abonnement Unibet Coolblue
pi_135152448
Ik ben aan het rondkijken naar een douchewand, en zie dat ze met of zonder antikalk coating worden geleverd. Met een coating is natuurlijk duurder, maar ik heb wel eens opgevangen dat zo'n coating eraf kan gaan.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? :)
BlaBlaBla
pi_135152962
Beetje schoonmaakazijn werkt ook heel goed tegen kalk.
pi_135153426
Vraag maar eens hoelang zo'n coating in de praktijk werkt.. Vaak maar heel kort (hooguit enkele jaren!), ten opzichte van de levensduur van zo'n badkamer (15+jaar).

Bij mijn ouderlijk huis was het binnen een jaar als niet overal meer kalkvrij met lelijke vlekken als gevolg, en dat ondanks regelmatig schoonmaken. Een van de monteurs gaf ons uiteindelijk de gouden tip: Autowas aanbrengen op de glazen wanden. Het water (en dus ook de kalk) hechten dan niet meer aan het glas.

Af en toe opnieuw aanbrengen (geen idee hoevaak, maar ik denk eens per maand(?)) en je badkamer blijft als nieuw :) :)

Achteraf hadden m'n ouders dus noooit gekozen voor zo'n dure behandeling... De autowax werkt en is echt niet duur voor het gemak wat je er voor terugkrijgt :)
pi_135154110
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:53 schreef DutchCow het volgende:
Vraag maar eens hoelang zo'n coating in de praktijk werkt.. Vaak maar heel kort (hooguit enkele jaren!), ten opzichte van de levensduur van zo'n badkamer (15+jaar).

Bij mijn ouderlijk huis was het binnen een jaar als niet overal meer kalkvrij met lelijke vlekken als gevolg, en dat ondanks regelmatig schoonmaken. Een van de monteurs gaf ons uiteindelijk de gouden tip: Autowas aanbrengen op de glazen wanden. Het water (en dus ook de kalk) hechten dan niet meer aan het glas.

Af en toe opnieuw aanbrengen (geen idee hoevaak, maar ik denk eens per maand(?)) en je badkamer blijft als nieuw :) :)

Achteraf hadden m'n ouders dus noooit gekozen voor zo'n dure behandeling... De autowax werkt en is echt niet duur voor het gemak wat je er voor terugkrijgt :)
Okai, thanks, dat is zeker het proberen waard.

Douchewanden worden trouwens echt met prijsverschillen aangeboden, bij de badkamerboer om de hoek mag ik al blijf zijn als ik er 1 voor ¤ 400,- kan krijgen, en op het internet kom ik er al tegen voor ¤ 179,- :O. Nu ik dit topic toch heb geopend, zijn daar nog specifieke dingen waarop ik moet letten? Ik het let sowieso op de veiligheidsglas dikte..

http://www.tegeldepot.nl/(...)8mm-veiligheidsglas/
BlaBlaBla
pi_135155224
Die badkamerboeren zijn aardig duur over het algemeen.
Het scheelt aardig als je voor sanitair zoals kranen en wc`s gaat shoppen op het internet, dat scheelt vaak tientallen procenten. :P
pi_135158555
Ligt aan het type wand. Schuifdeuren is wat kritische dan draaideuren. Vaste wanden maakt ook weinig uit, dan let je meer op de profielen.

Dikte is niet heilig.
Laat die handjes wapperen!
pi_135208571
Ha, briljant! Ik dacht dat ik zelf een trick had bedacht, maar er waren er dus meer minstens net zo slim. :7 Hier ook geen anti-kalk coating of iets dergelijks op de douchewand... Het enige wat zo'n laagje doet is de oppervlaktespanning verhogen, nou dat kan ook prima met een wax. Je zult het dan af en toe moeten herhalen, maar zo'n coating heeft ook (nog) niet het eeuwige leven.



Ik heb deze zooi er een keer opgesmeerd, het is oorspronkelijk bedacht voor de industrie, maar er zijn ook hele volksstammen die dit op de autolak kwakken. 3/4x per jaar zou absoluut moeten volstaan, en met zo'n flesje wax van ¤15,- kun je de hele buurt doen tot aan je pensioen toe.
pi_135209080
Ah Collinite 845, geniaal spul. Ik gebruik het voor op de auto, maar was ook al van plan om het op de grote ruit in m'n woonkamer te smeren, zodat de regen er mooi vanaf loopt.

Heb eens een filmpje gemaakt nadat ik het op een schoongewassen auto heb gesmeerd:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')