Bij die noodstop hoef je dus niet terug te schakelen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:45 schreef Ener-G het volgende:
Het lastige van de precisiestop vond ik dat ik de afstand lastig kon schatten waarin je stil kan staan, die is veel korter dan je denkt. In het begin remde ik in ieder geval te hard, waardoor ik later in de oefening wat moest lossen om nog bij de laatste pion uit te komen. Maar dat is een kwestie van oefenen en voor elke motor ook weer anders.
Er zit trouwens wel degelijk een volgorde in, alleen gebeurt het zo snel dat het bijna lijkt alsof alles op hetzelfde moment gaat. Je komt aanrijden, gas los, voorrem + koppeling in, achterrem, dan heb je even een momentje om je afstand te peilen en evt. iets harder te remmen, en als je bijna stilstaat trap je even met de linkervoet van zn 3 naar zn 1.
Stopproef is hetzelfde, alleen dan wordt dat 'evt. iets harder remmen', zeker weten fors remmen.
Noodstop is hetzelfde als de stopproef, alleen dan zonder schakelen
Gas los, voorrem + koppeling in, voetrem, en dan pas harder remmen. Het enige waar je op dat moment dan nog over na hoeft te denken is hoe hard je je voorrem in knijpt; Dat kan harder dan je denkt, als je maar niet meteen bij het poortje in 1x vol die rem in knijpt, want dan schiet je de ABS in of blokkeer je. Oh en daarna uiteraard je rechtervoet neerzetten als je eenmaal gestopt bent, anders val je om
Klopt, maar je kunt best met achter remmen zonder te slippen hoorquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:59 schreef Ener-G het volgende:
BlackLining> Volgens mijn instructeur moest ik toch echt eerst de voorrem in knijpen en dan pas de voetrem, en op bijna hetzelfde moment dat de voetrem ingetrapt wordt pas echt heel hard met de voorrem. Denk dat dat hetzelfde is wat jij bedoelt, je kan dan inderdaad ook veel harder remmen dan wanneer je meteen vol die voorrem in knijpt.
Volgens mn instructeur blokkeert/slipt/abs't het achterwiel veel sneller dan voor als je daar eerst mee remt ipv de voorrem, en dat heeft ie me ook een paar keer laten doen om het te ondervinden.
Dat is dan wel stukken makkelijker lijkt mij....quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:50 schreef BlackLining het volgende:
Noodstop is inderdaad zonder terug te schakelen. gewoon zo snel mogelijk stil staan. Daarnaast mag bij de noodstop je achterwiel kort blokkeren, bij de anderen niet.
@Ener-G: eerst achterrem aanleggen, dan voor. Als je achter remt verschuift het gewicht van de motor naar voren en zakt hij iets door zijn vering. Meer druk op het wiel, dus meer grip en beter (een veiliger) remmen.
Gefeliciteerd!quote:
Maar als je eerst met voor remt bouw je ook al druk op. Als je met achter slipt trap je hem ook te hard in inderdaad. Je voorwiel moet je wel je best op doen wil je die laten blokkeren, die slipt toch echt minder snel door dan achter.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt, maar je kunt best met achter remmen zonder te slippen hoor
Daarnaast is een slippend achterwiel geen ramp, maar wanneer je voorwiel blokkeert heb jij helemaal niks meer te vertellen. Daarom dus eerst druk op het voorwiel een dan pas vol erop.
Mooi zo, de juiste remtechniek ontwikkel je nog wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:24 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Maar als je eerst met voor remt bouw je ook al druk op. Als je met achter slipt trap je hem ook te hard in inderdaad. Je voorwiel moet je wel je best op doen wil je die laten blokkeren, die slipt toch echt minder snel door dan achter.
Examinator was in ieder geval ook goed aan het kijken naar hoe ik aan het remmen was, en die vond het prima. Alle 7 proeven in een keer gehaald
Erasmo> Proficiat!
Ah, dat is vervelend ! Kan mij voorstellen dat je dan even van je à propos bent.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.
Volgende keer hopelijk betere omstandigheden .
Nou, da's fraai danquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef White__Tiger het volgende:
Vandaag helaas gezakt voor mijn AVD.
Bijzonder begin van mijn examen.
Na ongeveer twee minuten al kwam er aan politieauto van links (zonder zwaailichten ofzo) die gewoon voor mij de weg opdraaide waardoor ik flink moest remmen. Weg bestond uit kinderkopjes dus zwabberde een beetje en flink geschrokken.
Bij de stoplichten iets verder door maakte de examinator en mijn rijinstructeur dat even duidelijk aan die agenten.
Vervolgens 500 meter verder, stop bordje van de politie en volgde er even een pittige discussie tussen de drie agenten en de examinator en mijn rijinstructeur. Daarna was ik het helemaal kwijt en teveel afgeleid.
Volgende keer hopelijk betere omstandigheden .
Hij vond dat ik te dicht op een auto zat op de snelweg voordat ik hem ging inhalen, te weinig afstand. Verder vond hij mijn bochten wat slordig/beetje onrustig.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:39 schreef Anne het volgende:
En sanger? Hoe ging ie?
[..]
Ah, dat is vervelend ! Kan mij voorstellen dat je dan even van je à propos bent.
Waarop ben je precies gezakt? Wat ging er daarna fout?
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou, da's fraai dan
In principe gewoon gezakt door overmacht eigenlijk. Wat was het smoesje van de heren in blauw?
Vrouwelijke agentenquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Misselijkquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
Lekker weer. Politie vertoond opvallend vaak verkeershufterij inderdaad, ook zonder zwaailicht. Puur machtsmisbruik want je wint het toch niet inderdaadquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:52 schreef White__Tiger het volgende:
[..]
De agente vond dat ze makkelijk voor mij de weg kon opdraaien en was het niet eens met de visie van mijn rijinstructeur en examinator. Daarna begon een beetje een welles nietes discussie en die werd ineens afgebroken door een andere agent. Al die tijd stond ik maar te wachten langs de weg.
Je wint het toch nooit van de politie.
quote:
Ahhh, wat jammer ! Wat ging niet zo best dan?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |