Welke had jij nou ook weer gekocht?quote:Op maandag 6 januari 2014 11:32 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb ècht veel meer licht nu, wat een verschil met wat er in zat!
PTA / SAAB-liefhebbers topic #6; waar we uiteraard goedgekeurd worden!quote:Op maandag 6 januari 2014 11:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Welke had jij nou ook weer gekocht?
Ok ja ik was ook erg happy met mijn nightbreakers, maar zoals je aan die quote kunt zien, heb ik dus de plus.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:02 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
PTA / SAAB-liefhebbers topic #6; waar we uiteraard goedgekeurd worden!
Die swollywood had aangeraden.
Volgens mij zaten de lampen die er in zaten nog niet eens zo heel lang in, maar ik zag gewoon vrij weinig. Nu zie ik heel veel
Ik kreeg ook flitsen als ik die van mij op stand 5 had, nu staan ze gewoon op de onderste stand.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ok ja ik was ook erg happy met mijn nightbreakers, maar zoals je aan die quote kunt zien, heb ik dus de plus.
Ook erg goed overigens, moet ze alleen nog wel bijstellen. In het donker flitsen mensen soms naar mij alsof ik groot licht aan heb wat niet zo is, dat was voorheen niet. Dus denk dat ik ze wat lager moet zetten. Moet alleen even een platte plek zoeken met een muur er naast. Hier in de straat is alles scheef
Hier doet de schakelaar niks, moet t nog eens laten makenquote:Op maandag 6 januari 2014 12:06 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik kreeg ook flitsen als ik die van mij op stand 5 had, nu staan ze gewoon op de onderste stand.
Koplampen zelf zijn in november bij de APK opnieuw gesteld, want die stonden niet goed.
Kijk eerst of je wel een correct lichtbeeld hebt, sommige reflectoren zijn zo ver heen (door slijtage) waardoor het lichtbeeld niet meer ECE waardig is.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:06 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik kreeg ook flitsen als ik die van mij op stand 5 had, nu staan ze gewoon op de onderste stand.
Koplampen zelf zijn in november bij de APK opnieuw gesteld, want die stonden niet goed.
Het is afgelopen november allemaal gecorrigeerd qua afstelling, alleen de lampjes zelf vond ik niet echt goed.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:15 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Kijk eerst of je wel een correct lichtbeeld hebt, sommige reflectoren zijn zo ver heen (door slijtage) waardoor het lichtbeeld niet meer ECE waardig is.
Ik heb het over je lichtbeeld zelf, moet scherp afgetekend zijn, is dat niet het geval creëer je strooilicht wat men verblind. Zo scherp moet het zijn:quote:Op maandag 6 januari 2014 12:17 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het is afgelopen november allemaal gecorrigeerd qua afstelling, alleen de lampjes zelf vond ik niet echt goed.
In 2012 de koplampen nog laten polijsten, want die waren dof.
Nu is alles in ordnung. Alleen nog even met een lakstift wat putten en krassen wegwerken, want anders heb ik straks roest.
Ik heb geen idee, ik neem aan dat ze dat bij de APK wel hebben gefixt?quote:Op maandag 6 januari 2014 12:21 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ik heb het over je lichtbeeld zelf, moet scherp afgetekend zijn, is dat niet het geval creëer je strooilicht wat men verblind. Zo scherp moet het zijn:
[ afbeelding ]
Post anders een foto van je lichtbeeld t.o.v. een vlakke muur (of garagedeur oid), ik kan je vertellen of je lichtbeeld OK is.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:23 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik neem aan dat ze dat bij de APK wel hebben gefixt?
Ik zal binnenkort eens een vlakke muur opzoeken, want die zijn hier ook niet echt (of een bakstenen muur moet goed zijn). Van welke afstand?quote:Op maandag 6 januari 2014 13:05 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Post anders een foto van je lichtbeeld t.o.v. een vlakke muur (of garagedeur oid), ik kan je vertellen of je lichtbeeld OK is.
is ook goed. zo dicht mogelijk (maar dat de 2 lichtbeelden goed te onderscheiden zijn á 3-4 meter ongeveer_.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:07 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik zal binnenkort eens een vlakke muur opzoeken, want die zijn hier ook niet echt (of een bakstenen muur moet goed zijn). Van welke afstand?
Dus de auto dicht bij de muur, de foto van een paar meter afstand?quote:Op maandag 6 januari 2014 13:13 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
is ook goed. zo dicht mogelijk (maar dat de 2 lichtbeelden goed te onderscheiden zijn á 3-4 meter ongeveer_.
Is toch apk afkeur, defecte hoogteverstelling?quote:Op maandag 6 januari 2014 12:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hier doet de schakelaar niks, moet t nog eens laten maken
Overigens staat het bij jou dan ook niet goed. Want normaal moet hij juist op het hoogst staan, en met een aanhanger enz moet hij dan lager. In het geval dat jij nu een aanhanger gaat gebruiken kan je hem niet lager zetten
jepszzz.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:17 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dus de auto dicht bij de muur, de foto van een paar meter afstand?
het afstellen van koplampen met een (gedeeltelijk) onjuist lichtbeeld is lood om oud ijzer, been there done that. lichtbeeld moet echt zwaar verkloot zijn voordat het afkeur is, helaas verblind je al mensen voordat je dat punt bereikt.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:47 schreef JohnB52 het volgende:
Je kan ook naar de garage, afstellen is zo gedaan. Loop je zelf niet te kloten.
Hebben ze bij mij aangepast, de hoogste stand was te hoog ofzo.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:48 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is toch apk afkeur, defecte hoogteverstelling?
Blijkbaar niet ze hebben er ook niet naar gekeken volgens mij.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:48 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Is toch apk afkeur, defecte hoogteverstelling?
Mazzelpik!quote:Op maandag 6 januari 2014 14:07 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet ze hebben er ook niet naar gekeken volgens mij.
Nee zit er nog in maar hij heeft zelf niet lang in de auto rondgekeken.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Mazzelpik!
Of ze hebben t knopje er uitgehaald.
quote:
En wat komt er voor in de plaats?quote:
Een volvo?quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:10 schreef Descendent het volgende:
[..]
En wat komt er voor in de plaats?
quote:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=136645quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:10 schreef Descendent het volgende:
[..]
En wat komt er voor in de plaats?
ooit eens in een 850 T-5R gereden?quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:47 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=136645
En een Volvo? Nee dank je
Nee nog nooit.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:38 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ooit eens in een 850 T-5R gereden?
heel soms mis ik "stiekem" mijn S70 T-5, wat een bak was dat.
Nooit in gereden wel eens op de passagiersstoel gezeten.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:38 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ooit eens in een 850 T-5R gereden?
heel soms mis ik "stiekem" mijn S70 T-5, wat een bak was dat.
Morgen om 10:15....quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:10 schreef Descendent het volgende:
[..]
En wat komt er voor in de plaats?
Mooie wagen!quote:
Zijn die Silver Arrows nog steeds in de roulatie? Bijzonder, een ervan was mijn eerste auto.quote:Op donderdag 6 februari 2014 09:58 schreef Leandra het volgende:
Ik ben blij met je lijstje, mijn man zat al te kwijlen bij de foto's, had al een andere Red Arrow gezien, en een Silver, maar vond een Red mooier
Jup, er zijn er nog wel een aantal van hoorquote:Op donderdag 6 februari 2014 19:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zijn die Silver Arrows nog steeds in de roulatie? Bijzonder, een ervan was mijn eerste auto.
"Gedemonteerd"quote:Op donderdag 6 februari 2014 20:26 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Jup, er zijn er nog wel een aantal van hoor
http://www.900turbo.nl/silverarrow/
Een eurootje of 2500/3000 als je geluk hebtquote:Op maandag 17 februari 2014 17:01 schreef Ienepien het volgende:
Vers in het Saab-topic en gelijk een vraag:
De Saab 9-3 S van mijn vriend staat momenteel bij de garage met waarschijnlijk kapotte kleppen en een versleten ketting. Wij vragen ons af of het nog zinvol is om deze te repareren danwel niet te repareren en te verkopen voor onderdelen.
Het gaat dus om een donkerblauwe Saab 9-3 S uit 2000 met 230.000 op de teller en altijd goed onderhouden. Heeft iemand enig idee van de waarde?
Haal jij niet de kosten van de reparatie met dagwaarde door elkaar?quote:Op maandag 17 februari 2014 17:33 schreef bokkepoot het volgende:
Een eurootje of 2500/3000 als je geluk hebt
Na reparatie wel ja...quote:Op maandag 17 februari 2014 17:33 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Een eurootje of 2500/3000 als je geluk hebt
Klinkt als een kut diagnose, wat is er aan de hand en wat is er gebeurd? als het correct is kan je beter een 2dehandse b205/b204 blok erin gooien.quote:Op maandag 17 februari 2014 17:01 schreef Ienepien het volgende:
Vers in het Saab-topic en gelijk een vraag:
De Saab 9-3 S van mijn vriend staat momenteel bij de garage met waarschijnlijk kapotte kleppen en een versleten ketting. Wij vragen ons af of het nog zinvol is om deze te repareren danwel niet te repareren en te verkopen voor onderdelen.
Het gaat dus om een donkerblauwe Saab 9-3 S uit 2000 met 230.000 op de teller en altijd goed onderhouden. Heeft iemand enig idee van de waarde?
Wij hopen dus dat die dealer daar nog zin in heeft, haha.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:11 schreef bokkepoot het volgende:
Als je de tijd en zin heb kun je hem beter in onderdelen verkopen , maar dat is wel een gedoe...
Moet je ook redelijk goed met je handjes kunnen spelen omdat netjes te krijgen inderdaadquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:25 schreef Fer het volgende:
H1 reflectors achter custom helder plexiglas?
Ik laat een cirkel uit het koplamp glas snijden die groot genoeg is voor de projector om doorheen te kunnen schijnen, en dan maak ik de cirkel dicht, bijna OEM look en toch modern licht.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:25 schreef Fer het volgende:
Kan bijna niet indenken hoe dit mooi gaat worden.
H1 reflectors achter custom helder plexiglas?
Oh wacht, 2 koplampen met heldere cirkels erin.
Nee, had ik al bekeken, verschilt teveel helaas tov de 9-3quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:31 schreef Fer het volgende:
Zouden 9-5 helder glas koplampen van het facelift model niet om te bouwen zijn?
Wat zullen ze zeggen als ze dit zien?quote:Op vrijdag 21 februari 2014 10:33 schreef delano.888 het volgende:
Haha die shit (night) breakers zijn wel zo goed dat onbekenden in mijn auto ze voor xenon aan zien. ("hoe krijg jij zon mooi fel wit licht?? ")
Ik zeg bah veel te rechte lijn ziet er erg onnatuurlijk uit.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:00 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Nee, had ik al bekeken, verschilt teveel helaas tov de 9-3
[..]
Wat zullen ze zeggen als ze dit zien?
[ afbeelding ]
Het gebruikelijke anti-xenon riedeltje. Schel kutlicht, als ik erin kijk doet het pijn aan me ogen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 11:00 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Nee, had ik al bekeken, verschilt teveel helaas tov de 9-3
[..]
Wat zullen ze zeggen als ze dit zien?
[ afbeelding ]
Is vaak de instelling, bij de morimoto's heb je letterlijk 0.0 strooilicht dus ik ga met de afstelling spelen tzt.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Het gebruikelijke anti-xenon riedeltje. Schel kutlicht, als ik erin kijk doet het pijn aan me ogen.
Moet je er ook niet inkijken he...
Volgens mij zijn de meeste met fabrieksxenon goed afgesteld, of zelfs automatisch. Zolang je gewoon op de weg voor je kijkt niets aan de hand, je moet er gewoon niet inkijken, maar op de weg letten.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 13:08 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Is vaak de instelling, bij de morimoto's heb je letterlijk 0.0 strooilicht dus ik ga met de afstelling spelen tzt.
Van wie zou dat niet mogen hahaquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:10 schreef JohnB52 het volgende:
Zou eerst kijken of dat wel mag...
Die kleuren.
Politie.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Van wie zou dat niet mogen haha
Alleen de 3 tellers gaan blauw a la dit:quote:Op zaterdag 22 februari 2014 20:38 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Politie.
Maar je doet dan toch niet alle lampjes die kleur?
Dan verspringt hij dus heel stom van 100.1 naar 100.3 naar 100.5 enz..quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:06 schreef JohnB52 het volgende:
Je kan toch door deel lang ingedrukt te houden op handmatig doen?
Wil ik ook! Wat kost dat nou inclusief alles?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:21 schreef eXplorer1 het volgende:
damn, die Td04 gaat lekker en jankt heerlijk
2e handse TD04 + leidingen +software (250pk) 400 euro oid?quote:Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wil ik ook! Wat kost dat nou inclusief alles?
En dat gaat door de apk??quote:Op maandag 10 maart 2014 12:24 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
2e handse TD04 + leidingen +software (250pk) 400 euro oid?
uitlaatgeluid is zo geworden na een rear silencer delete.
Of ik begrijp het verkeerd, maar als je een demper er tussen uit haalt en dus meer herrie maakt blijft hij toch nooit meer binnen de normen die bij die auto horen? En dat word toch gemeten bij de apk?quote:
Oh. Nooit geweten. Alleen als je het heel erg overdrijft ga je natuurlijk wel een keer van de weg geplukt worden. Maar goed om te weten.quote:
Ik neem nooit meer een gt17, boven de 230 pk en 350nm is het alleen maar een warme fohnquote:Op maandag 10 maart 2014 21:34 schreef Descendent het volgende:
Ja; dat is eigenlijk ook weer een upgrade die evt op de planning ligt; hoewel je met een gewone Garrett ook heel wat vermogen kunt halen.
Wil nog es een nieuwe einddemper (Viggen).
Dan wordt ie nog mooier.
[ link | afbeelding ]
Nee de gt17 leefde nog, je hebt een Garrett T3quote:Op maandag 10 maart 2014 23:18 schreef JohnB52 het volgende:
Was je Gerrit stuk?
Probeer uit te vinden wat er op mijn Red Arrow zit, maar kan t niet vinden...
Zelfs dat niet. Oude auto's krijgen een CO meting, nieuwere een viergastest.quote:
Oh was jij dat onder een andere Username? :-Pquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. Oude auto's krijgen een CO meting, nieuwere een viergastest.
Mijn achterdemper is inmiddels aardig leeg, al het haar is er nu uitgeblazen. Gromt ook lekker hoor.
Ik denk meneer van der valk, vooral dat bsr logo herken ikquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:39 schreef Fer het volgende:
Iemand een idee wie dit is (omg Amsterdam/Lijnden)?
[ afbeelding ]
Hij probeerde weg te komen, maar dat gaat zomaar niet met 185pk onder mijn kap.
Helaas kenteken niet leesbaar, maar hij had een Viggen spoiler en links BSR ipv 9-3 logo.
Kan je dat haar er ook gewoon uit trekken ofzo? Ik wil ook herriequote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfs dat niet. Oude auto's krijgen een CO meting, nieuwere een viergastest.
Mijn achterdemper is inmiddels aardig leeg, al het haar is er nu uitgeblazen. Gromt ook lekker hoor.
in T7suite je ignition hevig retarden en volgas alles eruit fikkenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kan je dat haar er ook gewoon uit trekken ofzo? Ik wil ook herrie
Dat kost geldquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:05 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
in T7suite je ignition hevig retarden en volgas alles eruit fikken
geintje, je kan het beste je einddemper eruit halen en een rechte buis teruglassen.
Het lijkt alsof de letters in het midden LJ zijn, dus dan heb je het over een van de laatste 9-3's van het oude model.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:39 schreef Fer het volgende:
Iemand een idee wie dit is (omg Amsterdam/Lijnden)?
[ afbeelding ]
Hij probeerde weg te komen, maar dat gaat zomaar niet met 185pk onder mijn kap.
Helaas kenteken niet leesbaar, maar hij had een Viggen spoiler en links BSR ipv 9-3 logo.
Als jij het stukkie pijp regelt dan doet de gemiddelde lasser het voor 20 euro oid.quote:
Ik vraag me af, niet lullig bedoeld, wat voor onderhoud je al aan je Saab hebt gedaan?quote:
Genoeg.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik vraag me af, niet lullig bedoeld, wat voor onderhoud je al aan je Saab hebt gedaan?
Ik rij minder dan 5000km per jaar. Ik heb tot nu toe alleen gedaan (in een jaar)quote:Op zaterdag 15 maart 2014 07:14 schreef JohnB52 het volgende:
Hoeveel is genoeg? Vertel eens wat meer?
Die demper weghalen?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:37 schreef JohnB52 het volgende:
Jansen kan dat ook wel voor je doen van t saabforum hoor :-)
Ja dat wil ik wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Die demper weghalen?
PS wil je me quoten dan krijg ik een quote alert dat is fijner dan elke keer het topic moeten bekijken.
Oh ja die hadden ze ook gedaan ja. Dat was nog bij de Saab garage voordat ik jansen kende.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:48 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja dat wil ik wel.
Doe je je brandstoffilter en luchtfilter ook nog?
Kost iets van 25 euro bij elkaar.
Snelheidssignaal, lijkt me lastig zonder abs.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:55 schreef JohnB52 het volgende:
Ik heb trouwens, bij gebrek aan iets beters, een Becker Traffic Pro (low speed) gekocht voor in de classic.
Nu nog snelheidssignaal en achteruitrijsignaal ergens aftappen. Anders werkt de navigatie niet. Ga het niet gebruiken, want kaarten zijn van 2010, maar moet wel werken wat er op zit.
Zit toch snelheidssignaal op de snelheidsmeter?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Snelheidssignaal, lijkt me lastig zonder abs.
Is dat nog niet met een mechanische kabel dan?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:24 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Zit toch snelheidssignaal op de snelheidsmeter?
[ link | afbeelding ]
Gaat wel werken met een API 4 s kabeltje.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 12:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Snelheidssignaal, lijkt me lastig zonder abs.
Ach ja, tis natuurlijk een Saab. Zit moderner in elkaar dan andere auto's uit die tijd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:45 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Gaat wel werken met een API 4 s kabeltje.
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=19376&start=60
ok, thanks voor het advies.quote:Op woensdag 19 maart 2014 11:05 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=52&t=138036
En ja, coenwagner en dionhtp ken ik die dat doen. Zullen er vast nog wel meer zijn. Weet niet wat je budget is
Nog interesse in de meeting?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:04 schreef eXplorer1 het volgende:
En geweldig, nu heb ik opeens een niet bestaande foutcode, FCOD283 is dus p0643 . Saab lijkt deze error niet te kennen.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:04 schreef eXplorer1 het volgende:
En geweldig, nu heb ik opeens een niet bestaande foutcode, FCOD283 is dus p0643 . Saab lijkt deze error niet te kennen.
Lijkt op een storing in de ECU zelf. Met je normale boordspanning eens?quote:P0643 - Sensor Reference Voltage 'A' Circuit High
Alles gelukt?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Oh ja die hadden ze ook gedaan ja. Dat was nog bij de Saab garage voordat ik jansen kende.
Bijna.quote:
Als je hem gaat slopen wil ik je ruitenwisser pookje hahaquote:Op maandag 31 maart 2014 19:39 schreef Fer het volgende:
Helaas, een nieuwe leasebak staat al voor de deur, morgen aan de slag.
Maar mijn mooie 9-3 SE is helaas niet meer nodig. Hij krijgt nog een emmertje sop, interieur lekker schoonmaken en dan een paar foto's en te koop aanbieden.
Iemand interesse? bj. 2000, 248000km, 2.0T 185pk, Automaat, Creme Leder, Trekhaak, Nieuwe Turbo
Aux is inderdaad standaard. Andere kabels heb ik al geprobeerd, maar nog geen andere muziekspelers. (Enkel Iphones) Dus dat zou ik eens kunnen proberen. Echter lijken andere Saabs er ook last van te hebben alleen valt het daar minder op. Een kennis heeft ongeveer dezelfde 9-3, maar met het simpele audio systeem. Daar is de audio kwaliteit gewoon altijd bagger, dus had hij er geen last van. Bij mij valt het alleen nu heel erg op, omdat de prestige audio setup sowieso al een heel stuk beter klinkt en met de Boston Acoustics zou ik durven zeggen dat het zelfs goed klinkt. Het blijft alleen zo vreemd dat de Aux zo slecht is. Mijn Iphone in een BMW M3 uit 2009 klinkt gewoon perfect en nu ik eraan denk heeft een vriend ook ooit geprobeerd zijn HTC Desire aan te sluiten in mijn Saab en het geluid was toen net zo slecht.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:40 schreef JohnB52 het volgende:
Die aux is standaard toch?
Ligt t niet aan de aux kabel die je gebruikt?
Probeer eens een ander device om muziek mee af te spelen?
Als ie in onderdelen meer waard is....quote:Op maandag 31 maart 2014 19:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je hem gaat slopen wil ik je ruitenwisser pookje haha
Geen idee, maar dat zie je soms gebeuren he.quote:
Bronquote:April 15, 2014, the delivery of the first new Saab 9-3 Aero sedans for the Swedish market was initiated to the partner companies in Sweden.
Today the Saab cars are sold in Sweden to Swedish customers via online direct sales, which allow the buyers to test drive, make an order, then pick the car up at the Trollhättan factory. According to a recently signed cooperation agreement between Nevs and its Swedish partners, Saab cars test drives, together with the order & purchase support can also be offered in around twenty additional cities in Sweden.
Ik vind het raar dat je dus eerst langs de stadslichten moet maargoed, laat m namelijk liever niet aan staan zodat je niet hoeft te starten met lichten aan.quote:Op maandag 28 april 2014 11:48 schreef eXplorer1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bij andere auto's dus ook, ik ben niet anders gewend.
Je start ook NOOIT met lichten aan :-)quote:Op maandag 28 april 2014 11:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat je dus eerst langs de stadslichten moet maargoed, laat m namelijk liever niet aan staan zodat je niet hoeft te starten met lichten aan.
Je bedoelt dat dat een slecht idee is? Of dat het gewoon niet kan?quote:Op maandag 28 april 2014 12:02 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Je start ook NOOIT met lichten aan :-)
Ook niet met radio, acc en dergelijke
Schakelt vanzelf uit bij starten.quote:Op maandag 28 april 2014 12:04 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dat een slecht idee is? Of dat het gewoon niet kan?
Dat zie je dan mooi foutquote:Op maandag 28 april 2014 12:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Schakelt vanzelf uit bij starten.
Parkeerlicht zit logischerwijs voor je dimlicht...
En bij het starten zie je je lichtsterkte lager worden, maar ze blijven wel aan, toch? Volgens mij is dat niet goed voor de peertjes.quote:Op maandag 28 april 2014 12:10 schreef djkoelkast het volgende:
Hier staat hij altijd op de meest rechter stand, ik kom nooit aan die knop.
Inderdaad, ik dacht dat dat het standaard riedeltje was? Motor aan, zwieper aan je lichtknop zodat je lampen aanstaan, gordel om en wegrijden?quote:Op maandag 28 april 2014 12:02 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Je start ook NOOIT met lichten aan :-)
Ook niet met radio, acc en dergelijke
Ja precies zo doe ik het dus ook. Maar volgens mij bedoelt John dat ze vanzelf uit gaan tijdens het starten, wat volgens mij toch echt niet zo is.quote:Op maandag 28 april 2014 12:11 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Inderdaad, ik dacht dat dat het standaard riedeltje was? Motor aan, zwieper aan je lichtknop zodat je lampen aanstaan, gordel om en wegrijden?
Nooit op gelet eigenlijk.quote:Op maandag 28 april 2014 12:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En bij het starten zie je je lichtsterkte lager worden, maar ze blijven wel aan, toch? Volgens mij is dat niet goed voor de peertjes.
Zitten, gordel om, dan de rest pas.quote:Op maandag 28 april 2014 12:11 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Inderdaad, ik dacht dat dat het standaard riedeltje was? Motor aan, zwieper aan je lichtknop zodat je lampen aanstaan, gordel om en wegrijden?
Ik manoeuvreer nog wel eens auto's op een terein(En daar is een gordel irritant) , dus zo gaat mijn standaard riedeltje, maar each to his own.quote:Op maandag 28 april 2014 12:13 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Zitten, gordel om, dan de rest pas.
Ik ben zo iemand die eerst het contact aanzet, wacht tot de check klaar is, en dan pas doorstart. Zo doe ik het sinds het begin omdat hij dan een stuk lekkerder loopt/start.quote:Op maandag 28 april 2014 12:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Gaan de lichten niet pas aan nadat de motor gestart is? Ik laat ook altijd de knop in de rechterstand staan, maar zal ook eens kijken of de lampen al aangaan bij contact.
Zodra jij je auto op contact zet branden je lampen.quote:Op maandag 28 april 2014 12:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja precies zo doe ik het dus ook. Maar volgens mij bedoelt John dat ze vanzelf uit gaan tijdens het starten, wat volgens mij toch echt niet zo is.
Ik rij geen meter zonder gordel. Bij het uitladen van de boodschappen staat hij altijd even voor de deur, daarna rij ik hem naar de parkeerplek, ook dan gordel om. Gewoon altijd, al moet ik 2m rijden op de vuilstort, gaat eerst de gordel om.quote:Op maandag 28 april 2014 12:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik manoeuvreer nog wel eens auto's op een terein(En daar is een gordel irritant) , dus zo gaat mijn standaard riedeltje, maar each to his own.
Dat zeg ik al de hele tijd en als je dus doorstart dipt de sterkte, maar ze gaan niet uit. En DAT is volgens mij niet goed.quote:Op maandag 28 april 2014 12:17 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zodra jij je auto op contact zet branden je lampen.
Correct, dan krijgen ze een redelijke opdonderquote:Op maandag 28 april 2014 12:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat zeg ik al de hele tijd en als je dus doorstart dipt de sterkte, maar ze gaan niet uit. En DAT is volgens mij niet goed.
Hehe jij snapt mquote:Op maandag 28 april 2014 12:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Correct, dan krijgen ze een redelijke opdonder
Dus dit klopt nietquote:
die check is bullshit, als je de ecu lostrekt doet hij die check ook met piepjes en al, terwijl dat niet kan zonder ecu.quote:Op maandag 28 april 2014 12:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die eerst het contact aanzet, wacht tot de check klaar is, en dan pas doorstart. Zo doe ik het sinds het begin omdat hij dan een stuk lekkerder loopt/start.
En als je het zo doet, merk je duidelijk dat de lampen aan gaan in de on positie, en niet pas na het starten.
Zal best maar hij start slecht als ik in 1x doorstart. En als ik wacht start hij perfect.quote:Op maandag 28 april 2014 13:16 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
die check is bullshit, als je de ecu lostrekt doet hij die check ook met piepjes en al, terwijl dat niet kan zonder ecu.
Ik lees meequote:Op maandag 28 april 2014 13:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zal best maar hij start slecht als ik in 1x doorstart. En als ik wacht start hij perfect.
Ongetwijfeld. Jansen zegt dat hij goed is maar dat er de benzine terug gaat in de tank bij mij ofzo. Nouja ik heb anwb dus voorlopig gaat alles goed. Rij er al een jaar meequote:Op maandag 28 april 2014 14:36 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik lees mee
Rotte brandstofpomp omdat ie nog even rondje moet pompen om op druk te komen?
Dat kan natuurlijk ook nog :-)quote:Op maandag 28 april 2014 14:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Jansen zegt dat hij goed is maar dat er de benzine terug gaat in de tank bij mij ofzo. Nouja ik heb anwb dus voorlopig gaat alles goed. Rij er al een jaar mee
Moet je uitproberen, max rpm ligt bij 260 op de teller geloof ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:10 schreef delano.888 het volgende:
Jongens hoeveel toeren maakt een standaard 9-3 2.0t bij 130km ongeveer? En wat is de rpm op de max (215 ofzo)? Ik wil het even zeker weten voordat ik mezelf voor schut zet.
Ja ik had wel zon idee maar ik twijfel nu.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:13 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Moet je uitproberen, max rpm ligt bij 260 op de teller geloof ik.
Zit ook geen logica in.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:14 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja ik had wel zon idee maar ik twijfel nu.
Ik DACHT ongeveer 4k bij 130km en 5,5k bij 170. Maar met die logica zou hij never nooit niet bij 260 komen.
Mijne sowieso niet zonder tuning. Maar met een betere turbo/gechipt gaat hij misschien harder op minder toeren?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:55 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Zit ook geen logica in.
260 zal die niet halen op de teller denk ik...
Heb die van mij nog niet geprobeerd...
Wel 220 op de teller gezien, maar verder niet.
Airbag in het stuur er uit halen (is 2 schroefjes) en kijken of het kabeltje nog vast zit?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:40 schreef Leandra het volgende:
Ik had het dit weekend wel even voor je willen testen, maar mijn man was vanmorgen even met de auto weg en er kwam tijdens de rit ineens een melding dat er een probleem is met de airbag.... en die gaat niet meer weg
Ik heb zojuist de sensoren op de stoelrail al gecontroleerd, maar die lijken vast en op hun plek te zitten, en ik heb zekering #24 vervangen, maar dat heeft het probleem ook niet opgelost....
Iemand nog een simpele suggestie voor ik Haaima bel?
Ja, open een topic er over op t saabforum :-)quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:40 schreef Leandra het volgende:
Ik had het dit weekend wel even voor je willen testen, maar mijn man was vanmorgen even met de auto weg en er kwam tijdens de rit ineens een melding dat er een probleem is met de airbag.... en die gaat niet meer weg
Ik heb zojuist de sensoren op de stoelrail al gecontroleerd, maar die lijken vast en op hun plek te zitten, en ik heb zekering #24 vervangen, maar dat heeft het probleem ook niet opgelost....
Iemand nog een simpele suggestie voor ik Haaima bel?
Ik ken eigenlijk geen enkele Saab rijder die ooit aan de lichtknop komt.quote:Op maandag 28 april 2014 12:11 schreef delano.888 het volgende:
[..]
En bij het starten zie je je lichtsterkte lager worden, maar ze blijven wel aan, toch? Volgens mij is dat niet goed voor de peertjes.
Nieuwe dempers zijn altijd goed , je komt pas erachter hoe rot ze zijn als je ze vervangtquote:Op maandag 12 mei 2014 20:16 schreef eXplorer1 het volgende:
Godver wat een verschil
*explorer1 doet cc pakken en gelijk de voorste dempers bestellen*
I noticed that lol. Door alle berichten op de fora dacht ik dat dat slappe dweilgedrag zo hoorde bij die auto.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Nieuwe dempers zijn altijd goed , je komt pas erachter hoe rot ze zijn als je ze vervangt
Kan wel gewisseld worden maar volgens mij kan je alleen de km teller omhoog zetten en niet omlaag dus je moet een dash kopen die lager of hetzelfde zit.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:41 schreef bokkepoot het volgende:
Weet iemand hoe dat werkt met een dashboard met turbo druk meter erin? Kan dat gewoon 1 op 1 verwisselt worden?
Het gaat om een saab 9-3 uit 2002 met een B205E blok.
En weet iemand ook toevallig waar je zo'n dashboard kan oppikken. Ik zag ze staan bij een webshop, alleen die heeft ze niet op voorraad.
ik kan hem voor je ophalen als je wil, ik kom daar vaak. (volgende week zaterdag)quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:46 schreef delano.888 het volgende:
Iemand nog een supergoedkope (voor de standaard dan) bekerhouder nodig?
http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=5641
Is wel alleen ophalen, in friesland, anders had ik m zelf graag gewild
Oh dat zou echt super zijn! maar waar woon je zelf? Want ik bij Arnhem, maar als jij nou in Rotterdam woont komt het nog niet goedquote:Op vrijdag 16 mei 2014 12:13 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ik kan hem voor je ophalen als je wil, ik kom daar vaak. (volgende week zaterdag)
Je moet hetzelfde bouwjaar hebben. En opletten of t geen automaat is als jij n handbak hebt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 11:41 schreef bokkepoot het volgende:
Weet iemand hoe dat werkt met een dashboard met turbo druk meter erin? Kan dat gewoon 1 op 1 verwisselt worden?
Het gaat om een saab 9-3 uit 2002 met een B205E blok.
En weet iemand ook toevallig waar je zo'n dashboard kan oppikken. Ik zag ze staan bij een webshop, alleen die heeft ze niet op voorraad.
quote:The 6 new Saab 9-3 Aero’s ordered by Saab dealers in the Netherlands previously reported about here on SaabsUnited, are on their way to the dealers.
At the moment their is still a small stock of new Saabs at the factory in Trollhattan, so for the moment their are still new Saabs available when more customers are interested. Ruud Blokhuis from Saab Arnhem, Saab Utrecht and Saab Apeldoorn is delighted and honoured that he will receive new Saabs again after three years. This week, Francois Driessen from Driessen Autogroep, who ordered the new Saabs together with Blokhuis, will personally attend to the National Autoshow of BNR in the Netherlands with a new Saab 9-3 Aero.
These entrepreneurial actions strongly contribute to the Saab experience in the Netherlands, but also among the Saab community internationally, while we are awaiting more news about the future developments of NEVS.
Kon ik het maar betalen..quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:31 schreef swollywood het volgende:
[ afbeelding ]
New Saabs on their way to the Netherlands
[..]
Tijdje geleden waren ze die op saabforum aan het importeren voor rond de ¤20k dacht ik uit amerika, gloednieuw uit een restvoorraad.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja inderdaad.... aan de andere kant, als ik nu zoveel geld over de balk kon smijten dan kocht ik een 9-5 uit 2010/2011
[ afbeelding ]
Welke?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:10 schreef Leandra het volgende:
We zijn een paar dagen weg, elders in het land, en gisteravond zaten we uit verveling en voor de lol een beetje te kijken of er nog leuke cabrio's in de omgeving te koop stonden....
Enfin, ik moet even een aankoopkeuring regelen
Gelukkig lopen we beiden tegen de 50, dus dan is het wel tijd voor een cabrio dacht ik zo
quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:47 schreef JohnB52 het volgende:
Gelukt.
Als je de bumper op de grond legt, doek er onder, dan die aluminium balk er op en er op staan. Klik.
neen, die heeft een speciale turbo, ik weet niet welke TD04 maar dat ding is beestachtig, niet normaal ding spoelt ook bizar snel, ik vrees voor de drijfstangen als ik dat zie.quote:
Vertel, wat was er uit de keuring gekomen?quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:08 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig had ik al sjaaltjes gekocht
Aankoopkeuring was niet heel positief, maar allemaal op te lossen, dus de onderhandelingen ingegaan en de Saab-specialist die de aankoopkeuring heeft gedaan gaat de gevonden problemen oplossen.
Volgende week onze 1999 Cabrio FSP ophalen
Koppakking lek, uitlaat lek bij de turbo, roest op de remleidingen, airco leeg, verder nog wat kleine dingen en wat we al wisten: pixelvrije SIDquote:Op woensdag 4 juni 2014 23:56 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Vertel, wat was er uit de keuring gekomen?
Bij de verkoper niet, wat ik bij de Saab-specialist aan garantie heb weet ik niet, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed zit.quote:Op donderdag 5 juni 2014 11:25 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je ook nog garantie?
Airco leeg is vaak niet alleen kwestie van afvullen. Als alles droog heeft gestaan is kans op lekkage wel aanwezig.
Ruil je je SS er op in?
Natuurlijk wel veel plezier met je Caab!
Wat voor de een "heel aardig" is, is voor de ander "rond en zwart"quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:34 schreef Leandra het volgende:
Oh gelukkig, we zijn het eens.... ik hoor hier al dagen "hammerheads" en ik vind ze vreselijk lelijk geen aanwinst voor een 9-3
Ik weet dat het wat gaat kosten, maar met het idee de velgen van de Caab voor de winterbanden van de Sport Sedan te gebruiken zou het allemaal nog niet zo prijzig worden, maar als dat niet verstandig is dan moet ik eens even denken hoe we dat gaan doen, want dan moet ik dus ook nog velgen (en winterbanden) voor de Sport Sedan hebben....
Een andere (mooiere) 16" velg voor de Caab zou al leuk zijn, dan kunnen de banden overgezet worden, want die zijn volgens mij nog heel aardig.
Hoe staan de zaken er voor?quote:Op donderdag 5 juni 2014 23:34 schreef Leandra het volgende:
Oh gelukkig, we zijn het eens.... ik hoor hier al dagen "hammerheads" en ik vind ze vreselijk lelijk geen aanwinst voor een 9-3
Ik weet dat het wat gaat kosten, maar met het idee de velgen van de Caab voor de winterbanden van de Sport Sedan te gebruiken zou het allemaal nog niet zo prijzig worden, maar als dat niet verstandig is dan moet ik eens even denken hoe we dat gaan doen, want dan moet ik dus ook nog velgen (en winterbanden) voor de Sport Sedan hebben....
Een andere (mooiere) 16" velg voor de Caab zou al leuk zijn, dan kunnen de banden overgezet worden, want die zijn volgens mij nog heel aardig.
En? T is maandag! :-)quote:Op vrijdag 13 juni 2014 21:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze zijn er nog mee bezig (zat wat tegen), en naar verwachting kunnen we hem maandag ophalen.
Leandra is even weg, dus ik (haar man zijnde) denk ik praat je even bij..quote:
Nee dat zijn deze:quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:03 schreef Nostalgist het volgende:
Die alu26's die horen er inderdaad origineel op.. Dank voor de tip;
Mijn voorkeur gaat ook wel naar 17"alu36 of alu39 uit.. Die laatste zijn echter schaars te vinden..
Heb ook de originele brochures van de caab kunnen vinden..
Ja, gelukkig staan veel velgen goed bij deze bolide..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:53 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nee dat zijn deze:
http://m.marktplaats.nl/a(...)-r16-banden-top.html
Dan zou ik de ALU36 doen... Maar die 26&28 staan ook goed!
16" is stukken comfortabeler.
Mbt wegligging kan een een steering brace en een dubbele arb van harte aanbevelen!
Zijn geen heel prijzige upgrades, maar veel betere handeling!
Dat zijn denk ik ALU26 velgen... wordt ie lekker origineel van, nou N even overtuigenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:38 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
ALU28 ?
Als je maar zeker weet dat de velgen recht zijn als je ze koopt...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn denk ik ALU26 velgen... wordt ie lekker origineel van, nou N even overtuigen
Geen idee wat een arb is, maar dit is op het Saabforum gepost, en dat komt wel overeen met wat ik in de folder zie staan:quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:30 schreef JohnB52 het volgende:
Jazeker.
Sportpakket is denk ik alleen dempers en veren? Misschien iets dikkere arb aan de voorkant?
Op een cabrio ga je dat zeker merken!
Overigens is een onderstel na 200.000 km redelijk versleten. Het rijdt nog prima, maar verschil merk je pas goed als de boel vernieuwd is.
Wat ook goed helpt is een six point brace, stuurt ie nog strakker. Die kost ongeveer 140/150 euro.
Ik heb ze alle 3 er op zitten, en pas voor en achter de dempers en veren vernieuwd, en de draagarmen: voelt als nieuw!
quote:Wel kon je een SE bestellen met optioneel FSP-pack. Dan had je de 200pk turbomotor, sportuitlaat, sportchassis, 16" velgen, gespoten bumpers, skirts, spiegels en achterspoiler, electrisch verstelbare lederen sportstoelen met geheugen aan de bestuurderszijde, lederen inlegsels in de portieren, chromen deurgrepen, mistlampen, lederen sportstuur, lederen pookknop en velour matten.
Hoe kom ik daar achter? Plat op de grond leggen en kijken of ze overal de grond raken?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:06 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Als je maar zeker weet dat de velgen recht zijn als je ze koopt...
En als je net zo een slechte conditie hebt als ik: vragen of ze op een balanceerapparaat mogen, voor montage...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe kom ik daar achter? Plat op de grond leggen en kijken of ze overal de grond raken?
Dat zal wel ok zijn, maar die zijn 340 ex banden...quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:16 schreef Leandra het volgende:
Wat vind je van deze?
http://www.jendvandenbosc(...)-9-5-gebogen-3-spoke
En hoe zit ik daar qua betrouwbaarheid?
Ze zitten er onder, maar die banden zijn drama (allevier), dus volgende week even verse banden op laten zetten.quote:Op woensdag 18 juni 2014 08:28 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Dat zal wel ok zijn, maar die zijn 340 ex banden...
http://m.marktplaats.nl/a(...)gen-zomerbanden.html
Die zijn toch stukje voordeliger. Daar heb je maar 2 nieuwe banden nodig, zit nog 3mm op 2 banden.
makkelijkst is met torx doppen, ik doe het altijd met een ratel en verlengstuk. Wel voorzichtig (los) draaien, dingen zijn niet erg sterk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:14 schreef JohnB52 het volgende:
Affentittengeil!
Vanavond heb ik de ic weer los gehaald om er siliconen slangen aan vast te maken, met de oude slangen er op leek t net alsof ie langzamer was geworden....
Heb maar een mini testritje kunnen maken, maar t lijkt wel beter nu...
Nu nog de bdp sensor vervangen, ik weet waar ie zit, maar waarom daar vastmaken met torx 30?
Iemand nog n tip?
met verotte torx bouten ros ik meestal de dop erin met de klapstok en dan gaan ze meestal wel los zonder de boel te slopen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:30 schreef Dingest het volgende:
Ankerplaten van de trommelremmen bij de Xsara van mijn broertje zitten ook met torx vast. Na 13 jaar natuurlijk totaal vastgeroest en verzwakt, dus dat resulteerde al snel in een ietwat verdraaide dop en 4 van de 8 koppen doorgedraaid. Lekker handig (Dito met de ABS-sensoren trouwens, maar dan als inbus)
Dus idd met beleid, en wellicht nadien vervangen.
Er staat 32 psi in (2.2bar) maar ik doe altijd 34psi (2,3bar)quote:Op zondag 27 juli 2014 18:25 schreef djkoelkast het volgende:
Ik weet eigenlijk niet hoe veel bar er in mijn banden hoort...
Er staat wel iets in de deurpost, geloof dat ik daar altijd op let als ik ga pompen
Er staat dus minder in de deur maar jij doet echt zoveel meer? Ik vond 34 al genoeg aangezien er 32 in staat..quote:Op zondag 27 juli 2014 18:27 schreef JohnB52 het volgende:
Tussen de 2.3 & 2.6 bar. Net wat je fijn vind
Mijn rij instructeur zei moet je elke maand doen.. Dat vond ik een beetje belachelijk dus doe het elke 3 maanden ongeveer (ook olie checken en koelvloeistof bijvullen).quote:Op zondag 27 juli 2014 18:32 schreef djkoelkast het volgende:
Ik vond laatst dat de kont een beetje later mee leek te komen, denk dat ik ook weer eens moet pompen.
Ik kijk vrijwel nooit iets na, alleen ruitensproeiervloeistof als het bijna op is, maar dan krijg ik een melding van SID. Koelvloeistof is wel iets gezakt in de afgelopen 2 jaar, misschien moet ik die weer even bijvullen.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Mijn rij instructeur zei moet je elke maand doen.. Dat vond ik een beetje belachelijk dus doe het elke 3 maanden ongeveer (ook olie checken en koelvloeistof bijvullen).
Het gekke is dus, mijn achterbanden hebben 0,0 verlies, terwijl mijn voorbanden ongeveer 1psi per maand verliezen.
Olie is overigens ook 0,0 verbruik, echt top. Koelvloeistof daarentegen moet weer wel elke keer een aardig scheutje bij..
Heb zelf maar zon compressor aangeschaft voor 20 euro. Kan je lekker relax alles voor de deur doen.
Zo ga je toch niet om met een Saab schaam je diep!quote:Op zondag 27 juli 2014 18:37 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik kijk vrijwel nooit iets na, alleen ruitensproeiervloeistof als het bijna op is, maar dan krijg ik een melding van SID. Koelvloeistof is wel iets gezakt in de afgelopen 2 jaar, misschien moet ik die weer even bijvullen.
Waarom? Olie wordt toch vervangen elke 2 jaar, ga ik toch niet elke week controleren?quote:Op zondag 27 juli 2014 18:40 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zo ga je toch niet om met een Saab schaam je diep!
Banden kan je echt veel verbruik schelen door die bij te houden, motor kan een defect hebben waardoor hij olie slurpt en dan is 1x per 2 jaar echt niet op tijd, dan rij je gewoon je motor stuk en kan hij naar de sloop, en koelvloeistof geld hetzelfde voor. Als hij meldingen gaat geven op de sid van koelvloestof of olie ben je er al veel te laat bij..quote:Op zondag 27 juli 2014 18:45 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Waarom? Olie wordt toch vervangen elke 2 jaar, ga ik toch niet elke week controleren?
Niet te veel gevraagd, maar gewoon niet iets waar ik aan denk. Start, stopt en rijdt altijd en overal tot nu toe, dan vergeet je zulks. Ik heb een Citroën AX gehad die had elke dag wel wat, die werd dus ook veel vaker gecontroleerdquote:Op zondag 27 juli 2014 18:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Banden kan je echt veel verbruik schelen door die bij te houden, motor kan een defect hebben waardoor hij olie slurpt en dan is 1x per 2 jaar echt niet op tijd, dan rij je gewoon je motor stuk en kan hij naar de sloop, en koelvloeistof geld hetzelfde voor. Als hij meldingen gaat geven op de sid van koelvloestof of olie ben je er al veel te laat bij..
En is 1x per 3 maanden een kwartiertje tijd voor je auto nou echt zo veel gevraagd?
Voorkomen is toch beter dan genezen?quote:Op zondag 27 juli 2014 18:48 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Niet te veel gevraagd, maar gewoon niet iets waar ik aan denk. Start, stopt en rijdt altijd en overal tot nu toe, dan vergeet je zulks. Ik heb een Citroën AX gehad die had elke dag wel wat, die werd dus ook veel vaker gecontroleerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |