abonnement Unibet Coolblue
pi_135046799
Je schietlont verlengen met een gebroken rotje is zowat nog dommer dan het schietlont direct aansteken. Je moet niet gaan lopen hannesen met je vuurwerk op het moment van afsteken. Gewoon er voor zorgen dat je weet waarmee je te maken hebt en maatregelen treffen waar nodig. Met een beetje goede voorbereiding kom je een heel eind. Zelf begin ik altijd rond 0:30 met afsteken omdat ik nog een tijd bezig ben om de boel goed te installeren en te zekeren op locatie.

Wat ook nog is, is dat deze jongen bezig was met een cariere bij de landmacht, dus kennis van explosieven zal die ook wel gehad hebben. Tenminste, daar spelen ze nog wel eens met zwaarder spul. Het blijft gewoon een triest geval met zo veel gevallen waar mensen hun ledematen kwijtraken of gewoon dodelijk gewond raken.

Ik zal er niet minder om afsteken overigens. Vuurwerk brengt risico's met zich mee, maar het blijft voor een groot deel eigen verantwoording.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:15:43 #77
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_135047691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:56 schreef Faazz het volgende:

Ik zal er niet minder om afsteken overigens. Vuurwerk brengt risico's met zich mee, maar het blijft voor een groot deel eigen verantwoording.
Inderdaad, ik heb nog nooit een visco lontje wat op zo goed als al het vuurwerk zit, behalve shells dan, nog nooit te snel zien gaan.

Enige gevaar bij normaal gebruik zijn vuurpijlen en sierblokken die omdonderen.
Vuurpijlen zijn soms iets mis mee, zo had ik een pijl dit jaar die maar op halve kracht opsteeg en dus weer neerkwam verderop in de straat en daar knalde.

Sierpotten plaats ik vaak tussen al 2 gebruikte potten om hem wat vast te klemmen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  zaterdag 4 januari 2014 @ 09:11:31 #78
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_135057392
Ik klem om potten die topzwaar zijn (hoger dan dat ze breed zijn) een grote lijmtang.
Deze lijmtang rust met zijn volle gewicht op de grond, en klemt de pot goed vast. Als de pot klaar is, wacht ik nog ff, en donder er een haffel water over voor de zekerheid. En dan nog tijdens het losmaken van mijn lijmtang, bevind mijn hoofd zich NOOIT boven de pot.

Shells (zeker de kleinere) hebben trouwens al best vaak een visco lont die aan de schietlont zit. Dus 99% van de shells heeft een schietlont, is lichtelijk overtrokken.

Hoe wil je trouwens in hemelsnaam een gebroken rotje gebruiken voor je shell af te schieten? Ten eerste is het gevaarlijk, ten tweede komt het schietlont niet eens tot de grond.
Koop gewoon 10 meter visco voor een paar Euro. Als je bereidt bent het veelvoud eraan uit te geven aan shells, maar die paar Euro voor visco niet kunt missen. Dan ben je gewoon te dom om te poepen. En onderschat je de gevaren van shells.
pi_135057714
Met een gebroken rotje doen, dan ben je pas dom bezig.
pi_135064467
Rustig hier in vergelijking met voor oud en nieuw.Vind het in de omgeving ook steeds minder worden met vuurwerk wat om 12 uur wordt afgestoken qua hoeveelheid. Nu mogen we weer een jaar wachten..:(
pi_135064586
Hier word helemaal niks meer afgestoken
pi_135082764
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:31 schreef ZodiaX het volgende:
Mortieren hebben gewoon 99% van allemaal een schietlont, een lont van een meter lang maar die binnen een seconde weg is.

Het is gewoon idioot om zulke dingen af te steken als je niet weet wat je doet, als je het doet doe er dan een visco lont aan of leg er desnoods een gebroken rotje voor het schietlont.

Bij zulke gevallen kan ik echt geirriteerd raken dat mensen zo onvoorzichtig omgaan met professioneel vuurwerk.
Als je hoort van doden bij het vuurwerk afsteken zijn het bijna altijd met mortieren en zo goed als altijd omdat men de schietlont aanstak met hun hoofd boven mortier.

Wat dat betreft heeft die vriend van jou geluk dat die nog leeft.
Mortieren hebben geen lont. Mortieren zijn die buizen (van glasvezel, als je de goeie hebt) waar je de shells mee afschiet. Wellicht bedoel je shells? Die hebben inderdaad quickmatch als lont.
  zondag 5 januari 2014 @ 02:58:18 #83
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_135093495
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:45 schreef Tosti-vreter het volgende:

[..]

Mortieren hebben geen lont. Mortieren zijn die buizen (van glasvezel, als je de goeie hebt) waar je de shells mee afschiet. Wellicht bedoel je shells? Die hebben inderdaad quickmatch als lont.
Dit ja.

Overigens hebben de meeste shells 3-4 cm visco lont..
pi_135094678
Mortier: Buis waarmee je shells afschiet
Shell: het ding zelf dat de lucht in gaat ookwel mortierbom
  zondag 5 januari 2014 @ 09:25:35 #85
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_135094816
Zo, ik heb 70% van mijn vuurwerk voor komende jaarwisseling alweer in mijn bezit.
Was een geslaagde dag in Olen, met een aantal hele lekkere kortingen.
Crackling Chrysantum voor 12 Euro
Een aantal knalmatten die met 60% korting de deur uit gingen.
Mjölnir van 16 Euro voor 8 Euro.
Zena eventboxen die voor het halve geld mochten gaan.
Op alles minimaal 30% korting, maar op het overgrote deel minimaal 50% en sommige artikelen 60% - 80% korting.
Stond ook een klein flowerbedje van normaal 17 Euro, wat je dan voor 4,25 Euro mee kan nemen.
Op de mascleta van 120 meter, zat ook 50% korting.
Mini piano matje, met van die dikke (100.000 rol) klappers van 2,50 naar 1 Euro.
Enz. Enz

Dus, als je je slag wilt slaan, wacht niet te lang. Bij Zena heb je dus voor relatief weinig heel mooi vuurwerk.

En nee, ik verkoop niks door. Heb het spul in een garage van kennis opgeslagen, en daar blijft het tot 31 december 10.00 uur.
(Zouden meer mensen moeten doen)
  maandag 6 januari 2014 @ 02:00:09 #86
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_135133256
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 09:11 schreef tja77 het volgende:
Hoe wil je trouwens in hemelsnaam een gebroken rotje gebruiken voor je shell af te schieten? Ten eerste is het gevaarlijk, ten tweede komt het schietlont niet eens tot de grond.
Koop gewoon 10 meter visco voor een paar Euro. Als je bereidt bent het veelvoud eraan uit te geven aan shells, maar die paar Euro voor visco niet kunt missen. Dan ben je gewoon te dom om te poepen. En onderschat je de gevaren van shells.
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 09:49 schreef tennis_jongen het volgende:
Met een gebroken rotje doen, dan ben je pas dom bezig.
Ik zei dan ook desnoods, het is geen ideale oplossing daar ben ik het zeker mee eens maar als je dronken bent en toch een mortiershell wilt aansteken doe het dan met een opengebroken rotje ipv de schietlont zelf aansteken.

Verder heb ik ook een hekel aan de goedkope legale pakketten die je kunt krijgen.
Voor iets van 30 euro iets van 10 potten...dat is gewoon link.
Dat zijn van die smalle, hoge en lichte potten die zo om vallen. Zware potten vallen niet zo maar om.

btw met name knalvuurwerk is dit ook een goede channel.
http://www.youtube.com/user/TheOftlerer/videos
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_135138510
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:25 schreef tja77 het volgende:
Zo, ik heb 70% van mijn vuurwerk voor komende jaarwisseling alweer in mijn bezit.
Was een geslaagde dag in Olen, met een aantal hele lekkere kortingen.
Crackling Chrysantum voor 12 Euro
Een aantal knalmatten die met 60% korting de deur uit gingen.
Mjölnir van 16 Euro voor 8 Euro.
Zena eventboxen die voor het halve geld mochten gaan.
Op alles minimaal 30% korting, maar op het overgrote deel minimaal 50% en sommige artikelen 60% - 80% korting.
Stond ook een klein flowerbedje van normaal 17 Euro, wat je dan voor 4,25 Euro mee kan nemen.
Op de mascleta van 120 meter, zat ook 50% korting.
Mini piano matje, met van die dikke (100.000 rol) klappers van 2,50 naar 1 Euro.
Enz. Enz

Dus, als je je slag wilt slaan, wacht niet te lang. Bij Zena heb je dus voor relatief weinig heel mooi vuurwerk.

En nee, ik verkoop niks door. Heb het spul in een garage van kennis opgeslagen, en daar blijft het tot 31 december 10.00 uur.
(Zouden meer mensen moeten doen)
Lekker hoor, nadeel voor mij is dat het toch 150km rijden is. Die mascleta is wel erg gaaf. Had hem dit jaar maar dan van 100 meter, bijna een minuut lang die temeer. Wil weer terug naar de 31ste....
  maandag 6 januari 2014 @ 11:46:59 #88
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_135138974
mijn ervaring dit jaar :X
Schiet wel eens een prof show, ( heb diploma's hiervoor ) kreeg de vraag van het bejaarde tehuis van me vriendin der opa of ik om 19:00 een showtje wou schieten met legaal vuurwerk.
ach geen probleem! is in het dorp van me ouders waar ik oudjaar zou vieren dus OK!

flikkert die eerste pot om ( schiet uit de stenen ofzo ) en schiet in het duingras gelijk stuk van 1 bij 4 meter in de fik ( moest om rennen langs een sloot voor ik er was )
gelukkig snel uit kunnen maken met water en blusser maar toch..
gras was ( ondanks de regen ) kurk en kurk droog!

alles staat wel mooi op film :D

[ Bericht 1% gewijzigd door revpolen op 06-01-2014 12:05:42 ]
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_135139654
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:25 schreef tja77 het volgende:
Zo, ik heb 70% van mijn vuurwerk voor komende jaarwisseling alweer in mijn bezit.
Was een geslaagde dag in Olen, met een aantal hele lekkere kortingen.
Crackling Chrysantum voor 12 Euro
Een aantal knalmatten die met 60% korting de deur uit gingen.
Mjölnir van 16 Euro voor 8 Euro.
Zena eventboxen die voor het halve geld mochten gaan.
Op alles minimaal 30% korting, maar op het overgrote deel minimaal 50% en sommige artikelen 60% - 80% korting.
Stond ook een klein flowerbedje van normaal 17 Euro, wat je dan voor 4,25 Euro mee kan nemen.
Op de mascleta van 120 meter, zat ook 50% korting.
Mini piano matje, met van die dikke (100.000 rol) klappers van 2,50 naar 1 Euro.
Enz. Enz

Dus, als je je slag wilt slaan, wacht niet te lang. Bij Zena heb je dus voor relatief weinig heel mooi vuurwerk.

En nee, ik verkoop niks door. Heb het spul in een garage van kennis opgeslagen, en daar blijft het tot 31 december 10.00 uur.
(Zouden meer mensen moeten doen)
zijn die kortingen zo hoog ?
want kijk net via hun site maar vind de prijzen nogal hoog liggen.. weet niet of hier de kortingen in zijn verwerkt (hoop van niet want anders schiet het niet echt op aangezien het niet veel scheelt met normale prijzen)
pi_135139817
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:25 schreef tja77 het volgende:
Zo, ik heb 70% van mijn vuurwerk voor komende jaarwisseling alweer in mijn bezit.
Was een geslaagde dag in Olen, met een aantal hele lekkere kortingen.
Crackling Chrysantum voor 12 Euro
Een aantal knalmatten die met 60% korting de deur uit gingen.
Mjölnir van 16 Euro voor 8 Euro.
Zena eventboxen die voor het halve geld mochten gaan.
Op alles minimaal 30% korting, maar op het overgrote deel minimaal 50% en sommige artikelen 60% - 80% korting.
Stond ook een klein flowerbedje van normaal 17 Euro, wat je dan voor 4,25 Euro mee kan nemen.
Op de mascleta van 120 meter, zat ook 50% korting.
Mini piano matje, met van die dikke (100.000 rol) klappers van 2,50 naar 1 Euro.
Enz. Enz

Dus, als je je slag wilt slaan, wacht niet te lang. Bij Zena heb je dus voor relatief weinig heel mooi vuurwerk.

En nee, ik verkoop niks door. Heb het spul in een garage van kennis opgeslagen, en daar blijft het tot 31 december 10.00 uur.
(Zouden meer mensen moeten doen)
Je kent mijn verhaal over vuurwerk en FOK! he? :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 6 januari 2014 @ 15:00:24 #91
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_135145890
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:09 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Je kent mijn verhaal over vuurwerk en FOK! he? :)
Dat verhaal ken ik niet.
Maar dit vuurwerk ligt ergens opgeborgen, en wellicht verkoop ik het door. Nee, niet via internet. Maar uitsluitend aan bekenden, die ik op zeker kan vertrouwen.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:02:21 #92
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_135145962
quote:
17s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:05 schreef anoniempjeanoniempje het volgende:

[..]

zijn die kortingen zo hoog ?
want kijk net via hun site maar vind de prijzen nogal hoog liggen.. weet niet of hier de kortingen in zijn verwerkt (hoop van niet want anders schiet het niet echt op aangezien het niet veel scheelt met normale prijzen)
Kortingen zijn niet op de site verwerkt.
Dus van alle artikelen gaat MINIMAAL 30% af. Maar het gros 50% of meer.
pi_135146166
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:00 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat verhaal ken ik niet.
Maar dit vuurwerk ligt ergens opgeborgen, en wellicht verkoop ik het door. Nee, niet via internet. Maar uitsluitend aan bekenden, die ik op zeker kan vertrouwen.
Ik heb het ook ooit een keer over illegaal vuurwerk gehad. Dat was in 2008 en op tweede kerstdag stond de politie aan de deur, huiszoekingsbevel met de vraag of ze even alles mochten bekijken.

Ik weet niet of ze je hierop kunnen pakken, maar ik zou wel even oppassen met wat je allemaal neerzet. Slechts een tip van mijn kant :) Ze zullen 5 jaar later alleen maar beter geworden zijn in het opsporen van mensen via internet etc.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_135146222
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:07 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik heb het ook ooit een keer over illegaal vuurwerk gehad. Dat was in 2008 en op tweede kerstdag stond de politie aan de deur, huiszoekingsbevel met de vraag of ze even alles mochten bekijken.

Ik weet niet of ze je hierop kunnen pakken, maar ik zou wel even oppassen met wat je allemaal neerzet. Slechts een tip van mijn kant :) Ze zullen 5 jaar later alleen maar beter geworden zijn in het opsporen van mensen via internet etc.
En nu hij zei da het bij iemand anders ligt gaan ze misschien wel zijn telefoon verkeer in de gaten houden.
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 15:36:19 #95
8781 crew  Frutsel
pi_135147399
Snik... nog eventjes en ik moet weer afscheid nemen van jullie allemaal -O-
pi_135147566
quote:
15s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:36 schreef Frutsel het volgende:
Snik... nog eventjes en ik moet weer afscheid nemen van jullie allemaal -O-
:|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W
-Real power isn't given, it must be taken-
  maandag 6 januari 2014 @ 15:49:22 #97
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_135148086
Waarom gaat dit topic eigenlijk dicht?
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  maandag 6 januari 2014 @ 16:00:25 #98
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_135148603
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:09 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

En nu hij zei da het bij iemand anders ligt gaan ze misschien wel zijn telefoon verkeer in de gaten houden.
Zal allemaal wel meevallen denk ik zo.
Dat beetje spul dat ik gekocht heb, en dan nog niet eens zwaar spul.
Tevens zal er nu sowieso zeer weinig controle zijn op (illegaal) vuurwerk. Dat begint in december pas weer.

Ik heb al ooit een inval gehad, ik had toen salutes liggen, en die werden meegenomen. De hindoerol en chainthunder werden niet eens in beslag genomen. De rechercheur wist niet eens of het al dan niet illegaal vuurwerk was. Ik wees hem erop dat dat ook ilegaal vuurwerk was. En hij zei dat hij toch terug moet komen voor het opmaken van het proces verbaal. En hij zei dat hij het dan wel in beslag zou nemen.
En dus tijdens het opmaken van het proces verbaal, dacht ik dat ik die matten in moest leveren. De rechercheur zei er niks meer over, en ik begon er ook niet over. Met als gevolg dat het NIET in beslag werd genomen.

Zoveel waarde hechten ze dus aan Belgisch vuurwerk. Amper, de focus ligt bij het zwaardere 1.1G spul. De shells, cobra's, big boy's enz.

Maar uit voorzorg heb ik ervoor gezorgd dat mijn nieuw gehaalde spullen, niet aan mij gelinkt kunnen worden. Tevens betreft het een kleine hoeveelheid vuurwerk.
pi_135148731
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:00 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zal allemaal wel meevallen denk ik zo.
Dat beetje spul dat ik gekocht heb, en dan nog niet eens zwaar spul.
Tevens zal er nu sowieso zeer weinig controle zijn op (illegaal) vuurwerk. Dat begint in december pas weer.

Ik heb al ooit een inval gehad, ik had toen salutes liggen, en die werden meegenomen. De hindoerol en chainthunder werden niet eens in beslag genomen. De rechercheur wist niet eens of het al dan niet illegaal vuurwerk was. Ik wees hem erop dat dat ook ilegaal vuurwerk was. En hij zei dat hij toch terug moet komen voor het opmaken van het proces verbaal. En hij zei dat hij het dan wel in beslag zou nemen.
En dus tijdens het opmaken van het proces verbaal, dacht ik dat ik die matten in moest leveren. De rechercheur zei er niks meer over, en ik begon er ook niet over. Met als gevolg dat het NIET in beslag werd genomen.

Zoveel waarde hechten ze dus aan Belgisch vuurwerk. Amper, de focus ligt bij het zwaardere 1.1G spul. De shells, cobra's, big boy's enz.

Maar uit voorzorg heb ik ervoor gezorgd dat mijn nieuw gehaalde spullen, niet aan mij gelinkt kunnen worden. Tevens betreft het een kleine hoeveelheid vuurwerk.
Ik hoop het voor je.

Een gewaarschuwd mens...
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_135148955
Net op de radio dat de twee katten in Amersfoort waarschijnlijk helemaal niks met vuurwerk te maken hebben, WTF. De anti campagne is lekker bezig dit jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')