abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage maandag 13 januari 2014 @ 12:59:19 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135432435
Sherlock is een Britse negendelige tv-serie, gecreëerd door Steven Moffat (Doctor Who, Jekyll, Coupling) en Mark Gatiss (The League of Gentlemen, Doctor Who). De serie is een moderne vertelling van de Sherlock Holmes-verhalen van Arthur Conan Doyle, met Benedict Cumberbatch als Holmes en Martin Freeman (The Office, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy) als Dr. John Watson. Hun huisbaas Mrs Hudson wordt gespeeld door Una Stubbs en Inspector Lestrade door Rupert Graves. Mark Gatiss speelt Holmes' broer Mycroft.



De iconische details van Conan Doyle's originele boeken zijn overheid gebleven in de serie: Holmes en Watson wonen op het bekende adres 221b Baker Street in London, ze hebben dezelfde naam en ergens wacht aartsvijand Moriarty op hen. De serie speelt echter in hedendaags London.

Steven Moffat: "Conan Doyle's stories were never about frock coats and gas light; they're about brilliant detection, dreadful villains and blood-curdling crimes – and frankly, to hell with the crinoline. Other detectives have cases, Sherlock Holmes has adventures, and that's what matters."

De BBC is afgelopen zondag begonnen met de eerste aflevering, en de tweede en derde aflevering staan voor respectievelijk aanstaande en volgende week zondag op het programma.

Verder lezen (en bronnen voor bovenstaande):

» Programma-informatie van de BBC
» The Science of Deduction (website van Sherlock Holmes)
» Dr John Watson's Blog
» Programmapagina op FOK!
» Wikipedia

Vorige topics
TV / [UK] Sherlock (BBC)

[ Bericht 3% gewijzigd door Mike op 13-01-2014 13:00:50 ]
pi_135432718
Miss me *;
pi_135432742
Zou die acteur Moriarty werkelijk terugkomen? Die leek toch wel heel erg dood.
Maar ik heb al sinds serie 2 de overtuiging dat hij slechts een marionet was. Die dakscene werd gadegeslagen door iemand (de echte), was mijn gevoel. En het leek wel alsof hij neergeschoten was. Waarom keek Sherlock anders zo paniekerig rond, met zijn armen afwerend omhoog?
En wie seinde de potentieele killer van Lestrade en Mrs. Hudson anders in dat ze konden aftaaien?

En Sherlock werd uit die kerker in verweggistan geplukt, maar hij had geprobeerd daar in te breken. Dat laatste stukje van Moriarty's netwerk was dus ook niet opgerold.

De twist dat Sherlock zelf die beelden heeft geregeld die hem terug moesten halen, is trouwens ook wel een aantrekkelijk idee. Of Mycroft natuurlijk opnieuw.

[ Bericht 8% gewijzigd door novel op 13-01-2014 13:18:03 ]
  maandag 13 januari 2014 @ 13:15:19 #4
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_135433005
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:07 schreef novel het volgende:
Zou die acteur Moriarty werkelijk terugkomen? Die leek toch wel heel erg dood.
Maar ik heb al sinds serie 2 de overtuiging dat hij slechts een marionet was. Die dakscene werd gadegeslagen door iemand (de echte), was mijn gevoel. En het leek wel alsof hij neergeschoten was. Waarom keek Sherlock anders zo paniekerig rond, met zijn armen afwerend omhoog?
En wie seinde de potentieele killer van Lestrade anders in?

En Sherlock werd uit die kerker in verweggistan geplukt, maar hij had geprobeerd daar in te breken. Dat laatste stukje van Moriarty's netwerk was dus ook niet opgerold.

De twist dat Sherlock zelf die beelden heeft geregeld, is trouwens ook wel een aantrekkelijk idee.
Had sherlock het netwerk kunnen oprollen als Moriarty nog geleefd had? Ik denk dat hij dood is, maar dat er iemand is die zijn "imperium" aan het heropbouwen is en Moriarty gebruikt als front.
Ik heb overigens totaal geen kennis van de Sherlock Holmes verhalen en weet dus ook niet welke badguys er nog over zijn :) Is gewoon een gevoel.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_135433329
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:15 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Had sherlock het netwerk kunnen oprollen als Moriarty nog geleefd had? Ik denk dat hij dood is, maar dat er iemand is die zijn "imperium" aan het heropbouwen is en Moriarty gebruikt als front.
Ik heb overigens totaal geen kennis van de Sherlock Holmes verhalen en weet dus ook niet welke badguys er nog over zijn :) Is gewoon een gevoel.
Had hij zo ingewikkeld moeten onderduiken als Moriarty dood was geweest?
Netwerken van superschurken staan of vallen per definitie met de superschurk. Het is niet bepaald een plat organisatiemodel dat zelfstandig door kan gaan.
  maandag 13 januari 2014 @ 13:28:01 #6
302853 themole
graaft totaal door.
pi_135433419
Mooie aflevering, dit topic bewust sinds gisteren gemeden. :P

Nu helaas weer lang wachten op een nieuw seizoen. :(
Niet altijd serieus
  maandag 13 januari 2014 @ 13:28:39 #7
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_135433446
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:25 schreef novel het volgende:

[..]

Had hij zo ingewikkeld moeten onderduiken als Moriarty dood was geweest?
Netwerken van superschurken staan of vallen per definitie met de superschurk. Het is niet bepaald een plat organisatiemodel dat zelfstandig door kan gaan.
Een beetje crimineel gebruikt een hoop opzichzelfstaande onderdelen, als je zelf constant alles moet blijven aansturen omdat het dan afbrokkelt heb je ook geen tijd om mindgames met Sherlock te spelen.

Ik geloof dat het complex was en dat hij dood is, anders zou de man op het dak niet Moriarty moeten zijn maar iemand die heel goed kon doen alsof hij Moriarty was en zelfmoord wilde plegen.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_135433564
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:28 schreef Frag_adder het volgende:
Ik geloof dat het complex was en dat hij dood is, anders zou de man op het dak niet Moriarty moeten zijn maar iemand die heel goed kon doen alsof hij Moriarty was en zelfmoord wilde plegen.
Misschien bestond Richard Brook dan toch wel echt. :o
pi_135433611
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:28 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Een beetje crimineel gebruikt een hoop opzichzelfstaande onderdelen, als je zelf constant alles moet blijven aansturen omdat het dan afbrokkelt heb je ook geen tijd om mindgames met Sherlock te spelen.

Ik geloof dat het complex was en dat hij dood is, anders zou de man op het dak niet Moriarty moeten zijn maar iemand die heel goed kon doen alsof hij Moriarty was en zelfmoord wilde plegen.
Maar die onderdelen mogen niks zelf besluiten.
En waar superschurken (en super detectives) de tijd vandaan halen, is altijd een raadsel.
(spoiler: Serlock is een drieling )

[ Bericht 4% gewijzigd door novel op 13-01-2014 13:45:47 ]
pi_135433695
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:34 schreef novel het volgende:
Maar die onderdelen mogen niks zelf besluiten.
En waar superschurken (en super detectives) de tijd vandaan halen, is altijd een raadsel.
(spoiler: Serlock is een drieling)
:')
  maandag 13 januari 2014 @ 13:36:30 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135433697
maar wat is nou de echte clou van dat laatste shot... niet dat Moriarty weer terug is want dat zag je daarvoor al...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_135433734
Ok deze aflevering was stukken beter.

Uit welke film komt dat laatste?
pi_135433817
quote:
3s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:36 schreef Re het volgende:
maar wat is nou de echte clou van dat laatste shot... niet dat Moriarty weer terug is want dat zag je daarvoor al...
Daar zeg je wat. Heb het eigenlijk gewoon voor kennisgeving aangenomen. Maar er moet dan toch iets meer in zitten. Toch nog eens beter bestuderen die scene...

[ Bericht 0% gewijzigd door novel op 13-01-2014 13:46:29 ]
  maandag 13 januari 2014 @ 13:52:16 #14
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_135434290
quote:
3s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:36 schreef Re het volgende:
maar wat is nou de echte clou van dat laatste shot... niet dat Moriarty weer terug is want dat zag je daarvoor al...
Daar ben ik ook nog niet over uit...
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_135434295
quote:
3s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:36 schreef Re het volgende:
maar wat is nou de echte clou van dat laatste shot... niet dat Moriarty weer terug is want dat zag je daarvoor al...
Dat vroeg ik me ook af inderdaad. Totaal geen toegevoegde waarde, het was in ieder niet "niet te missen"..
pi_135434504
quote:
3s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:36 schreef Re het volgende:
maar wat is nou de echte clou van dat laatste shot... niet dat Moriarty weer terug is want dat zag je daarvoor al...
Niet bepaald. Dat miss me kon een oud beeld zijn; was een freeze frame. Het allerlaatste shot zei hij het daadwerkelijk zelf.
pi_135435206
Geweldig. Geniaal. Spannend. Topseizoen. Is er al iets bevestigd of officieel over S4?
pi_135435944
pi_135435967
Bezig met nieuw script?
pi_135436753
Ik mis(te) Moriarty wel, want vond het een geweldige slechterik. In dat opzicht zie ik hem dan ook wel graag terug. Toch ben ik zeker niet 100% enthousiast over dit einde. Vind het (wederom?) een beetje té allemaal en een herhaling van zetten. Bovendien vond ik de manier waarop ze met Sherlock's "wederopstanding" om zijn gegaan ook bepaald niet sterk en vrees ook in dát opzicht voor een herhaling.

Het gegeven dat ze iedereen wel weer terug kunnen halen uit de "dood" indien gewenst/nodig, vind ik sowieso altijd een beetje "meh". Ongeloofwaardig ook, met welke verklaring ze later ook komen (en daardoor interesseert de uiteindelijke verklaring mij eigenlijk ook nooit zo heel erg)!

Verder had ik nog wel zo mijn bedenkingen bij één en ander, maar vond ik deze laatste aflevering over het algemeen toch wel heel leuk/goed. Ik moet het ook echt nog een tweede keer kijken, dat heb ik van de vorige aflevering wel geleerd ;).

Ik had nog wel héél graag wat meer van CAM willen zien eigenlijk... :Y (maar nee, nóg een "dode" terughalen... alsjeblieft niet zeg :') ).

Ik heb trouwens stééds het gevoel gehad dat Moriarty nog wel eens terug zou kunnen komen. Dacht eigenlijk dat we in dat geval tot nu toe een acteur hadden gezien (Richard Brook of iemand anders) en dat die was overleden, niet de echte Moriarty zelf.

We zullen het zien. Ben zelf erg benieuwd naar de mogelijke rol van Mycroft in het geheel. Kijk al met al wel weer heel erg uit naar het volgende seizoen. Hopelijk hoeven we niet ál te lang te wachten... Enkele teleurstellingen daargelaten vind ik het nog steeds een zeer vermakelijke topper, deze serie _O_
Tails tell tales
pi_135436850
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:15 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Had sherlock het netwerk kunnen oprollen als Moriarty nog geleefd had? Ik denk dat hij dood is, maar dat er iemand is die zijn "imperium" aan het heropbouwen is en Moriarty gebruikt als front.
Ik heb overigens totaal geen kennis van de Sherlock Holmes verhalen en weet dus ook niet welke badguys er nog over zijn :) Is gewoon een gevoel.
De verhalen hadden nooit echte grote James Bond achtige schurken, op Moriarty, Moran (rechterhand van Moriarty) en CAM na dan. Meestal was het een boef van de week (oplichter, inbreker, soms een moordenaar).
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135437003
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De verhalen hadden nooit echte grote James Bond achtige schurken, op Moriarty, Moran (rechterhand van Moriarty) en CAM na dan. Meestal was het een boef van de week (oplichter, inbreker, soms een moordenaar).
Een rechterhand van Moriarty? Die hebben we tot nu toe niet gezien. Zou...?
Tails tell tales
pi_135437079
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef Forbry het volgende:

[..]

Een rechterhand van Moriarty? Die hebben we tot nu toe niet gezien. Zou...?
De man die in S3E1 de aanslag op het parlement met een bom in de metro wilde plegen heette Moran (MP, member of parliament). De fanbase gaat ervan uit dat dit een verwijzing was naar kolonel Moran uit de boeken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135437150
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De man die in S3E1 de aanslag op het parlement met een bom in de metro wilde plegen heette Moran (MP, member of parliament). De fanbase gaat ervan uit dat dit een verwijzing was naar kolonel Moran uit de boeken.
Ah... *gooit theorie snel en lichtelijk beschaamd weer mind-palace uit*
Tails tell tales
pi_135437453
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:32 schreef remcoP het volgende:

[..]

Misschien bestond Richard Brook dan toch wel echt. :o
Dat was mijn idee een beetje net na de schietpartij.

Inmiddels denk ik eigenlijk eerder dit:

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:15 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Had sherlock het netwerk kunnen oprollen als Moriarty nog geleefd had? Ik denk dat hij dood is, maar dat er iemand is die zijn "imperium" aan het heropbouwen is en Moriarty gebruikt als front.
Ik heb overigens totaal geen kennis van de Sherlock Holmes verhalen en weet dus ook niet welke badguys er nog over zijn :) Is gewoon een gevoel.
Tails tell tales
pi_135437983
Richard Brooke was echt, maar was geobsedeerd door/had een verhouding met/was ingehuurd door Moriarty en werd daardoor gebruikt om Moriarty te spelen. En iets met chantage/obsessie/gekte/suicidaliteit dat hij zelfmoord pleegde op het dak.

Zoiets.
pi_135443680
http://www.dailymail.co.u(...)cks-Jim-Shelley.html

Heel Mooi stukje sarcasme.
Ben benieuwd of ik ook deze keer nog van gedachte verander.

[ Bericht 1% gewijzigd door novel op 13-01-2014 17:45:39 ]
  maandag 13 januari 2014 @ 17:34:28 #28
2651 svann
night-hawk
pi_135443683
Wat is de rol van de portier van dat drugspand?
Ik vond hem merkwaardig helder overkomen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 13 januari 2014 @ 17:56:25 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135444457
Moriarty is een computerexpert dus zou best virtueel kunnen blijven?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_135445096
Moriarty heeft misschien maatregelen genomen voor zijn dood en opnames gemaakt én voor een opvolger gezorgd.

Moraal van laatste episode: je kunt nog zoveel files in je hoofd hebben van iemand, mensen blijven onvoorspelbaar.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:18:13 #31
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_135445264
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:49 schreef Forbry het volgende:
Ik mis(te) Moriarty wel, want vond het een geweldige slechterik. In dat opzicht zie ik hem dan ook wel graag terug. Toch ben ik zeker niet 100% enthousiast over dit einde. Vind het (wederom?) een beetje té allemaal en een herhaling van zetten. Bovendien vond ik de manier waarop ze met Sherlock's "wederopstanding" om zijn gegaan ook bepaald niet sterk en vrees ook in dát opzicht voor een herhaling.

Het gegeven dat ze iedereen wel weer terug kunnen halen uit de "dood" indien gewenst/nodig, vind ik sowieso altijd een beetje "meh". Ongeloofwaardig ook, met welke verklaring ze later ook komen (en daardoor interesseert de uiteindelijke verklaring mij eigenlijk ook nooit zo heel erg)!

Helemaal mee eens. Dat zou de serie enorm doen dalen in kwaliteit, imo. Als het net een comic wordt waarin iemand die dood is, zo maar weer op kan staan uit de dood.En dan nog wel eens iemand wie we voor ons ogen zichzelf door zijn brein hebben zien schieten.

De theorie dat Sherlock er zelf achter zit om niet verbannen te worden naar Verwegistans vind ik nog de leukste theorie.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:46:54 #32
192683 AMDB
Visionair.
pi_135446433
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:13 schreef Loekie1 het volgende:

Moraal van laatste episode: je kunt nog zoveel files in je hoofd hebben van iemand, mensen blijven onvoorspelbaar.
Dank je, daar kan ik best wat mee in het dagelijks leven.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:48:38 #33
192683 AMDB
Visionair.
pi_135446514
Na een dagje alles te hebben laten bezinken (s03e03): leuke aflevering, maar ook weer net niet.

Teleurstellend seizoen al met al.
pi_135449364
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:48 schreef AMDB het volgende:
Na een dagje alles te hebben laten bezinken (s03e03): leuke aflevering, maar ook weer net niet.

Teleurstellend seizoen al met al.
Mee eens overigens.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:48:58 #35
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_135449736
Het is geen Shakespeare hoor. Ik heb er in ieder geval wel enorm van genoten.
  Admin maandag 13 januari 2014 @ 20:24:19 #36
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135452000
Nou, nog een keertje dan: Sherlock: His Last Vow
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:34:55 #37
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_135452584
Bedankt weer voor de leuke reviews, Breuls!

Persoonlijk vond ik dit seizoen toch wat minder (vond Sherlock ook weer een beetje te emotioneel deze aflevering ook al past het goed in het plot). Maar die Magnussen ... wat een figuur. Heerlijk geschreven en gespeeld. De totale minachting voor zijn slachtoffers (middels het likken van gezichten, het pissen in de open haard en het vingers wassen in een glas water).

Ik snap niet dat Watson hem niet neersloeg toen hij hem aan het tarten was. Ze wisten toen al dat het allemaal in zijn hoofd zit. Hiermee gaf Magnussen een enorme zwakte blood. Watson had in mijn ogen zelf moeten besluiten om hem maar van kant te maken - of in ieder geval een rechtse directe vol op de neus. Op deze manier lijkt hij wel heel passief en een beetje een mietje.
451 °F
pi_135452996
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:34 schreef svann het volgende:
Wat is de rol van de portier van dat drugspand?
Ik vond hem merkwaardig helder overkomen.
Dat was de introductie van Billy Wiggins. Doordat Watson z'n arm pijn deed, had hij een reden om mee te gaan naar Bart's.

Wiggins is in de boeken het hoofd van de Baker Street Irregulars, een groep straatkinderen die tegen betaling klusjes opknappen voor Sherlock.

Geintje van de makers; In de verhalen heeft Wiggins nooit een voornaam. In deze aflevering wilde hij in eerste instantie zijn voornaam ook niet geven en deed dat pas na aandringen van Sherlock ("they call me Wig... Wiggy... Bill Wiggins"). Dit was natuurlijk een knipoog naar de werken van Doyle.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage maandag 13 januari 2014 @ 20:42:44 #39
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135453006
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:24 schreef Breuls het volgende:
Nou, nog een keertje dan: Sherlock: His Last Vow
Het is anderhalve week eigenlijk niet 2,5 ;)
pi_135453230
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 13 januari 2014 @ 20:48:42 #41
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_135453316
Als je er over nadenkt ... het hele feit dat Magnussen alles in zijn hoofd heeft zitten en dus (zoals Watson al aangaf) geen enkel bewijs heeft voor zijn dreigementen ... dat kan toch nooit zo eng zijn? Tuurlijk, zijn slachtoffers wisten niet dat hij geen bewijs heeft, maar toch. Hij geeft zelf aan: "ik heb geen bewijs nodig, ik print het in de krant". En we weten allemaal dat het in Engeland nog wel een stukje erger is met roddelpers maar dan nog. Er hoeft maar één slachtoffer te zijn die naar de rechter stapt wegens smaad en Magnussen heeft geen poot meer om op te staan.

En waarom zou hij het bewijs niet bewaren? Kijk naar die brieven. Hij weet van het bestaan, hij weet zelfs wat er in staat. Hij heeft ze duidelijk gelezen en dus in handen gehad (of een voor hem werkende partij heeft ze in handen gehad). Waarom dan niet bewaren, zodat je daadwerkelijk iets tastbaars kunt publiceren zodra er tegen in wordt gegaan.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe onrealistischer deze plotline is :)
451 °F
pi_135453387
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:48 schreef Charles.Darwin het volgende:
Als je er over nadenkt ... het hele feit dat Magnussen alles in zijn hoofd heeft zitten en dus (zoals Watson al aangaf) geen enkel bewijs heeft voor zijn dreigementen ... dat kan toch nooit zo eng zijn? Tuurlijk, zijn slachtoffers wisten niet dat hij geen bewijs heeft, maar toch. Hij geeft zelf aan: "ik heb geen bewijs nodig, ik print het in de krant". En we weten allemaal dat het in Engeland nog wel een stukje erger is met roddelpers maar dan nog. Er hoeft maar één slachtoffer te zijn die naar de rechter stapt wegens smaad en Magnussen heeft geen poot meer om op te staan.

En waarom zou hij het bewijs niet bewaren? Kijk naar die brieven. Hij weet van het bestaan, hij weet zelfs wat er in staat. Hij heeft ze duidelijk gelezen en dus in handen gehad (of een voor hem werkende partij heeft ze in handen gehad). Waarom dan niet bewaren, zodat je daadwerkelijk iets tastbaars kunt printen zodra er tegen in wordt gegaan.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe onrealistischer deze plotline is :)
Hij legde later nog uit hoe het werkt. Hij heeft Mary niet alleen in zijn macht omdat hij weet over haar verleden, maar ook omdat hij mensen uit haar verleden kan bereiken die haar liever dood zien. Dat maakt zijn kennis al een stuk gevaarlijker.

En in het echt komt het natuurlijk ook voor. Het maakt niet uit wat voor onzin FOX News uitkraamt, er zijn toch miljoenen Amerikanen die erin geloven. Wat dat betreft was dit ook een dikke vette verwijzing naar Rupert Murdoch.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 13 januari 2014 @ 20:52:30 #43
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_135453545
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hij legde later nog uit hoe het werkt. Hij heeft Mary niet alleen in zijn macht omdat hij weet over haar verleden, maar ook omdat hij mensen uit haar verleden kan bereiken die haar liever dood zien. Dat maakt zijn kennis al een stuk gevaarlijker.
In het geval van Mary, inderdaad. Maar die vrouw in het begin, met haar brieven. Ze gaf zelf al aan er alles van te weten en vond het persoonlijk niet erg. Het is ook niet iets wat levensbedreigend was. Ik neem aan dat er meer "dirt" is van deze aard dan van de hele gevaarlijke variant waarbij je verleden je het leven kan kosten.
quote:
En in het echt komt het natuurlijk ook voor. Het maakt niet uit wat voor onzin FOX News uitkraamt, er zijn toch miljoenen Amerikanen die erin geloven. Wat dat betreft was dit ook een dikke vette verwijzing naar Rupert Murdoch.
En ook dit is waar (de Murdoch vergelijking zie ik ook, al is Magnussen zo mogelijk nog enger ;)). Maar Obama is ook nog steeds president ondanks FOX.
451 °F
pi_135453649
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:52 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

In het geval van Mary, inderdaad. Maar die vrouw in het begin, met haar brieven. Ze gaf zelf al aan er alles van te weten en vond het persoonlijk niet erg. Het is ook niet iets wat levensbedreigend was. Ik neem aan dat er meer "dirt" is van deze aard dan van de hele gevaarlijke variant waarbij je verleden je het leven kan kosten.
Tuurlijk, niet iedereen loopt met een levensbedreiging geheim rond. Maar niemand wist dat hij alles in zijn hoofd opsloeg. Iedereen dacht dat hij die brieven echt had. Alleen die gedachte al maakt hem gevaarlijk voor velen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135453729
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat dat betreft was dit ook een dikke vette verwijzing naar Rupert Murdoch.
Dat idee had ik ook de hele tijd, maar ik begrijp dat het personage uit de boeken komt. Of was het daar geen mediamagnaat?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 13 januari 2014 @ 20:57:29 #46
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_135453792
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook de hele tijd, maar ik begrijp dat het personage uit de boeken komt. Of was het daar geen mediamagnaat?
In de boeken had het personage waar hij op is gebaseerd zijn bewijs gewoon zwart op wit geloof ik. En het was het idd geen media magnaat.
451 °F
pi_135453998
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:48 schreef Charles.Darwin het volgende:
Als je er over nadenkt ... het hele feit dat Magnussen alles in zijn hoofd heeft zitten en dus (zoals Watson al aangaf) geen enkel bewijs heeft voor zijn dreigementen ... dat kan toch nooit zo eng zijn? Tuurlijk, zijn slachtoffers wisten niet dat hij geen bewijs heeft, maar toch. Hij geeft zelf aan: "ik heb geen bewijs nodig, ik print het in de krant". En we weten allemaal dat het in Engeland nog wel een stukje erger is met roddelpers maar dan nog. Er hoeft maar één slachtoffer te zijn die naar de rechter stapt wegens smaad en Magnussen heeft geen poot meer om op te staan.

En waarom zou hij het bewijs niet bewaren? Kijk naar die brieven. Hij weet van het bestaan, hij weet zelfs wat er in staat. Hij heeft ze duidelijk gelezen en dus in handen gehad (of een voor hem werkende partij heeft ze in handen gehad). Waarom dan niet bewaren, zodat je daadwerkelijk iets tastbaars kunt publiceren zodra er tegen in wordt gegaan.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe onrealistischer deze plotline is :)
Je kunt vervolgens wel naar de rechter gaan, maar zoals je al zag bij Moriarty versus Sherlock, maakt dat niet uit. Zodra het geprint is, is de schade al gedaan. Andere journalisten zullen vanaf zo'n verhaal zelf verder gaan wroeten en aangezien alles wat hij weet waar is, valt er dus bewijs te vinden.
  Redactie Frontpage maandag 13 januari 2014 @ 21:05:58 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135454238
Kennis is macht, wat cam wist was waar. Niemand durft hem te pakken
  maandag 13 januari 2014 @ 21:09:08 #49
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_135454410
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:01 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Je kunt vervolgens wel naar de rechter gaan, maar zoals je al zag bij Moriarty versus Sherlock, maakt dat niet uit. Zodra het geprint is, is de schade al gedaan. Andere journalisten zullen vanaf zo'n verhaal zelf verder gaan wroeten en aangezien alles wat hij weet waar is, valt er dus bewijs te vinden.
Je zou toch denken dat er een moment komt dat het kunstje niet meer werkt. Tuurlijk zal het leven van het slachtoffer erdoor geraakt worden, maar ik ga er vanuit dat er vast iemand tussen zit die alles probeert om zijn "goede naam" te redden, hoe onrealistisch dat ook kan zijn. Of hem gewoon een kogel door de kop jaagt uit wraak. Mary was er ook dichtbij, dus zo onrealistisch is dat scenario niet.

Natuurlijk hoeft het in de echte wereld niet te werken. Het is niet voor niets amusement en een karakter als Sherlock kan natuurlijk ook nooit echt bestaan en is net zo onrealistisch. Eigenlijk is dat misschien wel het belangrijkste. Net als bij Moriarty is ook deze eindbaas uiteindelijk een veel te slimme supermens. Net als Sherlock en Mike. Je wordt door de show vanaf het begin op het verkeerde been gezet omdat het lijkt alsof hij gebruik maakt van een soort van google-glass achtige bril voor zijn informatie. Ook al zegt Sherlock al vrij snel dat Magnussen niets bewaart op een computer maar alles zwart-op-wit in zijn villa heeft zitten.

Oh well, het feit dat ik er zoveel woorden aan kan besteden zegt genoeg over de (nog steeds) hoge kwaliteit :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Charles.Darwin op 13-01-2014 21:18:21 ]
451 °F
  Admin maandag 13 januari 2014 @ 21:16:41 #50
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135454954
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:42 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het is anderhalve week eigenlijk niet 2,5 ;)
Oja. :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 13 januari 2014 @ 21:17:38 #51
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135455013
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:34 schreef Charles.Darwin het volgende:
Bedankt weer voor de leuke reviews, Breuls!
No problem!
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_135458714


Waarom verschuift die plant op de achtergrond? :o _O-
  Admin maandag 13 januari 2014 @ 22:17:00 #53
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135458891
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:14 schreef Elvi het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom verschuift die plant op de achtergrond? :o _O-
:D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:22:50 #54
192683 AMDB
Visionair.
pi_135459279
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:14 schreef Elvi het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom verschuift die plant op de achtergrond? :o _O-
Schokgolf van de impact!
pi_135459549
Nu ik alles een beetje opnieuw aan het kijken en analyseren ben moet ik toch zeggen dat ik alleen aflevering 1 vind tegenvallen. :P
De rest vind ik minstens net zo goed als seizoen 1 & 2. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_135459555
Ik denk trouwens niet dat Moriarty de broer is van Mycroft en Sherlock. Ik hoop het ook niet. Ik weet dat de schrijvers zich vrijheden verloven ten opzichte van de boeken, maar dat zou ik toch wel te ver vinden gaan. Bovendien heeft Moriarty in de canon van Doyle al twee broers: een oudere of tweelingbroer die een kolonel is en een jongere die een stationsbeheerder is.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin maandag 13 januari 2014 @ 22:29:06 #57
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135459691
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:27 schreef Nielsch het volgende:
Ik weet dat de schrijvers zich vrijheden verloven ten opzichte van de boeken, maar dat zou ik toch wel te ver vinden gaan.
Ik weet niet of je Elementary hebt gezien, maar wat ze daar hebben gedaan met Moriarty vind je dan vast niet tof. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:33:03 #58
302853 themole
graaft totaal door.
pi_135459910
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:29 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik weet niet of je Elementary hebt gezien, maar wat ze daar hebben gedaan met Moriarty vind je dan vast niet tof. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet altijd serieus
pi_135460139
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:29 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik weet niet of je Elementary hebt gezien, maar wat ze daar hebben gedaan met Moriarty vind je dan vast niet tof. ;)
Nee, maar ik kom er nu pas achter dat ze wel Engelse acteurs gebruiken voor diverse personages en zijn tijd in Londen erkennen. Dacht echt dat het puur een Amerikaanse versie was. Op zich wel prima, maar verder geen interesse.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135460858
Ik keek net nog even terug naar de pressure points van Sherlock en daaruit moet ik opmaken dat Redbeard toch meer is dan alleen een hond. Dit zijn alle pressure points:

- Opium
- John Watson
- Irene Adler (see file)
- Jim Moriarty (see file)
- Hounds of the Baskerville (see file)
- Redbeard (see file)

Zou CAM een file hebben van Redbeard als het puur en alleen een hond is? Lijkt me niet, zelfs van Watson heeft ie geen file. Dat wil zeggen; niet meer informatie dan de basisinformatie die hij wel over Watson heeft.

http://m.imgur.com/a/CEpwN

Lol, die info over Mrs. Hudson!

[ Bericht 5% gewijzigd door Nielsch op 13-01-2014 23:19:53 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 13 januari 2014 @ 23:05:19 #61
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_135461616
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:14 schreef Elvi het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom verschuift die plant op de achtergrond? :o _O-
Goed gespot! Hah, een grapje van de makers :)
451 °F
  maandag 13 januari 2014 @ 23:23:16 #62
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_135462529
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:26 schreef Discombobulate het volgende:
Nu ik alles een beetje opnieuw aan het kijken en analyseren ben moet ik toch zeggen dat ik alleen aflevering 1 vind tegenvallen. :P
De rest vind ik minstens net zo goed als seizoen 1 & 2. :D
Helemaal eens, maar dat vond ik bij de eerste keer meteen al.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 13 januari 2014 @ 23:32:38 #63
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_135463028
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:14 schreef Elvi het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom verschuift die plant op de achtergrond? :o _O-
Volgens mij is dat shot gemaakt door de kamer te draaien in plaats van Sherlock. Net als met dat bed in het vorige seizoen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Redactie Frontpage maandag 13 januari 2014 @ 23:53:45 #64
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135464078
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:32 schreef wonderer het volgende:

[..]

Volgens mij is dat shot gemaakt door de kamer te draaien in plaats van Sherlock. Net als met dat bed in het vorige seizoen.
Idd, mooi effect. Ws staat ie voor n greenscreen, en is die plant er als enige bijgestopt
  dinsdag 14 januari 2014 @ 00:03:11 #65
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135464527
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:27 schreef Nielsch het volgende:
Ik denk trouwens niet dat Moriarty de broer is van Mycroft en Sherlock. Ik hoop het ook niet. Ik weet dat de schrijvers zich vrijheden verloven ten opzichte van de boeken, maar dat zou ik toch wel te ver vinden gaan. Bovendien heeft Moriarty in de canon van Doyle al twee broers: een oudere of tweelingbroer die een kolonel is en een jongere die een stationsbeheerder is.
Dus Moriarty heeft mogelijk een tweelingbroer :o
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_135464631
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:03 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dus Moriarty heeft mogelijk een tweelingbroer :o
Mogelijk ja... Na de dood van Moriarty heeft die broer een brief geschreven waarin hij de handel en wandel van Jim Moriarty verdedigde. Het kan ook dat het een oudere broer is, dat is niet duidelijk. Die broer is in ieder geval een kolonel, dus ook zeker geen domme gozer.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 14 januari 2014 @ 00:06:44 #67
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_135464687
Hier trouwens mijn dozijn lijstje van actrices (zoals beloofd) die toch ook wel in aanmerking gekomen zouden zijn voor de rol van Mary Watson (als er een casting call was geweest):

1. Keeley Hawes
2. Maxine Peake
3. MyAnna Buring
4. Joanna Froggatt
5. Suranne Jones
6. Dervla Kirwan
7. Rachael Stirling
8. Lucy Punch
9. Anna Madeley
10. Emilia Fox
11. Christine Bottomley
12. Sienna Guillory

Als ze het meta hadden willen houden was optie 7 ook een mogelijkheid, Benny heeft al eens samen met haar geacteerd en hun beide moeders hebben dat ook gedaan in de jaren '60.

Zijn trouwens allemaal actrices geboren in de jaren 70 (om het realistisch te houden).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 14 januari 2014 @ 00:10:42 #68
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_135464849
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mogelijk ja... Na de dood van Moriarty heeft die broer een brief geschreven waarin hij de handel en wandel van Jim Moriarty verdedigde. Het kan ook dat het een oudere broer is, dat is niet duidelijk. Die broer is in ieder geval een kolonel, dus ook zeker geen domme gozer.
Nee maar dat geeft wel weer mogelijkheden :D
Niet dat ikooit iets in de juiste richting zal gokken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Admin dinsdag 14 januari 2014 @ 07:04:08 #69
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135468436
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, maar ik kom er nu pas achter dat ze wel Engelse acteurs gebruiken voor diverse personages en zijn tijd in Londen erkennen. Dacht echt dat het puur een Amerikaanse versie was. Op zich wel prima, maar verder geen interesse.
Ja, het is wel "de echte" Holmes inderdaad. Geen Amerikaan, en dat is een prima keuze geweest. Het is ook een prima serie, maar die verbleekt van schaamte als je 't naast Sherlock zet. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 14 januari 2014 @ 07:05:37 #70
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135468440
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:32 schreef wonderer het volgende:

[..]

Volgens mij is dat shot gemaakt door de kamer te draaien in plaats van Sherlock. Net als met dat bed in het vorige seizoen.
Dat is precies wat die plant impliceert. :+
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_135468474
Wat moest dat stuk na de credits voorstellen? Ergens ineens in de middeleeuwen een scène en dan ineens 'miss me?' beetje vaag.

Ging om deze scène:

  Admin dinsdag 14 januari 2014 @ 07:29:23 #72
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135468529
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 07:15 schreef Pino333 het volgende:
Wat moest dat stuk na de credits voorstellen? Ergens ineens in de middeleeuwen een scène en dan ineens 'miss me?' beetje vaag.

Ging om deze scène:

Dat was een promo voor een andere serie. Het 'Miss me' kwam direct na de credits.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_135471710
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:09 schreef Charles.Darwin het volgende:

Net als Sherlock en Mike.
Zeg dan Sherl en Mike.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135472861
Wie weet komt er ooit zo'n Googlebril. Handig voor de politie.
pi_135473022
Lol, een van de standaard informatiecategorieën is trouwens 'porn preference'. Ja, daar kun je iemand natuurlijk snel mee onder druk zetten (Max Mosley springs to mind). Die van Watson en Holmes zijn trouwens allebei 'normal'.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135474053
Iedereen heeft dan een chip en de politie kan die zo aflezen.
pi_135474224
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:27 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Welnee, Sherlock zou niet terugdeinzen van zo'n opdracht, en al helemaal niet op zo'n manier.

Ik heb net overigens toch maar even teruggekeken maar ik vergiste me, Sherlocks moeder verwijst niet naar iets anders.
Niet terugdeinzen van zo'n opdracht? Volgens mij was hij er behoorlijk van overtuigd dat hij die opdracht niet zou overleven.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135474344
Ik zit me nu wel even te bedenken hoe fucking veel er wel niet in een aflevering voorbij is gekomen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135474466
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 01:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Inderdaad, die onzin van de schrijvers dat ze haar al in gedachten hadden voor de rol is pure onzin :')

Als je me de tijd zou geven, als expert op het gebied van Britse series (en acteurs/actrices), zou ik zo een dozijn actrices kunnen opnoemen die zo'n dubbelrol veel beter zouden hebben vertolkt.
Misschien zijn de actrices waarbij je zo'n rol goed vind passen, juist niet geschikt voor zo'n rol. Het moet verassen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:50:02 #80
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_135474545
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:47 schreef BaasBanaan het volgende:

Het moet verassen.
Wie moet er gecremeerd worden? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_135474562
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:50 schreef golfer het volgende:

[..]

Wie moet er gecremeerd worden? :+
Je verwachtingen en vermoedens moeten de oven in. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135475816
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:38 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Niet terugdeinzen van zo'n opdracht? Volgens mij was hij er behoorlijk van overtuigd dat hij die opdracht niet zou overleven.
Dat maakt het imo juist aantrekkelijk voor Sherlock. Niet dat hij suïcidaal is, maar gevaarsgeil natuurlijk wel. En ik zie hem er gewoon niet voor aan om op zo'n, voor zijn doen, laffe manier onder die opdracht uit te komen.

Ik vind het ook raar dat mensen zich verbazen over het feit dat Sherlock CAM heeft neergeschoten. Watson is degene met het moraal, het geweten. Dat is wat Sherlock in aflevering 2 maar al te duidelijk heeft gemaakt. Om die reden zou Watson CAM nooit neerschieten. Sherlock daarentegen heeft die man die Mrs. Hudson pijn had gedaan al praktisch vermoord. CAM vermoorden was de only way out, en hij zou er nooit Watson voor op laten draaien.
pi_135475831
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:53 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ja ik vond het ook raar, door te zeggen dat je geen hardcopies hebt maak je dus jezelf wel heel erg kwetsbaar, op dat moment is het niet meer zo dat als je hem vermoord dat nog alles uit kwam. Raar dat hij dat toegaf, beetje situatie van wat had je dan verwacht?
Hooguit kwetsbaar voor mensen die buiten de wet opereren, zoals Mary. Voor mensen die dat niet doen, is hij daardoor juist minder kwetsbaar. Toon maar eens aan dat hij mensen blackmailt, als je niet kan bewijzen dat hij überhaupt die geheimen bezit.

En het feit dat hij met zoveel weg kon komen, maakt een mens natuurlijk ook erg arrogant. We zagen hem nu in Sherlock's open haard plassen en tegen Watson's gezicht tikken, maar dat had waarschijnlijk net zo goed de open haard van de premier kunnen zijn. Je zag hem ook wegkomen met het likken van die, ogenschijnlijk, zeer belangrijke vrouw in het begin.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135475852
Lijkt me leuk als volgend seizoen blijkt dat die tweede explanatie uit de eerste aflevering (van die dikke fan) van Sherlock's dood toch de waarheid blijkt te zijn. Lijkt opeens minder ongeloofwaardig.
pi_135475920
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat maakt het imo juist aantrekkelijk voor Sherlock. Niet dat hij suïcidaal is, maar gevaarsgeil natuurlijk wel. En ik zie hem er gewoon niet voor aan om op zo'n, voor zijn doen, laffe manier onder die opdracht uit te komen.

Ik vind het ook raar dat mensen zich verbazen over het feit dat Sherlock CAM heeft neergeschoten. Watson is degene met het moraal, het geweten. Dat is wat Sherlock in aflevering 2 maar al te duidelijk heeft gemaakt. Om die reden zou Watson CAM nooit neerschieten. Sherlock daarentegen heeft die man die Mrs. Hudson pijn had gedaan al praktisch vermoord. CAM vermoorden was de only way out, en hij zou er nooit Watson voor op laten draaien.
Ik denk ook niet dat Sherlock lafjes onder die opdracht uit kruipt, maar hij heeft Mycroft wel heel hoog staan. Als Mycroft zegt dat het een suïcidale missie, in zo verre dat Mycroft moeite doet om te voorkomen dat Sherlock daar heen gestuurd wordt, denk ik wel dat Sherlock dat gelooft.

Misschien ben ik in de war met de boeken, maar in deze serie heeft Sherlock toch ook al eens toegegeven dat Mycroft slimmer dan hem is? Alleen dat Sherlock beter is in 'field work'.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  Redactie Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 13:30:59 #86
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135476015
Vond de vrouw van Watson prima 'gecast'. Ze deed me zelfs een beetje denken aan de Mary in Sherlock Holmes (de films met Downey en Law).

❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_135476054
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:28 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Sherlock lafjes onder die opdracht uit kruipt, maar hij heeft Mycroft wel heel hoog staan. Als Mycroft zegt dat het een suïcidale missie, in zo verre dat Mycroft moeite doet om te voorkomen dat Sherlock daar heen gestuurd wordt, denk ik wel dat Sherlock dat gelooft.

Misschien ben ik in de war met de boeken, maar in deze serie heeft Sherlock toch ook al eens toegegeven dat Mycroft slimmer dan hem is? Alleen dat Sherlock beter is in 'field work'.
Ja nee wat je zegt klopt inderdaad, maar ik weet niet, om een of andere reden vind ik de theorie dat Sherlock die beelden zou gebruiken om onder Oost-Europa uit te komen niet bij zijn karakter passen. Hij lijkt me meer iemand die dan maar met het gevaar meegaat en het spelletje op zijn wijze uit speelt. Ik vond de geïrriteerde 'I've only been gone for four minutes' ook fantastisch O+.
pi_135476066
Ik vraag me overigens af of Magnussen's plannetje nog wel had gewerkt, als hij allemaal bewapende beveiliging rond zijn huis had hangen op het moment dat Mycroft en zijn troepen daar aankwamen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135476150
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:31 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ja nee wat je zegt klopt inderdaad, maar ik weet niet, om een of andere reden vind ik de theorie dat Sherlock die beelden zou gebruiken om onder Oost-Europa uit te komen niet bij zijn karakter passen. Hij lijkt me meer iemand die dan maar met het gevaar meegaat en het spelletje op zijn wijze uit speelt. Ik vond de geïrriteerde 'I've only been gone for four minutes' ook fantastisch O+.
Ik geloof ook niet dat Sherlock achter de beelden zit. :P

Ik denk dat zowel Sherlock en Mycroft de hoop hadden dat ze in die zes maanden een trucje konden uithalen. Want ik kreeg het idee dat ze al heel veel geluk hadden, dat Sherlock die missie kreeg. Volgens mij wilde ze in eerste instantie op een snellere manier van Sherlock af komen. En met 'ze' bedoel ik dan Mycroft's kliekje. Is eigenlijk duidelijk wie dat zijn? Was dat MI6 ofzo?
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:45:24 #90
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135476591
Het is natuurlijk ook ongelooflijk belachelijk toevallig dat Mary net op het punt staat om Magnussen af te knallen, wanneer Sherlock en Watson daar binnen komen om in te breken.

En ik begrijp nog steeds niet helemaal goed waarom precies Sherlock hem afknalt, want afgezien van het zijn van een ongelooflijke lul die alles en iedereen probeert te chanteren, heeft hij volgens mij weinig ECHTE criminele daden op zijn naam staan. Gaat een beetje ver om iemand daarvoor al door zijn kop te schieten.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:48:10 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135476709
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:45 schreef Yi-Long het volgende:
Het is natuurlijk ook ongelooflijk belachelijk toevallig dat Mary net op het punt staat om Magnussen af te knallen, wanneer Sherlock en Watson daar binnen komen om in te breken.
dat ging precies zo in het boek...

quote:
En ik begrijp nog steeds niet helemaal goed waarom precies Sherlock hem afknalt, want afgezien van het zijn van een ongelooflijke lul die alles en iedereen probeert te chanteren, heeft hij volgens mij weinig ECHTE criminele daden op zijn naam staan. Gaat een beetje ver om iemand daarvoor al door zijn kop te schieten.
vandaar dat hij ook de gevangenis in moet natuurlijk en in eerste instantie ging hij met de laptop er heen om Mary te beschermen, dat lukte niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_135476734
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:33 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat Sherlock achter de beelden zit. :P

Ik denk dat zowel Sherlock en Mycroft de hoop hadden dat ze in die zes maanden een trucje konden uithalen. Want ik kreeg het idee dat ze al heel veel geluk hadden, dat Sherlock die missie kreeg. Volgens mij wilde ze in eerste instantie op een snellere manier van Sherlock af komen. En met 'ze' bedoel ik dan Mycroft's kliekje. Is eigenlijk duidelijk wie dat zijn? Was dat MI6 ofzo?
Volgens de info van Magnussen is het inderdaad MI6, maar dan niet zomaar iemand van MI6 maar een zeer hooggeplaatst figuur, zo niet de hoogste.

Wat betreft de canon:

quote:
While Conan Doyle's stories leave unclear what Mycroft Holmes' exact position is in the British government, Sherlock Holmes says that "Occasionally he is the British government [...] the most indispensable man in the country." He apparently serves as a sort of human computer: The conclusions of every department are passed to him, and he is the central exchange, the clearinghouse, which makes out the balance. All other men are specialists, but his specialism is omniscience.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135476901
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:45 schreef Yi-Long het volgende:

En ik begrijp nog steeds niet helemaal goed waarom precies Sherlock hem afknalt, want afgezien van het zijn van een ongelooflijke lul die alles en iedereen probeert te chanteren, heeft hij volgens mij weinig ECHTE criminele daden op zijn naam staan. Gaat een beetje ver om iemand daarvoor al door zijn kop te schieten.
Afpersing is gewoon strafbaar hoor. Ondanks dat Magnussen vindt van niet. Bovendien werd het vrij duidelijk dat Sherlock een oprechte haat voelt voor CAM. Die haat - in combinatie met het vernederen van zijn allerbeste vriend en de wetenschap dat hij nooit in vrede met Mary zou kunnen leven zolang CAM zou bestaan - was genoeg om een moord te plegen.

In het echte leven worden mensen voor veel minder omgelegd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135476935
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:45 schreef Yi-Long het volgende:
Het is natuurlijk ook ongelooflijk belachelijk toevallig dat Mary net op het punt staat om Magnussen af te knallen, wanneer Sherlock en Watson daar binnen komen om in te breken.

En ik begrijp nog steeds niet helemaal goed waarom precies Sherlock hem afknalt, want afgezien van het zijn van een ongelooflijke lul die alles en iedereen probeert te chanteren, heeft hij volgens mij weinig ECHTE criminele daden op zijn naam staan. Gaat een beetje ver om iemand daarvoor al door zijn kop te schieten.
Hij legt exact uit waarom hij het doet. Sherlock's zwakke plek is Watson. Watson's zwakke plek is Mary. CAM heeft Mary klem. Daarmee heeft hij indirect Sherlock klem. Daarnaast is Watson van onschatbare waarde voor Sherlock, al uit hij dat soms op rare manieren.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:10:02 #95
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135477769
Nee, DAT begrijp ik, maar is dat een moord waard, en met zoveel getuigen (MI6), en staat Watson als dokter ook wel achter zo'n daad.

Ik snap dat men in het echte leven om minder iemand vermoord, maar zelfs in films/series is het nogal apart wanneer de hoofdpersoon om zo'n kleinzielige reden iemand door zijn kop schiet.
pi_135477886
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:10 schreef Yi-Long het volgende:
Nee, DAT begrijp ik, maar is dat een moord waard, en met zoveel getuigen (MI6), en staat Watson als dokter ook wel achter zo'n daad.

Ik snap dat men in het echte leven om minder iemand vermoord, maar zelfs in films/series is het nogal apart wanneer de hoofdpersoon om zo'n kleinzielige reden iemand door zijn kop schiet.
Nou, kleinzielig zou ik het niet willen noemen. Maar goed.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135477940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:06 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Hier trouwens mijn dozijn lijstje van actrices (zoals beloofd) die toch ook wel in aanmerking gekomen zouden zijn voor de rol van Mary Watson (als er een casting call was geweest):

1. Keeley Hawes
2. Maxine Peake
3. MyAnna Buring
4. Joanna Froggatt
5. Suranne Jones
6. Dervla Kirwan
7. Rachael Stirling
8. Lucy Punch
9. Anna Madeley
10. Emilia Fox
11. Christine Bottomley
12. Sienna Guillory

Als ze het meta hadden willen houden was optie 7 ook een mogelijkheid, Benny heeft al eens samen met haar geacteerd en hun beide moeders hebben dat ook gedaan in de jaren '60.

Zijn trouwens allemaal actrices geboren in de jaren 70 (om het realistisch te houden).
Zit eigenlijk geen een bij die ik de voorkeur zou geven. Verliezen het ten opzichte van de huidige Mary op het gebied van burgerlijk en normaal over kunnen komen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135478382
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:10 schreef Yi-Long het volgende:
Nee, DAT begrijp ik, maar is dat een moord waard, en met zoveel getuigen (MI6), en staat Watson als dokter ook wel achter zo'n daad.

Ik snap dat men in het echte leven om minder iemand vermoord, maar zelfs in films/series is het nogal apart wanneer de hoofdpersoon om zo'n kleinzielige reden iemand door zijn kop schiet.
Hij deed het voor de persoon die het meest voor hem betekent. Nou ja, niet alleen het meest belangrijke persoon. Volgens mij geeft Sherlock op dit moment nergens meer om, dan om Watson. Niet zijn speurwerk, niet zijn drugs, maar zijn beste vriend. Dus is het dan kleinzielig om de man te vermoorden die de grootste bedreiging vormt voor zijn geluk? Ik denk het niet. Zeker niet als je bedenkt dat Sherlock waarschijnlijk niet begrijpt waarom hij zoveel voor Watson voelt. Het is niet echt iets waar hij ervaring mee lijkt te hebben. :P

Dat was dan weer een belangrijk punt van de vorige aflevering ook. Dat betekent echter nog niet dat het hem uitmaakt of Watson erachter staat. Het lijkt mij een redelijk resultaatgericht persoon, die Sherlock.

En buiten dat, had Magnussen dus macht over Sherlock. Niet fijn. Als Magnussen iets van Sherlock had gewild, en daarbij met Mary dreigde, had Sherlock het gegeven.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:30:22 #99
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135478717
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:22 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Hij deed het voor de persoon die het meest voor hem betekent. Nou ja, niet alleen het meest belangrijke persoon. Volgens mij geeft Sherlock op dit moment nergens meer om, dan om Watson. Niet zijn speurwerk, niet zijn drugs, maar zijn beste vriend. Dus is het dan kleinzielig om de man te vermoorden die de grootste bedreiging vormt voor zijn geluk? Ik denk het niet. Zeker niet als je bedenkt dat Sherlock waarschijnlijk niet begrijpt waarom hij zoveel voor Watson voelt. Het is niet echt iets waar hij ervaring mee lijkt te hebben. :P

Dat was dan weer een belangrijk punt van de vorige aflevering ook. Dat betekent echter nog niet dat het hem uitmaakt of Watson erachter staat. Het lijkt mij een redelijk resultaatgericht persoon, die Sherlock.

En buiten dat, had Magnussen dus macht over Sherlock. Niet fijn. Als Magnussen iets van Sherlock had gewild, en daarbij met Mary dreigde, had Sherlock het gegeven.
Nee, zoals ik al aangaf, het was een gigantische lul dus ik kan begrijpen waarom je zo'n iemand zou willen afknallen, maar het blijft natuurlijk toch apart dat 'the good guy' dat doet bij iemand die feitelijk gezien niet ECHT doden of whatever op zijn geweten heeft...

Kijk, als ze mij bij de Mac een lauwe burger geven, of ik zie bij de V&D weer zo'n schoteltjessnol zitten bij de toiletten, dan voel ik al moordzucht opborrelen, dus wat dat betreft kan ik hem begrijpen, maar doorgaans gebeurt dat natuurlijk niet zo, in films, series, whatever..... :P

Sherlock is in de basis toch een 'good guy', en dan verwacht je niet dat hij iemand om zo'n reden al door zijn kop schiet. Ondanks zijn relatie met Watson en de vraag of hij zich onder druk zou laten zetten door chantage... (antwoord is 'nee', blijkbaar... :P )
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:36:31 #100
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_135479025
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nee, zoals ik al aangaf, het was een gigantische lul dus ik kan begrijpen waarom je zo'n iemand zou willen afknallen, maar het blijft natuurlijk toch apart dat 'the good guy' dat doet bij iemand die feitelijk gezien niet ECHT doden of whatever op zijn geweten heeft...

Kijk, als ze mij bij de Mac een lauwe burger geven, of ik zie bij de V&D weer zo'n schoteltjessnol zitten bij de toiletten, dan voel ik al moordzucht opborrelen, dus wat dat betreft kan ik hem begrijpen, maar doorgaans gebeurt dat natuurlijk niet zo, in films, series, whatever..... :P

Sherlock is in de basis toch een 'good guy', en dan verwacht je niet dat hij iemand om zo'n reden al door zijn kop schiet. Ondanks zijn relatie met Watson en de vraag of hij zich onder druk zou laten zetten door chantage... (antwoord is 'nee', blijkbaar... :P )
Ik vraag me af of dat antwoord ook 'nee' was als hij geen pistool had. ;)

Maar Sherlock heeft ook wel wat anti-held trekjes. De traditionele good guy zou niet iemand een romantische relatie inlokken, puur om bij haar baas in te breken. Of blij zijn als er mensen vermoord worden, want dan heeft hij wat te doen. ;)

Als Watson het gedaan had, zou ik meer verbaasd zijn.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:55 #101
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_135479138
Sherlock is niet de good guy, Sherlock is the great guy (Study in Pink). BaasBanaan legt het goed uit verder.

Overigens vraag ik me af waarom Sherlock wachtte tot Mycroft kwam opdagen voor hij CAM door zijn hoofd schoot. Hij was echt tijd aan het rekken, en pas toen de helicopter kwam, vroeg hij of er echt geen hardcopies waren... Dat is deliberate.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_135479293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:38 schreef wonderer het volgende:
Sherlock is niet de good guy, Sherlock is the great guy (Study in Pink). BaasBanaan legt het goed uit verder.

Overigens vraag ik me af waarom Sherlock wachtte tot Mycroft kwam opdagen voor hij CAM door zijn hoofd schoot. Hij was echt tijd aan het rekken, en pas toen de helicopter kwam, vroeg hij of er echt geen hardcopies waren... Dat is deliberate.
Ik denk dat hij er in eerste instantie op gokte dat een van Mycroft's mannen CAM zou doodschieten op het moment dat Mycroft doorkreeg dat er geen hard copies waren. Toen dat niet gebeurde deed hij het zelf. Een andere verklaring heb ik er ook niet voor.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:45:38 #103
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_135479439
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:38 schreef wonderer het volgende:
Sherlock is niet de good guy, Sherlock is the great guy (Study in Pink). BaasBanaan legt het goed uit verder.

Overigens vraag ik me af waarom Sherlock wachtte tot Mycroft kwam opdagen voor hij CAM door zijn hoofd schoot. Hij was echt tijd aan het rekken, en pas toen de helicopter kwam, vroeg hij of er echt geen hardcopies waren... Dat is deliberate.
Oeh, Lestrade had dat inderdaad mooi verwoord. :Y

"Sherlock Holmes is a great man, and some day, if we're very very lucky, he might even be a good one."

Wel een goede vraag over dat tijd rekken. Misschien om er geen twijfel over te laten bestaan dat hij, en niet John of Mary, geschoten hebben? Het was wel een kogel uit John's pistool.

Ik vraag me ook af of er, ondanks het gebrek aan hardcopies, nog een soort wraakplannen in actie komen door de dood van CAM. Misschien had hij wel wat instructies achtergelaten met voldoende info om een paar mensen in de problemen te brengen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:50:09 #104
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_135479629
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat hij er in eerste instantie op gokte dat een van Mycroft's mannen CAM zou doodschieten op het moment dat Mycroft doorkreeg dat er geen hard copies waren. Toen dat niet gebeurde deed hij het zelf. Een andere verklaring heb ik er ook niet voor.
Ik was hier sowieso al van overtuigd, dat Mycroft de verrassende speler zou zijn. Hij bleef roepen dat Sherlock en Watson bij Magnussen weg moesten lopen. Ik had eigenlijk verwacht dat hij dit roep, omdat ze Magnussen daarna overhoop zouden schieten. Net als dat Sherlock via Watson via Mary een probleem had met Magnussen, had Mycroft dit via Sherlock via Watson via Mary. Daarnaast probeerde Mycroft toch vol te houden dat hij belangrijker was van Magnussen, ondanks dat ik die niet geloofwaardig vond. Maar toen hij met z'n troepen aankwam, dacht ik toch even "Misschien sprak hij de waarheid, en was Magnussen juist handig voor Mycroft. En nu Sherlock erbij betrokken is, wegen de nadelen van Magnussen zwaarder dan de voordelen".
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:53:58 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_135479742
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:45 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]
Wel een goede vraag over dat tijd rekken. Misschien om er geen twijfel over te laten bestaan dat hij, en niet John of Mary, geschoten hebben? Het was wel een kogel uit John's pistool.

Denk dat dit goed kan, ja.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_135480376
"You know what I did to the other one" - Mycroft

Daarmee zegt hij dat er een 3de broer is. Zat dat in serie 1 of 2?

Verder, over Moriaty, gingen die in de boeken niet tegelijk dood (hij en Sherlock) en kwamen ze niet allebei weer tot leven?
  Redactie Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 15:17:31 #107
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135480621
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:10 schreef stbabylon het volgende:
"You know what I did to the other one" - Mycroft

Daarmee zegt hij dat er een 3de broer is. Zat dat in serie 1 of 2?

Verder, over Moriaty, gingen die in de boeken niet tegelijk dood (hij en Sherlock) en kwamen ze niet allebei weer tot leven?
Nee volgensmij spreekt Mycroft hier voor het eerst over de andere broer.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_135480655
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:17 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee volgensmij spreekt Moriarty hier voor het eerst over de andere broer.
Mycroft :)

Maar dat vind ik dan wel boeiend, wat heeft hij daarmee gedaan :9
  Redactie Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 15:18:49 #109
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135480664
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:18 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Mycroft :)

Maar dat vind ik dan wel boeiend, wat heeft hij daarmee gedaan :9
Ja Mike ja. Dat bedoelde ik ook :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 14 januari 2014 @ 16:02:33 #110
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_135482081
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:10 schreef stbabylon het volgende:
"You know what I did to the other one" - Mycroft

Daarmee zegt hij dat er een 3de broer is. Zat dat in serie 1 of 2?

Verder, over Moriaty, gingen die in de boeken niet tegelijk dood (hij en Sherlock) en kwamen ze niet allebei weer tot leven?
Nee, in de originele boeken bleef hij dood.

Er zijn later wel boeken door andere auteurs geschreven waarin de rol van Moriarty werd over genomen door een broer.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135482368
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:38 schreef wonderer het volgende:
Sherlock is niet de good guy, Sherlock is the great guy (Study in Pink). BaasBanaan legt het goed uit verder.

Overigens vraag ik me af waarom Sherlock wachtte tot Mycroft kwam opdagen voor hij CAM door zijn hoofd schoot. Hij was echt tijd aan het rekken, en pas toen de helicopter kwam, vroeg hij of er echt geen hardcopies waren... Dat is deliberate.
Volgens mij wachtte hij dus op die helicopter. Om getuigen te hebben dat er geen hardcopies waren. En wschlk ook om duidelijk te maken dat hij CAM doodschoot, en dat Watson daar geen deel aan had.
pi_135482565
Andere vraag: waarom moest Mary Sherlock zo goed als doodschieten?
Dat hij het overleefde kwam alleen doordat hij juist viel en dat de ambulance op tijd was. Kon je nauwelijks echt op rekenen.

Waarom kon ze hem niet gewoon neerslaan of op minder riskante plaats verwonden??
pi_135485017
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:18 schreef novel het volgende:
Andere vraag: waarom moest Mary Sherlock zo goed als doodschieten?
Dat hij het overleefde kwam alleen doordat hij juist viel en dat de ambulance op tijd was. Kon je nauwelijks echt op rekenen.

Waarom kon ze hem niet gewoon neerslaan of op minder riskante plaats verwonden??
Zodat we hele hippe Mind Palace scènes konden krijgen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:37:44 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135485509
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 16:18 schreef novel het volgende:
Andere vraag: waarom moest Mary Sherlock zo goed als doodschieten?
Dat hij het overleefde kwam alleen doordat hij juist viel en dat de ambulance op tijd was. Kon je nauwelijks echt op rekenen.

Waarom kon ze hem niet gewoon neerslaan of op minder riskante plaats verwonden??
dat moest van CAM, doodschieten dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 januari 2014 @ 18:37:37 #115
356449 StefanW
It's all about the game..
pi_135487388
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:24 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Zodat we hele hippe Mind Palace scènes konden krijgen.
_O-
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:39:32 #116
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_135500915
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nee, zoals ik al aangaf, het was een gigantische lul dus ik kan begrijpen waarom je zo'n iemand zou willen afknallen, maar het blijft natuurlijk toch apart dat 'the good guy' dat doet bij iemand die feitelijk gezien niet ECHT doden of whatever op zijn geweten heeft...

Kijk, als ze mij bij de Mac een lauwe burger geven, of ik zie bij de V&D weer zo'n schoteltjessnol zitten bij de toiletten, dan voel ik al moordzucht opborrelen, dus wat dat betreft kan ik hem begrijpen, maar doorgaans gebeurt dat natuurlijk niet zo, in films, series, whatever..... :P

Sherlock is in de basis toch een 'good guy', en dan verwacht je niet dat hij iemand om zo'n reden al door zijn kop schiet. Ondanks zijn relatie met Watson en de vraag of hij zich onder druk zou laten zetten door chantage... (antwoord is 'nee', blijkbaar... :P )
Je moet niet vergeten dat Sherlock een hoog-functionerende sociopaat is. Dat zegt hij zelfs zelf nog vlak voor hij CAM neerkalt. Dat dat het gene is waarmee CAM geen rekening mee heeft gehouden. Zijn gedrag is dus idd niet helemaal normaal.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 23:59:40 #117
2651 svann
night-hawk
pi_135505685
CAM geen moordenaar?
Zou hij dan echt John uit die brandstapel hebben laten halen?
Nah.
Iemand die zo geniet van andermans wanhoop (en zijn schier onbeperkte macht over hen) echt niet.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:21:03 #118
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135506515
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:59 schreef svann het volgende:
CAM geen moordenaar?
Zou hij dan echt John uit die brandstapel hebben laten halen?
Nah.
Iemand die zo geniet van andermans wanhoop (en zijn schier onbeperkte macht over hen) echt niet.
In deel 1 zagen we op het eind CAM naar de beelden van die brandstapel kijken op een beamer, als dat in z'n mindpalace was dan had ie fysiek aanwezig moeten zijn bij die brandstapel, anders had ie geen file van de beelden.
pi_135506728
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 23:59 schreef svann het volgende:
CAM geen moordenaar?
Zou hij dan echt John uit die brandstapel hebben laten halen?
Nah.
Iemand die zo geniet van andermans wanhoop (en zijn schier onbeperkte macht over hen) echt niet.
Tuurlijk wel. Door John had hij macht over Sherlock. Zonder John zou hij wel macht hebben over Mary maar niet over Sherlock.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:59:19 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_135507518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

In deel 1 zagen we op het eind CAM naar de beelden van die brandstapel kijken op een beamer, als dat in z'n mindpalace was dan had ie fysiek aanwezig moeten zijn bij die brandstapel, anders had ie geen file van de beelden.
En het was niet zijn mind palace want John en Sherlock konden het ook zien.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 januari 2014 @ 01:12:06 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135507730
CAM heeft nog gezegd dat er in uiterste gevallen wel hard bewijs zou zijn , dacht ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 januari 2014 @ 01:29:16 #122
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_135508013
Overigens zou het, als er wel overal hard copies van waren, een herhaling zijn van het gedoe met die telefoon van The Woman, bedenk ik net.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2014 @ 02:10:21 #123
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135508293
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:37 schreef Re het volgende:

[..]

dat moest van CAM, doodschieten dus
Neehoor, ze schoot omdat watson haar anders zou verraden
  woensdag 15 januari 2014 @ 08:12:51 #124
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_135509202
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

In deel 1 zagen we op het eind CAM naar de beelden van die brandstapel kijken op een beamer, als dat in z'n mindpalace was dan had ie fysiek aanwezig moeten zijn bij die brandstapel, anders had ie geen file van de beelden.
Bij de liefdesbrieven was hij ook niet aanwezig. Ik trok de conclusie dat hij alles wat hij zag / las opsloeg in zijn mindpalace.

Overigens, is dat een normale term of zo :P eerst heeft alleen sherlock er 1 dan heeft CAM er ook een en kent hij zelfs het juiste woord.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_135509241
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 08:12 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Bij de liefdesbrieven was hij ook niet aanwezig. Ik trok de conclusie dat hij alles wat hij zag / las opsloeg in zijn mindpalace.

Overigens, is dat een normale term of zo :P eerst heeft alleen sherlock er 1 dan heeft CAM er ook een en kent hij zelfs het juiste woord.
nee. de meest gebruikte term is Memory Palace. Is een echt techniek om dingen te onthouden
http://www.wikihow.com/Build-a-Memory-Palace
pi_135512890
Er komt een vierde seizoen *O*

Misschien kerstaflevering Sherlock
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_135513562
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 08:18 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

nee. de meest gebruikte term is Memory Palace. Is een echt techniek om dingen te onthouden
http://www.wikihow.com/Build-a-Memory-Palace
Werkt echt super goed die techniek, maar ik vergeet steeds om er aan te werken als ik informatie wil opslaan. :P

Ik had vorig jaar toen ik 'Hounds of Baskerville' keek, eerste aflevering waar een memory palace aan de orde kwam, zelf een memory palace gemaakt en daar een stuk of wat dingen in gezet.
Toen seizoen 3 van Sherlock begon dacht ik van; hee, lol. Ik heb ook nog een memory palace, eens even kijken wat daar in staat, en dan weet je die dingen gewoon nog gewoon na een jaar. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_135513966
Als Sherlock 'human' is, is het alleen plausibel dat hij denkend aan Magnussen naast Janine kan liggen - die waarschijnlijk van alles probeert om hem te verleiden - als hij af en toe logeert bij Molly!
Dat zou mooi zijn, dat weten wij gewoon niet maar het kan best het geval zijn. Het is supergeheim zodat hij niet te blackmailen is op dit punt. En zelfs als Molly het vertelt is er niemand die het gelooft.
pi_135514434
Verder denk ik dat Mary behoorlijk geschift is met het bijna vermoorden van Sherlock, en Sherlock is ook tot die conclusie gekomen maar wil John beschermen. John neemt alles aan wat Sherlock zegt, helemaal sinds de vorige aflevering, omdat hij weet dat Sherlock in alles zijn meerdere is. Sherlock krijgt het dus weer koek en ei tussen John en Mary, maar ondertussen blijft hij Mary heel goed in de gaten houden omdat ze krankzinnig is. Wat ook de overdreven mimiek van Mary verklaart tijdens de bruiloft, waar ik me aan stoorde maar wat dus een reden heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Loekie1 op 15-01-2014 12:26:19 ]
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:07:02 #130
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_135516535
De laatste aflevering was van een ouderwets hoog niveau. De mind palace scene nadat Sherlock neergeschoten is vond ik cinematografisch gezien echt ongelofelijk goed. Op zulke momenten maakt het hoe/wat/waarom even niet meer uit. Alleen de allerbeste series hebben zulke momenten.

Iedereen die nog steeds een beetje negatief is, is dat denk ik omdat de eerste twee afleveringen (en dan met name de slapstick tweede) wat tegenvielen. Als aflevering 2 gewoon top geweest zou zijn zou niemand klagen over dit seizoen denk ik.

Sherlock is altijd wel humoristisch, maar in aflevering 2 werd het gewoon té erg gewoon. Al doe joligheid. Too much. Sherlock hoort een beetje duister en donker te zijn, met duistere figuren als CAM en Moriarty.
2000 light years from home
pi_135519708
Vond eigenlijk alle drie de aflevering gewoon erg goed
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:36:52 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135519808
dit seizoen ging geheel over de humanisatie van Sherlock en hoe hem dat uiteindelijk bijna de das omdeed bij CAM
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_135521327
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:07 schreef Merkie het volgende:
De laatste aflevering was van een ouderwets hoog niveau. De mind palace scene nadat Sherlock neergeschoten is vond ik cinematografisch gezien echt ongelofelijk goed. Op zulke momenten maakt het hoe/wat/waarom even niet meer uit. Alleen de allerbeste series hebben zulke momenten.

Iedereen die nog steeds een beetje negatief is, is dat denk ik omdat de eerste twee afleveringen (en dan met name de slapstick tweede) wat tegenvielen. Als aflevering 2 gewoon top geweest zou zijn zou niemand klagen over dit seizoen denk ik.

Sherlock is altijd wel humoristisch, maar in aflevering 2 werd het gewoon té erg gewoon. Al doe joligheid. Too much. Sherlock hoort een beetje duister en donker te zijn, met duistere figuren als CAM en Moriarty.

Ik vond aflevering 1 het minst goed en volgens mij waren hier nóg wel een paar mensen met die mening.

Ik weet niet goed of ik dit seizoen nou echt slechter vond, het was vooral (opeens) anders en het vroeg wat meer "inspanning" van mij als kijker vond ik.

Seizoen 1 en 2 waren stukken rustiger qua sfeer, wat ik zelf prettiger kijken vond. Een aflevering één keer kijken was ook echt genoeg. De kwaliteit was stabiel, over de hele linie gewoon goede kwaliteit. Sommige afleveringen waren wel iets beter/vermakelijker dan andere, maar nergens voelde ik echt teleurstelling.

Seizoen 3 was veel drukker en chaotischer, wat ik zelf echt veel minder ontspannend kijken vond. (Ja, ik word oud vrees ik :P). Een tweede keer kijken om echt álles goed te hebben kunnen volgen lijkt nu bijna een must, maar daar heb ik niet altijd tijd voor en/of zin in (aangezien je voor het grootste gedeelte toch wel gewoon tweemaal hetzelfde aan het kijken bent). Voor het eerst waren er dingen die ik toch echt wel (te) teleurstellend/ongeloofwaardig/over the top vond. Daar staat tegenover dat ik meer heb kunnen lachen én dat sommige dingen juist weer heel erg spectaculair/geniaal waren. Béter nog dan in de eerste seizoenen.

Conclusie:
Seizoen 1 en 2: Constante, behoorlijke goede, kwaliteit. Rustig tempo.
Seizoen 3: Veel "highs", maar ook "lows". Druk en chaotisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 15-01-2014 15:23:36 ]
Tails tell tales
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:19:26 #134
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_135521449
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:38 schreef wonderer het volgende:
Sherlock is niet de good guy, Sherlock is the great guy (Study in Pink). BaasBanaan legt het goed uit verder.

Overigens vraag ik me af waarom Sherlock wachtte tot Mycroft kwam opdagen voor hij CAM door zijn hoofd schoot. Hij was echt tijd aan het rekken, en pas toen de helicopter kwam, vroeg hij of er echt geen hardcopies waren... Dat is deliberate.
Wat betekent deliberate? Komt dat van delibereren? (opnieuw onvrij maken).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:21:19 #135
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_135521508
* eleganza komt er na 2,5 jaar achter dat er een Sherlock topic op Fok! is :') |:(

Anyway. Hiiii! Bring on them conspiracy theories! :D
Koekje d'r bij?
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:22:04 #136
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135521537
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 08:12 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Bij de liefdesbrieven was hij ook niet aanwezig. Ik trok de conclusie dat hij alles wat hij zag / las opsloeg in zijn mindpalace.

Overigens, is dat een normale term of zo :P eerst heeft alleen sherlock er 1 dan heeft CAM er ook een en kent hij zelfs het juiste woord.
Mind Palace wordt ook regematig als term gebruit in de serie The Mentalist, alleen zie je er verder geen visuele beelden bij zoals bij Sherlock en CAM.
In The Mentalist wordt er ook regelmatig een korte uitleg aan mensen gegeven om uit te leggen hoe het werkt.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:23:17 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_135521585
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat betekent deliberate? Komt dat van delibereren? (opnieuw onvrij maken).
Expres, niet per toeval. Sorry.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:25:01 #138
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_135521661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Expres, niet per toeval. Sorry.
Je bedoelt met opzet?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:25:29 #139
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_135521681
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je bedoelt met opzet?
Gefeliciteerd, je kan synoniemen van Nederlandse woorden bedenken.
2000 light years from home
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:25:37 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_135521688
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je bedoelt met opzet?
Ja, dat is ook een synoniem ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:50:29 #141
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_135522584
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 01:12 schreef Re het volgende:
CAM heeft nog gezegd dat er in uiterste gevallen wel hard bewijs zou zijn , dacht ik
Nee, hij zei juist dat er geen bewijs nodig was, aangezien hij eigenaar was van een krant. Als je kan bepalen wat een krant publiceert, heb je geen bewijs nodig. Dat was een beetje het idee.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:57:31 #142
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_135522865
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:07 schreef Merkie het volgende:
De laatste aflevering was van een ouderwets hoog niveau. De mind palace scene nadat Sherlock neergeschoten is vond ik cinematografisch gezien echt ongelofelijk goed. Op zulke momenten maakt het hoe/wat/waarom even niet meer uit. Alleen de allerbeste series hebben zulke momenten.

Iedereen die nog steeds een beetje negatief is, is dat denk ik omdat de eerste twee afleveringen (en dan met name de slapstick tweede) wat tegenvielen. Als aflevering 2 gewoon top geweest zou zijn zou niemand klagen over dit seizoen denk ik.

Sherlock is altijd wel humoristisch, maar in aflevering 2 werd het gewoon té erg gewoon. Al doe joligheid. Too much. Sherlock hoort een beetje duister en donker te zijn, met duistere figuren als CAM en Moriarty.

Voor mij was de derde aflevering juist beter, vanwege de tweede aflevering. Daardoor hechte ik veel meer waarde aan de gevoelens van Watson.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:25:59 #143
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135523854
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:50 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Nee, hij zei juist dat er geen bewijs nodig was, aangezien hij eigenaar was van een krant. Als je kan bepalen wat een krant publiceert, heb je geen bewijs nodig. Dat was een beetje het idee.
op een gegeven moment zegt hij dit:

quote:
01:17:22,847 --> 01:17:27,046
W: So there are no documents, you don't
actually have anything here?

1220
01:17:27,047 --> 01:17:28,846
CAM: Oh, sometimes
I send out for something,

1221
01:17:28,847 --> 01:17:32,566
CAM: if I really need it,
but mostly I just remember it all.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:26:44 #144
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135523882
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:50 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Nee, hij zei juist dat er geen bewijs nodig was, aangezien hij eigenaar was van een krant. Als je kan bepalen wat een krant publiceert, heb je geen bewijs nodig. Dat was een beetje het idee.
Dat zei Magnussen inderdaad.

Alleen.. is ie dan niet héél erg makkelijk aan te klagen wegens smaad?
Als het bewijs verder alleen in z'n hoofd zit dan lijkt het me dat je een rectificatie, scahdevergoeding en verder publicatieverbod kan afdwingen via de rechter.
En als bekend wordt gemaakt dat Magnussen het bewijs alleen in z'n hoofd heeft zitten dan kan de afgeperste persoon naar de politie gaan en aangifte doen van afpersing.
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:40:00 #145
2651 svann
night-hawk
pi_135524290
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:26 schreef SiGNe het volgende:

Dat zei Magnussen inderdaad.

Alleen.. is ie dan niet héél erg makkelijk aan te klagen wegens smaad?
Als het bewijs verder alleen in z'n hoofd zit dan lijkt het me dat je een rectificatie, scahdevergoeding en verder publicatieverbod kan afdwingen via de rechter.
En als bekend wordt gemaakt dat Magnussen het bewijs alleen in z'n hoofd heeft zitten dan kan de afgeperste persoon naar de politie gaan en aangifte doen van afpersing.
Herinner je even die dame die hij likte.
Hij zei dat hij foto's had van de affaire van haar echtgenoot. Dat was genoeg.
Hij zou kunnen zorgen dat 'iemand' die zou publiceren.
Maar misschien bestonden die niet eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door svann op 15-01-2014 16:45:23 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:45:42 #146
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135524541
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:40 schreef svann het volgende:

[..]

Herinner je even die dame die hij likte.
Hij zei dat hij foto's had van de affaire van haar echtgenoot.
Dat was genoeg. Hij zou kunnen zorgen dat 'iemand' die zou publiceren.
Had ie die foto's ook echt?
Die vrouw dacht van wel en was dus bang maar Sherlock kwam erachter dat er helemaal geen foto's waren.. alleen pressure points.

In eerste instantie was het bang maken genoeg maar als Sherlock zou bekend makend at er helemaal niets is om bang van te zijn dan heeft Magnussen ook geen pressure points meer.
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:10:51 #147
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_135525483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat zei Magnussen inderdaad.

Alleen.. is ie dan niet héél erg makkelijk aan te klagen wegens smaad?
Als het bewijs verder alleen in z'n hoofd zit dan lijkt het me dat je een rectificatie, scahdevergoeding en verder publicatieverbod kan afdwingen via de rechter.
En als bekend wordt gemaakt dat Magnussen het bewijs alleen in z'n hoofd heeft zitten dan kan de afgeperste persoon naar de politie gaan en aangifte doen van afpersing.
Moet het OM en de rechter wel genoeg lef hebben om Magnussen aan te pakken. ;)

quote:
3s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:25 schreef Re het volgende:

[..]

op een gegeven moment zegt hij dit:

[..]

Hmmm... interessant. Dat kan waarschijnlijk op heel veel manieren uitgelegd worden. Het scheelt wel dat hij natuurlijk weet waar hij dingen moet zoeken, wanneer hij ze nodig heeft.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135525766
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:45 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Had ie die foto's ook echt?
Die vrouw dacht van wel en was dus bang maar Sherlock kwam erachter dat er helemaal geen foto's waren.. alleen pressure points.

In eerste instantie was het bang maken genoeg maar als Sherlock zou bekend makend at er helemaal niets is om bang van te zijn dan heeft Magnussen ook geen pressure points meer.
Maar zo als CAM al zei: "als ik (fysieke) stukken echt nodig heb, verkrijg ik ze wel"
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:20:44 #149
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_135525806
Het bewijs bestond natuurlijk wel echt. Anders had hij het ook nooit kunnen herinneren in zijn Mind Palace. Wat hij gebruikte om alles te herinneren, niet om dingen te verzinnen ter plekke. Alleen zat alles niet centraal opgeborgen in dat huis van hem, zoals Sherlock dacht.
Zo had CAM die foto's wel bij zich toen hij in Sherlocks kamer een kleine boodschap moest doen. (Tenzij dat een envelopje nep was, maar dat geloof ik niet).
Als er geen echt bewijs was, dan was er ook geen reden voor Sherlock om geintimideerd te zijn door hem.
Met die vrouw die hij likte, werd duidelijk hoe CAM elk onderzoek naar hem naar zijn hand zet en juridisch de das altijd zal ontspringen.
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:22:40 #150
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135525877
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar zo als CAM al zei: "als ik (fysieke) stukken echt nodig heb, verkrijg ik ze wel"
Ja maar hij heeft ze kennelijk nog niet maar weet dat het bewijs te vinden is.
De pressure points zijn dus ook wel echt.
Dat stukje dat Re quote'te (quotte?) verduidelijkt wel een hoop.
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:23:21 #151
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_135525902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:26 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En als bekend wordt gemaakt dat Magnussen het bewijs alleen in z'n hoofd heeft zitten dan kan de afgeperste persoon naar de politie gaan en aangifte doen van afpersing.
Dat kan ook als het bewijs echt bestaat. Dat is heel het principe van afpersing. Dat de afperser erop rekent dat het gene erg genoeg is voor de afgeperste, dat die geen hulp durft te zoeken omdat dan datgene naar buiten komt.
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:25:36 #152
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_135525997
Punt van dat het bewijs niet in CAM's huis was, dan ook niet dan er geen bewijs was. Maar dat het niet in dat huis was, waardoor Sherlocks plan om CAM in de val te lokken/het bewijs te vernietigen was mislukt
pi_135543180
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 11:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Werkt echt super goed die techniek, maar ik vergeet steeds om er aan te werken als ik informatie wil opslaan. :P

Ik had vorig jaar toen ik 'Hounds of Baskerville' keek, eerste aflevering waar een memory palace aan de orde kwam, zelf een memory palace gemaakt en daar een stuk of wat dingen in gezet.
Toen seizoen 3 van Sherlock begon dacht ik van; hee, lol. Ik heb ook nog een memory palace, eens even kijken wat daar in staat, en dan weet je die dingen gewoon nog gewoon na een jaar. :D
Ik moet ook eens een keer proberen.

Het probleem is: het kost tijd om dingen in een plek te zetten van je memory palace? En op te halen? Dus zo snel als sherlock het kan doen, kan alleen als zijn memory palace een search engine heeft :P
  woensdag 15 januari 2014 @ 23:04:52 #154
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_135543926
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:46 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik moet ook eens een keer proberen.

Het probleem is: het kost tijd om dingen in een plek te zetten van je memory palace? En op te halen? Dus zo snel als sherlock het kan doen, kan alleen als zijn memory palace een search engine heeft :P
High-functioning sociopath.
2000 light years from home
pi_135552272
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het bewijs bestond natuurlijk wel echt. Anders had hij het ook nooit kunnen herinneren in zijn Mind Palace. Wat hij gebruikte om alles te herinneren, niet om dingen te verzinnen ter plekke. Alleen zat alles niet centraal opgeborgen in dat huis van hem, zoals Sherlock dacht.
Zo had CAM die foto's wel bij zich toen hij in Sherlocks kamer een kleine boodschap moest doen. (Tenzij dat een envelopje nep was, maar dat geloof ik niet).
Als er geen echt bewijs was, dan was er ook geen reden voor Sherlock om geintimideerd te zijn door hem.
Met die vrouw die hij likte, werd duidelijk hoe CAM elk onderzoek naar hem naar zijn hand zet en juridisch de das altijd zal ontspringen.
Tuurlijk weet hij geheimen die echt bestaan, maar dat wil nog niet zeggen dat hij het bewijs ook daadwerkelijk in handen heeft.

Ik denk dat hij die enveloppen vooral bij zich had, om Sherlock te laten denken dat alles inderdaad fysiek bestond.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135552400
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 23:04 schreef Merkie het volgende:

[..]

High-functioning sociopath.
Ik hoop dat Andersen ooit nog een keer zijn research doet en daarop terugkomt. Uiteindelijk zijn het allebei incorrecte benamingen voor mensen met ASPD. Ik wil Sherlock wel eens geburnd zien worden door Andersen. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135552465
Maar even de 1080p web-dls geneerlaad voor het archief.

Als de serie ooit definitief is afgelopen schaf ik denk ik de serie op bluray aan.
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:30:52 #158
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_135552526
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:46 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik moet ook eens een keer proberen.

Het probleem is: het kost tijd om dingen in een plek te zetten van je memory palace? En op te halen? Dus zo snel als sherlock het kan doen, kan alleen als zijn memory palace een search engine heeft :P
Ik heb t een keer gebruikt toen ik moest studeren voor een vrij sterk stamp-tentamen, en de grap is, ik kan er nog steeds bij, terwijl ik voor alle andere tentamens alles vergeten ben. En ik ben een enorm slechte tentamenstamper :') Kostte me een week om te ontwerpen en die informatie er in te zetten :+ Dus echt lang hoeft het niet te duren, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak je terug komt, en hoeveel informatie je er in wil zetten .
Koekje d'r bij?
  Redactie Sport donderdag 16 januari 2014 @ 10:35:03 #159
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135552641
Dat memory palace werkt dus echt? Kan me dat haast niet voorstellen :o Wel zin om het te proberen, heb 3 februari een tentamen. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:41:40 #160
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_135552842
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:35 schreef DeLuna het volgende:
Dat memory palace werkt dus echt? Kan me dat haast niet voorstellen :o Wel zin om het te proberen, heb 3 februari een tentamen. :P
Ik heb iig dit gebruikt, voor mij BIZAR behulpzaam. Ik heb er echt maar een week in gestoken en ik weet het nog steeds. Is inmiddels twee jaar geleden dat ik dat gedaan heb, en ik heb geen drol meer aan het vak (gespreksanalyse) maar ik kan je nog zonder problemen vertellen wat de volgorde is van een gesprek in de rechtzaal of bij de dokter :') Vrij nutteloze info voor nu, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik 't tentamen gehaald heb met minimale inspanning (had een 5,5, zo'n beetje de helft gelezen/in mn mind palace gezet) :9

http://anotherboywholived(...)your-own-mind-palace
Koekje d'r bij?
  Redactie Sport donderdag 16 januari 2014 @ 11:17:14 #161
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135553846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:41 schreef eleganza het volgende:

[..]

Ik heb iig dit gebruikt, voor mij BIZAR behulpzaam. Ik heb er echt maar een week in gestoken en ik weet het nog steeds. Is inmiddels twee jaar geleden dat ik dat gedaan heb, en ik heb geen drol meer aan het vak (gespreksanalyse) maar ik kan je nog zonder problemen vertellen wat de volgorde is van een gesprek in de rechtzaal of bij de dokter :') Vrij nutteloze info voor nu, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik 't tentamen gehaald heb met minimale inspanning (had een 5,5, zo'n beetje de helft gelezen/in mn mind palace gezet) :9

http://anotherboywholived(...)your-own-mind-palace
Ik ga het ook eens proberen. Heb een tentamen over reuma, kanker en nog wat andere ziekten... Even kijken wat ik ervan kan maken. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_135554509
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:41 schreef eleganza het volgende:

[..]

Ik heb iig dit gebruikt, voor mij BIZAR behulpzaam. Ik heb er echt maar een week in gestoken en ik weet het nog steeds. Is inmiddels twee jaar geleden dat ik dat gedaan heb, en ik heb geen drol meer aan het vak (gespreksanalyse) maar ik kan je nog zonder problemen vertellen wat de volgorde is van een gesprek in de rechtzaal of bij de dokter :') Vrij nutteloze info voor nu, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik 't tentamen gehaald heb met minimale inspanning (had een 5,5, zo'n beetje de helft gelezen/in mn mind palace gezet) :9

http://anotherboywholived(...)your-own-mind-palace
ik vraag me af of je hele stukken tekst in de memory palace kan zetten. Je kan moeilijk een A4tje doorlezen en zeggen "ok. nu zet ik een kopie in de boekenkast van kamer 1".

Wat me daarbij weer verbaast is dat Sherlock geen fotografisch geheugen (eidedic memory) heeft, maar dus "simpelweg" met geheugentruukjes dingen onthoudt.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:42:36 #163
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_135554637
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:38 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

ik vraag me af of je hele stukken tekst in de memory palace kan zetten. Je kan moeilijk een A4tje doorlezen en zeggen "ok. nu zet ik een kopie in de boekenkast van kamer 1".

Wat me daarbij weer verbaast is dat Sherlock geen fotografisch geheugen (eidedic memory) heeft, maar dus "simpelweg" met geheugentruukjes dingen onthoudt.
Ik heb gewerkt met een boekenkast waar een bepaald boek in stond. In dat boek stonden aantekeningen (woorden) die stonden voor een bepaald begrip. Dat begrip hing weer samen met met een serie woorden die ik dan moest onthouden en daar maakte ik dan een extra tekeningetje voor.

Maar je kunt je hersenen tot op zekere hoogte tricken, maar fotografisch geheugen is zo zeldzaam, dan je jezelf blijkbaar op een andere manier wel dingen kunt laten onthouden die je anders niet had onthouden. Ons brein O+
Koekje d'r bij?
pi_135555168
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_135555505
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:42 schreef eleganza het volgende:

[..]

Ik heb gewerkt met een boekenkast waar een bepaald boek in stond. In dat boek stonden aantekeningen (woorden) die stonden voor een bepaald begrip. Dat begrip hing weer samen met met een serie woorden die ik dan moest onthouden en daar maakte ik dan een extra tekeningetje voor.

Maar je kunt je hersenen tot op zekere hoogte tricken, maar fotografisch geheugen is zo zeldzaam, dan je jezelf blijkbaar op een andere manier wel dingen kunt laten onthouden die je anders niet had onthouden. Ons brein O+
Dat is dus wel wat CAM deed. Een compleet archief opbouwen en de teksten letterlijk uit de archiefkast halen en voorlezen...
Maar een memory palace is dus bedoeld voor dingen die je echt doorgelezen hebt en begrijpt. Wat dus ook inhoudt dat CAM alle info heeft moeten lezen en opslaan... Dat kost op zich al zoveel tijd dat ie niet eens tijd kan hebben om Watson in het vuur te gooien...

Je leest een boek, begrijpt de tekst, maak een uittreksel en zet de uittreksel in jouw boekenkast. Dus hele gedeeltes quoten of een archiefmap inclusief foto's zoals CAM dat deed...
pi_135555715
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:08 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat is dus wel wat CAM deed. Een compleet archief opbouwen en de teksten letterlijk uit de archiefkast halen en voorlezen...
Maar een memory palace is dus bedoeld voor dingen die je echt doorgelezen hebt en begrijpt. Wat dus ook inhoudt dat CAM alle info heeft moeten lezen en opslaan... Dat kost op zich al zoveel tijd dat ie niet eens tijd kan hebben om Watson in het vuur te gooien...

Je leest een boek, begrijpt de tekst, maak een uittreksel en zet de uittreksel in jouw boekenkast. Dus hele gedeeltes quoten of een archiefmap inclusief foto's zoals CAM dat deed...
Wellicht combineert hij een fotografisch geheugen met een memory palace?
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135556738
Called it! Ze was een liar. Maar wel een stuk beter uitgevoerd als dat ik dacht.
Wel mooi hoe Watson haar koos juist omdat ze "gevaarlijk" is.
pi_135556795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:46 schreef outcast_within het volgende:
Called it! Ze was een liar.
You and everyone and their mother...
pi_135556829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:46 schreef outcast_within het volgende:
Called it! Ze was een liar. Maar wel een stuk beter uitgevoerd als dat ik dacht.
Wel mooi hoe Watson haar koos juist omdat ze "gevaarlijk" is.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:48 schreef lunapuella het volgende:

[..]

You and everyone and their mother...
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135556890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:48 schreef lunapuella het volgende:

[..]

You and everyone and their mother...
*O*

alleen jammer dat het broodbakken niet terug kwam :P
pi_135558119
Moriarty is dood. Dus of een impersonator of een tweelingbroer, inderdaad. Er zijn toch geen mensen die echt geloven dat hij nog leeft?
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:38:48 #172
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_135558378
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Moriarty is dood. Dus of een impersonator of een tweelingbroer, inderdaad. Er zijn toch geen mensen die echt geloven dat hij nog leeft?
Of fake suicide? Er is geen absoluut voor wat er op het dak is gebeurd, dus dat kan ook nog alle kanten uit. Of was Moriarty slechts een puppet?
Koekje d'r bij?
pi_135558694
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:38 schreef eleganza het volgende:

[..]

Of fake suicide? Er is geen absoluut voor wat er op het dak is gebeurd, dus dat kan ook nog alle kanten uit. Of was Moriarty slechts een puppet?
Hij stak een pistool in zijn mond en schoot. Dat is zelfs met losse flodders nog dodelijk. ;)
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135558774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:38 schreef eleganza het volgende:

[..]

Of fake suicide? Er is geen absoluut voor wat er op het dak is gebeurd, dus dat kan ook nog alle kanten uit. Of was Moriarty slechts een puppet?
Hoe fake je dat je je eigen hersenen aan gort schiet? Nee, Sherlock stond zo dichtbij... Moriarty moet wel dood zijn.
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:52:09 #175
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_135558834
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:48 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Hij stak een pistool in zijn mond en schoot. Dat is zelfs met losse flodders nog dodelijk. ;)
Dat is wat we DACHTEN dat we zagen. Je zag het niet gebeuren :9 Dat is de kracht van deze serie, omdat je dingen niet ziet vul je ze zelf in (denk ook aan A Study in Pink) waar trivia essentieel bleek. Maar Ik wacht nog even met het afstruinen van tumblr voor alle conspiracies, want het wordt weer leuk :D
Koekje d'r bij?
pi_135558926
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:52 schreef eleganza het volgende:

[..]

Dat is wat we DACHTEN dat we zagen. Je zag het niet gebeuren :9 Dat is de kracht van deze serie, omdat je dingen niet ziet vul je ze zelf in (denk ook aan A Study in Pink) waar trivia essentieel bleek. Maar Ik wacht nog even met het afstruinen van tumblr voor alle conspiracies, want het wordt weer leuk :D
Het zou kunnen dat het ontbrekende pistool geen productiefoutje was, maar opzettelijk.

Al hoop ik dan wel dat het dit keer wel uitgelegd wordt. Met de val van Sherlock vond ik het mysterieus houden nog grappig, met het mysterieus worden van Mary's vuile geheim vond ik het al irritanter. Dat moeten ze niet drie keer zo kort achter elkaar doen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135558999
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Moriarty is dood. Dus of een impersonator of een tweelingbroer, inderdaad. Er zijn toch geen mensen die echt geloven dat hij nog leeft?
"There were 32 possibilities.."

Maar ik denk ook meer een imposter of een broer (in de Doyle-verhalen had Moriarty ook een broer)
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:57:42 #178
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135559051
in de boeken heeft moriarty idd een tweelingbroer, vertaalt naar de huidige toekomstmogelijkheden denk ik dat we met een virtuele badass te maken gaan krijgen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_135559091
quote:
Continuity When Moriarty shoots himself, his gun is in his left hand. Right after the shot, as he falls to the ground, his hand is empty. When you see him next, lying down dead, the gun is back in his hand.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135560092
quote:
3s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:57 schreef Re het volgende:
in de boeken heeft moriarty idd een tweelingbroer, vertaalt naar de huidige toekomstmogelijkheden denk ik dat we met een virtuele badass te maken gaan krijgen
Of een tweelingzus.

Op reddit zijn er mensen die geloven dat dit Janine zou kunnen zijn, onder andere omdat ze allebei Iers zijn. Persoonlijk geloof ik dat niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:26:39 #181
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135560233
Redbeard is Moriarty!

:P
pi_135560438
Die op het dak zichzelf door de kop schoot kan ook een (suïcidale) kopie/broer/kloon zijn :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:23:28 #183
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135562127
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe fake je dat je je eigen hersenen aan gort schiet? Nee, Sherlock stond zo dichtbij... Moriarty moet wel dood zijn.
Ook met losse flodders blaast het expanderende gas je gehemelte open en hou je er dodelijke verwondingen aan over.
Geen exit wond maar je hersenen zijn redelijk pap daarna.
Dus die persoon op dat dak moet wel dood zijn gegaan.
pi_135564723
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:23 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ook met losse flodders blaast het expanderende gas je gehemelte open en hou je er dodelijke verwondingen aan over.
Geen exit wond maar je hersenen zijn redelijk pap daarna.
Dus die persoon op dat dak moet wel dood zijn gegaan.
Tenzij Sherlock meewerkt aan het faken ervan, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:26:06 #185
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135564999
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:32 schreef stbabylon het volgende:
Die op het dak zichzelf door de kop schoot kan ook een (suïcidale) kopie/broer/kloon zijn :)
Ik denk eerder dat het een 'pop' was voor de echte Moriarty. een 'gezicht' voor de buitenwereld, maar niet het ware gezicht van de echte Moriarty.
pi_135573066
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Of een tweelingzus.

Op reddit zijn er mensen die geloven dat dit Janine zou kunnen zijn, onder andere omdat ze allebei Iers zijn. Persoonlijk geloof ik dat niet.
Ze hebben er allebei een handje van de pers een en ander wijs te maken...

Nee, ik denk niet dat het Janine is. Maar een genderflip zou wel cool zijn!
pi_135594077
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:58 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Het zou niet eens de eerste keer zijn dat ogenschijnlijke continuïteitsfoutjes bij Moffat later meer blijken te betekenen...
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:12:00 #188
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_135594152
Wie zegt dat Moriarty een persoon is, misschien is het wel een groepering.
2000 light years from home
pi_135594642
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:12 schreef Merkie het volgende:
Wie zegt dat Moriarty een persoon is, misschien is het wel een groepering.
Dat verandert toch niks aan het feit of de persoon die zichzelf Moriarty noemde dood is?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:31:19 #190
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135594737
Na de credits zie je toch gewoon ook de persoon Miss me zeggen?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:58:23 #191
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_135595560
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat verandert toch niks aan het feit of de persoon die zichzelf Moriarty noemde dood is?
Dat klopt, maar dat zou wel kunnen verklaren waarom Moriarty terug is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:31 schreef HeatWave het volgende:
Na de credits zie je toch gewoon ook de persoon Miss me zeggen?
Ja, maar kan een video-opname zijn.
2000 light years from home
pi_135604741
De critici vinden het unaniem perfect, seizoen 3.
http://www.metacritic.com/tv/sherlock/season-3

93/100. En dat is knap.

Ik geef het een 9,4.

Enige jammere punt van het seizoen is dat de writers ons verneukt hebben, we zagen hem op stenen doodvallen, en opeens was er een kussen, wat wij niet zagen.

Verder is Sherlock fantastisch, echt fantastisch. Vandaar ook mijn obsessie met Sherlock Holmes.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135604926
Imdb (op dit moment):

Aflevering 1: 9,3
Aflevering 2: 9,1
Aflevering 3: 9,6
Tails tell tales
pi_135605100
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef Forbry het volgende:
Imdb (op dit moment):

Aflevering 1: 9,3
Aflevering 2: 9,1
Aflevering 3: 9,6
IMDb moet je niet echt naar kijken, vind ik. Ik kijk veel liever op metacritic.com
Dit zijn critics, die weten waar ze het over hebben, en ook hier heb je user scores die wat beter onderbouwd zijn naar mijn mening.
Op IMDb is het zo vaak dat als iemand iets redelijk leuk vind, hij het een 10 geeft, en als hij het een zesje vindt, geeft hij een 1 :') .

Metacritic.com _O_
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135607007
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:32 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

IMDb moet je niet echt naar kijken, vind ik. Ik kijk veel liever op metacritic.com
Dit zijn critics, die weten waar ze het over hebben, en ook hier heb je user scores die wat beter onderbouwd zijn naar mijn mening.
Op IMDb is het zo vaak dat als iemand iets redelijk leuk vind, hij het een 10 geeft, en als hij het een zesje vindt, geeft hij een 1 :') .

Metacritic.com _O_
Metacritic: "9,3 based on 9 Critics" (en van die 9 net zo goed veels te veel met 10-en).

In het algemeen vind ik ze beide wel o.k, maar doe mij nu toch echt maar Imdb (met duizenden stemmen per aflevering). :')

Bovendien, cijfers komen overeen, dus...

Forbry voting:

Aflevering 1: 7,5-8
Aflevering 2: 8,5-9 (na 2e keer kijken)
Aflevering 3: 8-8,5 (moet ik nog voor een 2e keer zien)

Ik ben er nog niet helemaal uit. In ieder geval "heel goed", maar niet de cijfers die ik bijvoorbeeld Spartacus of Breaking Bad gaf ;)
Tails tell tales
pi_135608796
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:32 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

IMDb moet je niet echt naar kijken, vind ik. Ik kijk veel liever op metacritic.com
Dit zijn critics, die weten waar ze het over hebben, en ook hier heb je user scores die wat beter onderbouwd zijn naar mijn mening.
Op IMDb is het zo vaak dat als iemand iets redelijk leuk vind, hij het een 10 geeft, en als hij het een zesje vindt, geeft hij een 1 :') .

Metacritic.com _O_
Wel, het cijfer op IMDB is dan ook niet zomaar een gemiddelde van alle gegeven cijfers. Het is een gewogen gemiddelde met een formule erachter. De formule geven ze niet maar de kans is groot dat ze rekening houden met de mensen die snel een 1 of een 10 geven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135609120
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 16:20 schreef Forbry het volgende:

[..]

Metacritic: "9,3 based on 9 Critics" (en van die 9 net zo goed veels te veel met 10-en).

In het algemeen vind ik ze beide wel o.k, maar doe mij nu toch echt maar Imdb (met duizenden stemmen per aflevering). :')

Bovendien, cijfers komen overeen, dus...

Forbry voting:

Aflevering 1: 7,5-8
Aflevering 2: 8,5-9 (na 2e keer kijken)
Aflevering 3: 8-8,5 (moet ik nog voor een 2e keer zien)

Ik ben er nog niet helemaal uit. In ieder geval "heel goed", maar niet de cijfers die ik bijvoorbeeld Spartacus of Breaking Bad gaf ;)
De eerste 4 seizoenen van Breaking Bad zitten helaas vol met clichés van net ontsnappen, en van die toevallige dingen die alleen in Amerikaanse series gebeuren. Voor de rest wel amuserend.
De Critics gingen overigens elk seizoen een paar punten hoger, dus ik kijk door :P

Dexter is ook gaaf.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wel, het cijfer op IMDB is dan ook niet zomaar een gemiddelde van alle gegeven cijfers. Het is een gewogen gemiddelde met een formule erachter. De formule geven ze niet maar de kans is groot dat ze rekening houden met de mensen die snel een 1 of een 10 geven.
Ah oke! Bedankt.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135610020
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 15:24 schreef SherlockHolmes het volgende:
De critici vinden het unaniem perfect, seizoen 3.
http://www.metacritic.com/tv/sherlock/season-3

93/100. En dat is knap.

Ik geef het een 9,4.

Enige jammere punt van het seizoen is dat de writers ons verneukt hebben, we zagen hem op stenen doodvallen, en opeens was er een kussen, wat wij niet zagen.

Verder is Sherlock fantastisch, echt fantastisch. Vandaar ook mijn obsessie met Sherlock Holmes.
Volgens mij hebben we de echte oplossing nog niet gehoord.
Er waren 13 scenario's , heb ik begrepen ???.
En volgens mij komen die allemaal op de een of andere manier langs, verwachtte ik. En de laatste zal het dan wel zijn.
Maar de tel houden was wat moeilijk (moet je die halve aanzet tot uitleg ook meetellen). En in de eerste aflevering waren er maar een paar. En zitten ze dan ook in de andere afleveringen met indirecte verwijzingen?
Nou ja, my two cents ...

Een tweede keer gekeken naar Vow heb ik trouwens nog niet. Van het weekend misschien.
pi_135610073
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:40 schreef novel het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we de echte oplossing nog niet gehoord.
Er waren 13 scenario's , heb ik begrepen ???.
En volgens mij komen die allemaal op de een of andere manier langs, verwachtte ik. En de laatste zal het dan wel zijn.
Maar de tel houden was wat moeilijk (moet je die halve aanzet tot uitleg ook meetellen). En in de eerste aflevering waren er maar een paar. En zitten ze dan ook in de andere afleveringen met indirecte verwijzingen?
Nou ja, my two cents ...

Een tweede keer gekeken naar Vow heb ik trouwens nog niet. Van het weekend misschien.
Nee, 13 scenarios toen hij op het dak stond. Toen Moriarty 'dood' ging volgens mij nog 2 of 3, die we hebben gezien.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135610433
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:41 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Nee, 13 scenarios toen hij op het dak stond. Toen Moriarty 'dood' ging volgens mij nog 2 of 3, die we hebben gezien.
Ja, maar die dood was helemaal niet voorzien zei Sherlock toch? Of bedoelde hij alleen de zelfmoord?
Zijn er daardoor dan wat bij gekomen?
Kan natuurlijk ook uiteindelijk een combinatie zijn ..

Zie je, daardoor durf ik nauwelijks weer te kijken. Wordt ik weer helemaal opgevreten, want er is altijd meer. :(
pi_135610443
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:54 schreef novel het volgende:

[..]

Ja, maar die dood was helemaal niet voorzien zei Sherlock toch? Of bedoelde hij zelfmoord?
Zijn er daardoor dan wat bij gekomen?
Kan natuurlijk ook uiteindelijk een combinatie zijn ..

Zie je, daardoor durf ik nauwelijks weer te kijken. Wordt ik weer helemaal opgevreten. :(
Dat is de kracht van Sherlock.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  vrijdag 17 januari 2014 @ 17:59:44 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135610529
Zag woensdag op BBC4 de herhaling van de timewatch docu over sherlock holmes, interessant om te zien hoe de acteurs er een eigen invulling aan geven en hoe ze voortborduren op andere acteurs, hoe het los komt van de boeken en dan weer teruggaat (de Grenada serie met Jeremy Brett) en er nu weer los van komt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135610531
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:55 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Dat is de kracht van Sherlock.
En dan ga je weer steeds terugspoelen en zoeken. .. Kost me klauwen aan tijd :o
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:02:41 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135610597
Voor de liefhebbers van kwaliteit kan ik de Grenada serie erg aanraden, complete dvd box met 2356 minuten kwaliteits tv voor 24 pond.
This 16 disc boxset contains the entire Sherlock series. Episodes include:

The Adventures of Sherlock Holmes :
A Scandal In Bohemia
The Dancing Men
The Naval Treaty
The Solitary Cyclist
A Crooked Man
The Speckled Band
The Blue Carbunkle
The Copper Beeches
The Greek Interpreter
The Norwood Builder
The Resident Patient
The Red Headed League
The Final Problem

The Return Of Sherlock Holmes:
The Empty House
The Priory School
The Second Strain
The Musgrove Ritual
The Abbey Grange
The Man with the Twisted Lip
The Six Napoleons
The Sign of Four
The Devil’s Foot
Silver Blaze
Wisteria Lodge
The Bruce Partington Plans
The Hound Of The Baskervilles

The Casebook Of Sherlock Holmes:
The Disappearance Of Lady Frances Carfax
The Problem of Thor Bridge
The Adventure of Shoscombe Old Place
The Boscombe Valley Mystery
The Illustrious Client
The Creeping Man
The Master Blackmailer
The Last Vampyre
The Eligible Bachelor

The Memoirs Of Sherlock Holmes:
The Three Gables
The Dying Detective
The Golden Pince-Nez
The Red Circle
The Mazarin Stone
The Cardboard Box
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135610653
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor de liefhebbers van kwaliteit kan ik de Grenada serie erg aanraden, complete dvd box met 2356 minuten kwaliteits tv voor 24 pond.
This 16 disc boxset contains the entire Sherlock series. Episodes include:

The Adventures of Sherlock Holmes :
A Scandal In Bohemia
The Dancing Men
The Naval Treaty
The Solitary Cyclist
A Crooked Man
The Speckled Band
The Blue Carbunkle
The Copper Beeches
The Greek Interpreter
The Norwood Builder
The Resident Patient
The Red Headed League
The Final Problem

The Return Of Sherlock Holmes:
The Empty House
The Priory School
The Second Strain
The Musgrove Ritual
The Abbey Grange
The Man with the Twisted Lip
The Six Napoleons
The Sign of Four
The Devil’s Foot
Silver Blaze
Wisteria Lodge
The Bruce Partington Plans
The Hound Of The Baskervilles

The Casebook Of Sherlock Holmes:
The Disappearance Of Lady Frances Carfax
The Problem of Thor Bridge
The Adventure of Shoscombe Old Place
The Boscombe Valley Mystery
The Illustrious Client
The Creeping Man
The Master Blackmailer
The Last Vampyre
The Eligible Bachelor

The Memoirs Of Sherlock Holmes:
The Three Gables
The Dying Detective
The Golden Pince-Nez
The Red Circle
The Mazarin Stone
The Cardboard Box
40 uur? OMG. Hou het maar even bij deze, veiligheidshalve....
pi_135610714
Ik heb rond de kerst wel een aflevering gezien op BBC van een andere Holmes. Was dat uit die grenada serie?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:10:05 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135610794
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:07 schreef novel het volgende:
Ik heb rond de kerst wel een aflevering gezien op BBC van een andere Holmes. Was dat uit die grenada serie?
Geen idee
Ik bedoel deze

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135610886
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee
Ik bedoel deze

[ afbeelding ]
Volgens mij was het dan een andere. Ben niet zeker..
Was niet slecht, maar in principe was dat Holmes zoals ik dat nooit zo interessant vond. En wat langdradig.
Ik was ook bijna niet aan deze begonnen. Maar dan had ik dus echt wat gemist!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 18:13:39 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135610894
De oude zwartwit film met basil rathbone zijn ook erg mooi om te zien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135611140
Volgens mij was dat kerstding langer dan een uur. En die Grenada serie lijken me max. 1 uur
Twijfel, want die Watson komt me wel bekend voor ...
pi_135611333
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:13 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

De eerste 4 seizoenen van Breaking Bad zitten helaas vol met clichés van net ontsnappen, en van die toevallige dingen die alleen in Amerikaanse series gebeuren. Voor de rest wel amuserend.
De Critics gingen overigens elk seizoen een paar punten hoger, dus ik kijk door :P

Dexter is ook gaaf.

[..]

Ah oke! Bedankt.
Ik vond van BB juist het eerste seizoen één van de betere :Y (maar de rest ook onwijs goed)
Tails tell tales
pi_135612707
Ik vrees dat ik Cumberbatch en Freeman (in hun rollen) te veel zal gaan missen in die oudere Sherlock-serie(s) :@
Tails tell tales
pi_135612796
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
De oude zwartwit film met basil rathbone zijn ook erg mooi om te zien
[ afbeelding ]
De 'echte' Holmes.
pi_135613226
Ik ben totaal niet op de hoogte eigenlijk, zit er in die oudere versies nou eigenlijk ook wel wat/veel humor enzo? Ik heb wel eens wát beelden gezien, daarin kwam Watson altijd een beetje als een te onderdanig, wat treurig geval over... :{
Tails tell tales
pi_135613676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:16 schreef Forbry het volgende:
Ik ben totaal niet op de hoogte eigenlijk, zit er in die oudere versies nou eigenlijk ook wel wat/veel humor enzo? Ik heb wel eens wát beelden gezien, daarin kwam Watson altijd een beetje als een te onderdanig, wat treurig geval over... :{
Dat is hij nu toch ook?
pi_135613696
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is hij nu toch ook?
Nee :)
Tails tell tales
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:30:35 #217
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_135613770
Beetje wel hoor :)
451 °F
pi_135613871
Mwah, een beetje misschien, maar echt niet op dezelfde manier...
Ik vind deze Watson heel tof, met die Watson had ik vooral medelijden.
Tails tell tales
pi_135614388
Ik heb ook het laatste computerspel van Sherlock gespeeld en daarin leken Sherlock en Watson qua uiterlijk nog het meest op deze?:

quote:
In dat spel vond ik Watson op zich wel sympathiek, maar tegelijkertijd ook ergerlijk onderdanig/sullig.
Tails tell tales
pi_135617249
Jullie snappen er allemaal niks van. Dit zijn de beste:

pi_135618855
Ik kan er niet tegen als in Sherlock remakes Sherlock de baas is die alles weet en Watson het debieltje dat er voor de vorm van het verhaal naasthuppeld.

Gelukkig heeft BBC dit niet.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135619594
In de Sherlock waar dit topic over gaat, heeft Watson een eigen karakter, wat het karakter van Sherlock ondersteunt, terwijl ik de indruk krijg bij de originelere uitvoeringen van Sherlock, Watson meer een echt "hulpje" is, zonder uitgesproken karakter.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 21:20:50 #223
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135619792
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:03 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik kan er niet tegen als in Sherlock remakes Sherlock de baas is die alles weet en Watson het debieltje dat er voor de vorm van het verhaal naasthuppeld.

Gelukkig heeft BBC dit niet.
Remakes?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:26:13 #224
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_135647571
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:13 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Zit eigenlijk geen een bij die ik de voorkeur zou geven. Verliezen het ten opzichte van de huidige Mary op het gebied van burgerlijk en normaal over kunnen komen.
Het zijn volgens mij actrices, dus het is de bedoeling dat ze meerdere soorten rollen kunnen spelen (en nummertjes 2,4,5,9 en 11 spelen bijna alleen maar burgerlijke en normale rollen).

En ik geloof ik ook niet dat er mensen zijn (in Nederland, duh!) die ook maar van de helft ooit gehoord heeft (en dan word het lastig oordelen) :')

Maar goed, het punt is dat er geen casting call is geweest voor de rol (en dan liegen dat ze haar altijd al voor de rol in gedachten hadden) . De actrice kende ik trouwens ook al, maar mijn voorkeur (qua acteer talent, ok er zitten ook geen echt lelijke vrouwen tussen) zou toch gaan naar iemand uit mijn lijstje. Word gewoon een beetje gek van hoe ze acteert.

Wel grappig dat blijkbaar op mijn lijstje allemaal glamour modellen staan (alleen al door Downton Abbey te kijken, zie je er al twee zeer gewoontjes uit zien :o ).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:36:34 #225
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_135647899
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:16 schreef Forbry het volgende:
Ik ben totaal niet op de hoogte eigenlijk, zit er in die oudere versies nou eigenlijk ook wel wat/veel humor enzo? Ik heb wel eens wát beelden gezien, daarin kwam Watson altijd een beetje als een te onderdanig, wat treurig geval over... :{
In the Rathbone films zit behoorlijk wat humor (vooral afkomstig van Watson en Holmes is ook veel meer een action man, zoals de huidige BBC versie dat ook bij flagen heeft).

In the Brett (Grenada) versie is het allemaal een stuk serieuzer.

Beide versies zou ik erg aanraden, ook al zijn ze beiden verwijdert (in stijl) van de huidige BBC versie (en ook van elkaar). Sommige mensen kunnen dat hebben, terwijl andere mensen juist meer van hetzelfde willen hebben (en als er een element ontbreekt of is toevoegd, dan hoeft het allemaal niet meer).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_135650327
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Het zijn volgens mij actrices, dus het is de bedoeling dat ze meerdere soorten rollen kunnen spelen (en nummertjes 2,4,5,9 en 11 spelen bijna alleen maar burgerlijke en normale rollen).

En ik geloof ik ook niet dat er mensen zijn (in Nederland, duh!) die ook maar van de helft ooit gehoord heeft (en dan word het lastig oordelen) :')

Maar goed, het punt is dat er geen casting call is geweest voor de rol (en dan liegen dat ze haar altijd al voor de rol in gedachten hadden) . De actrice kende ik trouwens ook al, maar mijn voorkeur (qua acteer talent, ok er zitten ook geen echt lelijke vrouwen tussen) zou toch gaan naar iemand uit mijn lijstje. Word gewoon een beetje gek van hoe ze acteert.

Wel grappig dat blijkbaar op mijn lijstje allemaal glamour modellen staan (alleen al door Downton Abbey te kijken, zie je er al twee zeer gewoontjes uit zien :o ).
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

In the Rathbone films zit behoorlijk wat humor (vooral afkomstig van Watson en Holmes is ook veel meer een action man, zoals de huidige BBC versie dat ook bij flagen heeft).

In the Brett (Grenada) versie is het allemaal een stuk serieuzer.

Beide versies zou ik erg aanraden, ook al zijn ze beiden verwijdert (in stijl) van de huidige BBC versie (en ook van elkaar). Sommige mensen kunnen dat hebben, terwijl andere mensen juist meer van hetzelfde willen hebben (en als er een element ontbreekt of is toevoegd, dan hoeft het allemaal niet meer).
Toen jij je account aanmaakte op dit forum probeerde je vast mijn naam te krijgen, nietwaar?

You're a fraud.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ik later geregistreerd ben maakt niet uit :X
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135651643
Straks weer op Canvas O+
Somebody that I used to know
pi_135651682
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:09 schreef Postbus100 het volgende:
Straks weer op Canvas O+
3e aflevering? Die moet ik nog zien, jammer genoeg kan ik hier geen Canvas krijgen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_135651711
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:10 schreef Felagund het volgende:

[..]

3e aflevering? Die moet ik nog zien, jammer genoeg kan ik hier geen Canvas krijgen.
Ja, 3e aflevering.
Online ook niet?
Somebody that I used to know
pi_135651869
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:10 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, 3e aflevering.
Online ook niet?
Dat weet ik niet, ik ga het proberen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_135652013
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:13 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik ga het proberen.
Waarom krijg je het eigenlijk niet? Buitenland? Niet geïnstalleerd op tv?
Somebody that I used to know
pi_135652069
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:13 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik ga het proberen.
http://www.primewire.ag/tv-356379-Sherlock/season-3-episode-3

Veel plezier. Klik op de link met het sterretje.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135652592
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:16 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Waarom krijg je het eigenlijk niet? Buitenland? Niet geïnstalleerd op tv?
Ik woon in Duitsland. Maar ik kan ook wel wachten tot ik de dvd/blu-ray in handen heb, die wordt vanaf maandag verkocht.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 18 januari 2014 @ 20:33:18 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135653132
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:25 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik woon in Duitsland. Maar ik kan ook wel wachten tot ik de dvd/blu-ray in handen heb, die wordt vanaf maandag verkocht.
Neem sat, heb twee schotels op het dak, 1 voor de Britse zenders en 1 voor de normale Astra.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 20:36:23 #235
2651 svann
night-hawk
pi_135653329
Zo, ik zit klaar.
Toch weer spannend na al die discussies hier.
Alleen geen 'whut!'s dit keer.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_135653490
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem sat, heb twee schotels op het dak, 1 voor de Britse zenders en 1 voor de normale Astra.
Ik zit een appartementencomplex, ik weet niet of dat mag van mijn huisbaas. Maar bedankt voor de tip.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_135653517
*O*
Somebody that I used to know
pi_135653882
wat een vieze vent, die magnussen :{ :r
Somebody that I used to know
pi_135654123
Haha, ik wist dat Sherlock daar zat. Komt ook in de boeken voor. _O-
Somebody that I used to know
pi_135654435
Komt aflevering 3 nou vandaag op Canvas?
Laat maar, haha
pi_135654493
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:56 schreef theodoor9 het volgende:
Komt aflevering 3 nou vandaag op Canvas?
Laat maar, haha
Nu! 20.40
Somebody that I used to know
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:13:50 #242
2651 svann
night-hawk
pi_135655404
Human errors....
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_135657635
Ik snap het niet.
Dat moet je op een t-shirt zetten.
(...)
Ik snap het nog steeds niet.
Dat is een goeie voor op de achterkant.

_O-

Goede aflevering ^O^
Somebody that I used to know
  zaterdag 18 januari 2014 @ 22:15:28 #244
2651 svann
night-hawk
pi_135657889
Mycrof die in het crisisberaad broederliefde ontkent met 'remember what happened to the other one'.

En zoiets van: en weer het hele gesticht op stelten laten zetten?

Zeggen de boeken daar iets over?
Even anderhalf topic teruglezen. :p
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_135661006
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:09 schreef Postbus100 het volgende:
Ik snap het niet.
Dat moet je op een t-shirt zetten.
(...)
Ik snap het nog steeds niet.
Dat is een goeie voor op de achterkant.

_O-

Goede aflevering ^O^
Ja, moest ik ook erg om lachen _O-
Tails tell tales
pi_135661068
Tweede keer gezien nu. Mening blijft deze keer hetzelfde. Enkele "mwah"-dingen, maar overall top! ^O^
Tails tell tales
  zondag 19 januari 2014 @ 01:13:48 #247
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135664254
Het zou ook totaal niet geloofwaardig zijn als Sherlock de hele tijd een 'debieltje' naast zich zou dulden. Watson MOET wel nuttig zijn, anders zou Sherlock helemaal niets met hem te maken willen hebben.
  zondag 19 januari 2014 @ 08:56:41 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135667231
quote:
99s.gif Op zondag 19 januari 2014 01:13 schreef Yi-Long het volgende:
Het zou ook totaal niet geloofwaardig zijn als Sherlock de hele tijd een 'debieltje' naast zich zou dulden. Watson MOET wel nuttig zijn, anders zou Sherlock helemaal niets met hem te maken willen hebben.
Dom neukt goed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 januari 2014 @ 09:09:18 #249
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_135667340
Hi ! Even een vraag over iets dat ik niet goed begrepen heb m.b.t. de aflevering van gisteren.
(Ik moest even naar toilet ;) )

Toen Sherlock door Mary was neergeschoten, en daar is opgehaald door de ambulance-medewerkers, waarom is hij daarna niet gearresteerd? Hij had toch ingebroken in dat appartement?

En dan nog een vraag over die wazige drugsgebruikende criminele figuur, die later de drankjes met verdovende middelen bereidde: zou hij niet die andere broer kunnen blijken te zijn waarover gespeculeerd werd?
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 19 januari 2014 @ 10:25:30 #250
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_135668253
Volgens mij hadden ze niet verwacht dat ie zo snel ter been zou zijn?

En dat is best een leuke theorie!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_135671740
Ik heb de aflevering gisteren ook gezien op Canvas. Tof! Moest toen Sherlock opsteeg in het vliegtuig even aan het einde van Forbrydelsen III denken. :') Toen er halverwege de aflevering weer wat van Moriarty te zien was vond ik dat leuk, omdat ik hem met afstand het leukste personage vond in de serie. Of ik zijn terugkeer, of hij nou wel of niet echt dood is, ook toejuich weet ik nog niet. Al met al wat mij betreft een erg prima seizoen, maar ik vond de eerste twee wel beter. :)

Zo. En nu nog even wat theorieën teruglezen. :P
  ESF Reporter zondag 19 januari 2014 @ 19:55:28 #252
87554 Cee
Welluk?
pi_135689641
Zo, ik kom ook onder een tegel vandaan. Vorige week begonnen met seizoen 1, net aflevering 3 van het derde seizoen gezien. Wat een geweldige serie. _O_ En nu even bijlezen op honderdduizendmiljoen sites en fora.
pi_135708007
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:01 schreef takkfyrir het volgende:
Ik heb de aflevering gisteren ook gezien op Canvas. Tof! Moest toen Sherlock opsteeg in het vliegtuig even aan het einde van Forbrydelsen III denken. :') Toen er halverwege de aflevering weer wat van Moriarty te zien was vond ik dat leuk, omdat ik hem met afstand het leukste personage vond in de serie. Of ik zijn terugkeer, of hij nou wel of niet echt dood is, ook toejuich weet ik nog niet. Al met al wat mij betreft een erg prima seizoen, maar ik vond de eerste twee wel beter. :)

Zo. En nu nog even wat theorieën teruglezen. :P
Grappig dat je naar Forbrydelsen verwijst, aangezien de acteur die Magnussen speelt in het eerste seizoen zat :D.

Anyway, heb ze alledrie gekeken en het was prachtig. Nu vast weer eeuwen wachten op een nieuw seizoen ;(.
Amen.
pi_135708020
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
De oude zwartwit film met basil rathbone zijn ook erg mooi om te zien
[ afbeelding ]
Ik vond De Speurneuzen ook altijd genieten.

Basil Holmuis en Dawson :D.
Amen.
pi_135708150
Als CAM voor die commissie zit en in dat dikke Deense accent zijn naam uitspreekt. Heerlijk!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 20 januari 2014 @ 09:51:53 #256
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_135709516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Het zijn volgens mij actrices, dus het is de bedoeling dat ze meerdere soorten rollen kunnen spelen (en nummertjes 2,4,5,9 en 11 spelen bijna alleen maar burgerlijke en normale rollen).

En ik geloof ik ook niet dat er mensen zijn (in Nederland, duh!) die ook maar van de helft ooit gehoord heeft (en dan word het lastig oordelen) :')

Maar goed, het punt is dat er geen casting call is geweest voor de rol (en dan liegen dat ze haar altijd al voor de rol in gedachten hadden) . De actrice kende ik trouwens ook al, maar mijn voorkeur (qua acteer talent, ok er zitten ook geen echt lelijke vrouwen tussen) zou toch gaan naar iemand uit mijn lijstje. Word gewoon een beetje gek van hoe ze acteert.

Wel grappig dat blijkbaar op mijn lijstje allemaal glamour modellen staan (alleen al door Downton Abbey te kijken, zie je er al twee zeer gewoontjes uit zien :o ).
Sorry, maar deze reactie: :')
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_135709750
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 08:09 schreef Nielsch het volgende:
Als CAM voor die commissie zit en in dat dikke Deense accent zijn naam uitspreekt. Heerlijk!
DIT!

Ik heb dat na een dikke week soms random in m'n hoofd klinken :')
Waarom weet ik niet, maar geniaal.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  Redactie Frontpage maandag 20 januari 2014 @ 13:23:59 #258
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135715540
quote:
5s.gif Op zondag 19 januari 2014 09:09 schreef phluphy het volgende:


Toen Sherlock door Mary was neergeschoten, en daar is opgehaald door de ambulance-medewerkers, waarom is hij daarna niet gearresteerd? Hij had toch ingebroken in dat appartement?

Er is geen aangifte gedaan door Cam en hij kwam hem ook nog eens redden van de dood
pi_135753961
:')



_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:31:59 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135756568
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:14 schreef Barbusse het volgende:
:')

[ afbeelding ]

_O-
Ik LOLde
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135780114
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:02 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

DIT!

Ik heb dat na een dikke week soms random in m'n hoofd klinken :')
Waarom weet ik niet, maar geniaal.
Hahaha, dat heb ik ook wel eens :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_135780285
Haha, die plaatjes _O-
Tails tell tales
pi_135780675
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hahaha, dat heb ik ook wel eens :D
Nu nog steeds.

Charles AugUUUUstus Magjnsen :P
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  woensdag 22 januari 2014 @ 18:07:43 #264
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_135810590
Het duurde ff maar eindelijk weet ik waar ik Moriarty (acteur dan) van kende :P hij speelde ook in de BBC serie blackout.

Nu maar hopen dat de kerst special komt!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:10:36 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_135830349
Zo jammer dat het alweer voorbij is ;(

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 24 januari 2014 @ 01:03:44 #266
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_135879756
Seizoen 4 is toch ook al aangekondigd? Kerst 2014 zeker? Jammer dat het slechts 3 delen zijn, al begrijp ik dat het complete speelfilms zijn en je er dus niet veel meer kunt maken.
pi_135880048
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 01:03 schreef Coelho het volgende:
Seizoen 4 is toch ook al aangekondigd? Kerst 2014 zeker? Jammer dat het slechts 3 delen zijn, al begrijp ik dat het complete speelfilms zijn en je er dus niet veel meer kunt maken.
Seizoen 4 en 5 zijn aangevraagd door de BBC, en ook bevestigd door Moffat. Hij en Gatiss hebben ook al verhaallijnen voor S4 en S5 uitgezet.

Tijdens kerst 2014 zal er naar alle waarschijnlijkheid wel een kerstspecial van Sherlock uitgezonden gaan worden, net zoals eerder met Doctor Who en Downton Abbey gebeurde.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_135909217
Dvd is hier binnen. *O*
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_135927955
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:28 schreef Felagund het volgende:
Dvd is hier binnen. *O*
Ah, die moet ik ook nog even bestellen om mijn Sherlockcollectie aan te vullen.
pi_136390306
Die scene nadat Sherlock neergeschoten was _O_

Het waren weer 3 zeer goeie afleveringen, ik heb er van genoten. Het is dus weer wachten op seizoen 4!
pi_136411979
Wat een top serie! hopelijk snel S4!

  donderdag 6 februari 2014 @ 19:55:11 #273
302853 themole
graaft totaal door.
pi_136412788
Niet altijd serieus
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:04:05 #274
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_136413185
quote:
'Sherlock' Season 4 Might Not Premiere For Another 2 Years

One mystery Sherlock can't solve? When will his TV show return.

Steven Moffat, showrunner for "Sherlock" and "Doctor Who," delivered the sad news that fans might have to wait another two years for Season 4.

Speaking with IGN at the Television Critics Association, Moffat boiled it down to juggling the schedules of the two high-profile shows and their actors. “I have no idea. Sue’s working on the schedules right now. I just started with [Peter] Capaldi on the new series of 'Doctor Who,'" he said. "You know, we’ll do what we can, but with no sacrifice in quality -- that’s the thing. If people have to wait two years, they’ll have to wait two years.”

Fans had to endure for that length of time between Seasons 2 and 3, but since each season only contains three episodes, the wait is extra cruel.

One bit of good news is that "Sherlock" has already been renewed for Seasons 4 and 5, and Moffat hopes that the series will continue “for a very, very long while.”

Bron
Hopelijk gaan ze eerder een periode vinden om het nieuwe seizoen te maken. Anders weer jaren wachten -O-
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_136414262
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:04 schreef BrainOverfloW het volgende:

[..]

Hopelijk gaan ze eerder een periode vinden om het nieuwe seizoen te maken. Anders weer jaren wachten -O-
Op kwaliteit ben ik bereid te wachten.
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 6 februari 2014 @ 20:35:09 #276
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_136414639
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:27 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Op kwaliteit ben ik bereid te wachten.
Dat ben ik helemaal met je eens. Het moet ook zeker geen haast werk worden. Maar dat zou in minder dan twee jaar ook moeten kunnen als ze niet allemaal met van die drukke schema's zaten. Dat lukte tussen de eerste twee seizoenen ook. Dus hopelijk vinden ze genoeg ruimte om het eerder te doen. En anders wachten we wel langer.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:39:39 #277
397653 HalfGod
Half God, half mens, vol sexy.
pi_136418050
Ik ben verliefd op Moriarty. Dus.
Wat ooit Ongedierte was, is nu goddelijk.
pi_136418563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:39 schreef HalfGod het volgende:
Ik ben verliefd op Moriarty. Dus.
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:48:55 #279
397653 HalfGod
Half God, half mens, vol sexy.
pi_136418609
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:48 schreef MrSweets het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ie echt overleeft heeft, maar ik hoop het wel :@
Wat ooit Ongedierte was, is nu goddelijk.
pi_136426967
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:48 schreef HalfGod het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ie echt overleeft heeft, maar ik hoop het wel :@
Ik hoop het ook en denk dat het wel kan.

Bedoel er was niet echt veel bloed. En hij had het pistool nog in z'n hand. Ook viel die dramatisch achterover, zou denken dat je misschien wat meer in elkaar valt als je op zo'n manier zelfmoord pleegt.

Sherlock had trouwens ook z'n ogen dicht toen JM de trekker overhaalde, waardoor SH wellicht wat zaken niet gezien heeft.
pi_136427964
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_136476892
Weet iemand trouwens of Sherlock nu wel of niet wist dat Irene Adler dood was ?
In het mortuarium zei Sherlock dat het haar was, was die toen aan het liegen waarom ?

Oke dat was dus om Mycroft te misleiden, maar waarom dan precies ?

[ Bericht 18% gewijzigd door MrSweets op 08-02-2014 23:36:17 ]
pi_136489242
N ander dingetje. Over de rooftop, Sherlock ging er dus vanuit dat Moriarity zelfmoord zou plegen ?
Anders had Moriarity natuurlijk simpel kunnen toekijken hoe Sherlock te pletter viel of niet ?
  maandag 10 februari 2014 @ 01:22:27 #284
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_136535926
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 10 februari 2014 @ 08:17:40 #285
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_136537664
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:37 schreef MrSweets het volgende:
N ander dingetje. Over de rooftop, Sherlock ging er dus vanuit dat Moriarity zelfmoord zou plegen ?
Anders had Moriarity natuurlijk simpel kunnen toekijken hoe Sherlock te pletter viel of niet ?
Hij had een aantal scenarios (ik ben het getal vergeten maar ik meen 19) uitgewerkt, bij een aantal daarvan zal Moriarty zelfmoord hebben gepleegd, bij een ander aantal vast ook niet.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_136537692
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:03 schreef MrSweets het volgende:
Weet iemand trouwens of Sherlock nu wel of niet wist dat Irene Adler dood was ?
In het mortuarium zei Sherlock dat het haar was, was die toen aan het liegen waarom ?

Oke dat was dus om Mycroft te misleiden, maar waarom dan precies ?
Hij wist dat ze niet dood was (denk ik). Hij misleidde Mycroft om Adler te kunnen laten ontsnappen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 22:46:36 #287
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_136608385
Kan je de afleveringen willekeurig door elkaar kijken of moet je ze echt aflopen?
pi_136608569
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:46 schreef Slobeend het volgende:
Kan je de afleveringen willekeurig door elkaar kijken of moet je ze echt aflopen?
Ik zou ze wel gewoon op volgorde kijken. Vaak zijn het wel redelijk losstaande verhalen, maar er zit nog wel enige chronologie in.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 11 februari 2014 @ 23:08:15 #289
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_136609631
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou ze wel gewoon op volgorde kijken. Vaak zijn het wel redelijk losstaande verhalen, maar er zit nog wel enige chronologie in.
Kan je ook niet bij seizoen 2 beginnen?
  dinsdag 11 februari 2014 @ 23:18:14 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_136610105
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:08 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Kan je ook niet bij seizoen 2 beginnen?
Ik vind echt dat je dan teveel mist. Lekker bij het aller begin in seizoen 1 beginnen, veel toffer :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_136613770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:46 schreef Slobeend het volgende:
Kan je de afleveringen willekeurig door elkaar kijken of moet je ze echt aflopen?
Waarom zou je in godsnaam het niet op volgorde kijken.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_136624286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 01:08 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Waarom zou je in godsnaam het niet op volgorde kijken.
Dat ja. En kom op, het zijn ook maar negen afleveringen.
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 14:07:31 #293
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_136624523
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:01 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat ja. En kom op, het zijn ook maar negen afleveringen.
Omdat ik al eerder verschillende afleveringen op tv heb gezien, maar inderdaad, het is logischer om weer bij het begin te beginnen. Juiste volgorde fetisjisten :') ;)
  woensdag 12 februari 2014 @ 14:18:24 #294
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_136624920
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 22:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou ze wel gewoon op volgorde kijken. Vaak zijn het wel redelijk losstaande verhalen, maar er zit nog wel enige chronologie in.
Er zit behoorlijk veel chronologie in.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_136628585
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:18 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Er zit behoorlijk veel chronologie in.
Ligt eraan wat je met die woorden bedoelt he? ;)

Er zijn ook series waarin alle afleveringen bijna direct in elkaar overlopen en er nauwelijks sprake is van losse verhalen per aflevering, maar meer over een verhaal dat in een x aantal afleveringen is opgeknipt. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  woensdag 12 februari 2014 @ 16:15:04 #296
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_136629760
Eerst S2E1 en dan S1E3 doet wel afbreuk aan de ervaring. Om maar een understatement te gebruiken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_136706218
Over de eventuele terugkeer van Moriarty:
Eén van de theorieën die in S03E01 werd behandeld was dat het lichaam van Moriarty naar beneden was gegooid met een Sherlock-masker op, toch? Dat zou dan in houden dat het lichaam van Moriarty niet op het dak gevonden is. (theorie is niet van mij, maar vond het wel een goede)
pi_136725767
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:59 schreef Overlady het volgende:
Over de eventuele terugkeer van Moriarty:
Eén van de theorieën die in S03E01 werd behandeld was dat het lichaam van Moriarty naar beneden was gegooid met een Sherlock-masker op, toch? Dat zou dan in houden dat het lichaam van Moriarty niet op het dak gevonden is. (theorie is niet van mij, maar vond het wel een goede)
Kijk de ep nog is dat was een theorie van Anderson met dat masker haha
  vrijdag 28 februari 2014 @ 23:04:18 #299
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137257273
Zo he, dikke sneer naar sherlock in de nieuwe Johnathan Creek aflevering van bbc! (wat overigens een ontzettende bazen serie is)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_137259137
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:04 schreef Frag_adder het volgende:
Zo he, dikke sneer naar sherlock in de nieuwe Johnathan Creek aflevering van bbc! (wat overigens een ontzettende bazen serie is)
Oh! Oeh! Snel downloaden en kijken dan! Een echte verwijzing nog wel!
  zaterdag 1 maart 2014 @ 03:32:47 #301
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_137263297
Oei, laatste post... :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')