abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 2 januari 2014 @ 23:16:51 #51
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135007261
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:36 schreef Breuls het volgende:
Een paar losse gedachten over de aflevering: Sherlock: The Empty Hearse
Goed stuk Breuls
  Admin donderdag 2 januari 2014 @ 23:46:14 #52
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135008637
Thanks. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage donderdag 2 januari 2014 @ 23:49:02 #53
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135008747
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:46 schreef Breuls het volgende:
Thanks. :)
Wat is jouw interpretatie van de scène bij Anderson, ingebeeld of echt
  Admin donderdag 2 januari 2014 @ 23:51:41 #54
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135008865
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:49 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Wat is jouw interpretatie van de scène bij Anderson, ingebeeld of echt
Niet ingebeeld, maar ik weet niet of Sherlock de waarheid heeft gesproken. Aan de ene kant is het een redelijk plausibele verklaring, aan de andere kant is het een wel heel erg voorbereid plan. Ik weet het dus niet echt, maar ik denk dat de scène wel heeft plaatsgevonden.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 2 januari 2014 @ 23:59:25 #55
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135009201
Overigens was de Tube car niet echt:

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_135009723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:59 schreef Breuls het volgende:
Overigens was de Tube car niet echt:

[ afbeelding ]
Volgens mij matchte het uiterlijk van de tube op de beveiligingsbeelden ook niet het uiterlijk van de wagon met de bommen.
pi_135010312
Wat zullen jullie nooit weten?
De oplossing is verteld: Sherlock valt op luchtkussen, John ziet dat niet want er staat een gebouw voor. Luchtkussen wordt weggehaald en een ander lijk wordt snel neergegooid door Molly vanuit een raam van eenhoog. John ziet dat lijk uit de verte liggen als hij aan komt lopen. Hij wordt dan omvergereden. Sherlock gaat op de plaats van het lijk liggen en er wordt wat met nepbloed gestrooid. Hij doet een balletje onder z'n oksel dat zijn polsslag tijdelijk doet vervagen. John komt weer bij en ziet de echte Sherlock liggen. Het is dus de bekende verwisseltruc.
Wat iedereen over het hoofd zag, is denk ik dat verteld werd dat Moriarty voor de kidnapping van het kind iemand gebruikte die op Sherlock leek. Daardoor sloeg dat kind aan toen het Sherlock zag. Moriarty heeft dubbelganger vermoord, want die was niet meer nodig na de kidnapping. Diegene moest dus op een mortuarium liggen, Molly heeft dat uitgezocht en dat lijk gevonden. Dat lijk is gebruikt bij de verwisseltruc.

De eerdere 'oplossingen' die getoond werden, waren duidelijk nep. Sherlock aan een dik koord, dat zou iedereen gezien hebben. Als Tarzan vloog hij, al terugverende, door het raam en zoende Molly. Leuk bedacht van een fan. Ook de andere oplossing was niet waarschijnlijk: het lijk van Moriarty valt, met een masker van het hoofd van Sherlock. We zien namelijk heel duidelijk in de vorige aflevering dat het Sherlock is die op de rand van het dak staat te praten en daarna naar beneden springt. Het is geen masker dat praat door de telefoon. Valt dus ook af.

De verwisseltruc is best geniaal. Als kijker wordt je echter misleid, ook aan ons werd de hele verwisseling overgeslagen en we zagen net als John Sherlock springen en Sherlock liggen en niet wat daartussen gebeurde.
pi_135010419
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:26 schreef Loekie1 het volgende:
Wat zullen jullie nooit weten?
De oplossing is verteld: Sherlock valt op luchtkussen, John ziet dat niet want er staat een gebouw voor. Luchtkussen wordt weggehaald en een ander lijk wordt snel neergelegd door Molly die het vanuit een raam van eenhoog gooit. John ziet dat lijk uit de verte liggen als hij aan komt lopen. Hij wordt dan omvergereden. Sherlock gaat op de plaats van het lijk liggen en er wordt wat met nepbloed gestrooid. Hij doet een balletje onder z'n oksel dat zijn polsslag tijdelijk doet vervagen. John komt weer bij en ziet de echte Sherlock liggen. Het is dus de bekende verwisseltruc.
Wat iedereen over het hoofd zag, is denk ik dat verteld werd dat Moriarty voor de kidnapping van het kind iemand gebruikte die op Sherlock leek. Daardoor sloeg dat kind aan toen het Sherlock zag. Moriarty heeft dubbelganger vermoord, want die was niet meer nodig na de kidnapping. Diegene moest dus op een mortuarium liggen, Molly heeft dat uitgezocht en dat lijk gevonden. Dat lijk is gebruikt bij de verwisseltruc.

De eerdere 'oplossingen' die getoond werden, waren duidelijk nep. Sherlock aan een dik koord, dat zou iedereen gezien hebben. Als Tarzan vloog hij, al terugverende, door het raam en zoende Molly. Leuk bedacht van een fan. Ook de andere oplossing was niet waarschijnlijk: het lijk van Moriarty valt, met een masker van het hoofd van Sherlock. We zien namelijk heel duidelijk in de vorige aflevering dat het Sherlock is die op de rand van het dak staat te praten en daarna naar beneden springt. Het is geen masker dat praat door de telefoon. Valt dus ook af.

De verwisseltruc is best geniaal. Als kijker wordt je echter misleid, ook aan ons werd de hele verwisseling overgeslagen en we zagen net als John Sherlock springen en Sherlock liggen en niet wat daartussen gebeurde.
Wat jij zegt kan kloppen hoor. Maar er is toch geen enkele zekerheid dat er niet iets anders gebeurd is?
pi_135010462
Dit lijkt me de echte oplossing, het is typisch zo'n oplossing van een wiskundig raadsel. Elke andere oplossing is misschien spektaculair, maar niet waarschijnlijk. Bovengenoemde oplossing is de enige echt praktisch uitvoerbare.

Ik heb de aflevering net nogmaals bekeken en het is mij nu wel duidelijk. De eerste keer twijfelde ik ook maar nu niet meer. Als je de tweede keer kijkt is het een stuk minder chaotisch.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 00:34:18 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_135010554
Vraag me alleen af of die sniper dat luchtkussen OOK niet gezien heeft...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_135010591
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:34 schreef wonderer het volgende:
Vraag me alleen af of die sniper dat luchtkussen OOK niet gezien heeft...
Die snipers waren onder controle van Mycroft.
  Admin vrijdag 3 januari 2014 @ 01:02:40 #62
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135011279
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:31 schreef Loekie1 het volgende:
Elke andere oplossing is misschien spektaculair, maar niet waarschijnlijk.
"when you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth"

Om direct uit Doyle te quoten. Het kan prima zijn dat Sherlocks vertelling van de situatie de ware is. Maar zeker weten doe je het niet. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 januari 2014 @ 01:05:16 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135011343
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Die snipers waren onder controle van Mycroft.
Ja maar dat verhaal was ook niet waar
  Redactie Frontpage vrijdag 3 januari 2014 @ 01:07:11 #64
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135011384
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:26 schreef Loekie1 het volgende:
Wat zullen jullie nooit weten?
De oplossing is verteld: Sherlock valt op luchtkussen,
Dit is een bullshitverhaal in het hoofd van Anderson

Als Mycroft de snipers onder schot had had Sherlock helemaal niet hoeven te springen
  Admin vrijdag 3 januari 2014 @ 01:08:59 #65
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_135011417
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 01:07 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dit is een bullshitverhaal in het hoofd van Anderson
Bullshit: misschien. Maar niet alleen in het hoofd van Anderson.
quote:
Als Mycroft de snipers onder schot had had Sherlock helemaal niet hoeven te springen
Sherlock is nog twee jaar ondergedoken geweest omdat Moriarty nog handlangers had, dus die snipers waren niet het enige probleem.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 01:13:50 #66
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_135011535
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 01:07 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dit is een bullshitverhaal in het hoofd van Anderson

Als Mycroft de snipers onder schot had had Sherlock helemaal niet hoeven te springen
Denk je echt dat die snipers de enige bedreiging waren voor Sherlock's vrienden? Dat hele netwerk moest toch weten dat ie dood was, lijkt me.

Overigens lijken die snipers, dat dat de tradeoff was voor Sherlock, zijn leven voor dat van zijn vrienden, me iets waar ze niet van tevoren rekening mee gehouden hadden. In ieder geval niet met die mate dat ze tegen-snipers hadden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_135011679
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 01:13 schreef wonderer het volgende:

[..]

Denk je echt dat die snipers de enige bedreiging waren voor Sherlock's vrienden? Dat hele netwerk moest toch weten dat ie dood was, lijkt me.

Overigens lijken die snipers, dat dat de tradeoff was voor Sherlock, zijn leven voor dat van zijn vrienden, me iets waar ze niet van tevoren rekening mee gehouden hadden. In ieder geval niet met die mate dat ze tegen-snipers hadden.
Blijkbaar dus wel. Er moest een reden zijn om Sherlock te laten springen. Het dreigen dierbaren te vermoorden is zoiets. Dan had Moriarty iets met het getal drie. En veel meer dan drie vrienden had Sherlock niet.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 januari 2014 @ 01:20:54 #68
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135011708
Daarom klopt t anderson verhaal niet, teveel gaten
  vrijdag 3 januari 2014 @ 01:30:18 #69
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_135011896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 01:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Blijkbaar dus wel. Er moest een reden zijn om Sherlock te laten springen. Het dreigen dierbaren te vermoorden is zoiets. Dan had Moriarty iets met het getal drie. En veel meer dan drie vrienden had Sherlock niet.
Sniper is een van de mogelijkheden.. ik weet niet.

Niet dat het me veel boeit verder, ik was het eens met John, het hoe boeit me niet zo meer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 3 januari 2014 @ 01:35:50 #70
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135012005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:26 schreef Loekie1 het volgende:
Wat zullen jullie nooit weten?
De oplossing is verteld: Sherlock valt op luchtkussen, John ziet dat niet want er staat een gebouw voor. Luchtkussen wordt weggehaald en een ander lijk wordt snel neergegooid door Molly vanuit een raam van eenhoog. John ziet dat lijk uit de verte liggen als hij aan komt lopen. Hij wordt dan omvergereden. Sherlock gaat op de plaats van het lijk liggen en er wordt wat met nepbloed gestrooid. Hij doet een balletje onder z'n oksel dat zijn polsslag tijdelijk doet vervagen. John komt weer bij en ziet de echte Sherlock liggen. Het is dus de bekende verwisseltruc.
Wat iedereen over het hoofd zag, is denk ik dat verteld werd dat Moriarty voor de kidnapping van het kind iemand gebruikte die op Sherlock leek. Daardoor sloeg dat kind aan toen het Sherlock zag. Moriarty heeft dubbelganger vermoord, want die was niet meer nodig na de kidnapping. Diegene moest dus op een mortuarium liggen, Molly heeft dat uitgezocht en dat lijk gevonden. Dat lijk is gebruikt bij de verwisseltruc.

De eerdere 'oplossingen' die getoond werden, waren duidelijk nep. Sherlock aan een dik koord, dat zou iedereen gezien hebben. Als Tarzan vloog hij, al terugverende, door het raam en zoende Molly. Leuk bedacht van een fan. Ook de andere oplossing was niet waarschijnlijk: het lijk van Moriarty valt, met een masker van het hoofd van Sherlock. We zien namelijk heel duidelijk in de vorige aflevering dat het Sherlock is die op de rand van het dak staat te praten en daarna naar beneden springt. Het is geen masker dat praat door de telefoon. Valt dus ook af.

De verwisseltruc is best geniaal. Als kijker wordt je echter misleid, ook aan ons werd de hele verwisseling overgeslagen en we zagen net als John Sherlock springen en Sherlock liggen en niet wat daartussen gebeurde.
Ik vind het eigenlijk teveel dubbelop...
Als Sherlock op een luchtkussen op die plek terecht komt, er af kan springen en kan liggen (hoeft nog niet gedetailleerd met bloed te zijn ivm de afstand), waarom heb je dan nog een lijk nodig dat even kort daar gedumpt wordt en daarna weer weggehaald wordt???

Dat Molly achteraf een ander lijk als zijnde Sherlock geregistreerd heeft, OK.. maar daar hoefde ze geen ander lijk voor uit een raam te gooien tenzij Sherlock nooit de grond geraakt heeft.

Dan is het plausibeler dat inderdaad de dubbelganger naar beneden is gegooid door Sherlock en dat Watson die ook gezien heeft maar door de klap van de fietser kon ie niet heel duidelijk zien.

En ook met die fietser klopt er iets niet, je raakt niet buiten westen als een fietser je aanrijdt weet ik uit ervaring (pubertje die op de stoep reed en niet uitkeek en me ondersteboven reed)
Je valt, ligt op de grond en staat meteen weer op om die fietser verbaal de les te leren...

[ Bericht 3% gewijzigd door SiGNe op 03-01-2014 01:42:31 ]
pi_135012091
O leuk, gaan we geen verklaring krijgen hoe hij zijn nepdood heeft gefaked. Waardeloos zeg.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  vrijdag 3 januari 2014 @ 01:44:35 #72
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135012170
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 01:40 schreef Kloonhommel het volgende:
O leuk, gaan we geen verklaring krijgen hoe hij zijn nepdood heeft gefaked. Waardeloos zeg.
Komt vast nog wel dat Sherlock aan Watson vertelt hoe het nu echt is gegaan.
Watson zegt dat ie nu niet wil weten hoe ie het gedaan heeft maar wil vooral weten waarom..
Uiteindelijk wil ie het vast wel weten en vertelt Sherlock het, zou me niet verbazen als dat pas tijdens aflvering 3 komt.
pi_135013296
Ja hoor, Sherlock doet een speciaal sit-down interview met de grootste sukkel van Scotland Yard en staat toe dat het allemaal wordt gefilmd zodat het fijn op internet gegooid kan worden door Anderson. Sure! Nee, heel logisch.

Dat hele gesprek heeft alleen in het hoofd van Anderson plaatsgevonden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_135013628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 01:44 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Komt vast nog wel dat Sherlock aan Watson vertelt hoe het nu echt is gegaan.
Watson zegt dat ie nu niet wil weten hoe ie het gedaan heeft maar wil vooral weten waarom..
Uiteindelijk wil ie het vast wel weten en vertelt Sherlock het, zou me niet verbazen als dat pas tijdens aflvering 3 komt.
Ik denk dat we het nooit zullen weten. Of hij vertelt het wel, maar dan op zo een manier dat het nog steeds niet duidelijk is of dit wel de waarheid is.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Redactie Sport vrijdag 3 januari 2014 @ 07:47:11 #75
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_135013917
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:31 schreef Nielsch het volgende:
Ja hoor, Sherlock doet een speciaal sit-down interview met de grootste sukkel van Scotland Yard en staat toe dat het allemaal wordt gefilmd zodat het fijn op internet gegooid kan worden door Anderson. Sure! Nee, heel logisch.

Dat hele gesprek heeft alleen in het hoofd van Anderson plaatsgevonden.
Dit lijkt me logischer ja. No way dat Sherlock aan zulke onzin meedoet.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')