Thanx, maar daar staat weinig in over de vloerbekleding (zover ik kan vinden natuurlijk).quote:Op maandag 3 februari 2014 21:12 schreef jitzzzze het volgende:
http://bmw.workshop-manuals.com/ voor de online TIS
Anders even zoeken op How to remove floor lining, want de TIS is inderdaad erg onduidelijk zoeken en browsen.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Thanx, maar daar staat weinig in over de vloerbekleding (zover ik kan vinden natuurlijk).
Achter heb ik vorige winter al vervangen; uitlijnen nog geen half jaar geleden laten doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom geen 4 dempers?
Of heb je recent al wat vervangen?
In principe hoef je, dacht ik, niet uit te lijnen. Maar een keertje uitlijnen in de X jaar kan geen kwaad.
Wist ik Draagarmen en rubbers zagen de laatste keer dat ik ze checkte er nog oké uit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Uitlijnen hoef na dempervervanging in principe niet. Wel na draagarmen, maar dat wist je wel denk ik
Je klachten zouden ook wel met draagarmen te maken kunnen hebben, dus ik zou het even goed checken voordat je van alles gaat vervangen.
Na een tijdje bereikt je auto een "if it ain't broken, don't fix it"-status. Waarin je alleen dingen repareert/vervangt die bijna of echt stuk zijn. Dat geld zeker voor iets als schokdempers, waarin je voor een setje als snel 300 euro of meer kwijt bent incl. montage. Daarnaast durf ik nog wel te beweren dat de gemiddelde automobilist geen idee heeft dat ie uberhaupt schokbrekers onder z'n wagen heeft zitten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:27 schreef Hyperdude het volgende:
Vervang die dempertjes eens wat eerder mensen. APK is toch wel het aller-minimaalste criterium dat er is. Als ik de lat zo laag ga leggen, lig ik nog voor het weekend met Kim Holland in bed.
Niet de wielnaaf, maar dat gehele stukje inclusief lager. Zit met drie bouten vast aan de schokdemper.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:11 schreef daNpy het volgende:
Wielnaaf eraf?
Vaak kun je de veerpoot er wel onder weg winkelen zonder al te veel los te hoeven halen.
Je moet iig wel opnieuw uitlijnen.
Ja de hele wieldrager dus. Bij m'n Golf zit daar de veerpoot ook aan vast.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet de wielnaaf, maar dat gehele stukje inclusief lager. Zit met drie bouten vast aan de schokdemper.
Dat is samen met de drie boutjes onder de motorkap alles wat je los haalt.
Zie nergens in de how-to's staan dat uitlijnen nodig is
Ah, heet dat stukje wieldragerquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja de hele wieldrager dus. Bij m'n Golf zit daar de veerpoot ook aan vast.
Uitlijnen "moet" sowieso omdat je de stelmogelijkheden van het onderstel los en weer vast zet
Dat heeft een standaard E36 niet. De topmount is een vaste instelling.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:11 schreef daNpy het volgende:
Hmm dat is raar, waar zit de camber instelling dan
Wieldrager als naam heb ik dat ding maar gegeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |