abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 20 juni 2016 @ 14:12:00 #251
40566 Ericr
Livewrong
pi_163162410
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 08:03 schreef MartiniNL het volgende:
Wat is er allemaal te doen als het weer tegenzit? Het oceanirio had ik al gevonden, mensen nog tips uit eigen ervaring? Vlieg dinsdagochtend vroeg die kant op en de vooruitzichten omtrent het weer zijn niet best :(
Gulbenkian museum, niet zo heel groot maar wel een heel bijzondere verzameling kunstwerken.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 09:25:58 #252
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_164238538
Aanstaande donderdagochtend eindelijk naar Lissabon; dag 1 zal in het teken staan van eten en drinken, ofwel vakantie!! 😀
pi_164627132
Volgende week ga ik voor vijf dagen voor het eerst naar Lissabon, waar ik super veel zin in heb! Waar ik benieuwd naar ben voor de mensen die vaker geweest zijn, met name in het hoogseizoen: lekker en goed uit eten: wat kost dat daar gemiddeld? Wat is volgens jullie reëel qua dagbudget?
Ik denk dat ik een dag wat dingen ga zien en verder vooral lekker rondslenteren, een keertje goed shoppen, verder vooral veel terrassen, wat uitgaan hier en daar en ijs vreten :)
We huren een airbnb en zijn niet van plan om daar te eten, dus alles lekker buiten de deur. Tips? :)
pi_164628476
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:55 schreef andersdenkende het volgende:
Volgende week ga ik voor vijf dagen voor het eerst naar Lissabon, waar ik super veel zin in heb! Waar ik benieuwd naar ben voor de mensen die vaker geweest zijn, met name in het hoogseizoen: lekker en goed uit eten: wat kost dat daar gemiddeld? Wat is volgens jullie reëel qua dagbudget?
Ik denk dat ik een dag wat dingen ga zien en verder vooral lekker rondslenteren, een keertje goed shoppen, verder vooral veel terrassen, wat uitgaan hier en daar en ijs vreten :)
We huren een airbnb en zijn niet van plan om daar te eten, dus alles lekker buiten de deur. Tips? :)
Genoeg restaurants waar je een hoofdgerecht voor 3/4 euro kunt krijgen. Twee weken geleden in een tentje gegeten voor 7,40 inclusief wijn. Was wel met een hele club die de rekening deelden dus wie weet ben je met 2 nog goedkoper uit. Was Restaurant Apache - Rua Luciano Cordeiro 14 niet ver van Marques Pombal. Bereid je wel voor dat je in dit soort tentjes het menu niet in het Engels krijgt en het personeel waarschijnlijk ook geen Engels spreekt. Denk dat zodra je een paar zijstraatjes vind rondom de drukkere straten en Baixa (en alle andere toeristische meuk) mijdt qua eten zit je meestal wel goed.

Shoppen kun je doen in Colombo (Metro: College Militar), naast het Benfica stadion. Hier zit o.a. een Primark, FNAC, H&M en een hoop andere bekende ketens. Andere optie is Vasco da Gama shopping mall bij metrostation Oriente.

Met betrekking tot uitgaan ligt Bairro Alto het meest voor de hand, al zoeken veel mensen ook de parkjes en veldjes in de buurt op. Openbaar drinken is toegestaan in Lissabon. Op Rua da Trombeta 4 vind je bijvoorbeeld een bar waar je 0,5 liter bier of sangria krijgt voor 1 euro. 0,5 Mojito is 2,50. Discotheken vind je op Pinkstreet nabij Cais do Sodre. Voor 10 euro kun je je hier aardig klemzuipen.

Have fun!
pi_164628995
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 19:44 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Genoeg restaurants waar je een hoofdgerecht voor 3/4 euro kunt krijgen. Twee weken geleden in een tentje gegeten voor 7,40 inclusief wijn. Was wel met een hele club die de rekening deelden dus wie weet ben je met 2 nog goedkoper uit. Was Restaurant Apache - Rua Luciano Cordeiro 14 niet ver van Marques Pombal. Bereid je wel voor dat je in dit soort tentjes het menu niet in het Engels krijgt en het personeel waarschijnlijk ook geen Engels spreekt. Denk dat zodra je een paar zijstraatjes vind rondom de drukkere straten en Baixa (en alle andere toeristische meuk) mijdt qua eten zit je meestal wel goed.

Shoppen kun je doen in Colombo (Metro: College Militar), naast het Benfica stadion. Hier zit o.a. een Primark, FNAC, H&M en een hoop andere bekende ketens. Andere optie is Vasco da Gama shopping mall bij metrostation Oriente.

Met betrekking tot uitgaan ligt Bairro Alto het meest voor de hand, al zoeken veel mensen ook de parkjes en veldjes in de buurt op. Openbaar drinken is toegestaan in Lissabon. Op Rua da Trombeta 4 vind je bijvoorbeeld een bar waar je 0,5 liter bier of sangria krijgt voor 1 euro. 0,5 Mojito is 2,50. Discotheken vind je op Pinkstreet nabij Cais do Sodre. Voor 10 euro kun je je hier aardig klemzuipen.

Have fun!
Wauw, ik had het goedkoop verwacht maar niet zo goedkoop. We zijn hoe dan ook van plan om niet teveel zo bij de toeristische plekken te blijven hangen, zeker niet als het gaat om lekker eten. Heel erg bedankt voor deze tips, die neem ik mee :) Klinkt alsof jij zelf vaker bent geweest?
  woensdag 17 augustus 2016 @ 20:05:38 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_164629188
Iemand ervaring met Lissabon met kinderen? Volgend jaar naar Portugal met 2 kinderen (2 en 5) rond de meivakantie, waaronder ook een paar dagen Lissabon.
pi_164629229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 19:59 schreef andersdenkende het volgende:

[..]

Wauw, ik had het goedkoop verwacht maar niet zo goedkoop. We zijn hoe dan ook van plan om niet teveel zo bij de toeristische plekken te blijven hangen, zeker niet als het gaat om lekker eten. Heel erg bedankt voor deze tips, die neem ik mee :) Klinkt alsof jij zelf vaker bent geweest?
Ik woon er sinds een klein maandje. Soms ga je eens met een local op pad en kom je dingen als dit tegen. :)
  maandag 5 september 2016 @ 13:50:10 #258
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165102968
Ik kopieer mezelf even schaamteloos uit het Portugal-topic (had deze nog niet gezien :P )
13-20 september naar Lissabon *O* Eerste keer Portugal, totaal niet bekend in die regionen. Hostel midden in het centrum (zeg maar tussen Rossio en Restauradores). Heb me de afgelopen maand al flink verdiept in wat daar te zien is. Gek op cultuur en natuur, en ook op spoorweggebied is er genoeg te zien (ouwe trammetjes O+ ) Ik hoef absoluut geen zon-zee-zuipen-vakantie maar hou wel van een feestje 's avonds, de 14e ben ik jarig dus dat moet gevierd worden :)
Dagexcursies die ik ga doen:
-Taag over, naar dat grote beeld, naar het strand op het punt waar de Taag in de oceaan uitmondt.
-Cascais, fiets huren en naar het meest westelijke punt van Europa gaan.
-Sintra O+ kastelen en alles, ziet er op Google Earth al prachtig uit. En dat landgoed (naam kwijt), museumtrammetje. Man, daar kan ik misschien wel twee dagen voor uittrekken.

In Lissabon natuurlijk met tram 28. Castelo do São Jorge kun je niet omheen natuurlijk. Met de funiculaires mee, uitzichtpunten opzoeken, Aquedoto dos aguas livres is volgens mij ook te bezoeken. Torre de Belém, Jeremietenklooster...

Hebben jullie nog aanraders? :D En zijn er dingen waar ik voor uit moet kijken? Niet dat ik snel in tourist traps trap, maar toch. En lokale gewoontes, ik heb wel eens gehoord dat het in zuidelijke landen bij het uitgaan gewoonte is om netjes gekleed te gaan ipv in je tofste shirt?
doei
pi_165103106
Als je tram 28 wilt pakken- doe het vroeg. Ze zijn niet zo groot en zitten rond 10 uur 's ochtends al propvol.

Netjes kleden klopt wel, in een net overhemd val je minder uit de toon dan in je tshirtje.

Aanrader: pasteis de belem eten. In Belem natuurlijk.

Veel plezier!
  maandag 5 september 2016 @ 14:24:36 #260
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165103592
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:50 schreef Prins_Pils het volgende:
le gewoontes, ik heb wel eens gehoord dat het in zuidelijke landen bij het uitgaan gewoonte is om netjes gekleed te gaan ipv in je tofste shirt?
ligt eraan waar je uitgaat, als je in Barrio Alto rondloopt is de lokale dresscode zo ongeveer 'landloper' of 'kraker'
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 september 2016 @ 14:41:28 #261
414785 sirdanilot
pi_165103863
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:50 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik kopieer mezelf even schaamteloos uit het Portugal-topic (had deze nog niet gezien :P )
13-20 september naar Lissabon *O* Eerste keer Portugal, totaal niet bekend in die regionen. Hostel midden in het centrum (zeg maar tussen Rossio en Restauradores). Heb me de afgelopen maand al flink verdiept in wat daar te zien is. Gek op cultuur en natuur, en ook op spoorweggebied is er genoeg te zien (ouwe trammetjes O+ ) Ik hoef absoluut geen zon-zee-zuipen-vakantie maar hou wel van een feestje 's avonds, de 14e ben ik jarig dus dat moet gevierd worden :)
Dagexcursies die ik ga doen:
-Taag over, naar dat grote beeld, naar het strand op het punt waar de Taag in de oceaan uitmondt.
-Cascais, fiets huren en naar het meest westelijke punt van Europa gaan.
-Sintra O+ kastelen en alles, ziet er op Google Earth al prachtig uit. En dat landgoed (naam kwijt), museumtrammetje. Man, daar kan ik misschien wel twee dagen voor uittrekken.

In Lissabon natuurlijk met tram 28. Castelo do São Jorge kun je niet omheen natuurlijk. Met de funiculaires mee, uitzichtpunten opzoeken, Aquedoto dos aguas livres is volgens mij ook te bezoeken. Torre de Belém, Jeremietenklooster...

Hebben jullie nog aanraders? :D En zijn er dingen waar ik voor uit moet kijken? Niet dat ik snel in tourist traps trap, maar toch. En lokale gewoontes, ik heb wel eens gehoord dat het in zuidelijke landen bij het uitgaan gewoonte is om netjes gekleed te gaan ipv in je tofste shirt?
Uitgaan: overhemdje of iets anders nets,lange broek en nette schoenen a.u.b. Hoeft nou ook weer niet té formeel maar niet in je korte broek gympies en flobber t shirt a.u.b.

Als je geinteresseerd bent in drugs/wiet/etc.: er lopen overal irritante 'drugsdealers' rond die je wiet proberen aan te smeren, zelfs midden in het centrum op de pleinen. Koop het alsjeblieft niet, want het is allemaal nep. Als de dealers worden opgepakt, worden ze niet veroordeeld voor drugsdealen want het is dus geen drugs. En ondertussen zijn er genoeg achterlijke toeristen die het kopen. :')

Cascais zou je inderdaad 2 dagen voor kunnen uittrekken als je de tijd hebt. Quinta da regaleira, etc. er is daar zat te zien.

Cascais is inderdaad goed voor strand, maar als je wat dichterbij wil kun je ook naar Oeiras, das aan de zelfde treinlijn maar een stuk dichterbij. Lissabon zelf heeft niet echt een strand.

Verder denk ik dat je de meeste hoogtepunten wel hebt zo. Wat je nog zou kunnen doen is die enorme begraafplaats (eerder een necropolis te noemen dan een begraafplaats), erg indrukwekkend.

En natuurlijk gewoon door de stad slenteren, heuvel op heuvel af, ergens wat eten en drinken, etc O+
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 5 september 2016 @ 15:27:49 #262
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_165104583
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 13:50 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik kopieer mezelf even schaamteloos uit het Portugal-topic (had deze nog niet gezien :P )
13-20 september naar Lissabon *O* Eerste keer Portugal, totaal niet bekend in die regionen. Hostel midden in het centrum (zeg maar tussen Rossio en Restauradores). Heb me de afgelopen maand al flink verdiept in wat daar te zien is. Gek op cultuur en natuur, en ook op spoorweggebied is er genoeg te zien (ouwe trammetjes O+ ) Ik hoef absoluut geen zon-zee-zuipen-vakantie maar hou wel van een feestje 's avonds, de 14e ben ik jarig dus dat moet gevierd worden :)
Dagexcursies die ik ga doen:
-Taag over, naar dat grote beeld, naar het strand op het punt waar de Taag in de oceaan uitmondt.
-Cascais, fiets huren en naar het meest westelijke punt van Europa gaan.
-Sintra O+ kastelen en alles, ziet er op Google Earth al prachtig uit. En dat landgoed (naam kwijt), museumtrammetje. Man, daar kan ik misschien wel twee dagen voor uittrekken.

In Lissabon natuurlijk met tram 28. Castelo do São Jorge kun je niet omheen natuurlijk. Met de funiculaires mee, uitzichtpunten opzoeken, Aquedoto dos aguas livres is volgens mij ook te bezoeken. Torre de Belém, Jeremietenklooster...

Hebben jullie nog aanraders? :D En zijn er dingen waar ik voor uit moet kijken? Niet dat ik snel in tourist traps trap, maar toch. En lokale gewoontes, ik heb wel eens gehoord dat het in zuidelijke landen bij het uitgaan gewoonte is om netjes gekleed te gaan ipv in je tofste shirt?
Elephante Blanco
Estoril. BY FAR lekkerste steak ooit gehad daar aan t strand. Op zon hete steen zelf grillen.
  maandag 5 september 2016 @ 17:10:32 #263
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165106600
geniaal concept wel, mensen hun eigen eten laten klaarmaken in een restaurant
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 5 september 2016 @ 19:39:15 #264
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165110810
Dank voor de reacties so far :s)

@ tram 28: ik was al van plan vrij bijtijds te gaan en dan op het westelijke eindpunt in te stappen, vanaf Martim Moniz moet je denk ik wel wachten tot je een ons weegt..

@ uitgaan: dat zit dus wel goed qua kleding.. casual-netjes hou ik wel van dus gaat sowieso in de tas :)

@ dealers: ik hoef sowieso geen drugs en al helemaal niet van een straatdealer.. maar dank voor het benoemen!

Hoe zit het eigenlijk met tickets voor OV? Ik was al aan het zoeken naar iets van een weekkaart voor tram, bus, metro en voorstadstrein maar dat is er dus niet echt. Wel dagkaarten en maandkaarten (Navegante) waarmee je op het voorstadsnet niet het hele net afkunt en ook niet met de Fertagus. Ik hou wel van een beetje gemak met reizen want dat gaat waarschijnlijk toch kris-kras door stad en omgeving, dat ik niet de hele tijd hoef op te letten of ik al saldo moet opladen enzo.
doei
  vrijdag 9 september 2016 @ 18:14:59 #265
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165204562
Sorry voor de schop O-)
doei
pi_165276287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 20:05 schreef Blik het volgende:
Iemand ervaring met Lissabon met kinderen? Volgend jaar naar Portugal met 2 kinderen (2 en 5) rond de meivakantie, waaronder ook een paar dagen Lissabon.
Geen ervaring met kinderen, maar Oceanium is echt prachtig, ook voor kids. Verder was er bij Colombo een mini pretpark, met destijds een indoor achterbaan, maar ik weet niet of die er nog is.

Portuguezen doen meestal niet moeilijk met kinderen in restaurants. Overal waar je staat te wachten met de lift krijg je als zwangere of iemand met een kinderwagen voorrang. Niet gek op kijken als mensen je dus naar binnen wuiven en/of je helpen met dienbladen met eten dragen.
pi_165315215
Nu in Lissabon en Porto geweest.

Lissabon wint dit toch vrij ruim. Al zijn beiden natuurlijk de moeite waard.
 Meer dingen om te bezichtigen qua gebouwen/cultuur.
 De trammetjes zijn net iets indrukwekkender in Lissabon
 Sfeer is vergelijkbaar en ook beiden een mooi aanzicht,
 Uitgaan is voor de liefhebbers in Lissabon veel beter

Het voordeel van Porto vind ik wel dat er wat meer terrassen waren en als ze er waren dat dit duur was of dat je even moest zoeken.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 14 september 2016 @ 12:16:54 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_165315268
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 18:41 schreef kahlie het volgende:

[..]

Geen ervaring met kinderen, maar Oceanium is echt prachtig, ook voor kids. Verder was er bij Colombo een mini pretpark, met destijds een indoor achterbaan, maar ik weet niet of die er nog is.

Portuguezen doen meestal niet moeilijk met kinderen in restaurants. Overal waar je staat te wachten met de lift krijg je als zwangere of iemand met een kinderwagen voorrang. Niet gek op kijken als mensen je dus naar binnen wuiven en/of je helpen met dienbladen met eten dragen.
Aquarium in Burgers Zoo vond de oudste ook fantastisch, dus dat gaan we sowieso doen. bedankt! Dat Portugezen kindvriendelijk zijn hadden we ook al van iemand anders gehoord, dus dat komt zeker goed
pi_165319011
Zijn van plan met zijn 2en tussen kerst en oud en nieuw (27-31 december) naar Lissabon te gaan. Tips voor die periode qua festiviteiten/evenementen/must-sees? Tips voor goedkope, centraal gelegen accommodatie is ook welkom! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 23 september 2016 @ 00:39:16 #270
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_165506975
Ik ben eergisteren teruggekomen en heb een geweldige week gehad *O* Paar foto's van de eerste twee dagen :)
Ererondje over de stad om vanuit zuidelijke richting te landen.


Uitzicht vanuit mijn pensionnetje in de Rua das Portas de Santo Antão direct ten noorden van Rossio, een straatje bomvol restaurantjes en souvenirwinkeltjes. Waar ze wel op straat met de menukaarten voor je neus gaan zwaaien, zelfde tactiek toepassen als bij colporteurs (geen oogcontact en stug doorlopen):


De Taag vanaf het Praça do Comércio.


Volgende ochtend, de 14e, Rossio.


Trammetje 28, ben ingestapt bij die enorme begraafplaats en hoefde maar twee trammetjes voorbij te laten gaan voor een zitplaats. Ze rijden vaak genoeg. Onderweg instappen heeft geen zin, doe het hier!



Wat rondgestruind door de Alfama, trappetje op, hellinkje af, het is er heerlijk ronddwalen...
doei
pi_165538812
Dankzij Fok heb ik dus een super goedkoop ticket gekocht die kant op, nu nog een hostel :P
Kennen jullie hier de locatie (Baixa-Chiado) van? is dit een beetje op loopafstand van leuke plekjes om te eten en drinken? in Amsterdam kom ik bv graag in de Pijp maar weer minder op het Damrak :)

http://lisb-onhostel.com/
  zaterdag 24 september 2016 @ 19:09:47 #272
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_165538878
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 19:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Dankzij Fok heb ik dus een super goedkoop ticket gekocht die kant op, nu nog een hostel :P
Kennen jullie hier de locatie (Baixa-Chiado) van? is dit een beetje op loopafstand van leuke plekjes om te eten en drinken? in Amsterdam kom ik bv graag in de Pijp maar weer minder op het Damrak :)

http://lisb-onhostel.com/
Ik vond zelf Mercado Da Ribeira Nova heel leuk. Is een grote foodhall, was wel erg druk dus ik zou niet te laat aankomen.
Wat doe ik hier?
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:46:48 #273
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165755630
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 19:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Dankzij Fok heb ik dus een super goedkoop ticket gekocht die kant op, nu nog een hostel :P
Kennen jullie hier de locatie (Baixa-Chiado) van? is dit een beetje op loopafstand van leuke plekjes om te eten en drinken? in Amsterdam kom ik bv graag in de Pijp maar weer minder op het Damrak :)

http://lisb-onhostel.com/
Ik zit te twijfelen tussen een hostel of een airbnbtje.

Niet zo'n zin in een dorm maar wel weer om makkelijk mensen te ontmoeten. :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165757016
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zit te twijfelen tussen een hostel of een airbnbtje.

Niet zo'n zin in een dorm maar wel weer om makkelijk mensen te ontmoeten. :+
Dat heb ik dus ook, ik heb nu nog vrienden die ik jaren geleden in hostels heb ontmoet :)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 20:42:17 #275
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165757051
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:40 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook, ik heb nu nog vrienden die ik jaren geleden in hostels heb ontmoet :)
Ik niet :P

Maar ik zat laatst in Parij sin een appartementje, wel luxer en relaxter maar wel weer als nadeel dat je geen aanspraak hebt.

Wanneer zit jij er?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165758713
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 20:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik niet :P

Maar ik zat laatst in Parij sin een appartementje, wel luxer en relaxter maar wel weer als nadeel dat je geen aanspraak hebt.

Wanneer zit jij er?
Vijftien Januari, ik reis alleen dus de aanspraak is voor mij wel noodzakelijk :P
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 21:55:51 #277
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_165759164
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 21:40 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vijftien Januari, ik reis alleen dus de aanspraak is voor mij wel noodzakelijk :P
Ik ook ;)

Ik zit er het eerste weekend van Februari
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_165837970
Ik ga ook via de actie van vueling die op fok stond, in maart en heb refuge santa Marta hostel geboekt 3 nachten voor 45 euro, eenpersoonskamer. Wel nog met optie tot gratis annuleren
pi_166271717
Graag tips, ik ga solo eind december
  woensdag 4 januari 2017 @ 11:31:06 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_167874496
Iemand nog tips voor leuke airbnb appartementen (of via andere organisatie). 2 eisen: 2 slaapkamers (we gaan met kinderen) en fatsoenlijke afstand van het centrum of in het centrum
  zondag 8 januari 2017 @ 16:24:26 #281
62913 Blik
The one and Only!
pi_167979486
Niemand die zijn tips wil delen?

Ik ga overigens april/mei 2 weken naar Portugal, en dan dus ook een aantal dagen naar Lissabon. Vandaar de vraag
pi_167979507
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:24 schreef Blik het volgende:
Niemand die zijn tips wil delen?

Ik ga overigens april/mei 2 weken naar Portugal, en dan dus ook een aantal dagen naar Lissabon. Vandaar de vraag
Ik heb zat tips voor Lissabon, maar ik heb geen enkel verstand van airbnb, dus ik kan je daarmee niet helpen. :{
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 18:09:02 #283
45833 crew  Fogel
pi_167981868
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:31 schreef Blik het volgende:
Iemand nog tips voor leuke airbnb appartementen (of via andere organisatie). 2 eisen: 2 slaapkamers (we gaan met kinderen) en fatsoenlijke afstand van het centrum of in het centrum
http://cruzapartments.com/ hier was het prima toeven. Het kleinste appartement heeft wel 3 slaapkamers.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 9 januari 2017 @ 12:09:01 #284
62913 Blik
The one and Only!
pi_168000214
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:25 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik heb zat tips voor Lissabon, maar ik heb geen enkel verstand van airbnb, dus ik kan je daarmee niet helpen. :{
Mag ook andere slaaptips zijn hoor voor een gezin met 2 kinderen ;)
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 18:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

http://cruzapartments.com/ hier was het prima toeven. Het kleinste appartement heeft wel 3 slaapkamers.
Wel boven budget met 160 euro per nacht. Maar ik moet nog even goed rondkijken of ik sowieso wel wat kan vinden met mijn eisenpakket voor pak em beet 100 euro per nacht. Hou deze in het achterhoofd, want ziet er echt top uit
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:51:51 #285
62913 Blik
The one and Only!
pi_170301150
Kickje, ga morgen voor 2 weken naar Portugal. Waaronder 4 dagen in Lissabon met 2 kinderen 1 en 4 jaar oud. Beloofd mooi weer te worden, 26 graden de komende dagen 8-)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 31 augustus 2017 @ 10:08:24 #286
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173498385
Schop. Begin oktober naar Lissabon :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173502280
Leuk!! Ga naar Sintra en dan ook naar Quinta de Regalaira O+
  maandag 4 september 2017 @ 20:23:57 #288
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_173588438
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 10:08 schreef borisz het volgende:
Schop. Begin oktober naar Lissabon :)
Ben benieuwd naar je ervaringen! Ik ga m'n verjaardag vieren in Lissabon eind november. De eerste keer Lissabon, dus leuke tips voor restaurantjes e.d. zie ik graag langskomen.

Ik had na wat speurwerk dit restaurant al gevonden wat me leuk leek voor mijn verjaardag zelf, iemand al eens geweest?

http://www.minibar.pt/pt/
pi_173596138
Tip voor eten: Santa Rita Restaurante. Vlakbij Martim Moniz.
Super goedkoop en lekker eten. Menu in het Engels, personeel spreekt niet echt Engels. Dat heeft ook wel z'n charme.

https://goo.gl/maps/uiT4dSMsxBk
pi_173608072
Lissabon vond ik echt zwaar relax. Samen met Valencia, Malaga en Buenos Aires toch wel mijn favoriete steden waar ik ben geweest :). Niet te veel toerisme, strand in de buurt, lekker eten en natuurlijk een relaxe sfeer.

Enige minpuntje vond ik die vervelende Roma's
Hey
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 09:45:20 #291
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_175638958
Aankomend weekend naar Lissabon :)
Ik ben benieuwd en heb het topic even doorgelezen.

Als iemand nog leuke tips heeft hoor ik het graag!
pi_175652252
Het dak van winkelcentrum Amoreiras 360 is een uitkijkpunt. Is de toegangsprijs van 5 euro meer dan waard!

Verder is de Mercado d'Ourique leuk en is die nog niet zo door toeristen overstroomd als de Time Out Market bij Cais do Sodre.
pi_175655484
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 09:45 schreef noodgang het volgende:
Aankomend weekend naar Lissabon :)
Ik ben benieuwd en heb het topic even doorgelezen.

Als iemand nog leuke tips heeft hoor ik het graag!
- Oceanarium.
- Jezusbeeld in Almada (met de veerpont vanaf Cais de Sodre, groene lijn van de metro)
- Parque das Nacoes (daar zit ook gelijk het Oceanarium)
- Bairro Alto voor het uitgaan (of Baixa Chiado)
- Fado bezoeken
- Sintra, dagtripje vanaf Lissabon.
- Stadions van Belenenses, Benfica en Sporting Lissabon (evt. Estoril) bezoeken.
  maandag 11 december 2017 @ 22:15:56 #294
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_175659296
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 09:45 schreef noodgang het volgende:
Aankomend weekend naar Lissabon :)
Ik ben benieuwd en heb het topic even doorgelezen.

Als iemand nog leuke tips heeft hoor ik het graag!
Ik ben net geweest. Leukste restaurant was Palácio do Chiado. Zalige cocktails gedronken (happy hour 2 voor prijs van 1) en lekkerste t-bone steak in tijden. Rekening was lekker laag na een topavond!

Oceanium vond ik ook de moeite waard, alsmede met de trein naar Belem voor het klooster en museum of modern art, was nu een Escher tentoonstelling. Voor Pastis de Belem hoef je niet perse in de rij te gaan staan. Te toeristisch.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 22:17:06 #295
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_175659341
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 19:08 schreef MO7 het volgende:
Het dak van winkelcentrum Amoreiras 360 is een uitkijkpunt. Is de toegangsprijs van 5 euro meer dan waard!

Verder is de Mercado d'Ourique leuk en is die nog niet zo door toeristen overstroomd als de Time Out Market bij Cais do Sodre.
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 20:39 schreef Toto69 het volgende:

[..]

- Oceanarium.
- Jezusbeeld in Almada (met de veerpont vanaf Cais de Sodre, groene lijn van de metro)
- Parque das Nacoes (daar zit ook gelijk het Oceanarium)
- Bairro Alto voor het uitgaan (of Baixa Chiado)
- Fado bezoeken
- Sintra, dagtripje vanaf Lissabon.
- Stadions van Belenenses, Benfica en Sporting Lissabon (evt. Estoril) bezoeken.
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:15 schreef Smash-it het volgende:

[..]

Ik ben net geweest. Leukste restaurant was Palácio do Chiado. Zalige cocktails gedronken (happy hour 2 voor prijs van 1) en lekkerste t-bone steak in tijden. Rekening was lekker laag na een topavond!

Oceanium vond ik ook de moeite waard, alsmede met de trein naar Belem voor het klooster en museum of modern art, was nu een Escher tentoonstelling. Voor Pastis de Belem hoef je niet perse in de rij te gaan staan. Te toeristisch.
Super, Thanks!!! ^O^
Dat gaat goedkomen!!
  Moderator dinsdag 26 december 2017 @ 10:26:07 #296
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176008001
Must eats in Lissabon:

Bacalhau (200 variaties bij Casa do Bacalhau!)
Bifana (middernachtsnack ná een avond stappen)
Pasteis de Belem / pastel de nata (als je de tijd hebt om in de rij te staan)
Arroz de Marisco (soort paella)
Cozido (vlees/stoof/worst/groenten in buffetvorm)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176862715
Na carnaval 6 dagen naar Lissabon, ben benieuwd :7 . Valt me nu in ieder geval al op dat het allemaal geen drol kost. Ben voor bijna 2 weken 300 euro pp kwijt voor vlucht en Airbnb's. In Lissabon balkonnetje, 2 bedden, skitterend uitzichtje, loopafstand van Bairro Alto. Nu even de restaurant- en uitgaanstips hier nog doornemen. Bwoooh dat wordt genieten _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door LosBuenosMuchachos op 13-02-2018 16:18:20 ]
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zondag 25 februari 2018 @ 19:43:36 #298
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_177445361
Ik ga begin april. Even inlezen hier. *O*
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 25 februari 2018 @ 19:44:30 #299
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_177445387
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 10:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Must eats in Lissabon:

Bacalhau (200 variaties bij Casa do Bacalhau!)
Bifana (middernachtsnack ná een avond stappen)
Pasteis de Belem / pastel de nata (als je de tijd hebt om in de rij te staan)
Arroz de Marisco (soort paella)
Cozido (vlees/stoof/worst/groenten in buffetvorm)
TVPTVPTVP. _O_
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 10:14:32 #300
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177455236
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:44 schreef Duderinnetje het volgende:
TVPTVPTVP. _O_
Ik zat naar dit te kijken:


:P :9~

Check ook TRV / Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning
B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')