Met de plus loshalen zou je iets aan kunnen raken en schade maken (met je steeksleutel je body raken ik noem maar wat)quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed..
Stel je haalt eerst de min eraf..
Er staat nog spanning op de componenten, waar gaat dat heen zonder fatsoenlijke massa.. Dat gaat een weg zoeken.. Desnoods door componenten heen..
Dus.. Ik haal altijd de + los..
Noem ik fouten/problemen voorkomen...quote:Op maandag 13 januari 2014 14:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
ja... Jeetje...
Onkunde dus...
hmm ga wel is googlen hoe t zit
En dat doe je dus door eerst de minpool los te maken.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja, je kan ook zorgen dat je juist te werk gaat..
Je krikt je auto toch ook op.. terwijl je eronder kan belanden als die weg glijd..
En wat als er wat uitfikt omdat er nog een plus op stond maar geen massa om af te voeren .. ?
Je ziet dingen die er volgens mij niet zijn....quote:Op maandag 13 januari 2014 16:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja en wat als er dus een positieve spanning ergens opstaat en het kan niet via de massa weg ?
Dan kunnen er rare dingen gebeuren..
Bij je lichtschakelaar onderbreek je ook de fase en niet de nul
Nogal jaquote:Op maandag 13 januari 2014 16:36 schreef rival het volgende:
[..]
Je ziet dingen die er volgens mij niet zijn....
Hoe zou dat te fixen zijn ?quote:Op maandag 13 januari 2014 12:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik zou het andersom doen maargoed.
Overigens denk ik dat het probleem in je knipperlicht schakelaar zit.
BMW ga ik nog bellen, zit nu op werk Maar ANWB zegt dat de BMW geen sleutel kan bestellen wanneer je eigen sleutel niet meer OK is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:57 schreef rival het volgende:
Ik denk dat dat goedkoper kan.
2e hands op zoek naar ECU, EWS en bijbehorende sleutel. dan de startonderbreking vervangen.
En kan je niet bij BMW langs voor een verse sleutel?
Zojuist BMW Kalfsbeek gebelt. Zij denken dat het niet de sleutel is, maar een sleutel bestellen kan gewoon ookal is je huidige kapot. Kosten: 145 - 180 euro.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:47 schreef jitzzzze het volgende:
Dat kan BMW wel, maar gaat je wel kosten vriend
Wat denk je...quote:
Verdomme.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 16:53 schreef Fopje het volgende:
Kentekenverlichting is binnen, ben benieuwd
Nieuwe sleutel is 170 euro. Echter moet je de oude hebben om de nieuwe te programmeren...quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:53 schreef xaban06 het volgende:
Ok, mijn auto doet helemaal niks meer, tenminste, hij start niet meer. Radio/verlichting alles doet het gewoon, maar geen enkele tik wanneer ik de auto probeer te starten. Vanmorgen is de ANWB langs geweest, van alles geprobeerd, start nog steeds niet.
De startmotor is gewoon oke. ANWB denkt dat het de sleutel is, de startonderbreker wordt niet ontgrendeld vermoed hij.
Probleem is, ik heb maar 1 sleutel.
Dus een geheel nieuw sleutel set nodig, volgens ANWB zullen de kosten 600-700 euro zijn.
Denken jullie dat het goedkoper kan?
Geen onderdeel nummer. Op de site stond voor een E46 Touring / Sedan, dus ik ging er vanuit dat het goed ging. Het loopt ook schuin af en de originele niet. Zal vant weekend nog wel eens kijken of er een oplossing isquote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klote. Het past op geen enkele manier? Wel het goede onderdeelnummer opgezocht en besteld?
Wat loopt schuin af?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef Fopje het volgende:
[..]
Geen onderdeel nummer. Op de site stond voor een E46 Touring / Sedan, dus ik ging er vanuit dat het goed ging. Het loopt ook schuin af en de originele niet. Zal vant weekend nog wel eens kijken of er een oplossing is
Sorryquote:Op zondag 12 januari 2014 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
...
Als je op het woord van de verkoper durft te vertrouwen zal het wel passen/functioneren.
Bij mijn type motor (BMW F800GS) is de "antenne-ring" die het signaal van de sleutel moet oppikken juist het kwetsbare deel. Zijn mensen die zo'n ding als reserve meenemen op hun "wereldreis".quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:46 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zojuist BMW Kalfsbeek gebelt. Zij denken dat het niet de sleutel is, maar een sleutel bestellen kan gewoon ookal is je huidige kapot. Kosten: 145 - 180 euro.
Vraag me af hoe ANWB aan 600-700 euro komt.
Niemand?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:57 schreef jitzzzze het volgende:
Nu weer iets raars aan de hand
Rij ik net naar huis, zie ik dat de rechterdimlicht stuk is. Dus ik thuis aangekomen reservelampjes zoeken, gevonden, dus huphup, nieuwe lampjes erin.
Rechts doet het weer prima, maar nu is links stuk Lampje werkt, zekeringen zijn goed, whatdeneuk
Het stekkertje is wel erg gaar, uitgedroogd omhulsel, losjes op het lampje, maar zelfs met heen en weer bewegen komt er geen licht uit. Dus er loopt helemaal geen stroom door die lamp heen. Andere lampjes in de unit (stads- en grootlicht) doen het prima.
Wat kan er aan de hand zijn? Ben ik toe aan een nieuwe koplampunit?
Kan je die stekker niet overbruggen om te kijken of daar het defect zit?quote:
Euh, hoe? Want meer dan een stukkie koper in een bepaalde vorm is het niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:24 schreef Hyperdude het volgende:
Kan je die stekker niet overbruggen om te kijken of daar het defect zit?
Maak maar een foto dan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Euh, hoe? Want meer dan een stukkie koper in een bepaalde vorm is het niet.
Niet mijn eigen foto, maar zo ziet het eruit:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maak maar een foto dan.
Ik weet echt niet meer hoe een kloplamp van een E36 er uit ziet
Kom niet in me fotobucket.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet mijn eigen foto, maar zo ziet het eruit:
[ afbeelding ]
Helemaal rechts de plus die direct op de H1 lamp zit, links daarvan de min die in de behuizing zelf zit.
Ik snap Het moet eigenlijk aan dat plus snoertje/stekkertje liggen; dat is alles wat ik heb aangeraakt. Het lampje is goed, in de andere koplamp deed ie het prima.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
Maar de stroomkring moet gesloten zijn. Dus als, er 12V op de + staat (meten)en de aarde goed is (meten) ligt het aan de stekkers, lampje of de verbinding tussen lampje en behuizing?
Meestal iets lulligs.
En wrakke stekkers vervangen is ook nooit een slecht idee.
Suf. BMW dealer zegt dat ze gewoon een nieuwe kunnen bestellen ookal is die van mij stuk.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nieuwe sleutel is 170 euro. Echter moet je de oude hebben om de nieuwe te programmeren...
BMW Forepark gebeld. Ze kunnen gewoon een nieuwe sleutel bestellen, inleren is allemaal geen probleem omdat de sleutel op chassis nummer wordt besteld, ofzo.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja hoor.. Dat wel..
Maar dan inleren
ja.... totdat die gegevens in de verkeerde handen vallen. Dan is ineens geen enkele BMW meer veilig te parkeren...quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nice!
Dat is wel slim ja.. Een database bijhouden ad hand van chassis..
+1 voor BMW
Zie hier het grote probleem van tegenwoordig met al die elektronica.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:26 schreef boegschroef het volgende:
Nouja ik zie het wat erger in Ik heb key-less entry (en start) en mijn chassisnummer is leesbaar door de voorruit.
Dus even langslopen, chassisnummer overnemen, thuis even sleutel in orde maken en volgende dag instappen en wegrijden....
7? Ik zie geen 7 op die foto?quote:
Dat die i3 ruim groter is dan de M5.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:32 schreef Treurwilg het volgende:
wat is er met dat plaatje? de i3 is een hok om te zien, maar wel een innovatie.. en er staat een M5 naast een lantaarnpaal ?
Auto doet het weer. Vanmorgen dacht ik, laat ik nog eens proberen en auto start gewoonquote:Op woensdag 15 januari 2014 13:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
BMW Forepark gebeld. Ze kunnen gewoon een nieuwe sleutel bestellen, inleren is allemaal geen probleem omdat de sleutel op chassis nummer wordt besteld, ofzo.
Kosten: 155,-
quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
7? Ik zie geen 7 op die foto?
Alleen een nieuwe i3 en een geïmporteerde E39 M5 sedan.
Valt wel mee, toch?quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dacht op m'n telefoonschermpje een verpauperde 7 te zien met een M badge en vier pijpjes. Maar wat lijken ze op elkaar zeg
Toevallig ook gehad vorige week, bleek het stuurslot defect te zijn. Heeft me 202¤ excl. BTW gekost + vervangen. Ook bij mij wilde de auto helemaal niet meer starten en ik heb een electrische stuur met start knop.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:53 schreef xaban06 het volgende:
Ok, mijn auto doet helemaal niks meer, tenminste, hij start niet meer. Radio/verlichting alles doet het gewoon, maar geen enkele tik wanneer ik de auto probeer te starten. Vanmorgen is de ANWB langs geweest, van alles geprobeerd, start nog steeds niet.
De startmotor is gewoon oke. ANWB denkt dat het de sleutel is, de startonderbreker wordt niet ontgrendeld vermoed hij.
Probleem is, ik heb maar 1 sleutel.
Dus een geheel nieuw sleutel set nodig, volgens ANWB zullen de kosten 600-700 euro zijn.
Denken jullie dat het goedkoper kan?
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:32 schreef jitzzzze het volgende:
Geen ervaring mee, bestel dat soort zaken bij Schmiedmann. Erg goede ervaringen mee.
Ja, het kwam een beetje ongelukkig uit mijn toetsenbord. Ik wilde dus zeggen dat ik het zelf bij Schmiedmann koop. Maar daar heeft Fopje nu natuurlijk geen reet aan.quote:
oh dan zeg ik ook niksquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, het kwam een beetje ongelukkig uit mijn toetsenbord. Ik wilde dus zeggen dat ik het zelf bij Schmiedmann koop. Maar daar heeft Fopje nu natuurlijk geen reet aan.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
Heb je het nou over die stickers, je wanli banden of je band oppompen met een fietspomp?
Ik denk dat je in alledrie de enige bent.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
Heb je het nou over die stickers, je wanli banden of je band oppompen met een fietspomp?
Ik denk dat je in alledrie de enige bent.
Dan heb je het mis. Wanli wordt best veel gebruikt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:53 schreef jitzzzze het volgende:
Heb je het nou over die stickers, je wanli banden of je band oppompen met een fietspomp?
Ik denk dat je in alledrie de enige bent.
Wel met die lelijke stickers waarschijnlijkquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik vraag me wel is af als ik wat doe of ik nou de enige ben..
[ afbeelding ]
Hahaha weer ff stukje rijden hoor... Staat alweer 2 maanden stil ..
was blijkbaar gewoon vastgevroren ofzo. Hij ging de volgende dag zo open.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 20:57 schreef jitzzzze het volgende:
Ik zou het toch wel bij je accu zoeken, waar je aan het zitten klooien.
Klopt!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:23 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dan heb je het mis. Wanli wordt best veel gebruikt.
Ik vind het een mooi model, maar die zwarte nieren vind ik helemaal niks. Zonde van de auto imhoquote:Op zondag 26 januari 2014 14:39 schreef daNpy het volgende:
Een mooie dag om de auto te wassen, en dat was ook weer eens nodig
Gelijk even droog wezen rijden en wat foto's gemaakt van de wintervelgen en de zwarte nieren (die er ondertussen al een hele tijd opzitten )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij hadden Vredestein Snowtraccs, verkeerdom en op 5 bar. Ging ook erg goedquote:Op zondag 26 januari 2014 15:21 schreef rival het volgende:
[..]
Klopt!
Zaterdag was ik driften op AirPort weeze...
Bijna iedereen heeft wanli achterop!
Vreemd genoeg heeft niemand het voorop
quote:Op zondag 26 januari 2014 15:21 schreef rival het volgende:
Zaterdag was ik driften op AirPort weeze...
Bijna iedereen heeft wanli achterop!
Vreemd genoeg heeft niemand het voorop
Ik vind ze wel prima staan eigenlijk. Ben zelf alleen geen echte E91-fan. Ik vind die achterlichten echt helemaal niks. En steeds meer elektronica, dus lastiger zelf sleutelen.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind het een mooi model, maar die zwarte nieren vind ik helemaal niks. Zonde van de auto imho
Was je ook op Weeze afgelopen weekend? Met welke wagen?quote:Op zondag 26 januari 2014 15:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wij hadden Vredestein Snowtraccs, verkeerdom en op 5 bar. Ging ook erg goed
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef rival het volgende:
Heb nog een klein stukje film van Weeze
http://s72.photobucket.co(...).mp4.html?sort=3&o=1
Daarom Blackline achterlichtenquote:Op zondag 26 januari 2014 17:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind ze wel prima staan eigenlijk. Ben zelf alleen geen echte E91-fan. Ik vind die achterlichten echt helemaal niks.
Nee 7 dec was ik daarquote:Op maandag 27 januari 2014 11:28 schreef rival het volgende:
[..]
Was je ook op Weeze afgelopen weekend? Met welke wagen?
Want met elke band ging dat wel goed daar, leek wel een ijsbaan
Ook die vind ik niet mooi Krijg altijd het idee dat het aftermarket is...quote:
ff loshalen.. zit alleen een plus en min in.. dus zal een draadje los zitten...quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:11 schreef leolinedance het volgende:
Mijn oplaadpunt (sigaretten aansteker) is trouwens kapot. Das best lastig
Ow! Roep eens wanneer dat weer is? Toeschouwers zijn ook toegestaan neem ik aan?quote:Op zondag 26 januari 2014 15:21 schreef rival het volgende:
[..]
Klopt!
Zaterdag was ik driften op AirPort weeze...
Bijna iedereen heeft wanli achterop!
Vreemd genoeg heeft niemand het voorop
Zal ik doen!quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Ow! Roep eens wanneer dat weer is? Toeschouwers zijn ook toegestaan neem ik aan?
Denk dat jullie aannames gebaseerd zijn op een slecht begrip van de natuurkunde...quote:Op maandag 13 januari 2014 14:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik snap dat nooit zo goed..
Stel je haalt eerst de min eraf..
Er staat nog spanning op de componenten, waar gaat dat heen zonder fatsoenlijke massa.. Dat gaat een weg zoeken.. Desnoods door componenten heen..
Dus.. Ik haal altijd de + los..
Als je met een gereedschap de pluspool gaat loshalen, en je komt tegen metaal van de auto aan met dat gereedschap maak je kortsluiting. Als je de min eerst hebt losgehaald niet, omdat dan het metaal van de auto niet is verbonden met de min. Maar uiteindelijk gaat het er om dat de stroomkring onderbroken is en onderbroken blijft.quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:20 schreef jitzzzze het volgende:
Maar onderaan de streep maakt het dus niet uit welke pool je loskoppelt?
Duidelijk, dankquote:Op donderdag 30 januari 2014 07:25 schreef Sannr_ het volgende:
[..]
Als je met een gereedschap de pluspool gaat loshalen, en je komt tegen metaal van de auto aan met dat gereedschap maak je kortsluiting. Als je de min eerst hebt losgehaald niet, omdat dan het metaal van de auto niet is verbonden met de min. Maar uiteindelijk gaat het er om dat de stroomkring onderbroken is en onderbroken blijft.
www.autofans.nl/trackagenda!!!quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Ow! Roep eens wanneer dat weer is? Toeschouwers zijn ook toegestaan neem ik aan?
In Nederland zie ik ze sowieso weinig. Waarom neem je eigenlijk geen E39? Deze zijn ook goed betaalbaar, en zijn net wat luxer.quote:Op donderdag 30 januari 2014 15:51 schreef mighty_myte het volgende:
Na mijn e34 520i benzine en 525 tds diesel rij ik nu een VW Golf TDI.
De Golf is geen slechte auto en lekker zuinig, maar ik mis alles wat mij plezier geeft in autorijden.
Het onderstuur is irritant, de herrie van de rijwind, het gebrek aan kleine dingetjes die het net wat luxer maken.
In de zomer wil ik dan ook weer een e34 kopen. Liefst een 525i sedan.
Deze dingen zijn alleen best schaars aan het worden. Kan ik er het beste een uit duitsland halen?
en goedkoper in de wegenbelasting (zit net 1 groep lager qua gewicht)quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:46 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
In Nederland zie ik ze sowieso weinig. Waarom neem je eigenlijk geen E39? Deze zijn ook goed betaalbaar, en zijn net wat luxer.
Ik heb ook een gebakje met 3 ton op de teller, maar ik zou niet snel een auto met 320K op de teller kopen. Te veel kans op continu kleine kwaaltjes, of een paar grote kwalen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 19:13 schreef Spezza19 het volgende:
Niks mis mee hoor. Is 32k kilometers per jaar. Veel lange afstanden dus.
Dat heb ik liever dan een auto met weinig kilometers en elke keer koude start, korte afstand.
Sowieso, die dingen halen de 500k ook nog wel... Kan je er nog 180k mee tuffen....
De e34 is een van de mooiste en best rijdende auto's ooit, vind ik.quote:Op donderdag 30 januari 2014 16:46 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
In Nederland zie ik ze sowieso weinig. Waarom neem je eigenlijk geen E39? Deze zijn ook goed betaalbaar, en zijn net wat luxer.
Rijdt die volgens jou dan beter dan zijn opvolgers?quote:Op donderdag 30 januari 2014 23:01 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
De e34 is een van de mooiste en best rijdende auto's ooit, vind ik.
Nee, dan kan je ze inderdaad beter op het handje vast zetten. En dan veel te los of veel te strak draaien; met alle gevolgen van dienquote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Momentsleutel voor je velgen
Hahahahaha
Sleutelen volgens het boekje
Heb er een, Rotterdam
Moraalridder of veilig en verantwoord bezig zijn?quote:
Alleen is het zo jammer dat je zo weinig meer zelf kan doen aan een E9Xquote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
sleutelen is zo heerlijk. wat dat betreft zou ik een e92 met 3 ton op de teller zo kopen. als de prijs goed is
Als het een auto betreft die je niet dagelijks nodig hebt, geef ik je gelijk. Mijn motoren liggen nu ook nogal uit elkaar. Zomerbakkie heb ik vandaag het leer ingevet; kan pas in mrt. weer rijden zonder vast te plakken.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
sleutelen is zo heerlijk. wat dat betreft zou ik een e92 met 3 ton op de teller zo kopen. als de prijs goed is
Meer feeling op een of andere manier.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 07:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Rijdt die volgens jou dan beter dan zijn opvolgers?
Ook dan is het nog niet je-van-het. De facelift ziet er echt een stuk beter uit.quote:
Ja maar zo kun je aan de gang blijvenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook dan is het nog niet je-van-het. De facelift ziet er echt een stuk beter uit.
Behalve als je een E46 wilt inruilen voor een E9x.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:55 schreef jitzzzze het volgende:
Er is altijd een goed excuus om een nieuwere auto te kopen.
Als je naast het feit dat een E46 qua techniek en uitrusting niet kan tippen aan een E9x kijkt, wel jaquote:Op zaterdag 1 februari 2014 21:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Behalve als je een E46 wilt inruilen voor een E9x.
quote:...Een automobiliste haalde op de verkeerde weghelft...
Dat is mij ook een beetje onduidelijkquote:Op zondag 2 februari 2014 14:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waar moet je dan inhalen?
Komt vast door die winterbanden.
in Capelle ging het ook goed mis...quote:Ongevallen op de Nieuwesluizerweg in Slootdorp door gladheid. 1 auto tegen boom. 2 auto's frontaal op elkaar. 1 persoon al uren bekneld.
Kijk, dat is nog eens een veranderingquote:Op maandag 3 februari 2014 10:31 schreef boegschroef het volgende:
Zondag heel de dag de e30 gepoetst, was nodig na 2 jaar stilstand....
voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tering ! Alles (inclusief rubbers, aangezien die meuk daar meestal op blijft zitten) schoon gekregen ja ?quote:Op maandag 3 februari 2014 10:31 schreef boegschroef het volgende:
Zondag heel de dag de e30 gepoetst, was nodig na 2 jaar stilstand....
voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker bezig hoorquote:Op maandag 3 februari 2014 10:31 schreef boegschroef het volgende:
Zondag heel de dag de e30 gepoetst, was nodig na 2 jaar stilstand....
voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanx, maar daar staat weinig in over de vloerbekleding (zover ik kan vinden natuurlijk).quote:Op maandag 3 februari 2014 21:12 schreef jitzzzze het volgende:
http://bmw.workshop-manuals.com/ voor de online TIS
Anders even zoeken op How to remove floor lining, want de TIS is inderdaad erg onduidelijk zoeken en browsen.quote:Op maandag 3 februari 2014 22:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Thanx, maar daar staat weinig in over de vloerbekleding (zover ik kan vinden natuurlijk).
Achter heb ik vorige winter al vervangen; uitlijnen nog geen half jaar geleden laten doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom geen 4 dempers?
Of heb je recent al wat vervangen?
In principe hoef je, dacht ik, niet uit te lijnen. Maar een keertje uitlijnen in de X jaar kan geen kwaad.
Wist ik Draagarmen en rubbers zagen de laatste keer dat ik ze checkte er nog oké uit.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Uitlijnen hoef na dempervervanging in principe niet. Wel na draagarmen, maar dat wist je wel denk ik
Je klachten zouden ook wel met draagarmen te maken kunnen hebben, dus ik zou het even goed checken voordat je van alles gaat vervangen.
Na een tijdje bereikt je auto een "if it ain't broken, don't fix it"-status. Waarin je alleen dingen repareert/vervangt die bijna of echt stuk zijn. Dat geld zeker voor iets als schokdempers, waarin je voor een setje als snel 300 euro of meer kwijt bent incl. montage. Daarnaast durf ik nog wel te beweren dat de gemiddelde automobilist geen idee heeft dat ie uberhaupt schokbrekers onder z'n wagen heeft zitten.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:27 schreef Hyperdude het volgende:
Vervang die dempertjes eens wat eerder mensen. APK is toch wel het aller-minimaalste criterium dat er is. Als ik de lat zo laag ga leggen, lig ik nog voor het weekend met Kim Holland in bed.
Niet de wielnaaf, maar dat gehele stukje inclusief lager. Zit met drie bouten vast aan de schokdemper.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:11 schreef daNpy het volgende:
Wielnaaf eraf?
Vaak kun je de veerpoot er wel onder weg winkelen zonder al te veel los te hoeven halen.
Je moet iig wel opnieuw uitlijnen.
Ja de hele wieldrager dus. Bij m'n Golf zit daar de veerpoot ook aan vast.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet de wielnaaf, maar dat gehele stukje inclusief lager. Zit met drie bouten vast aan de schokdemper.
Dat is samen met de drie boutjes onder de motorkap alles wat je los haalt.
Zie nergens in de how-to's staan dat uitlijnen nodig is
Ah, heet dat stukje wieldragerquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja de hele wieldrager dus. Bij m'n Golf zit daar de veerpoot ook aan vast.
Uitlijnen "moet" sowieso omdat je de stelmogelijkheden van het onderstel los en weer vast zet
Dat heeft een standaard E36 niet. De topmount is een vaste instelling.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:11 schreef daNpy het volgende:
Hmm dat is raar, waar zit de camber instelling dan
Wieldrager als naam heb ik dat ding maar gegeven
Nope, zijn drie normale ronde gaten.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:17 schreef daNpy het volgende:
Zitten de onderste bouten van de veerpoot niet in slopgaten?
Foto van de andere kant:quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:27 schreef daNpy het volgende:
Hmm, die bovenste ook?
Ziet er op de foto wel een beetje als een slopgat uit.
Ik maak er juist uit op dat er niets te verstellen isquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:52 schreef daNpy het volgende:
Ja op je eerste foto; daar kun je hem toch verstellen?
Is niet veel, maar dat hoeft ook niet.
Als een bout in een gat past zit er geen 2mm omheen. Dan past het gewoon. Dit is een stelgatquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik maak er juist uit op dat er niets te verstellen is
Heb nog even verder gegoogled, maar nergens wordt uitlijnen genoemd.
Npquote:Op woensdag 5 februari 2014 15:40 schreef jitzzzze het volgende:
Ben er denk ik achter wat het is. Deze gele is een Bilstein; lekker sportief dus. Ik heb zelf een normaal onderstel; niet verlaagd etc. En als ik dan naar plaatjes kijk van schokdempers zit er gewoon een rond gat, waar niks aan te verstellen is.
Als ik vervangende dempers heb en ga monteren hou ik het in de gaten. Mocht er iets te verstellen zijn ga ik langs de uitlijnboer. Thanks voor je input daNpy
Bilstein is vaak verstelbaar inderdaad. Jij zal gewoon een standaardmodelletje hebben zonder mogelijkheden. Uitlijnen is dan onnodig want de boel past echt maar op één manier . Ben benieuwd of het met was basisgereedschap goed te doen is. Zo ziet het er wel uit in elk geval.quote:Op woensdag 5 februari 2014 15:40 schreef jitzzzze het volgende:
Ben er denk ik achter wat het is. Deze gele is een Bilstein; lekker sportief dus. Ik heb zelf een normaal onderstel; niet verlaagd etc. En als ik dan naar plaatjes kijk van schokdempers zit er gewoon een rond gat, waar niks aan te verstellen is.
Als ik vervangende dempers heb en ga monteren hou ik het in de gaten. Mocht er iets te verstellen zijn ga ik langs de uitlijnboer. Thanks voor je input daNpy
Zolang je geen fusee's los hoeft te halen is alles boutje-moertje. Alleen een set verenspanners zou wellicht handig zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bilstein is vaak verstelbaar inderdaad. Jij zal gewoon een standaardmodelletje hebben zonder mogelijkheden. Uitlijnen is dan onnodig want de boel past echt maar op één manier . Ben benieuwd of het met was basisgereedschap goed te doen is. Zo ziet het er wel uit in elk geval.
Zou fijn zijn als je het kan vinden!quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:00 schreef daNpy het volgende:
Ik heb het idee dat de nattigheid langzaam onder de mat weg aan het gaan is. Het voelt al een stuk minder nat aan in ieder geval.
Na elke rit gebruik ik de restwarmte functie met de raam op een kiertje, zodat er nog een tijdje warme lucht over de mat wordt geblazen
Van het weekend toch even de stoel demonteren en proberen zo goed mogelijk onder de mat te checken.
Fusee hoeft in principe niet los volgens mij. Was bij m'n E46 ook niet nodig, ze moeten er gewoon langsaf kunnen werken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zolang je geen fusee's los hoeft te halen is alles boutje-moertje. Alleen een set verenspanners zou wellicht handig zijn.
Ik zou de veerpoten gewoon even loshalen, en dan bij iemand of goede veerspanners (en compressor) regelen of even uitbesteden, goeie spanners kosten redelijk wat geld en bij die spanning die erbij komt kijken wil je niet met een goedkoop setje klungelen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:00 schreef daNpy het volgende:
. Alleen een set verenspanners zou wellicht handig zijn
Ik heb zequote:Op woensdag 5 februari 2014 20:09 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik zou de veerpoten gewoon even loshalen, en dan bij iemand of goede veerspanners (en compressor) regelen of even uitbesteden, goeie spanners kosten redelijk wat geld en bij die spanning die erbij komt kijken wil je niet met een goedkoop setje klungelen.
Ik heb vorige jaar staan kloten met deze, en dan proberen met een ratel die dingen aandraaien..quote:
Ik ook niet, maar ik ga niet uren lopen kloten als anderen mooi speelgoed hebben liggenquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:15 schreef daNpy het volgende:
Dat is wel beter gereedschap idd, maar zo vaak wissel ik geen veren/dempers
Thanks; had dat via via (iemand die het al eens eerder gedaan heeft) ook al begrepen. Wat gereedschap betreft; ik heb een volledige garage die ik kan gebruiken. Met een brug, luchtgereedschap, verenspanners en alle mogelijke tools die je maar kan bedenken.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:59 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Bilstein is vaak verstelbaar inderdaad. Jij zal gewoon een standaardmodelletje hebben zonder mogelijkheden. Uitlijnen is dan onnodig want de boel past echt maar op één manier . Ben benieuwd of het met was basisgereedschap goed te doen is. Zo ziet het er wel uit in elk geval.
Ik ben er ook erg blij mee Maar er is niks van mijzelf bij.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ben jaloers!
Mijn beurtjes vinden nog steeds plaats met veel langslopend publiek
Helaas, vandaag door de reden weer nattigheid in de matquote:Op woensdag 5 februari 2014 20:00 schreef daNpy het volgende:
Ik heb het idee dat de nattigheid langzaam onder de mat weg aan het gaan is. Het voelt al een stuk minder nat aan in ieder geval.
Na elke rit gebruik ik de restwarmte functie met de raam op een kiertje, zodat er nog een tijdje warme lucht over de mat wordt geblazen
Vanaf as. zaterdag. ¤19,99quote:Op vrijdag 31 januari 2014 08:39 schreef jitzzzze het volgende:
Wie heeft er een momentsleutel die ik mag gebruiken? Ben die winterbanden wel zat inmiddels
thanks voor de link. Heb ze inmiddels al gewisseld.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vanaf as. zaterdag. ¤19,99
http://www.aldi.nl/aldi_draaimoment_sleutel_48_5_722_7564.html
testje:
http://www.motor-forum.nl(...)ntsleutel-aka-D.html
duhquote:Op zondag 9 februari 2014 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
thanks voor de link. Heb ze inmiddels al gewisseld.
Ja dat kan, gaat random aan snachts.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Je hebt het niet toevallig over de parkeerverlichting hè?
Ah ja klopt, dat werkt dus niet.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat zet je zelf aan met de knipperlichtschakelaar, normaal gesproken. Als je dat niet doet, maar het echt at random gaat, zou ik eens gaan kijken of er ergens vocht bij je bedrading of je lichtmodule zit.
Anders tuinslang of gieter.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:41 schreef Hyperdude het volgende:
Het is iig. goed weer om lekkages op te sporen
Weinig zin om dat in de garage te gaan doenquote:
Het komt echt via het deurpaneel, dat is duidelijk te zienquote:Op donderdag 13 februari 2014 18:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ah ja, met wat hulp kom je er ook wel .
Misschien ook wel ergens een afwateringskanaaltje dat vuil is? De E61 heeft dat bij het panoramadak, met duizenden euro's schade tot gevolg
De koppelomvormer van mijn auto duwt gewoon door als ik stil sta?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:58 schreef boegschroef het volgende:
Dat is de koppelomvormer, die moet de aandrijving van de motor naar de achteras ontkoppelen. Het lijkt erop dat die niet goed werkt.
Misschien een keer de versnellingsbak olie verversen?
Ik doelde op een bepaalde plant of poeder, maar dit is ook van belang. Welke kleur en waar komt de rook vandaan?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:11 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, de kans is groot dat hij gewoon uit de uitlaat rookt. Welke kleur is de rook?
Heb je dit normaal niet (controleer je regelmatig) of is dit toevallig ook de eerste keer dat je keek?
Wel serieus blijven he moddereterquote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik doelde op een bepaalde plant of poeder,
Heb ik normaal niet, was een kortstondig rookwolkje zeg maar, grijs. Morgen wel naar de garage vragen wat het is en kost.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 12:11 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, de kans is groot dat hij gewoon uit de uitlaat rookt. Welke kleur is de rook?
Heb je dit normaal niet (controleer je regelmatig) of is dit toevallig ook de eerste keer dat je keek?
Oke hoe krijg ik die draadjes los van dit ding ?quote:Op zondag 16 februari 2014 11:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik zou zeggen wissel hem om met een andere module en test het?
hmm heb ik niet :/quote:Op zondag 16 februari 2014 13:06 schreef daNpy het volgende:
Meestel moet je daar een speciaal trekkertje voor hebben vanwege de weerhaakjes, anders trek je het kapot en moet je de pinnen vernieuwen.
Zou die wat motorolie aangezogen hebben via de turbo? Dan is het ook alsof die vanzelf gas geeft en die olie rookt natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:01 schreef Tarado het volgende:
Vanmiddag bij het stoplicht een enkele keer gehad dat de aandrijving bleef duwen zeg maar, bij het wegrijden kwam ook wat rook vrij voor zover ik dat in de spiegel kon zien. Is een automaat. Is dat de versnellingsbak of alleen de koppel omvormer? Of beiden km stand 265.000 zo'n beetje.
draadje? aan de claxon zelf los? of draadje aan de knop int stuur los?quote:Op maandag 17 februari 2014 13:19 schreef XSbig het volgende:
Claxon van mijn E90 is kapot, zekeringen zien er nog goed uit. Iemand enig idee?
Het is geen turbo, gewone V8, maar het blijkt lekkage van het membraam van de carter ontluchting te zijn, hierdoor draait hij wat teveel toeren met het gas los waardoor hij blijft "duwen" bij het stoplicht en het lek zorgt voor de rookontwikkeling, wordt morgen verholpen.quote:Op zondag 16 februari 2014 16:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Zou die wat motorolie aangezogen hebben via de turbo? Dan is het ook alsof die vanzelf gas geeft en die olie rookt natuurlijk ook.
Kan niet iets bedenken wat die koppelomvormer zou kunnen doen, dat "ontkoppelen" is eigenlijk een normaal proces. M.a.w. het wordt niet aangestuurd ofzo.
Misschien de lockup die blijft hangen, maar dat is wel heen lang. Die hoort normaal ruim voor stilstand al te ontkoppelen.
Jij bent ook voor allerlei van dit kutdingen aan de beurt de laatste tijd hèquote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:38 schreef jitzzzze het volgende:
En dan is zomaar ineens je dynamo stuk
Zie dan maar eens een vervangende te krijgen
Tsja, het houdt je wel van de straat. Letterlijk en figuurlijk.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jij bent ook voor allerlei van dit kutdingen aan de beurt de laatste tijd hè
Al op de sloop geprobeerd?
Ja, dat is precies het nadeel. De E36 heeft enorm veel uitwisselbare onderdelen, maar deze dynamo helaas niet. En dan ben je het bokje.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb bij mijn viercilinder diesel nergens problemen mee . Maar van die van mij zijn er bosjes gemaakt, en van die van jou wat minder
Onderdelenlijn e.d. al geprobeerd natuurlijk? Mister-auto? Winparts? ATP-autoteile?
Al is het nadeel dan natuurlijk wel dat je ondertussen inderdaad stilstaat, heel irritant.
Nieuwe varieert van 150 (voor één of ander wazig merk) tot 300 van Valeo of Bosch. Revisie ruim 200, mits er niet teveel stuk is maar wel incl montage. Eentje van de sloop een tientje of drie tot zes.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 17:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ligt ook aan de prijs van een nieuwe toch?
Ik moet er niet aan denken dat mijn auto het op een gegeven moment begeeft. Het zal misschien wel eens gebeuren, maar ik ben wel grandioos de lul dan. Niemand in de buurt om een auto van te lenen, maar wel afstanden moeten afleggen die niet met het OV kunnen...
I know, je hebt geen idee wat ik er allemaal al aan vervangen heb. Je vergeet dat mijn wagen 19 jaar oud is en ruim 350k gereden heeft. Hij kan nog wel even mee, maar een nieuwe dynamo is echt onzin voor mijn auto.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:00 schreef Spezza19 het volgende:
Mja, voor 150 euro zou ik er wel een nieuwe in gooien…
Mijn E36 heb ik toen weggedaan en daar heb ik nog steeds spijt van eigenlijk.
Ik heb er toen nog nieuwe waterpomp, nieuwe radiateur, nieuwe bougiekabels en nog wat dingen op gegooid.
Trust me, 150 euro is niks…
Mijn E36 kwam uit 1994 en zat al over de 350k… vandaarquote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
I know, je hebt geen idee wat ik er allemaal al aan vervangen heb. Je vergeet dat mijn wagen 19 jaar oud is en ruim 350k gereden heeft. Hij kan nog wel even mee, maar een nieuwe dynamo is echt onzin voor mijn auto.
Al gekeken, deze is trouwens een reactie van MP Maar helaas staat er niks op marktplaats op het moment.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haha geweldig. Alsof je op MP zit . Daar al gekeken trouwens? Misschien een zelfslopende hobbyist?
In het ergste geval moet ik er volgend jaar weer een ander in meubelen. Dan ben ik nog steeds ruim goedkoper uitquote:Op dinsdag 18 februari 2014 18:03 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mijn E36 kwam uit 1994 en zat al over de 350k… vandaar
45 euro's incl. verzenden. Geen geld voor een gebruikte motor-specifieke dynamo.quote:
Geen idee, maar het blijft een Bosch dynamo in een BMW. De mijne heeft het ook bijna 19 jaar uitgehouden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nette prijs inderdaad. Heb je een idee hoe lang ie er al in zat? Als dat een ton of vier is geweest, is 45 euro mogelijk nog te veel
Ik vind deze velgen ook wel mooi hoorquote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:26 schreef GForceT1 het volgende:
Tnx voor de reactie!
Jitzee het is ook mijn woon-werk auto dus zit er elke dag 1,5uur in (geen straf ) maar een beetje comfort is dan fijn.
Vandaar opzoek naar een mooie tussenvorm. Er zit nu een 16" winterset op; zoiets:[ afbeelding ].
Prima voor de winter, maar voor de zomer iets te braaf.
19" is me te patser en heeft ook wel een enorm prijskaartje.
Wat merk je het meest bij een grotere velg? Strakkere wegligging toch? (en dus wat meer 'hobbelen' over oneffenheden). De 18" set is met fatsoenlijke banden een 250e duurder, dus ik ben nu aan het bedenken of dat het 'waard' is.
Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen, jullie hebben er vast ook wel kijk op
En bedenk je ook dat een setje banden in 17" net een tikje goedkoper is dan in 18".quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:26 schreef GForceT1 het volgende:
Tnx voor de reactie!
Jitzee het is ook mijn woon-werk auto dus zit er elke dag 1,5uur in (geen straf ) maar een beetje comfort is dan fijn.
Vandaar opzoek naar een mooie tussenvorm. Er zit nu een 16" winterset op; zoiets:[ afbeelding ].
Prima voor de winter, maar voor de zomer iets te braaf.
19" is me te patser en heeft ook wel een enorm prijskaartje.
Wat merk je het meest bij een grotere velg? Strakkere wegligging toch? (en dus wat meer 'hobbelen' over oneffenheden). De 18" set is met fatsoenlijke banden een 250e duurder, dus ik ben nu aan het bedenken of dat het 'waard' is.
Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen, jullie hebben er vast ook wel kijk op
Scheelt toch niet zo veel?quote:Op zondag 23 februari 2014 14:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En bedenk je ook dat een setje banden in 17" net een tikje goedkoper is dan in 18".
Je kan ze tegenwoordig vullen met M sportremmen, dan zijn ze niet meer te grootquote:Op zondag 23 februari 2014 17:33 schreef leolinedance het volgende:
Ik zou bij een 1-serie trouwens altijd voor 17" gaan. 18" vind ik te groot voor dit formaat auto, en komt toch al snel 'patserig' over. Daarnaast is het qua comfort natuurlijk wat minder en kost het meer.
Niet zo'n moeilijke keuze wat mij betreft.
Ik zou ook wel andere velgen op mijn BMW willen, maar leasebak...
Maar dan vergelijk je ook appels met perenquote:Op zondag 23 februari 2014 17:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je kan ze tegenwoordig vullen met M sportremmen, dan zijn ze niet meer te groot
En veel verschil merk ik niet tussen 17" non rft en 18" rft.
Hmm, dat is wel goede info die je daar geeft. Ik wil nog steeds het maximale resultaat uit de koplampen halen, wat zou ik dan wel kunnen doen?quote:Op maandag 24 februari 2014 15:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mijn ervaring met xenon is dat de goedkoopste setjes meestal amper licht geven. Kennis van me rijdt dezelfde auto als ik met aftermarket xenon, en met mijn H7 halogeen zie ik een stuk beter dan die prutzooi van hem.
Volgens mij, als je lampen juist afgesteld staan, is er geen APK-probleem.
Maar ik zou het niet doen. Op de E36 is nooit xenon geleverd dus de kans dat je matig werk krijgt dat er ruk uitziet is groot. Op de E46 bestaat bovendien een probleem met verbrande koplampglazen omdat de hitte te groot is, best kans dat dat bij die aftermarket setjes nog sneller gebeurt.
Heb wel eens ExtremeVisions gehad & Nightguides. Maar de prijs in relatie tot de duurzaamheid ging me echt te ver. Ze kosten zo 10 tot 15 het stuk en gaan maar een beperkt aantal Km's mee. Deze ProVisions kosten me 2,5 het stuk en gaan veel langer mee.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan denk ik dat je redelijk aan de max zit. Je zou nog eens met wat andere lampen kunnen experimenteren.
Ik heb Osram Nightbreaker Plus gehad. Erg tevreden over de lichtopbrengst, maar de duurzaamheid was echt kansloos. Eerste setje 3k, tweede setje hooguit 10k.
Nu heb ik er Philips Nightguide in zitten. Heb het idee dat de lichtopbrengst beter is dan normaal, maar minder dan de Nightbreaker. Daarentegen gaan ze wel een flinke tijd mee. Kan zomaar 30-40k of meer zijn dat ze erin zitten.
Dat ga ik volgende keer ook doen. Heb helaas geen xenon in mijn auto, dus bij de volgende beurt maar tegen de dealer zeggen dat ie er Philips premium superzicht lampen ofzo in moet drukken. Dat zullen ze bij de dealer toch wel doen? Of gaan ze alleen voor origineel?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:10 schreef jitzzzze het volgende:
Precies, dan heeft het dus geen zin. En een dergelijke investering is niet te rechtvaardigen.
Heb er nu Philips PremiumVision in zitten:
[ afbeelding ]
Was de auto regelmatig, dus echt heul vies zijn de lampen nooit.
Laat ik nog even duidelijk zeggen dat de lichtopbrengst niet slecht is; het is prima zelfs. Maar als het nog beter kan dan zou dat mooi zijn.
quote:Weet iemand of de demping / vering / onderstel whatever ook anders wordt ingesteld wanneer je bij een F30 tussen eco-pro / comfort / sport / sport+ schakelt? Het is duidelijk dat de respons op het pedaal en het schakelpatroon van de automaat veranderd, maar verder niet.
Nog een vraag. Weet iemand of het sport line pakket op de F30 nog een andere meerwaarde heeft dan een ander stuur en sportstoelen? Ik las nl. op een ander forum dat het onderstel ook aangepast wordt bij deze 'line' maar kan dit op de site van BMW niet terugvinden.
Geen idee of ze dat doen, grote kans dat ze die PremiumVision er nu ook al in stoppen. Ik koop ze ook bij de Brezan; net als de dealers.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:35 schreef leolinedance het volgende:
Dat ga ik volgende keer ook doen. Heb helaas geen xenon in mijn auto, dus bij de volgende beurt maar tegen de dealer zeggen dat ie er Philips premium superzicht lampen ofzo in moet drukken. Dat zullen ze bij de dealer toch wel doen? Of gaan ze alleen voor origineel?
Hebben jullie wellicht nog een antwoord om mijn eerder gestelde vragen?
Jij kan het weten.quote:
Íets dergelijks kan ook gewoon met halogeen gebeurenquote:Op maandag 24 februari 2014 19:55 schreef maart78 het volgende:
Ik ben blij dat ik geen xenon heb als ik het zo hoor...
Snap ik, als je er eenmaal mee gereden hebt wil je eigenlijk niet meer zonder. Maar LED's? Het zal me werkelijk jeuken of die er wel of niet op zitten.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Ik koop geen auto meer zonder xenon, of LED.
ja, die lampjes zijn niet zo duurquote:Op maandag 24 februari 2014 20:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Íets dergelijks kan ook gewoon met halogeen gebeuren
Dat is inderdaad waarom je er niemand over hoort 'klagen'. Voor minder dan een euro heb je al een ander lampje tegenwoordig.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:23 schreef maart78 het volgende:
[..]
ja, die lampjes zijn niet zo duur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |