abonnement Unibet Coolblue
pi_136617576
Prachtig land. Mijn hudige vriendin leren kennen daar een maand door het land mee gereisd. De typische highlights gedaan, maar met een lokale toets. Veel dingen gegeten die ik anders nooit had geproefd als ik alleen had rondgereisd, ook een aantal andere zaken gezien en gedaan die je als toerist niet zo gemakkelijk meemaakt.
Phong Na nationaal park is ook zwaar de moeite, super mooie omgeving.
Voor wie My Lai wilt bezoeken, zeker doen, maar wel moeilijker daar te geraken op eigen houtje als je niet iemand hebt die vietnameese spreekt.
Op het strand bij Hoi An, kun je ook vis rechtstreeks kopen van de vissers en laten klaarmaken in een restaurantje in de buurt. 100k dong voor 2 kg vis. ;)
pi_137104767
Wij zijn in oktober naar HCMC geweest. Wat een ver-schrik-ke-lij-ke stad met nog ergere mensen! Voelde me er totaal niet thuis en was continu op mijn hoede. Nope, dat nooit weer! Na die ramp naar de Mekong delta gegaan voor een meerdaagse trip. Dat was prachtig, ook al heb ik wel mooiere rivieren gezien. Ons hoogtepunt was Phu Quoc. Wat een heerlijkheid! We zaten in het Mango Bay Resort, in het rustige gedeelte. Heerlijk eigen strand voor de deur, fantastisch eten en goede staff. Juist het feit dat het totaal niet op de rest van Vietnam leek vond ik heerlijk, want eerlijk is eerlijk: mij zul je nooit meer in Vietnam zien. Jammer, maar waar.
pi_137112453
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:47 schreef Beije het volgende:
Wij zijn in oktober naar HCMC geweest. Wat een ver-schrik-ke-lij-ke stad met nog ergere mensen! Voelde me er totaal niet thuis en was continu op mijn hoede. Nope, dat nooit weer! Na die ramp naar de Mekong delta gegaan voor een meerdaagse trip. Dat was prachtig, ook al heb ik wel mooiere rivieren gezien. Ons hoogtepunt was Phu Quoc. Wat een heerlijkheid! We zaten in het Mango Bay Resort, in het rustige gedeelte. Heerlijk eigen strand voor de deur, fantastisch eten en goede staff. Juist het feit dat het totaal niet op de rest van Vietnam leek vond ik heerlijk, want eerlijk is eerlijk: mij zul je nooit meer in Vietnam zien. Jammer, maar waar.
:')

Met wat voor verwachtingen ben je naar Vietnam gegaan dan?
  maandag 24 februari 2014 @ 23:56:38 #54
34586 kepler
No bounce, no play
pi_137114049
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:47 schreef Beije het volgende:
Wij zijn in oktober naar HCMC geweest. Wat een ver-schrik-ke-lij-ke stad met nog ergere mensen! Voelde me er totaal niet thuis en was continu op mijn hoede. Nope, dat nooit weer! Na die ramp naar de Mekong delta gegaan voor een meerdaagse trip. Dat was prachtig, ook al heb ik wel mooiere rivieren gezien. Ons hoogtepunt was Phu Quoc. Wat een heerlijkheid! We zaten in het Mango Bay Resort, in het rustige gedeelte. Heerlijk eigen strand voor de deur, fantastisch eten en goede staff. Juist het feit dat het totaal niet op de rest van Vietnam leek vond ik heerlijk, want eerlijk is eerlijk: mij zul je nooit meer in Vietnam zien. Jammer, maar waar.
:D :')

Als ik het zo lees kan je 90% van de wereld overslaan en gewoon blijven bij de all-inclusive resorts. Geen probleem natuurlijk, maar ik heb het idee dat het vooral aan jouw eigen verwachtingen heeft gelegen. Met een beetje initiatief had je veel betere plekken in Vietnam kunnen vinden :Y
The line is a dot to you!
pi_137115717
Zit nu in Saigon, drukke stad inderdaad maar prima te doen. Zitten wel in district 1 en dat heb ik wel weer gezien inmiddels, Mekong delta tourtje was tof, vooral de Cham village, erg vriendelijke mensen.. Over een paar uur vliegen we naar Hanoi, ben benieuwd.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_137117752
Pak het HCM Mausoleum in Hanoi. Vond ik echt een aparte ervaring. 2 aan 2 naar binnen, handen uit je zakken en je kaken op elkaar en kijken naar iemand die daar al 45 jaar dood ligt te zijn.

Overigens voelde ik me ook niet echt 'thuis' in HCMC maar ik kan me eerlijk gezegd weinig Aziatische steden bedenken waar ik me wel thuis zou voelen hoor :P Heerlijk dei chaos, maar je moet er niet aan denken dat 365 dagen per jaar te hebben.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:00:09 #57
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137118349
Ik woon inmiddels al een tijd in Hanoi, Vietnam. Dus mochten mensen nog specifieke tips willen (met name over Hanoi, maar de rest van Vietnam is mij ook niet vreemd), schroom dan niet mij een pm te sturen of hier te reageren.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:05:15 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_137119737
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:47 schreef Beije het volgende:
Wij zijn in oktober naar HCMC geweest. Wat een ver-schrik-ke-lij-ke stad met nog ergere mensen! Voelde me er totaal niet thuis en was continu op mijn hoede. Nope, dat nooit weer! Na die ramp naar de Mekong delta gegaan voor een meerdaagse trip. Dat was prachtig, ook al heb ik wel mooiere rivieren gezien. Ons hoogtepunt was Phu Quoc. Wat een heerlijkheid! We zaten in het Mango Bay Resort, in het rustige gedeelte. Heerlijk eigen strand voor de deur, fantastisch eten en goede staff. Juist het feit dat het totaal niet op de rest van Vietnam leek vond ik heerlijk, want eerlijk is eerlijk: mij zul je nooit meer in Vietnam zien. Jammer, maar waar.
Als ik jou zo hoor, en het feit dat je Phu Quoc en dat dure resort als hoogtepunt hebt van je reis, denk ik dat het drukke chaotische Azië gewoon niks voor je is. Daarbij vraag ik me ook af wat je had verwacht van een voormalig 3de wereldland wat pas 15 jaar openstaat voor de Westerse wereld.

Nu moet ik toegeven dat ik HCMC ook geen geweldige stad vond, en ik ook de voorkeur geef aan Hanoi. Maar er zijn genoeg leuke dingen te doen in HCMC om je een paar dagen te vermaken.

Verder is het met name jammer dat je het fantastische Noorden van Vietnam hebt overgeslagen.
pi_137119929
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 10:00 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik woon inmiddels al een tijd in Hanoi, Vietnam. Dus mochten mensen nog specifieke tips willen (met name over Hanoi, maar de rest van Vietnam is mij ook niet vreemd), schroom dan niet mij een pm te sturen of hier te reageren.
Cool, we zijn net aangekomen in Hanoi. Het guesthouse zou een pick up geregeld hebben, maar die kwam niet.. Uiteindelijk 3 uur later aangekomen na een ronduit bizarre taxirit, hadden ze de kamers die we gereserveerd hadden al verhuurd. Nu bij de buren (andere guesthouses) geparkeerd en langer dan een nacht gaan we hier in ieder geval niet blijven. Tips zijn dus welkom.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:26:28 #60
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_137120228
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:47 schreef Beije het volgende:
Wij zijn in oktober naar HCMC geweest. Wat een ver-schrik-ke-lij-ke stad met nog ergere mensen! Voelde me er totaal niet thuis en was continu op mijn hoede. Nope, dat nooit weer! Na die ramp naar de Mekong delta gegaan voor een meerdaagse trip. Dat was prachtig, ook al heb ik wel mooiere rivieren gezien. Ons hoogtepunt was Phu Quoc. Wat een heerlijkheid! We zaten in het Mango Bay Resort, in het rustige gedeelte. Heerlijk eigen strand voor de deur, fantastisch eten en goede staff. Juist het feit dat het totaal niet op de rest van Vietnam leek vond ik heerlijk, want eerlijk is eerlijk: mij zul je nooit meer in Vietnam zien. Jammer, maar waar.
Potentiele Club Med klant dus! Maar ik zou alles buiten Europa en de Caribien maar van mijn to do, to see lijstje schrappen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:33:14 #61
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137120359
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:14 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Cool, we zijn net aangekomen in Hanoi. Het guesthouse zou een pick up geregeld hebben, maar die kwam niet.. Uiteindelijk 3 uur later aangekomen na een ronduit bizarre taxirit, hadden ze de kamers die we gereserveerd hadden al verhuurd. Nu bij de buren (andere guesthouses) geparkeerd en langer dan een nacht gaan we hier in ieder geval niet blijven. Tips zijn dus welkom.
In Old Quarter neem ik aan. Welke straat zit je? Taxiritjes zijn meestal bizar in Hanoi ja :P

Lijkt me een vervelende situatie dit. Mijn vrouw zou eventueel kunnen helpen met communicatie (ze is Vietnamees), mocht het echt nodig zijn. Mijn ervaring is dat ook in het centrum het engels niet altijd even goed is.

Kop op in ieder geval, en geniet van het leuke centrum :)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_137120610
Tam Huong zitten we, in de old quarter idd.

Valt me verder op dat het nogal dampig vochtig is, mensen lopen te kuchen en hoesten.. kan je hier overal met je schoenen binnen paraderen? Loop nu nog op flipflops :+ en ben ongelofelijk blij dat ik mn arcteryx softshell mee heb genomen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:43:38 #63
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137120666
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:41 schreef Ener-G het volgende:
Tam Huong zitten we, in de old quarter idd.

Valt me verder op dat het nogal dampig vochtig is, mensen lopen te kuchen en hoesten.. kan je hier overal met je schoenen binnen paraderen? Loop nu nog op flipflops :+ en ben ongelofelijk blij dat ik mn arcteryx softshell mee heb genomen.
Het is erg netjes als je in kleine, authentieke winkeltjes je schoenen uit doet (maar in normale winkeltjes zeker niet), en ZEKER als je op bezoek gaat bij mensen!

Het is inderdaad erg vochtig nu, en dat blijft nog wel even zo. Maar straks wordt het voorjaar en dan is het heerlijk hier :)
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:45:04 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_137120706
Hanoi kan qua klimaat echt vervelend zijn, heb me daar kapot gezweet in ieder geval toen ik er was. Old Quarter is qua hostels en reisbureautjes één grote bende. Ik heb in ieder geval het idee dat ze daar allemaal maar wat doen. Zo waren er meerdere hostels met dezelfde naam, om maar te kunnen profiteren van de goede naam van een ander hostel, zelfde geldt voor reisbureautjes.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 11:46:49 #65
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137120764
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:45 schreef Blik het volgende:
Hanoi kan qua klimaat echt vervelend zijn, heb me daar kapot gezweet in ieder geval toen ik er was. Old Quarter is qua hostels en reisbureautjes één grote bende. Ik heb in ieder geval het idee dat ze daar allemaal maar wat doen. Zo waren er meerdere hostels met dezelfde naam, om maar te kunnen profiteren van de goede naam van een ander hostel, zelfde geldt voor reisbureautjes.
Ja, vooral de reisbureaus. Daar kun je beter niet mee in zee gaan, tenzij je zeker weet dat het goed is.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_137121132
Wij gingen vanuit Hanoi naar Laos en moesten dus wel in zee met een reisbureau.
Uiteindelijk veel geluk gehad want zoals eigenlijk altijd word je als toerist achterin de touringbussen gedrukt en ik en mijn reismaat hadden gelukkig wel een slaapstoel, en 4 andere toeristen moesten op de grond slapen terwijl ze dik betaald hadden voor een slaapstoel. :')
pi_137165436
Inmiddels verkast naar de buren, stukken beter maar nog niet ideaal. Morgen ome Ho bekijken en 's avonds een urban street food toertje doen.

Hanoi is best tof :) Het oversteken van een straat hebben we inmiddels helemaal onder de knie ;) Vandaag naar de book temple geweest, het gevangenismuseum, gedineerd op een rooftop bar (met een ingang via een kledingwinkel) en bij een lokale homebrew bierbrouwerijtje gezeten. Bier rechtstreeks uit het vat via een tuinslang ftw, 9000 dong per glas. Overmorgen in de avond treinen we naar Hue, want helaas is het weer te slecht voor Ha Long bay (regen) en Sapa (mist).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_137165704
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:01 schreef Ener-G het volgende:
Ha Long bay (regen) en Sapa (mist).
Het mooiste van vietnam missen. ;(
Sapa prachtige omgeveing
pi_137166071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 09:31 schreef kalinhos het volgende:
Pak het HCM Mausoleum in Hanoi. Vond ik echt een aparte ervaring. 2 aan 2 naar binnen, handen uit je zakken en je kaken op elkaar en kijken naar iemand die daar al 45 jaar dood ligt te zijn.

Overigens voelde ik me ook niet echt 'thuis' in HCMC maar ik kan me eerlijk gezegd weinig Aziatische steden bedenken waar ik me wel thuis zou voelen hoor :P Heerlijk dei chaos, maar je moet er niet aan denken dat 365 dagen per jaar te hebben.
Echt een top ervaring ja. Die bewakers die dan ook naar je toe marcheren als je niet doorloopt of niet naast elkaar loopt. Machtig om te zien. Wel lange wachttijd, maar omdat wij redelijk ''vroeg'' waren (7:30 volgens mij) moesten we maar een uur wachten
pi_137166161
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:26 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Potentiele Club Med klant dus! Maar ik zou alles buiten Europa en de Caribien maar van mijn to do, to see lijstje schrappen.
Het is eerder zonde. Je hebt fantastisch all inclusive hotels in Griekenland en weet ik het waar allemaal in de buurt. Zonde van je tijd en geld om dan helemaal naar Vietnam te gaan voor zo een soort vakantie. En op zo een 5 uur rijden? hebben wij een prachtig hotel gehad aan het strand. Dus het is er wel in Vietnam.
pi_137166180
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 11:41 schreef Ener-G het volgende:
Tam Huong zitten we, in de old quarter idd.

Valt me verder op dat het nogal dampig vochtig is, mensen lopen te kuchen en hoesten.. kan je hier overal met je schoenen binnen paraderen? Loop nu nog op flipflops :+ en ben ongelofelijk blij dat ik mn arcteryx softshell mee heb genomen.
Ga van de Foks af en ga genieten brah.
pi_137166199
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:01 schreef Ener-G het volgende:
Inmiddels verkast naar de buren, stukken beter maar nog niet ideaal. Morgen ome Ho bekijken en 's avonds een urban street food toertje doen.

Hanoi is best tof :) Het oversteken van een straat hebben we inmiddels helemaal onder de knie ;) Vandaag naar de book temple geweest, het gevangenismuseum, gedineerd op een rooftop bar (met een ingang via een kledingwinkel) en bij een lokale homebrew bierbrouwerijtje gezeten. Bier rechtstreeks uit het vat via een tuinslang ftw, 9000 dong per glas. Overmorgen in de avond treinen we naar Hue, want helaas is het weer te slecht voor Ha Long bay (regen) en Sapa (mist).
Als ze met het licht seinen moet je juist niet oversteken, handig om te weten :') Wij hebben trouwens ook lekker gegeten op die grote rotonde, bij dat meer, op een van die daken. Weet niet meer hoe het heet, maar fantastisch uitzicht.
Bij de KFC in de buurt voor als je die gevonden hebt :')
pi_137166271
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het mooiste van vietnam missen. ;(
Sapa prachtige omgeveing
Sapa zegt me niks, is dat een plaats?
  woensdag 26 februari 2014 @ 19:52:19 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_137171452
quote:
5s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:29 schreef Travel. het volgende:

[..]

Sapa zegt me niks, is dat een plaats?
Sapa ligt in de bergen, fantastische vergezichten met rijstvelden zover je maar kunt zien. Erg zonde als je dat laat schieten vanwege een beetje mist, zelfde overigens voor Halong Bay vanwege een beetje regen.
pi_137186822
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 19:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Sapa ligt in de bergen, fantastische vergezichten met rijstvelden zover je maar kunt zien. Erg zonde als je dat laat schieten vanwege een beetje mist, zelfde overigens voor Halong Bay vanwege een beetje regen.
Ja ach jammerdebammer.. Met 12x Indonesie weet ik ook wel hoe een rijstveld/terras eruitziet ;) en we hebben de Mekong delta al gehad met haar velden, was ook erg tof. Vooral de Cham village waar we waren, mooie mensen daar.
Wat straatfotografie betreft kan ik ook aardig mn lol op hier in Hanoi. En ik ben een fotoserie begonnen met curiosa op motorbikes, ongelofelijk hoeveel meuk ze op die vehikels kwijt kunnen soms. De elektrische fiets is hier ook helmaal ingeburgerd trouwens. En gisteravond een Rolls Royce op straat gespot, een hagelnieuwe. Indrukwekkend als je weet dat er 2 tot 300% importbelasting op zit :-o
Een volgende keer Vietnam gaan we iig in een andere tijd in het jaar zodat het weer in het noorden beter is dan de periode waar we nu in zitten. We willen ook niet continu haasten om *alles* te zien met de beperkte tijd die we hebben.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')