abonnement Unibet Coolblue
pi_134905383


Vijf jaar geleden voerde Jeroen Pauw gesprekken met spraakmakende bekende Nederlanders. Persoonlijke gesprekken over de toekomst. Over heimelijke verlangens, serieuze angsten, keiharde ambities en zuivere voorspellingen. Over de grote en kleine bewegingen in Nederland, de wereld en het leven. Van G8- tot nachtkastjesniveau.

Al die tijd zijn deze interviews bewaard in een kluis. Nu is het moment aangebroken de mensen terug te vragen. Fragmenten uit het gesprek van toen zijn de leidraad voor dit nieuwe gesprek. Resultaat is het programma 5 Jaar Later; een persoonlijk gesprek, afgewisseld met quotes uit het interview van vijf jaar geleden en fragmenten van (nieuws)gebeurtenissen en film- en televisiebeelden die voor de gast de afgelopen vijf jaar zo bepalend waren.
Is succes ‘een keuze’ en angst ‘een slechte raadgever’? Worden we wijzer en milder? Kunnen we onszelf en onze omgeving beïnvloeden? Hoe kan het dat de één zijn dromen waarmaakt en de ander gedwongen is een nieuwe koers te varen?

Vijf jaar geleden voerde Pauw gesprekken met deze BNers en nam dat op. Al die tijd zijn deze interviews bewaard in een kluis. Nu is het moment aangebroken de mensen terug te vragen. Fragmenten uit het gesprek van toen zijn de leidraad voor dit nieuwe gesprek.

Gasten in de komende reeks zijn: Marco Borsato, Fleur Agema, Youp van t Hek, Peter Paul de Vries, Jeroen Smit en Willem Middelkoop, Jan Jaap van der Wal, Thomas Dekker

Nog te gaan:
2 januari: een special over de crisis die vijf jaar geleden begon, met Peter Paul de Vries, Jeroen Smit en Willem Middelkoop
5 jaar geleden deden deze drie mannen voorspellingen over het verloop van de crisis. Een gesprek over het nut van duiden, de verantwoordelijken en de toekomst. Alle drie zijn ze in ieder geval niet slechter uit de crisis gekomen. De ene een goedlopend boek, de andere twee goedlopende bedrijven. De conclusies:
Jeroen Smit is optimistisch : Hoe erg is die crisis nou eigenlijk? Laats kwam er een bericht dat Nederlanders drie procent minder met vakantie gaan. Is dat nou crisis?
Peter Paul de Vries is voorzichtig optimistisch: Ik heb nu vijf kinderen, het leek me goed om er consumenten bij te maken.
Willem Middelkoop ziet het een stuk somberder: Het financiële systeem is in het hart kapot gegaan en dan kijken mensen naar mij als: van welke planeet kom jij?

3 januari: Jan Jaap van der Wal
Jan Jaap van der Wal dacht 5 jaar geleden dat hij nog aardig wat oudejaarsconferences zou doen, had het idee dat hij als arrogant werd gezien, maar wilde vooral een boodschap overbrengen. Hij vond dat in principe alles gezegd mag en kan worden. En hij had een grote ambitie comedy op tv te doen. Nu, 5 jaar later, blikt hij terug. Ja, hij was moralistisch: Het is niet zo dat ik mensen verander en dat heb ik een tijdje wel gedacht. En nee, hij heeft minder conferences gedaan: Er was een deel van mij dat dacht: ik doe die conference, dan ben ik geliefd. Die twee keer dat ik het deed was er zon hoge druk op de ketel waar ik maar moeilijk mee om kon gaan. Hij denkt dat alles nog steeds gezegd kan worden: Iedere grap die ik maak in een theatershow kan ik verantwoorden. Cabaretier zijn is wel een vak: het is een autootje dat je moet besturen.

5 januari: Thomas Dekker
Jeroen Pauw sprak Thomas Dekker net voordat zijn dopinggebruik naar buiten kwam. Nu, iets meer dan 5 jaar later, bezoekt Jeroen hem thuis in zijn huis in België. Een openhartig gesprek over liegen. Toen vroeg Jeroen: Dus de kans dat wij over 5 jaar zeggen dat was wat, toen en toen je gepakt werd en je positief bleek is nul?
Thomas: Nee zeker niet, er zullen altijd valsspelers blijven, dat hou je overal...
Jeroen: Maar jij?
Thomas: Nou eh, ik hoop van harte van niet, en ik denk er nu zo over en ik denk dat ik er over 5 jaar ook nog zo over denk.
Liegen dus, niet alleen tegen media maar ook tegen je geliefden en meest dierbaren. Over gewoontes die achteraf helemaal niet gewoon blijken te zijn. Over de belofte zijn en die droom uiteen zien spatten. Er was een punt in de afgelopen 5 jaar dat ik dacht: het hoeft van mij niet meer. Over jezelf verliezen en uiteindelijk jezelf herpakken, en ergens nog steeds de drive hebben om door te gaan.

[ Bericht 52% gewijzigd door ajacied4lf op 31-12-2013 00:02:09 ]
pi_134905463
Freek _O_
pi_134905478
Freek laatst bij P&W. :')
★★★
  maandag 30 december 2013 @ 23:53:30 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_134905538
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 23:52 schreef ajacied4lf het volgende:
Freek laatst bij P&W. :')
Hij weet zichzelf wel weer op knappe manier grandioos voor lul te zetten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134905564
Ik wilde vragen, 'is dit wat?' Maar gezien de TT niet.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_134905578
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 23:52 schreef ajacied4lf het volgende:
Freek laatst bij P&W. :')
Dat was wel een topshow _O-
know'm sayin?
×
word? word.
pi_134905588
Moet de OP niet aangepast worden?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_134905597
Idd, iedereen houdt niet van Brigitte Kaandorp
pi_134905623
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:54 schreef Njosnavelin het volgende:
Moet de OP niet aangepast worden?
Ja, al een paar maanden.
pi_134905640
Lekker Freek kapotmaken.
pi_134905642
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:54 schreef remcoP het volgende:
Idd, iedereen houdt niet van Brigitte Kaandorp
Borisz.
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 30 december 2013 @ 23:55:23 #12
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_134905647
Freek ga eens deaud.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_134905648
Wat ziet Freek er uit :{
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_134905690
Freek weer met een geweldige creatie van Hella.
  maandag 30 december 2013 @ 23:56:40 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_134905721
Freek ziet er al een tijdje schijndood uit.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_134905904
Ik had even gemist wie er volgende keer zit.
pi_134906017
OP geupdate. ^O^
★★★
pi_134913084
Heb niet zoveel met Youp maar de man zei zinnige dingen gisteravond.
  † In Memoriam † dinsdag 31 december 2013 @ 10:55:52 #19
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_134916171
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:00 schreef Specularium het volgende:
Ik had even gemist wie er volgende keer zit.
Drie economen (geloof ik) die allerlei voorspellingen hebben gedaan.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 31 december 2013 @ 10:56:03 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_134916175
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:45 schreef TUFKAL het volgende:
Heb niet zoveel met Youp maar de man zei zinnige dingen gisteravond.
Ik vond 'm eigenlijk goed. :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_134916367
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik vond 'm eigenlijk goed. :@
ik ook
pi_134946073
Ik ben de aflevering met Fleur Agema te kijken en het begon leuk maar het kakt echt heel snel in :')
Toen Jeroen Pauw kritisch werd over de partij ging Fleur vaak op slot en iets later ging het echt helemaal nergens meer over. Echt kansloze argumenten van Fleur terwijl ze best een leuk mens is. Dat stuk over hoofddoeken, Arib etc. :')

Nog aanraders trouwens? Ik heb die met Rayman gekeken en dat was ook best leuk.
  woensdag 1 januari 2014 @ 13:23:58 #23
300718 Kenju
Say It!!??
pi_134949085
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 06:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik ben de aflevering met Fleur Agema te kijken en het begon leuk maar het kakt echt heel snel in :')
Toen Jeroen Pauw kritisch werd over de partij ging Fleur vaak op slot en iets later ging het echt helemaal nergens meer over. Echt kansloze argumenten van Fleur terwijl ze best een leuk mens is. Dat stuk over hoofddoeken, Arib etc. :')

Nog aanraders trouwens? Ik heb die met Rayman gekeken en dat was ook best leuk.
Waarom vind je haar een leuk mens? Ik vind het typisch iemand met een simpele kijk op zaken en zeker in het begin maar liep te roepen (letterlijk) in de kamer over hoe belachelijk bepaalde dingen waren ipv beleid voor te stellen. Symbool politiek en dan alleen in woord. Anders gezegd populisme dus. En nu gaat het alleen maar over zorg. Ik geloof dat ze daar inderdaad om geeft, maar dat ze dat combineert met de afkeer jegens moslims en ook nog eens op de manier waarop, kan ik niet bij.
De verschijning Fleur Agema geeft wat mij betreft voor een flink deel aan wat er mis is met de hedendaagse politiek, en eigenlijk het hele maatschappelijke debat: Partij en geluid kiezen zonder echte basis en totaal niet willen zwichten voor redelijkheid en het betere argument.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 januari 2014 @ 15:14:00 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_134951611
http://www.telegraaf.nl/b(...)us_tegen_Pauw__.html
quote:
PVV-Kamerlid Dion Graus heeft gisteren aangifte gedaan tegen presentator Jeroen Pauw. Aanleiding is een uitzending van Pauws programma 5 Jaar Later.

Afgelopen 27 december was Fleur Agema te gast in het programma. Presentator Jeroen Pauw confronteerde haar daarin met het vermeende wangedrag van haar partijgenoot Dion Graus. De PVV'er werd in een filmpje in verband gebracht met openlijke geweldpleging.
Graus is woest over de aantijging. Het Kamerlid werd ooit verdacht van mishandeling van zijn (inmiddels ex-)vrouw, maar hij is daar nooit voor vervolgd. Graus heeft daarom aangifte gedaan tegen Pauw, zijn productiemaatschappij TVBV en omroep NRT dat het programma uitzendt. ,,Dit moet stoppen" zei een boze Graus op Radio 1 over de beschuldigingen van "bepaalde rioolratten."
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_134951680
Dion. Wat een idioot is dat toch. :') _O-
★★★
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')