abonnement Unibet Coolblue
pi_135786275
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:20 schreef bijdehand het volgende:
Da's wel handig dan :D
Hoe gaat ie nu, zo een tijd na je ongeluk?
Redelijk, alles behalve de schouder is geheeld. Moet voor die schouder wel nog drie keer per dag 600mg ibuprofen en 750 mg paracetamol slikken om het enigszins draagbaar te houden, mag hem niet (naar beneden of naar achteren) belasten en dan daarnaast ook nog drie keer per dag drie kwartier allerlei kunstjes die ik van de fysio heb meegekregen, maar verder prima :Y Reparatie aan de motor gaat alleen wel zo rond de 1000, 1200 euro kosten ;(
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135789346
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Redelijk, alles behalve de schouder is geheeld. Moet voor die schouder wel nog drie keer per dag 600mg ibuprofen en 750 mg paracetamol slikken om het enigszins draagbaar te houden, mag hem niet (naar beneden of naar achteren) belasten en dan daarnaast ook nog drie keer per dag drie kwartier allerlei kunstjes die ik van de fysio heb meegekregen, maar verder prima :Y Reparatie aan de motor gaat alleen wel zo rond de 1000, 1200 euro kosten ;(
Fikse reparatie, is een nieuwe bandit niet bijna net zo duur?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_135789597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Redelijk, alles behalve de schouder is geheeld. Moet voor die schouder wel nog drie keer per dag 600mg ibuprofen en 750 mg paracetamol slikken om het enigszins draagbaar te houden, mag hem niet (naar beneden of naar achteren) belasten en dan daarnaast ook nog drie keer per dag drie kwartier allerlei kunstjes die ik van de fysio heb meegekregen, maar verder prima :Y Reparatie aan de motor gaat alleen wel zo rond de 1000, 1200 euro kosten ;(
Lekker dan, zoveel pijnstillers. Gaat het nog lang duren voordat je die schouder ook weer kan gebruiken? En die schade valt me eerlijk gezegd mee, die foto's op internet icm jouw verhaal waren echt heftig!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135792844
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 05:47 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Fikse reparatie, is een nieuwe bandit niet bijna net zo duur?
Ja, vandaar ook economisch total loss, maar daar is bij een motor van 18 jaar oud niet veel voor nodig.

Ik ga hem wel oplappen met tweedehands delen, voorlopig alleen ff wat nodig is om hem weer rijdend te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die schouder gaat nog wel een maand dwars liggen. Mag hem wel gebruiken, alleen niet voor zwaar werk. Vervelendste is eigenlijk de constant zeurende pijn, zelfs met pijnstillers ;(
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:55:12 #130
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135795555
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, vandaar ook economisch total loss, maar daar is bij een motor van 18 jaar oud niet veel voor nodig.

Ik ga hem wel oplappen met tweedehands delen, voorlopig alleen ff wat nodig is om hem weer rijdend te krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die schouder gaat nog wel een maand dwars liggen. Mag hem wel gebruiken, alleen niet voor zwaar werk. Vervelendste is eigenlijk de constant zeurende pijn, zelfs met pijnstillers ;(
280 voor een helm? Ik heb in 2008/9 ofzo 130 ofzo betaald voor een nieuwe integraalhelm. Zo duur zijn die dingen toch niet?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135796707
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:55 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

280 voor een helm? Ik heb in 2008/9 ofzo 130 ofzo betaald voor een nieuwe integraalhelm. Zo duur zijn die dingen toch niet?
Ja, ik kan voor 60 euro nog wel een nieuwe integraalhelm kopen. Mijn eerste helm was zo duur.

Echter is het niet zo verstandig om bij zaken die je hoofd moeten beschermen tegen asfaltkoppen, te sorteren op laagste prijs en dan de goedkoopste te pakken. Duurdere helmen hebben vaak betere, meer elastische schalen die klappen opvangen. Goedkope helmen vaak van polycarbonaat of ABS wat eigenlijk gewoon plastic is. De betere motorhelm, heeft een schaal van carbonfiber of glasvezel, of een composiet van die stoffen. Dat is aanzienlijk steviger én kan beter tegen zonlicht waardoor de schaal niet uitdroogt. De betere helm heeft daarnaast niet één laag polystyreen aan de binnenkant, maar bouwt op in dichtheid waardoor de klap nog beter geabsorbeerd wordt, terwijl de helm kleiner is. En dat kleinere werkt dan weer door in gewicht en turbulentie (schokken op de nek en windgeruis) van de helm. Dat is dan weer prettig als je zoals ik 20.000km per jaar op de motor zit. En duurdere helmen hebben dan vaak nog een los zonnevizier, mogelijkheden voor bluetooth, etcetera.

Je betaald wel wat meer voor een luxere helm dus, maar je krijgt er veiligheid en comfort voor terug. En zeker na die crash waarbij mijn pak en helm mijn leven gered hebben, bezuinig ik geen cent meer op dat soort bescherming :)

Ik heb een AGV Skyline gekocht trouwens :Y
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135796813
Goede helmen gaan ook langer mee waardoor de vervanging langer op zich laat wachten. Dat scheelt ook.
pi_135796879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:28 schreef muhahaha het volgende:
Goede helmen gaan ook langer mee waardoor de vervanging langer op zich laat wachten. Dat scheelt ook.
Jij hebt een Shark Evoline toch? Dat vind ik ook wel vette helmen, zeker hoe Shark dat systeemhelm principe verwerkt heeft zodat je niet zo'n enorm windscherm op je hoofd hebt staan. Helaas past die helm mij niet qua vorm..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135796949
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Jij hebt een Shark Evoline toch? Dat vind ik ook wel vette helmen, zeker hoe Shark dat systeemhelm principe verwerkt heeft zodat je niet zo'n enorm windscherm op je hoofd hebt staan. Helaas past die helm mij niet qua vorm..
Yes die heb ik :)
Eigenlijk een beetje op de gok gekocht, wel gepast natuurlijk en ik wilde een systeemhelm ivm mijn bril. :)
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:38:54 #135
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135797173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, ik kan voor 60 euro nog wel een nieuwe integraalhelm kopen. Mijn eerste helm was zo duur.

Echter is het niet zo verstandig om bij zaken die je hoofd moeten beschermen tegen asfaltkoppen, te sorteren op laagste prijs en dan de goedkoopste te pakken. Duurdere helmen hebben vaak betere, meer elastische schalen die klappen opvangen. Goedkope helmen vaak van polycarbonaat of ABS wat eigenlijk gewoon plastic is. De betere motorhelm, heeft een schaal van carbonfiber of glasvezel, of een composiet van die stoffen. Dat is aanzienlijk steviger én kan beter tegen zonlicht waardoor de schaal niet uitdroogt. De betere helm heeft daarnaast niet één laag polystyreen aan de binnenkant, maar bouwt op in dichtheid waardoor de klap nog beter geabsorbeerd wordt, terwijl de helm kleiner is. En dat kleinere werkt dan weer door in gewicht en turbulentie (schokken op de nek en windgeruis) van de helm. Dat is dan weer prettig als je zoals ik 20.000km per jaar op de motor zit. En duurdere helmen hebben dan vaak nog een los zonnevizier, mogelijkheden voor bluetooth, etcetera.

Je betaald wel wat meer voor een luxere helm dus, maar je krijgt er veiligheid en comfort voor terug. En zeker na die crash waarbij mijn pak en helm mijn leven gered hebben, bezuinig ik geen cent meer op dat soort bescherming :)

Ik heb een AGV Skyline gekocht trouwens :Y
Klopt natuurlijk helemaal, maar in Nederland is er zoveel regelgeving op dat gebied, dat de prijs wat dat betreft echt maar een miniem verschil maakt qua daadwerkelijke veiligheid. Ik ben destijds voor een helem van 130 gegaan vanwege de ventilatiemogelijkheden in die helm en omdat het er wel een beetje uit moet zien, maar anders was ik ook gewoon voor iets goedkoops gegaan. Nou ging dat wel om een helm voor het scooterrijden, dus de kans dat dat net zo hard gaat, is sowieso iets kleiner, al kan het altijd natuurlijk.

Ik heb meer zoiets van: een helm is een helm, en elke helm beschermt je een keer, en dankzij de regelgeving eromheen sowieso goed genoeg. Anders mogen ze echt niet verkocht worden door retailers in Nederland.

Daarnaast zou ik nooit een helm kopen met mogelijkheden tot bluetooth of iets dergelijks, ik ga dan sowieso de verleiding niet kunnen weerstaan en muziek luisteren en dergelijke en als het enige wat je nog maar kan horen je muziek, het geruis van de wind en het grasmaaiergeluid van je 80 gaande scooter is dan ben je goed verkeerd bezig in de stad.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135797331
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:38 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Klopt natuurlijk helemaal, maar in Nederland is er zoveel regelgeving op dat gebied, dat de prijs wat dat betreft echt maar een miniem verschil maakt qua daadwerkelijke veiligheid. Ik ben destijds voor een helem van 130 gegaan vanwege de ventilatiemogelijkheden in die helm en omdat het er wel een beetje uit moet zien, maar anders was ik ook gewoon voor iets goedkoops gegaan. Nou ging dat wel om een helm voor het scooterrijden, dus de kans dat dat net zo hard gaat, is sowieso iets kleiner, al kan het altijd natuurlijk.

Ik heb meer zoiets van: een helm is een helm, en elke helm beschermt je een keer, en dankzij de regelgeving eromheen sowieso goed genoeg. Anders mogen ze echt niet verkocht worden door retailers in Nederland.

Daarnaast zou ik nooit een helm kopen met mogelijkheden tot bluetooth of iets dergelijks, ik ga dan sowieso de verleiding niet kunnen weerstaan en muziek luisteren en dergelijke en als het enige wat je nog maar kan horen je muziek, het geruis van de wind en het grasmaaiergeluid van je 80 gaande scooter is dan ben je goed verkeerd bezig in de stad.
Klopt wel wat je zegt, een helm in de lagere prijsklasse voldoet prima aan de normen echter voldoen duurdere helmen ook aan de norm alleen bieden ze meer bescherming. Tevens gaan ze ook langer mee doordat de helm deels uit een ander materiaal bestaat wat minder hard slijt of uitdroogt. Daardoor zijn ze wel wat duurder want het materiaal is duurder.

Persoonlijk heb ik liever een iets duurdere helm, daarbij is er natuurlijk wel een verschil tussen een scooterhelm en een motorhelm. Motorhelmen houden meer ruis tegen. Ik kan met mijn helm een ritje maken zonder echt last te hebben van ruis. Alleen op langere ritten wordt het op den duur wel vervelend.
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:44:49 #137
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135797397
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:43 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Klopt wel wat je zegt, een helm in de lagere prijsklasse voldoet prima aan de normen echter voldoen duurdere helmen ook aan de norm alleen bieden ze meer bescherming. Tevens gaan ze ook langer mee doordat de helm deels uit een ander materiaal bestaat wat minder hard slijt of uitdroogt. Daardoor zijn ze wel wat duurder want het materiaal is duurder.

Persoonlijk heb ik liever een iets duurdere helm, daarbij is er natuurlijk wel een verschil tussen een scooterhelm en een motorhelm. Motorhelmen houden meer ruis tegen. Ik kan met mijn helm een ritje maken zonder echt last te hebben van ruis. Alleen op langere ritten wordt het op den duur wel vervelend.
Ik heb ook een motorhelm voor mijn scooter. Voor zover ik weet is elke helm een motorhelm. Ik had alleen veel last van ruis omdat ik het snel warm heb en mijn ventilatie dus altijd vol open stond.

Moet ik wel zeggen dat van alles pauperscooterjügend op onze school ik wel de grootste helm had, dus wellicht zit er wel verschil in.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135797510
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:44 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ik heb ook een motorhelm voor mijn scooter. Voor zover ik weet is elke helm een motorhelm. Ik had alleen veel last van ruis omdat ik het snel warm heb en mijn ventilatie dus altijd vol open stond.

Moet ik wel zeggen dat van alles pauperscooterjügend op onze school ik wel de grootste helm had, dus wellicht zit er wel verschil in.
Meen dat er wel verschillen waren tussen scooter en motorhelmen. Scooters mogen wettelijk max 50 lopen, dan hoeft de helm geen klap van 120 km/u op te vangen. :) (even een heeel kort voorbeeldje).
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:51:57 #139
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135797626
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:47 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Meen dat er wel verschillen waren tussen scooter en motorhelmen. Scooters mogen wettelijk max 50 lopen, dan hoeft de helm geen klap van 120 km/u op te vangen. :) (even een heeel kort voorbeeldje).
Tuurlijk, maar de overheid is ook niet gek. Vroeger in het Zundapp tijdperk toen helmen niet verplicht waren liepen brommers al veel te hard, dus daar is echt wel rekening mee gehouden.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135797670
Nee, scooterhelm en motorhelm zijn voor wet gelijk, beide hebben een E22.05 keurmerk nodig. Maar die tests zijn niet zo relevant, is vooral dat een helm een klap van X Newton kan opvangen zonder te breken. Zegt eigenlijk niks, een helm van een kevlarcomposiet is weldegelijk veiliger dan een helm van polycarbonaat. Zo'n polycarbonaat helmpie blijft niks van over als je met 130 op het asfalt ketst. Buiten dat ga je het verschil in omvang en dus turbulentie écht merken, en dat hou je gewoon niet zo lang vol als je woon-werk rijdt.

Muziek luisteren doe ik altijd. Rijden op gehoor is een schijnveiligheid en mijn motor maakt toch veel meer lawaai dan auto's om me heen, dus horen doe ik ze toch niet. Als ik zonder muziek rijd, dan rijd ik alsnog met oordoppen in.


Verschil in motor- en brommerhelmen is er dus wettelijk niet, maar in de praktijk wel. En dan vooral in materiaalkeuze, afwerking en opties. Brommerhelm is goedkoop materiaal en eigenlijk niet meer dan een schaal en vulling, een motorhelm is wat steviger materiaal, beter afgewerkt kijkend naar gewicht, geluid, turbulentie en ventilatie, en heeft vaak nog wat extra opties zoals dat zonnevizier of audio.

[ Bericht 11% gewijzigd door BlackLining op 22-01-2014 12:59:42 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135797674
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:51 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar de overheid is ook niet gek. Vroeger in het Zundapp tijdperk toen helmen niet verplicht waren liepen brommers al veel te hard, dus daar is echt wel rekening mee gehouden.
Mja tot 100 ofzo? Beetje motor tik de 200 wel aan. :)

Er is in iedergeval een enorme keus qua helmen en dan ben ik nog duurder uitgeweest dan BL. :@
Enig verschil is dat ik hem aan de voorkant open kan doen want anders kan ik mijn bril niet opdoen. :')
pi_135797690
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:51 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar de overheid is ook niet gek. Vroeger in het Zundapp tijdperk toen helmen niet verplicht waren liepen brommers al veel te hard, dus daar is echt wel rekening mee gehouden.
:D :D _O-
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:58:42 #143
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135797896
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:D :D _O-
Jaja i know, maar dit soort dingen snappen zij ook wel. Zie het als het gedogen van wiet. Ze zijn misschien wel dom, maar niet achterlijk. Boys will be boys.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:53 schreef BlackLining het volgende:
Nee, scooterhelm en motorhelm zijn voor wet gelijk, beide hebben een E22.05 keurmerk nodig. Maar die tests zijn niet zo relevant, is vooral dat een helm een klap van X Newton kan opvangen zonder te breken. Zegt eigenlijk niks, een helm van een kevlarcomposiet is weldegelijk veiliger dan een helm van polycarbonaat. Zo'n polycarbonaat helmpie blijft niks van over als je met 130 op het asfalt ketst. Buiten dat ga je het verschil in omvang en dus turbulentie écht merken, en dat hou je gewoon niet zo lang vol als je woon-werk rijdt.

Muziek luisteren doe ik altijd. Rijden op gehoor is een schijnveiligheid en mijn motor maakt toch veel meer lawaai dan auto's om me heen, dus horen doe ik ze toch niet. Als ik zonder muziek rijd, dan rijd ik alsnog met oordoppen in.
Schijnveiligheid? :') Man, je gehoor is in het verkeer een van de belangrijkste zintuigen. Zeker met een helm op die je zicht verminderd naar een cone van ongeveer 40 procent.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135798024
quote:
9s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:58 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Jaja i know, maar dit soort dingen snappen zij ook wel. Zie het als het gedogen van wiet. Ze zijn misschien wel dom, maar niet achterlijk. Boys will be boys.

[..]

Schijnveiligheid? :') Man, je gehoor is in het verkeer een van de belangrijkste zintuigen. Zeker met een helm op die je zicht verminderd naar een cone van ongeveer 40 procent.
Schijnveiligheid ja. Als je niks achter je hoort wil dat niet zeggen dat er niks achter je zit. Als je niets achter je ziet, wil dat wel zeggen dat er niks achter je zit.

Rijden op gehoor, zonder definitieve uitsluiting dus, is iets voor automoblisten en mensen die nooit een fatsoenlijke rijopleiding op een tweewieler gehad hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 13:18:45 #145
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135798724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:01 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Schijnveiligheid ja. Als je niks achter je hoort wil dat niet zeggen dat er niks achter je zit. Als je niets achter je ziet, wil dat wel zeggen dat er niks achter je zit.

Rijden op gehoor, zonder definitieve uitsluiting dus, is iets voor automoblisten en mensen die nooit een fatsoenlijke rijopleiding op een tweewieler gehad hebben.
Ik heb het nergens over definitieve uitsluiting. ;) Het kan alleen helpen sneller een situatie in de gaten te krijgen. Tuurlijk moet je gewoon achter je blijven kijken.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135799188
quote:
9s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:58 schreef Kutmanager het volgende:

Schijnveiligheid? :') Man, je gehoor is in het verkeer een van de belangrijkste zintuigen. Zeker met een helm op die je zicht verminderd naar een cone van ongeveer 40 procent.
Ik vind mijn zicht met helm op juist beter dan wanneer ik in de auto zit. Daar heb ik sowieso al 2 stijlen waar ik tegenaan tuur en met de schoudercheck kom ik er nog 1 tegen. :P
pi_135801347
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:30 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Ik vind mijn zicht met helm op juist beter dan wanneer ik in de auto zit. Daar heb ik sowieso al 2 stijlen waar ik tegenaan tuur en met de schoudercheck kom ik er nog 1 tegen. :P
Dat ook ja. Veel meer overzicht, en met een goede helm (daar is ie weer) valt de gezichtsbeperking ook alles mee. Maar sowieso zit je op een motor een stuk hoger, ik kan over bijna alle auto's heen kijken, da's toch ook wel prettig.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135801862
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat ook ja. Veel meer overzicht, en met een goede helm (daar is ie weer) valt de gezichtsbeperking ook alles mee. Maar sowieso zit je op een motor een stuk hoger, ik kan over bijna alle auto's heen kijken, da's toch ook wel prettig.
Ja, jij gaat er soms bij staan om over auto's heen te kijken. _O-
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:55:05 #149
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_135802432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 14:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat ook ja. Veel meer overzicht, en met een goede helm (daar is ie weer) valt de gezichtsbeperking ook alles mee. Maar sowieso zit je op een motor een stuk hoger, ik kan over bijna alle auto's heen kijken, da's toch ook wel prettig.
Dat is op een scooter ook btw. Je zit gewoon rechtop op zo'n ding he. Zo groot was ik toen niet, 1,75 ofzo, maar ik torende echt over de meeste auto's uit. Alleen grote busjes of iets dergelijks natuurlijk niet.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_135854186
Zo maar weer even een rondje door de stad lopen..

Moest vanmorgen voor het werk in :r Tilburg :r zijn...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man man man, zulks een grauwe kutstad in ons mooie Brabant :{

Even een beetje bijkomen van die ellende :% Mezelf er weer van overtuigen dat er ook mooie steden bestaan. O+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')