abonnement Unibet Coolblue
pi_135759120
Wat snap je niet? Een paar posts hierboven heeft troepjepdat het toch vrij duidelijk uitgelegd?

Meld je aan en zorg dat je saldo op je spaarrekening op 31 maart een veelvoud van 2.500 hoger is dan dat het op 29 december was.

Edit; oh, er was al een vierde pagina. :@

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 14:35:29 ]
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:41:44 #177
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_135759363
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:29 schreef µ het volgende:

Met 'mensen' bedoel ik overigens de slimme mensen hier, niet de 'gewone spaarder'.
De 'gewone spaarder' is natuurlijk een veel grotere groep, en die schuiven niet zo snel met geld over verschillende spaarrekeningen. Dit soort acties kunnen makkelijk uit voor ING.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:53:18 #178
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135759788
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:29 schreef µ het volgende:
Het is dubbel negatief voor ING:
• Mensen halen het geld snel weer weg, en ING moet toch de bonus betalen
• Deze acties gebeuren vaker. Wat je er van leert: hoe minder geld je bij ING hebt staan (door het jaar), hoe beter het voor je is. Dus mensen stallen ook de rest van het jaar minder geld bij ING.

Met 'mensen' bedoel ik overigens de slimme mensen hier, niet de 'gewone spaarder'.
Toch doet ING dit jaar exact dezelfde actie als vorig jaar. Sterker nog: vorig jaar ging de rente vrij snel na de actie omlaag. 't Zijn banken, die weten hoe-dan-ook aan je te verdienen... In ieder geval betalen ze de betaalrekeningkosten op deze manier mooi zelf :)
censuur :O
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 januari 2014 @ 17:49:20 #179
862 Arcee
Look closer
pi_135767141
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:12 schreef µ het volgende:

[..]

Er is een max van 500 euro ofzo
Dus je kunt max 1 euro verdienen? :P
pi_135767291
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dus je kunt max 1 euro verdienen? :P
Nee, max. 500 verdienen. Als je 250000 spaart
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_135771009
Wilde ook gebruik maken van de ING-actie, heb helaas geen betaalrekening (en ook geen spaarrekening) bij de ING. Dacht, mooi dan maak ik even een studentenrekening aan (zijn gratis en ben nog student). Echter ben ik dan weer verplicht m'n studiefinanciering van DUO op deze rekening te laten storten, wat ik niet kan aangezien ik dat niet meer krijg (5e studiejaar) :{ ;( .
Dus kan helaas niet meedoen, mits ik een 'normale' betaalrekening aanvraag welke ¤4.35 per kwartaal kost, wat ik dus niet de moeite waard vind :W .
Nu maar rekening bij Zwitserleven geopend voor de Bijenkorfbon :)
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:34:55 #182
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_135777869
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar kan ING alleen maar van dromen.
Excusez. ;(

Zijn er hier mensen die speciaal voor die ING-actie een betaalrekening openen bij ING?
pi_135782210
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:23 schreef erniee het volgende:
Dus kan helaas niet meedoen, mits ik een 'normale' betaalrekening aanvraag
Heb je na die vijf jaar studeren nou nog steeds het verschil tussen mits en tenzij niet geleerd? :P
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:51:08 #184
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_135782305
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Heb je na die vijf jaar studeren nou nog steeds het verschil tussen mits en tenzij niet geleerd? :P
_O-
pi_135793676
quote:
Consumentenbond begint depositoveiling spaarrekeningen

NIEUWS - 22 januari 2014 06:55 Redactie Emerce
Na veilingen voor energie begint de Consumentenbond als eerste in Nederland een (online) veiling voor deposito spaarrekeningen. Met het Renteaanbod wil de Consumentenbond namens vele spaarders een hogere rente over hun spaargeld realiseren.

Volgens de Consumentenbond is de rentestand laag en daarover onderhandelen is voor de modale spaarder niet mogelijk. Vandaar er nu een collectief in het leven geroepen worden waarbij men door de kracht van vele spaarders te bundelen een hogere rente op spaardeposito’s bij banken denk te realiseren.

De Consumentenbond organiseert deze veiling samen met DepositoDeal. Beide partijen hebben een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

De inschrijving loopt tot 17 februari. Leden en niet-leden van de Consumentenbond kunnen meedoen en aan de vrijblijvende inschrijving zijn geen kosten verbonden. De minimale inleg bedraagt 2500 euro, tot 250.000 euro.

Energieveilingen zijn doorgaans niet erg gunstig voor de aanbieders. Het enige voordeel voor de energiemaatschappijen bijvoorbeeld is dat zij in korte tijd over nieuwe klanten kunnen beschikken, maar daar wel op moeten toeggen. De energieleveranciers moeten die klanten alleen wel vast zien te houden, willen ze eraan verdienen.
http://www.emerce.nl/nieu(...)ling-spaarrekeningen

Meer info op de site van de consumentenbond: https://consumentenbond.renteaanbod.nl/hoogste-spaarrente-1-jaar

Je kunt je vrijblijvend inschrijven. De consumentenbond verwacht/hoopt op de volgende rentes:

1 jaar vast: 2,35%
3 jaar vast: 2,65%
5 jaar vast: 3,10%

Allemaal dus 0,1 procentpunt hoger dan het maximum wat nu te krijgen is, dus het zou aantrekkelijk kunnen zijn.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 januari 2014 @ 11:22:27 #186
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135794395
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:58 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

http://www.emerce.nl/nieu(...)ling-spaarrekeningen

Meer info op de site van de consumentenbond: https://consumentenbond.renteaanbod.nl/hoogste-spaarrente-1-jaar

Je kunt je vrijblijvend inschrijven. De consumentenbond verwacht/hoopt op de volgende rentes:

1 jaar vast: 2,35%
3 jaar vast: 2,65%
5 jaar vast: 3,10%

Allemaal dus 0,1 procentpunt hoger dan het maximum wat nu te krijgen is, dus het zou aantrekkelijk kunnen zijn.
Mooi initiatief!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:53:51 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135795500
Nog snel effe al het vrijstaande geld van MY -> ING > Argenta overschrijven voor de ING actie of niet. 2 maanden lang 0,15% extra, maar waarschijnlijk wel 2 rentedagen kwijt .

Volgens mijn berekening duurt het 23 dagen voordat ik die 2 rentedagen ingehaald heb met de huidige rentes. -O-
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 januari 2014 @ 12:12:38 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135796288
Net mailtje ontvangen van Achmea Centraal Beheer:

quote:
Wegens succes verlengd

Beste meneer SeLang,

U heeft een internet spaarrekening bij Centraal Beheer Achmea. Daarom informeren wij u per e-mail over een actie die wij wegens succes verlengen.

Blablabla...
Wegens succes verlengd :')
De enige reden om het te verlengen lijkt me dat ze niet genoeg geld hebben binnengeharkt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135796351
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:53 schreef leolinedance het volgende:
Nog snel effe al het vrijstaande geld van MY -> ING > Argenta overschrijven voor de ING actie of niet. 2 maanden lang 0,15% extra, maar waarschijnlijk wel 2 rentedagen kwijt .

Volgens mijn berekening duurt het 23 dagen voordat ik die 2 rentedagen ingehaald heb met de huidige rentes. -O-
Dus het is nog steeds zo dat je geen rente krijgt over de dagen dat het geld in de lucht hangt, terwijl dat volgens mij per wet nu verboden is.
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:16:30 #190
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135796414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dus het is nog steeds zo dat je geen rente krijgt over de dagen dat het geld in de lucht hangt, terwijl dat volgens mij per wet nu verboden is.
Dat zou mooi zijn, maar ik heb dat dan gemist.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 januari 2014 @ 12:22:14 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135796590
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dus het is nog steeds zo dat je geen rente krijgt over de dagen dat het geld in de lucht hangt, terwijl dat volgens mij per wet nu verboden is.
Dat geld hangt ook niet meer "in de lucht" zoals vroeger, het staat altijd ergens.

Probleem is alleen dat overboekingen vaak via een betaalrekening lopen die renteloos is. Wat ik altijd doe is dat geld dan s'middags even naar een spaarrekening boeken zodat het met rente kan overnachten.

Voorbeeld: overboeking van MY --> Rabo --> NN. Ik doe de MY--> Rabo overboeking s'morgens. S'middags boek ik het geld dan van Rabo betaal naar een Rabo spaarrekening (lagere rente maar beter dan niks) en de volgende dag door naar NN. Zo voorkom je dat het geld een nachtje renteloos op de Rabo betaalrekening staat te verpieteren.

Btw: mocht de betreffende overboeking van MY al voor 11:00 binnen zijn op Rabo dan boek ik het wel meteen door naar NN, anders niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135796717
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat geld hangt ook niet meer "in de lucht" zoals vroeger, het staat altijd ergens.

Ik had vorige week echt dat het afgeschreven werd bij ASN op 17 januari en bij Moneyou op 21 januari was bijgeschreven. Mag dat nu wel of niet?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 januari 2014 @ 12:27:51 #193
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135796780
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik had vorige week echt dat het afgeschreven werd bij ASN op 17 januari en bij Moneyou op 21 januari was bijgeschreven. Mag dat nu wel of niet?
Je moet niet kijken naar de afschrijfdatum maar naar de valutadatum. Daar zit geen gat tussen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135798540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat geld hangt ook niet meer "in de lucht" zoals vroeger, het staat altijd ergens.

Probleem is alleen dat overboekingen vaak via een betaalrekening lopen die renteloos is. Wat ik altijd doe is dat geld dan s'middags even naar een spaarrekening boeken zodat het met rente kan overnachten.

Voorbeeld: overboeking van MY --> Rabo --> NN. Ik doe de MY--> Rabo overboeking s'morgens. S'middags boek ik het geld dan van Rabo betaal naar een Rabo spaarrekening (lagere rente maar beter dan niks) en de volgende dag door naar NN. Zo voorkom je dat het geld een nachtje renteloos op de Rabo betaalrekening staat te verpieteren.

Btw: mocht de betreffende overboeking van MY al voor 11:00 binnen zijn op Rabo dan boek ik het wel meteen door naar NN, anders niet.
Bedankt voor de tip, ga ik volgende keer ook zo doen.

Gisterenochtend 8 uur: NN --> Rabo
Gisterenochtend 10 uur: Rabo --> Argenta (ja, ik heb dus toch maar een Argenta rekening geopend)
Vanochtend 10 uur: Was het nieuwe saldo pas zichtbaar op m'n Argenta rekening.....

(Het geld heeft dus niet een nacht renteloos op Rabo gestaan, want daar was het gisterenochtend om 10 uur al afgeschreven... maar het duurde echt 24 uur voordat het zichtbaar was op Argenta)

Maar goed, 1 jaars deposito bij Argenta genomen, dus met dat geld ga (en kan) ik voorlopig niet meer schuiven. ;)
pi_135802183
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:53 schreef leolinedance het volgende:Volgens mijn berekening duurt het 23 dagen voordat ik die 2 rentedagen ingehaald heb met de huidige rentes. -O-
Wil je die formule waarmee dat berekend hebt eens hier delen?
pi_135809141
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:14 schreef Ton76 het volgende:

[..]

(Het geld heeft dus niet een nacht renteloos op Rabo gestaan, want daar was het gisterenochtend om 10 uur al afgeschreven... maar het duurde echt 24 uur voordat het zichtbaar was op Argenta)

En heb je volgens jou wel rente over die 24 uur gekregen?
pi_135813085
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:23 schreef erniee het volgende:
Wilde ook gebruik maken van de ING-actie, heb helaas geen betaalrekening (en ook geen spaarrekening) bij de ING. Dacht, mooi dan maak ik even een studentenrekening aan (zijn gratis en ben nog student). Echter ben ik dan weer verplicht m'n studiefinanciering van DUO op deze rekening te laten storten, wat ik niet kan aangezien ik dat niet meer krijg (5e studiejaar) :{ ;( .
Dus kan helaas niet meedoen, mits ik een 'normale' betaalrekening aanvraag welke ¤4.35 per kwartaal kost, wat ik dus niet de moeite waard vind :W .
Nu maar rekening bij Zwitserleven geopend voor de Bijenkorfbon :)
Je kunt ook een bewijs van inschrijving mailen als student zijnde. Dan hoef je geen stufi op je ING rekening te laten storten.
pi_135848839
Let op bij de ING-actie: je moet nadat je een spaarrekening hebt geopend, alsnog het deelnameformulier insturen (digitaal) en daar krijg je géén bevestiging van. Dus als je alleen een spaarrekening opent doe je nog NIET mee aan de actie!
https://www.ing.nl/partic(...)-extra/deelname.aspx
pi_135850211
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:18 schreef Loekie1 het volgende:
Let op bij de ING-actie: je moet nadat je een spaarrekening hebt geopend, alsnog het deelnameformulier insturen (digitaal) en daar krijg je géén bevestiging van. Dus als je alleen een spaarrekening opent doe je nog NIET mee aan de actie!
https://www.ing.nl/partic(...)-extra/deelname.aspx
Ik ben dan langs geweest want helemaal nieuw bij de ING. Kreeg via de mail een bevestiging van de spaaractie.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_135852199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat geld hangt ook niet meer "in de lucht" zoals vroeger, het staat altijd ergens.

Probleem is alleen dat overboekingen vaak via een betaalrekening lopen die renteloos is. Wat ik altijd doe is dat geld dan s'middags even naar een spaarrekening boeken zodat het met rente kan overnachten.

Voorbeeld: overboeking van MY --> Rabo --> NN. Ik doe de MY--> Rabo overboeking s'morgens. S'middags boek ik het geld dan van Rabo betaal naar een Rabo spaarrekening (lagere rente maar beter dan niks) en de volgende dag door naar NN. Zo voorkom je dat het geld een nachtje renteloos op de Rabo betaalrekening staat te verpieteren.

Btw: mocht de betreffende overboeking van MY al voor 11:00 binnen zijn op Rabo dan boek ik het wel meteen door naar NN, anders niet.
Dat is wel een slimme strategie, idd. Daarmee heb ik na 5 rentedagen al het verschil van 0.1% rente tussen twee spaarrekeningen weggewerkt. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')