abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 28 december 2013 @ 12:24:51 #1
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_134780241
Na bijna tien jaar met veel plezier kippen gehouden te hebben, wil ik het nu afronden. Ik heb er geen tijd meer voor. Dus: wie kan ik blij maken met vier krielhennetjes? Het zijn drie chabo's en een Hollands krieltje. Twee zijn er van augustus 2009, de andere twee denk ik van een jaar daarvoor.
Eventueel mag je de ren ook hebben, als die te verplaatsen is.
De chabo's zijn een witzwartstaart, een zwartwitgepareld en een zilverberken, de Hollandse kriel is een zilverpatrijs.

Het zijn echt hele leuke kipjes, ik hoop dat ik een leuke nieuwe baas voor ze vind...
(ze zijn dus niet voor de soep o.i.d!)

Naam huisdier: twee naamloze, Uiltje en Dobbelsteen
Soort: kip
Ras: drie chabo's, 1 hollandse kriel
Leeftijd:4 en 5 (denk ik)
Dierenpaspoort beschikbaar: nee
Gechipt: nvt
Gesteriliseerd/Gecastreerd: nvt
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): nvt
Datum laatste dierenartsbezoek: -
Reden laatste dierenartsbezoek: -
Aard van het beestje: (omgang met mensen, omgang met soortgenoten in huis en buiten, zindelijk): het zijn kippen, geen knuffeldiertjes
Omgang met kinderen: nvt
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): geen
Volgt het dier een speciaal dieet?: nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: uit laten broeden
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: tijdsgebrek
Verdere dingen: (gevolgde hondentrainingen, gedrag aan de lijn, verzekerd etc): nvt

I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_134780860
Ohh, wat een mooitjes. O+ helaas woon ik naast een bos vol marters en vossen :(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 28 december 2013 @ 12:58:02 #3
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134781132
Wat een leukerds! O+

Helaas, ik woon op een flat en deze beestjes horen niet op een balkon.
Maar ik weet dat er hier zat mensen posten die kipjes houden, dus wellicht dient er zich wel een liefhebber aan. Er is hier een centraal kippen-topic, ik zal het eventjes opzoeken. :)

EDIT: ik heb je oproep in het centrale kippen-topic gelinkt. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door HetKlusKonijn op 28-12-2013 13:03:56 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:23:19 #4
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_134781930
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat een leukerds! O+

Helaas, ik woon op een flat en deze beestjes horen niet op een balkon.
Maar ik weet dat er hier zat mensen posten die kipjes houden, dus wellicht dient er zich wel een liefhebber aan. Er is hier een centraal kippen-topic, ik zal het eventjes opzoeken. :)

EDIT: ik heb je oproep in het centrale kippen-topic gelinkt. :)
thanks :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_134782720
Waar zijn de kipjes? Ik ben namelijk bezig met een binnenverblijf voor kipjes, dus ik zou ze kunnen opvangen :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:46:04 #6
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_134782799
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:43 schreef Catch22- het volgende:
Waar zijn de kipjes? Ik ben namelijk bezig met een binnenverblijf voor kipjes, dus ik zou ze kunnen opvangen :)
Eindhoven
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_134783789
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:46 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Eindhoven
dat is me net even te ver :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:20:13 #8
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_134783985
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:15 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dat is me net even te ver :)
Waar woon jij? Ik vind het niet erg om een stukkie te rijden hoor, als m'n dames dan een goed tehuis krijgen is me het dat wel waard :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_134784042
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:20 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Waar woon jij? Ik vind het niet erg om een stukkie te rijden hoor, als m'n dames dan een goed tehuis krijgen is me het dat wel waard :)
groningen. Das dus nogal een eind dus :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:33:18 #10
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_134784541
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:21 schreef Catch22- het volgende:

[..]

groningen. Das dus nogal een eind dus :)
Oef, ja. Da's wel heel ver ja... Verder kan bijna niet binnen Nederland :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  zaterdag 28 december 2013 @ 16:50:15 #11
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134790021
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:33 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Oef, ja. Da's wel heel ver ja... Verder kan bijna niet binnen Nederland :)
nou dat valt ook wel mee hoor. Het is 2,5 uur enkele reis. Delfzijl- maastricht is 4,5 uur ofzo :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134793663
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:33 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Oef, ja. Da's wel heel ver ja... Verder kan bijna niet binnen Nederland :)
Misschien is er een fokker die toch toevallig die kant op moet en de kipjes mee wil nemen? (Of vraag het eens in fhf)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 28 december 2013 @ 18:24:20 #13
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_134794450
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 18:03 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Misschien is er een fokker die toch toevallig die kant op moet en de kipjes mee wil nemen? (Of vraag het eens in fhf)
Nou, ik heb 's kippen opgehaald op 30 kilometer afstand, en je wil echt niet weten hoe het toen rook in de auto. Dat wil ik een te hulp schietende fokker niet aandoen :)
(Kippen schijten vrij veel, en angstschijt stinkt heeeeel erg)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  zondag 29 december 2013 @ 04:51:07 #14
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_134816883
Voor mij gaat het voorlopig niet lukken....

Maar ik wil wel graag een pleidooi houden voor het houden van kippen.

Toen ik nog een tiener was, hebben mijn ouders en ik en mijn broertje een stel Barnevelders gekocht uit een legbatterij. De lelijkste en de meest kaalgeplukte kip was van mij; genaamd Beauty. En eieren leggen deed ze maar heel zelden, terwijl de andere kippen hun best deden. Doorgaans genoeg eieren om van te eten binnen dit gezin van 4 en ook nog zo nu en dan wat eieren te verkopen.
Later kochten we nog een "Groninger Meeuw" hetgeen dus een haan was.
Nu was die Groninger Meeuw een rasechte homo, of een racist... in elk geval liet hij de hennen links liggen.

Maar feit was dat de lelijkste hen "Beauty" de baas werd over alle andere kippen en de haan volledig buitenspel stond.

Als Beauty een ontsnappingspoging organiseerde, volgden alle hennen haar. Dit (zelden eieren leggende kippen personality) was het tactisch brein van de 9 hennen en een haan tellende kippen kudde!

Mijn moeder herinnert zich nog heel goed, dat ze wat getik en geklop op de achterdeur hoorde... heel even deed ze de deur open, maar zag niemand. Na een tijdje deed ze de deur dicht... om enige minuten later een stronteigenwijze kip in de woonkamer te ontdekken, met de naam Beauty.

Wat ik hier gewoon even mee wil zeggen... is dat zelfs kippen een geweldig karakter kunnen hebben waar wij mensen ons mee kunnen identificeren.
Of het nu een kat of hond is, een konijn of fred, een marter of een kip....Dieren zijn het bestuderen waard. Zelfs als is het een stronteigenwijze kip wiens broedseizoen al vele jaren achte zich heeft.

Geef jezelf en jullie dieren de kans, hun karakter te laten zien. Dan geniet je ook van de kleine dingen. Zelfs als het misschien een kip betreft.

Het einde van Beauty
Beauty overleefde als enige de soepkippenronde van haar lichting (want een kip met een naam en geschiedenis slacht bijna niemand)... ook de tweede ronde met nieuwe kippen heeft ze overleeft.
Het aantal eieren dat ze heeft gelegd in ruim 4 jaar zullen amper acht doosjes gevuld hebben, en dan waren het ook nog eens de kleinste eieren van het hele stel.

Maar ik had Beauty haar naam gegeven, juist omdat ze zo lelijk was.... maar dit was een kip met karakter en ondeugendheid.. een kip om van te houden. En ja, ze stierf uiteindelijk een natuurlijke dood van ouderdom. De tweede lichting kippen kwam uiteindelijk ook in de soep... de haan (homo?) bracht er verder weinig van terecht... ook de tweede lichting kippen bleef Beauty volgen.
De haan is uiteindelijk verkocht... en tot in haar laatste nadagen was Beauty the leader of the pacik.... Na nog een paar maanden stierf ze alleen, een natuurlijke dood.... maar ook wel een eenzame dood. Als laatste overgeblevene in haar ren.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zondag 29 december 2013 @ 12:24:49 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134821284
RIP Beauty

Mooi verhaal! Ik ben een onwijze dierengek én ik hou van eieren en kippenvlees, dus waarom geen kippen dan he?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134824116
Ik zoek nog kipjes om kado te doen aan mijn opa en oma, ze hebben al kippen maar ze leggen erg weinig eieren. Dus ze willen graag wat nieuwe. Leggen ze eitjes?
  maandag 30 december 2013 @ 15:47:44 #17
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_134877928
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 13:39 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik zoek nog kipjes om kado te doen aan mijn opa en oma, ze hebben al kippen maar ze leggen erg weinig eieren. Dus ze willen graag wat nieuwe. Leggen ze eitjes?
Ze leggen eitjes, de lekkerste die ik ooit heb gegeten!
Als er 1 broeds is leggen ze geen van allen en in de winter leggen ze ook niet, maar buiten dat heb je wel ongeveer elke dag 4 verse eitjes :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  maandag 30 december 2013 @ 15:58:11 #18
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_134878414
Mooie vogels :D.

Ik denk niet dat ze echt lekker kunnen scharrelen op mijn studentenkamer, dus helaas :{ .
pi_135193833
Ben ik weer, ik ben nu bij m'n oma en de kipjes vind ze erg leuk! Ze wil ze graag hebben, als ze nog niet vergeven zijn tenminste :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:04:50 #20
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_135210475
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:17 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ben ik weer, ik ben nu bij m'n oma en de kipjes vind ze erg leuk! Ze wil ze graag hebben, als ze nog niet vergeven zijn tenminste :)
Er heeft iemand anders (op een ander forum) gereageerd die ze eventueel wel op wil vangen, maar ze woont wat ver weg. Is niet handig, gezien een paar posts hierboven :)

Waar woon jij?
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_135211203
Je hebt pm!

[ Bericht 9% gewijzigd door Zo-is-dat op 07-01-2014 22:28:24 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:52:35 #22
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_135213899
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:16 schreef Zo-is-dat het volgende:
Je hebt pm!
jij ook :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_135217173
:)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 8 januari 2014 @ 17:39:06 #24
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_135239555
Hebben de kipjes nieuw onderdak? :D
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_135239616
Hoeveel wegen ze?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')