Ik reed laatst 80 in z`n 5, toen werd hij énorm instabiel, hij begon te trillen als een gek (Het stuur begon heel erg te trillen) En toen heb ik toch écht naar z`n 4 teruggeschakeldquote:Op donderdag 9 januari 2014 20:27 schreef Hartigan het volgende:
Bij rijlessen zouden ze toch wel mogen leren om iets meer door te trekken, vooral bij het invoegen. Ik moest altijd in zijn 5 invoegen Zodra de motor ook maar iets van geluid maakte, moest ik schakelen. Volgens mij ben ik nooit boven de 3000 toeren geweest. Maar ook als je vooraan bij het stoplicht staat mag je best wel wat meer toeren maken. Is een stuk gunstiger voor de doorstroming.
Snelheid maken is daarbij ook heel belangrijk bij het invoegen, zoiets milieubewust doen is volstrekte onzin en kan zelfs gevaarlijk zijn. Het beste is om snel op snelheid te komen. Nu voeg ik dus gewoon in zijn 3 in met 140
Nee dat leer je niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:32 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af nav "je moet weten waar 't reservewiel zit" of je dat ook leert bij rijles: wiel verwisselen?
Hoe kan dat?quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik reed laatst 80 in z`n 5, toen werd hij énorm instabiel, hij begon te trillen als een gek (Het stuur begon heel erg te trillen) En toen heb ik toch écht naar z`n 4 teruggeschakeld
Wat wil je anders doen?quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het nou normaal op je eerste rijles meteen al te moeten schakelen, remmen etc?
Vandaag mn eerste rijles gehad maar.. kwam wel heel erg snel op me af allemaal.
Achteraf beetje het idee dat dat veels te veel was voor een eerste les.
Had hoogstens verwacht dat ik moest gas geven en spelen met koppeling zodat hij kan schakelen.
Vooral remmen ging behoorlijk kut uiteraard, kon niet meteen vloeiend tot stilstand komen.
Ging dan op 't laatst te diep doordrukken zodat je toch net ff te hard stilstaat.
Maar goed ook het schakelen was dramatisch.. hoewel omhoog schakelen nog wel ging, maar met zoveel aspecten tegelijk ging terugschakelen uiterst moeizaam, iets wat hij dan ook veelal nog wel deed.
Misschien dat je met zes versnellingen rijd of een benzine? In die polo waar hij les in heeft gaat de auto trillen als (te) je lage toeren rijd in een versnellingquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Hoe kan dat?
Dat heb ik nog nooit gehad.
Ik had meer het idee dat het stapsgewijs ging.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat wil je anders doen?
Zelf heb ik 1,5 jaar naar mn eerste rijles uitgekeken, van tevoren allemaal filmpjes op YT kijken "How to drive a stick shift"
Het is een Polo Bluemotion...quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Hoe kan dat?
Dat heb ik nog nooit gehad.
Ik reed in dezelfde lesauto en reed altijd 80 in zn 5.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Misschien dat je met zes versnellingen rijd of een benzine? In die polo waar hij les in heeft gaat de auto trillen als (te) je lage toeren rijd in een versnelling
Ow dat is ergens best jammer, wel handig om te kunnen.quote:
Niet iedereen leert even snel, kan me er wel iets bij voorstellen dat er veel op je af komt de eerste rijles. Denk wel dat het goed is om vanaf het begin al alles zelf te moeten doen zo leer je het het snelst.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat wil je anders doen?
Zelf heb ik 1,5 jaar naar mn eerste rijles uitgekeken, van tevoren allemaal filmpjes op YT kijken "How to drive a stick shift"
quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:13 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Ik reed in dezelfde lesauto en reed altijd 80 in zn 5.
Als ik het me goed herinner, zat ik in zn 4 bij 80 wel onder de 2000 toeren maar ik moest altijd doorschakelen want dat zou zuiniger zijn.quote:
Auto's met 6 versnellingen is het helemaal onlogisch, dan zou je juist denken dat je later moet schakelen nog. Als je meer max snelheid hebt heb je ook meer snelheid per versnelling zegmaar.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:28 schreef Hartigan het volgende:
Raar. Ik heb in genoeg auto's gereden die aangeven dat je naar de 6 'moet' schakelen als je 80 rijdt. Kan op zich wel, maar vind ik niet echt veilig omdat je dan absoluut geen snelheid meer kan maken.
Nu ik het me bedenk heb ik één keer op een 80 weg gereden in de vijf. Voelde volgens mij geen trilling oid maar ik denk dat de transmissie/motor het alsnog niet leuk vondquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:22 schreef Louboutin het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, zat ik in zn 4 bij 80 wel onder de 2000 toeren maar ik moest altijd doorschakelen want dat zou zuiniger zijn.
Nooit problemen mee gehad..
Het ging om een BMW 320d, Golf GTI 7 en een Giulietta 1.6 JTDM, niet bepaald trage gebakjes. De GTI trekt op zich nog wel redelijk door in zijn 6 met 80 km/h.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:30 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Auto's met 6 versnellingen is het helemaal onlogisch, dan zou je juist denken dat je later moet schakelen nog. Als je meer max snelheid hebt heb je ook meer snelheid per versnelling zegmaar.
Dus een traag klein kut autotje kan weer wel makkelijk 70 in zn 5 doen. Maar een beetje fatsoenlijke moderne normaal niet volgens mij.
Dan begrijp ik het wel jaquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:37 schreef Hartigan het volgende:
[..]
Het ging om een BMW 320d, Golf GTI 7 en een Giulietta 1.6 JTDM, niet bepaald trage gebakjes. De GTI trekt op zich nog wel redelijk door in zijn 6 met 80 km/h.
Ik rij altijd in de vijfde versnelling als ik 80 rij... Ook tijdens m'n rijles was dat wel de bedoeling.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:33 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nu ik het me bedenk heb ik één keer op een 80 weg gereden in de vijf. Voelde volgens mij geen trilling oid maar ik denk dat de transmissie/motor het alsnog niet leuk vond
Zo herkenbaar mattie.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef Baas ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zelf heb ik 1,5 jaar naar mn eerste rijles uitgekeken, van tevoren allemaal filmpjes op YT kijken "How to drive a stick shift"
Om wat voor auto gaat het?quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik rij altijd in de vijfde versnelling als ik 80 rij... Ook tijdens m'n rijles was dat wel de bedoeling.
Sterker nog: in m'n eigen autootje nu gaat 60 ook prima in de 5! Ja, je moet niet vlot op willen trekken...
Rijles: een VW Polo Blue Motion diesel 2013quote:
Haha dat had ik ook hoor, ik dacht het is eerst vast een beetje sturen en gas geven en dan rustig aan wat meer erbij, dat had ik weleens gehoord namelijk. Nee dus, meteen alles tegelijk, nouja spiegels hoefde nog niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is het nou normaal op je eerste rijles meteen al te moeten schakelen, remmen etc?
Vandaag mn eerste rijles gehad maar.. kwam wel heel erg snel op me af allemaal.
Achteraf beetje het idee dat dat veels te veel was voor een eerste les.
Had hoogstens verwacht dat ik moest gas geven en spelen met koppeling zodat hij kan schakelen.
Vooral remmen ging behoorlijk kut uiteraard, kon niet meteen vloeiend tot stilstand komen.
Ging dan op 't laatst te diep doordrukken zodat je toch net ff te hard stilstaat.
Maar goed ook het schakelen was dramatisch.. hoewel omhoog schakelen nog wel ging, maar met zoveel aspecten tegelijk ging terugschakelen uiterst moeizaam, iets wat hij dan ook veelal nog wel deed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |