abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:42:35 #176
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137281288
Wat is een leuke carnavalsoptocht om morgen naartoe te gaan?

Vandaag naar de kinder optocht in weeze geweest, was leuk :) Kids vonden het iig helemaal geweldig!
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:53:44 #177
63722 z80
I fink you freaky
pi_137281845
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:42 schreef PureEvil het volgende:
Wat is een leuke carnavalsoptocht om morgen naartoe te gaan?

Vandaag naar de kinder optocht in weeze geweest, was leuk :) Kids vonden het iig helemaal geweldig!
hoeveel tijd heb je? als je de hele dag hebt kun je eerst naar Kranenburg. kunnen de kinderen snoep rapen. en daarna door naar Groesbeek (NL) om een van de grootste optochten van NL te bekijken.

maandag kun je naar Kleve of naar Beek (NL).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:10:18 #178
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137282522
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:53 schreef z80 het volgende:

[..]

hoeveel tijd heb je? als je de hele dag hebt kun je eerst naar Kranenburg. kunnen de kinderen snoep rapen. en daarna door naar Groesbeek (NL) om een van de grootste optochten van NL te bekijken.

maandag kun je naar Kleve of naar Beek (NL).
Hmz, die in kranenburg is best groot als ik hun site mag geloven? En begint lekker vroeg :) Da's mooi iig.

Ben jij daar al eens heengeweest? Want er staat geen route bij die ze lopen/rijden,
of kan ik mn auto bij de aldi neerzetten ofzo?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:41:51 #179
63722 z80
I fink you freaky
pi_137284030
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:10 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Hmz, die in kranenburg is best groot als ik hun site mag geloven? En begint lekker vroeg :) Da's mooi iig.

Ben jij daar al eens heengeweest? Want er staat geen route bij die ze lopen/rijden,
of kan ik mn auto bij de aldi neerzetten ofzo?
bij de aldi kun je niet meer komen met de auto.
als ik het goed heb dan is het vanaf hammereisen richting kranenburg al afgesloten.
maar ik kan zo snel ook niet vinden hoe laat het begint en welke weg de optocht neemt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:47:44 #180
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137284194
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:41 schreef z80 het volgende:

[..]

bij de aldi kun je niet meer komen met de auto.
als ik het goed heb dan is het vanaf hammereisen richting kranenburg al afgesloten.
maar ik kan zo snel ook niet vinden hoe laat het begint en welke weg de optocht neemt.
Heb t al gevonden, naja soort van :

http://www.kle-point.de/a(...)php?eintrag_id=80756

Maar dus geen idee waar ik mn auto kwijt kan dan :/ Ben totaal niet bekend met omgeving kranenburg
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:51:24 #181
63722 z80
I fink you freaky
pi_137284297
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:47 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Heb t al gevonden, naja soort van :

http://www.kle-point.de/a(...)php?eintrag_id=80756

Maar dus geen idee waar ik mn auto kwijt kan dan :/ Ben totaal niet bekend met omgeving kranenburg
ze geven toch aan parkeren bij de aldi.
maar als je de bordjes volgt bij kranenburg moet het goed komen. hele hordes komen er op af.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:59:12 #182
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_137284591
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:51 schreef z80 het volgende:

[..]

ze geven toch aan parkeren bij de aldi.
maar als je de bordjes volgt bij kranenburg moet het goed komen. hele hordes komen er op af.
Nou, we gaan t zien morgen :P Ben benieuwd :) tnx iig !
  zondag 2 maart 2014 @ 13:11:02 #183
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_137303075
de belastingaangifte over 2013 wordt hier ook interessant.... tot september in NL gewerkt, toen 1 maand werkloos in DLD, om daarna in DLD aan de slag te gaan. Doe voor 2013 nog aangifte in NL, met de opgaaf wereldinkomen.

voor 2014 wordt het dan als het goed is en mijn contract verlengd wordt een duitse aangifte, want dan heb ik niks meer met NL, behalve me betaalrekening en spaarrekening.
  Milf zondag 2 maart 2014 @ 21:48:47 #184
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_137326211
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:31 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Gaat dat over de belastingdienst?
Het antwoord op onze vraag daarover was: "We streven (voor Nederlanders die in het buitenland wonen) naar maximaal een jaar, maar het kan ook drie jaar duren".
Nee, in dit geval gaat het om de familienkasse :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:36:48 #185
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_137701035
Geen idee of jullie mij hiermee kunnen helpen, maar dan hoor ik het wel.

Vrienden van mij hebben een zomerhuis in Zeeland en dit wordt te koop gezet.

En omdat Zeeland behoorlijk in trek is bij Duitsers willen ze het uiteraard ook op de Duitse markt aanbieden. Hebben jullie enig idee hoe ze dit aan moeten pakken?

Alle tips zijn welkom :s)
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:41:15 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137701266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:36 schreef ikkemikke het volgende:
Geen idee of jullie mij hiermee kunnen helpen, maar dan hoor ik het wel.

Vrienden van mij hebben een zomerhuis in Zeeland en dit wordt te koop gezet.

En omdat Zeeland behoorlijk in trek is bij Duitsers willen ze het uiteraard ook op de Duitse markt aanbieden. Hebben jullie enig idee hoe ze dit aan moeten pakken?

Alle tips zijn welkom :s)
Ebay kleinanzeigen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:58:25 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137738314
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137837506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:36 schreef ikkemikke het volgende:
Geen idee of jullie mij hiermee kunnen helpen, maar dan hoor ik het wel.

Vrienden van mij hebben een zomerhuis in Zeeland en dit wordt te koop gezet.

En omdat Zeeland behoorlijk in trek is bij Duitsers willen ze het uiteraard ook op de Duitse markt aanbieden. Hebben jullie enig idee hoe ze dit aan moeten pakken?

Alle tips zijn welkom :s)
Bij een duitse makelaar misschien?
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:03:43 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137923429
Als Nederlander die in D werkt maar in NL woont heb je nu ook recht op HRA
http://duitslandnieuws.nl(...)ndse-grensarbeiders/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:44:55 #190
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_138270689
Vandaag weer twee staaltjes van hoe dingen die half in NL, half in D geregeld moeten worden, gewoon niet werken.
Eerst mijn man, die voor een nieuw paspoort naar Enschede moest. Daarvoor moest hij overigens een aparte afspraak maken, dat kon niet tegelijk laatst met DigiD aanvragen.
Bleek vanmorgen vlak voor hij van huis ging, dat hij voor zijn paspoort een recente Aufenthaltsbescheinigung nodig had. Die wij hebben zijn niet recent genoeg. Dus hij snel eerst naar het gemeentehuis alhier om dat te regelen. Wat op zich al weer een teken is van hoe diensten in NL langs elkaar heen werken, want voor zijn DigiD konden ze gewoon in de computer opzoeken dat wij in het buitenland wonen en waar en zo.
Enfin.
In onze gemeente was hij voor z'n papiertje in ongeveer 30 seconden klaar, zonder afspraak of weet ik het. In Enschede is hij weet ik hoe lang onder de pannen geweest En volgende week wéér die kant op, want dan moet het paspoort opgehaald worden.
Paspoort kost trouwens 45 euro extra omdat er een aantal extra handelingen gedaan moeten worden, totaal een dikke 100 euro. }:|

Tweede geval. Ik heb vorig jaar - toen ik dus allang een Nederlandse EHIC pas had (naast mijn EHIC-kaartje van de Krankenkasse dat bij geen enkele Nederlandse zorgverlener wordt geaccepteerd, waar staat in vredesnaam die E dan voor?) - bij een Nederlandse apotheek iets opgehaald voor mijn dochter.
Nooit meer iets van gehoord dus ook nooit meer aan gedacht.
Krijg ik nu een brief van de apotheek met een duplicaatfactuur erbij van, wederom, een bedrag van 100 euro, omdat ze hebben getracht de medicijnen te declareren maar dat is afgewezen (dat krijg ik om de haverklap te horen, jullie ook? Dat wij onbekend zijn in het systeem of zoiets). Of ik het even wil voorschieten, en nadat ik dat heb gedaan, sturen ze me de originele factuur, zodat ik die zelf kan declareren.

Allemaal leuk en aardig, maar die factuur is van mei 2013! Ik vraag me werkelijk af of Agis dit nog gaat vergoeden, en zo nee, wat moet ik dan? Want misschien komt die apotheek over een half jaar of zo doodleuk met nog meer dingen die ik me niet meer herinner en die inmiddels bijna verjaard zijn.
Plus, voor hetzelfde geld is het een rekening van weet ik hoeveel, ik vind het vrij lomp om pas het origineel te geven als je het geld binnen hebt. Ik heb altijd eerst gedeclareerd en daarna de zorgverlener betaald, ik ben niet voor niks verzekerd, dat is omdat ik die dure zorg uit eigen zak niet kan betalen (dus ook niet voorschieten!)

Kortom, het was me het dagje wel weer, en bedankt dat ik even stoom mocht afblazen. Wel lekker weer trouwens, dat dan weer wel ;)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:44:33 #191
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138273052
gewoon originele rekening naar agis buitenland opsturen, en dan schrijf je op de accepgiro "niet betaald", ik moet er morgen ook 1 op de bus gooien, ook van begin vorig jaar....
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 28 maart 2014 @ 19:47:48 #192
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_138273156
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:44 schreef Gwywen het volgende:

In onze gemeente was hij voor z'n papiertje in ongeveer 30 seconden klaar, zonder afspraak of weet ik het. In Enschede is hij weet ik hoe lang onder de pannen geweest En volgende week wéér die kant op, want dan moet het paspoort opgehaald worden.
Paspoort kost trouwens 45 euro extra omdat er een aantal extra handelingen gedaan moeten worden, totaal een dikke 100 euro. }:|
Wij hebben ze vorig jaar via het consulaat in Düsseldorf vernieuwd. Weinig wachttijd, geen extra kosten en ze worden opgestuurd, wat dus een extra rit voor het ophalen scheelt.

Overigens niet lullig bedoeld, maar wat je nodig hebt om hem aan te vragen vind je her en der op internet. Wij zijn er dus met een heel pak papier naartoe gegaan.. :)

quote:
Allemaal leuk en aardig, maar die factuur is van mei 2013! Ik vraag me werkelijk af of Agis dit nog gaat vergoeden.
Ja. Vergoedingen uit het basispakket worden lang vergoed, ik meen 3 jaar.

lekker weer inderdaad. En het blijft nog een tijdje redelijk goed, als het allemaal klopt.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 20:33:06 #193
63722 z80
I fink you freaky
pi_138275233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:44 schreef Gwywen het volgende:
Vandaag weer twee staaltjes van hoe dingen die half in NL, half in D geregeld moeten worden, gewoon niet werken.
Eerst mijn man, die voor een nieuw paspoort naar Enschede moest. Daarvoor moest hij overigens een aparte afspraak maken, dat kon niet tegelijk laatst met DigiD aanvragen.
Bleek vanmorgen vlak voor hij van huis ging, dat hij voor zijn paspoort een recente Aufenthaltsbescheinigung nodig had. Die wij hebben zijn niet recent genoeg. Dus hij snel eerst naar het gemeentehuis alhier om dat te regelen. Wat op zich al weer een teken is van hoe diensten in NL langs elkaar heen werken, want voor zijn DigiD konden ze gewoon in de computer opzoeken dat wij in het buitenland wonen en waar en zo.
Enfin.
In onze gemeente was hij voor z'n papiertje in ongeveer 30 seconden klaar, zonder afspraak of weet ik het. In Enschede is hij weet ik hoe lang onder de pannen geweest En volgende week wéér die kant op, want dan moet het paspoort opgehaald worden.
Paspoort kost trouwens 45 euro extra omdat er een aantal extra handelingen gedaan moeten worden, totaal een dikke 100 euro. }:|
dat je voor een paspoort een recente Aufenthaltsbescheinigung nodig hebt staat op elke site die je raadpleegt voor het vervangen van je paspoort.
op zich ook logisch dat ze er om vragen aangezien een paspoort wereldwijd geaccepteerd wordt en een id enkel in Europa.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 22:34:25 #194
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_138281489
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:44 schreef PureEvil het volgende:
gewoon originele rekening naar agis buitenland opsturen, en dan schrijf je op de accepgiro "niet betaald", ik moet er morgen ook 1 op de bus gooien, ook van begin vorig jaar....
Ja, maar het origineel willen ze me dus niet geven. Pas als ik het uit eigen zak heb voorgeschoten...

Van die Aufenthalsbescheinigung stond inderdaad in de papieren maar die had hij pas vanmorgen doorgelezen...
Ik doelde dan ook meer op het verschil in gemak en snelheid hier en in Enschede. :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:30:00 #195
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_138289709
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, maar het origineel willen ze me dus niet geven. Pas als ik het uit eigen zak heb voorgeschoten...

Van die Aufenthalsbescheinigung stond inderdaad in de papieren maar die had hij pas vanmorgen doorgelezen...
Ik doelde dan ook meer op het verschil in gemak en snelheid hier en in Enschede. :)
En die Bescheinigung is niets anders dan een uittreksel bevolkingsregister, dat gaat in NL ook maar 5 minuten duren hoor, kost echter wel iets meer.
  Milf zaterdag 29 maart 2014 @ 15:12:19 #196
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_138297682
Inmiddels zijn we 7 maanden verder en nog geen beschikking kindergeld :')

"Die Beartbeitung wird leider noch einige Zeit in Anspruch nehmen.

On_voor_stel_baar
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 30 maart 2014 @ 10:26:39 #197
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_138320792
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 15:12 schreef nikky het volgende:
Inmiddels zijn we 7 maanden verder en nog geen beschikking kindergeld :')

"Die Beartbeitung wird leider noch einige Zeit in Anspruch nehmen.

On_voor_stel_baar
Jeetje. Wij hebben hem maandag dacht ik opgestuurd. Ben benieuwd hoelang het gaat duren. Hebben jullie het formulier ook eerst online ingevuld en ook online verstuurd en daarna nog een hardcopy naar ze opgestuurd incl een Bescheinigung dat het kind geboren is?
  zondag 30 maart 2014 @ 19:41:54 #198
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_138335938
Kindergeld was bij ons in twee weken erdoor.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf zondag 30 maart 2014 @ 19:54:30 #199
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_138336435
Ik werk in NL en eerst ontving je dan geen Kindergeld. Sinds 1 Juli 2013 is die regel veranderd en dus moeten ze de SVB aanvullen.

Het is dus niet een normale aanvraag.
Vooral omdat hij met volledige terugwerkende kracht wordt toegekend.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 31 maart 2014 @ 08:00:01 #200
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_138353215
ik dacht gister vul eens ff de aangifte in, ds niet in mijn voordeel :P heb vorig jaar tot september in NL gewerkt, 1 maand uitkering gehad in DLD en toen werk in DLD....

maar ik meen me te herinneren dat ik de vorige jaren automatisch een opgaaf wereldinkomen van de Belastingdienst kreeg, maar nog niks gehad. Zo eens ff bellen :) want ook als ik aangifte zou doen via het programma (waar ik dus weer of een digid of een pin voor moet aanvragen...) moet er een opgaaf wereldinkomen bij......

leuker kunnen we het niet maken.....

-edit- gebeld, opgaaf wereldinkomen worden pas eind april verstuurd..... aangifte van buitenlanders hoeft ook pas 1-7 binnen te zijn, en niet 1 april.... mooi, nu nog eens uitvissen hoe ik evt. de aangifte in moet vullen, want ik heb gister wat ingevuld en de bedragen die ik moet betalen liggen tussen de 600 en 4200 euro..... ik dacht omdat ik niet het hele jaar in NL gewerkt had dat ik geld terug kreeg :P

[ Bericht 25% gewijzigd door gateway op 31-03-2014 08:24:38 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')