abonnement Unibet Coolblue
  Donald Duck held dinsdag 13 mei 2014 @ 21:52:44 #76
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139923810
Gerucht: iOS8 introduceert split-screen multiasking :o
Beter laat dan nooit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_140751257
Ik heb opeens eens dikke barst op mijn iPad 4 scherm...
Is er iets van bekend dat die schermen opeens kunnen barsten?

En iemand hier ervaringen het repareren van ipad schermen?
pi_140755646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:14 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb opeens eens dikke barst op mijn iPad 4 scherm...
Is er iets van bekend dat die schermen opeens kunnen barsten?

En iemand hier ervaringen het repareren van ipad schermen?
Volgens mij kun je, als er geen sprake is van zichtbare val/drukschade, je iPad gewoon naar een Apple winkel brengen en 'm (kosteloos?) laten repareren of omruilen. Dat heb ik in ieder geval wel vaker gehoord.
pi_140755707
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:29 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er net pas achter dat de iPad Air behalve een stuk minder zwaar ook een centimeter minder breed is dan de iPad 3 :o
Klopt, de randen aan de zijkant zijn een stuk dunner gemaakt ;)
pi_140755835
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:36 schreef J.Appleseed het volgende:
ens mij kun je, als er geen sprake is van zichtbare val/drukschade, je iPad gewoon naar een Apple winkel brengen en 'm (kosteloos?) laten repareren of omruilen. Dat heb ik in ieder geval wel
Ik heb net contact gehad met Apple support via de chat.
En ik had een foto gestuurd van de barst en die vent zei dat het waarschijnlijk door drukschade komt.
Maar er heeft niks zwaars op de iPad gestaan en hij is ook niet gevallen ofzo...
Hij is in het verleden wel eens gevallen, is het dan mogelijk dat er daardoor later pas die barst komt?

Hij adviseerde mij om naar de winkel te gaan waar ik hem heb gekocht (BCC) of naar een Apple store om dit beter te laten beoordelen.
Maar ik heb geen tijd om naar Amsterdam te gaan dit weekend dus dan maar naar BCC ;(
pi_140755875
quote:
8s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:42 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik heb net contact gehad met Apple support via de chat.
En ik had een foto gestuurd van de barst en die vent zei dat het waarschijnlijk door drukschade komt.
Maar er heeft niks zwaars op de iPad gestaan en hij is ook niet gevallen ofzo...
Hij is in het verleden wel eens gevallen, is het dan mogelijk dat er daardoor later pas die barst komt?

Hij adviseerde mij om naar de winkel te gaan waar ik hem heb gekocht (BCC) of naar een Apple store om dit beter te laten beoordelen.
Maar ik heb geen tijd om naar Amsterdam te gaan dit weekend dus dan maar naar BCC ;(
Het kan wel dat er al miniscule scheurtjes in het glas waren ontstaan door de eerdere val... maar zolang er geen overdreven schade te zien is heb je nog een kans ;)
pi_140755916
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:43 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Het kan wel dat er al miniscule scheurtjes in het glas waren ontstaan door de eerdere val... maar zolang er geen overdreven schade te zien is heb je nog een kans ;)
De rechterbovenhoek loopt niet meer helemaal rond, die is een beetje afgeschaafd zeg maar

:'( :'(
pi_140755928
quote:
8s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:44 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

De rechterbovenhoek loopt niet meer helemaal rond, die is een beetje afgeschaafd zeg maar

:'( :'(
Hmm, en waar/hoe loopt de barst?
pi_140756309
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:44 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Hmm, en waar/hoe loopt de barst?

De eerste scheur die over het scherm gaat loopt ook verder door over het scherm als een soort Nike teken :')
pi_140756646
quote:
8s.gif Op donderdag 5 juni 2014 19:54 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De eerste scheur die over het scherm gaat loopt ook verder door over het scherm als een soort Nike teken :')
Ai, ja dan lijkt het me vrij waarschijnlijk dat dat afgeschaafde hoekje het glas toch al had beschadigd. En daar zal een BCC het ook op gaan gooien ben ik bang.

Je kunt het altijd proberen, though.
pi_140757528
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:03 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ai, ja dan lijkt het me vrij waarschijnlijk dat dat afgeschaafde hoekje het glas toch al had beschadigd. En daar zal een BCC het ook op gaan gooien ben ik bang.

Je kunt het altijd proberen, though.
hmm
Hoe streng zijn ze hiermee bij de Apple store dan?
Ik heb in de Apple store in New York ooit een kabel zonder problemen geruild, dat mens checkte niet eens of de kabel wel in het doosje zat ofzo :')
Maarja.. Een kabeltje is iets anders dan een iPad natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2014 20:26:17 ]
pi_140757712
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 20:25 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

hmm
Hoe streng zijn ze hiermee bij de Apple store dan?
Ik heb in de Apple store in New York ooit een kabel zonder problemen geruild, dat mens checkte niet eens of de kabel wel in het doosje zat ofzo :')
Maarja.. Een kabeltje is iets anders dan een iPad natuurlijk.
Ik zou het niet weten. Mijn iPad is nog niet gevallen, heeft alleen wat oppervlakkige krasjes op de achterkant (en zijkant van het metalen deel van de smart cover) :+

Ik zou het gewoon proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen ;)
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:32:41 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140762939
Mijn iPad 4 liep de laatste weken razendsnel leeg, zelfs aan de lader trok hij meer voeding dan dat er bijkwam. Alles wat ik kon vinden geprobeerd, van helemaal leeg laten lopen, hard resetten aan de lader en weer vullen tot aan terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar niks baatte.
Vandaag dus maar een nieuwe batterij erin laten zetten.

Weggebracht en anderhalf uur later kon ik 'm weer ophalen.

Kijk nu Netflix USA via Unblock-US op mijn iPad naar televisie en de batterij staat al de hele tijd op 94%. Oh, as we speak gaat er een procentje vanaf :') .

Goede beslissing om in een nieuwe batterij te investeren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_140763790
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:32 schreef Copycat het volgende:
Mijn iPad 4 liep de laatste weken razendsnel leeg, zelfs aan de lader trok hij meer voeding dan dat er bijkwam. Alles wat ik kon vinden geprobeerd, van helemaal leeg laten lopen, hard resetten aan de lader en weer vullen tot aan terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar niks baatte.
Vandaag dus maar een nieuwe batterij erin laten zetten.

Weggebracht en anderhalf uur later kon ik 'm weer ophalen.

Kijk nu Netflix USA via Unblock-US op mijn iPad naar televisie en de batterij staat al de hele tijd op 94%. Oh, as we speak gaat er een procentje vanaf :') .

Goede beslissing om in een nieuwe batterij te investeren.
Onder garantie wel, of... ?
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:56:06 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140764035
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:51 schreef J.Appleseed het volgende:
Onder garantie wel, of... ?
Nee, de garantie was al verlopen. Bij een derde partij laten doen, tegen exact dezelfde kosten als bij Apple: 99 euro.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_140764661
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:56 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, de garantie was al verlopen. Bij een derde partij laten doen, tegen exact dezelfde kosten als bij Apple: 99 euro.
Ah, oké ^O^
pi_140781551
Vandaag bij de BCC geweest en die vent kon mij niet helpen zei die.

Hij kan de iPad opsturen naar Apple maar dan duurt het 2/3 weken voordat ik hem terug zou krijgen.
En volgens hem was dat ook verspilde tijd want ze repareren hem toch niet.
En die meneer zei nog dat naar de Apple store gaan geen doel heeft want daar moeten ze hem ook opsturen :')

Ik ga morgen toch maar gewoon naar de Apple store in Amsterdam, kijken of ze mij daar verder kunnen helpen

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2014 15:42:34 ]
pi_140783012
ik zou de apple store gewoon bellen, scheelt tijd ook.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:26:36 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_140802298
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:08 schreef J.Appleseed het volgende:

Ah, oké ^O^
Hmpf, toch iets te snel gejuicht. Volledig opgeladen blijft hij best een tijd zijn werk doen zonder veel batterijverlies, maar als hij eenmaal begint met verliezen, gaat het ook snel.
Gisteravond met een volle batterij een aflevering van Sherlock van Netflix via iPad naar AppleTV gestreamd en toen ging er nog geen 10% vanaf. Daarna, met alleen internet, ging het gisteravond al snel naar 55%. Om vanochtend in anderhalf uur tijd 30% te verliezen met enkel een beetje internet.
Naar mijn weten staat er niks open, maar het lijkt alsof er toch iets op de achtergrond het eea aan capaciteit leegtrekt.
Heb 'm net dus weer teruggebracht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 10 juli 2014 @ 22:17:53 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_142153916
De reden dat er zo weinig in dit topic wordt gepost is dat de iPad gewoon zo goed werkt dat er weinig vragen over zijn.

Ok, een beetje kritische kanttekening: ik merk nauwelijks verschil in snelheid tussen m'n vorige iPad (3) en m'n huidige (Air). Maar ok, het geheugen werd wel een probleem en dat heb ik nu verdubbeld naar 32Gb.
pi_142159025
Leuke ipad game: Hearthstone.
pi_142181651
Is er een mogelijkheid dat je het verwijderen/verplaatsen van apps kunt beveiligen? Mijn vrouw werkt met verstandelijk gehandicapten en daar maken ze gebruik van een ipad voor spelletjes enz. Maar nu weten een paar dat als je lang je vinger erop houdt dat je dan kunt verplaatsen en verwijderen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Is het mogelijk om hier een code tussen te zetten of op een andere manier dat dit iets minder makkelijk gaat?
  Donald Duck held vrijdag 11 juli 2014 @ 20:22:48 #98
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_142182346
Dat wordt uiteraard ondersteund
Settings - General - Restrictions

En met Guided Access (Settings - General Accesiblity) kun je de iPad zelfs vergrendelen in een enkele actieve app, waar ze dan op geen enkele manier zonder code meer uit kunnen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_142182687
quote:
7s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:51 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Onder garantie wel, of... ?
Een batterij valt niet onder de garantie bij Apple.
pi_142183329
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:32 schreef videonatic het volgende:

[..]

Een batterij valt niet onder de garantie bij Apple.
Oh, dan wel apart dat ik de batterij van mijn MacBook onder garantie heb laten vervangen bij de Apple Store in A'dam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')