Je kan ze tegenwoordig vullen met M sportremmen, dan zijn ze niet meer te grootquote:Op zondag 23 februari 2014 17:33 schreef leolinedance het volgende:
Ik zou bij een 1-serie trouwens altijd voor 17" gaan. 18" vind ik te groot voor dit formaat auto, en komt toch al snel 'patserig' over. Daarnaast is het qua comfort natuurlijk wat minder en kost het meer.
Niet zo'n moeilijke keuze wat mij betreft.
Ik zou ook wel andere velgen op mijn BMW willen, maar leasebak...
Maar dan vergelijk je ook appels met perenquote:Op zondag 23 februari 2014 17:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je kan ze tegenwoordig vullen met M sportremmen, dan zijn ze niet meer te groot
En veel verschil merk ik niet tussen 17" non rft en 18" rft.
Hmm, dat is wel goede info die je daar geeft. Ik wil nog steeds het maximale resultaat uit de koplampen halen, wat zou ik dan wel kunnen doen?quote:Op maandag 24 februari 2014 15:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mijn ervaring met xenon is dat de goedkoopste setjes meestal amper licht geven. Kennis van me rijdt dezelfde auto als ik met aftermarket xenon, en met mijn H7 halogeen zie ik een stuk beter dan die prutzooi van hem.
Volgens mij, als je lampen juist afgesteld staan, is er geen APK-probleem.
Maar ik zou het niet doen. Op de E36 is nooit xenon geleverd dus de kans dat je matig werk krijgt dat er ruk uitziet is groot. Op de E46 bestaat bovendien een probleem met verbrande koplampglazen omdat de hitte te groot is, best kans dat dat bij die aftermarket setjes nog sneller gebeurt.
Heb wel eens ExtremeVisions gehad & Nightguides. Maar de prijs in relatie tot de duurzaamheid ging me echt te ver. Ze kosten zo 10 tot 15 het stuk en gaan maar een beperkt aantal Km's mee. Deze ProVisions kosten me 2,5 het stuk en gaan veel langer mee.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan denk ik dat je redelijk aan de max zit. Je zou nog eens met wat andere lampen kunnen experimenteren.
Ik heb Osram Nightbreaker Plus gehad. Erg tevreden over de lichtopbrengst, maar de duurzaamheid was echt kansloos. Eerste setje 3k, tweede setje hooguit 10k.
Nu heb ik er Philips Nightguide in zitten. Heb het idee dat de lichtopbrengst beter is dan normaal, maar minder dan de Nightbreaker. Daarentegen gaan ze wel een flinke tijd mee. Kan zomaar 30-40k of meer zijn dat ze erin zitten.
Dat ga ik volgende keer ook doen. Heb helaas geen xenon in mijn auto, dus bij de volgende beurt maar tegen de dealer zeggen dat ie er Philips premium superzicht lampen ofzo in moet drukken. Dat zullen ze bij de dealer toch wel doen? Of gaan ze alleen voor origineel?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:10 schreef jitzzzze het volgende:
Precies, dan heeft het dus geen zin. En een dergelijke investering is niet te rechtvaardigen.
Heb er nu Philips PremiumVision in zitten:
[ afbeelding ]
Was de auto regelmatig, dus echt heul vies zijn de lampen nooit.
Laat ik nog even duidelijk zeggen dat de lichtopbrengst niet slecht is; het is prima zelfs. Maar als het nog beter kan dan zou dat mooi zijn.
quote:Weet iemand of de demping / vering / onderstel whatever ook anders wordt ingesteld wanneer je bij een F30 tussen eco-pro / comfort / sport / sport+ schakelt? Het is duidelijk dat de respons op het pedaal en het schakelpatroon van de automaat veranderd, maar verder niet.
Nog een vraag. Weet iemand of het sport line pakket op de F30 nog een andere meerwaarde heeft dan een ander stuur en sportstoelen? Ik las nl. op een ander forum dat het onderstel ook aangepast wordt bij deze 'line' maar kan dit op de site van BMW niet terugvinden.
Geen idee of ze dat doen, grote kans dat ze die PremiumVision er nu ook al in stoppen. Ik koop ze ook bij de Brezan; net als de dealers.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:35 schreef leolinedance het volgende:
Dat ga ik volgende keer ook doen. Heb helaas geen xenon in mijn auto, dus bij de volgende beurt maar tegen de dealer zeggen dat ie er Philips premium superzicht lampen ofzo in moet drukken. Dat zullen ze bij de dealer toch wel doen? Of gaan ze alleen voor origineel?
Hebben jullie wellicht nog een antwoord om mijn eerder gestelde vragen?
Jij kan het weten.quote:
Íets dergelijks kan ook gewoon met halogeen gebeurenquote:Op maandag 24 februari 2014 19:55 schreef maart78 het volgende:
Ik ben blij dat ik geen xenon heb als ik het zo hoor...
Snap ik, als je er eenmaal mee gereden hebt wil je eigenlijk niet meer zonder. Maar LED's? Het zal me werkelijk jeuken of die er wel of niet op zitten.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Ik koop geen auto meer zonder xenon, of LED.
ja, die lampjes zijn niet zo duurquote:Op maandag 24 februari 2014 20:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Íets dergelijks kan ook gewoon met halogeen gebeuren
Dat is inderdaad waarom je er niemand over hoort 'klagen'. Voor minder dan een euro heb je al een ander lampje tegenwoordig.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:23 schreef maart78 het volgende:
[..]
ja, die lampjes zijn niet zo duur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |