abonnement Unibet Coolblue
pi_135235133
Het lastige van de precisiestop vond ik dat ik de afstand lastig kon schatten waarin je stil kan staan, die is veel korter dan je denkt. In het begin remde ik in ieder geval te hard, waardoor ik later in de oefening wat moest lossen om nog bij de laatste pion uit te komen. Maar dat is een kwestie van oefenen en voor elke motor ook weer anders.

Er zit trouwens wel degelijk een volgorde in, alleen gebeurt het zo snel dat het bijna lijkt alsof alles op hetzelfde moment gaat. Je komt aanrijden, gas los, voorrem + koppeling in, achterrem, dan heb je even een momentje om je afstand te peilen en evt. iets harder te remmen, en als je bijna stilstaat trap je even met de linkervoet van zn 3 naar zn 1.

Stopproef is hetzelfde, alleen dan wordt dat 'evt. iets harder remmen', zeker weten fors remmen.

Noodstop is hetzelfde als de stopproef, alleen dan zonder schakelen :+

Gas los, voorrem + koppeling in, voetrem, en dan pas harder remmen. Het enige waar je op dat moment dan nog over na hoeft te denken is hoe hard je je voorrem in knijpt; Dat kan harder dan je denkt, als je maar niet meteen bij het poortje in 1x vol die rem in knijpt, want dan schiet je de ABS in of blokkeer je. Oh en daarna uiteraard je rechtervoet neerzetten als je eenmaal gestopt bent, anders val je om ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 15:47:05 #102
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135235223
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:45 schreef Ener-G het volgende:
Het lastige van de precisiestop vond ik dat ik de afstand lastig kon schatten waarin je stil kan staan, die is veel korter dan je denkt. In het begin remde ik in ieder geval te hard, waardoor ik later in de oefening wat moest lossen om nog bij de laatste pion uit te komen. Maar dat is een kwestie van oefenen en voor elke motor ook weer anders.

Er zit trouwens wel degelijk een volgorde in, alleen gebeurt het zo snel dat het bijna lijkt alsof alles op hetzelfde moment gaat. Je komt aanrijden, gas los, voorrem + koppeling in, achterrem, dan heb je even een momentje om je afstand te peilen en evt. iets harder te remmen, en als je bijna stilstaat trap je even met de linkervoet van zn 3 naar zn 1.

Stopproef is hetzelfde, alleen dan wordt dat 'evt. iets harder remmen', zeker weten fors remmen.

Noodstop is hetzelfde als de stopproef, alleen dan zonder schakelen :+

Gas los, voorrem + koppeling in, voetrem, en dan pas harder remmen. Het enige waar je op dat moment dan nog over na hoeft te denken is hoe hard je je voorrem in knijpt; Dat kan harder dan je denkt, als je maar niet meteen bij het poortje in 1x vol die rem in knijpt, want dan schiet je de ABS in of blokkeer je. Oh en daarna uiteraard je rechtervoet neerzetten als je eenmaal gestopt bent, anders val je om ;)
Bij die noodstop hoef je dus niet terug te schakelen?

Ook zoiets, ik ben dus linkshandig... dus ik zet automatisch mijn linkerbeen dan neer :') eigenlijk met alle oefeningen gaat links mij veel beter af.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135235365
Noodstop is inderdaad zonder terug te schakelen. :Y gewoon zo snel mogelijk stil staan. Daarnaast mag bij de noodstop je achterwiel kort blokkeren, bij de anderen niet.

@Ener-G: eerst achterrem aanleggen, dan voor. Als je achter remt verschuift het gewicht van de motor naar voren en zakt hij iets door zijn vering. Meer druk op het wiel, dus meer grip en beter (een veiliger) remmen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135235778
BlackLining> Volgens mijn instructeur moest ik toch echt eerst de voorrem in knijpen en dan pas de voetrem, en op bijna hetzelfde moment dat de voetrem ingetrapt wordt pas echt heel hard met de voorrem. Denk dat dat hetzelfde is wat jij bedoelt, je kan dan inderdaad ook veel harder remmen dan wanneer je meteen vol die voorrem in knijpt.
Volgens mn instructeur blokkeert/slipt/abs't het achterwiel veel sneller dan voor als je daar eerst mee remt ipv de voorrem, en dat heeft ie me ook een paar keer laten doen om het te ondervinden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:08:56 #105
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135236192
Ik mag op het feestlijstje *O* *O* *O* w/ w/ w/
pi_135236309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:59 schreef Ener-G het volgende:
BlackLining> Volgens mijn instructeur moest ik toch echt eerst de voorrem in knijpen en dan pas de voetrem, en op bijna hetzelfde moment dat de voetrem ingetrapt wordt pas echt heel hard met de voorrem. Denk dat dat hetzelfde is wat jij bedoelt, je kan dan inderdaad ook veel harder remmen dan wanneer je meteen vol die voorrem in knijpt.
Volgens mn instructeur blokkeert/slipt/abs't het achterwiel veel sneller dan voor als je daar eerst mee remt ipv de voorrem, en dat heeft ie me ook een paar keer laten doen om het te ondervinden.
Klopt, maar je kunt best met achter remmen zonder te slippen hoor ;)

Daarnaast is een slippend achterwiel geen ramp, maar wanneer je voorwiel blokkeert heb jij helemaal niks meer te vertellen. Daarom dus eerst druk op het voorwiel een dan pas vol erop.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 16:18:07 #107
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135236581
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:50 schreef BlackLining het volgende:
Noodstop is inderdaad zonder terug te schakelen. :Y gewoon zo snel mogelijk stil staan. Daarnaast mag bij de noodstop je achterwiel kort blokkeren, bij de anderen niet.

@Ener-G: eerst achterrem aanleggen, dan voor. Als je achter remt verschuift het gewicht van de motor naar voren en zakt hij iets door zijn vering. Meer druk op het wiel, dus meer grip en beter (een veiliger) remmen.
Dat is dan wel stukken makkelijker lijkt mij....

Zelf dacht ik idd ook eerst voorrem.

3 stappen, voorrem, achterrem, terugschakelen zo is mij verteld.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:08 schreef Erasmo het volgende:
Ik mag op het feestlijstje *O* *O* *O* w/ w/ w/
Gefeliciteerd!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135236879
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klopt, maar je kunt best met achter remmen zonder te slippen hoor ;)

Daarnaast is een slippend achterwiel geen ramp, maar wanneer je voorwiel blokkeert heb jij helemaal niks meer te vertellen. Daarom dus eerst druk op het voorwiel een dan pas vol erop.
Maar als je eerst met voor remt bouw je ook al druk op. Als je met achter slipt trap je hem ook te hard in inderdaad. Je voorwiel moet je wel je best op doen wil je die laten blokkeren, die slipt toch echt minder snel door dan achter.

Examinator was in ieder geval ook goed aan het kijken naar hoe ik aan het remmen was, en die vond het prima. Alle 7 proeven in een keer gehaald :)

Erasmo> Proficiat!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_135237363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 16:24 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Maar als je eerst met voor remt bouw je ook al druk op. Als je met achter slipt trap je hem ook te hard in inderdaad. Je voorwiel moet je wel je best op doen wil je die laten blokkeren, die slipt toch echt minder snel door dan achter.

Examinator was in ieder geval ook goed aan het kijken naar hoe ik aan het remmen was, en die vond het prima. Alle 7 proeven in een keer gehaald :)

Erasmo> Proficiat!
Mooi zo, de juiste remtechniek ontwikkel je nog wel.

Voorwiel blokkeren is trouwens helemaal niet zo moeilijk kan ik je garanderen ;) zeker niet in een schrikreactie.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135253008
Ik ben bang dat als ik mijn voorrem te hard knijp, ik er overheen vlieg. Zoiets dat je vroeger gebeurde op een mountainbike... :')
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135253164
Zou op zich wel stijlvol zijn natuurlijk, om de stopproef op je AVB met een stoppie te doen :7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135272686
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.

Volgende keer hopelijk betere omstandigheden :) .
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_135273622
Volgende week maandag mijn officiele eerste les :)
Ik heb 10,5 uur gepland voor mijn AVB.
pi_135273701
En sanger? Hoe ging ie?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.

Volgende keer hopelijk betere omstandigheden :) .
Ah, dat is vervelend :{ ! Kan mij voorstellen dat je dan even van je à propos bent.
Waarop ben je precies gezakt? Wat ging er daarna fout?
pi_135273842
Wow, zuur..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_135273995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.

Volgende keer hopelijk betere omstandigheden :) .
Nou, da's fraai dan :{w

In principe gewoon gezakt door overmacht eigenlijk. Wat was het smoesje van de heren in blauw?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_135274114
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Anne het volgende:
En sanger? Hoe ging ie?

[..]

Ah, dat is vervelend :{ ! Kan mij voorstellen dat je dan even van je à propos bent.
Waarop ben je precies gezakt? Wat ging er daarna fout?
Hij vond dat ik te dicht op een auto zat op de snelweg voordat ik hem ging inhalen, te weinig afstand. Verder vond hij mijn bochten wat slordig/beetje onrustig.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_135274183
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nou, da's fraai dan :{w

In principe gewoon gezakt door overmacht eigenlijk. Wat was het smoesje van de heren in blauw?
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:42:47 #119
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_135276222
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:

[..]

De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Vrouwelijke agenten :r
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_135277074
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:

[..]

De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Misselijk :r
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_135280568
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:42 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Vrouwelijke agenten :r
http://www.dumpert.nl/med(...)hung_hung_hung_.html

Idd..
pi_135281888
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:

[..]

De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Lekker weer. Politie vertoond opvallend vaak verkeershufterij inderdaad, ook zonder zwaailicht. Puur machtsmisbruik want je wint het toch niet inderdaad :r


Al vind ik het van je instructeur en examinator wel onprofessioneel dat ze gaan staan roadragen tijdens een examen :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:38:36 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_135306884
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Anne het volgende:
En sanger? Hoe ging ie?
-O-
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_135326621
PTA / [20-02-2014 / 23-02-2014] MOTORbeurs Utrecht

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:38 schreef sanger het volgende:

[..]

-O-
Ahhh, wat jammer :{ ! Wat ging niet zo best dan?
pi_135343430
Weet iemand hoe het zit met de types motorrijbewijzen? Ik ben nu 20, en heb sinds 3 jaar mijn autorijbewijs, maar heb geen zin om op een 125cc ding te moeten rijden en dan over 2 jaar weer examen te moeten doen. Ik heb een tijd geleden iets gelezen dat deze regeling in begin 2014 zou komen te vervallen zodra je direct met 21(?) KW kan beginnen. Iemand meer info?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')