Redelijk, alles behalve de schouder is geheeld. Moet voor die schouder wel nog drie keer per dag 600mg ibuprofen en 750 mg paracetamol slikken om het enigszins draagbaar te houden, mag hem niet (naar beneden of naar achteren) belasten en dan daarnaast ook nog drie keer per dag drie kwartier allerlei kunstjes die ik van de fysio heb meegekregen, maar verder prima Reparatie aan de motor gaat alleen wel zo rond de 1000, 1200 euro kostenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:20 schreef bijdehand het volgende:
Da's wel handig dan
Hoe gaat ie nu, zo een tijd na je ongeluk?
Fikse reparatie, is een nieuwe bandit niet bijna net zo duur?quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Redelijk, alles behalve de schouder is geheeld. Moet voor die schouder wel nog drie keer per dag 600mg ibuprofen en 750 mg paracetamol slikken om het enigszins draagbaar te houden, mag hem niet (naar beneden of naar achteren) belasten en dan daarnaast ook nog drie keer per dag drie kwartier allerlei kunstjes die ik van de fysio heb meegekregen, maar verder prima Reparatie aan de motor gaat alleen wel zo rond de 1000, 1200 euro kosten
Lekker dan, zoveel pijnstillers. Gaat het nog lang duren voordat je die schouder ook weer kan gebruiken? En die schade valt me eerlijk gezegd mee, die foto's op internet icm jouw verhaal waren echt heftig!quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Redelijk, alles behalve de schouder is geheeld. Moet voor die schouder wel nog drie keer per dag 600mg ibuprofen en 750 mg paracetamol slikken om het enigszins draagbaar te houden, mag hem niet (naar beneden of naar achteren) belasten en dan daarnaast ook nog drie keer per dag drie kwartier allerlei kunstjes die ik van de fysio heb meegekregen, maar verder prima Reparatie aan de motor gaat alleen wel zo rond de 1000, 1200 euro kosten
Ja, vandaar ook economisch total loss, maar daar is bij een motor van 18 jaar oud niet veel voor nodig.quote:Op woensdag 22 januari 2014 05:47 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Fikse reparatie, is een nieuwe bandit niet bijna net zo duur?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die schouder gaat nog wel een maand dwars liggen. Mag hem wel gebruiken, alleen niet voor zwaar werk. Vervelendste is eigenlijk de constant zeurende pijn, zelfs met pijnstillersNu is het tijd om de democratie te verdedigen.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, vandaar ook economisch total loss, maar daar is bij een motor van 18 jaar oud niet veel voor nodig.
Ik ga hem wel oplappen met tweedehands delen, voorlopig alleen ff wat nodig is om hem weer rijdend te krijgen.280 voor een helm? Ik heb in 2008/9 ofzo 130 ofzo betaald voor een nieuwe integraalhelm. Zo duur zijn die dingen toch niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die schouder gaat nog wel een maand dwars liggen. Mag hem wel gebruiken, alleen niet voor zwaar werk. Vervelendste is eigenlijk de constant zeurende pijn, zelfs met pijnstillers
Ja, ik kan voor 60 euro nog wel een nieuwe integraalhelm kopen. Mijn eerste helm was zo duur.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:55 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
280 voor een helm? Ik heb in 2008/9 ofzo 130 ofzo betaald voor een nieuwe integraalhelm. Zo duur zijn die dingen toch niet?
Jij hebt een Shark Evoline toch? Dat vind ik ook wel vette helmen, zeker hoe Shark dat systeemhelm principe verwerkt heeft zodat je niet zo'n enorm windscherm op je hoofd hebt staan. Helaas past die helm mij niet qua vorm..quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:28 schreef muhahaha het volgende:
Goede helmen gaan ook langer mee waardoor de vervanging langer op zich laat wachten. Dat scheelt ook.
Yes die heb ikquote:Op woensdag 22 januari 2014 12:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jij hebt een Shark Evoline toch? Dat vind ik ook wel vette helmen, zeker hoe Shark dat systeemhelm principe verwerkt heeft zodat je niet zo'n enorm windscherm op je hoofd hebt staan. Helaas past die helm mij niet qua vorm..
Klopt natuurlijk helemaal, maar in Nederland is er zoveel regelgeving op dat gebied, dat de prijs wat dat betreft echt maar een miniem verschil maakt qua daadwerkelijke veiligheid. Ik ben destijds voor een helem van 130 gegaan vanwege de ventilatiemogelijkheden in die helm en omdat het er wel een beetje uit moet zien, maar anders was ik ook gewoon voor iets goedkoops gegaan. Nou ging dat wel om een helm voor het scooterrijden, dus de kans dat dat net zo hard gaat, is sowieso iets kleiner, al kan het altijd natuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, ik kan voor 60 euro nog wel een nieuwe integraalhelm kopen. Mijn eerste helm was zo duur.
Echter is het niet zo verstandig om bij zaken die je hoofd moeten beschermen tegen asfaltkoppen, te sorteren op laagste prijs en dan de goedkoopste te pakken. Duurdere helmen hebben vaak betere, meer elastische schalen die klappen opvangen. Goedkope helmen vaak van polycarbonaat of ABS wat eigenlijk gewoon plastic is. De betere motorhelm, heeft een schaal van carbonfiber of glasvezel, of een composiet van die stoffen. Dat is aanzienlijk steviger én kan beter tegen zonlicht waardoor de schaal niet uitdroogt. De betere helm heeft daarnaast niet één laag polystyreen aan de binnenkant, maar bouwt op in dichtheid waardoor de klap nog beter geabsorbeerd wordt, terwijl de helm kleiner is. En dat kleinere werkt dan weer door in gewicht en turbulentie (schokken op de nek en windgeruis) van de helm. Dat is dan weer prettig als je zoals ik 20.000km per jaar op de motor zit. En duurdere helmen hebben dan vaak nog een los zonnevizier, mogelijkheden voor bluetooth, etcetera.
Je betaald wel wat meer voor een luxere helm dus, maar je krijgt er veiligheid en comfort voor terug. En zeker na die crash waarbij mijn pak en helm mijn leven gered hebben, bezuinig ik geen cent meer op dat soort bescherming
Ik heb een AGV Skyline gekocht trouwens
Klopt wel wat je zegt, een helm in de lagere prijsklasse voldoet prima aan de normen echter voldoen duurdere helmen ook aan de norm alleen bieden ze meer bescherming. Tevens gaan ze ook langer mee doordat de helm deels uit een ander materiaal bestaat wat minder hard slijt of uitdroogt. Daardoor zijn ze wel wat duurder want het materiaal is duurder.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:38 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk helemaal, maar in Nederland is er zoveel regelgeving op dat gebied, dat de prijs wat dat betreft echt maar een miniem verschil maakt qua daadwerkelijke veiligheid. Ik ben destijds voor een helem van 130 gegaan vanwege de ventilatiemogelijkheden in die helm en omdat het er wel een beetje uit moet zien, maar anders was ik ook gewoon voor iets goedkoops gegaan. Nou ging dat wel om een helm voor het scooterrijden, dus de kans dat dat net zo hard gaat, is sowieso iets kleiner, al kan het altijd natuurlijk.
Ik heb meer zoiets van: een helm is een helm, en elke helm beschermt je een keer, en dankzij de regelgeving eromheen sowieso goed genoeg. Anders mogen ze echt niet verkocht worden door retailers in Nederland.
Daarnaast zou ik nooit een helm kopen met mogelijkheden tot bluetooth of iets dergelijks, ik ga dan sowieso de verleiding niet kunnen weerstaan en muziek luisteren en dergelijke en als het enige wat je nog maar kan horen je muziek, het geruis van de wind en het grasmaaiergeluid van je 80 gaande scooter is dan ben je goed verkeerd bezig in de stad.
Ik heb ook een motorhelm voor mijn scooter. Voor zover ik weet is elke helm een motorhelm. Ik had alleen veel last van ruis omdat ik het snel warm heb en mijn ventilatie dus altijd vol open stond.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:43 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Klopt wel wat je zegt, een helm in de lagere prijsklasse voldoet prima aan de normen echter voldoen duurdere helmen ook aan de norm alleen bieden ze meer bescherming. Tevens gaan ze ook langer mee doordat de helm deels uit een ander materiaal bestaat wat minder hard slijt of uitdroogt. Daardoor zijn ze wel wat duurder want het materiaal is duurder.
Persoonlijk heb ik liever een iets duurdere helm, daarbij is er natuurlijk wel een verschil tussen een scooterhelm en een motorhelm. Motorhelmen houden meer ruis tegen. Ik kan met mijn helm een ritje maken zonder echt last te hebben van ruis. Alleen op langere ritten wordt het op den duur wel vervelend.
Meen dat er wel verschillen waren tussen scooter en motorhelmen. Scooters mogen wettelijk max 50 lopen, dan hoeft de helm geen klap van 120 km/u op te vangen. (even een heeel kort voorbeeldje).quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:44 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ik heb ook een motorhelm voor mijn scooter. Voor zover ik weet is elke helm een motorhelm. Ik had alleen veel last van ruis omdat ik het snel warm heb en mijn ventilatie dus altijd vol open stond.
Moet ik wel zeggen dat van alles pauperscooterjügend op onze school ik wel de grootste helm had, dus wellicht zit er wel verschil in.
Tuurlijk, maar de overheid is ook niet gek. Vroeger in het Zundapp tijdperk toen helmen niet verplicht waren liepen brommers al veel te hard, dus daar is echt wel rekening mee gehouden.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:47 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Meen dat er wel verschillen waren tussen scooter en motorhelmen. Scooters mogen wettelijk max 50 lopen, dan hoeft de helm geen klap van 120 km/u op te vangen. (even een heeel kort voorbeeldje).
Mja tot 100 ofzo? Beetje motor tik de 200 wel aan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:51 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de overheid is ook niet gek. Vroeger in het Zundapp tijdperk toen helmen niet verplicht waren liepen brommers al veel te hard, dus daar is echt wel rekening mee gehouden.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:51 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de overheid is ook niet gek. Vroeger in het Zundapp tijdperk toen helmen niet verplicht waren liepen brommers al veel te hard, dus daar is echt wel rekening mee gehouden.
Jaja i know, maar dit soort dingen snappen zij ook wel. Zie het als het gedogen van wiet. Ze zijn misschien wel dom, maar niet achterlijk. Boys will be boys.quote:
Schijnveiligheid? Man, je gehoor is in het verkeer een van de belangrijkste zintuigen. Zeker met een helm op die je zicht verminderd naar een cone van ongeveer 40 procent.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:53 schreef BlackLining het volgende:
Nee, scooterhelm en motorhelm zijn voor wet gelijk, beide hebben een E22.05 keurmerk nodig. Maar die tests zijn niet zo relevant, is vooral dat een helm een klap van X Newton kan opvangen zonder te breken. Zegt eigenlijk niks, een helm van een kevlarcomposiet is weldegelijk veiliger dan een helm van polycarbonaat. Zo'n polycarbonaat helmpie blijft niks van over als je met 130 op het asfalt ketst. Buiten dat ga je het verschil in omvang en dus turbulentie écht merken, en dat hou je gewoon niet zo lang vol als je woon-werk rijdt.
Muziek luisteren doe ik altijd. Rijden op gehoor is een schijnveiligheid en mijn motor maakt toch veel meer lawaai dan auto's om me heen, dus horen doe ik ze toch niet. Als ik zonder muziek rijd, dan rijd ik alsnog met oordoppen in.
Schijnveiligheid ja. Als je niks achter je hoort wil dat niet zeggen dat er niks achter je zit. Als je niets achter je ziet, wil dat wel zeggen dat er niks achter je zit.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:58 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Jaja i know, maar dit soort dingen snappen zij ook wel. Zie het als het gedogen van wiet. Ze zijn misschien wel dom, maar niet achterlijk. Boys will be boys.
[..]
Schijnveiligheid? Man, je gehoor is in het verkeer een van de belangrijkste zintuigen. Zeker met een helm op die je zicht verminderd naar een cone van ongeveer 40 procent.
Ik heb het nergens over definitieve uitsluiting. Het kan alleen helpen sneller een situatie in de gaten te krijgen. Tuurlijk moet je gewoon achter je blijven kijken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Schijnveiligheid ja. Als je niks achter je hoort wil dat niet zeggen dat er niks achter je zit. Als je niets achter je ziet, wil dat wel zeggen dat er niks achter je zit.
Rijden op gehoor, zonder definitieve uitsluiting dus, is iets voor automoblisten en mensen die nooit een fatsoenlijke rijopleiding op een tweewieler gehad hebben.
Ik vind mijn zicht met helm op juist beter dan wanneer ik in de auto zit. Daar heb ik sowieso al 2 stijlen waar ik tegenaan tuur en met de schoudercheck kom ik er nog 1 tegen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:58 schreef Kutmanager het volgende:
Schijnveiligheid? Man, je gehoor is in het verkeer een van de belangrijkste zintuigen. Zeker met een helm op die je zicht verminderd naar een cone van ongeveer 40 procent.
Dat ook ja. Veel meer overzicht, en met een goede helm (daar is ie weer) valt de gezichtsbeperking ook alles mee. Maar sowieso zit je op een motor een stuk hoger, ik kan over bijna alle auto's heen kijken, da's toch ook wel prettig.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:30 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ik vind mijn zicht met helm op juist beter dan wanneer ik in de auto zit. Daar heb ik sowieso al 2 stijlen waar ik tegenaan tuur en met de schoudercheck kom ik er nog 1 tegen.
Ja, jij gaat er soms bij staan om over auto's heen te kijken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat ook ja. Veel meer overzicht, en met een goede helm (daar is ie weer) valt de gezichtsbeperking ook alles mee. Maar sowieso zit je op een motor een stuk hoger, ik kan over bijna alle auto's heen kijken, da's toch ook wel prettig.
Dat is op een scooter ook btw. Je zit gewoon rechtop op zo'n ding he. Zo groot was ik toen niet, 1,75 ofzo, maar ik torende echt over de meeste auto's uit. Alleen grote busjes of iets dergelijks natuurlijk niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat ook ja. Veel meer overzicht, en met een goede helm (daar is ie weer) valt de gezichtsbeperking ook alles mee. Maar sowieso zit je op een motor een stuk hoger, ik kan over bijna alle auto's heen kijken, da's toch ook wel prettig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man man man, zulks een grauwe kutstad in ons mooie Brabant
Even een beetje bijkomen van die ellende Mezelf er weer van overtuigen dat er ook mooie steden bestaan.Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |