abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 11 januari 2014 @ 10:26:43 #76
230491 Zith
pls tip
pi_135348082
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 07:29 schreef Ludd het volgende:
Ik vind echt dat je iets bijzonders gepresteerd moet hebben om loonsverhoging te krijgen.
Ik vind echt dat mensen betaald moeten worden naar hun waarde. Als ik een jaar werk heb ik een jaar meer ervaring. Ik ben nu meer waard dan ik vorig jaar was. Ik zal meer bijdragen dan vorig jaar, andere bedrijven zullen meer voor mij bieden dan vorig jaar.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_135350099
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:57 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Bijna datzelfde hier, maar dan hypotheekvrij wonen, sabbatical en eigen onderneming.
Net de knoop doorgehakt, job wordt opgezegd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135350214
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 07:29 schreef Ludd het volgende:
Ik snap niet waarom mensen altijd maar menen dat ze recht hebben op een loonsverhoging. Omdat ze goed gepresteerd hebben? Daarvoor krijg je al je salaris! Ik vind echt dat je iets bijzonders gepresteerd moet hebben om loonsverhoging te krijgen.

Een verhoging i.v.m. inflatie zou wel fijn zijn, maar ik heb er wel begrip voor wanneer bedrijven dit niet doen, zeker niet wanneer deze in sectoren opereren waar de economische omstandigheden zwaar zijn.
Ik heb al twee jaar geen verhoging gehad :{ Want ondanks dat de vestiging waar ik werk goed draait, draait het hoofdkantoor kut dus is er geen geld voor een verhoging. Althans, dat zegt men bij elke beoordeling. Als in, je begint en zin in is dat er geen verhoging in zit.

Dus euhm. Bij kans 1 zoeken ze het maar lekker uit ;) ben ik weg
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:03:16 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135350277
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 07:29 schreef Ludd het volgende:
Ik snap niet waarom mensen altijd maar menen dat ze recht hebben op een loonsverhoging. Omdat ze goed gepresteerd hebben? Daarvoor krijg je al je salaris! Ik vind echt dat je iets bijzonders gepresteerd moet hebben om loonsverhoging te krijgen.

Een verhoging i.v.m. inflatie zou wel fijn zijn, maar ik heb er wel begrip voor wanneer bedrijven dit niet doen, zeker niet wanneer deze in sectoren opereren waar de economische omstandigheden zwaar zijn.
Je zegt het zelf al, inflatie :)
En wie zegt er hier dan dat je bij normaal presteren een loonsverhoging moet krijgen die hoger is dan de inflatie? Dat maak jij er volgens mij van.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:05:52 #80
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_135350362
Ik ben aangenomen op een "ik geef je een kans, bewijs je maar"-basis.

Ik heb mezelf ruimschoots bewezen in de afgelopen drie jaar en heb dan ook verhogingen gekregen. Minder dan ik verdien vind ik, maar gezien de economische situatie en de werkomstandigheden ga ik het niet op de spits drijven. Ik zou elders wellicht meer kunnen verdienen, maar ik heb nu zoveel vrijheden in de manier waarop ik mijn werk doe en hoe ik me wil ontwikkelen, dat krijg ik nergens anders.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_135350369
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, inflatie :)
En wie zegt er hier dan dat je bij normaal presteren een loonsverhoging moet krijgen die hoger is dan de inflatie? Dat maak jij er volgens mij van.
Dat idee krijg ik een beetje. En dan met name bij mensen die toch al goed verdienen. Het lijkt wel of die menen altijd recht op meer te hebben. Als het bedrijf supergoed draait, en je hebt daar een wezenlijke bijdrage aangeleverd kan ik mij er iets bij voorstellen. Als het bedrijf waar je werkt het moeilijk heeft snap ik niet waarom mensen er dan toch geld bij willen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:01 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Ik heb al twee jaar geen verhoging gehad :{ Want ondanks dat de vestiging waar ik werk goed draait, draait het hoofdkantoor kut dus is er geen geld voor een verhoging. Althans, dat zegt men bij elke beoordeling. Als in, je begint en zin in is dat er geen verhoging in zit.

Dus euhm. Bij kans 1 zoeken ze het maar lekker uit ;) ben ik weg
Vind je salaris dan het belangrijkste? Bij welke verhoging zou je wel tevreden zijn?
pi_135350555
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik een beetje. En dan met name bij mensen die toch al goed verdienen. Het lijkt wel of die menen altijd recht op meer te hebben. Als het bedrijf supergoed draait, en je hebt daar een wezenlijke bijdrage aangeleverd kan ik mij er iets bij voorstellen. Als het bedrijf waar je werkt het moeilijk heeft snap ik niet waarom mensen er dan toch geld bij willen.

[..]

Vind je salaris dan het belangrijkste? Bij welke verhoging zou je wel tevreden zijn?
Minimaal inflatie correctie. Ik werk hard, declareer geen overuren, en zeik zo weinig mogelijk, en treed qua werkzaamheden vaak buiten mijn afgesproken werkzaamheden. Maar mijn kosten gaan wel omhoog, met de inflatie mee, maar mijn salaris niet.

Lijkt me vrij normaal of niet? Want we hebben wel doelen voor het bedrijf die we elk jaar overschrijden met onze vestiging. En de klanten zijn tevreden met mij want ik los hun problemen op.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:13:19 #83
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135350582
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik een beetje. En dan met name bij mensen die toch al goed verdienen. Het lijkt wel of die menen altijd recht op meer te hebben. Als het bedrijf supergoed draait, en je hebt daar een wezenlijke bijdrage aangeleverd kan ik mij er iets bij voorstellen. Als het bedrijf waar je werkt het moeilijk heeft snap ik niet waarom mensen er dan toch geld bij willen.

Dat idee heb ik helemaal niet.
pi_135350612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:12 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Minimaal inflatie correctie. Ik werk hard, declareer geen overuren, en zeik zo weinig mogelijk, en treed qua werkzaamheden vaak buiten mijn afgesproken werkzaamheden. Maar mijn kosten gaan wel omhoog, met de inflatie mee, maar mijn salaris niet.

Lijkt me vrij normaal of niet? Want we hebben wel doelen voor het bedrijf die we elk jaar overschrijden met onze vestiging. En de klanten zijn tevreden met mij want ik los hun problemen op.
Het ligt er een beetje aan of je nu al goed verdient of niet. Anders zou ik een inflatiecorrectie inderdaad wel gepast vinden. Het gaat er ook een beetje om hoe slecht het bedrijf als totaal draait denk ik.
pi_135417198
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Vind je salaris dan het belangrijkste?
Daar werk je toch voor?
pi_135417740
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar werk je toch voor?
Als dat zo zou zijn, zou ik nu geen probleem op m'n werk hebben... :')

(salaris is één ding, maar dat kan ik overal wel verdienen...toffe collega's of uitdaging in m'n werk helaas niét overal)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_135418004
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:26 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik vind echt dat mensen betaald moeten worden naar hun waarde. Als ik een jaar werk heb ik een jaar meer ervaring. Ik ben nu meer waard dan ik vorig jaar was. Ik zal meer bijdragen dan vorig jaar, andere bedrijven zullen meer voor mij bieden dan vorig jaar.
dat hangt er maar net vanaf wat je nu beter doet dan vorig jaar. Een jaar verder zijn en een jaar meer ervaring hebben, wil niet zeggen dat je ook beter presteert. En bij dat laatste gaat het juist om betreft beloning

Je hoeft niet iets bijzonders te presteren voor een loonsverhoging, maar je moet wel beter presteren en meer kunnen dan een jaar daarvoor. Blijf je op hetzelfde niveau, kan het salaris ook op hetzelfde niveau blijven
pi_135418314
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:28 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, zou ik nu geen probleem op m'n werk hebben... :')

(salaris is één ding, maar dat kan ik overal wel verdienen...toffe collega's of uitdaging in m'n werk helaas niét overal)
Ik werk voor m'n centen. Salaris is dus in zekere zin primair. Ok, liever leuke collega's en leuk werk voor 50 euro minder per maand dan een kutbaan met vervelende collega's, maar voor dat eerste ga ik ook geen 1.000 euro per maand inleveren.

Je snapt vast wel wat ik bedoel.
pi_135418723
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik werk voor m'n centen. Salaris is dus in zekere zin primair. Ok, liever leuke collega's en leuk werk voor 50 euro minder per maand dan een kutbaan met vervelende collega's, maar voor dat eerste ga ik ook geen 1.000 euro per maand inleveren.

Je snapt vast wel wat ik bedoel.
Ach, soms wil je gewoon iets anders. Ik heb net mijn job opgezegd en geef wel wat meer op dan 1000 euro per maand. Maar goed, dan ga ik hopelijk wel iets doen waar ik weer nieuwe dingen leer, onderneem en meer energie van krijg. Geld werkt maar tot een bepaalde hoogte.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135418837
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, soms wil je gewoon iets anders. Ik heb net mijn job opgezegd en geef wel wat meer op dan 1000 euro per maand. Maar goed, dan ga ik hopelijk wel iets doen waar ik weer nieuwe dingen leer, onderneem en meer energie van krijg. Geld werkt maar tot een bepaalde hoogte.
Dan moet je je oude job wel heel erg beu zijn geweest.

Er is natuurlijk ook wel een moment dat je genoeg van iets hebt (ook van geld). Met genoeg spaarcenten, maakt het in sommige gevallen niet heel veel meer oud of je nu 1.000 meer of minder pakt per maand....

Ik zou nu in elk geval niet gelukkiger worden van 1.000 euro minder per maand.
pi_135418912
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, soms wil je gewoon iets anders. Ik heb net mijn job opgezegd en geef wel wat meer op dan 1000 euro per maand. Maar goed, dan ga ik hopelijk wel iets doen waar ik weer nieuwe dingen leer, onderneem en meer energie van krijg. Geld werkt maar tot een bepaalde hoogte.
Moedige keuze ^O^

Ga je wel iets in je branche doen?
pi_135419091
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan moet je je oude job wel heel erg beu zijn geweest.

Er is natuurlijk ook wel een moment dat je genoeg van iets hebt (ook van geld). Met genoeg spaarcenten, maakt het in sommige gevallen niet heel veel meer oud of je nu 1.000 meer of minder pakt per maand....

Ik zou nu in elk geval niet gelukkiger worden van 1.000 euro minder per maand.
Het geld boeide niet meer. Hoewel het wel een hoop was, ben geeindigd op 365k euro per jaar (maar da's inclusief alle bonussen, etc) _O-

Was het werk niet zozeer beu, maar ik ben 33 en heb gewoon nog zoveel zin om andere dingen te proberen. Nu eerst ondernemen, zin in.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zondag 12 januari 2014 @ 22:59:36 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_135419700
Damn, daarmee zou ik in 1 jaar mijn hele hypotheek mee kunnen aflossen :P
pi_135432516
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 07:29 schreef Ludd het volgende:
Ik snap niet waarom mensen altijd maar menen dat ze recht hebben op een loonsverhoging. Omdat ze goed gepresteerd hebben? Daarvoor krijg je al je salaris! Ik vind echt dat je iets bijzonders gepresteerd moet hebben om loonsverhoging te krijgen.

Een verhoging i.v.m. inflatie zou wel fijn zijn, maar ik heb er wel begrip voor wanneer bedrijven dit niet doen, zeker niet wanneer deze in sectoren opereren waar de economische omstandigheden zwaar zijn.
Je toegevoegde waarde voor het bedrijf is elk jaar groter, als wat je hebt gepresteerd wordt beloond met een promotie naar een hogere schaal mag daar ook meer salaris tegenover staan. In die hogere schaal wordt immers ook meer van je verwacht en zijn je verantwoordelijkheden groter.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135437815
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, ik denk dat het toch wel nuttige informatie is om als benchmark te gebruiken.
Ik had nog even een vraagje; ben jij als starter begonnen bij de big four?
pi_135443415
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:57 schreef Maharbal het volgende:
Moest even m'n oude post vinden.

Was:

[..]

Per jan:


01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
02: Functie: Fiscalist
03: Opleiding: WO Fiscaal recht + WO Notarieel recht
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: officieel 40 (zoals hierboven ergens aangegeven, geen 9-5 baan)
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3900
09: Netto maand salaris: - (zal rond 2600 liggen)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: Telefoon, tablet, eindejaarsbonus, nog wat klein zut.
13. Tevreden? Ja, meer dan.
Goed salaris man.

Had ook die richting moeten kiezen haha. Werk zelf in de advocatuur en moet het met iets minder doen :). Wel perspectief op groei gelukkig
pi_135444350
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:26 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Goed salaris man.

Had ook die richting moeten kiezen haha. Werk zelf in de advocatuur en moet het met iets minder doen :). Wel perspectief op groei gelukkig
Thanks ^O^

Perspectief is nog beter. Je weet hoe expontentieel het gaat in de advocatuur.

Welke richting zit jij?

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 13-01-2014 17:59:32 ]
pi_135446242
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar werk je toch voor?
Deels. Ik vind het vooral belangrijk om het gevoel te hebben ergens aan bij te dragen.


quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:46 schreef Halcon het volgende:
Er is natuurlijk ook wel een moment dat je genoeg van iets hebt (ook van geld). Met genoeg spaarcenten, maakt het in sommige gevallen niet heel veel meer oud of je nu 1.000 meer of minder pakt per maand....

Ik zou nu in elk geval niet gelukkiger worden van 1.000 euro minder per maand.
Ik verdien liever het minimumloon met werk dat ik leuk vind, dan een ton met vervelend werk.


quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:01 schreef DroogDok het volgende:

Je toegevoegde waarde voor het bedrijf is elk jaar groter.
Niet in alle gevallen.


quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:01 schreef DroogDok het volgende:
met een promotie naar een hogere schaal mag daar ook meer salaris tegenover staan. In die hogere schaal wordt immers ook meer van je verwacht en zijn je verantwoordelijkheden groter.
Dat is een ander verhaal. Ik had het over mensen die in dezelfde functie gebleven zijn. Die hebben goed gepresteerd en vinden dat ze daarom een verhoging moeten krijgen. Dat vind ik vreemd, daar krijg je immers al salaris voor.
pi_135446260
Moedig bajs! Heb echt bewondering voor mensen die zo'n keuze maken. Ik ben daar veel te schijterig en op elementen te beperkt voor.

Ben ook wel erg benieuwd wat je nu gaat doen. Ondernemen, maar wat precies? Of kun/wil je daar niets over zeggen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_135446600
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:42 schreef Ludd het volgende:
Ik verdien liever het minimumloon met werk dat ik leuk vind, dan een ton met vervelend werk.
Mja, ik dus zeker niet.

Liever voor 100k p/j hersenloos kippen onthoofden (om maar wat te noemen)
Dan een "geweldig leuke gezellige baan" voor een hongerloontje en geen zicht op groei.

Daarom maar de "beste" combi.
Niet zulk uitdagend werk, voor een niet zo bijzonder salaris :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')