken te moeten gaan staan maar dat gaat dus niet, krijg dit apparaat niet door de voordeur van het kantoor zo groot...
_O-
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:30:54 #24
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135511521
ze zijn idd niet superklein, maar anders kom je de dag niet door. Dus altijd handiger dan 2 kleintjes, imo.

Ik sleep een eVic mee, dus ik zie het probleem niet zo :P

Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135512692
Hoe lang doen jullie ongeveer met je vloeistof? Heb nu 25ml (12mg nicotine) en rook normaal een pakje Lucky Strike per dag. Lucky eliquid lijkt hier iig niet op dus die bestel ik niet meer..
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:06:33 #26
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135514534
4-6ml per dag
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:15:59 #27
63302 rockstah
New World Disorder
pi_135530991
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:55 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Heeft iemand nog andere tips voor clearomizers die consistent presteren, zonder die vervelende dry hits en leakage?
Wat mij betreft bestaan die niet. :P

Het is een probleem met bijna alle type atomizers, m.u.v. losse cartomizers en in mindere mate zelfbouw atomizers als de kayfun die met vacuümconcepten werken. Clearomizers met bottom coils in het bijzonder hebben er veel kritiek over ontvangen. Het zit ook in de aard van het beestje, je coil is bijna direct in de tank geplaatst en het enige dat ervoor zorgt dat het niet met stromen naar binnen loopt zijn die kleine lontjes. Ik raad dan ook aan om je coils eens uit elkaar te trekken, je kunt gewoon het bovenste "schoorsteen stuk" los trekken wanneer je de silicone afdekstukjes verwijdert. Kanger stopt er standaard een aantal losse lontjes in om de opening te versmallen, hierin ligt een beetje het probleem. Wanneer je een dikkere vloeistof gebruikt, moet die opening breder zijn, anders krijg je dry hits. Bij dunnere vloeistoffen kan hij dan juist weer gaan lekken. Ook hoe hard je eraan zuigt tijdens het gebruik heeft hier invloed op. Kanger heeft een opstelling gekozen die volgens hun voor de meeste mensen werkt, maar jij kan daar dus net buiten vallen. Haal in zo'n geval een of twee lontjes eruit en kijk hoe het werkt.

Voordeel van top coils is dat je meer controle hebt over het proces, krijgt de coil te weinig vloeistof binnen dan kun je hem gewoon wat kantelen om de wicks goed nat te houden. Komt er teveel vloestof binnen dan kun je met een paar droge trekjes (dus zonder hem af te vuren) de vloeistof vaak weer de lont of de tank intrekken. Veel mensen ergerden zich hier echter aan wat tot de ontwikkeling van bottom coils heeft geleid, die in theorie beter zouden moeten zijn in het leveren van vloeistof waar die niet meer tegen de zwaartekracht in hoeft te werken.

Er is nu overigens een nieuwe ontwikkeling gaande die het probleem grotendeels op zou kunnen lossen, bekend als AFC of Air Flow Control. Een video hierover:

Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_135543350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:13 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Welk merk zou hij hier gebruiken?
Dat is de SmokeStik
Gebruik ik nu ook al een tijdje , in Amerika zijn ze populair hier nog niet echt.
pi_135545762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:15 schreef rockstah het volgende:

[..]

post
Bedankt voor je uitgebreide reply. Ik heb nu sinds vanmiddag een Justfog Maxi (een clone, dat wel) clearomizer en ik ben heel erg tevreden, geen dry hits en enorm goede vape ontwikkeling. Ik blijf hierbij totdat ik interesse heb in die adjustables.
Aangezien de Maxi een topcoil is, werkt dat kantelen inderdaad echt goed. Zeker een aanrader. Ik heb ook nog een evod besteld voor mijn secundaire batterij, kan ik af en toe afwisselen. Met 1 wick minder en een extra siliconen cap (ondersteboven) werkt de evod stukken beter. Maar voorlopig blijf ik bij m'n Maxi _O_ ^O^
pi_135555226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:06 schreef Catch22- het volgende:
4-6ml per dag
Zit nu in mijn 2e dag en vermoed dat ik daar een beetje aan de ondergrens van zit, gaat tot nu toe allemaal redelijk tot goed moet ik zeggen geen sigaretten meer gerookt/gekocht.

Ga denk ik wel een kleinere batterij bestellen want dit is echt bezopen (18,5 cm in totaal). Kan met een 650 mAh (-22mm) en eventueel weglaten van de driptip (-20mm) dus 42mm af waarmee ik op 14,3 cm zou uitkomen. Zijn er nadelen aan het weglaten van die tip op een mini-Protank?

Heb hem gisterochtend van de lader gehaald en heb nu nog geen indicatie dat de batterij leeg begint te raken (adhv het LEDje) dus een slagje kleiner zou ik moeten redden voor een hele dag lijkt mij.
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:42:35 #31
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135556620
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:00 schreef Deshain het volgende:

[..]

Zit nu in mijn 2e dag en vermoed dat ik daar een beetje aan de ondergrens van zit, gaat tot nu toe allemaal redelijk tot goed moet ik zeggen geen sigaretten meer gerookt/gekocht.

Ga denk ik wel een kleinere batterij bestellen want dit is echt bezopen (18,5 cm in totaal). Kan met een 650 mAh (-22mm) en eventueel weglaten van de driptip (-20mm) dus 42mm af waarmee ik op 14,3 cm zou uitkomen. Zijn er nadelen aan het weglaten van die tip op een mini-Protank?

Heb hem gisterochtend van de lader gehaald en heb nu nog geen indicatie dat de batterij leeg begint te raken (adhv het LEDje) dus een slagje kleiner zou ik moeten redden voor een hele dag lijkt mij.
Ik zou die driptip niet weglaten. Als ik zie dat er nog wel eens wat liquid in de top van de clearo zit, dat wil je niet in je waffel natuurlijk...

Kleinere accu kan wel. Ik heb echter zelf liever wat extra power. Op hoeveel volt damp je?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135557512
quote:
11s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:42 schreef Catch22- het volgende:
Kleinere accu kan wel. Ik heb echter zelf liever wat extra power. Op hoeveel volt damp je?
Tussen de 3.8 en 4.2
pi_135593478
Dampt er hier ook iemand liquids van Halo? Zag ze net voorbijkomen maar heb ze nog nooit gehad, zijn prijzig dat wel!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 15:05:10 #34
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_135604029
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:06 schreef Catch22- het volgende:

De OP is vrij uitgebreid maar kan je mij vertellen wat een goed merk is om een E-sigaret te proberen?
Niet voor mij, maar mijn vrouw wil het eens proberen. Ze is wel merkgetrouw aan Marlboro Light, weet net of dat wat uitmaakt. ben zelf niet zo van de sigaretten..

:)
  vrijdag 17 januari 2014 @ 15:12:15 #35
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135604262
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:05 schreef penny-wise het volgende:

[..]

De OP is vrij uitgebreid maar kan je mij vertellen wat een goed merk is om een E-sigaret te proberen?
Niet voor mij, maar mijn vrouw wil het eens proberen. Ze is wel merkgetrouw aan Marlboro Light, weet net of dat wat uitmaakt. ben zelf niet zo van de sigaretten..

:)
http://www.zwoofs.nl/startsets/zwoofs-vv-startset/

Liquids moet je even uitvogelen. 12 of 6mg nicotine. Tabakssmaken vind ik persoonlijk om te kotsen, doe mij maar fruitsmaakjes. Maar je kan het proberen, sommigen vinden het wel lekker.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 15:14:02 #36
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_135604333
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:12 schreef Catch22- het volgende:

[..]

http://www.zwoofs.nl/startsets/zwoofs-vv-startset/

Liquids moet je even uitvogelen. 12 of 6mg nicotine. Tabakssmaken vind ik persoonlijk om te kotsen, doe mij maar fruitsmaakjes. Maar je kan het proberen, sommigen vinden het wel lekker.
Thnkz, zal het doorgeven. Hoop dat het bevalt, hoeft ze niet meer onder de afzuigkap te staan.
pi_135604430
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:05 schreef penny-wise het volgende:

[..]

De OP is vrij uitgebreid maar kan je mij vertellen wat een goed merk is om een E-sigaret te proberen?
Niet voor mij, maar mijn vrouw wil het eens proberen. Ze is wel merkgetrouw aan Marlboro Light, weet net of dat wat uitmaakt. ben zelf niet zo van de sigaretten..

:)
Wat vrouwelijker : http://www.smokesmarter.nl/eroll-starterset.html

Voor een Marlboro afgeleide hoor je deze vaak: http://www.smokesmarter.nl/eliquids/tabak/usa-mix-dekang.html

En dan inderdaad op 6mg zoals al vermeld werd :)
  vrijdag 17 januari 2014 @ 15:17:53 #38
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_135604479
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:16 schreef Bobross88 het volgende:

[..]

Wat vrouwelijker : http://www.smokesmarter.nl/eroll-starterset.html

Voor een Marlboro afgeleide hoor je deze vaak: http://www.smokesmarter.nl/eliquids/tabak/usa-mix-dekang.html

En dan inderdaad op 6mg zoals al vermeld werd :)
Ze zal wel de smaak van Marlboro willen hebben denk ik. Ik zou zelf niet weten wat lekker is dus dat moet ze zelf maar ervaren..
pi_135605088
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:48 schreef Bobross88 het volgende:
Dampt er hier ook iemand liquids van Halo? Zag ze net voorbijkomen maar heb ze nog nooit gehad, zijn prijzig dat wel!
Ja, Malibu, en ik vind Malibu heerlijk smaken.
BlaBlaBla
pi_135605175
Ik heb eens even een vraagje: sinds 2 dagen rook ik nou met de Wanna Vape van de Primera.(starterset van 24.95) Nu zit daar nog wel nicotine in, Ik hoopte dat daar ook de variant mogelijk was om zonder nicotine te kunnen roken maar helaas...(nog niet?)
Nu zit ik wat te zoeken op internet, en nu zijn er cartridges van 0.8mm die wel nicotinevrij zijn. Passen deze ook op de Wanna Vape? Ikkan nergens de technische gegevens vinden van Wanna Vape zodat ik kan kijken of ze passen... Het bevalt me namelijk erg goed om zo te roken en zou er eigenlijk gewoon helemaal vanaf willen...wie weet is dit een mooie manier om te kunnen stoppen met roken...
pi_135605304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:32 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ja, Malibu, en ik vind Malibu heerlijk smaken.
Misschien een domme vraag, maar voor de zekerheid, ik haal hier altijd al m'n dampspul en kreeg gisteren een mail dat ze halo hebben is dit degene die je bedoeld? http://www.smokesmarter.nl/eliquids/fris/malibu-halo.html Hier zit namelijk ook menthol bij dus misschien bedoel je een ander?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 15:51:25 #42
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135605876
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:16 schreef Bobross88 het volgende:

[..]

Wat vrouwelijker : http://www.smokesmarter.nl/eroll-starterset.html

Voor een Marlboro afgeleide hoor je deze vaak: http://www.smokesmarter.nl/eliquids/tabak/usa-mix-dekang.html

En dan inderdaad op 6mg zoals al vermeld werd :)
Ik ben niet zo'n fan van die cartomizers, daarom had ik die andere gepakt :) Maargoed; dat moet je zelf weten.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135607260
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:38 schreef Bobross88 het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar voor de zekerheid, ik haal hier altijd al m'n dampspul en kreeg gisteren een mail dat ze halo hebben is dit degene die je bedoeld? http://www.smokesmarter.nl/eliquids/fris/malibu-halo.html Hier zit namelijk ook menthol bij dus misschien bedoel je een ander?
Nee die bedoel ik :)
BlaBlaBla
pi_135607827
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:34 schreef lientje1969 het volgende:
Ik heb eens even een vraagje: sinds 2 dagen rook ik nou met de Wanna Vape van de Primera.(starterset van 24.95) Nu zit daar nog wel nicotine in, Ik hoopte dat daar ook de variant mogelijk was om zonder nicotine te kunnen roken maar helaas...(nog niet?)
Nu zit ik wat te zoeken op internet, en nu zijn er cartridges van 0.8mm die wel nicotinevrij zijn. Passen deze ook op de Wanna Vape? Ikkan nergens de technische gegevens vinden van Wanna Vape zodat ik kan kijken of ze passen... Het bevalt me namelijk erg goed om zo te roken en zou er eigenlijk gewoon helemaal vanaf willen...wie weet is dit een mooie manier om te kunnen stoppen met roken...
Ben ik ook wel benieuwd naar. Hier nu 2 weken aan de wannavape. Wat als een we zullen wel zien begon blijkt erg goed te werken want ik heb geen echte peuk meer aangeraakt in die tijd en iedereen in mijn omgeving leeft nog ;) Maar het is niet de bedoeling dat dit een blijvende vervanging is, maar een overgang naar geen roken meer, ook geen E-smoken dus.
Wil ook graag een overgang met iets zonder nicotine en hoop dat ik geen hele nieuwe set hoef te kopen, want dit werkt prima genoeg.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:41:24 #45
63302 rockstah
New World Disorder
pi_135614298
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 16:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Hier nu 2 weken aan de wannavape. Wat als een we zullen wel zien begon blijkt erg goed te werken want ik heb geen echte peuk meer aangeraakt in die tijd en iedereen in mijn omgeving leeft nog ;) Maar het is niet de bedoeling dat dit een blijvende vervanging is, maar een overgang naar geen roken meer, ook geen E-smoken dus.
Wil ook graag een overgang met iets zonder nicotine en hoop dat ik geen hele nieuwe set hoef te kopen, want dit werkt prima genoeg.
Dat is van hier af bijna niet te zeggen, probleem met dat soort fabrikanten is dat ze vaak propriëtaire connectors gebruiken om te zorgen dat je hun troep blijft kopen.

Je zult in moeten schatten of het een van de volgende connectors is:



Kan ik niet voor je doen gezien ik het apparaat niet heb.

Als alternatief kun je ook zelf een flesje nicotinevrije e-liquid kopen om de cartomizer zelf mee bij te vullen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_135616888
Dank, ik ga even puzzelen dan.

Denk alleen niet dat ik deze zelf bij kan vullen, je koopt er van die cartridges bij die je erop schroeft, die zijn volgens mij niet geschikt om bij te vullen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 21:14:44 #47
63302 rockstah
New World Disorder
pi_135619459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 20:29 schreef erodome het volgende:
Dank, ik ga even puzzelen dan.

Denk alleen niet dat ik deze zelf bij kan vullen, je koopt er van die cartridges bij die je erop schroeft, die zijn volgens mij niet geschikt om bij te vullen.
Vaak is dat onzin, negen van de tien keer zijn het gewoon standaard cartomizers. Kun je het dopje aan het einde van het het mondstuk eruit halen?
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_135619672
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 20:29 schreef erodome het volgende:
Dank, ik ga even puzzelen dan.

Denk alleen niet dat ik deze zelf bij kan vullen, je koopt er van die cartridges bij die je erop schroeft, die zijn volgens mij niet geschikt om bij te vullen.
Je kunt ze wel bij vullen,heb ik in het begin ook gedaan. Maar op een gegeven moment gaan ze lekken, en smaak word ook wat minder. Nu koop ik lege cartomizers , 1 cartomizer kun je ongeveer16 keer bij vullen, per pak zitten 5 cartomizers
http://www.elgarette.com/nl/dsp_product.cfm?id=19
Weet alleen niet of ze op wanna vape passen , was voor mij ook een gok of ze paste of niet :P

[ Bericht 5% gewijzigd door michiel_merk op 17-01-2014 22:03:47 ]
pi_135967766
http://www.kijkshop.nl/pr(...)startersset-ego-ce4/

Nou ook bij de kijkshop voor een schijntje :7
  zondag 26 januari 2014 @ 16:56:44 #50
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135967826
Zo goedkoop is t niet :P en dit is gewoon onwaar

Een flesje van 10ml liquid staat al gauw gelijk aan 150 tabakssigaretten. Zo goedkoop heb je vast nog nooit gerookt!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135968015
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:56 schreef Catch22- het volgende:
Zo goedkoop is t niet :P en dit is gewoon onwaar

Een flesje van 10ml liquid staat al gauw gelijk aan 150 tabakssigaretten. Zo goedkoop heb je vast nog nooit gerookt!
Ja.. Mjah wat weet kijkshop d'r verder ook van.
Maar als je een electro peuk wil proberen en niet op internet wil bestellen kan je ook gewoon bij de kijkshop terecht.
  zondag 26 januari 2014 @ 18:02:26 #52
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135970106
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:02 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja.. Mjah wat weet kijkshop d'r verder ook van.
Maar als je een electro peuk wil proberen en niet op internet wil bestellen kan je ook gewoon bij de kijkshop terecht.
volgens mij hebben steeds meer tabakszaken ze wel tegenwoordig :)

Heb deze besteld trouwens, heb t idee dat mijn twist het niet zo lang meer volhoudt (als backup voor de evic en voor uitgaan) http://www.fasttech.com/p(...)3-0-variable-voltage

Instelbaar voltage voor 18 euro. Lijkt me goed.

En een aantal smaken van easyvapes. Maat was er tevreden over, dus die ga ik ook proberen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136002055
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:56 schreef Catch22- het volgende:
Zo goedkoop is t niet :P en dit is gewoon onwaar

Een flesje van 10ml liquid staat al gauw gelijk aan 150 tabakssigaretten. Zo goedkoop heb je vast nog nooit gerookt!
Lijkt mij sterk. Er zijn genoeg dampers die 5 à 6 ml dampen op een dag. Dus die dampen dan ongeveer 90 sigaretten op een dag. Dan ben je zo dol als een kip. :D
  maandag 27 januari 2014 @ 12:33:44 #54
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136002146
Ik denk dat 4-5 ml per pakje realistisch is
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136057224
Hallo :)

Ook ik wil overstappen op dampen, maar zie door de vele keuzes de juist niet meer, OP doorgelezen, veel info!

Ik ben vooral benieuwd wat jullie zouden doen in mijn geval.
Ik ben een vrij stevige roker, 20 L&M blauw op een dag is gemiddeld. Als ik veel buiten ben met kampen is het meer.

Voor het uitproberen bij de Primera Flavor Vapes met tabak smaak gekocht en dat bevalt me wel. Normaal rook ik thuis niet binnen, dus ik zit nu nog in de fase dat ik vermoedelijk meer hijs aan dat ding dan ik normaal rook.

Gezien het feit dat hier nog een slof sigaretten ligt wil ik geleidelijk meer sigaretten gaan vervangen met dampen en niet meteen stoppen met sigaretten.

Ik heb even rond zitten kijken en het lijkt me sowieso handig een reserve te hebben, dus een duo setje voor als er 1 ligt op te laden of het begeeft.

Wat raden jullie mij aan en waar kan ik die (online) kopen?
Ik wil het liefst geen onwijs groot ding/zwaar ding.

Hebben jullie tips voor mij?

[ Bericht 0% gewijzigd door theemonster op 28-01-2014 16:44:40 (Spelfouten) ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:59:00 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136057824
blauw is light toch? dan is 6 of 12mg het beste.

http://www.zwoofs.nl/startsets/zwoofs-vv-startset/

zoiets is wel leuk :) Gewoon goed spul. Veel van dat goedkope spul is net even te goedkoop en onhandig.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136058927
Blauw bevat volgens het pakje (heb even gekeken, wist het niet uit mijn hoofd) 0,8 Mg nicotine :)

Dank voor de link! Ik ga vanavond de site eens bekijken en me verdiepen in de liquids :)

Even misschien een beetje een domme vraag: hoe vul je zo'n ding zoals die van de link?
Zijn het een soort ampullen die je er in doet? Of vul je handmatig? En zo ja, als het handmatig is, hoe werkt dat?
  woensdag 29 januari 2014 @ 22:55:20 #58
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136119410
Bijvullen doe je door hem los te schroeven (sommige aan de bovenkant, sommige aan de onderkant) en er vloeistof in te spuiten. Stelt niets voor.

Bij sommige goedkope is dat wel een gepruts. Die van de link is goed bij te vullen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136222151
Ik heb een Evod aangeschaf via Fasttech, samen met drie soorten eliquids. Op zich best ok die Evod, beetje geknoei met navullen en het vastschroeven komt redelijk precies wil je lekkage vermijden. De liquids zijn qua smaak ook te doen. Ik heb traditional tobacco (lekker, maar heftige throat hit. Dampt als een malle), menthol (okay) en een of andere traditional blend (was het best verkocht op fasttech maar ik vind het te zoet).



Ik wil na ze een tijdje gebruikt te hebben toch liever overstappen op een mechanical mod en op Diacetyl-vrije eliquids. Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen. Heeft iemand hier ervaring met Nemesis mods? Andere goede mechanische mods uit China? Het liefst zo compact mogelijk. Ik zie veel goede recensies van de Nemesis clone, maar ik heb geen idee welke onderdelen ik er bij moet bestellen om hem funtioneel te krijgen. De vaktermen vliegen je om de oren. :)

Tevens iemand ervaring met een lekkere Kretek ejuice?
  zondag 2 februari 2014 @ 11:36:35 #60
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136232410
Ik vind tabakssmaken echt heel smerig, dus daar kan ik je niet mee helpen. En sowieso zal ik nooit liquids in china bestellen. Ik heb nu smaakjes van easyvapes.nl en die zijn erg fijn, daar hebben ze ook veel tabakssmaken.

Met mechmods kan ik je ook niet helpen. Ik heb nu een eVic en een c twist voor er bij. En heb een iTaste VV onderweg van fasttech (backup en voor buiten de deur). Mijn volgende batt wordt een vamo v5. Staat voor een leuke prijs op fasttech.

Ik gebruik nu de protank 2 op beide batterijen. Initieel wat geklooi mee, maar nu werken ze goed.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 2 februari 2014 @ 12:02:41 #61
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136233059
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 23:00 schreef Negakinu het volgende:
Ik wil na ze een tijdje gebruikt te hebben toch liever overstappen op een mechanical mod en op Diacetyl-vrije eliquids. Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen. Heeft iemand hier ervaring met Nemesis mods? Andere goede mechanische mods uit China? Het liefst zo compact mogelijk. Ik zie veel goede recensies van de Nemesis clone, maar ik heb geen idee welke onderdelen ik er bij moet bestellen om hem funtioneel te krijgen. De vaktermen vliegen je om de oren. :)
Allereerst moet je natuurlijk wel uitkijken met clones, je weet niet wat je krijgt. Sommigen werken prima, anderen zijn een ramp. Zoek iig even op youtube naar een review ervan en ga niet zomaar uit van recensies op de site zelf.

Er zijn ook Chinese fabrikanten die zelf mechanische mods ontwerpen en vervaardigen en die zijn over het algemeen prima bruikbaar, bekend voorbeeld is de smoktech magneto, kun je ook gewoon in NL krijgen geloof ik. En Sigelei heeft er ook een boel.

Verder heb je alleen batterijen nodig bij dit soort apparaten.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136233065
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 11:36 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind tabakssmaken echt heel smerig, dus daar kan ik je niet mee helpen. En sowieso zal ik nooit liquids in china bestellen. Ik heb nu smaakjes van easyvapes.nl en die zijn erg fijn, daar hebben ze ook veel tabakssmaken.

Met mechmods kan ik je ook niet helpen. Ik heb nu een eVic en een c twist voor er bij. En heb een iTaste VV onderweg van fasttech (backup en voor buiten de deur). Mijn volgende batt wordt een vamo v5. Staat voor een leuke prijs op fasttech.

Ik gebruik nu de protank 2 op beide batterijen. Initieel wat geklooi mee, maar nu werken ze goed.
Bedankt! Zijn de liquis van Easyvape dan Diacetyl-vrij? Worden ze niet gewoon uit China geïmporteerd? En zo niet, wat zijn jouw favo smaken?

Ik ga je suggesties eens checken!
  zondag 2 februari 2014 @ 12:08:21 #63
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136233185
Ik heb geen idee wat diacetyl is. Ik lees behoorlijk veel over vapen en ben het nog nooit tegengekomen. Ik heb er nu eea besteld, orange split is wel lekker, mental berry is heerlijk. San jose finest vond ik niet zo.

Bij zwoofs heb ik ook besteld, daar staat me de mango vooral van bij.

Maar smaken zijn heel persoonlijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 2 februari 2014 @ 12:16:01 #64
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136233367
Voor zover ik weet is Dyacetyl een vrij zeldzaam additief dat alleen in bepaalde e-liquids met boterachtige smaakstoffen voorkomt vanwege de karakteristieke smaak ervan. De meeste grote Amerikaanse producenten gebruiken volgens mij andere stofjes voor dat soort smaakstoffen, Lorann bijvoorbeeld wordt erg veel gebruikt in e-liquids en gebruiken geen dyacetyl.
Dat gezegd hebbende, de enige manier om het zeker te weten is om een e-mail naar de fabrikant te sturen ben ik bang. Verder is er natuurlijk ook nog geen onderzoek geweest die erop wijst dat je het in onveilige concentraties binnen krijgt tijdens het dampen. Maar ik snap dat je liever geen risico's neemt.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  zondag 2 februari 2014 @ 12:17:32 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136233399
Dat las ik. Door zulke zooi bestel ik alleen bij thrustworthy nederlandse shops. Hoewel ik ook twijfel hoe erg t is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 2 februari 2014 @ 12:40:38 #66
412457 dampy
e-sigaret info
pi_136234071
mijn e-go ligt ongebruikt te liggen.
ben over gestapt op WANNA VAPE.
een stuk eenvoudiger te bedienen.
heb er 2 van gekocht.
1 in de oplader...1 in gebruik.
Rook sinds 6 maand niet meer binnenshuis. Damp sinds een paar weken. Binnenshuis, wel te verstaan. Bevalt zeer goed. Las in het forum interessante wederwaardigheden omtrent de E-GO T
Deze kocht ik via een dealer in Veendam. Ben zeer tevreden. Wi
pi_136235461
Ik damp sinds een week of 4 Edsylver Ego Slim met tabaksmaak (als ik appel wil proeven eet ik wel een appel :{w )
Sindsdien heb ik geen sigaret meer aangeraakt maar soms mis ik het wel, voor al na het eten of met een glas wijn. En inderdaad, wat stinken rokers en asbakken :r ik ben blij dat ik daar vanaf ben. Ook m'n huis ruikt een stuk frisser nu! En als vrienden een peuk of joint willen roken moeten ze naar buiten, ik wil het binnen niet meer hebben.
Mijn doel is om de nicotine progressief af te bouwen tot 0. Ik ben begonnen met 18mg en sinds een paar dagen zit ik op 12mg.
pi_136237883
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 12:17 schreef Catch22- het volgende:
Dat las ik. Door zulke zooi bestel ik alleen bij thrustworthy nederlandse shops. Hoewel ik ook twijfel hoe erg t is.
Ik ben de afgelopen paar uur Nederlandse ecig webshops aan het checken, maar ze verkopen bijna allemaal dezelfde spullen die je ook als gewone consument voor veel minder geld in China kan kopen... De liquids die ze hier verkopen zijn ook vaak van Dekang, Hangsen en Liqua, en die zijn alle drie 100% Chinees.

Het lijkt een beetje dezelfde business als met Chinese tablets en telefoons die hier door dropshippers worden herverkocht of gerebrand. Chinese Android tablets met een Westers merk liggen hier ook gewoon bij de Kruidvat en Bart Smit, terwijl je ze voor de helft zelf kunt bestellen op Aliexpress. :)
  zondag 2 februari 2014 @ 14:33:47 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136238601
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:17 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik ben de afgelopen paar uur Nederlandse ecig webshops aan het checken, maar ze verkopen bijna allemaal dezelfde spullen die je ook als gewone consument voor veel minder geld in China kan kopen... De liquids die ze hier verkopen zijn ook vaak van Dekang, Hangsen en Liqua, en die zijn alle drie 100% Chinees.

Het lijkt een beetje dezelfde business als met Chinese tablets en telefoons die hier door dropshippers worden herverkocht of gerebrand. Chinese Android tablets met een Westers merk liggen hier ook gewoon bij de Kruidvat en Bart Smit, terwijl je ze voor de helft zelf kunt bestellen op Aliexpress. :)
met de uitzondering dat nederlandse shops onder controle van de vwa staan.

En je bij chinese shops een grote kans hebt op imitatie
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 2 februari 2014 @ 16:42:10 #71
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136244235
quote:
hmm tof. Misschien deze maar even bestellen dan

http://www.fasttech.com/p(...)dable-atomizer-4-5ml

Icm een van deze

http://www.fasttech.com/search?Coil%20%2050

Voor dat geld ga ik niet zelf klooien
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136244574
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

hmm tof. Misschien deze maar even bestellen dan

http://www.fasttech.com/p(...)dable-atomizer-4-5ml

Icm een van deze

http://www.fasttech.com/search?Coil%20%2050

Voor dat geld ga ik niet zelf klooien
Ja ik ga ook beginnen met kant en klare coils. Ik heb nu een aardig beeld op wat ik nodig heb denk ik. Ik ga voor de Astro clone icm met de Kayfun v3.1

Astro
https://www.fasttech.com/products/1467000

Kick
http://www.fasttech.com/products/1501000

Dan nog wat extra 18500 batterijen, een oplader, wat wicks en een variable voltage kick en dan kan ik vooruit. Of mis ik nog iets? :)
  zondag 2 februari 2014 @ 16:52:46 #73
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136244691
Waarom niet een vamo?

En op tweakers besteld iedereen batterijen op nkon.nl
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136244727
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:52 schreef Catch22- het volgende:
Waarom niet een vamo?

En op tweakers besteld iedereen batterijen op nkon.nl
Die Astro is super klein en compact vergeleken bij andere mods, en die Youtube user die ik net postte heeft er een hele positieve review over gedaan, vergeleken met andere mods. Het leek me gewoon een goede keuze. Ik vind het belangrijk dat de totale build zo compact mogelijk is.
  zondag 2 februari 2014 @ 16:55:21 #75
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136244785
Een 18500 + kick opstelling is niet klein hoor :P
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136244853
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 16:55 schreef rockstah het volgende:
Een 18500 + kick opstelling is niet klein hoor :P
Niet heel klein, maar in de Astro wel zo klein mogelijk. De kick bestel ik trouwens als extra'tje, misschien gebruik ik hem niet eens omdat ik tevreden ben zonder. Voor het geld wil ik het echter wel proberen. Check de video voor het formaat van de Astro vergeleken met andere mods.

  zondag 2 februari 2014 @ 16:58:32 #77
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136244877
Ik vind grootte zelf onbelangrijk. Wel vind ik een grote tank en veel accucapaciteit belangrijk.

Maar dat kan idd een overweging zijn :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136244928
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 23:00 schreef Negakinu het volgende:
Ik heb een Evod aangeschaf via Fasttech, samen met drie soorten eliquids. Op zich best ok die Evod, beetje geknoei met navullen en het vastschroeven komt redelijk precies wil je lekkage vermijden. De liquids zijn qua smaak ook te doen. Ik heb traditional tobacco (lekker, maar heftige throat hit. Dampt als een malle), menthol (okay) en een of andere traditional blend (was het best verkocht op fasttech maar ik vind het te zoet).

[ afbeelding ]

Ik wil na ze een tijdje gebruikt te hebben toch liever overstappen op een mechanical mod en op Diacetyl-vrije eliquids. Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen. Heeft iemand hier ervaring met Nemesis mods? Andere goede mechanische mods uit China? Het liefst zo compact mogelijk. Ik zie veel goede recensies van de Nemesis clone, maar ik heb geen idee welke onderdelen ik er bij moet bestellen om hem funtioneel te krijgen. De vaktermen vliegen je om de oren. :)

Tevens iemand ervaring met een lekkere Kretek ejuice?
Kretek black van zwoofs is goed.
pi_136244938
Misschien dat ik trouwens die dure Kayfun even los laat en voor de goedkopere Helio ga. Krijgt ook erg goede recensies in combinatie met de Astro. Is alleen een dripper, geen tank. Voor mij geen probleem aangezien ik toch geen kettingroker ben en nu juist makkelijk veel smaken kan proberen.



http://www.fasttech.com/products/1476401
  zondag 2 februari 2014 @ 17:03:47 #80
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136245094
Het is iig iets om mee te beginnen. Paar opmerkingen:
Een VV kick bestaat volgens mij niet en heb je ook niet nodig, VW is veel handiger.
Wil je het geheel echter zo klein mogelijk houden dan zal ik toch aanraden om je eigen coils te gaan bouwen. Het stelt echt niks voor en de opstartkosten zijn verwaarloosbaar. Je kunt dan je eigen weerstand bepalen waardoor je ook zonder kick invloed hebt op hoe je apparaat dampt.
Is ook een stuk flexibeler en meer betrouwbaar.

Let er ook even op dat je goeie accu's koopt, IMR batterijen zijn voor dit soort opstellingen zeker wel aan te raden.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136245360
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:03 schreef rockstah het volgende:
Het is iig iets om mee te beginnen. Paar opmerkingen:
Een VV kick bestaat volgens mij niet en heb je ook niet nodig, VW is veel handiger.
Wil je het geheel echter zo klein mogelijk houden dan zal ik toch aanraden om je eigen coils te gaan bouwen. Het stelt echt niks voor en de opstartkosten zijn verwaarloosbaar. Je kunt dan je eigen weerstand bepalen waardoor je ook zonder kick invloed hebt op hoe je apparaat dampt.
Is ook een stuk flexibeler en meer betrouwbaar.

Let er ook even op dat je goeie accu's koopt, IMR batterijen zijn voor dit soort opstellingen zeker wel aan te raden.
Het maken van je eigen coils zag er ook niet heel moeilijk uit in de tutorials, het is alleen erg tijdrovend. Kant en klare wicks zijn makkelijker en redelijk plug en play. Die kick is misschien niet eens nodig in de praktijk, toch? Ik zie ook veel mensen de airholes uitboren. Weer zo'n modificatie voor gevorderden... Ik wil gewoon eens lekker beginnen met iets goeds, zonder meteen heel veel te hoeven DIY'en.

Wat zou jij adviseren voor een complete mod starter kit die redelijk n00b proof is? :)
  zondag 2 februari 2014 @ 17:11:55 #82
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136245423
Een vamo. Heeft alles wat je wil. Met een kayfun of protank.

Of gewoon een itaste vv. Die heb ik nu dus onderweg en eigenlijk gewoon prima om te vapen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 2 februari 2014 @ 17:12:59 #83
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136245465
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:00 schreef Negakinu het volgende:
Misschien dat ik trouwens die dure Kayfun even los laat en voor de goedkopere Helio ga. Krijgt ook erg goede recensies in combinatie met de Astro. Is alleen een dripper, geen tank. Voor mij geen probleem aangezien ik toch geen kettingroker ben en nu juist makkelijk veel smaken kan proberen.

[ afbeelding ]

http://www.fasttech.com/products/1476401
Dat ding is wel gemaakt voor dual coils, als je net begint met rebuilden kun je denk ik beter met een single coil beginnen, kan ook gewoon met dit apparaat verder.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136245701
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:11 schreef Catch22- het volgende:
Een vamo. Heeft alles wat je wil. Met een kayfun of protank.

Of gewoon een itaste vv. Die heb ik nu dus onderweg en eigenlijk gewoon prima om te vapen.
Die iTaste vind ik echt lelijk. Ik wilde juist zo'n mechanical omdat ik ook van mooie stainless dingen hou. :) Die Vamo ziet er op zich niet slecht uit trouwens... http://www.fasttech.com/p(...)age-e-cigarettes-set

De iTaste heeft trouwens ook geen batterijen, maar net zo'n pack als de Evod die ik nu heb. Vervangbare 18xxx batterijen zijn gewoon super handig en duurzaam.
  zondag 2 februari 2014 @ 17:20:08 #85
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136245797
Sowieso zou ik niet met een dripper beginnen.

Je hoeft niet per se je tank vol te gooien. En als je iets wil proeven zijn meer hijsjes nodig :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136245849
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:20 schreef Catch22- het volgende:
Sowieso zou ik niet met een dripper beginnen.

Je hoeft niet per se je tank vol te gooien. En als je iets wil proeven zijn meer hijsjes nodig :)
True! Hmm... Food for though. :) Ik lees trouwens wel een paar negatieve dingen over de Vamo. Slechte screw threads, moeilijk leverbaar met wachttijden tot 3 maanden. Dit ligt natuurlijk meer aan Fasttech dan aan de Vamo zelf natuurlijk.
  zondag 2 februari 2014 @ 17:26:39 #87
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136246040
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:21 schreef Negakinu het volgende:

[..]

True! Hmm... Food for though. :) Ik lees trouwens wel een paar negatieve dingen over de Vamo. Slechte screw threads, moeilijk leverbaar met wachttijden tot 3 maanden. Dit ligt natuurlijk meer aan Fasttech dan aan de Vamo zelf natuurlijk.
dat hou je toch in die prijscategorie. Anders zit je al op veel duurdere apparaten.

Maar je begint nu voor t eerst met vapen dus?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 2 februari 2014 @ 17:27:24 #88
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136246073
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:10 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Het maken van je eigen coils zag er ook niet heel moeilijk uit in de tutorials, het is alleen erg tijdrovend. Kant en klare wicks zijn makkelijker en redelijk plug en play. Die kick is misschien niet eens nodig in de praktijk, toch? Ik zie ook veel mensen de airholes uitboren. Weer zo'n modificatie voor gevorderden... Ik wil gewoon eens lekker beginnen met iets goeds, zonder meteen heel veel te hoeven DIY'en.

Wat zou jij adviseren voor een complete mod starter kit die redelijk n00b proof is? :)
Als je het eenmaal doorhebt is een coil maken binnen 5 minuten gepiept hoor. En je kan ze maanden blijven gebruiken. De kick geeft je wat meer flexibiliteit bij het gebruik van normale atomizers maar loopt de mist in als je er wat meer van gaat vragen en dat is bij rebuildables vaak wel aan de orde. Zeker bij drippers dampen mensen vaak op veel hogere wattages dan zo'n kick kan leveren, vandaar ook dat ze hun luchtgat uitboren en coils met zeer lage weerstand gebruiken. Je kunt i.c.m. de kracht van mechanische mods (geen bedrading betekent dat je zeer hoge stroomsterktes kan trekken met behulp van de juiste batterijen) een waar dampkanon maken.

N00b proof is het gewoon allemaal niet, praktisch ook zeker niet. Je moet weten waar je mee bezig bent. Een kayfun met een gekickte mod is dan nog wel redelijk te doen, maar als je zelf de coils niet wilt bouwen kun je het denk ik toch beter laten, het heeft maar weinig voordeel tegenover een goede clearo zo omdat er een hoop ruimte in die atomizer besteed is aan iets waar jij toch geen gebruik van lijkt te gaan maken.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136246131
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat hou je toch in die prijscategorie. Anders zit je al op veel duurdere apparaten.

Maar je begint nu voor t eerst met vapen dus?
Nee, zoals ik al zei, ik heb al een tijd een basic Evod van Fasttech in gebruik. Ik vind het alleen knoeidingen en de onderdelen zijn disposable. Ik wil graag upgraden naar een mechanical omdat de bouwkwaliteit en functionaliteit me erg aanspreken. Tevens is mijn Evod super lastig schoon te maken en lekt hij snel. Het zijn gewoon goedkope disposables, die Evods.
pi_136246166
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:27 schreef rockstah het volgende:

[..]

N00b proof is het gewoon allemaal niet, praktisch ook zeker niet. Je moet weten waar je mee bezig bent. Een kayfun met een gekickte mod is dan nog wel redelijk te doen, maar als je zelf de coils niet wilt bouwen kun je het denk ik toch beter laten, het heeft maar weinig voordeel tegenover een goede clearo zo omdat er een hoop ruimte in die atomizer besteed is aan iets waar jij toch geen gebruik van lijkt te gaan maken.
Maar... maar... ze zien er zo cool uit!! :p
  zondag 2 februari 2014 @ 17:31:04 #91
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136246219
Neem dan gewoon Kanger Protank 2's :) je moet niet onderschatten hoeveel geklooi je tegen gaat komen.

Ik heb een eVic en zou hem niet opnieuw kopen denk ik. Leuk en wel, maar buiten de accuduur maakt het mij niet uit of ik mijn C twist of evic damp.

Je kan de complexiteit van je kit het beste gestaag opbouwen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 2 februari 2014 @ 17:33:50 #92
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136246334
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:29 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Maar... maar... ze zien er zo cool uit!! :p
Misschien is een cartomizer tank iets voor jou? Hebben ze een paar hele mooie van bij fasttech, zijn relatief zorgeloos in gebruik en werken goed met een kick.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136246440
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:33 schreef rockstah het volgende:

[..]

Misschien is een cartomizer tank iets voor jou? Hebben ze een paar hele mooie van bij fasttech, zijn relatief zorgeloos in gebruik en werken goed met een kick.
Linkie? :)
  zondag 2 februari 2014 @ 17:36:37 #94
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136246446
Of probeer een topcoil clearo als de iclear30, heb je een stuk minder last van lekkages en dergelijke en ze zijn makkelijk schoon te maken.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  zondag 2 februari 2014 @ 17:38:49 #95
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136246530
Ook een goeie inderdaad :)

Die fancy meuk is niet bepaald zorgeloos te noemen vaak.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136246555
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:36 schreef rockstah het volgende:
Of probeer een topcoil clearo als de iclear30, heb je een stuk minder last van lekkages en dergelijke en ze zijn makkelijk schoon te maken.
Oh dat ziet er goed uit! Dan zou ik dus deze:
http://www.fasttech.com/p(...)dual-coil-tank-3-0ml

kunnen combineren met een 510-threaded mod en dan ben ik klaar?

Dudes, alvast bedankt trouwens. Zonder jullie zou ik allemaal dure, lijp uitziende shizzle bestellen en dan geen idee hebben wat ik er nou mee moet. :p
  zondag 2 februari 2014 @ 17:42:22 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136246705
Zoiets idd.

Wel eens naar de itaste vv gekeken?

Protip: bestel alles los bij fasttech ivm belastingen bij invoer.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 2 februari 2014 @ 17:47:18 #98
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136246911
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:39 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Oh dat ziet er goed uit! Dan zou ik dus deze:
http://www.fasttech.com/p(...)dual-coil-tank-3-0ml

kunnen combineren met een 510-threaded mod en dan ben ik klaar?

Dudes, alvast bedankt trouwens. Zonder jullie zou ik allemaal dure, lijp uitziende shizzle bestellen en dan geen idee hebben wat ik er nou mee moet. :p
Ik ben zelf meer fan van de gewone iclear 30, is makkelijker schoon te maken. Maar dit kan ook, voordeel van de 30s is wel dat je de driptip kan vervangen. Hij past inderdaad op elke mod met 510 aansluiting. Hij is wel wat smaller dan de meeste mechanische mods die zo rond de 22 mm zitten. Ziet er misschien wat raar uit.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  zondag 2 februari 2014 @ 18:32:21 #99
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136248767
Als ik verder nog één welgemeend advies uit mag brengen: Koop een VAMO, en koop een originele.
Sowieso ben ik nog nooit iemand tegengekomen die spijt heeft van die aankoop, het is gewoon ideaal voor mensen als jij die nog niet zeker weten wat ze nou precies zoeken. Een VAMO is flexibel, makkelijk in gebruik en wanneer je hem met één 18350 batterij gebruikt valt het formaat reuze mee.
Als je dan later over een paar maanden zegt van oké ik wil overstappen naar een mechanische mod met RBA of wat dan ook, dan zal die VAMO nog steeds zijn waarde behouden als weerstand checker en als beveiligd apparaat om je coils mee te testen.

Hier:
http://www.dampertje.nl/W(...)945/Vamo-V5-RVS.html

Volledig RVS, kost wat extra tientjes maar dan heb je ook wat. Als je hem perse voor een lager bedrag uit het buitenland wil halen dan kan ik je niet tegen houden, maar bedenk wel dat dit je een hoop ellende kan schelen qua levertijd en eventueel gezeur bij de douane. Daarnaast zijn die Fasttech VAMO's natuurlijk gewoon klonen en is het dus afwachten of de kwaliteit ook fatsoenlijk is.

Mechanische mods zijn mooi en zo'n mechanische schakelaar is ook prettig in gebruik, maar het is gewoon een stuk minder praktisch. Met kick zul je hem elke keer open moeten maken om je instelling te veranderen. Zonder kick heb je last van het spanningsverloop van de batterij.
Verder hebben ze geen enkele bescherming voor wat dan ook, batterij verkeerd om erin en je kick is gefrituurd. Zonder kick is het helemaal bont: Je hebt bijvoorbeeld geen under-volt bescherming, als je je batterij te ver leeg laat lopen kun je hem permanent beschadigen en je hebt geen directe indicatie voor wanneer je hem moet vervangen. Kortsluiting betekent een loeihete batterij of erger, je moet er echt voorzichtig mee zijn. Het kan allemaal prima als je wat meer ervaring ermee hebt, maar ik zou er gewoon echt niet te snel aan beginnen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  zondag 2 februari 2014 @ 18:38:16 #100
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136249003
En zelfs dan, ik vind t leuk om dingen uit te proberen, maar ik wil ook een stuk betrouwbaarheid. En met die mechmods is dat toch een lastig puntje
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136249206
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:32 schreef rockstah het volgende:
Als ik verder nog één welgemeend advies uit mag brengen: Koop een VAMO, en koop een originele.
Sowieso ben ik nog nooit iemand tegengekomen die spijt heeft van die aankoop, het is gewoon ideaal voor mensen als jij die nog niet zeker weten wat ze nou precies zoeken. Een VAMO is flexibel, makkelijk in gebruik en wanneer je hem met één 18350 batterij gebruikt valt het formaat reuze mee.
Als je dan later over een paar maanden zegt van oké ik wil overstappen naar een mechanische mod met RBA of wat dan ook, dan zal die VAMO nog steeds zijn waarde behouden als weerstand checker en als beveiligd apparaat om je coils mee te testen.

Hier:
http://www.dampertje.nl/W(...)945/Vamo-V5-RVS.html

Volledig RVS, kost wat extra tientjes maar dan heb je ook wat. Als je hem perse voor een lager bedrag uit het buitenland wil halen dan kan ik je niet tegen houden, maar bedenk wel dat dit je een hoop ellende kan schelen qua levertijd en eventueel gezeur bij de douane. Daarnaast zijn die Fasttech VAMO's natuurlijk gewoon klonen en is het dus afwachten of de kwaliteit ook fatsoenlijk is.

Mechanische mods zijn mooi en zo'n mechanische schakelaar is ook prettig in gebruik, maar het is gewoon een stuk minder praktisch. Met kick zul je hem elke keer open moeten maken om je instelling te veranderen. Zonder kick heb je last van het spanningsverloop van de batterij.
Verder hebben ze geen enkele bescherming voor wat dan ook, batterij verkeerd om erin en je kick is gefrituurd. Zonder kick is het helemaal bont: Je hebt bijvoorbeeld geen under-volt bescherming, als je je batterij te ver leeg laat lopen kun je hem permanent beschadigen en je hebt geen directe indicatie voor wanneer je hem moet vervangen. Kortsluiting betekent een loeihete batterij of erger, je moet er echt voorzichtig mee zijn. Het kan allemaal prima als je wat meer ervaring ermee hebt, maar ik zou er gewoon echt niet te snel aan beginnen.
Bedankt! Terechte opmerking en zeker iets om over na te denken. Het uiterlijk en het modulaire van een mechanische mod spreekt me nog steeds erg aan, maar misschien moet ik eerst eens wat toegankelijker beginnen. :) In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Rockstah, wat gebruik jij op dit moment ?
  zondag 2 februari 2014 @ 19:06:12 #102
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136250181
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:43 schreef Negakinu het volgende:
Rockstah, wat gebruik jij op dit moment ?
Atomizer: http://www.smokerstore.de/Taifun-GS-Atomizer
Als batterij gebruikte ik een Janty MID one, maar die is inmiddels overleden dus ik zit weer op een eGo :')
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136254560
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:43 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Bedankt! Terechte opmerking en zeker iets om over na te denken. Het uiterlijk en het modulaire van een mechanische mod spreekt me nog steeds erg aan, maar misschien moet ik eerst eens wat toegankelijker beginnen. :) In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Rockstah, wat gebruik jij op dit moment ?
Bij goedkooproken.net krijg je deze week 20% korting op alle starter sets. Een losse vamo voor 36 euro is dan wel weer aardig. ^O^

http://goedkooproken.net/vamo-v5-vamo-v2-upgrade.html
pi_136258392
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:28 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Bij goedkooproken.net krijg je deze week 20% korting op alle starter sets. Een losse vamo voor 36 euro is dan wel weer aardig. ^O^

http://goedkooproken.net/vamo-v5-vamo-v2-upgrade.html

$32 http://www.fasttech.com/products/1411/10004394/1491700 ;)
  zondag 2 februari 2014 @ 21:27:14 #105
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136260034
quote:
ik twijfel wel over de authenciteit bij ft van de vamo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136261337
Lijkt mij exact dezelfde. Die Nederlandse winkels moeten marge maken en als je de Chinese inkoop vergelijkt met de NL verkoopprijs dan kan ik niet anders dan concluderen dat het exact hetzelfde spul is. Veel produktfotos zijn ook 1:1 met de chinese webshops.
  zondag 2 februari 2014 @ 21:44:38 #107
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136261798
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:39 schreef Negakinu het volgende:
Lijkt mij exact dezelfde. Die Nederlandse winkels moeten marge maken en als je de Chinese inkoop vergelijkt met de NL verkoopprijs dan kan ik niet anders dan concluderen dat het exact hetzelfde spul is. Veel produktfotos zijn ook 1:1 met de chinese webshops.
Volgens de originele fabrikant niet ;) (check de eerste slide in de flash header)
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  zondag 2 februari 2014 @ 21:49:14 #108
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136262221
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:39 schreef Negakinu het volgende:
Lijkt mij exact dezelfde. Die Nederlandse winkels moeten marge maken en als je de Chinese inkoop vergelijkt met de NL verkoopprijs dan kan ik niet anders dan concluderen dat het exact hetzelfde spul is. Veel produktfotos zijn ook 1:1 met de chinese webshops.
mja. Toch weet ik het niet zo. Misschien dat ik hem maar gewoon daar haal.

Maja, met 20% korting bij goedkooproken heb je ook een goede deal
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 2 februari 2014 @ 22:01:46 #109
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_136263295
Mijn Vamo van fastT werkt na 8 maanden nog uitstekend (¿nep of orgineel? ) :D
  zondag 2 februari 2014 @ 22:05:11 #110
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136263593
quote:
19s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:01 schreef SanAnt het volgende:
Mijn Vamo van fastT werkt na 8 maanden nog uitstekend (¿nep of orgineel? ) :D
das mooi :) misschien haal ik hem daar ook dan maar.

Het is natuurlijk ook geen supergecompliceert ding, dus al is t een imitatie, is t niet per se erg
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136267257
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:44 schreef rockstah het volgende:

[..]

Volgens de originele fabrikant niet ;) (check de eerste slide in de flash header)
Er is een disclaimer in het FT forum dat uitlegt waarom fabrikanten van ecigs moeten vermelden dat FT clones verkoopt, terwijl het toch dezelfde produkten zijn. Termen als grey market reseller, licensing fees en bulk OEM inkoop en verkoop. Als ze dit niet zouden doen wordt hun hele stock internationaal goedkoper en dit is bad 4 business. :) China OEM all over again, net zoals de Android tablet en phone markt.
  zondag 2 februari 2014 @ 23:35:39 #112
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136268988
En dat moeten we dan maar klakkeloos aannemen omdat het op FT staat?
Officiële resellers krijgen gewoon een adviesprijs mee, en die is al niet bepaald hoog. Van Chinese mods als de VAMO weten we dat ze door de grote vraag ernaar in talloze fabrieken gemaakt worden, ook bij wholesalers zie je er verschillende opduiken. Fasttech is een site die groot is geworden met het verkopen van Chinese klonen van Europese en Amerikaanse producten. Waarom zouden ze bij Chinese fabrikanten wel ineens originele producten verkopen?

Ik zeg niet dat het onmogelijk is en met een goed verhaal klinkt het best aannemelijk. Of ik het ook echt geloof is een ander verhaal.
Ik wil je overigens niet tegenhouden om hem daar te bestellen hoor, het zal vast een prima product zijn verder.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  maandag 3 februari 2014 @ 11:28:54 #113
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136278137
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 23:35 schreef rockstah het volgende:
En dat moeten we dan maar klakkeloos aannemen omdat het op FT staat?
Officiële resellers krijgen gewoon een adviesprijs mee, en die is al niet bepaald hoog. Van Chinese mods als de VAMO weten we dat ze door de grote vraag ernaar in talloze fabrieken gemaakt worden, ook bij wholesalers zie je er verschillende opduiken. Fasttech is een site die groot is geworden met het verkopen van Chinese klonen van Europese en Amerikaanse producten. Waarom zouden ze bij Chinese fabrikanten wel ineens originele producten verkopen?

Ik zeg niet dat het onmogelijk is en met een goed verhaal klinkt het best aannemelijk. Of ik het ook echt geloof is een ander verhaal.
Ik wil je overigens niet tegenhouden om hem daar te bestellen hoor, het zal vast een prima product zijn verder.
Je weet het gewoon niet, maar het gaat weer niet om bedragen dat het geen gok waard is.

http://www.pipeline-elekt(...)e-4260332369237.html

die ziet er ook wel flex uit moet ik zeggen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 februari 2014 @ 12:12:21 #114
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136279382
Ik wil een pipeline pro. Zal waarschijnlijk alleen behoorlijk boven mijn budget gaan liggen ;(
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136279717
Het is nogal een kanon, haha!
  maandag 3 februari 2014 @ 12:40:04 #116
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136280252
quote:
10s.gif Op maandag 3 februari 2014 12:12 schreef rockstah het volgende:
Ik wil een pipeline pro. Zal waarschijnlijk alleen behoorlijk boven mijn budget gaan liggen ;(
190 euro. Koekoek
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 februari 2014 @ 13:35:44 #117
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136282446
Weet je wat het is, ik heb inmiddels een veelvoud van dat bedrag aan Chinese producten besteed die nu bijna allemaal kapot zijn. Ik denk serieus dat het het waard is. Ik ben alleen absoluut geen fan van gereguleerde mods die maar één knop hebben, maar dat wil ik dan eventueel nog wel op de koop toenemen.

Ik kijk het sowieso eerst even aan in de hoop dat er nog alternatieven komen. De EA invictus bijvoorbeeld is ook enorm interessant.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  maandag 3 februari 2014 @ 13:38:31 #118
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136282571
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:35 schreef rockstah het volgende:
Weet je wat het is, ik heb inmiddels een veelvoud van dat bedrag aan Chinese producten besteed die nu bijna allemaal kapot zijn. Ik denk serieus dat het het waard is. Ik ben alleen absoluut geen fan van gereguleerde mods die maar één knop hebben, maar dat wil ik dan eventueel nog wel op de koop toenemen.

Ik kijk het sowieso eerst even aan in de hoop dat er nog alternatieven komen. De EA invictus bijvoorbeeld is ook enorm interessant.
Dan zou ik toch liever nog een eVic hebben, die kost de helft. En volgens mij is een Vamo ook een degelijk apparaat.

Wat voor meuk heb je allemaal gekocht dan?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 februari 2014 @ 14:05:21 #119
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136283766
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:38 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dan zou ik toch liever nog een eVic hebben, die kost de helft. En volgens mij is een Vamo ook een degelijk apparaat.
Er zit wel een verschil in functionaliteit tussen hè. Ik ben inmiddels gewend aan hogere wattages dan een eVic of VAMO kunnen leveren.

quote:
Wat voor meuk heb je allemaal gekocht dan?
Even tellen:
Ben begonnen met een simpele eGo passthrough destijds, had hem uit Engeland geimporteerd voor rond de 25 euro. Daarna kwam een Ego VV (oude met lampjes, voltage was zogenaamd verstelbaar to 4.2 volt maar in de praktijk kwam hij nooit boven de 3.7 uit, 25 euro. Is nog in leven maar bied geen meerwaarde tegenover een gewone eGo), een eGo twist (weggegeven, ook rond de 25 euro), een smoktech Vmax (schakelaar is kapot, 100 euro) , een VAMO (van de eerste lichting, had nog een aantal probleempjes die in latere versies verholpen zijn. Ook kapot en was zo'n 45 euro), een Itaste VV (ook de eerste versie, had van die maffe magnetische connectoren. Werkt technisch gezien nog wel maar ik heb geen enkele atomizer die nog fatsoenlijk contact maakt in dat ding. Kostte destijds iets van 35 euro geloof ik), een Smoktech Telescope (insulator van de veer is kwijt, 35 euro), en als laatste een Janty MID one (soort eVic on steroids. Bedrading en behuizing kapot, 65 euro).
Met een snelle rekensom kom ik dan uit op 355 euro, en dat is nog exclusief alle lithium batterijen die ik ervoor heb moeten kopen. Wat bij elkaar ook al snel >50 euro is.

Ik ben niet iemand die zijn apparaten gaat babysitten. Toch was ik altijd voorstander van het kopen van goedkope Chinese apparaten, je kunt er immers een heleboel stuk maken en nog onder de prijs van een Amerikaans of Europees alternatief terechtkomen. Daarnaast vond ik de ontwikkelingen te snel gaan om zodanig te investeren in iets wat over een jaartje toch weer voorbij gestormd wordt qua functionaliteit. Provari's gingen namelijk voor 250 over de toonbank zonder wezenlijk extra functionaliteit te bieden. Nu moet ik na bijna 2 jaar aan aankopen toch anders concluderen. Ik heb geen spijt van mijn aankopen verder, maar zie wel in dat het tijd is om het over een andere boeg te gooien. Ik heb al geïnvesteerd in een atomizer van Europese makelaardij en heb er absoluut geen spijt van gehad. Ik zie geen enkele reden om hem te vervangen in de nabije toekomst, daarom wil ik die filosofie ook op mijn batterijen gaan toepassen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  maandag 3 februari 2014 @ 14:25:37 #120
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136284494
Helder.

Hoeveel Ohm heb je eigenlijk? Ik heb nu 2.1Ohm op 6,5 watt, boven de 8 watt begint het te verbranden...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 februari 2014 @ 15:16:26 #121
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136286587
Mijn coils zweven altijd ergens tussen de 1.5 en 3 ohm. En met de Janty zat ik rond de 17 watt, meer haalden de batterijen niet.

Toen ik nog clearo's gebruikte kon ik ook niet veel verder dan 11 watt, van protanks weet ik dat dat maximum een stuk lager ligt. Heeft allemaal met de vloeistoflevering te maken en de manier waarop de coil ontworpen is. Een verbrande smaak betekent altijd dat er te weinig vloeistof in de wick zit, want de temperatuur van een natte coil is nooit hoger dan het kookpunt van de e-liquid. De extra energie wordt omgezet in meer damp, zolang er voldoende vloeistof aanwezig is. RBA's kun je zo maken dat dat wel kan. Er zijn mensen die op 150+ watt gedampt hebben m.b.v. een 0.1 ohm dripper en een mechanische mod.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136287449
Ben nog druk zoekende naar een smaak die voor mij acceptabel is om het normale roken volledig in te wisselen hiervoor.

Inmiddels gepasseerd en afgewezen:

Lucky
Menthol
Lucky/menthol combinatie
Kers
Cola
Sinaasappel

Net gevuld met banaan :r
  maandag 3 februari 2014 @ 18:07:39 #123
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136293125
Waar heb je de smaken vandaan?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136307828
Na alle goede tips hier begrijp ik dat dit veel te omslachtig is voor een mechanical noob, maar als ik dit zie word ik me toch een potje hebberig...



Die hele rig kun je voor $50 samenstellen met Fasttech gear... zucht. O+

Caravela mod met Kraken atty, red alu drip tip.

[ Bericht 11% gewijzigd door Negakinu op 03-02-2014 23:10:42 ]
pi_136313114
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:07 schreef Catch22- het volgende:
Waar heb je de smaken vandaan?
Zwoofs
  dinsdag 4 februari 2014 @ 09:23:15 #126
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136314116
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 07:50 schreef Deshain het volgende:

[..]

Zwoofs
Maakt namelijk nogal wat uit.

Probeer anders een probeersetje van www.easyvapes.nl :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator dinsdag 4 februari 2014 @ 09:54:01 #127
236264 crew  capricia
pi_136314569
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 15:38 schreef Deshain het volgende:
Ben nog druk zoekende naar een smaak die voor mij acceptabel is om het normale roken volledig in te wisselen hiervoor.

Inmiddels gepasseerd en afgewezen:

Lucky
Menthol
Lucky/menthol combinatie
Kers
Cola
Sinaasappel

Net gevuld met banaan :r
Laat al die gekke smaakjes maar achterwegen.
Ik koop alleen deze:
http://www.dampen.nl/nl/dampen-e-liquids/135-mlb-10-ml.html
Definitely not CIA
pi_136314938
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 09:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Laat al die gekke smaakjes maar achterwegen.
Ik koop alleen deze:
http://www.dampen.nl/nl/dampen-e-liquids/135-mlb-10-ml.html
Al die tabakssmaken doen voor mij af, vind dat echt heel vies nep smaken.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 10:28:48 #129
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136315247
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:59 schreef Negakinu het volgende:
Na alle goede tips hier begrijp ik dat dit veel te omslachtig is voor een mechanical noob, maar als ik dit zie word ik me toch een potje hebberig...

[ afbeelding ]

Die hele rig kun je voor $50 samenstellen met Fasttech gear... zucht. O+

Caravela mod met Kraken atty, red alu drip tip.

Haha, zo'n genesis atty als de kraken kun je niet eens fatsoenlijk meenemen man, als je ze niet rechtop houdt beginnen ze meteen te lekken. Het is leuk speelgoed, maar je moet verder ook gewoon iets hebben om op terug te vallen. Zo'n vamo met iclear30 is gewoon je beste optie op dit moment. Maar nogmaals, ik wil je verder niet tegenhouden. Ik zou gewoon nog even wachten.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 11:03:18 #130
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136315957
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:28 schreef rockstah het volgende:

[..]

Haha, zo'n genesis atty als de kraken kun je niet eens fatsoenlijk meenemen man, als je ze niet rechtop houdt beginnen ze meteen te lekken. Het is leuk speelgoed, maar je moet verder ook gewoon iets hebben om op terug te vallen. Zo'n vamo met iclear30 is gewoon je beste optie op dit moment. Maar nogmaals, ik wil je verder niet tegenhouden. Ik zou gewoon nog even wachten.
ik zeg het ook nog een laatste keer; koop een Innokin iTaste VV of Vamo V5 met een Kanger Protank 2 of een iClear 30s en kijk na een paar maanden nog eens naar een MechMod met een hippe dripper.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136318671
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:28 schreef rockstah het volgende:

[..]

Haha, zo'n genesis atty als de kraken kun je niet eens fatsoenlijk meenemen man, als je ze niet rechtop houdt beginnen ze meteen te lekken. Het is leuk speelgoed, maar je moet verder ook gewoon iets hebben om op terug te vallen. Zo'n vamo met iclear30 is gewoon je beste optie op dit moment. Maar nogmaals, ik wil je verder niet tegenhouden. Ik zou gewoon nog even wachten.
Ik weet het, ik weet het. Ik ga denk ik de Vamo aanschaffen! Bedankt voor alle welgemeende adviezen.

Maar OOIT komt er een mech mod!! ;)

EDIT: Vamo V5 of iTaste SVD?

[ Bericht 12% gewijzigd door Negakinu op 04-02-2014 14:17:38 ]
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:37:54 #132
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136322094
moet je zelf weten. Ik haal zelf een vamo denk ik. Batterijen haal ik wel in nederland, vind ik toch een fijner gevoel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:42:25 #133
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136324470
zag dit ding net op tweakers


vet wel!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 17:24:00 #134
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136328225
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 12:54 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik weet het, ik weet het. Ik ga denk ik de Vamo aanschaffen! Bedankt voor alle welgemeende adviezen.

Maar OOIT komt er een mech mod!! ;)

EDIT: Vamo V5 of iTaste SVD?
SVD zou ik alleen doen als je hem mooier vind. Ze doen verder hetzelfde alleen de VAMO is wat robuuster en de elektronica is langer doorontwikkeld.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136330027
Schijnt dat ze allemaal kankerverwekkend zijn, vooral vanwege de dampen
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:16:43 #136
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136332992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:12 schreef 0108daniel het volgende:
Schijnt dat ze allemaal kankerverwekkend zijn, vooral vanwege de dampen
ga elders trollen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136404530
Als ik http://www.zwoofs.nl/startsets/zwoofs-vv-startset/ bestel om mee te beginnen,hoef ik dan alleen nog maar liquids erbij te bestellen en dan ben ik klaar? :)
Of heeft iemand nog andere tips voor een starterset ? ^O^
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:08:48 #138
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136404625
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:05 schreef Maureentje het volgende:
Als ik http://www.zwoofs.nl/startsets/zwoofs-vv-startset/ bestel om mee te beginnen,hoef ik dan alleen nog maar liquids erbij te bestellen en dan ben ik klaar? :)
Of heeft iemand nog andere tips voor een starterset ? ^O^
die heb ik vandaag nog aangeraden :) Beste startset die er is imo.

Liquids en je kan gaan idd! Waar je even op moet letten is

1. Het nicotinegehalte. Ik weet niet wat je nu rookt, maar dat is even aftasten
2. Smaakjes. De 1 vindt tabaksmaken lekker, de ander niet (ik vind ze ronduit smerig).

Beste kan je bij zwoofs gewoon een testpakketje bestellen met verschillende smaken. Ikzelf damp 4-6ml per dag.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136404809
Ik rook nu west (0.8mg).
Er staat bij aanbevolen accesoires nog die kanger coils (5st voor 6.99) Moet je die dan zo vaak verwisselen?
En hoeveel ml gebruik je per dag aan liquids en ben ik gebonden aan zwoofs om daar in vervolg die daar ook te bestellen of kan je gewoon andere erin doen ? :)
  donderdag 6 februari 2014 @ 16:20:10 #140
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136404944
Ik dus 4-6ml. Liquids kan je overal bestellen :)

Die coils gaan wel even mee, maar wel handig om gelijk te hebben.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136405023
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:20 schreef Catch22- het volgende:
Ik dus 4-6ml. Liquids kan je overal bestellen :)

Die coils gaan wel even mee, maar wel handig om gelijk te hebben.
ok thnx voor de info ^O^ Gelijk maar bestellen dan :P
pi_136406902
Ik heb ook m'n eerste setje besteld:

http://www.rookwinkel.nl/ego-ce5-starter-set.html

Ik ben er wel te laat achter gekomen dat ik beter de CE5+ variant had kunnen bestellen omdat daarvan de atomizer/coil (??) te vervangen is :P
Kindness
pi_136409397
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:16 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik heb ook m'n eerste setje besteld:

http://www.rookwinkel.nl/ego-ce5-starter-set.html

Ik ben er wel te laat achter gekomen dat ik beter de CE5+ variant had kunnen bestellen omdat daarvan de atomizer/coil (??) te vervangen is :P
Als ik jou was zou ik snel een evod bestellen. CE5 en CE5+ is niks. :%
  donderdag 6 februari 2014 @ 18:44:32 #144
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136409611
Niks mis mee ja. Zeker niet het beste wat er te krijgen is maar je kunt er echt wel prima mee dampen hoor.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136410199
Als je genoegen neemt met een heel klein beetje damp dan wel ja.
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:19:27 #146
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136413868
Die zwoofsset die maureen hierboven noemde is de beste startset die er is imo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136415205
Vol trots kan ik melden dat ik helemaal niks meer rook/damp nu :Y :W
Feel the fuzz!
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:43:48 #148
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136418277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:48 schreef Kalebatz het volgende:
Vol trots kan ik melden dat ik helemaal niks meer rook/damp nu :Y :W
^O^
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136422561
Oke ik was bij de aanschaf van de CE5 afgegaan op goede ervaringen van collegas en heb hem zelf een paar keer mogen testen en dat beviel me lprima.

Ik zal die zwoofset in gedachten houden mocht deze z'n werk niet goed blijken te doen
Kindness
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:02:17 #150
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136423177
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 22:49 schreef GeorgeMichael het volgende:
Oke ik was bij de aanschaf van de CE5 afgegaan op goede ervaringen van collegas en heb hem zelf een paar keer mogen testen en dat beviel me lprima.

Ik zal die zwoofset in gedachten houden mocht deze z'n werk niet goed blijken te doen
je kan hem altijd ongeopend terugsturen.

Het is ook geen rommel ofzo. T dampt iets minder en bijvullen is wat meer geklooi. Maar je kan er prima mee dampen natuurlijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136423307
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:19 schreef Catch22- het volgende:
Die zwoofsset die maureen hierboven noemde is de beste startset die er is imo
Krijg hem morgen binnen :) Zal van het weekend wel ff laten weten hoe t bevalt :Y
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:08:18 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136423419
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:05 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Krijg hem morgen binnen :) Zal van het weekend wel ff laten weten hoe t bevalt :Y
mooizo :) ik krijg morgen ook een bestelling van zwoofs binnen (aantal liquids). Als je vragen hebt moet je ze hier maar stellen.

Wel er even om denken dat als je een tank vult en de coil droog is (bij nieuwe of vervanging), dat je het even laat intrekken (3-4 minuten). Ik druk zelf altijd wat in het buisje van de coilhead, maar dan moet je hem even branden zonder te zuigen.

Als een tank borrelt en je liquid mee opzuigt moet je er even mee zwaaien met je vinger op de driptip, kan nog wel eens voorkomen (vooral als je liquid bijna op is)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136426556
Ik heb trouwens ondertussen een keuze gemaakt en heb een paarse eVod starterset besteld en ben zeeeeer tevreden! :D
pi_136434752
Ik ben ook heel erg tevreden over mij CE5 tot nu toe. Werkt als een tierelier ^O^

Maarja ben verder niks gewend op dit gebied.
Kindness
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:18:28 #155
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136435457
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 01:01 schreef theemonster het volgende:
Ik heb trouwens ondertussen een keuze gemaakt en heb een paarse eVod starterset besteld en ben zeeeeer tevreden! :D
goede keus
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:53 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik ben ook heel erg tevreden over mij CE5 tot nu toe. Werkt als een tierelier ^O^

Maarja ben verder niks gewend op dit gebied.
zoals ik zei; het is gewoon even net wat onhandiger, maar echt niet slecht ofzo. Als je het wil volhouden en het lekker vindt, kan je altijd nog een C Twist, Itaste VV of zelfs een Vamo met een goede kanger of iclear tank halen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136436054
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:18 schreef Catch22- het volgende:

[..]

goede keus

[..]

zoals ik zei; het is gewoon even net wat onhandiger, maar echt niet slecht ofzo. Als je het wil volhouden en het lekker vindt, kan je altijd nog een C Twist, Itaste VV of zelfs een Vamo met een goede kanger of iclear tank halen.
Bedankt voor je advies ^O^
Kindness
  vrijdag 7 februari 2014 @ 13:53:02 #157
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136436690
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 13:35 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies ^O^
NP :) Ik vind het mooi als er zoveel mogelijk mensen overstappen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:43:29 #158
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136487132
Ommegod, de zwoofs blueberry cheesecake is onwijs lekker
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136488629
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:43 schreef Catch22- het volgende:
Ommegod, de zwoofs blueberry cheesecake is onwijs lekker
Kennen jullie de winkel J. Well? Ik liep er vandaag toevallig langs (in de Jordaan) en wil daar eens naar binnen lopen om te kijken wat ze er precies aan elektronische sigaretten verkopen. Het is een Frans concept; ik geloof dat het elektronische roken daar inmiddels heel populair is.

Of is het slimmer om alles via internet te bestellen?
pi_136497070
Worden jullie bepaalde smaakjes niet zat? Ik heb een dag de aardbei vloeistof van Rookwinkel gedampt. Maar hij begon steeds nepper te smaken en werd er zelfs een beetje misselijk van.

Toen overgeschakeld op tobacco. Bevalt veel beter
Kindness
pi_136507121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 12:53 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik ben ook heel erg tevreden over mij CE5 tot nu toe. Werkt als een tierelier ^O^

Maarja ben verder niks gewend op dit gebied.
Let wel op de inhalatie vanwege de kankerverwekkende dampen die vrijkomen.
Gebruik het dan ook niet langer dan een kwartier achter elkaar.
pi_136507194
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:22 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Kennen jullie de winkel J. Well? Ik liep er vandaag toevallig langs (in de Jordaan) en wil daar eens naar binnen lopen om te kijken wat ze er precies aan elektronische sigaretten verkopen. Het is een Frans concept; ik geloof dat het elektronische roken daar inmiddels heel populair is.

Of is het slimmer om alles via internet te bestellen?
Die troep moet je op internet sowieso niet bestellen.
Eerst bij de apotheek informatie erover vragen wat wel en niet voor je geschikt is.
Ook bij mensen die medicijnen gebruiken kan dit erg gevaarlijk zijn.
Licht je wel eerst goed voor voordat je besluit zo'n sigaret te kopen.
  zondag 9 februari 2014 @ 16:22:58 #163
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136509648
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:37 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Let wel op de inhalatie vanwege de kankerverwekkende dampen die vrijkomen.
Gebruik het dan ook niet langer dan een kwartier achter elkaar.
sodemieter op met je domme getroll man.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 9 februari 2014 @ 16:38:35 #164
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_136510471
Iemand ervaring met de Liquids van Koko? Zo ja, welke zijn goed te pruimen?
  zondag 9 februari 2014 @ 16:54:53 #165
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_136511198
En wat wordt het meest verkocht, PG of VG?
  zondag 9 februari 2014 @ 17:14:11 #166
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_136512113
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 16:54 schreef Sunri5e het volgende:
En wat wordt het meest verkocht, PG of VG?
Mix van +-70%pg 30%vg
  zondag 9 februari 2014 @ 17:15:36 #167
16715 Mylene
*schatje*
pi_136512166
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:39 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Die troep moet je op internet sowieso niet bestellen.
Eerst bij de apotheek informatie erover vragen wat wel en niet voor je geschikt is.
Ook bij mensen die medicijnen gebruiken kan dit erg gevaarlijk zijn.
Licht je wel eerst goed voor voordat je besluit zo'n sigaret te kopen.
Laat dat belerend toontje eens achterwege.

Verder heb je je punt wel gemaakt. Open een apart over de schadelijkheid van de e-sigaret. Zo is het trollen.
  zondag 9 februari 2014 @ 17:19:24 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_136512332
Natuurlijk is die e-sigaret schadelijk. Ik zou er ook zeker niet mee beginnen! Maar in de plaats van roken is ze natuurlijk 100x minder schadelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:58:33 #169
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136516322
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 17:19 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is die e-sigaret schadelijk. Ik zou er ook zeker niet mee beginnen! Maar in de plaats van roken is ze natuurlijk 100x minder schadelijk.
1000x ongeveer.

En er is nog nooit aangetoond dat je er kanker van zou kunnen krijgen.

Hij gaat hier lopen zuigen omdat ik nogal kritisch op hem was in een ander topique.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator zondag 9 februari 2014 @ 21:13:33 #170
236264 crew  capricia
pi_136524058
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:43 schreef Catch22- het volgende:
Ommegod, de zwoofs blueberry cheesecake is onwijs lekker
Heb hem vandaag meebesteld. Ben benieuwd!
Definitely not CIA
pi_136524917
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:43 schreef Catch22- het volgende:
Ommegod, de zwoofs blueberry cheesecake is onwijs lekker
Nog meer aanraders uit de zwoofs webshop?
Kindness
  zondag 9 februari 2014 @ 21:47:09 #172
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136526128
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:27 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Nog meer aanraders uit de zwoofs webshop?
ik vind de passievrucht ook erg lekker.

Verder nog niets geprobeerd van dit



Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136550522
Vrijdag heb ik http://www.zwoofs.nl/startsets/zwoofs-vv-startset/ besteld,bevalt goed maar vind hem erg groot om mee te slepen naar mijn werk enzo, voor thuis issie prima :) Is http://www.zwoofs.nl/startsets/kanger-esmart-startset/ of http://www.zwoofs.nl/startsets/justfog-1453-starset-single/ (met 650 mah) ook goed voor erbij ? Of heeft iemand nog een andere optie die wat kleiner is ? Of gewoon een kleinere batterij zoals http://www.zwoofs.nl/batt(...)anger-evod-batterij/ erop doen ? :P

[ Bericht 15% gewijzigd door Maureentje op 10-02-2014 15:40:30 ]
  maandag 10 februari 2014 @ 15:41:28 #174
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136550800
Die kleinere kan er inderdaad ook onder als je dat wil. Alleen hebben die wel wat weinig amps, dus die zijn vrij gauw leeg. Maar je kan altijd een 2e reserve meenemen als je dat prettig vindt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136550940
quote:
11s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:41 schreef Catch22- het volgende:
Die kleinere kan er inderdaad ook onder als je dat wil. Alleen hebben die wel wat weinig amps, dus die zijn vrij gauw leeg. Maar je kan altijd een 2e reserve meenemen als je dat prettig vindt.
2 Pauzes en 2 keer tussendoor roken moet die kleinere batterij toch wel trekken of niet ? ;)
Ben er om te werken ,niet om te roken he (ahum) :')
  maandag 10 februari 2014 @ 15:50:00 #176
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136551108
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:45 schreef Maureentje het volgende:

[..]

2 Pauzes en 2 keer tussendoor roken moet die kleinere batterij toch wel trekken of niet ? ;)
Ben er om te werken ,niet om te roken he (ahum) :')
Ik paf de hele dag door achter mijn pc :P Maar dat haalt hij inderdaad wel. Nadeel is wel dat je het voltage niet kan regelen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136551322
quote:
11s.gif Op maandag 10 februari 2014 15:50 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik paf de hele dag door achter mijn pc :P Maar dat haalt hij inderdaad wel. Nadeel is wel dat je het voltage niet kan regelen.
Zit nu toch op 3.2 of 3.4 en die batterij is 3.7. Ga t gewoon proberen voor die 12 eu :) Gelijk nog wat smaken bijbestellen :P
pi_136572332
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 15:39 schreef 0108daniel het volgende:

Licht je wel eerst goed voor voordat je besluit zo'n sigaret te kopen.
Nou... ik werd uiteindelijk een beetje tureluurs van alle informatie - de één vindt dit, de ander roept dat - en daarom heb ik vanmiddag bij J.Well een elektronische sigaret gekocht :) Het is een leuk winkeltje en het zag er allemaal prima uit. De sigaret doet het ook prima - en ze hadden veel keuze uit allerlei smaken (ik heb er twee gekocht: gewone Marlboro-smaak en groene thee _O- ), dus nu gaat het grote experiment beginnen O-)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 19:26:39 #179
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136597643
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 23:15 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nou... ik werd uiteindelijk een beetje tureluurs van alle informatie - de één vindt dit, de ander roept dat - en daarom heb ik vanmiddag bij J.Well een elektronische sigaret gekocht :) Het is een leuk winkeltje en het zag er allemaal prima uit. De sigaret doet het ook prima - en ze hadden veel keuze uit allerlei smaken (ik heb er twee gekocht: gewone Marlboro-smaak en groene thee _O- ), dus nu gaat het grote experiment beginnen O-)
Hier zal ik je wel raad geven als je het vraagt. En begrijpelijk, want sommigen maken het moeilijker dan het is.

Heb deze net binnen

http://www.fasttech.com/p(...)3-0-variable-voltage

Lekker klein apparaatje met variabele wattage. En vierkant, dus hij rolt niet weg. Voor 18 euro de beste keus!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136599418
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Hier zal ik je wel raad geven als je het vraagt. En begrijpelijk, want sommigen maken het moeilijker dan het is.

Heb deze net binnen

http://www.fasttech.com/p(...)3-0-variable-voltage

Lekker klein apparaatje met variabele wattage. En vierkant, dus hij rolt niet weg. Voor 18 euro de beste keus!
^O^ goeie tip
pi_136605880
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 19:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Hier zal ik je wel raad geven als je het vraagt. En begrijpelijk, want sommigen maken het moeilijker dan het is.

Heb deze net binnen

http://www.fasttech.com/p(...)3-0-variable-voltage

Lekker klein apparaatje met variabele wattage. En vierkant, dus hij rolt niet weg. Voor 18 euro de beste keus!
Dank voor de tip! Maar ik heb gisteren dus dit gekocht:

http://www.jwell.nl/nl/si(...)o-zip-ecran-led.html

En ik moet zeggen: niks mis mee :) Het is wat duurder dan jouw vierkante apparaatje, maar hé: het oog wil ook wat en dan is die van mij toch net iets charmanter :P Ik vind het wel wennen, zo'n pijpachtig ding, maar de rook die eruit komt is op de een of andere manier veel frisser dan gewone rook.

Bovendien vind ik het een voordeel dat er een winkel aan vast zit, in de zin van: ik kan altijd even langs fietsen om nieuwe liquids te halen, en ze hebben heel veel smaken. Volgens de verkoper zijn het heel pure, goede liquids (uit Frankrijk), in tegenstelling tot de minder zuivere spullen uit China. Nou ja, ik ben een nieuwkomer op dit gebied, maar tot dusver ben ik enthousiast ^O^
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:05:48 #182
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136605882
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:02 schreef Prego het volgende:

[..]

^O^ goeie tip
top dingetje en goedkoop

Voor komende maand haal ik daar een vamo v5, kayfun lite en kant en klare wicks met coils

[ Bericht 8% gewijzigd door Catch22- op 11-02-2014 22:13:46 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136606331
IK ben er ook voor aan het kijken, rook nu rond de 30 sigaretten per dag.
Kwam bij het tankstation blisters van Snoke tegen, even proberen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:15:32 #184
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136606395
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:14 schreef junkiexp het volgende:
IK ben er ook voor aan het kijken, rook nu rond de 30 sigaretten per dag.
Kwam bij het tankstation blisters van Snoke tegen, even proberen.
Ben zelf niet zon fan van die kant en klaar dingen.

Voor ongeveer 45 eu heb je een leuke startset en kan je veel goedkopere vloeistof roken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136606648
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:15 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ben zelf niet zon fan van die kant en klaar dingen.

Voor ongeveer 45 eu heb je een leuke startset en kan je veel goedkopere vloeistof roken
Goedkoper is niet eens het belangrijkste, volgens mij (hoewel: altijd meegenomen), maar het echte verschil is de smaak en de 'rookervaring' om het zo maar te noemen. Bij die kant en klare dingen rook je veel lucht en is de smaak gewoon slecht.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 22:26:21 #186
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136607006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:20 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Goedkoper is niet eens het belangrijkste, volgens mij (hoewel: altijd meegenomen), maar het echte verschil is de smaak en de 'rookervaring' om het zo maar te noemen. Bij die kant en klare dingen rook je veel lucht en is de smaak gewoon slecht.
Volgens mij ook. ik heb die goedkope nooit geprobeerd :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136607898
Die goedkope lijken net van die light sigaretten. Je hebt het gevoel dat je niks binnenkrijgt.
Kindness
pi_136608161
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Volgens mij ook. ik heb die goedkope nooit geprobeerd :)
Ik wel :'(

Eén goede tip heb ik dan nog wel, want die kant-en-klare e-sigaretten kun je ook krijgen in de vermomming van een echte sigaret, dus een wit staafje met een filter eraan, niet van echt te onderscheiden. Ik was laatst op een feest en vroeg verbaasd aan een man: "Rookt u nou een gewone sigaret?" Hij schudde zijn hoofd, nam nog een flinke trek en zei toen: "Nee hoor, ik werd net aangesproken door een boze ober en toen heb ik gezegd dat dit een e-sigaret is," en vervolgens haalde hij een sigaret uit zijn binnenzak en klopte ermee op de bar: een hard, tikkend geluid. Toen zei hij: "En daarna heb ik een echte sigaret opgestoken - iedereen is toch dronken en geen mens die het verschil ziet."

:D Vond ik wel een goeie
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:05:14 #189
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136609508
:P

Ik heb al 2,5 maand geen sigaret meer gehad :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136610381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:05 schreef Catch22- het volgende:
:P

Ik heb al 2,5 maand geen sigaret meer gehad :)
^O^ Goed om te horen, dat geeft moed.

Want daar moet het wel naartoe, inderdaad :D Ik hoop het langzaam terug te schroeven, eerst met liquids van 16 mg, dan 8 en dan... nou ja, niks hè?

Het lijkt nog wat onvoorstelbaar, maar ik heb toch wel goede hoop 8-)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:38:11 #191
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136611054
Je moet het gewoon willen.

Ik ben net van 18 naar 12 gegaan. Vandaag uit nood 18 gedampt, want ik had niets anders bij me. Dat was gelijk dizzyness. Terwijl ik pas vier dagen over ben.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136615711
Goed bezig! Ik begin aan m'n 5e week zonder echte peuken en dat na 16 jaar lang gerookt te hebben. Vooral na het eten en bij de borrel mis ik het best een echte peuk maar na een paar minuten is dat ook weer over...

[ Bericht 1% gewijzigd door Prego op 12-02-2014 11:04:46 ]
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:56:50 #193
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136618730
Mooi! Je moet het inderdaad wel even doorzetten. Mijn behoefte is compleet verdwenen, gelukkig.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136664312
Ik ben van plan om de Joytech e-roll te gaan kopen. Alleen vraag ik mij af welke sterkte e-liquid ik nodig zal hebben. Momenteel maak ik zelf sigaretten (cheap :D), en anders rook ik Gauloises (blauw) of Camel Black. De laatste heeft 10mg teer, 0.9mg nicotine en 10mg CO. Welke sterkte e-liquid zou hier ongeveer gelijk aan staan? Ik ben geen fan van die hele licht 'heisende' sigaretten, zoals alle light sigaretten, en zelfs marlboro vind ik al aan de lichte kant.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:10:54 #195
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136665389
het is onmogelijk om dat te vergelijken, de nicotine word totaal anders opgenomen. begin gewoon met 18, liever teveel dan te weinig wanneer je probeert te stoppen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_136665756
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 14:41 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik ben van plan om de Joytech e-roll te gaan kopen. Alleen vraag ik mij af welke sterkte e-liquid ik nodig zal hebben. Momenteel maak ik zelf sigaretten (cheap :D), en anders rook ik Gauloises (blauw) of Camel Black. De laatste heeft 10mg teer, 0.9mg nicotine en 10mg CO. Welke sterkte e-liquid zou hier ongeveer gelijk aan staan? Ik ben geen fan van die hele licht 'heisende' sigaretten, zoals alle light sigaretten, en zelfs marlboro vind ik al aan de lichte kant.
Ik rookte een pakje Lucky Strike per dag en damp 12, gaat prima.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:19:18 #197
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_136665757
Tijd om er ook mee te beginnen *O*

(nu nog uitzoeken wat..., bomen, bos, alles)
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:32:22 #198
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136666391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:19 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ik rookte een pakje Lucky Strike per dag en damp 12, gaat prima.
dat deed ik ook, maar kon pas echt stoppen met 18. Dus het is gewoon erg persoonlijk.

Koop gewoon een flesje van 18mg en damp die op. Als je er hoofdpijn van krijgt is 12 genoeg :P Dat kreeg ik op een gegeven moment en ben toen maar teruggegaan
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136670933
Top, dank allen. Dan koop ik zowel 12 als 18.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_136672945
quote:
11s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:32 schreef Catch22- het volgende:

[..]
Als je er hoofdpijn van krijgt is 12 genoeg :P Dat kreeg ik op een gegeven moment en ben toen maar teruggegaan
Grappig dat je dit zegt. Ik begin ook hoofdpijn te krijgen merk ik als ik flink door damp en heb ook 18mg e-liquids. Toch eens 12 en 6 aanschaffen om te kijken of dat ook voldoende voor me is. Het fijne van 18mg is wel de hardere throat hit. Dat geeft mij persoonlijk toch een wat "rook-achtiger" gevoel. Anders adem je echt damp in en uit... :p
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:20:48 #201
63302 rockstah
New World Disorder
pi_136673195
Heeft ook met je apparaat te maken natuurlijk. Ik heb altijd 18 gedampt. Had in het begin wel wat hoofdpijn en duizeligheid, maar dat was ook omdat ik toen continu aan dat ding zat te lurken.
je leert het op een gegeven moment vanzelf wat meer te doseren.

sinds ik mijn huidige atomizer heb echter, dat ding daar komt zoveel damp uit dat ik geeneens een fatsoenlijke hijs kan nemen zonder mijn keel aan gort te helpen op 18. Zit nu vaak tussen de 6 en twaalf ergens.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:38:20 #202
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136673742
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:11 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Grappig dat je dit zegt. Ik begin ook hoofdpijn te krijgen merk ik als ik flink door damp en heb ook 18mg e-liquids. Toch eens 12 en 6 aanschaffen om te kijken of dat ook voldoende voor me is. Het fijne van 18mg is wel de hardere throat hit. Dat geeft mij persoonlijk toch een wat "rook-achtiger" gevoel. Anders adem je echt damp in en uit... :p
Wat voor gear heb je dan? 12mg geeft mij geen andere th. Ligt ook voor een groot deel aan de verhouding volgens mij.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136685566
Ik heb toch de snoke gekocht om het te proberen en het kost maar 22 euro met 4 capsules dus dat is ook niet veel.
Opzicht wel prima maar er moet meer in zitten, dat zal dan te behalen zijn met betere gear.

Ik ga het even aankijken met de 4 capsules.
Is het zo dat je met betere capsules ook flink moet hijsen voor een goede throat hit?

Want dat vind ik wel een nadeel.

Ik rook nu ongeveer 30 sigaretten per dag dus ik ben flink wat gewend....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_136685705
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:34 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb toch de snoke gekocht om het te proberen en het kost maar 22 euro met 4 capsules dus dat is ook niet veel.
Opzicht wel prima maar er moet meer in zitten, dat zal dan te behalen zijn met betere gear.

Ik ga het even aankijken met de 4 capsules.
Is het zo dat je met betere capsules ook flink moet hijsen voor een goede throat hit?

Want dat vind ik wel een nadeel.

Ik rook nu ongeveer 30 sigaretten per dag dus ik ben flink wat gewend....
Exact deze Snoke kit kost nu 10 euro bij de Kruidvat. :)
pi_136685754
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:38 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Wat voor gear heb je dan? 12mg geeft mij geen andere th. Ligt ook voor een groot deel aan de verhouding volgens mij.
Evod 1300mAh kit van Fasttech met Kanger clearo.
pi_136686328
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:38 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Exact deze Snoke kit kost nu 10 euro bij de Kruidvat. :)
Serieus?
Dit is de limited edition, 1 batterij, 1 lader, 1 opberghoesje en 4 capsules
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_136689846
Dampen met 4 dampers tegelijk geeft ook een lekkere hit zeg :+
Kindness
  vrijdag 14 februari 2014 @ 19:40:46 #208
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136713012
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136817898
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:55 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Serieus?
Dit is de limited edition, 1 batterij, 1 lader, 1 opberghoesje en 4 capsules
Net weer gezien bij de Kruidvat. 10 euro voor de limited edition set. 4 cartomizers, usb lader, batterij en hardcase.
pi_136842566
quote:
The fuck?

Nog steeds geen smaak gevonden trouwens die op de lange duur voldoet, krijg er een beetje de schijt in...
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:32:54 #211
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136844447
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:41 schreef Deshain het volgende:

[..]

The fuck?

Nog steeds geen smaak gevonden trouwens die op de lange duur voldoet, krijg er een beetje de schijt in...
Wat heb je geprobeerd?

Ik merk van mezelf wel dat ik het het lekkerst vind om gewoon af te wisselen, anders gaan smaken me ook tegenstaan. Daarom heb ik altijd 2 clearo's met 2 verschillende smaken.

Ik heb nu 330ml vloeistof uit de VS onderweg. Was zo goedkoop (80% korting op nicvape.com ) dat ik het niet kon laten
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136846923
Nou, ik heb een eGo-C besteld! Nu net!! ik ben helemaal enthousiast!
Na een beetje moeizame kennismaking met een wegwerp variant (vies!) ga ik nu dan toch een échte proberen. met een 6mg USA mix (want, marlboro fan)

Maar nu vraag ik me af, een gewone sigaret is een fijne afgepaste hoeveelheid, is je sigaret op, ben je klaar. Vind ik heel prettig. Maar dat is bij een e-cigarette natuurlijk niet, hoe werkt dat in jullie ervaring? Blijf je dan gewoon eindeloos aan zo'n ding lurken? (want daar ben ik een beetje bang voor)
pi_136847698
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:32 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Wat heb je geprobeerd?
Bijna alle smaken van Zwoofs die ik in de originele vorm kan verdragen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:36 schreef cemeteryslut het volgende:
Maar nu vraag ik me af, een gewone sigaret is een fijne afgepaste hoeveelheid, is je sigaret op, ben je klaar. Vind ik heel prettig. Maar dat is bij een e-cigarette natuurlijk niet, hoe werkt dat in jullie ervaring? Blijf je dan gewoon eindeloos aan zo'n ding lurken? (want daar ben ik een beetje bang voor)
Yep...
pi_136848830
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:36 schreef cemeteryslut het volgende:
Nou, ik heb een eGo-C besteld! Nu net!! ik ben helemaal enthousiast!
Na een beetje moeizame kennismaking met een wegwerp variant (vies!) ga ik nu dan toch een échte proberen. met een 6mg USA mix (want, marlboro fan)

Maar nu vraag ik me af, een gewone sigaret is een fijne afgepaste hoeveelheid, is je sigaret op, ben je klaar. Vind ik heel prettig. Maar dat is bij een e-cigarette natuurlijk niet, hoe werkt dat in jullie ervaring? Blijf je dan gewoon eindeloos aan zo'n ding lurken? (want daar ben ik een beetje bang voor)
Gedisciplineerd dampen! Er zijn ook accu's waar een puf counter inzit, je zou voor jezelf een bepaald aantal pufs per keer kunnen afspreken, en daarmee bijhouden dat je er niet overheen gaat. Anders wordt je nicotine verslaving dadelijk nog erger :)
BlaBlaBla
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:21:08 #215
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136848898
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:51 schreef Deshain het volgende:
Bijna alle smaken van Zwoofs die ik in de originele vorm kan verdragen.

hm, zou toch wel wat tussen moeten zitten. Nicotinegehalte al gevarieerd?

www.easyvapes.nl heeft ook wel wat leuk spul.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136849665
Ik ben, ondanks de briljante adviezen in dit topic, toch eigenwijs geweest en heb het volgende besteld op Fasttech:

- Launcher V2 mech mod
- Kayfun 3.1 es kit, rebuildable atomizer
- IGo-L, rebuildable dripper
- Nitecore lithium charger

Ebay:
- 28gauge kanthal, 10 meter coil wire
- Maxim organic cotton balls, wick

Lokaal:
Multimeter, torch/brander, IMR 18350 en 18650 van AW.

;)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 14:53:29 #217
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136850196
Enjoy :)

waarom niet gewoon premade wicks trouwens?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136852342
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:53 schreef Catch22- het volgende:
Enjoy :)

waarom niet gewoon premade wicks trouwens?
Als ik het doe, moet ik het ook meteen goed doen. ;) Ik wil ook micro coils gaan gebruiken in de Kayfun en die vind je niet pre-made.
pi_136861470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 14:18 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Er zijn ook accu's waar een puf counter inzit, je zou voor jezelf een bepaald aantal pufs per keer kunnen afspreken, en daarmee bijhouden dat je er niet overheen gaat.
Oh, dat is handig, thanks!
pi_136861527
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:39 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Oh, dat is handig, thanks!
innokin itaste vv v3.0 is daar een hele mooie accu voor :)
BlaBlaBla
  dinsdag 18 februari 2014 @ 18:42:04 #221
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136861553
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 18:41 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

innokin itaste vv v3.0 is daar een hele mooie accu voor :)
en dat is een goed ding. Ben er blij mee!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136877892
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:05 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dank voor de tip! Maar ik heb gisteren dus dit gekocht:

http://www.jwell.nl/nl/si(...)o-zip-ecran-led.html

En ik moet zeggen: niks mis mee :) Het is wat duurder dan jouw vierkante apparaatje, maar hé: het oog wil ook wat en dan is die van mij toch net iets charmanter :P Ik vind het wel wennen, zo'n pijpachtig ding, maar de rook die eruit komt is op de een of andere manier veel frisser dan gewone rook.

Bovendien vind ik het een voordeel dat er een winkel aan vast zit, in de zin van: ik kan altijd even langs fietsen om nieuwe liquids te halen, en ze hebben heel veel smaken. Volgens de verkoper zijn het heel pure, goede liquids (uit Frankrijk), in tegenstelling tot de minder zuivere spullen uit China. Nou ja, ik ben een nieuwkomer op dit gebied, maar tot dusver ben ik enthousiast ^O^
Even een kleine tussenstand sinds de aanschaf van mijn e-sigaret: ik vind het een groot succes ^O^ Eigenlijk vind ik het zelfs lekkerder dan gewone sigaretten, maar uit een soort rare verslavingsdrang rook ik toch nog af en toe - hoewel stukken minder - een 'echte'.

De Marlboro-smaak die ik eerst heb geprobeerd (16 mg) is oké, hoewel een beetje zoet, maar de 'groene thee' is echt lekker en daarvan heb ik 8 mg. Ik ga binnenkort even terug naar de winkel om wat nieuwe smaken in te slaan.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 23:53:10 #223
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136878212
Mooi :) die tabakssmaken zijn vaak wat weeig en zoet. Ik hou er niet van, doe mij maar fruitsmaken.

Als dit topic vol gaat raken, zal ik eens een op maken met wat meer info. Mijn favoriete nederlandse liquidshops zijn nu zwoofs.nl , easyvape.nl en ebnferro.com. Goed aanbod van goede liquids.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136880069
3/4 tobacco en 1/4 aangevuld met een andere smaak vind ik perfect.

Pure fruit- of andere smaken ben ik binnen een halve dag zat :P
Kindness
pi_136926765
Nog meer fans van Tribeca - Halo hier? Mijn nieuwe favoriet!!
pi_136931959
Nou, ik ben sinds gisteren begonnen! en het bevalt me prima, alleen mijn smaakje (usa mix) vind ik wel een beetje zoet, niet super lekker. Tips voor tabaksmaken die niet zoet zijn?

óf ergens waar je een soort proefverpakkingen kunt kopen? dat lijkt me helemaal te gek!
pi_136932053
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:52 schreef cemeteryslut het volgende:
Nou, ik ben sinds gisteren begonnen! en het bevalt me prima, alleen mijn smaakje (usa mix) vind ik wel een beetje zoet, niet super lekker. Tips voor tabaksmaken die niet zoet zijn?

óf ergens waar je een soort proefverpakkingen kunt kopen? dat lijkt me helemaal te gek!
http://www.zwoofs.nl/liquids/zwoofs-liquid-proefpakket-samples/ :)

Ik heb sinds gister de blue magic en de cinnamon apple pie in huis :) Heerlijk! :9
pi_136932105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:54 schreef Maureentje het volgende:

[..]

http://www.zwoofs.nl/liquids/zwoofs-liquid-proefpakket-samples/ :)

Ik heb sinds gister de blue magic en de cinnamon apple pie in huis :) Heerlijk! :9
jaaaahhhh!!! dankje!
pi_136932778
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:54 schreef Maureentje het volgende:

[..]

http://www.zwoofs.nl/liquids/zwoofs-liquid-proefpakket-samples/ :)

Ik heb sinds gister de blue magic en de cinnamon apple pie in huis :) Heerlijk! :9
Die liquids zijn wel allemaal 80%PG/20%VG... Dat is wel erg heftig in de PG waarde. Ik heb liever 50/50 of zelfs 100%VG. Bijna iedereen heeft wel een PG allergie, sommige erger dan anderen, dus als je hoofdpijn, keelpijn, spierpijn, droge huid/soms acne wilt voorkomen zou ik niet langduring hoge doseringen PG roken. Tevens produceert een lage dosis VG ook minder vapor. Dus die Zwoofs liquids zullen minder dampen dan varianten met hogere VG waarden. :)
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:38:41 #230
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136933720
lolwut?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136933907
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:38 schreef Catch22- het volgende:
lolwut?
Goed lezen, het klopt namelijk gewoon helemaal ;)
  donderdag 20 februari 2014 @ 16:50:42 #232
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136934200
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:43 schreef Bobross88 het volgende:

[..]

Goed lezen, het klopt namelijk gewoon helemaal ;)
ik vind dit nogal, uhm, vreemd
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:13 schreef Negakinu het volgende:
dus als je hoofdpijn, keelpijn, spierpijn, droge huid/soms acne wilt voorkomen zou ik niet langduring hoge doseringen PG roken
heb hier nog nooit van gehoord.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_136934649
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:50 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik vind dit nogal, uhm, vreemd

[..]

heb hier nog nooit van gehoord.
PG is een allergene stof. Er zijn heel veel mensen met een allergie hiervoor. In principe heeft ieder mens een allergische reactie, ervaren rokers merken dit alleen niet meer omdat ze resistent zijn geworden. Dit is geen hocus pocus ofzo. Ieder mens heeft in principe ook een biologisch weerstand tegen koemelk, echter niet alle mensen merken hier iets van.

Mensen die in het algemeen last hebben van allergiën (Zoals ik bijvoorbeeld; hooikoorts, glutenallergie, kattenallergie) hebben sneller last van PG, met de symptomen die ik hierboven opsomde. Waarom denk je dat er 100% VG eliquids bestaan?

Iets anders, ik heb me aangemeld bij dampforum.nu! Mooie, behulpzame community: http://www.dampforum.nu/index.php?topic=21329.msg491857#msg491857
pi_136939900
Mijn e smoker ligt alweer 3 maand ongebruikt op tafel. Het is toch niet helmaal het dingetje wat ik ervan had verwacht.
  donderdag 20 februari 2014 @ 19:27:54 #235
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136939960
Wat voor materiaal en liquids had je?

En je kan hem beter in de la leggen als je hem niet gebruikt

:T
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 20 februari 2014 @ 20:14:53 #236
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_136942217
Ik denk er al langere tijd over na om over te stappen op elektronisch roken. Al meerdere keren ben ik gewoon gestopt (het langste was 2 jaar, al was het meestal maar een paar maanden), maar iedere keer begin ik er toch weer aan. Meestal in de kroeg, als ik er een paar op heb en een sigaret opsteken zo'n beetje het eerste is wat in me op komt als m'n grenzen verlaagd zijn. :')

Het lijkt mij alleen zo'n gedoe in vergelijking met het normale roken. Pakje kopen, sigaret aansteken, klaar, dat is gewoon zo eenvoudig. Bij een e-smoker heb ik geen idee waar ik moet beginnen, wat ik allemaal nodig heb, of waar ik rekening mee moet houden. Wanneer ik op een site als www.zwoofs.nl kom dan zie ik, zelfs met de startsets, al snel door de bomen het bos niet meer. Het lijkt allemaal zoveel moeite. Atomizers, clearomizers, mondstukken, 300 verschillende liquids, adapters, batterijen, dat klinkt gewoon allemaal als erg veel gedoe.

Maar ja, ik blijf voorlopig wel gewoon doorroken, en dat terwijl ik me al een tijdje met enige regelmaat gezellig de tyfus in hoest, en alles rondom het roken (de geur, de nasmaak) echt compleet zat ben. Dus dan moeten we er toch maar aan beginnen.

Misschien maak ik het mezelf ook te moeilijk, omdat ik ergens (diep triest) gewoon een beetje bang ben om afscheid te nemen van iets waar ik al 20 jaar met hier en daar een pauze gebruik van maak. Nu ik rond aan het kijken ben, lijkt het alsof het niet meer moeite is dan een verdamper uitkiezen, vervolgens een smaakje uitkiezen en wachten tot hij afgeleverd wordt.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  vrijdag 21 februari 2014 @ 08:26:02 #237
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_136962388
Tijdje niet meer gepost hier. Iemand advies welke lader ik het beste kan gebruiken bij m'n vamo batterijen (18650). De huidige trustfire is 3X niets. 10 uur laden en nog niet vol. Ook nog eventuele tips voor de vamo settings zijn welkom. Heb de iclear30 erop met een 1.5 coil. Thanks. ^O^
You dont believe me ? Read this line again.
pi_136962638
quote:
11s.gif Op donderdag 20 februari 2014 20:14 schreef LeBeau het volgende:
Ik denk er al langere tijd over na om over te stappen op elektronisch roken. Al meerdere keren ben ik gewoon gestopt (het langste was 2 jaar, al was het meestal maar een paar maanden), maar iedere keer begin ik er toch weer aan. Meestal in de kroeg, als ik er een paar op heb en een sigaret opsteken zo'n beetje het eerste is wat in me op komt als m'n grenzen verlaagd zijn. :')

Het lijkt mij alleen zo'n gedoe in vergelijking met het normale roken. Pakje kopen, sigaret aansteken, klaar, dat is gewoon zo eenvoudig. Bij een e-smoker heb ik geen idee waar ik moet beginnen, wat ik allemaal nodig heb, of waar ik rekening mee moet houden. Wanneer ik op een site als www.zwoofs.nl kom dan zie ik, zelfs met de startsets, al snel door de bomen het bos niet meer. Het lijkt allemaal zoveel moeite. Atomizers, clearomizers, mondstukken, 300 verschillende liquids, adapters, batterijen, dat klinkt gewoon allemaal als erg veel gedoe.

Maar ja, ik blijf voorlopig wel gewoon doorroken, en dat terwijl ik me al een tijdje met enige regelmaat gezellig de tyfus in hoest, en alles rondom het roken (de geur, de nasmaak) echt compleet zat ben. Dus dan moeten we er toch maar aan beginnen.

Misschien maak ik het mezelf ook te moeilijk, omdat ik ergens (diep triest) gewoon een beetje bang ben om afscheid te nemen van iets waar ik al 20 jaar met hier en daar een pauze gebruik van maak. Nu ik rond aan het kijken ben, lijkt het alsof het niet meer moeite is dan een verdamper uitkiezen, vervolgens een smaakje uitkiezen en wachten tot hij afgeleverd wordt.
Had ik in het begin ook, om je op weg te helpen:

Kanger™ Mini ProTank 2 (v2)
http://www.zwoofs.nl/verd(...)protank-2-v2-zwoofs/

Joyetech Ego-C Twist 650/900/1000 mAh
http://www.zwoofs.nl/batt(...)oyetech-ego-c-twist/

Zwoofs Lader Universeel
http://www.zwoofs.nl/batt(...)s-laadkabel-510-EGO/

Halo Tribeca E-LIQUID (7ML 12/18mg nicotine)
Halo Torque56 E-LIQUID (7ML 12/18mg nicotine)
http://www.rookesigaret.n(...)rs/tribeca-e-liquid/
http://www.rookesigaret.n(...)s/torque56-e-liquid/
BlaBlaBla
  vrijdag 21 februari 2014 @ 08:55:57 #239
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_136962810
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 08:26 schreef 7nightwing7 het volgende:
Tijdje niet meer gepost hier. Iemand advies welke lader ik het beste kan gebruiken bij m'n vamo batterijen (18650). De huidige trustfire is 3X niets. 10 uur laden en nog niet vol. Ook nog eventuele tips voor de vamo settings zijn welkom. Heb de iclear30 erop met een 1.5 coil. Thanks. ^O^
http://eu.nkon.nl/maha-po(...)tellicharger-i2.html
http://ru.nkon.nl/nitecore-intellicharger-i4-v2.html

die worden veel gebruikt op tweakers
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 21 februari 2014 @ 13:42:25 #240
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_136971702
Inmiddels deze besteld:

https://howesmoke.luondo.(...)or-li-ion-batterijen

Wordt ook goed aanbevolen. Mijn accu's zijn nog steeds aan het opladen. Bijna 12 uur lang nu.
You dont believe me ? Read this line again.
pi_136979880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 19:27 schreef Catch22- het volgende:
Wat voor materiaal en liquids had je?

En je kan hem beter in de la leggen als je hem niet gebruikt

:T
Zo'n E-go met Flavour art. Cobwoyblend en virginia. Eerste maand ging wel goed maar daarna weer naar de sigaret gegrepen. Het is het net niet voor mij. Mischien dat ik er later weer eens aan begin
pi_136984479
Weet er iemand in welke fysieke winkel je veel verschillende soorten Fling wegwerpsigaretten kan kopen van WhiteCloud? Bij de Primera hadden ze maar 3-4 verschillende en niet eentje die wat sterker is dan mijn huidige (2.4% full).

Voordat ik gebasht wordt over wegwerp e-sigaretten, ik ga binnenkort een echte fatsoenlijke kit kopen, maar nu nog even ivm geld en aangezien ik nieuw ben op dit gebied even uitproberen met goedkope wegwerpsigaretten.

Edit: mijn fout, al gevonden. Tabakswinkel aan akerkhof :)

Alsnog welkom om meningen van anderen te horen over de Fling

[ Bericht 20% gewijzigd door Trinitrobenzeen op 21-02-2014 19:08:29 ]
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  vrijdag 21 februari 2014 @ 19:26:11 #243
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_136985536
Accu's vol. Iclear30 met 2.0 coil. Knallen op 6.5 watt. Heerlijk :7 . Dampt als een malle. Moet nu kijken voor mistlampen _O-
You dont believe me ? Read this line again.
pi_136988591
ik hurkte en voelde een knak



R.I.P. mijn hondstrouwe batterij die ik gewoon kon opladen met mn telefoon lader.
nu weer wachten totdat de vervanger binnen is, en tot die tijd mn 2 jaar oude batterij maar weer gebruiken.
pi_137043164
Iemand al kans gehad om liquids van diamond flavours te proberen? op het welbekende forum zag ik daar een stormloop-topic en ben toch wel benieuwd maar wellicht heeft een van jullie ze al gehad?
  zondag 23 februari 2014 @ 13:06:01 #246
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137045124
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 20:25 schreef spiedermann het volgende:
ik hurkte en voelde een knak

[ afbeelding ]

R.I.P. mijn hondstrouwe batterij die ik gewoon kon opladen met mn telefoon lader.
nu weer wachten totdat de vervanger binnen is, en tot die tijd mn 2 jaar oude batterij maar weer gebruiken.
wat heb je besteld? Ik vind mijn itaste een leuk ding voor onderweg.

Heb een iclear 30s onderweg. En prebuild wicks, kan ik zelf mijn protanks rebuilden.

En 13x30ml van nicvape.com, 80% korting
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137056497
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2014 13:06 schreef Catch22- het volgende:

[..]

wat heb je besteld? Ik vind mijn itaste een leuk ding voor onderweg.

Heb een iclear 30s onderweg. En prebuild wicks, kan ik zelf mijn protanks rebuilden.

En 13x30ml van nicvape.com, 80% korting
ik zit ook aan een itaste te denken, die ziet er wel leuk uit. en anders bestel ik gewoon weer dezelde die ik had, ik vond hem wel ideaal omdat er een mini usb ingang aan de onderkant zat, zo kon ik altijd door dampen.

zit inmiddels al bijna een maand op mn vloeistof te wachten, heb 200 ml pall mall 18mg besteld, deze is ideaal te combineren met meloen O+
  zondag 23 februari 2014 @ 19:40:12 #248
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137062622
Itaste heeft ook micro usb.

Ik vind de sigarettensmaken echt goor. Word er zelfs misselijk van.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137079251
Je had helemaal gelijk Catch.
Blueberry cheesecake van Zwoofs is echt geweldig _O_

Welke smaken raad je nog meer aan?
NEE!
  maandag 24 februari 2014 @ 13:46:55 #250
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137089090
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2014 02:16 schreef HexHunter het volgende:
Je had helemaal gelijk Catch.
Blueberry cheesecake van Zwoofs is echt geweldig _O_

Welke smaken raad je nog meer aan?
uhm, ik vind zelf alle blueberry en cranberry meuk wel lekker. Heb nu een paar van ebnferro, die zijn erg lekker.

http://ebnferro.com/catalogsearch/result/?q=cranberry
http://ebnferro.com/catalogsearch/result/?q=blueberry
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137093832
quote:
11s.gif Op maandag 24 februari 2014 13:46 schreef Catch22- het volgende:

[..]

uhm, ik vind zelf alle blueberry en cranberry meuk wel lekker. Heb nu een paar van ebnferro, die zijn erg lekker.

http://ebnferro.com/catalogsearch/result/?q=cranberry
http://ebnferro.com/catalogsearch/result/?q=blueberry
Misschien vind je deze dan ook wel lekker ;) http://www.zwoofs.nl/liqu(...)an-stars-blue-magic/
Ik hoef iig nix anders meer :D
  maandag 24 februari 2014 @ 16:25:06 #252
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137094305
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 16:10 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Misschien vind je deze dan ook wel lekker ;) http://www.zwoofs.nl/liqu(...)an-stars-blue-magic/
Ik hoef iig nix anders meer :D
Dat klinkt lekker! Ik heb deze ook eens gehad van easyvapes, ook echt fucking heerlijk

http://www.easyvapes.nl/MentalBerry

heb iets soortgelijks (hoop ik) bij NicVape besteld
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137120073
Ik heb nu deze gekocht en ben er best verrast door. Het is 100% VG, dus het dampt als een malle maar heeft iets minder throat hit dan een PG/VG mix. Zelfs uit mijn bescheiden Evod komen nu bijna sub ohm wolken! :D



Smaak is lekker. Donkere chocolade en na een paar uur dampen krijg ik er zelfs een beetje een zoete drop/zoethout smaak van op de tong. Lekker spul! Op de site van de verkoper noemen ze de smaak "tabak" maar dat gaat m.i. nergens over.

http://www.liquidsmoker.n(...)iquid-vg-10ml-detail
  dinsdag 25 februari 2014 @ 17:50:54 #254
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137131573
Ik had ook een virginia (van novosmoke) maar die heb ik weggegeven. Ik kan die donkere smaken niet waarderen.

Die rook overigens wel echt naar tabak.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137149576
Tering wat een lange OP en dan lees je ineens dat TS veel te veel betaald voor 20 aanstekers, ik heb er 20 voor EUR 4 bij de Action.
  woensdag 26 februari 2014 @ 12:12:55 #256
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137156009
Wow
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 27 februari 2014 @ 15:39:31 #257
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137201587
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137202214
Ziet er zeker vet uit, volgens mij begin je een aardige verzameling te krijgen ;-)
BlaBlaBla
  donderdag 27 februari 2014 @ 18:14:52 #259
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137207179
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:53 schreef Soldier2000 het volgende:
Ziet er zeker vet uit, volgens mij begin je een aardige verzameling te krijgen ;-)
Jep. Gaat harder dan de bedoeling is.

Heb vandaag ook een kayfun clone van fasttech besteld. En airflowcontrollers voor de protank is vandaag binnengekomen, vette shit.

Heb nu een ego c twist, itaste vv, evic en hammer onderweg.

Heb twee vivi novas, twee protank 2s en een iclear30s en kayfun onderweg.

En ook nog 13x30ml vloeistof onderweg uit de vs.

Als ik het zo onderelkaar zet is het nogal wat.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137215594
quote:
1s.gif Op donderdag 27 februari 2014 18:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Jep. Gaat harder dan de bedoeling is.

Heb vandaag ook een kayfun clone van fasttech besteld. En airflowcontrollers voor de protank is vandaag binnengekomen, vette shit.

Heb nu een ego c twist, itaste vv, evic en hammer onderweg.

Heb twee vivi novas, twee protank 2s en een iclear30s en kayfun onderweg.

En ook nog 13x30ml vloeistof onderweg uit de vs.

Als ik het zo onderelkaar zet is het nogal wat.
Wow je had ook een itaste 134 mini kunnen kopen, was je meteen klaar :P

Weet jij trouwens waar het oude http://www.elektrisch-roken.com/ heen is?
BlaBlaBla
  donderdag 27 februari 2014 @ 21:31:32 #261
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137217224
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:05 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wow je had ook een itaste 134 mini kunnen kopen, was je meteen klaar :P

Weet jij trouwens waar het oude http://www.elektrisch-roken.com/ heen is?
nooit van gehoord.

Ik heb dit langzaam opgebouwd. Heb nu twee kleine vv's, grote vv en een mechmod. Dus ben nu wel goed voorzien.

Die evic had ik beter niet kunnen kopen. Vamo was de helft vd prijs geweest en net zo goed
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137219786
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 21:05 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wow je had ook een itaste 134 mini kunnen kopen, was je meteen klaar :P

Weet jij trouwens waar het oude http://www.elektrisch-roken.com/ heen is?
www.dampforum.nu ;)
pi_137230746
Fanatieke newbie e-reaukert hier. :W Ik lurk nu al twee maanden naar volle tevredenheid aan een Joyetech Ego-C en sindsdien geen euro meer uitgegeven aan tabak.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:25:21 #264
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137230989
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:16 schreef 100% Tukker het volgende:
Fanatieke newbie e-reaukert hier. :W Ik lurk nu al twee maanden naar volle tevredenheid aan een Joyetech Ego-C en sindsdien geen euro meer uitgegeven aan tabak.
Jij ook al? O+ Verdomme zeg, nog even en we worden... gezond :X
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_137231696
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:25 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Jij ook al? O+ Verdomme zeg, nog even en we worden... gezond :X
O+

Je was toch al lang gestopt met roken? :@

Wat zijn je favo liquids dan? Vodka en steak natuurlijk... :7
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:54:25 #266
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137231734
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:52 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

O+

Je was toch al lang gestopt met roken? :@

Wat zijn je favo liquids dan? Vodka en steak natuurlijk... :7
Ja en ook alweer begonnen :@ Maar nu geen sigaretten meer :)
Ik ben vooral van de fruitsmaakjes. Wodkasmaak zonder wodka, da's als seks zonder piemel :{w
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_137231915
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 10:54 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja en ook alweer begonnen :@ Maar nu geen sigaretten meer :)
Ik ben vooral van de fruitsmaakjes. Wodkasmaak zonder wodka, da's als seks zonder piemel :{w
Jammer. ;( Het is in ieder geval een 'gezonder' alternatief, laten we het daar op houden.

Ik ben nog steeds zoekende naar de beste smaakjes. Gisteren cannabis-liquid gekocht voor de gein. Smaakt best realistisch. :7 Zit je dan op je werk te vapen met Bob Marley door de speakers...
  vrijdag 28 februari 2014 @ 11:03:10 #268
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137231977
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:00 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Jammer. ;( Het is in ieder geval een 'gezonder' alternatief, laten we het daar op houden.

Ik ben nog steeds zoekende naar de beste smaakjes. Gisteren cannabis-liquid gekocht voor de gein. Smaakt best realistisch. :7 Zit je dan op je werk te vapen met Bob Marley door de speakers...
Tja dat lijkt me dan weer niks als het er alleen maar naar smaakt :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_137232094
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:03 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Tja dat lijkt me dan weer niks als het er alleen maar naar smaakt :')
Ik ben er dan ook al op uitgekeken. :r

Verkopert vertelde me gisteren dat ze vaak een bejaarde over de vloer krijgen die alleen maar die cannabissmaak koopt. :')
  vrijdag 28 februari 2014 @ 11:08:59 #270
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137232164
Probeer eens wat smaakjes van Zwoofs of Easyvapes. die hebben genoeg om te proberen :)

Ik heb nu de Airflowcontrollers voor mijn Protanks. Dat scheelt even een hoop. Echt zieke wolken nu.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:01:42 #271
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137233672
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 11:08 schreef Catch22- het volgende:
Probeer eens wat smaakjes van Zwoofs of Easyvapes. die hebben genoeg om te proberen :)

Ik heb nu de Airflowcontrollers voor mijn Protanks. Dat scheelt even een hoop. Echt zieke wolken nu.
:@ Wat doet dat dan?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:06:03 #272
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137233787
Luchttoevoer regelen :) dus je kan instellen hoe zwaar je moet hijzen. En dus ook je smaak/damp beter reguleren
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:48:36 #273
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137234785
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:06 schreef Catch22- het volgende:
Luchttoevoer regelen :) dus je kan instellen hoe zwaar je moet hijzen. En dus ook je smaak/damp beter reguleren
Aah. Is dat iets anders dan dat ik bij die van mij onder aan de batterij het voltage kan aanpassen?
ik ben niet zo technisch :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:50:47 #274
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137234860
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:48 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Aah. Is dat iets anders dan dat ik bij die van mij onder aan de batterij het voltage kan aanpassen?
ik ben niet zo technisch :+
Ja :) Er zit een ring onder de clearomizer waarmee je kan regelen hoeveel lucht je aanzuigt, waardoor je beter de smaak kan regelen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:51:34 #275
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137234888
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:50 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ja :) Er zit een ring onder de clearomizer waarmee je kan regelen hoeveel lucht je aanzuigt, waardoor je beter de smaak kan regelen.
Ach so. Klinkt goed
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:54:37 #276
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137234972
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:51 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ach so. Klinkt goed
Dat is het ook :) En daarbij is de onderkant van de clearomizer nu dicht, waardoor er geen liquid meer op je accupunt kan komen. Die wil daardoor nog wel eens vuil worden. Ook borrelt hij aanzienlijk minder. Dus al met al erg fijn.

http://www.zwoofs.nl/kang(...)filter_name=aerotank
http://www.zwoofs.nl/aspi(...)filter_name=nautilus

die hebben het standaard. En de andere Protanks (1,2 en 3, niet de mini) kan je voorzien van dezelfde onderkant als de aerotank, waardoor die hetzelfde principe hebben.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:14:45 #277
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137235615
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 12:54 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat is het ook :) En daarbij is de onderkant van de clearomizer nu dicht, waardoor er geen liquid meer op je accupunt kan komen. Die wil daardoor nog wel eens vuil worden. Ook borrelt hij aanzienlijk minder. Dus al met al erg fijn.

http://www.zwoofs.nl/kang(...)filter_name=aerotank
http://www.zwoofs.nl/aspi(...)filter_name=nautilus

die hebben het standaard. En de andere Protanks (1,2 en 3, niet de mini) kan je voorzien van dezelfde onderkant als de aerotank, waardoor die hetzelfde principe hebben.
Oh dat is wel fijn idd
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_137261923
Iemand al eens Halo liquids geprobeerd? Lees erg veel positieve ervaringen erover.

Fasttech zegt dat mijn monster order (in losse delen van >22 euro) verzonden is! Dat wordt een stapel vapemail in maart waar je U tegen zegt. :D
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:03:35 #279
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137289772
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 01:26 schreef Negakinu het volgende:
Iemand al eens Halo liquids geprobeerd? Lees erg veel positieve ervaringen erover.

Fasttech zegt dat mijn monster order (in losse delen van >22 euro) verzonden is! Dat wordt een stapel vapemail in maart waar je U tegen zegt. :D
nee nog niet, wel eens naar gezocht.

Ik heb net mijn hcigar hammer binnen. Nu nog 390ml van nicvape onderweg.

En van fasttech een kayfunclone, veel premade wicks en een iclear 30s
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137290021
hebben jullie nog trucjes om de atomizers schoon te maken? :)
...
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:26:03 #281
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137290745
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:09 schreef sacha het volgende:
hebben jullie nog trucjes om de atomizers schoon te maken? :)
schoonspoelen met warm water, droogblazen en dryburnen tot je coil gelijk opgloeit als je fired.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137290794
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

schoonspoelen met warm water, droogblazen en dryburnen tot je coil gelijk opgloeit als je fired.
niet klooien met alcohol? :)
...
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:29:39 #283
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137290871
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:27 schreef sacha het volgende:

[..]

niet klooien met alcohol? :)
zie ik het nut niet zo van in. Je wicks spoel je zo schoon en de zooi van je wick brand je er wel af. Ik doe dat nooit in ieder geval. Is me teveel moeite :)

Heb nu premade wicks gekocht. 50 voor 2 euro, dus dan kan ik mijn protanks zelf recoilen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137291114
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:29 schreef Catch22- het volgende:

[..]

zie ik het nut niet zo van in. Je wicks spoel je zo schoon en de zooi van je wick brand je er wel af. Ik doe dat nooit in ieder geval. Is me teveel moeite :)

Heb nu premade wicks gekocht. 50 voor 2 euro, dus dan kan ik mijn protanks zelf recoilen.
oké, dank!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:45:25 #285
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137291471
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:35 schreef sacha het volgende:

[..]

oké, dank!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welke termen? Coil en wick? Makkelijker kan het niet worden.

Coil is dus het gloeiende metaal, wick is het touwtje dat de liquid (vloeistof) opneemt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137291574
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:45 schreef Catch22- het volgende:

[..]

welke termen? Coil en wick? Makkelijker kan het niet worden.

Coil is dus het gloeiende metaal, wick is het touwtje dat de liquid (vloeistof) opneemt.
dat weet ik wel maar als beginnende damper zou ik mij zo voor kunnen stellen dat al die terminologie ietsjes afschrikt, das alles :)
...
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:51:08 #287
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137291728
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:48 schreef sacha het volgende:

[..]

dat weet ik wel maar als beginnende damper zou ik mij zo voor kunnen stellen dat al die terminologie ietsjes afschrikt, das alles :)
kan ik me voorstellen hoor ;) ik ben ook verre van een expert. Maar als je je metalen draadjes schoon wil branden ;) dan moet je die termen wel kennen.

En als iemand t niet snapt en vraagt hoe het zit, dan leg ik het graag uit hoor.

Binnenkort maar eens subohm gaan op de rba op mijn mech

:T
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137291848
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:51 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Binnenkort maar eens subohm gaan op de rba op mijn mech

:T
_O-
...
  zondag 2 maart 2014 @ 00:27:26 #289
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137292827
Dat hele mechmod verhaal is ook nieuw voor mij hoor. Heb in twee dagen gigantisch veel informatie gelezen omdat ik er zo nodig 1 moest kopen in een opwelling
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 3 maart 2014 @ 00:03:36 #290
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_137333174
Nog steeds dik tevreden met m'n vamo v5. Dampt heerlijk. Binnenkort de nieuwe iclear 30s bestellen. Lees en hoor ik ook veel positieve dingen over. :7
You dont believe me ? Read this line again.
  maandag 3 maart 2014 @ 00:06:37 #291
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137333239
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 00:03 schreef 7nightwing7 het volgende:
Nog steeds dik tevreden met m'n vamo v5. Dampt heerlijk. Binnenkort de nieuwe iclear 30s bestellen. Lees en hoor ik ook veel positieve dingen over. :7
mooi :) ik verwacht de iclear deze week binnen te krijgen, zal laten weten hoe hij is.

Deze week verwacht ik mijn nicvape juices ook (als de douane niet lullig doet :P ) ben erg benieuwd, spannende smaken hebben ze :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137340265
Heb vorige week een iTaste vv 3.0 besteld op fasttech, wat duurt het lang voordat hij een keer verzonden wordt, 11-3 pas :(
BlaBlaBla
pi_137340610
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:18 schreef Soldier2000 het volgende:
Heb vorige week een iTaste vv 3.0 besteld op fasttech, wat duurt het lang voordat hij een keer verzonden wordt, 11-3 pas :(
Bij Fasttech ga ik altijd uit van minimaal 40 dagen. Zo word ik niet snel teleurgesteld en ben ik blij verrast als het pakketje opeens na 14 dagen bezorgd wordt. :) Als je het per sé sneller wilt zijn er ook andere winkels die het verkopen. Deze zijn vaak wel wat duurder. ;)
pi_137341355
Klopt, maar ik heb voor mezelf besloten dat ik tot die tijd maar gewoon niet ga dampen :+
BlaBlaBla
  maandag 3 maart 2014 @ 13:33:27 #295
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137343977
Mensen

Is het voor het nieuwe topic leuk als we even een lijstje gaan bijhouden met de gear van verschillende users?

PM je lijstje met gear even aan mij, dan pleurt ik dat er in
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:11:15 #296
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_137440176
Hey, hoe zit het eigenlijk met e-sigs zonder nicotine?
Zitten daar andere schadelijke stoffen in?

Zou dat helpen met het stoppen met roken?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_137442283
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:11 schreef jpg97 het volgende:
Hey, hoe zit het eigenlijk met e-sigs zonder nicotine?
Zitten daar andere schadelijke stoffen in?
Als vervanger van de nicotine? Nee
quote:
Zou dat helpen met het stoppen met roken?
Alleen om het gewoonteaspect in stand te houden/af te bouwen, niet om coldturkey te stoppen met het vervullen van je nicotine behoefte.
  donderdag 6 maart 2014 @ 11:41:22 #298
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_137442440
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:35 schreef Deshain het volgende:

[..]

Als vervanger van de nicotine? Nee

[..]

Alleen om het gewoonteaspect in stand te houden/af te bouwen, niet om coldturkey te stoppen met het vervullen van je nicotine behoefte.
Nee ik bedoel ook niet als vervanger van nicotine maar puur voor het idee.
Ben nu een paar dagen gestopt, maar merk wel dat ik iets "omhanden" wil hebben...

En dan het liefst inderdaad zonder nicotine, want dat blijft toch rommel.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_137442613
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:41 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Nee ik bedoel ook niet als vervanger van nicotine maar puur voor het idee.
De hoeveelheid schadelijke stoffen ligt zo'n 1000x lager dan bij echte sigaretten.

Elektrisch roken zorgt ervoor dat zo'n derde van de mensen die er aan beginnen na 6 maanden gestopt zijn en bijna de helft minder echte sigaretten rookt.

Stop kans zonder hulpmiddelen ligt zo rond de 3% en met hulpmiddelen rond de 6%. Elektrisch roken is qua hoeveelheid toxische stoffen vergelijkbaar met andere stophulpmiddelen maar vele malen effectiever.
quote:
Ben nu een paar dagen gestopt, maar merk wel dat ik iets "omhanden" wil hebben...
En dan het liefst inderdaad zonder nicotine, want dat blijft toch rommel.
Dan is het op zich wel een optie, al heb ik bij die 0% vloeistoffen gewoon het idee warme lucht met een smaakje in te ademen en niet het idee dat je iets 'rookt'.
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:10:27 #300
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137443128
Hoi
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:10:32 #301
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137443130
Dicht
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')