abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 09:25:17 #226
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_135306621
De hele week al boven de miljoen. Wie had dat vooraf durven voorspellen? Niemand toch?
Kijkers zijn een gek volk.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 09:32:20 #227
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_135306755
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:13 schreef Copycat het volgende:
De makers mogen terugkijken op een zeer succesvolle eerste week. En ik vermoed dat die cijfers - iig een poos - aardig constant zullen blijven.
Ik denk het ook, maar wel met een grote mits. Als de redactie te veel gaat lopen sturen, er te veel een soap van wil maken, en te vaak iemand het terrein op laat om diens jas met sponsornaam in beeld te krijgen, dan kan het ook zomaar gedaan zijn met de goodwill die Utopia nu heeft.
Laat ze het vooral zoveel mogelijk naturel zelf uitzoeken daar op het terrein. Die soap creëren ze zelf wel.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:40:21 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135306914
True. Alhoewel ik denk dat dat meer en streamerdingetje is, aangezien die sturing veel televisiekijkers niet of nauwelijks opvalt. Ik denk ook zeker dat juist het zelf uit moeten zoeken de grote kracht is, daar moet inderdaad niet aan getornd worden. Dat zou bij de televisiekijker de aandacht wel snel kunnen doen verslappen.

En inderdaad: niemand die dit had durven voorspellen. Ik zeker niet. Zou Utopia dan toch het programma blijken dat SBS uit het slop trekt? Of draaf ik weer eens te ver door?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_135307039
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:40 schreef Copycat het volgende:
True. Alhoewel ik denk dat dat meer en streamerdingetje is, aangezien die sturing veel televisiekijkers niet of nauwelijks opvalt. Ik denk ook zeker dat juist het zelf uit moeten zoeken de grote kracht is, daar moet inderdaad niet aan getornd worden. Dat zou bij de televisiekijker de aandacht wel snel kunnen doen verslappen.

En inderdaad: niemand die dit had durven voorspellen. Ik zeker niet. Zou Utopia dan toch het programma blijken dat SBS uit het slop trekt? Of draaf ik weer eens te ver door?
Zullen ze toch eerst meer en beter moeten gaan programmeren. Die woensdag staat nu wel, maar de zaterdag en straks maandag worden een verdomd moeilijk verhaal.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 09:48:05 #230
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_135307056
Da's waar, het is vooral een 'streamerdingetje', vooralsnog. Die krijgen het veelvuldige overleg mee dat tijdens het "wisselen van de batterijen" plaats vindt. De inwoners doen daar ook nauwelijks geheimzinnig over. Op TV valt dat uiteraard niet op, maar ik denk wel dat het door gaat sijpelen als Utopia te "gemaakt" wordt.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 09:52:54 #231
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_135307147
Ik krijg uit de streamverslagen van vannacht trouwens mee dat er bewoners zijn die nu al min of meer openlijk tegen elkaar zeggen dat ze het maar een poppenkast vinden, dat ze te veel gestuurd worden door redactie en sponsorbelangen. Ik hoop van harte dat ze bij Talpa inzien dat dit zich op termijn heel erg tegen het programma kan gaan keren.Handen er zoveel mogelijk van af!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:53:06 #232
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135307152
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:46 schreef Vierkante_Ogen het volgende:

Zullen ze toch eerst meer en beter moeten gaan programmeren. Die woensdag staat nu wel, maar de zaterdag en straks maandag worden een verdomd moeilijk verhaal.
Op zaterdag is er toch geen uitzending? En wat komt er op maandag tussen half acht en acht wat kijkers weg gaat snoepen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:54:51 #233
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135307194
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:52 schreef Gert het volgende:
Ik krijg uit de streamverslagen van vannacht trouwens mee dat er bewoners zijn die nu al min of meer openlijk tegen elkaar zeggen dat ze het maar een poppenkast vinden, dat ze te veel gestuurd worden door redactie en sponsorbelangen. Ik hoop van harte dat ze bij Talpa inzien dat dit zich op termijn heel erg tegen het programma kan gaan keren.Handen er zoveel mogelijk van af!
:o

Muiterij in Utopia. Dat zou nu echt geweldige televisie opleveren. Maar dat de bewoners hier al over klagen, is een teken aan de wand. Eentje die de programmamakers heel serieus moeten nemen, want dit gaat op den duur zeker doorsijpelen en een negatief effect hebben.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 09:59:59 #234
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_135307278
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

:o

Muiterij in Utopia. Dat zou nu echt geweldige televisie opleveren. Maar dat de bewoners hier al over klagen, is een teken aan de wand. Eentje die de programmamakers heel serieus moeten nemen, want dit gaat op den duur zeker doorsijpelen en een negatief effect hebben.
Ik heb Talpa al gewaarschuwd dat ze onze RLS niet naar de klote moeten gaan helpen. }:|
Dus nu komt alles goed. 8-)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:03:43 #235
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135307340
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:59 schreef Gert het volgende:

Ik heb Talpa al gewaarschuwd dat ze onze RLS niet naar de klote moeten gaan helpen. }:|
Dus nu komt alles goed. 8-)
Kijk, dat heeft lading!
Alle vertrouwen in dat het nu helemaal goed gaat komen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Admin vrijdag 10 januari 2014 @ 11:01:45 #236
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_135308919
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 07:45 schreef Pino112 het volgende:
7
UTOPIA
1.286.000
En dat terwijl de afgelopen 2 uitzendingen niet echt geweldig waren.

Ik snap 'het volk' niet meer :')
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 januari 2014 @ 11:03:32 #237
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135308964
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

En dat terwijl de afgelopen 2 uitzendingen niet echt geweldig waren.

Ik snap 'het volk' niet meer :')
Nou met die tonijn en gisteren met de onderonsjes waren leuk
  Redactie Frontpage vrijdag 10 januari 2014 @ 11:04:16 #238
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135308987
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik heb Talpa al gewaarschuwd dat ze onze RLS niet naar de klote moeten gaan helpen. }:|
Dus nu komt alles goed. 8-)
Laat dit een waarschuwing zijn, als Glamora.ma t ook ff oppakt :P

Utopianen zijn regie Talpa nu al zat
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 11:13:36 #239
335263 freaky40
pi_135309297
Mooie cijfers hoor. Terwijl het nog echt moet gaan beginnen. Zometeen valt de winter in, en dan wil ik het nog wel eens zien gebeuren. Gisterenavond was buiten de opmerking van Hakim over Andrea over 'het zweven met die lange jas', eigenlijk niet zo heel bijzonder. Ook mij iets te veel reli geneuzel tussen Andrea en Rienk. Dat moet er niet te veel in de SBS kijker heeft geen trek in EO geneuzel denk ik.
Allemaal cabaretteketet!
pi_135309820
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:13 schreef freaky40 het volgende:
Mooie cijfers hoor. Terwijl het nog echt moet gaan beginnen. Zometeen valt de winter in, en dan wil ik het nog wel eens zien gebeuren. Gisterenavond was buiten de opmerking van Hakim over Andrea over 'het zweven met die lange jas', eigenlijk niet zo heel bijzonder. Ook mij iets te veel reli geneuzel tussen Andrea en Rienk. Dat moet er niet te veel in de SBS kijker heeft geen trek in EO geneuzel denk ik.
Ik denk juist dat de kijkcijfers nog zullen dalen. Juist omdat de meeste mensen de eerste week / weken nieuwsgierig zijn naar het programma, maar het wellicht al gauw gaat vervelen. Althans, zo is het bij mij wel.

Ook ben ik niet met je eens dat het 'nog echt moet beginnen'. Straks komt de winter inderdaad maar dan hebben de bewoners alles al. Het is niet dat ze enorme ontberingen moeten doorstaan ofzo.

Ze hebben dan al elektriciteit, water, sanitair, internet, en ik ben ervan overtuigd ook een vorm van verwarming binnen afzienbare tijd.

Ik denk dat veel mensen toch een andere verwachtingen hadden van dit programma dan een soort Big Brother op herhaling.

Daarom denk ik dat de kijkcijfers na enkele weken zullen inzakken. Zij het dat het programma wel meer dan 500.000 kijkers zal blijven scoren naar alle waarschijnlijkheid, en dat is meer dan ik had verwacht.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 11:33:32 #241
335263 freaky40
pi_135309963
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik denk juist dat de kijkcijfers nog zullen dalen. Juist omdat de meeste mensen de eerste week / weken nieuwsgierig zijn naar het programma, maar het wellicht al gauw gaat vervelen. Althans, zo is het bij mij wel.

Ook ben ik niet met je eens dat het 'nog echt moet beginnen'. Straks komt de winter inderdaad maar dan hebben de bewoners alles al. Het is niet dat ze enorme ontberingen moeten doorstaan ofzo.

Ze hebben dan al elektriciteit, water, sanitair, internet, en ik ben ervan overtuigd ook een vorm van verwarming binnen afzienbare tijd.

Ik denk dat veel mensen toch een andere verwachtingen hadden van dit programma dan een soort Big Brother op herhaling.

Daarom denk ik dat de kijkcijfers na enkele weken zullen inzakken. Zij het dat het programma wel meer dan 500.000 kijkers zal blijven scoren naar alle waarschijnlijkheid, en dat is meer dan ik had verwacht.
Ik denk dat het programma nog altijd, ondanks dat het misschien wel daalt, het nog altijd voor SBS een kijkcijferhit zal blijven. Maar dat het in week 1 al zo stabiel blijft geeft hoop dat het nog wel een tijdje zo blijft.
Allemaal cabaretteketet!
  † In Memoriam † vrijdag 10 januari 2014 @ 15:01:12 #242
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_135317391
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:52 schreef Gert het volgende:
Ik krijg uit de streamverslagen van vannacht trouwens mee dat er bewoners zijn die nu al min of meer openlijk tegen elkaar zeggen dat ze het maar een poppenkast vinden, dat ze te veel gestuurd worden door redactie en sponsorbelangen. Ik hoop van harte dat ze bij Talpa inzien dat dit zich op termijn heel erg tegen het programma kan gaan keren.Handen er zoveel mogelijk van af!
Dit is het begin van het einde. Rupsje-nooit-genoeg móet kennelijk weer veel geld verdienen aan Honda, Sony, Hornbach, Plus en een handvol anderen.
En we trappen er weer gewoon in. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 15:07:27 #243
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_135317596
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:01 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dit is het begin van het einde. Rupsje-nooit-genoeg móet kennelijk weer veel geld verdienen aan Honda, Sony, Hornbach, Plus en een handvol anderen.
En we trappen er weer gewoon in. :')
In zoverre trappen "we" er in, dat ik serieus denk dat het op termijn flink kijkers gaat kosten als Utopia verzandt in product placement en gescripte ontwikkelingen. Ik haak dan zelf ook af. Heb ik bij DGK ook gedaan. Dat ben ik pas enkele weken voor de finale weer gaan volgen, daarvoor een paar maanden nauwelijks.

Maar laten we hopen dat Talpa/SBS begrijpen dat er balans moet zijn. Omdat te commercieel denken op korte termijn je op lange termijn comercieel juist de das om doet en geld kóst.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 15:32:59 #244
7889 tong80
Spleenheup
pi_135318540
quote:
12s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:59 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik heb Talpa al gewaarschuwd dat ze onze RLS niet naar de klote moeten gaan helpen. }:|
Dus nu komt alles goed. 8-)
_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:38:42 #245
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135318770
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:07 schreef Gert het volgende:

[..]

In zoverre trappen "we" er in, dat ik serieus denk dat het op termijn flink kijkers gaat kosten als Utopia verzandt in product placement en gescripte ontwikkelingen. Ik haak dan zelf ook af. Heb ik bij DGK ook gedaan. Dat ben ik pas enkele weken voor de finale weer gaan volgen, daarvoor een paar maanden nauwelijks.

Maar laten we hopen dat Talpa/SBS begrijpen dat er balans moet zijn. Omdat te commercieel denken op korte termijn je op lange termijn comercieel juist de das om doet en geld kóst.
Ik denk dat er financiele doelstellingen zijn die gehaald moeten worden, en er daardoor niets verandert.
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 januari 2014 @ 15:45:39 #246
7889 tong80
Spleenheup
pi_135319013
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:38 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik denk dat er financiele doelstellingen zijn die gehaald moeten worden, en er daardoor niets verandert.
"We" trappen er toch wel in. Publiek of kijkers zijn er om te bedonderen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 15:59:43 #247
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_135319598
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

"We" trappen er toch wel in. Publiek of kijkers zijn er om te bedonderen.

:P
Als gezegd: ik denk dat Utopia juist aanslaat omdat het niet zo gekunsteld overkomt als SST of CBML. De kijkers waren toe aan "naturel". Nou is UTO dat natuurlijk ook niet, maar als ze doorslaan in alles willen sturen en mede laten bepalen door sponsors, dan gaat het op den duur kijkers en dus geld kosten. Denk ik, maar ik heet Gert en geen nostradamus. ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_135319854
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Op zaterdag is er toch geen uitzending? En wat komt er op maandag tussen half acht en acht wat kijkers weg gaat snoepen?
Was meer een reactie op jouw vraag of dit SBS uit de krochten van de kelder weg gaat trekken - maandagen komen weer eigen content en op vrijdag of zaterdag zullen toch ook wel echt gaan komen met entertainment...

Ik vraag me overigens af in hoeverre mensen 'dit' uit de streamverslagen mee gaat krijgen. De PR machine draait echt perfect; vorige week de 'zoen', vanavond in de uitzending...
  † In Memoriam † vrijdag 10 januari 2014 @ 16:14:46 #249
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_135320254
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:06 schreef Vierkante_Ogen het volgende:
Was meer een reactie op jouw vraag of dit SBS uit de krochten van de kelder weg gaat trekken - maandagen komen weer eigen content en op vrijdag of zaterdag zullen toch ook wel echt gaan komen met entertainment...

Ik vraag me overigens af in hoeverre mensen 'dit' uit de streamverslagen mee gaat krijgen. De PR machine draait echt perfect; vorige week de 'zoen', vanavond in de uitzending...
Ik snap echt niets van deze zinnen, ligt dat nou aan mij? :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 januari 2014 @ 07:43:51 #250
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135346704
13
UTOPIA
1.050.000
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')