abonnement Unibet Coolblue
pi_135896883
quote:
Ehm. Wat?
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135905673
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 09:14 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Dus voor de dual boot elke keer switchen in BIOS?
Vergeef mijn epische faal.

In de bios zit een systeem dat het MBR beschermt, zodat grub zich niet in het MBR kan installeren. Ik gebruik zelf alleen Linux, maar ik moest iets in mijn bios veranderen om grub werkend te krijgen, ik weet alleen niet meer wat. Sorry.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_135909212
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 20:08 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Vergeef mijn epische faal.

In de bios zit een systeem dat het MBR beschermt, zodat grub zich niet in het MBR kan installeren. Ik gebruik zelf alleen Linux, maar ik moest iets in mijn bios veranderen om grub werkend te krijgen, ik weet alleen niet meer wat. Sorry.
Was dat Secure Boot? :)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_136027706
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 21:28 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Was dat Secure Boot? :)
Dat zal het waarschijnlijk zijn :Y
pi_136033095
Boh, eerste post vanaf Ubuntu Touch!

Heb pas 4x moeten rebooten ivm een volledig irresponive knipperend scherm, maar voor de rest ziet het er goed uit hoor! :7
  dinsdag 28 januari 2014 @ 04:03:25 #106
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136038947
Ik heb debian geinstaleerd vanaf de mini.iso (20mb) netinstall vanaf usb. Het is allemaal gelukt en kan gewoon debian gebruiken en heb ook de wifi kaart aan de praat gekregen. Enige is dat ie niet opstart zonder de usbstick erin. Ik heb het idee dat grub perongeluk op de usb stick terecht is gekomen.

Er staat ook een mapje boot op de usb stick. Ik neem aan dat ik die niet simpelweg kan kopieren naar de normale hdd. Hoe zet ik dit over?

Ik had allerlei problemen tijdens instaleren en heb op een gegeven moment de hard drive test in de bios gedaan en die gaf ook foumeldingen. Ook tijdens eerdere instalatie poginen vanaf een normale iso kreeg ik meerde foutmeldingen tijdens het partitioneren enzo.

Zou het kunnen dat de harde schrijf wel benaderbaar is (daar staan de debian files wel gewoon op). Maar niet al bootschrijf te gebruiken is en de installer automatisch de usb stick als boot disk is gaan gebruiken maar het vervolgens wel op de hdd verder gaat? Ik kan namelijk wel de stick eruit halen als debian eenmaal opgestart is en door werken.

Laptop heeft voorheen gewoon xp gedraaid. En de eigenaar geeft aan dat de fout tijdens de disc check in de bios voorheen al voorkwam. En daarna nog win xp en ubuntu gedraaid heeft. (zonder op te moeten starten met een usb stick in de laptop)

Het is opzich een mini usb stick dus hij zit niet in de weg. Echter is de pc voor een linux newbie, dus riskant dat de stick perongelijk gewist wordt of iets dergelijks tijdens het linux ontdekken :')

[ Bericht 6% gewijzigd door borbit op 28-01-2014 04:10:55 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 04:51:40 #107
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136038987
tevens kan ik downgraden naar gnome 2? Die vind ik fijner dan gnome 3. Er is wel gnome classic maar die heeft veel minder opties dan gnome 2
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:18:43 #108
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_136039582
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 04:51 schreef borbit het volgende:
tevens kan ik downgraden naar gnome 2? Die vind ik fijner dan gnome 3. Er is wel gnome classic maar die heeft veel minder opties dan gnome 2
Je moet upgraden naar KDE.

Het kan wel. Maar denk dat je dan zelf moet compilen en.. er wordt ook niet meer aan ontwikkeld. Ook niet onbelangrijk. Hoewel ik gekscherend KDE zeg is het misschien wel tijd om te kijken naar een andere DE/WM als Gnome niet bevalt. Er zijn een aantal leuke spelers. Cinnamon zag er leuk uit en KDE ben ik zelf een grote fan van. Als je echt wilt kutten met je WM kan je fvwm2 gaan gebruiken... ga experimenteren.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_136039865
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 04:03 schreef borbit het volgende:
Ik heb debian geinstaleerd vanaf de mini.iso (20mb) netinstall vanaf usb. Het is allemaal gelukt en kan gewoon debian gebruiken en heb ook de wifi kaart aan de praat gekregen. Enige is dat ie niet opstart zonder de usbstick erin. Ik heb het idee dat grub perongeluk op de usb stick terecht is gekomen.

Er staat ook een mapje boot op de usb stick. Ik neem aan dat ik die niet simpelweg kan kopieren naar de normale hdd. Hoe zet ik dit over?

Ik had allerlei problemen tijdens instaleren en heb op een gegeven moment de hard drive test in de bios gedaan en die gaf ook foumeldingen. Ook tijdens eerdere instalatie poginen vanaf een normale iso kreeg ik meerde foutmeldingen tijdens het partitioneren enzo.

Zou het kunnen dat de harde schrijf wel benaderbaar is (daar staan de debian files wel gewoon op). Maar niet al bootschrijf te gebruiken is en de installer automatisch de usb stick als boot disk is gaan gebruiken maar het vervolgens wel op de hdd verder gaat? Ik kan namelijk wel de stick eruit halen als debian eenmaal opgestart is en door werken.

Laptop heeft voorheen gewoon xp gedraaid. En de eigenaar geeft aan dat de fout tijdens de disc check in de bios voorheen al voorkwam. En daarna nog win xp en ubuntu gedraaid heeft. (zonder op te moeten starten met een usb stick in de laptop)

Het is opzich een mini usb stick dus hij zit niet in de weg. Echter is de pc voor een linux newbie, dus riskant dat de stick perongelijk gewist wordt of iets dergelijks tijdens het linux ontdekken :')
Als je er niks van snapt moet je vooral mini.iso gebruiken...
mini.iso is oud, draait op kernel 3.10, heeft verkeerde kernel modules, heeft een grub bug, etc.
-edit- er zijn ook wheezy mini.iso's... die hebben wel goede kernel modules, maar volgens mij verder wel bugged.

Wat dacht je van het gebruiken van de testing installer of nog beter stable?

[ Bericht 2% gewijzigd door t4rt4rus op 28-01-2014 09:45:17 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:10:36 #110
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136040181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:46 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Als je er niks van snapt moet je vooral mini.iso gebruiken...
mini.iso is oud, draait op kernel 3.10, heeft verkeerde kernel modules, heeft een grub bug, etc.

Wat dacht je van het gebruiken van de testing installer of nog beter stable?
Ik heb eerst de volledie lts ubuntu geprobeerd daarna lubuntu maar had steeds dat ie niet eens wou beginnen met instal. Toen maar kabel aangesloten en netinstal debian gedaan. Lijkt me dat debian dit wel ondersteund. mini.iso was gewoon het bestand dat ze aanraden om vanaf usb een netinstall uit te voeren. Daarnaast betekend een netinstall toch gewoon dat je altijd een up to date systeem instaleert?
pi_136040241
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 23:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Boh, eerste post vanaf Ubuntu Touch!

Heb pas 4x moeten rebooten ivm een volledig irresponive knipperend scherm, maar voor de rest ziet het er goed uit hoor! :7
Ok er is een workaround voor die bug (Mir uitschakelen) maar het blijft wel erg ruw allemaal. Als je er android apps op kon draaien zou het al een stuk beter bruikbaar zijn.
Het concept met de unity launcher is wel mooi, je zou eigenlijk de volwassenheid en geliktheid van android moeten hebben, maar dan met die unity launcher.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 09:15:00 #112
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136040249
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:18 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Je moet upgraden naar KDE.

Het kan wel. Maar denk dat je dan zelf moet compilen en.. er wordt ook niet meer aan ontwikkeld. Ook niet onbelangrijk. Hoewel ik gekscherend KDE zeg is het misschien wel tijd om te kijken naar een andere DE/WM als Gnome niet bevalt. Er zijn een aantal leuke spelers. Cinnamon zag er leuk uit en KDE ben ik zelf een grote fan van. Als je echt wilt kutten met je WM kan je fvwm2 gaan gebruiken... ga experimenteren.
Ik heb met van alles en nog wat geexpirimenteerd. Blijf toch altijd terug komen bij gnome. Gnome 3 kan ik nog wel mee door 1 deur maar de classic/ fallback mode is gewoon niet echt compleet naar mijn gevoel. Je kan niet echt dingen zelf aanpassen enzo. (laptop is te oud voor gnome 3)

Gnome 2 blijft favoriet, is er geen doorontwikkeling/ fork van?

KDE vond ik altijd te rommelig.
pi_136040318
Check cinnamon.
pi_136040528
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:10 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik heb eerst de volledie lts ubuntu geprobeerd daarna lubuntu maar had steeds dat ie niet eens wou beginnen met instal. Toen maar kabel aangesloten en netinstal debian gedaan. Lijkt me dat debian dit wel ondersteund. mini.iso was gewoon het bestand dat ze aanraden om vanaf usb een netinstall uit te voeren. Daarnaast betekend een netinstall toch gewoon dat je altijd een up to date systeem instaleert?
-edit- onderaan staat wat je nodig hebt om je probleem te fixen ;)

Hm zie dat ze mini.iso er ook nog hebben staan.
Je kan het beste de netinst gebruiken.

Maar je hebt wel wheezy geinstalleerd?

-edit- excuses ik zie dat ze de installer pagina hebben "vernieuwd" en nu staat er ook een link die je naar de ftp laat gaan waar ook de "mini.iso" staat.
Je kan toch beter de iso's downloaden waarin ook echt een versie nummer in staat zoals:
http://cdimage.debian.org(...)3.0-i386-netinst.iso
http://cdimage.debian.org(...).0-amd64-netinst.iso

Maar je probleem is wel te repareren.
Het lukt dus wel om met je usbstick debian te booten? Waarschijnlijk is grub dan op de MBR van je usbstick gezet.
Je kan grub installeren in een MBR met grub-install

-edit-
Nog beter, als het goed is laat je dit een menu zien waar je devices kan selecteren:
dpkg-reconfigure grub-pc

[ Bericht 5% gewijzigd door t4rt4rus op 28-01-2014 09:50:49 ]
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:16:29 #115
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136041597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 09:29 schreef t4rt4rus het volgende:
el te repareren.
Het lukt dus wel om met je usbstick debian te booten? Waarschijnlijk is grub dan op de MBR van je usbstick gezet.
Je kan grub installeren in een MBR met grub-install
de normale net install heb ik ook geprobeerd dat ging voor een groot deel goed tot ie opeens een bestand van de cd wou halen. En dat lukte niet omdat ik een usb stick gebruikte, bleef maar om de cd vragen. (cdrom werkt niet meer).

Zou het kunnen dat de hdd nog wel werkt alleen de bootsector ervan niet meer?
pi_136042544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:16 schreef borbit het volgende:

[..]

de normale net install heb ik ook geprobeerd dat ging voor een groot deel goed tot ie opeens een bestand van de cd wou halen. En dat lukte niet omdat ik een usb stick gebruikte, bleef maar om de cd vragen. (cdrom werkt niet meer).

Zou het kunnen dat de hdd nog wel werkt alleen de bootsector ervan niet meer?
Maar heb je al `dpkg-reconfigure grub-pc` gedaan?
Als het goed is moet je dat een menu geven om te kiezen op welke MBR je grub wil zetten.
Met spatiebalk kan je trouwens selecteren, dan pas op enter drukken.
pi_136077342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:16 schreef borbit het volgende:

[..]

de normale net install heb ik ook geprobeerd dat ging voor een groot deel goed tot ie opeens een bestand van de cd wou halen. En dat lukte niet omdat ik een usb stick gebruikte, bleef maar om de cd vragen. (cdrom werkt niet meer).

Zou het kunnen dat de hdd nog wel werkt alleen de bootsector ervan niet meer?
nog gelukt?
pi_136077638
Linux Mint 16 Cinnamon 64-bit liveDVD aan het testen op een laptop,ziet er wel goed uit. :9
pi_136078020
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Linux Mint 16 Cinnamon 64-bit liveDVD aan het testen op een laptop,ziet er wel goed uit. :9
Hoe is dat Cinnamon?
Vandaag nog gnome geprobeerd maar damn wat een klote systeem.
pi_136078184
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:30 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Hoe is dat Cinnamon?
Vandaag nog gnome geprobeerd maar damn wat een klote systeem.
Het is wel netjes :Y
pi_136078411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:34 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Het is wel netjes :Y
Heb hem nu ook even geinstalleerd, even proberen :)

gdm3 is trouwens ook klote, bugged...
pi_136078553
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:39 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Heb hem nu ook even geinstalleerd, even proberen :)

gdm3 is trouwens ook klote, bugged...
:P
pi_136079300
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:39 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Heb hem nu ook even geinstalleerd, even proberen :)

gdm3 is trouwens ook klote, bugged...
Op mijn 12 jaar oude pc liep ie na 2 seconden vast...
  woensdag 29 januari 2014 @ 03:56:11 #124
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_136082088
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 23:15 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

nog gelukt?
Geen tijd gehad vandaag. Ik kom net terug uit de kroeg en ze is zo aardig geweest om de usb stick terug op mijn bureau te leggen. Oftewel zodra die laptop uit gaat. Gaat ie niet meer aan :')
pi_136083834
Wie van jullie werken er in bedrijven waar veel Linuxers werken? En hoe komen jullie aan mensen? :s).

Naar beurzen gaan? Vacatures online zetten? Mond-tot-mondreclame?
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')