makkelijkst is met torx doppen, ik doe het altijd met een ratel en verlengstuk. Wel voorzichtig (los) draaien, dingen zijn niet erg sterk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:14 schreef JohnB52 het volgende:
Affentittengeil!
Vanavond heb ik de ic weer los gehaald om er siliconen slangen aan vast te maken, met de oude slangen er op leek t net alsof ie langzamer was geworden....
Heb maar een mini testritje kunnen maken, maar t lijkt wel beter nu...
Nu nog de bdp sensor vervangen, ik weet waar ie zit, maar waarom daar vastmaken met torx 30?
Iemand nog n tip?
met verotte torx bouten ros ik meestal de dop erin met de klapstok en dan gaan ze meestal wel los zonder de boel te slopen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:30 schreef Dingest het volgende:
Ankerplaten van de trommelremmen bij de Xsara van mijn broertje zitten ook met torx vast. Na 13 jaar natuurlijk totaal vastgeroest en verzwakt, dus dat resulteerde al snel in een ietwat verdraaide dop en 4 van de 8 koppen doorgedraaid. Lekker handig (Dito met de ABS-sensoren trouwens, maar dan als inbus)
Dus idd met beleid, en wellicht nadien vervangen.
Er staat 32 psi in (2.2bar) maar ik doe altijd 34psi (2,3bar)quote:Op zondag 27 juli 2014 18:25 schreef djkoelkast het volgende:
Ik weet eigenlijk niet hoe veel bar er in mijn banden hoort...
Er staat wel iets in de deurpost, geloof dat ik daar altijd op let als ik ga pompen
Er staat dus minder in de deur maar jij doet echt zoveel meer? Ik vond 34 al genoeg aangezien er 32 in staat..quote:Op zondag 27 juli 2014 18:27 schreef JohnB52 het volgende:
Tussen de 2.3 & 2.6 bar. Net wat je fijn vind
Mijn rij instructeur zei moet je elke maand doen.. Dat vond ik een beetje belachelijk dus doe het elke 3 maanden ongeveer (ook olie checken en koelvloeistof bijvullen).quote:Op zondag 27 juli 2014 18:32 schreef djkoelkast het volgende:
Ik vond laatst dat de kont een beetje later mee leek te komen, denk dat ik ook weer eens moet pompen.
Ik kijk vrijwel nooit iets na, alleen ruitensproeiervloeistof als het bijna op is, maar dan krijg ik een melding van SID. Koelvloeistof is wel iets gezakt in de afgelopen 2 jaar, misschien moet ik die weer even bijvullen.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Mijn rij instructeur zei moet je elke maand doen.. Dat vond ik een beetje belachelijk dus doe het elke 3 maanden ongeveer (ook olie checken en koelvloeistof bijvullen).
Het gekke is dus, mijn achterbanden hebben 0,0 verlies, terwijl mijn voorbanden ongeveer 1psi per maand verliezen.
Olie is overigens ook 0,0 verbruik, echt top. Koelvloeistof daarentegen moet weer wel elke keer een aardig scheutje bij..
Heb zelf maar zon compressor aangeschaft voor 20 euro. Kan je lekker relax alles voor de deur doen.
Zo ga je toch niet om met een Saab schaam je diep!quote:Op zondag 27 juli 2014 18:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik kijk vrijwel nooit iets na, alleen ruitensproeiervloeistof als het bijna op is, maar dan krijg ik een melding van SID. Koelvloeistof is wel iets gezakt in de afgelopen 2 jaar, misschien moet ik die weer even bijvullen.
Waarom? Olie wordt toch vervangen elke 2 jaar, ga ik toch niet elke week controleren?quote:Op zondag 27 juli 2014 18:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zo ga je toch niet om met een Saab schaam je diep!
Banden kan je echt veel verbruik schelen door die bij te houden, motor kan een defect hebben waardoor hij olie slurpt en dan is 1x per 2 jaar echt niet op tijd, dan rij je gewoon je motor stuk en kan hij naar de sloop, en koelvloeistof geld hetzelfde voor. Als hij meldingen gaat geven op de sid van koelvloestof of olie ben je er al veel te laat bij..quote:Op zondag 27 juli 2014 18:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Waarom? Olie wordt toch vervangen elke 2 jaar, ga ik toch niet elke week controleren?
Niet te veel gevraagd, maar gewoon niet iets waar ik aan denk. Start, stopt en rijdt altijd en overal tot nu toe, dan vergeet je zulks. Ik heb een Citroën AX gehad die had elke dag wel wat, die werd dus ook veel vaker gecontroleerdquote:Op zondag 27 juli 2014 18:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Banden kan je echt veel verbruik schelen door die bij te houden, motor kan een defect hebben waardoor hij olie slurpt en dan is 1x per 2 jaar echt niet op tijd, dan rij je gewoon je motor stuk en kan hij naar de sloop, en koelvloeistof geld hetzelfde voor. Als hij meldingen gaat geven op de sid van koelvloestof of olie ben je er al veel te laat bij..
En is 1x per 3 maanden een kwartiertje tijd voor je auto nou echt zo veel gevraagd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |