abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 januari 2015 @ 12:48:44 #151
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_148671551
D3200 besteld *O*
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_148671805
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 12:48 schreef superkimmi het volgende:
D3200 besteld *O*
Pats-topic post *O* !

Feli alvast :D !
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:31:30 #153
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_148672911
haha dankje *) Wou het hier vooral een doorgeven omdat ik hier advies heb gevraagd O-)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 14:40:03 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148748176
Hey boppers. :P De D5300 schiet er lekker vlot op los met de OVF. Maar zodra ik zoals gewend in liveview werk (ik kom van mirrorless), dan lijkt het wel alsof 'ie voor elke foto een long exposure maakt, zo lang doet 'ie weet-ik-het-wat met flippen van spiegels en alles. ;( Begrijp 't niet zo goed. In liveview is de spiegel toch al weggeklapt? Zou dan toch sneller moeten zijn? Lijkt nu alsof 'ie eerst de spiegel ervoor klapt, dan de spiegel weer wegklapt voor de exposure en dan weer terug ervoor zet en dan weer weghaalt voor de liveview. What gives?!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148748690
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:40 schreef shiznuts het volgende:
Hey boppers. :P De D5300 schiet er lekker vlot op los met de OVF. Maar zodra ik zoals gewend in liveview werk (ik kom van mirrorless), dan lijkt het wel alsof 'ie voor elke foto een long exposure maakt, zo lang doet 'ie weet-ik-het-wat met flippen van spiegels en alles. ;( Begrijp 't niet zo goed. In liveview is de spiegel toch al weggeklapt? Zou dan toch sneller moeten zijn? Lijkt nu alsof 'ie eerst de spiegel ervoor klapt, dan de spiegel weer wegklapt voor de exposure en dan weer terug ervoor zet en dan weer weghaalt voor de liveview. What gives?!
Klopt wel ongeveer.
D5300, D600 en D810 doen dat bij mij alle 3. De D810 wel aanzienlijk sneller.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 15:11:38 #156
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148749098
Ah, ok. Dacht dat het misschien aan mij lag. :P Nog maar eens wat wezen inlezen:
quote:
D-SLR phase-detection AF sensors are blocked whenever a camera raises its reflex mirror to expose the imaging sensor, which is what happens in Live View's Handheld Mode. Since the imaging sensor constantly streams data for the LCD display during Live View operation, the mirror must be continuously held up while Live View mode is being used. Consequently, there's a brief interruption to the Live View display as the camera drops the mirror, focuses and then quickly flips the mirror back up to shoot a picture, after which Live View resumes. This is fine for relatively static scenes, but the delay in focusing, not to mention the interruption to your view of the scene, can make it difficult to get a good shot if your subject is in motion or requires precise timing.

Select Nikon D-SLR cameras such as the D3 series’ Live View consists of Tripod Live View mode and Handheld Live View mode. These are designed for use when shooting with the camera on a tripod and handheld respectively.

Live View Tripod Mode uses contrast-detect autofocus driven from the imaging sensor. Instead of flipping the mirror up and then back down momentarily to AF, the camera keeps the mirror raised continuously in the Tripod Live View mode and reads data off the CMOS image sensor and evaluates how abruptly light to dark (or dark to light) transitions happen on the image plane, thus allowing focus without interrupting the Live View display. Tripod Mode is ideal when photographing still life images in a studio environment or for photographing landscapes and has the added benefit of allowing the exact positioning of the AF point anywhere within the frame.
~ http://www.nikonusa.com/e(...)-shooting-modes.html
Ligt dus aan de AF. Al doet 'ie het ook in MF. Ok. Dan maar eerst alles klaarzetten naar wens in LV. En dan de LV wegdoen zodra ik wil beginnen met klikken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_148757726
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:11 schreef shiznuts het volgende:
Ah, ok. Dacht dat het misschien aan mij lag. :P Nog maar eens wat wezen inlezen:

[..]

~ http://www.nikonusa.com/e(...)-shooting-modes.html
Ligt dus aan de AF. Al doet 'ie het ook in MF. Ok. Dan maar eerst alles klaarzetten naar wens in LV. En dan de LV wegdoen zodra ik wil beginnen met klikken.
Of geen Liveview gebruiken, vreet toch alleen maar accu.
  zaterdag 17 januari 2015 @ 09:31:31 #158
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_148769899
Gisteren voor het eerst mijn D3200 getest op een verjaardag. Vriendin ook blij met haar eigen fotograaf haha. En ik blij met een oefenkans. En ik ga het toch ook zeggen: Hoe heb ik ooit zonder Dslr gekund O+

[ Bericht 0% gewijzigd door superkimmi op 18-01-2015 12:37:09 ]
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  zondag 18 januari 2015 @ 12:14:00 #159
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_148801260
ik heb een windows 8 pc en probeer view x2 te installeren, maar hij breekt de installatie af en er komt verder geen foutmelding, alleen dat de installatie nog niet klaar is.

iemand ervaring?
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 18 januari 2015 @ 12:56:52 #160
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_148802170
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:40 schreef shiznuts het volgende:
Hey boppers. :P De D5300 schiet er lekker vlot op los met de OVF. Maar zodra ik zoals gewend in liveview werk (ik kom van mirrorless), dan lijkt het wel alsof 'ie voor elke foto een long exposure maakt, zo lang doet 'ie weet-ik-het-wat met flippen van spiegels en alles. ;( Begrijp 't niet zo goed. In liveview is de spiegel toch al weggeklapt? Zou dan toch sneller moeten zijn? Lijkt nu alsof 'ie eerst de spiegel ervoor klapt, dan de spiegel weer wegklapt voor de exposure en dan weer terug ervoor zet en dan weer weghaalt voor de liveview. What gives?!
Het is met name de spiegel die de boel vertraagt. Met mirrorless camera's hoeft alleen de sluiter maar een dubbele beweging te maken (en bij een Sony zelfs ook dat niet, hoeft ie alleen maar een keer dicht en weer open). Bij een SLR gaat de spiegel ook nog vrolijk mee staan klapperen en dat neemt nogal wat tijd in beslag waarbij ook de uitzondering weer door Sony wordt gevormd die óf een aparte sensor voor LV heeft(SLR) óf gewoon dwars door de spiegel heen fotografeert(SLT)

Voor de snelle respons moet je dus op een SLR geen liveview willen gebruiken en al helemaal niet omdat iedere opname je het dubbele aan sluiterbewegingen kost.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 18 januari 2015 @ 19:20:51 #161
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148815057
Ja, is wel ff wennen, zo van volledige EVF-voorgeschiedenis (Fujifilm Finepix S8000fd -> Canon SX1 IS -> Panasonic GH2 -> Olympus OM-D E-M1 -> Panasonic GH4) opeens naar OVF. Kan me eigenlijk ook niet herinneren dat het met de 600D zo langzaam werken was. Maar ik dacht, ik mis een setting ofzo waar ik gewoon kan zeggen 'doe maar contrast detection AF van de sensor en laat die spiegel opgeklapt', maar dat kan dus niet bij de consumer dinkies. :P En idd. Zo'n klappertandend spiegelsystem zorgt ook weer lekker voor beweging. Voor nu maar liveview opzetten en dan liveview wegflippen en over op optisch schieten. Opeens geen peaking meer met MF is ook wel ff wennen. :D Maar goed, het wordt wel wat.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 18 januari 2015 @ 19:24:44 #162
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_148815182
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 19:20 schreef shiznuts het volgende:
...... Opeens geen peaking meer met MF is ook wel ff wennen. :D Maar goed, het wordt wel wat.
Peaking is nog niet zo'n drama. Wat wennen is is als je met een spiegelreflex als automatisme op de knop drukt waar bij je spiegelloze de electrische loupe zit :')
Anders dan andere minder jonge fotografen was ik op slag om nadat ik voor het eerst in een goeie EVF keek.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 18 januari 2015 @ 19:36:21 #163
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_148815524
Ja, dat is eigenlijk toch wel een zegen. Geloof dat de sensor van de A5100/A6000 ook zo'n beetje dezelfde is als in de Nikon D5300, niet? Eigenlijk mirrorless versies ervan, de A6000 ook nog eens met EVF. :P Is ook wel nice, maar ja, ik doe us lekker andersom en ga van EVF naar optisch. Neem 'em binnenkort wel ff mee naar Salzburg, dat leent zich altijd wel voor wat kiekjes.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_149309068
Zaterdag de D810 meegehad naar het Kalverdijkje in Leeuwarden waar het FK JazzDans gehouden werd. Lenzen waren de 24-70 f/2.8 en 70-200 f/2.8 VR II. Geen flitsers, uiteraaard.

Zelden zo slecht licht gehad in een sporthal (weinig lichten aan voor de "sfeer" en erg beperkt spectrum). Eigenlijk wel een goede test want 1/400e op ISO3200 was amper te doen.

De D810 heeft (1:1 ingezoomd) duidelijk méér ruis op ISO3200 dan m'n D600 maar op één of andere manier is de structuur van de ruis wel heel fijnkorrelig waardoor je in Lightroom probleemloos bij "noise reduction" de "luminance" slider op 50 kan zetten waar ik bij de D600 amper boven de 25 durf te gaan omdat je dan teveel op details inlost.

Qua dynamisch bereik heb ik helemaal niets te klagen en net als bij de D600 haal je ook bij de D810 probleemloos een paar stops op uit de donkere delen zonder vreemde (of onbehandelbare) noise te zien.

Verder is de grotere burst-buffer erg fijn en was scherpstellen geen probleem, terwijl het toch erg donker was (en er ook nog eens in donkere kleding gedanst wordt).

Verder 2200 foto's (14-bit RAW, lossless compressie) geschoten op 1 accu en er zat nog 1/3e aan power in.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-02-2015 21:20:55 ]
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2015 @ 21:45:35 #165
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_149310971
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:00 schreef MaGNeT het volgende:
Zaterdag de D810 meegehad naar het Kalverdijkje in Leeuwarden waar het FK JazzDans gehouden werd. Lenzen waren de 24-70 f/2.8 en 70-200 f/2.8 VR II. Geen flitsers, uiteraaard.

Zelden zo slecht licht gehad in een sporthal (weinig lichten aan voor de "sfeer" en erg beperkt spectrum). Eigenlijk wel een goede test want 1/400e op ISO3200 was amper te doen.

De D810 heeft (1:1 ingezoomd) duidelijk méér ruis op ISO3200 dan m'n D600 maar op één of andere manier is de structuur van de ruis wel heel fijnkorrelig waardoor je in Lightroom probleemloos bij "noise reduction" de "luminance" slider op 50 kan zetten waar ik bij de D600 amper boven de 25 durf te gaan omdat je dan teveel op details inlost.

Qua dynamisch bereik heb ik helemaal niets te klagen en net als bij de D600 haal je ook bij de D810 probleemloos een paar stops op uit de donkere delen zonder vreemde (of onbehandelbare) noise te zien.

Verder is de grotere burst-buffer erg fijn en was scherpstellen geen probleem, terwijl het toch erg donker was (en er ook nog eens in donkere kleding gedanst wordt).

Verder 2200 foto's (14-bit RAW, lossless compressie) geschoten op 1 accu en er zat nog 1/3e aan power in.
Klinkt als een prima werkpaard :Y

Heb mijn D800 dit weekend op een optreden op een festivalletje losgelaten, en toch ook weer positief verbaasd over wat ie aankan.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_149313536
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 21:45 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Klinkt als een prima werkpaard :Y

Heb mijn D800 dit weekend op een optreden op een festivalletje losgelaten, en toch ook weer positief verbaasd over wat ie aankan.
Werkpaardje idd :)
pi_149338881
Hallo,

zijn er mensen met de volgende lens:

Nikon Nikkor AF-S DX 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR


Hoe bevalt deze? Ik zoek een relatief goedkope telezoomlens.. in principe fotografeer ik altijd met mijn tokina 11-16 mm, maar voor op vakantie wil ik een zoomlens meenemen voor wat wildlife en ik wil de maan eens dichtbij kunnen halen.. Ik hoef dus niet top notch, maar wil ook niet zomaar 200 euro weggooien ;)

Tips/advies gevraagd :)
  FOK!fotograaf woensdag 4 februari 2015 @ 17:09:56 #168
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_149361769
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:37 schreef Thrilled het volgende:
Hallo,

zijn er mensen met de volgende lens:

Nikon Nikkor AF-S DX 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR
[ afbeelding ]

Hoe bevalt deze? Ik zoek een relatief goedkope telezoomlens.. in principe fotografeer ik altijd met mijn tokina 11-16 mm, maar voor op vakantie wil ik een zoomlens meenemen voor wat wildlife en ik wil de maan eens dichtbij kunnen halen.. Ik hoef dus niet top notch, maar wil ook niet zomaar 200 euro weggooien ;)

Tips/advies gevraagd :)
Ik heb de lens zelf niet, maar wat ik er over lees is dat het voor dat geld een goede lens is.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_154718858
Mocht iemand nog twijfelen of de D810 en de 70-200 f2.8 weatherseal zijn:



Regende een beetje bij de Ronde van Surhuisterveen :P
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 augustus 2015 @ 08:53:31 #170
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_154888134
Nikon has just announced 3 new NIKKOR lenses today: AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR Lens, AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED Lens, AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR Lens.

Price:
AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR Lens – $2,399.95
AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED lens – $749.95
AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR lens – $1,399.95

Release Date:
AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR Lens – August, 2015
AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED lens – Mid- September, 2015
AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR lens – Mid- September, 2015


AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR

Look into the bag of nearly any Nikon-wielding pro and you will find Nikon’s iconic 24-70mm f/2.8, and with good reason; this lens’ versatility and image quality has made it an essential workhorse lens for every type of shooter. The new AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR improves upon its respected predecessor in nearly every aspect, adding the best Nikon lens technologies to create an essential optic. An exciting evolution to come to this lens is the much-anticipated addition of Nikon’s Vibration Reduction (VR) image stabilization technology. With up to four stops of image stabilization*, the new 24-70mm f/2.8 VR is ready to tackle the challenging light of a wedding ceremony or on-the-spot news, while Tripod Mode helps to banish blur for landscape shooters. VR is also a huge benefit to filmmakers shooting handheld or on a rig who already appreciate the lens’ depth-of-field control and precise sharpness.

The new NIKKOR 24-70mm f/2.8 utilizes Nikon’s Electromagnetic Aperture control, which allows for consistent exposures during high speed bursts of shooting. This lens also improves upon image quality with new optical construction to provide clarity and consistently sharp images, and is ideal for capturing portraits, landscapes and weddings. For nearly any assignment in any kind of light, the combination of a fast f/2.8 constant maximum aperture and useful zoom range make this lens the choice of many professionals. A first for NIKKOR lenses, a new Aspherical Extra-Low Dispersion (ASP/ED) element is paired with traditional aspherical, ED and High-Refractive Index (HRI) elements for a thrilling new level of optical precision. Photos and videos take on a beautiful balance of sharpness and subtle blur effects, virtually free of flare, ghosting, coma and chromatic aberration throughout the frame. Nikon’s exclusive Nano Crystal Coat is also employed to further reduce instances of ghosting and flare.

The new lens construction enhances durability and image quality, while retaining the overall balance and handling that made this a favorite of photographers in the first place. The lens is sealed and gasketed against the elements, and now features a fluorine coating on the front and rear element to make it easier to remove dirt, moisture and smudges from the lens surface. The optical formula consists of 20 elements in 16 groups, while a 9-blade diaphragm helps to create a pleasing, natural out of focus area with beautiful bokeh. Additionally, the AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR features a new filter diameter of 82mm and will accept the new Nikon CPL2 Circular Polarizer and 82mm NC (Neutral Color) filters.


AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR

The new Nikon AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR is an exhilarating new lens option, giving enthusiast FX and DX-format photographers the ability to go further with amazing zoom power and tack-sharp clarity. This compact super-telephoto zoom is ideal for bringing distant subjects closer, including birds, sports, wildlife and motorsports. This lens opens the doors for a fresh new perspective; with a maximum reach of 500mm on FX-format Nikon cameras and a staggering 750mm equivalent reach on DX-format cameras. With a maximum aperture of f/5.6, photographers have the ability to fill much of the frame with their subject and create a pleasing background blur, even in challenging light. This lens also features Nikon’s Electromagnetic Aperture for consistent exposures, as well as VR with 4.5 stops of image stabilization. Additionally, the VR features Sport Mode, which is well-suited for capturing vibrant, sharp images of distant subjects at high frame rates or when panning with fast-moving action. The lens also lets users focus as close as 7.2 ft. throughout the entire focal range, for when a decisive play comes closer than expected, or capturing intricate details of nature.

Whether spending all day at an air race or in the field, the new NIKKOR 200-500mm f/5.6 is surprisingly lightweight at only 5 lbs 1.2 oz. (2300 grams) including the tripod collar, making this lens easy to use handheld for extended periods. Photographers looking for even more reach can increase the zoom power using an optional compatible Nikon 1.4x, 1.7x or 2x E series Teleconverters** to capture even the most distant subjects.

The new AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR’s optical formula features three ED elements to enhance sharpness and minimize chromatic aberration. A 9-blade aperture provides a desirable, smooth bokeh, while Nikon’s Silent Wave Motor technology helps to quickly and quietly achieve critical focus. The filter diameter of the new 200-500mm lens is 95mm, and Nikon will also offer optional 95mm NC (Neutral Color) and the 95mm Circular Polarizer CPL2 filters.


AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED

The AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED is the latest addition to the exceptional system of NIKKOR f/1.8 primes, and provides enthusiast photographers with a fast wide-angle prime lens that’s both lightweight and affordable. This new lens lets photographers immerse viewers into landscapes, interiors and architecture with amazing clarity and minimal distortion, while a fast maximum aperture delivers superb bokeh and excellent low-light ability. Whether a photographer’s passion is capturing environmental portraits or the delicious details of a meal, this lens creates a dramatic separation between subject and background.

The new NIKKOR 24mm f/1.8 complements Nikon’s high-resolution DSLRs and provides amazing image quality thanks to Nikon lens technologies including Nikon’s exclusive Nano Crystal Coat. Additionally, this compact lens features ED and Aspherical lens elements for extreme sharpness while minimizing ghosting and flare.


Price and Availability

The new AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8E ED VR will be available in late August for a suggested retail price (SRP) of $2399.95***. The AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR will be available in mid-September for the SRP $1399.95***. The new AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED will be available in mid-September for the SRP of 749.95***. For more information on these new NIKKOR lenses as well as other Nikon products, please visit www.nikonusa.com.

*Based on CIPA Standard. This value is achieved when FX-format compatible lenses are attached to a FX-format digital SLR camera and zoom lenses are set at the maximum telephoto position.

**Compatible with TC-14E series teleconverters (AF is only available when used with DSLR cameras that offer f/8 support. These include: D4, D4S, Df, D600, D610, D750, D800, D800E, D810, D810A, D7100, D7200). Compatible with TC-17E and TC-20E series teleconverters (AF not possible).

***SRP (Suggested Retail Price) listed only as a suggestion. Actual prices are set by dealers and are subject to change
Nothing lasts forever but the certainty of change
  FOK!fotograaf dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:57:01 #171
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_154891468
Echt mooi spul weer!
Denk dat iedereen verrast is over de prijs van de 200-500 (in positieve zin) en de 24-70 (in negatieve zin).

Als ik een goed bedrag voor m'n 24-70 kan krijgen wil ik misschien wel upgraden. Denk niet dat ik behoefte heb aan de 200-500 (heb nu 300 mm max).
De 24mm klinkt wel weer erg gaaf als lichte walk-around lens.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_154891680
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 11:57 schreef Xilantof het volgende:
Echt mooi spul weer!
Denk dat iedereen verrast is over de prijs van de 200-500 (in positieve zin) en de 24-70 (in negatieve zin).

Als ik een goed bedrag voor m'n 24-70 kan krijgen wil ik misschien wel upgraden. Denk niet dat ik behoefte heb aan de 200-500 (heb nu 300 mm max).
De 24mm klinkt wel weer erg gaaf als lichte walk-around lens.
Is de Sigma 24 1.4 dan geen optie?
  FOK!fotograaf dinsdag 4 augustus 2015 @ 12:28:46 #173
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_154892246
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 12:04 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Is de Sigma 24 1.4 dan geen optie?
Die is zwaarder dan een 1.8 (gok ik zo...).
1.4 is natuurlijk wel altijd geiler :+ :Y
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 5 augustus 2015 @ 09:33:25 #174
236125 33
the exploding psychology
pi_154921041
quote:
Nice :Y! Het is dat ik met Canon fotografeer, anders had ik een bod gedaan. Mooie 2e body. Succes met de verkoop!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')