Wees niet te zuinig met het gas. Net een klein tikje meer gas tijdens het wegrijden en alles gaat 10x soepeler.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:44 schreef Loll het volgende:
Boos is ook overdreven hij benoemt het alleen even. Kan nu iemand mij een tip geven ha ha
80 in z'n 2quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja wat ik eerder ook al zei een lagere max snelheid zorgt voor minder snelheid per versnelling. Maar 30 in zn 5? Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen. Ik trek bij invoegen vaak door tot 80 in zn 2!!! Ok dan heb ik wel aardig wat toeren en een 2l motor maar toch, dit verschil is echt heel erg groot.
Af en toe even schoon blazen is juist goed voor je motor.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:55 schreef Braddie het volgende:
80 in z`n 2 is wel érg overdreven Hoe lang wil je dat je motor het nog volhoud?
Ik les in een Polo Bluemotion.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:11 schreef OudeBok het volgende:
80 in z'n 2? Wow. Ik doe tot 60 in z'n 2, dan vol doortrekken tot wat ik nodig heb om erop te komen in z'n 3, en daarna meestal in ene naar z'n 5. In wat voor auto's lessen jullie trouwens? Ik in een C1 ¬.¬. Wordt wel de auto, die ik, in nieuwstaat gratis, krijg, als ik m'n rijbewijs heb .
"There are three pedals, the most right is the accelerator, the middle one is the break, and the left one is" *insert dramatische stem* "...the so-important clutch"quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat wil je anders doen?
Zelf heb ik 1,5 jaar naar mn eerste rijles uitgekeken, van tevoren allemaal filmpjes op YT kijken "How to drive a stick shift"
Okay.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik les in een Polo Bluemotion.
Als ik mijn rijbewijs heb heb ik de beschikking tot 2 auto`s een Golf III en een Fiat Seicento.
Maar ik denk toch dat ik voor een eigen autotje ga, alleen nogsteeds geen idee wat
Ahh.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:29 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Okay.
Nou ja, ik ben van plan eerst een '98 Punto te kopen voor een prikkie, en daarna verder te gaan in die C1. Die is nu nog van mijn opa, maar hij wil 'm aan mij geven als 'ie niet meer kan rijden met een jaartje of 2 vanwege zijn leeftijd.
C1 is vrij klein ja, maar zo'n Punto gaat me veel meer kosten . Ik kom net van de middelbare af en studeer nu. C1 is relatief gezien spotgoedkoop, dus dan is de keuze snel gemaakt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh.
Zo`n C1 is wel érg klein hoor.
Als jij eerst in een `98 Punto rijd en je gaat daarna in een C1 rijden wil je volgens mij weer héél snel terug in je Punto
Punto gaat je veel meer kosten ja.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:45 schreef OudeBok het volgende:
[..]
C1 is vrij klein ja, maar zo'n Punto gaat me veel meer kosten . Ik kom net van de middelbare af en studeer nu. C1 is relatief gezien spotgoedkoop, dus dan is de keuze snel gemaakt.
AX als vervanging voor de Punto?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Punto gaat je veel meer kosten ja.
Maar kijk dan naar een Citroen AX... Dan zit je iets ruimer, rij je net zo zuinig, en je rijd comfortabeler + Dat zo`n AX maar 650 kilo weegt en dus ook ongeveeer 150-160 kg lichter is.
Verzekering zal ook goedkoper zijn want het is al een oudere auto, en je bent veel voordeliger uit qua wegenbelasting..
AX als vervanging voor de C1....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:53 schreef OudeBok het volgende:
[..]
AX als vervanging voor de Punto?
C1 krijg ik namelijk met nog geen 6000KM, schadevrij, etc. op naam en in bezit als het zover is. Dan zou ik gek zijn daarvoor te bedanken .
Opa heeft meer dan genoeg geld, zou zo 2 gloednieuwe C1's kunnen kopen voor me en nog dik overhouden. Stoelen van een C1 zijn wel flink kut, inderdaad. Vering vind ik alleszins meevallen, heb ook nooit wat beters gereden, haha. Thanks voor de tip, though. Ik zal tzt alles eens goed gaan uitzoeken .quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
AX als vervanging voor de C1....
Je krijgt hem schadevrij met nog geen 6k op de teller..
Laat je Opa lekker die C1 verkopen en van dat geld genieten op z`n ouwe dag zou ik zeggen.
Zo`n AX rijd een stukje prettiger kan ik melden, minder stug, fijner geveerd, betere stoelen, meer ruimte, betere isolatie, iéts zuiniger, veeeeel goedkoper in de wegenbelasting en verzekering.
Geen probleem, ben benieuwd wat je bevindingen zijn!!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:59 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Opa heeft meer dan genoeg geld, zou zo 2 gloednieuwe C1's kunnen kopen voor me en nog dik overhouden. Stoelen van een C1 zijn wel flink kut, inderdaad. Vering vind ik alleszins meevallen, heb ook nooit wat beters gereden, haha. Thanks voor de tip, though. Ik zal tzt alles eens goed gaan uitzoeken .
Ja achteraf alle punten opgeschreven waarvan ik bij mezelf dacht, dat moet ik onthouden en verbeteren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:19 schreef alors het volgende:
[..]
Haha dat had ik ook hoor, ik dacht het is eerst vast een beetje sturen en gas geven en dan rustig aan wat meer erbij, dat had ik weleens gehoord namelijk. Nee dus, meteen alles tegelijk, nouja spiegels hoefde nog niet.
Ik was na de eerste les ook wel een beetje 'overwhelmd' met alles wat ik moest doen en onthouden, maar dat komt echt vanzelf goed. Ja je gaat nog genoeg fouten maken, laten afslaan, koppeling vergeten tijdens het remmen, etc maar het gaat vanzelf beter.
Ongetwijfeld.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:22 schreef delano.888 het volgende:
80 in zn 2 kan hier echt perfect hoor zit nog onder de 5000 toeren dan. Grote motor maakt wel verschil denk ik..
Haha vooral proberen tijdens je rijles zulke dingen, eens kijken hoe onze instructeurs reageren :pquote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:17 schreef Hartigan het volgende:
80 in zijn 2 kan inderdaad prima, maar het hangt maar net van je auto af. Een Alto of Cuore uit 95 blaas je dan op denk ik
Ik rijd zelf af en toe 110 in zijn 2. Auto goed warmrijden, een droge, rechte weg gebruiken en meteen doorschakelen zodra je de 110 rijdt. Wat is het toch heerlijk om die motor te horen brullen, om de toerenteller richting het rood te zien gaan, je banden die met moeite de juiste grip weten te vinden, de g-krachten die je naar achteren drukken
Niet positief denk ik....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:19 schreef Doorzettertje het volgende:
[..]
Haha vooral proberen tijdens je rijles zulke dingen, eens kijken hoe onze instructeurs reageren :p
Dat is dus meer dan 30 km aan een stuk rijden.quote:
Dat kan met een AX ook, kan ik uit ervaring vertellen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:22 schreef delano.888 het volgende:
80 in zn 2 kan hier echt perfect hoor zit nog onder de 5000 toeren dan. Grote motor maakt wel verschil denk ik..
Ik leerde om met invoegen door te trekken tot 80 a 100 in zijn 3.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet positief denk ik....
Ik moet zeggen dat ik het invoegen op de korte invoegstrook eigenlijk altijd in zn 3 doe..... De Volkswagen jetta is wel behoorlijk aan het brullen als ik 80 rijd in zn 3 maar omdat ik zo kort maar de tijd heb om in te voegen schakel ik altijd pas door als ik ingevoegd ben en dat vind mijn instructeur ook gewoon logisch.
Ik moet met de Polo minimaal in z'n 4 invoegen op de snelweg...quote:[..]
Ik leerde om met invoegen door te trekken tot 80 a 100 in zijn 3.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |