abonnement Unibet Coolblue
pi_135299821
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:44 schreef Loll het volgende:
Boos is ook overdreven hij benoemt het alleen even. Kan nu iemand mij een tip geven ha ha :)
Wees niet te zuinig met het gas. Net een klein tikje meer gas tijdens het wegrijden en alles gaat 10x soepeler.
Alleen als je dat doet hou dan niet je koppeling eeuwig op het aangrijpingspunt maar probeer het wat sneller te doen en geef wat meer gas bij. Dan trek je vlotter weg en slijt je minder koppeling.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:16:18 #227
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135300978
Ben wel blij met m'n instructeur op het moment. Ik leg uit, dat het financieel eventjes lastig is. Reactie: gewoon nog paar lessen plannen, en examen doen. Geld regelt zich achteraf vanzelf wel, gaan we regelen. Heel fijn, om het zo te kunnen doen :D.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:36:50 #228
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_135301734
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:06 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja wat ik eerder ook al zei een lagere max snelheid zorgt voor minder snelheid per versnelling. Maar 30 in zn 5? Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen. Ik trek bij invoegen vaak door tot 80 in zn 2!!! Ok dan heb ik wel aardig wat toeren en een 2l motor maar toch, dit verschil is echt heel erg groot.
80 in z'n 2 :')
Irene is bae <3
pi_135302226
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:36 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

80 in z'n 2 :')
80 in z`n 2 is wel érg overdreven :') Hoe lang wil je dat je motor het nog volhoud?
pi_135302440
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:55 schreef Braddie het volgende:
80 in z`n 2 is wel érg overdreven :') Hoe lang wil je dat je motor het nog volhoud?
Af en toe even schoon blazen is juist goed voor je motor.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 01:11:31 #231
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135302617
80 in z'n 2? Wow. Ik doe tot 60 in z'n 2, dan vol doortrekken tot wat ik nodig heb om erop te komen in z'n 3, en daarna meestal in ene naar z'n 5. In wat voor auto's lessen jullie trouwens? Ik in een C1 ¬.¬. Wordt wel de auto, die ik, in nieuwstaat gratis, krijg, als ik m'n rijbewijs heb :D.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_135302822
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:11 schreef OudeBok het volgende:
80 in z'n 2? Wow. Ik doe tot 60 in z'n 2, dan vol doortrekken tot wat ik nodig heb om erop te komen in z'n 3, en daarna meestal in ene naar z'n 5. In wat voor auto's lessen jullie trouwens? Ik in een C1 ¬.¬. Wordt wel de auto, die ik, in nieuwstaat gratis, krijg, als ik m'n rijbewijs heb :D.
Ik les in een Polo Bluemotion.
Als ik mijn rijbewijs heb heb ik de beschikking tot 2 auto`s een Golf III en een Fiat Seicento.
Maar ik denk toch dat ik voor een eigen autotje ga, alleen nogsteeds geen idee wat :P
pi_135302850
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Wat wil je anders doen? 8)7

Zelf heb ik 1,5 jaar naar mn eerste rijles uitgekeken, van tevoren allemaal filmpjes op YT kijken "How to drive a stick shift" _O_ :')
"There are three pedals, the most right is the accelerator, the middle one is the break, and the left one is" *insert dramatische stem* "...the so-important clutch"

Helemaal hilarisch vond ik zo'n aziatisch ventje dat het ging voordoen met een racespelletje. En dan bakte 'ie er nog steeds niks van. Onnodig revven enzo...

--edit-- gevonden:


[ Bericht 17% gewijzigd door Ridocar op 10-01-2014 06:34:25 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 01:29:04 #234
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135303052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:20 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik les in een Polo Bluemotion.
Als ik mijn rijbewijs heb heb ik de beschikking tot 2 auto`s een Golf III en een Fiat Seicento.
Maar ik denk toch dat ik voor een eigen autotje ga, alleen nogsteeds geen idee wat :P
Okay.

Nou ja, ik ben van plan eerst een '98 Punto te kopen voor een prikkie, en daarna verder te gaan in die C1. Die is nu nog van mijn opa, maar hij wil 'm aan mij geven als 'ie niet meer kan rijden met een jaartje of 2 vanwege zijn leeftijd.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_135303275
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:29 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Okay.

Nou ja, ik ben van plan eerst een '98 Punto te kopen voor een prikkie, en daarna verder te gaan in die C1. Die is nu nog van mijn opa, maar hij wil 'm aan mij geven als 'ie niet meer kan rijden met een jaartje of 2 vanwege zijn leeftijd.
Ahh.
Zo`n C1 is wel érg klein hoor.
Als jij eerst in een `98 Punto rijd en je gaat daarna in een C1 rijden wil je volgens mij weer héél snel terug in je Punto _O-
  vrijdag 10 januari 2014 @ 01:45:42 #236
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135303403
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:39 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ahh.
Zo`n C1 is wel érg klein hoor.
Als jij eerst in een `98 Punto rijd en je gaat daarna in een C1 rijden wil je volgens mij weer héél snel terug in je Punto _O-
C1 is vrij klein ja, maar zo'n Punto gaat me veel meer kosten ;). Ik kom net van de middelbare af en studeer nu. C1 is relatief gezien spotgoedkoop, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_135303458
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:45 schreef OudeBok het volgende:

[..]

C1 is vrij klein ja, maar zo'n Punto gaat me veel meer kosten ;). Ik kom net van de middelbare af en studeer nu. C1 is relatief gezien spotgoedkoop, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Punto gaat je veel meer kosten ja.
Maar kijk dan naar een Citroen AX... Dan zit je iets ruimer, rij je net zo zuinig, en je rijd comfortabeler + Dat zo`n AX maar 650 kilo weegt en dus ook ongeveeer 150-160 kg lichter is.

Verzekering zal ook goedkoper zijn want het is al een oudere auto, en je bent veel voordeliger uit qua wegenbelasting..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2014 01:49:07 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 01:53:49 #238
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135303546
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:48 schreef Braddie het volgende:

[..]

Punto gaat je veel meer kosten ja.
Maar kijk dan naar een Citroen AX... Dan zit je iets ruimer, rij je net zo zuinig, en je rijd comfortabeler + Dat zo`n AX maar 650 kilo weegt en dus ook ongeveeer 150-160 kg lichter is.

Verzekering zal ook goedkoper zijn want het is al een oudere auto, en je bent veel voordeliger uit qua wegenbelasting..
AX als vervanging voor de Punto?

C1 krijg ik namelijk met nog geen 6000KM, schadevrij, etc. op naam en in bezit als het zover is. Dan zou ik gek zijn daarvoor te bedanken :D.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_135303586
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:53 schreef OudeBok het volgende:

[..]

AX als vervanging voor de Punto?

C1 krijg ik namelijk met nog geen 6000KM, schadevrij, etc. op naam en in bezit als het zover is. Dan zou ik gek zijn daarvoor te bedanken :D.
AX als vervanging voor de C1....
Je krijgt hem schadevrij met nog geen 6k op de teller..
Laat je Opa lekker die C1 verkopen en van dat geld genieten op z`n ouwe dag zou ik zeggen.

Zo`n AX rijd een stukje prettiger kan ik melden, minder stug, fijner geveerd, betere stoelen, meer ruimte, betere isolatie, iéts zuiniger, veeeeel goedkoper in de wegenbelasting en verzekering.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2014 01:57:01 ]
  vrijdag 10 januari 2014 @ 01:59:14 #240
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_135303650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

AX als vervanging voor de C1....
Je krijgt hem schadevrij met nog geen 6k op de teller..
Laat je Opa lekker die C1 verkopen en van dat geld genieten op z`n ouwe dag zou ik zeggen.

Zo`n AX rijd een stukje prettiger kan ik melden, minder stug, fijner geveerd, betere stoelen, meer ruimte, betere isolatie, iéts zuiniger, veeeeel goedkoper in de wegenbelasting en verzekering.
Opa heeft meer dan genoeg geld, zou zo 2 gloednieuwe C1's kunnen kopen voor me en nog dik overhouden. Stoelen van een C1 zijn wel flink kut, inderdaad. Vering vind ik alleszins meevallen, heb ook nooit wat beters gereden, haha. Thanks voor de tip, though. Ik zal tzt alles eens goed gaan uitzoeken :).
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_135303672
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 01:59 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Opa heeft meer dan genoeg geld, zou zo 2 gloednieuwe C1's kunnen kopen voor me en nog dik overhouden. Stoelen van een C1 zijn wel flink kut, inderdaad. Vering vind ik alleszins meevallen, heb ook nooit wat beters gereden, haha. Thanks voor de tip, though. Ik zal tzt alles eens goed gaan uitzoeken :).
Geen probleem, ben benieuwd wat je bevindingen zijn!! :)
pi_135305507
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:19 schreef alors het volgende:

[..]

Haha dat had ik ook hoor, ik dacht het is eerst vast een beetje sturen en gas geven en dan rustig aan wat meer erbij, dat had ik weleens gehoord namelijk. Nee dus, meteen alles tegelijk, nouja spiegels hoefde nog niet.

Ik was na de eerste les ook wel een beetje 'overwhelmd' met alles wat ik moest doen en onthouden, maar dat komt echt vanzelf goed. Ja je gaat nog genoeg fouten maken, laten afslaan, koppeling vergeten tijdens het remmen, etc maar het gaat vanzelf beter.
Ja achteraf alle punten opgeschreven waarvan ik bij mezelf dacht, dat moet ik onthouden en verbeteren.
Ik begrijp nu ook beter wanneer je die koppeling induwt, want dat legde hij helemaal niet uit.
Onder de 1000 toeren druk je de koppeling helemaal in, volgens mij is dat simpelweg de bedoeling bij elke rem actie waarvan de bedoeling is dat je stil gaat komen te staan uiteindelijk.. of practisch stil zeg maar. (ik denk tikje moeilijk nu, maar dat komt omdat hij dat dus niet erbij vertelde en ik alles achteraf moest opzoeken)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:17:22 #243
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135306437
C1 is misschien klein, maar ik zou er super blij mee zijn als eerste auto!

Zometeen weer lekker rijlesje, nog maar een paar te gaan..
pi_135306554
80 in zn 2 kan hier echt perfect hoor zit nog onder de 5000 toeren dan. Grote motor maakt wel verschil denk ik..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 09:43:15 #245
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_135306966
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:22 schreef delano.888 het volgende:
80 in zn 2 kan hier echt perfect hoor zit nog onder de 5000 toeren dan. Grote motor maakt wel verschil denk ik..
Ongetwijfeld.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_135307665
80 in zijn 2 kan inderdaad prima, maar het hangt maar net van je auto af. Een Alto of Cuore uit 95 blaas je dan op denk ik :P
Ik rijd zelf af en toe 110 in zijn 2. Auto goed warmrijden, een droge, rechte weg gebruiken en meteen doorschakelen zodra je de 110 rijdt. Wat is het toch heerlijk om die motor te horen brullen, om de toerenteller richting het rood te zien gaan, je banden die met moeite de juiste grip weten te vinden, de g-krachten die je naar achteren drukken _O_
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:19:01 #247
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135307702
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:17 schreef Hartigan het volgende:
80 in zijn 2 kan inderdaad prima, maar het hangt maar net van je auto af. Een Alto of Cuore uit 95 blaas je dan op denk ik :P
Ik rijd zelf af en toe 110 in zijn 2. Auto goed warmrijden, een droge, rechte weg gebruiken en meteen doorschakelen zodra je de 110 rijdt. Wat is het toch heerlijk om die motor te horen brullen, om de toerenteller richting het rood te zien gaan, je banden die met moeite de juiste grip weten te vinden, de g-krachten die je naar achteren drukken _O_
Haha vooral proberen tijdens je rijles zulke dingen, eens kijken hoe onze instructeurs reageren :p
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 10:53:47 #248
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135308696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:19 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Haha vooral proberen tijdens je rijles zulke dingen, eens kijken hoe onze instructeurs reageren :p
Niet positief denk ik....
Ik moet zeggen dat ik het invoegen op de korte invoegstrook eigenlijk altijd in zn 3 doe..... De Volkswagen jetta is wel behoorlijk aan het brullen als ik 80 rijd in zn 3 maar omdat ik zo kort maar de tijd heb om in te voegen schakel ik altijd pas door als ik ingevoegd ben en dat vind mijn instructeur ook gewoon logisch.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 januari 2014 @ 10:54:56 #249
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135308717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:17 schreef Hartigan het volgende:
Auto goed warmrijden
Dat is dus meer dan 30 km aan een stuk rijden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:22 schreef delano.888 het volgende:
80 in zn 2 kan hier echt perfect hoor zit nog onder de 5000 toeren dan. Grote motor maakt wel verschil denk ik..
Dat kan met een AX ook, kan ik uit ervaring vertellen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Niet positief denk ik....
Ik moet zeggen dat ik het invoegen op de korte invoegstrook eigenlijk altijd in zn 3 doe..... De Volkswagen jetta is wel behoorlijk aan het brullen als ik 80 rijd in zn 3 maar omdat ik zo kort maar de tijd heb om in te voegen schakel ik altijd pas door als ik ingevoegd ben en dat vind mijn instructeur ook gewoon logisch.
Ik leerde om met invoegen door te trekken tot 80 a 100 in zijn 3.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 10 januari 2014 @ 11:00:11 #250
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135308863
quote:
[..]

Ik leerde om met invoegen door te trekken tot 80 a 100 in zijn 3.
Ik moet met de Polo minimaal in z'n 4 invoegen op de snelweg...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')