De 51 punten AF heeft zn punten ook in het midden. Op de D300 zitten ze over het hele beeld omdat de D300 een APS-C camera is. Een FX camera heeft een veel groter beeldvlak, dus heel erg veel winst ga je daar niet op halen als je overstapt van 39 naar 51 punten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:40 schreef Tokus het volgende:
wat is er nu precies weggelaten dat wel op de D700 zat, maar niet op deze?
Compactflash slots, pc sync socket?
vooral dat laatste mis ik af en toe nog wel op m'n D600, evenals het 51 punt focussysteem. Die 39 van de D600 zitten echt op een hoopje in het midden, wat soms wel irritant kan zijn (ik kwam van de D300, waar ze veel wijder zitten).
Simpel. Je wilt niet hoger in prijs. Een eventuele opvolger wordt sowieso een stuk duurder.quote:Op zaterdag 20 september 2014 23:35 schreef Thrilled het volgende:
Hopelijk kunnen jullie mij wat suggesties doen..?
Die tokina is wel erg leuk om mee te spelen weet ikquote:Op zondag 21 september 2014 15:18 schreef Thrilled het volgende:
T gaat me meer om de type lenzen zelf, waar ik ze ga kopen is dan punt 2.
Die heb ik helaas niet voor je, want ik heb met die lens gespeeld op de camera van een collega. Moet vast op Flickr oid te vinden zijnquote:Op zondag 21 september 2014 16:34 schreef Thrilled het volgende:
Heb je wat plaatjes voor me die je zelf geschoten hebt? Bij voorkeur op 11 en 16 mm?
Als fervent D700 gebruiker heb ik nu alle hoop op een waardige opvolger hiervoor wel opgegeven. De D750 oogt een prima camera te zijn waar veel mensen een hoop plezier aan gaan beleven. Maar ik mis toch wel wat zaakje tov de D700. Idd de 10 pins en sync aansluiting, "maar" 6.5fps. De bouwkwaliteit is toch schijnbaar niet gelijk aan die van een D700. Toch ook gebruik gemaakt van plastics ivm de Wifi die anders signaal verliest door een magnesium deel.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:56 schreef Ener-G het volgende:
[..]
De 51 punten AF heeft zn punten ook in het midden. Op de D300 zitten ze over het hele beeld omdat de D300 een APS-C camera is. Een FX camera heeft een veel groter beeldvlak, dus heel erg veel winst ga je daar niet op halen als je overstapt van 39 naar 51 punten.
Het verschil zal eerder zitten in de snelheid en de gevoeligheid bij slecht licht/weinig contrast.
Verder zal het verschil in een magnesium body zitten, en de D700 heeft dezelfde FX sensor als de D3, maar heeft 1 processor waar de D3 er 2 heeft.
Wat dat betreft hebben ze het precies verkeerdom gedaan met de Df en deze D750. Sensor of AF systeem omwappen en dan ben je er (heel kort door de bocht)
Kritiek die je vaker hoort over de Df... Maar een Df sensor in een pro body met pro AF en toeters en bellen is... een D4squote:Op dinsdag 23 september 2014 10:30 schreef Ener-G het volgende:
Dat vond ik zo jammer aan de Df, dat ze er wel een D4 sensor in prakten, maar verder de AF van de D7xxx serie gebruikten (39 punts).
De D750 lijkt me echt een hele fijne upgrade iddquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:37 schreef shiznuts het volgende:
Dat hoop ik dan echt inderdaad. Is dat een permafix of is dat iets dat de D600 tergt en terugkomt? Of is het nu na de modificatie min of meer een D610 met oud labeltje?
De D810 en de D750 lijken me trouwens ook mooie camera's zeg. Als ik nog eens fullframe zou gaan zou ik denk ik Canon niet eens meer een blik waardig gunnen. Qua bodies gaat Nikon er echt mee aan de haal.
1:640 bij 2.8 en iso3200 is nauwelijks donker te noemen ik verwelkom jou graag eens op een gemiddelde ijsbaanquote:Op zondag 5 oktober 2014 00:17 schreef MaGNeT het volgende:
Fijnste lens die ik heb aangeschaft is de 70-200 f/2.8 VR-II. Die is zo snel en trefzeker, echt heel fijn om mee te werken. Een "donkere" sporthal, ISO op 3200, sluitertijd op 1/640e, RAW en dan hele bruikbare foto's eruit.
De 24-70 f/2.8 is optisch ook heel goed maar toch schiet ik daar vaker een "misser" mee.
Hehe, naja, het kan altijd donkerder maar een gemiddelde sporthal waar voor de sfeer het licht nog maar wat gedimt werd. Waar met m'n oude Canon 20D amper nog een foto te maken was schiet je met die 70-200 nog lekkere plaatjes, haarscherp en onbewogen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:07 schreef Uncle het volgende:
[..]
1:640 bij 2.8 en iso3200 is nauwelijks donker te noemen ik verwelkom jou graag eens op een gemiddelde ijsbaan
Verder is de 70-200VRII natuurlijk ook wel een van de beste Nikon zoom objectieven. Dus beter is hij goed ook.
Missers met de 24-70 lijkt me wel een gebruikers probleem. Ik schiet daar nauwelijks missers mee. Top ding!
Vergelijk je nu een body met een objectief?quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hehe, naja, het kan altijd donkerder maar een gemiddelde sporthal waar voor de sfeer het licht nog maar wat gedimt werd. Waar met m'n oude Canon 20D amper nog een foto te maken was schiet je met die 70-200 nog lekkere plaatjes, haarscherp en onbewogen.
Hehe.quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:07 schreef Uncle het volgende:
[..]
Vergelijk je nu een body met een objectief?
quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:17 schreef MaGNeT het volgende:
Hehe, naja, het kan altijd donkerder maar een gemiddelde sporthal waar voor de sfeer het licht nog maar wat gedimt werd.
quote:Op zondag 5 oktober 2014 13:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hehe.
Ik bedoel meer: met het spul wat ik vroeger had zag je in dat soort situaties alleen maar bewogen schimmen. Zat toen nog iets van een f/5.6 - 6.3 zoomlens op ofzo.
Lang leve full frame en snel glas.
Dat dus.... Ga ik meer en meer waarderenquote:
En om dan met 15kg aan glas rond te moeten slepenquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:49 schreef Uncle het volgende:
'Jammer' dat je de langere lenzen amper kunt winnen aan lichtsterkte (muv de 200 f/2) maar dan zou het ook onhandelbaar en onbetaalbaar zijn... Ik zit met sport en evenementen toch vaak wel vast aan minimaal 200mm of 300mm
Heb een Tamron 180mm f2.8 op m"n D600, erg fijn. Auto-scherpstelling is traag maar dat gebruik ik sowieso niet bij macro, vind ik onbruikbaar. Ruw scherpstellen met de hand en door dichterbij/verderaf van het object te gaan stel ik scherp.quote:Op maandag 17 november 2014 19:19 schreef Mercan het volgende:
Is er een goed alternatief op een FX voor de Nikon 105 2.8 macro vr?
De D3300 heeft een hele fijne sensor en daarnaast géén low-pass filter meer, waardoor de foto's iets scherper zijn.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:27 schreef superkimmi het volgende:
Na bijna een jaar oefenen met een compact, het volgen van workshops, en het inlezen op fotocamera's ben ik overstag. Ik wil graag een DLSR van Nikon. Nu is mijn budget niet zó hoog dat ik het beste van het beste zomaar kan kopen en vraag me daarom af:
Is een D3100 merkbaar (veel) slechter dan een D3200 (of zelfs D3300), of is dit verschil niet zodanig groot dat het de prijsverschillen direct waard is?
Mijn interesses qua fotografie liggen op gebied van natuur, (landschap en dieren), macro en astrofotografie. De accessoires nodig voor deze interesses zijn bij mij bekend, het gaat me dus voornamelijk om het verschil in body (al zijn tips over andere onderdelen natuurlijk meer dan welkom)
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik ben inmiddels op de hoogte vh belang van lenzen t.o.v. een body inderdaad dus ik denk dat ik dan voor een D3100 of D3200 ga en inderdaad meer investeer in lenzen. Een telescoop heb ik, daar ben ik een stuk meer ervaren in dan in fotografie, dus met de goede spullen moet ik daar een heel eind mee komen.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De D3300 heeft een hele fijne sensor en daarnaast géén low-pass filter meer, waardoor de foto's iets scherper zijn.
Heb zelf de D5300 als back-up body, die heeft dezelfde 24MP sensor en daar komt mooi materiaal uit.
Aan de andere kant kan je de D3100 en D3200 voor zo'n 100-150 Euro minder vinden en kan je daar ook prima mee uit de voeten.
De body is dan toch minder belangrijk dan de lens, zelfs de beste body zal bij slecht licht weinig kunnen zonder een goede, lichtsterke lens. En na een jaar of 4-5 zal je zo'n body willen vervangen en kan je de lenzen weer meenemen naar je nieuwe body.
Ik zou dat overgehouden geld dan toch in goede lenzen steken.
Voor astro is een groothoeklens fijn, Samyang maakt leuke lenzen op dat gebied. Wel handmatige focus maar dat is bij zo'n groothoeklens niet zo moeilijk is mijn ervaring. Als je een telescoop hebt zijn er vast ook wel adapters te vinden, dat is wat minder mijn specialiteit hoewel ik daar ook nog eens wat mee wil gaan doen.
Voor landschappen kan je met de standaard kitlens prima uit de voeten, Marktplaats staat er vol mee.
Een lichtsterke prime (50mm f1.8) kost ook de kop niet en vind ik zelf erg fijn bij feestjes en weinig licht. Ook bij portretten of huisdieren is het een fijne lens.
Wil je veel gaan inzoomen dan moet je vaak toch wat dieper in de buidel tasten voor een goede, lichtsterke lens, eventueel met stabilisatie. Eventueel eerst een gebruikte Tamron of Sigma oppikken, een 200mm prime of doorsparen voor een 70-200 f4.
Macro is een geval apart. Je kan 2 dingen doen: een fortuin uitgeven aan een mooie macro-lens of een setje tussenringen (mét contacten, dus de duurdere) bestellen via DX.com en van vrijwel iedere lens een macro-lens maken.
Vind je een interessante lens op Marktplaats? Google er eens op, vrijwel altijd zijn er (oude) reviews te vinden die een indruk geven of het een goede koop is; ieder merk heeft z'n betere en slechtere modellen.
Kijk maar eens naar de foto's van Ouwesok in o.a. het macro topic. Die schiet prachtige foto's met tussenringen en lenzen waar hij in de kringloop een paar euro voor heeft neergeteld. Het zit vooral in de juiste combinatie van materiaal.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:36 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide antwoord! Ik ben inmiddels op de hoogte vh belang van lenzen t.o.v. een body inderdaad dus ik denk dat ik dan voor een D3100 of D3200 ga en inderdaad meer investeer in lenzen. Een telescoop heb ik, daar ben ik een stuk meer ervaren in dan in fotografie, dus met de goede spullen moet ik daar een heel eind mee komen.
Voor spullen voor macro kan ik sowieso nog even doorsparen, want het is momenteel niet echt het seizoen voor macro. Goed om te weten dat een macro lens niet strikt noodzakelijk is!
Ja ben bekend met de foto's van ouwesok, ben namelijk zelf ook poster in het macro topic. Maar dan met een 'gewone' compact. Moet je beetje meewerkende beestjes hebben, want je moet een stuk dichterbij komen, maar op zich lukt het wel aardig daarmee. Maar ja, nu ik het toch wel echt heel leuk begin te vinden wil ik langzaamaan wel meer natuurlijk. Hou de tips in mn achterhoofd voor als de kleine beestjes weer rond beginnen te vliegenquote:Op maandag 5 januari 2015 14:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de foto's van Ouwesok in o.a. het macro topic. Die schiet prachtige foto's met tussenringen en lenzen waar hij in de kringloop een paar euro voor heeft neergeteld. Het zit vooral in de juiste combinatie van materiaal.
Autofocus gebruik ik bijvoorbeeld ook nooit bij macro. Ik stel focus in op dichtbij en beweeg dan met de camera van of naar een insect/bloem tot hij scherp in beeld is. Gaat veel sneller, auto-focus gaat toch vaak "zoeken" bij macro. Diafragma mag je ook flink knijpen (f/11 of wat de sweetspot van de lens maar is) en (ter compensatie) de ISO wat omhoog gooien zodat je meer scherptediepte krijgt. Ook gebruik ik vaak de burst-mode zodat ik meer kans heb op een gelukte foto (vooral bij beweeglijke insecten). Foto's in RAW schieten is ook erg handig zodat je in Lightroom meer uit je sensor kan halen. Vooral uit onderbelichte delen van een foto kan je dan meer detail halen.
Eventueel een flitser met een verlengkabeltje of een macro-flitser zodat je meer licht hebt. Een dure oplossing is vaak niet nodig, als je maar goed gebruik maakt van de spullen die je het.
Is helemaal afhankelijk van wat je wilt fotograferen.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef Felagund het volgende:
Wat voor een tweedehands lenzen passen dan op een cropsensor als een d5100? Dit model heb ik zelf laatst gekocht. Ik heb daarbij ook, buiten de kitlens van 18-105 die ik erbij kreeg, een tokina 11-16 mm gekocht. Ben nog aan het twijfelen of dit genoeg is, of dat ik nog enkele goedkope mensen erbij wil kopen. Misschien een (nieuwe) scherpe 35/50 mm (wat is aan te raden?), of een goedkope vintage lens. Maar eerst maar eens betere foto's maken met mijn huidige lenzen.
Heeft dat echt veel meerwaarde t.o.v bijvoorbeeld een 35mm/f1.8 lens?quote:Op zondag 11 januari 2015 15:54 schreef Mercan het volgende:
[..]
Is helemaal afhankelijk van wat je wilt fotograferen.
Ik zou voor een goede walk around lens gaan zoals de Sigma / Tamron 17-50 2.8.
Ja, je hebt een veel groter bereik, van groothoek (17) tot zoom (50).quote:Op zondag 11 januari 2015 20:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Heeft dat echt veel meerwaarde t.o.v bijvoorbeeld een 35mm/f1.8 lens?
Klopt wel ongeveer.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:40 schreef shiznuts het volgende:
Hey boppers. De D5300 schiet er lekker vlot op los met de OVF. Maar zodra ik zoals gewend in liveview werk (ik kom van mirrorless), dan lijkt het wel alsof 'ie voor elke foto een long exposure maakt, zo lang doet 'ie weet-ik-het-wat met flippen van spiegels en alles. Begrijp 't niet zo goed. In liveview is de spiegel toch al weggeklapt? Zou dan toch sneller moeten zijn? Lijkt nu alsof 'ie eerst de spiegel ervoor klapt, dan de spiegel weer wegklapt voor de exposure en dan weer terug ervoor zet en dan weer weghaalt voor de liveview. What gives?!
~ http://www.nikonusa.com/e(...)-shooting-modes.htmlquote:D-SLR phase-detection AF sensors are blocked whenever a camera raises its reflex mirror to expose the imaging sensor, which is what happens in Live View's Handheld Mode. Since the imaging sensor constantly streams data for the LCD display during Live View operation, the mirror must be continuously held up while Live View mode is being used. Consequently, there's a brief interruption to the Live View display as the camera drops the mirror, focuses and then quickly flips the mirror back up to shoot a picture, after which Live View resumes. This is fine for relatively static scenes, but the delay in focusing, not to mention the interruption to your view of the scene, can make it difficult to get a good shot if your subject is in motion or requires precise timing.
Select Nikon D-SLR cameras such as the D3 series’ Live View consists of Tripod Live View mode and Handheld Live View mode. These are designed for use when shooting with the camera on a tripod and handheld respectively.
Live View Tripod Mode uses contrast-detect autofocus driven from the imaging sensor. Instead of flipping the mirror up and then back down momentarily to AF, the camera keeps the mirror raised continuously in the Tripod Live View mode and reads data off the CMOS image sensor and evaluates how abruptly light to dark (or dark to light) transitions happen on the image plane, thus allowing focus without interrupting the Live View display. Tripod Mode is ideal when photographing still life images in a studio environment or for photographing landscapes and has the added benefit of allowing the exact positioning of the AF point anywhere within the frame.
Of geen Liveview gebruiken, vreet toch alleen maar accu.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:11 schreef shiznuts het volgende:
Ah, ok. Dacht dat het misschien aan mij lag. Nog maar eens wat wezen inlezen:
[..]
~ http://www.nikonusa.com/e(...)-shooting-modes.html
Ligt dus aan de AF. Al doet 'ie het ook in MF. Ok. Dan maar eerst alles klaarzetten naar wens in LV. En dan de LV wegdoen zodra ik wil beginnen met klikken.
Het is met name de spiegel die de boel vertraagt. Met mirrorless camera's hoeft alleen de sluiter maar een dubbele beweging te maken (en bij een Sony zelfs ook dat niet, hoeft ie alleen maar een keer dicht en weer open). Bij een SLR gaat de spiegel ook nog vrolijk mee staan klapperen en dat neemt nogal wat tijd in beslag waarbij ook de uitzondering weer door Sony wordt gevormd die óf een aparte sensor voor LV heeft(SLR) óf gewoon dwars door de spiegel heen fotografeert(SLT)quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:40 schreef shiznuts het volgende:
Hey boppers. De D5300 schiet er lekker vlot op los met de OVF. Maar zodra ik zoals gewend in liveview werk (ik kom van mirrorless), dan lijkt het wel alsof 'ie voor elke foto een long exposure maakt, zo lang doet 'ie weet-ik-het-wat met flippen van spiegels en alles. Begrijp 't niet zo goed. In liveview is de spiegel toch al weggeklapt? Zou dan toch sneller moeten zijn? Lijkt nu alsof 'ie eerst de spiegel ervoor klapt, dan de spiegel weer wegklapt voor de exposure en dan weer terug ervoor zet en dan weer weghaalt voor de liveview. What gives?!
Peaking is nog niet zo'n drama. Wat wennen is is als je met een spiegelreflex als automatisme op de knop drukt waar bij je spiegelloze de electrische loupe zitquote:Op zondag 18 januari 2015 19:20 schreef shiznuts het volgende:
...... Opeens geen peaking meer met MF is ook wel ff wennen. Maar goed, het wordt wel wat.
Klinkt als een prima werkpaardquote:Op maandag 2 februari 2015 21:00 schreef MaGNeT het volgende:
Zaterdag de D810 meegehad naar het Kalverdijkje in Leeuwarden waar het FK JazzDans gehouden werd. Lenzen waren de 24-70 f/2.8 en 70-200 f/2.8 VR II. Geen flitsers, uiteraaard.
Zelden zo slecht licht gehad in een sporthal (weinig lichten aan voor de "sfeer" en erg beperkt spectrum). Eigenlijk wel een goede test want 1/400e op ISO3200 was amper te doen.
De D810 heeft (1:1 ingezoomd) duidelijk méér ruis op ISO3200 dan m'n D600 maar op één of andere manier is de structuur van de ruis wel heel fijnkorrelig waardoor je in Lightroom probleemloos bij "noise reduction" de "luminance" slider op 50 kan zetten waar ik bij de D600 amper boven de 25 durf te gaan omdat je dan teveel op details inlost.
Qua dynamisch bereik heb ik helemaal niets te klagen en net als bij de D600 haal je ook bij de D810 probleemloos een paar stops op uit de donkere delen zonder vreemde (of onbehandelbare) noise te zien.
Verder is de grotere burst-buffer erg fijn en was scherpstellen geen probleem, terwijl het toch erg donker was (en er ook nog eens in donkere kleding gedanst wordt).
Verder 2200 foto's (14-bit RAW, lossless compressie) geschoten op 1 accu en er zat nog 1/3e aan power in.
Werkpaardje iddquote:Op maandag 2 februari 2015 21:45 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Klinkt als een prima werkpaard
Heb mijn D800 dit weekend op een optreden op een festivalletje losgelaten, en toch ook weer positief verbaasd over wat ie aankan.
Ik heb de lens zelf niet, maar wat ik er over lees is dat het voor dat geld een goede lens is.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:37 schreef Thrilled het volgende:
Hallo,
zijn er mensen met de volgende lens:
Nikon Nikkor AF-S DX 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR
[ afbeelding ]
Hoe bevalt deze? Ik zoek een relatief goedkope telezoomlens.. in principe fotografeer ik altijd met mijn tokina 11-16 mm, maar voor op vakantie wil ik een zoomlens meenemen voor wat wildlife en ik wil de maan eens dichtbij kunnen halen.. Ik hoef dus niet top notch, maar wil ook niet zomaar 200 euro weggooien
Tips/advies gevraagd
Is de Sigma 24 1.4 dan geen optie?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 11:57 schreef Xilantof het volgende:
Echt mooi spul weer!
Denk dat iedereen verrast is over de prijs van de 200-500 (in positieve zin) en de 24-70 (in negatieve zin).
Als ik een goed bedrag voor m'n 24-70 kan krijgen wil ik misschien wel upgraden. Denk niet dat ik behoefte heb aan de 200-500 (heb nu 300 mm max).
De 24mm klinkt wel weer erg gaaf als lichte walk-around lens.
Die is zwaarder dan een 1.8 (gok ik zo...).quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 12:04 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Is de Sigma 24 1.4 dan geen optie?
Nice ! Het is dat ik met Canon fotografeer, anders had ik een bod gedaan. Mooie 2e body. Succes met de verkoop!quote:
Thanks! Ik wilde uiteindelijk teveel, denk ik. Tijd voor iets anders.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 10:40 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Waarom stop je ermee ?
Ik kon je stijl altijd wel waarderen.
Pas even met de Nikon 1 V3 gespeeld en dat is een donders mooi apparaatje (vooral met de hotshoe viewfinder).quote:Op woensdag 23 september 2015 14:41 schreef LintuxCx het volgende:
Wie heeft er al eens een Nikon 1 (mirrorless) uitgeprobeerd? Ik vind het lagere gewicht en compacte formaat toch steeds aantrekkelijker worden voor op reis..
(Of is er een apart topic voor mirrorless?)
Dat viel mij idd ook op ja, kwart van het oppervlak van m'n D7000. Die techniek staat ook niet stil natuurlijk, maar met zo veel minder licht zal het toch minder makkelijk zijn om er weer een mooi plaatje van tem aken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:31 schreef shiznuts het volgende:
Weet niet, de Nikon 1-series heeft wel een hele kleine sensor om lol van te hebben als je andere camera's bekijkt... just imho.
Hm, die zie ik geloof ik vaker ja. Ik heb wel een tijdje met de Canon G1x gespeeld, die viel in het donker toch redelijk tegen. Maar is ook nog wel een andere prijsklasse en wellicht leeftijd.quote:Op vrijdag 25 september 2015 13:43 schreef Uncle het volgende:
Tijdens reizen gebruik ik zelf nog voornamelijk de Fuji x100s. Lekker ligt en compact. Top plaatjes!
LX100 is inderdaad een fijne camera!quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:31 schreef shiznuts het volgende:
Ja, Canon en Nikon hebben echt de focus bij de spiegelreflexen voor fotografie liggen. Daardoor lopen merken als Panasonic, Olympus, Sony, Fujifilm en Samsung weg met het segment der spiegellozen. Als het voornamelijk gaat om foto's en niet zozeer video, dan is APS-C natuurlijk wel nice. Een Sony A6000 bijvoorbeeld (hoewel die ook voor video nog aardig z'n mannetje staat). Olympus E-M10 II is lekker klein heeft sensorstabilisatie met de pancakes. Je kunt natuurlijk ook een Panasonic LX100 halen als je genoeg hebt aan de zoomrange ervan. Weet niet, de Nikon 1-series heeft wel een hele kleine sensor om lol van te hebben als je andere camera's bekijkt... just imho.
De D200 heb ik nog ergens liggen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hier nog mensen met een d200 toevallig ?
Ga qua camera met name over op een filmcamera, maar wil nog wel een spiegelreflex voor erbij hebben. Nu kan ik een d200 voor cheap overnemen en dacht: dat is wel leuk om soms nog mee te spelen. Kunnen mijn Zeissjes op en de CCD is qua kleur erg sterk lees is.
Natuurlijk een oudje, maar daar is de prijs ook heel erg naar...
Zolang je nog wat licht hebt kom je een heel eindquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 07:46 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Over die iso lees ik inderdaad wat minder goed nieuws, maar ach. Dan moeten we maar wat lager blijven :-)
Daaromquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zolang je nog wat licht hebt kom je een heel eind
Ik heb mijn D200 een jaar of drie geleden verkocht toen ik een andere camera kocht. Ik was nooit zo te spreken over de resultaten van de D200 bij weinig licht. Je hebt al snel last van storende ruis bij hogere ISO waarden. Wat dat betreft presteren modernere camera's stukken beter. Mocht je vooral bij (voldoende) daglicht fotograferen, dan is de D200 een prima camera, zeker als je er eentje voor een schappelijke prijs kunt kopen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hier nog mensen met een d200 toevallig ?
Ga qua camera met name over op een filmcamera, maar wil nog wel een spiegelreflex voor erbij hebben. Nu kan ik een d200 voor cheap overnemen en dacht: dat is wel leuk om soms nog mee te spelen. Kunnen mijn Zeissjes op en de CCD is qua kleur erg sterk lees is.
Natuurlijk een oudje, maar daar is de prijs ook heel erg naar...
En dan was de stap tussen D200 en D300 al een enorme vooruitgang!quote:Op maandag 26 oktober 2015 10:51 schreef Uncle het volgende:
DR van de D200 is ook niet meer 'je van het'. Dus teveel lichtcontrasten bij daglicht is ook vragen om problemen... Ten tijde van mijn d300s waren ND grads echt noodzakelijk bij zomerdagen, nu met de hoge iso's en DR's trek ik die shadows in post gewoon omhoog zonder noemenswaardig in te leveren in kwaliteit...
tourlijk!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:13 schreef Lidl het volgende:
Mag ik hier vragen stellen over de Nikon1 S2? En dan met name over lenzen?
sssssssst!quote:Op maandag 2 november 2015 18:40 schreef shiznuts het volgende:
Of je het antwoord krijgt waar je naar opzoek was, is natuurlijk net de vraag...
Geen idee, maar ik zou een maandje wachten. Vanaf januari gaan de prijzen van Nikon tot soms wel 25% omhoog, en da's weer gunstig voor tweedehands prijzen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:25 schreef Andyy het volgende:
Wat zou ik kunnen vragen voor een Nikon D7000 met originele battery grip en 70-200 2.8, 17-50 2.8 beiden van Sigma?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |