abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:31:19 #126
244933 trovey
Nachtoele
pi_135021242
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:17 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft iedereen die de uil wilde m ook gehad?
Ik raakte het overzicht een beetje kwijt zo met de jaarwisseling tussendoor.
Uil? Heb ik even gemist. :{ Ik ben gek op uilen. O+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135021275
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Uil? Heb ik even gemist. :{ Ik ben gek op uilen. O+
Die van mij in de OP. Heb er een beschrijving van gemaakt, dus als je m wilt even je email dm/pmen.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:33:52 #128
244933 trovey
Nachtoele
pi_135021337
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:32 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Die van mij in de OP. Heb er een beschrijving van gemaakt, dus als je m wilt even je email dm/pmen.
DM. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135021412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:17 schreef Whoopdidoo het volgende:
Heeft iedereen die de uil wilde m ook gehad?
Ik raakte het overzicht een beetje kwijt zo met de jaarwisseling tussendoor.
Ik heb hem gehad, nog bedankt! Wilde je nog terugmailen maar had ruzie met de mailserver..
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:40:33 #130
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_135021631
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 08:54 schreef Koningin het volgende:
Ik ben bezig met het muziekschaapje op de manier zoals me hier werd voorgesteld.
Eerst in de buitenste lussen en daarna met het phildar douce door de lussen.
Gaat prima!

[ link | afbeelding ]
Untitled by estherqueens, on Flickr
Wat een briljante oplossing! _O_

Enne, gelukkig 2014 allemaal *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:55:13 #131
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_135022337
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:04 schreef PriemGirl het volgende:
Wou deze toch nog even hier plaatsen.... Deze hebben we afgelopen weekend terug gevonden in het huis van opa (die is vorig jaar overleden en huis is verkocht; dus zijn we alles aan het leeghalen.. Oma is reeds 14 jaar geleden overleden en nu komen allerlei haakwerken naar boven).

Ze had ook nog een zwarte gehaakt en die heeft mijn moeder. Deze vond ik helemaal super; en heb ik dus mee naar huis genomen O+

[ link | afbeelding ]
Oh, geweldig zeg O+
Ik heb het wolpotje van mijn oma en de naaldenrol van mijn oudtante. Ze worden allebei nog volop gebruikt :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:22:25 #132
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_135023432
Whoopdidoo, ik durf het bijna niet te vragen...mag ik ook een dm sturen voor de uil?
Vind m ubergaaf!
pi_135027383
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:22 schreef BakkieDoen het volgende:
Whoopdidoo, ik durf het bijna niet te vragen...mag ik ook een dm sturen voor de uil?
Vind m ubergaaf!
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:22 schreef BakkieDoen het volgende:
Whoopdidoo, ik durf het bijna niet te vragen...mag ik ook een dm sturen voor de uil?
Vind m ubergaaf!
Ja hoor!
pi_135027747
Ik heb hem gekregen! Hoop er snel aan te kunnen beginnen!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 17:10:53 #135
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_135030929
Dank je wel, Whoopdidoo :*

Heb je meteen een berichtje gestuurd :Y
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:51:24 #136
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135035320
Heb hem ook hoor! ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:52:08 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135035350
Iemand bij de weg nog mijn eerdere berichtje gelezen over welke soort wol? :)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_135036788
:s) Nieuwe wolletjes besteld voor de crochet along :+ Gemêleerde stylecraft :D Nieuw blijkbaar :s)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 20:49:39 #139
147091 janeway
live long and prosper
pi_135040241
Hoi Allen

Na een tijdje een haakpauze. Heb ik de draad weer opgepakt.
Ik was/ben bezig met een granny deken. Alle vierkantjes zijn af en nu nog aan elkaar haken.. 2 tennisarmen zorgden er voor dat ik een enorme pauze had. Ik heb gewoon iets te enthousiast gehaakt en te gespannen. Gevolg was dat ik geen theekopje meer kon tillen en in mijn werk (kinderopvang) kwam dat natuurlijk helemaal niet uit. Maar na de vakantie (zomer) eens alle granny's geteld en bedacht dat ik met 200 ook wel genoeg had voor een bankdekentje. Ik moest er toen nog 30 bij haken. Ondertussen gedaan maar nu dat in elkaar zetten he.
Zo heb ik het neergelegd. En ga ik het aan elkaar maken.
De kleuren zijn een beetje raar maar het is knal roze, groen en paars.
Tussendoor een beanie gehaakt. Nou dat was een succes.. Not... want ik heb dat ding wel 10 keer opnieuw gehaakt. Eindelijk een schappelijk ding.. Waarmee dochter van (bijna ) 15 wel durft te lopen hahaha. Ook tussentijds een southbay sjaal gehaakt en een gewone sjaal met seashell steek. En ben ik bezig met een paar wanten (ik heb er 1 af en nr 2 is halverwege) De sjaal en wanten zijn van de tweed van de zeeman.. Gaat lekker snel. En dan vandaag of morgen begin ik met de crochet along.. Ik heb net wolletjes gehaald van de euroland.

de kleuren zijn niet echt duidelijk maar het is wit, grijs, ijsblauw, donkerblauw, nog donkerderblauw, en bruin.

De sjaal/omslag van de oma, geweldig gaaf.. Mooi om te bewaren.. Ik ga thuis eens kijken of ik nog gehaakte kleedjes van mijn moeder kan scoren.. Niet dat ik ze zo mooi vind maar als herinnering. Ze worden al oud. (bijna 50 jaar getrouwd)
pi_135040837
Jeetje wat een werk al die grannys! Succes met aan elkaar maken :D
En leuke kleurtjes voor het project.
pi_135044202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:50 schreef Susie het volgende:
Vraagje; binnenkort ben ik jarig (goed, nog 1,5 maand :P ) maar nu wil ik dus een bergje fijne wol vragen. En dan dus fijne wol voor bijvoorbeeld zo'n mooie poncho ;) of een granny square deken. De vraag is dus welke wol raden jullie daarvoor aan?
Moeilijk te zeggen, het ligt er maar net aan wat jij fijn vindt eigenlijk (handig antwoord hè? ;) ).

Zelf ga ik vaak voor de goedkope acrylsoorten omdat
ik sowieso vooral met acryl haak;
het op die manier lekker betaalbaar blijft;
en ik die goedkope wol prima aan vind voelen (maar dat zal vast niet iedereen met me eens zijn)

Acryl is ook erg geschikt voor dekens, evenals mix garens (mengsel van meerdere soorten). Katoen is over het algemeen iets minder geschikt; het is duurder, dunner (dus duurt langer) en vaak redelijk zwaar.

Garens die ik regelmatig gebruik voor dekens zijn:
- Saskia van Wibra
- Bravo van SMC
- Impact 3,5 van Phildar

Over Stylecraft Special DK hoor ik ook veel goede verhalen; Echtstudio verkoopt dat nu ook.

Maar zoals ik al zei verschillen de meningen hierover behoorlijk, dus misschien kunnen anderen ook een lijstje van hun populaire garens geven? :)
Smile, tomorrow will be worse...
  † In Memoriam † vrijdag 3 januari 2014 @ 22:33:28 #142
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135045611
ik had de afgelopen dagen mijn doodskoppensjaal-in-wording mee in de trein. wat is dat heerlijk relaxed om de tijd te doden zeg! en goed opgeschoten! van het weekend komt hij wel af, dan zal ik een foto plaatsen. ik ben heel blij met het resultaat.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:15:59 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_135047706
Ik stond vandaag even met baby merino in mijn handen van katia, maar dat voelt toch wel serieus fijner dan goedkope acryl :Y
Maar omdat ik nog beginner ben en nog veel moet oefenen van mezelf blijf ik voorlopig wel bij Rapido en Saskia. Ik koop pas duur materiaal als ik echt een goed en mooi doel heb :)
Maar zo'n deken voor 18 euro is toch best mooi meegenomen :9
disclaimer
pi_135052437
Stylecraft voelt fijn aan :o

Morgen beginnen aan de deken :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 07:38:48 #145
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135057049
Bedankt voor de reacties alvast. Ik heb helaas geen Wibra in de buurt, want hoor er meerdere over Saskia.
Moet zeggen, die Stylecraft bij Echtstudio kost 2.75, maar daar heb je dan wel 100 gram voor.
Ik heb wel Catania in huis (en bezig met een bijtje ♡) en dat werkt al een stuk fijner dan de wol die erbij zat om een aapje te maken, waarvan ook nog eens te kort, dus aapje is niet afgemaakt....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 4 januari 2014 @ 10:09:14 #146
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_135057907
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 20:49 schreef janeway het volgende:
Hoi Allen

Na een tijdje een haakpauze. Heb ik de draad weer opgepakt.
Ik was/ben bezig met een granny deken. Alle vierkantjes zijn af en nu nog aan elkaar haken.. 2 tennisarmen zorgden er voor dat ik een enorme pauze had. Ik heb gewoon iets te enthousiast gehaakt en te gespannen. Gevolg was dat ik geen theekopje meer kon tillen en in mijn werk (kinderopvang) kwam dat natuurlijk helemaal niet uit. Maar na de vakantie (zomer) eens alle granny's geteld en bedacht dat ik met 200 ook wel genoeg had voor een bankdekentje. Ik moest er toen nog 30 bij haken. Ondertussen gedaan maar nu dat in elkaar zetten he.
Zo heb ik het neergelegd. En ga ik het aan elkaar maken.
[ afbeelding ]De kleuren zijn een beetje raar maar het is knal roze, groen en paars.
Tussendoor een beanie gehaakt. Nou dat was een succes.. Not... want ik heb dat ding wel 10 keer opnieuw gehaakt. Eindelijk een schappelijk ding.. Waarmee dochter van (bijna ) 15 wel durft te lopen hahaha. Ook tussentijds een southbay sjaal gehaakt en een gewone sjaal met seashell steek. En ben ik bezig met een paar wanten (ik heb er 1 af en nr 2 is halverwege) De sjaal en wanten zijn van de tweed van de zeeman.. Gaat lekker snel. En dan vandaag of morgen begin ik met de crochet along.. Ik heb net wolletjes gehaald van de euroland.
[ afbeelding ]
de kleuren zijn niet echt duidelijk maar het is wit, grijs, ijsblauw, donkerblauw, nog donkerderblauw, en bruin.

De sjaal/omslag van de oma, geweldig gaaf.. Mooi om te bewaren.. Ik ga thuis eens kijken of ik nog gehaakte kleedjes van mijn moeder kan scoren.. Niet dat ik ze zo mooi vind maar als herinnering. Ze worden al oud. (bijna 50 jaar getrouwd)
Leuk, al die afwijkende afmetingen! Succes met het in elkaar zetten.
Volgens mij zie ik hier en daar nog draadjes hangen. Moet je die nog allemaal afwerken? :o
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:43:34 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135077280
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 07:38 schreef Susie het volgende:
Bedankt voor de reacties alvast. Ik heb helaas geen Wibra in de buurt, want hoor er meerdere over Saskia.
Moet zeggen, die Stylecraft bij Echtstudio kost 2.75, maar daar heb je dan wel 100 gram voor.
Ik heb wel Catania in huis (en bezig met een bijtje ♡) en dat werkt al een stuk fijner dan de wol die erbij zat om een aapje te maken, waarvan ook nog eens te kort, dus aapje is niet afgemaakt....
Susie, ik weet niet of je het garen aan verschillende personen vraagt of aan één, en wat het budget er ongeveer voor is, maar als ik garen zou vragen voor m'n verjaardag zou ik juist voor iets moois gaan, en niet voor 't goedkoopste acryl van de Wibra. Misschien de moeite waard om de garens van Drops eens te bekijken (zie bijv. hobbydoos.nl). Daar zijn er nu geloof ik ook nog een aantal flink van afgeprijsd.
in de haak.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:24:29 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135081866
Thanks Trui, in idd wat te besteden, dus wordt zeker geen wibra ;) Meerdere personen die samen kunnen doen, handig.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:25:36 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135081915
Ik kan natuurlijk geld vragen, maar leuker is om dit te krijgen, geld gaat anders toch op aan de reguliere boodschappen :X
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  † In Memoriam † zaterdag 4 januari 2014 @ 23:18:33 #150
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135087149
mijn doodshoofdensjaal is af *O*





aangezien ik te dun garen had gekocht moest ik wat verder doorhaken voor ik wat om mijn nek kon doen. ik ben gestopt bij 12 ipv de bedoelde 6 :@
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')