abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 december 2013 @ 10:41:19 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_134738656

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Finviz

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage


Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken

Muziek:
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_134746102
*O* :7 *O*
pi_134751468
Party like it's Q1 2008! _O_ *O* :7
pi_134752278
Haha, toch nog gelukt. :+
  zaterdag 28 december 2013 @ 11:14:15 #5
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_134778602
Mooie afsluiting van dit jaar ^O^
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_134798186
Ouders 'verjagen' kinderen van Facebook

Tieners maken steeds minder gebruik van Facebook, omdat hun ouders op de socialenetwerksite 'vriend' met ze willen worden.

De jongeren schakelen uit schaamte voor hun opvoeders liever over naar Snapchat, WhatsApp en Twitter, blijkt uit een Britse studie.

''Ouders waren vroeger vooral bezorgd over hun kinderen die zich registreerden bij Facebook'', zegt onderzoeker Daniel Miller tegen de Britse krant The Independent.

''Nu zijn het juist de kinderen die zeggen dat hun ouders aandringen om op Facebook te blijven om daar over hun leven te berichten.''

Inferieur

Nu de oudere generatie Facebook onder de knie krijgt, schakelen jongeren over op andere sites. Dit doen ze, ondanks dat velen aangeven andere sites inferieur te vinden vergeleken met de techniek die Facebook te bieden heeft.

Volgens de 16 tot 18-jarige Britten die meededen aan het onderzoek, is Facebook ''dood en begraven''.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Short gaan op Facebook?

Ook in nederland hoor je steeds vaker dit soort berichten.
pi_134798504
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:56 schreef DSVM het volgende:

Short gaan op Facebook?

Ook in nederland hoor je steeds vaker dit soort berichten.
De (eventuele) verdiencapaciteit van FB zit toch niet bij 16 jarigen, maar juist bij die groep ouderen (en dan eigenlijk meer de dertigers).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_134801674
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:02 schreef nostra het volgende:

[..]

De (eventuele) verdiencapaciteit van FB zit toch niet bij 16 jarigen, maar juist bij die groep ouderen (en dan eigenlijk meer de dertigers).
Hoe gaat het met je aandelen Enron? :')

;)

Maar FB is dood en begraven... ik zou er nog geen zimbabwaanse dollar in steken.

http://nl.loobiz.com/omzetter/euro+zimbabwaanse-dollar
  maandag 30 december 2013 @ 17:08:33 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134881840
Vandaag voor het eerst van mijn leven iets gekocht op Wallstreet. Fabrikant van e smokers. Daar zit denk ik wel toekomst in. Zomaar eens iets geks doen, ook leuk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_134881970
Hoe heet dat bedrijf ?
pi_134882065
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:08 schreef LXIV het volgende:
Vandaag voor het eerst van mijn leven iets gekocht op Wallstreet. Fabrikant van e smokers. Daar zit denk ik wel toekomst in.
Dat waag ik te betwijfelen, er gaan steeds minder mensen beginnen met roken. Het is toch niet cool om te roken tegenwoordig! Dus de doelgroep van fabrikant wordt steeds kleiner.
  maandag 30 december 2013 @ 17:15:05 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134882133
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:13 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen, er gaan steeds minder mensen beginnen met roken. Het is toch niet cool om te roken tegenwoordig! Dus de doelgroep van fabrikant wordt steeds kleiner.
Het zijn esmokers. Ik zie in mijn omgeving de laatste 2 maanden echt heel veel mensen overstappen op esmoken. Het ´buckler´ stigma is opeens verdwenen.

Verder worden er ieder jaar nog meer sigaretten verkocht. Aan ontwikkelingslanden dan. Met het investeren in een tabaksfabrikant draag ik dus ook nog mijn steentje bij aan de overbevolking!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 30 december 2013 @ 17:16:20 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134882198
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:11 schreef arjan1112 het volgende:
Hoe heet dat bedrijf ?
Lorillard
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_134882600
In April 2012, we acquired blu ecigs, the leading electronic cigarette company in the U.S.

Jammer dat het niet dát bedrijf was.

http://www.blucigs.com/store

dat is scheitzooi... van die kant en klare dingen..

je moet die hebben die die met navulbare hebben...
  maandag 30 december 2013 @ 17:25:29 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134882681
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:24 schreef arjan1112 het volgende:
In April 2012, we acquired blu ecigs, the leading electronic cigarette company in the U.S.

Jammer dat het niet dát bedrijf was.

http://www.blucigs.com/store

dat is scheitzooi... van die kant en klare dingen..

je moet die hebben die die met navulbare hebben...
Die zullen ze toch ook wel hebben.

Enfin, ik heb maar voor een heel klein bedragje geinvesteerd natuurlijk. Meer voor de fun.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_134882729
Hallo.

Ik heb vragen over economie (serieuze vragen). Ik kan het niet vinden op internet, maar snap wel dat het wat domme vragen zijn, maar ik weet het dus niet.

Je hebt de waarde van bepaalde producten, maar je hebt ook de verkoopwaarde (de omzet toch?). Hoe noem je het verschil tussen deze twee dingen? De 'toegevoegde' waarde?
pi_134882783
Je weet het nooit met die dingen.. had bv. de snoke gekocht en jaren daarvoor de supersmoker dat is allebei niks

die jogytec die ik nu heb is wel ok
pi_134882809
'marge'
  maandag 30 december 2013 @ 17:28:16 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134882823
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:26 schreef Laura.b het volgende:
Hallo.

Ik heb vragen over economie (serieuze vragen). Ik kan het niet vinden op internet, maar snap wel dat het wat domme vragen zijn, maar ik weet het dus niet.

Je hebt de waarde van bepaalde producten, maar je hebt ook de verkoopwaarde (de omzet toch?). Hoe noem je het verschil tussen deze twee dingen? De 'toegevoegde' waarde?
Je hebt de kostprijs, dat wat het kost om iets te maken. En je hebt de verkoopprijs. Dat is de prijs waartegen het verkocht wordt. Het verschil hiertussen (nog even los van de BTW), is winst voor de producent.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 30 december 2013 @ 17:41:30 #20
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_134883481
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:26 schreef Laura.b het volgende:
Hallo.

Ik heb vragen over economie (serieuze vragen). Ik kan het niet vinden op internet, maar snap wel dat het wat domme vragen zijn, maar ik weet het dus niet.

Je hebt de waarde van bepaalde producten, maar je hebt ook de verkoopwaarde (de omzet toch?). Hoe noem je het verschil tussen deze twee dingen? De 'toegevoegde' waarde?
Winstopslag.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_134883595
joyetech is een niet-beursgenoteerd chinees bedrijf, lijkt het

http://www.thestreet.com/(...)garette-company.html
pi_134883759
Waarom doet ASML niet mee met de fusie tussen applied materials en japan electro
  maandag 30 december 2013 @ 17:50:08 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134883866
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:48 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom doet ASML niet mee met de fusie tussen applied materials en japan electro
Wat is daar voor hen dan gunstig aan=
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 31 december 2013 @ 13:31:19 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134922789
Het viel me zojuist op dat ik bij Binck nu een paar duizend dollar in de min sta (na aankoop van die aandelen op Wallstreet). Ik heb een paar duizend euro's cash. Netto heb ik een paar honderd euro op mijn tegoed.

Betekent dit nu dat ik in dollars short sta? Ik vind dit een vreemde constructie. Betaal ik rente op die negatieve dollars? Hoe werkt dit?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_134923251
Volgens mij ziet Binck dat inderdaad als 2 verschillende rekeningen, en sta je nu dus negatief op je dollar rekening. Geld overmaken van je euro rekening dus lijkt me :)
pi_134923922
Nikao heeft gelijk, heb dit zelf (een hele poos terug) ook eens gehad. Op de site van de VEB staat er dit over:

quote:
18 Ik beleg via Binck Bank en moest na mijn aankoop van Amerikaanse aandelen rente betalen. Waarom?
Als u bij Binck Bank een rekening opent, wordt standaard een euro en dollarrekening voor u geopend. Hierdoor worden transacties in euro’s verwerkt op de eurorekening en transacties in dollars op uw dollarrekening.

Indien u onvoldoende saldo heeft staan op uw dollarrekening en uw aankoop van Amerikaanse
aandelen wel wordt uitgevoerd, komt u rood te staan op uw dollarrekening. Hierover bent u debetrente verschuldigd. Binck Bank boekt niet automatisch uw geldsaldo over. U moet zelf uw rekeningen in de gaten houden.

U doet er goed aan om bij onvoldoende saldo geld over te boeken van uw eurorekening naar uw dollarrekening, voordat u Amerikaanse aandelen aankoopt, zodat u niet rood komt te staan.
pi_134923957
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 13:31 schreef LXIV het volgende:
Betekent dit nu dat ik in dollars short sta? Ik vind dit een vreemde constructie. Betaal ik rente op die negatieve dollars? Hoe werkt dit?
https://www.binck.nl/files/docs/Binck_Tarieven_2014.pdf

Je betaalt 6% rente, dus ik zou snel naar dollars wisselen.
pi_134924208
Het waren dus daadwerkelijk je eerste US aandelen, dacht dat je een grapje maakte ;)

Volgende keer even de euro's omwisselen en daarna aankopen, dan betaal je geen debetrente. Het zou niet moeilijk hoeven zijn om zo'n overboeking automatisch om te wisselen tegen de dan geldende wisselkoers, maar Binck doet dat in ieder geval niet.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:05:04 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134924466
Ok, bedankt voor de antwoorden. Ik heb het geld overgeboekt.

Dit is trouwens ongunstig voor mijn VBR!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_134924742
Hoezo?

moet je margin aanhouden voor het koersrisico van de dollar dan?
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:14:49 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134924835
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:12 schreef arjan1112 het volgende:
Hoezo?

moet je margin aanhouden voor het koersrisico van de dollar dan?
Nee, maar als ik geld overboek van EUR naar USD dan gaat mijn margin omlaag. Waarschijnlijk wordt het echt als 2 gescheiden rekeningen gezien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_134924878
Die VBR word zo'n 5% lager als het goed is (voor het bedrag dat is omgewisseld).
pi_134924964
Nou al een tijd niet ingelogd bij binck maar nu wel en ik zie dat goud nog maar 1200 dollar waard is... vorige keer nog 1400
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:20:37 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134925033
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:16 schreef piepeloi55 het volgende:
Die VBR word zo'n 5% lager als het goed is (voor het bedrag dat is omgewisseld).
Dat klopt ongeveer wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_134925053
schaduwporto Imtech - 80 % kpn - 50% nieuwe steen - 25%
pi_134925258
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 14:20 schreef LXIV het volgende:
Dat klopt ongeveer wel.
Binck en de meeste andere brokers hanteren een wisselkoersrisico van zo'n 5% .
pi_134929002
Door de kabinetsmaatregelen zie ik wel een groei van de particuliere huursector.
Ik heb helaas te weinig geld om zelf een pandje te kopen.
Maar welke aandelen zouden geschikt zijn?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_134943604
geen enkele er zijn geen beursfondsen die in nederlandse huurwoningen investeren.
pi_134943649
http://www.iex.nl/Forum/T(...)tie-Europa-2014.aspx

*/arjank/RDSA/ASML/DSM/EAD/ALO/BAS/BAYN/MRK/SIE/BA

je kan nog tot morgen meedoen..



wat denken jullie van mijn lijstje? vorig jaar deed ik ook mee, en ik ben 3de van onderen geworden, toen was het met alleen nederlandse aandelen..
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:05:22 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134954256
Op de eerste plaats een gelukkig 2014 iedereen en ook veel geluk op de beurs gewenst.

Ik zit te twijfelen om eens, voor de verandering, te shorten. En mijn shortkandidaat is - heel verrassend- ASML. Lievelingetje van de beurs.

Waarom? ASML was 2 dingen aan het ontwikkelen met steun van een paar grote fabrikanten, 450 mm wafers en EUV. Met allebei die projecten gaat het gewoon slecht. 450 mm is in de ijskast gestopt en EUV blijkt toch veel lastiger dan geplanned. Er wordt zelfs al gesproken van het aanschaffen van CANON machines:
quote:
t is becoming clear that the three main proponents of 450mm wafer processing – Intel, Samsung and TSMC – are becoming resigned to delays on 450mm implementation.
There have been indications for some time that the G450C consortium 450mm effort at Albany has run into trouble.
Then, before Christmas, Paul van Gerven wrote on Bits&Chips that ASML’s effort to develop 450mm has been ‘reduced’.
van Gerven said that Samsung, TSMC and Intel have not pulled out of funding 450mm but he speculates that the programme has slowed because of an intervention by them.
The intervention could be a result of a disagreement by the three companies on some aspect of the programme, or because of a slowing in the rate of funding, or a technical hitch, or something else, but van Gerven says that although the goal of having a machine by 2015/16 for production in 2018 is achievable so far as ASML is concerned – nonetheless it will be delayed unless the three backers green light it.
It looks as though the first 450mm wafers to be processed will most likely come out of the 450mm prototype line being put in at Imec using an ASML machine, but Albany is said to be planning to use a Nikon machine for 450mm and Intel may follow suit.
Meanwhile the complementary technology for next-generation wafer processing – EUV -looks like being held up because of the light-source issue. 250W is needed; 20W is deliverable. No one thinks EUV will be available at 10nm.
It seems that Albany is not even on ASML’s order book for an EUV machine.
All may be revealed on Feb 7th when Imec hosts a 450mm progress report in Leuven organised by a Future Horizons and SEMI
- See more at: http://www.electronicswee(...)sthash.3pqv3mXU.dpuf
http://www.electronicswee(...)0mm-and-euv-2013-12/

Nu zou je dus verwachten dat al dit slechte nieuws in de koers verwerkt zou zijn, maar daar zie je dus vooralsnog niet veel van terug!


Koers nu is 68 euro. Was een paar maanden eerder nog wat hoger.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_134975111
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 17:05 schreef LXIV het volgende:
Nu zou je dus verwachten dat al dit slechte nieuws in de koers verwerkt zou zijn, maar daar zie je dus vooralsnog niet veel van terug!
Dat kan ook zijn omdat dit nieuwsbericht irrelevant is, misleidend of niet correct. Heb jij een breed inzicht in deze bedrijfstak waardoor je het bericht in z'n volle context kan beoordelen?

Ik vind het nogal riskant wat je doet. De chipindustrie gaat over miljarden projecten die wel of niet doorgaan. Het onderhandelen daarover gaat achter gesloten deuren. Je kunt er als prive belegger zelden achter komen wat er werkelijk gaande is. Als journalist krijg je ook lang niet altijd het complete verhaal te horen.

Ik meen dat Selang in deze bedrijfstak heeft gewerkt en heeft gezegd dat hij er niet in stapt omdat het te moeilijk is om te beoordelen. En dat is niet iemand die te beroerd is om iets uit te zoeken als die vermoedt een edge te hebben.
pi_134975218
Fiat koopt Chrysler dus...ik ben benieuwd wat dat met de koers van Fiat doet! Afgelopen tijd al langzaam een positie in Fiat opgebouwd vanwege deze te verwachten deal en Fiat was in mijn ogen sowieso ondergewaardeerd. De Ferrari en Maserati tak was al meer waard dan 3 miljard, dan hebben ze ook nog Alfa Romeo en Fiat zelf + bedrijfswagens en een aardige positie in Mexico en Brazilië. Een market cap van 6.5 miljard is dan wat mager. Hopen dat ze nu flink gaan stijgen 8-) .
  † In Memoriam † donderdag 2 januari 2014 @ 09:51:38 #43
230491 Zith
pls tip
pi_134975889
Fiat een prima bedrijf met erg sterke financiele positities die zich hevig aan het uitbreiden is, zie ook de aankoop van CNH in 2013 (#1 trekker/combiner fabrikant ter wereld met 4 miljard omzet).

Qua imago gaat het (bij FIAT en ook IVECO) steeds vaker om 'het is italiaans, dus mooi' in plaats van het oude 'het is italiaans, dus inefficient/slecht'.

IVECO BUS / IRISBUS gaat dit jaar marktleider worden in Nederland en Belgie (er staan nu al een paar honderd bus-orders) en Defensie gaat dit jaar ~3000 voertuigen kopen waarvan IVECO Defence Vehicles bij de laatste ronde zit. *)

[ Bericht 11% gewijzigd door Zith op 02-01-2014 10:06:23 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_134986262


abenomics uitgewerkt ?
pi_134996322
Intraday dalinkje van 1%.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 3 januari 2014 @ 13:50:45 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_135022112
* Spam * *)

AEX / Technical trading: een geometrische benadering

Zorg wel dat je een grote pot koffie hebt gezet voordat je begint te lezen.
Ow, en een snelle internet verbinding (>30MByte aan plaatjes :+)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_135165728
Ik zit te twijfelen, wil bij gaan kopen aangezien ik een groter deel in aandelen/fondsen wil. Alleen ben ik bang dat dit niet het moment is. Verwacht nog steeds een stevige correctie en zou wel balen als ik net veel heb gekocht en ik meteen 20% verlies sta of erger. Wil gewoon voor wat hoog dividend dingen gaan en nog een paar groei aandelen. Wat denken jullie wel of niet bijkopen nu?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 6 januari 2014 @ 22:08:46 #48
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135166983
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:48 schreef ssebass het volgende:
Ik zit te twijfelen, wil bij gaan kopen aangezien ik een groter deel in aandelen/fondsen wil. Alleen ben ik bang dat dit niet het moment is. Verwacht nog steeds een stevige correctie en zou wel balen als ik net veel heb gekocht en ik meteen 20% verlies sta of erger. Wil gewoon voor wat hoog dividend dingen gaan en nog een paar groei aandelen. Wat denken jullie wel of niet bijkopen nu?
I rest my case:

Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:15:36 #49
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135167442
Beetje vage vraag, dus hier mijn vage antwoord. :P
Als je de juiste aandelen kiest (Hoge winstmarge, weinig capex, concurrentie voordelen, sterke balans, lange historie van dividend verhogingen, geen absurde waardering etc) dan ga je er over 10 jaar niet spijt van hebben.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135167854
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:15 schreef monkyyy het volgende:
Beetje vage vraag, dus hier mijn vage antwoord. :P
Als je de juiste aandelen kiest (Hoge winstmarge, weinig capex, concurrentie voordelen, sterke balans, lange historie van dividend verhogingen, geen absurde waardering etc) dan ga je er over 10 jaar niet spijt van hebben.
Nee uiteindelijk niet, maar toch zonde als je net de gene bent die vlak voor de correctie/crash etc, de aandelen koopt. Bijv als je 2007 de posities flink hebt uitgebreid. Dan was je nu pas weer op het oude niveau. Jaartje later kopen en je had nu al dikke winst. In de long run komt het wel goed, maar misschien toch nog maar even wachten...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135168039
Ja stel nou dat het dit jaar allemaal niks word tapering enz. en in jan 2015 staan we nog steeds op 400 punten. Dan krijg je weer van dit jaar gaat de rente omhoog.. kan je weer een jaar wachten...
  maandag 6 januari 2014 @ 22:31:14 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135168450
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:21 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nee uiteindelijk niet, maar toch zonde als je net de gene bent die vlak voor de correctie/crash etc, de aandelen koopt. Bijv als je 2007 de posities flink hebt uitgebreid. Dan was je nu pas weer op het oude niveau. Jaartje later kopen en je had nu al dikke winst. In de long run komt het wel goed, maar misschien toch nog maar even wachten...
Misschien koop je ze nu net voor een ralley van 100%. Dat weet je niet.

Enfin, spreiden in tijd is niet verkeerd. Je kunt nu toch zo'n 25% in aandelen stappen? Dan kun je alsnog verder instappen na een stijging.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135179275
4 mogelijke problemen volgens ABN-AMRO

1 tapering / renteverhogingen
2 eurocrisis laait weer op
3 recessies in opkomende markten
4 Japan

http://www.telegraaf.nl/d(...)ingen_in_2014__.html
pi_135182860
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:21 schreef ssebass het volgende:
Nee uiteindelijk niet, maar toch zonde als je net de gene bent die vlak voor de correctie/crash etc, de aandelen koopt. Bijv als je 2007 de posities flink hebt uitgebreid. Dan was je nu pas weer op het oude niveau. Jaartje later kopen en je had nu al dikke winst. In de long run komt het wel goed, maar misschien toch nog maar even wachten...
Dat is inderdaad het grote probleem met het kopen op hoge waarderingen. Je staat niet alleen 'tijdelijk' op verlies (en tijdelijk kan lang zijn!), maar belangrijker is dat je je middelen gebruikt en je kruit dus verspeeld hebt als betere waarderingen zich aandienen.

Je zult voor jezelf moeten uitmaken hoe waarschijnlijk het is dat we een nieuwe daling/ betere waarderingen gaan krijgen. Als je betere waarderingen waarschijnlijk acht dan kun je ook 'de juiste aandelen kiezen', maar die correleren met de index en eerlijk gezegd is de kans aanwezig dat je helemaal niet de juiste aandelen uitkiest.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:10:43 #55
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135185626


Waarom zou je zo'n risico nemen als je potentiele rendement gelijk is aan een spaarrekening.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 13:28:43 #56
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135186288
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:10 schreef iamcj het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom zou je zo'n risico nemen als je potentiele rendement gelijk is aan een spaarrekening.
Je potentiele rendement is natuurlijk veel hoger!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135186460
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je potentiele rendement is natuurlijk veel hoger!
Gemiddeld genomen op de lange termijn niet als je nu zou investeren.
pi_135186711
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:10 schreef iamcj het volgende:
Waarom zou je zo'n risico nemen als je potentiele rendement gelijk is aan een spaarrekening.
Taaldingetje.

Je verwachte rendement is gelijk aan een spaarrekening. Je potentiele rendement is oneindig.
pi_135186963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:10 schreef iamcj het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom zou je zo'n risico nemen als je potentiele rendement gelijk is aan een spaarrekening.
Deze data geeft een indicatie van het te verwachtte rendement gedurende 20 jaar op bepaald waarderingen. Voor de meeste mensen, buiten pensioensopbouw, is 20 jaar te lang. 20 jaar is immers de helft van je werkzame/ beleggings leven! Als je horizon korter is dan veranderd het plaatje uiteraard, maar daarmee ook ''de voorspelbaarheid''.

Wat ik zelf verwacht? Niemand weet wat de toekomst brengt, maar als de waarderingen in het verleden een leidraad vormen dan is een ''bumpy road'' te verwachtten de komende jaren. Welke fundamenten die bumpy road mogelijk zouden veroorzaken is al te vaak besproken. Het is aan ieder zelf om daar waarschijnlijkheid aan toe te dichten. :)
pi_135188419
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:48 schreef piepeloi55 het volgende:

Wat ik zelf verwacht? Niemand weet wat de toekomst brengt, maar als de waarderingen in het verleden een leidraad vormen dan is een ''bumpy road'' te verwachtten de komende jaren. Welke fundamenten die bumpy road mogelijk zouden veroorzaken is al te vaak besproken. Het is aan ieder zelf om daar waarschijnlijkheid aan toe te dichten. :)
Soms zit ik ook wel te twijfelen. Moet ik er afblijven? Maar ik zit nog op een leeftijd waar ik letterlijk nog 25x nat kan gaan zonder enige issues en zo weer alles op kan bouwen. Zit niet vast aan een hypotheek of kinderen en kan gaan en staan waar ik wil.

Wel zit ik te denken om geld meer in andere zaken te stoppen. Een oude motor, schilderij of wat dan ook. Dit ook ivm. een erfenis waar ik onlangs mee heb moeten werken waar het meeste vermogen in allerlei zaken zat behalve aandelen of op een bank.

Hoe dan ook blijf ik sowieso altijd korte ritjes doen. Altijd, non stop. Mijn favoriete aandelen blijven het altijd relatief goed doen. Ze staan hooguit een half jaar 'stil'.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135193297
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Soms zit ik ook wel te twijfelen. Moet ik er afblijven? Maar ik zit nog op een leeftijd waar ik letterlijk nog 25x nat kan gaan zonder enige issues en zo weer alles op kan bouwen. Zit niet vast aan een hypotheek of kinderen en kan gaan en staan waar ik wil.
Je kunt wat meer risico lopen dus, maar de langjarige te verwachtte rendementen werken bij een oplopende waardering wel tegen je. En dat weet je zelf heus wel! En ik denk ook dat je heus wel uitstapt als het mis dreigt te gaan. :)

Zelf denk ik altijd; hoelang zou je moeten werken om weer op te bouwen wat je hebt in een slecht scenario. Dan zet je dat soort dingen wel in perspectief.

quote:
Wel zit ik te denken om geld meer in andere zaken te stoppen. Een oude motor, schilderij of wat dan ook. Dit ook ivm. een erfenis waar ik onlangs mee heb moeten werken waar het meeste vermogen in allerlei zaken zat behalve aandelen of op een bank.
Als je ervan geniet, waarom niet? Aan de andere kant gaan kunst en antiek, maar ook andere verzamelobjecten als whiskeyflessen nu tegen recordprijzen over de toonbank. ''De 1%'' is immers nog nooit zo rijk geweest. Of het een goede investering word is dus niet/minder zeker, mits je geen 'koopje' op de kop tikt.

Een kennis van me heeft trouwens onlangs een erfenis ontvangen en die bestond ook voornamelijk uit dat soort dingen, incl. een lap grond in Spanje. Gekocht in 1983 en vervolgens nooit wat mee gedaan. Dat is toch wel zonde imo, aangezien dat geld (toendertijd bij extreem gunstige waarderingen) ook kon zitten in renderende assets. Aan een 30 jaar braakliggende kavel heb je immers ook niets, ofja wellicht de MM gedachte van een goedkope olijfgaard dat er nooit van komt.

Maar ik snap je punt wel, het is zeker spannender/romantischer als je dobbelt met dingen die je echt in handen kunt hebben. Dingen moet opzoeken e.d. Daarbij, hobby's hoeven niet altijd veel/iets op te brengen toch?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:34:09 #62
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135194650
http://theconservativeinc(...)al-media-gets-wrong/

quote:
The problem with these depictions is that they create the illusion that the wealth-building process is about art, collectibles, gold, rare wins, and other items that do not generate cash flow for their owners until the goods get sold. It corrupts the story of wealth-building by suggesting that it is wise to take money you earn from your job and plow it all into metals, art collections, fine wine, or whatever.

Instead, the arc should be this: you take money from your day job, you purchase cash-generating assets, and once you reach a point where your cash flow greatly exceeds your annual income (say, you have $10,000 coming in each month while you only spend $5,000 of it), then you can dabble in owning collectibles, precious metals, or whatever it may be as personal investments.

The problem is that the “shiny object” portion of a portfolio gets all of the attention, and people mistake it for the primary cash generator that makes the wealth creation possible in the first place.
Oftwel, eerst de cashflow opbouwen, dan pas de kunst en de whisky collectie aanleggen. ^O^

Die blog is wel een aanrader trouwens.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135198150
Heb toch weer een beetje bijgekocht, maar ga het inderdaad gefaseerd doen. Volgende pas weer over een paar maanden denk ik. Heb naar aanleiding van het topic ook even gekeken naar kmi en heb daar ook maar wat van gekocht.

Heb nog een kleine short op S&P staan met sl van 1920. Twijfel of ik die laat staan en eventueel de sl hitten of gewoon nu verkopen. Op zich wel prima verzekering mocht alles ineens hard gaan dalen dan compenseer ik nog wat en anders ook niet veel kwijt.

Zit te denken om overal een trailing stop bestens op te zetten. Mocht er ineens een crash komen dat de verliezen beperkt blijven. Of werkt dat niet goed? Koop dan wel weer terug na bodemvorming.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135200897
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:34 schreef monkyyy het volgende:
http://theconservativeinc(...)al-media-gets-wrong/
Oftwel, eerst de cashflow opbouwen, dan pas de kunst en de whisky collectie aanleggen. ^O^

Die blog is wel een aanrader trouwens.
Exact. :)

Of een eenmalige cashflow die zo overdonderend is dat de toekomstige cashflows er niet meer toe doen.
pi_135209470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:07 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Je kunt wat meer risico lopen dus, maar de langjarige te verwachtte rendementen werken bij een oplopende waardering wel tegen je. En dat weet je zelf heus wel! En ik denk ook dat je heus wel uitstapt als het mis dreigt te gaan. :)

Zelf denk ik altijd; hoelang zou je moeten werken om weer op te bouwen wat je hebt in een slecht scenario. Dan zet je dat soort dingen wel in perspectief.
Mocht het helemaal misgaan stap ik niet uit, maar stap ik ergens anders in. Ik blijf op dit moment in bepaalde aandelen long zitten. Ik vind het prima, al die negatieve berichten, en het gros van de berichten, daar kan ik nog wel wat in vinden ook. Maar ik zie mijn aandeeltjes nog steeds langzamerhand omhoog kruipen. Niet bizarre posities, absoluut niet, maar het gaat rustig omhoog. Mochten we echt in sneltreinvaart naar beneden gaan trek ik echt alle registers open en ga ik echt volle leverage short zitten.

Langjarige te verwachtte rendementen gaan tegen je werken. Dat ben ik met je eens, maar dat geld alleen als je continu 100% in de aandeeltjes zit. Of een of andere mixture van fondsjes/aandeeltjes/etc. hebt.

quote:
Als je ervan geniet, waarom niet? Aan de andere kant gaan kunst en antiek, maar ook andere verzamelobjecten als whiskeyflessen nu tegen recordprijzen over de toonbank. ''De 1%'' is immers nog nooit zo rijk geweest. Of het een goede investering word is dus niet/minder zeker, mits je geen 'koopje' op de kop tikt.
Dat kan best. Zegt mij verder niet zo veel. Die prijzen kunnen best nog hoger. Je zegt het zelf. Je hebt enorm veel gasten die bizar veel geld hebben. Die zien geen verschil tussen 25k of 125k. Kennis van mij heeft sinds zijn 25e in motoren gehandeld. Zit nu ergens boven de 50 en heeft altijd als hobby motoren gespaard. Hij was bekend bij een aantal motor clubs en zo kwam er een Aziaat bij hem langs die al zijn Aziatische motoren heeft gekocht. Je snapt zelf ook wel dat die vent nu dus nooit meer hoeft te werken :') Die kijkt echt niet neer op een duizendje meer of minder.

quote:
Maar ik snap je punt wel, het is zeker spannender/romantischer als je dobbelt met dingen die je echt in handen kunt hebben. Dingen moet opzoeken e.d. Daarbij, hobby's hoeven niet altijd veel/iets op te brengen toch?
Dat heeft ook met een levensstijl te maken. Hoeveel day traders ken jij die na 6 jaar nog overeind zijn? Ik koop veel van mijn spul 2e hands, marktplaats/ebay. Ik ben laatst begonnen met aquaria als hobby zijnde. Gewoon voor de lol. Ik heb die spullen op marktplaats gekocht. Koop je een acquarium voor bijv, 30,- inclusief alles (filter, netje, voer etc) van een moeder. Heb ik bijvoorbeeld alle externe apparatuur in dat acquarium verkocht voor meer dan 60,-. (want had ik al) Dat was een gratis aquarium. En ik zag precies datzelfde acqarium in de winkel voor 89,- :') zonder apparatuur. Grootste gedeelte van de mensen (Bijna iedereen) heeft 0.0 kennis van waarde van producten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:55:06 #66
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135209885
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat heeft ook met een levensstijl te maken. Hoeveel day traders ken jij die na 6 jaar nog overeind zijn? Ik koop veel van mijn spul 2e hands, marktplaats/ebay. Ik ben laatst begonnen met aquaria als hobby zijnde. Gewoon voor de lol. Ik heb die spullen op marktplaats gekocht. Koop je een acquarium voor bijv, 30,- inclusief alles (filter, netje, voer etc) van een moeder. Heb ik bijvoorbeeld alle externe apparatuur in dat acquarium verkocht voor meer dan 60,-. (want had ik al) Dat was een gratis aquarium. En ik zag precies datzelfde acqarium in de winkel voor 89,- :') zonder apparatuur. Grootste gedeelte van de mensen (Bijna iedereen) heeft 0.0 kennis van waarde van producten.
Jij komt er wel ;)

Wie miljonair wil worden moet beginnen met minder wc papier gebruiken ;)
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_135209900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:34 schreef monkyyy het volgende:
http://theconservativeinc(...)al-media-gets-wrong/

[..]

Oftwel, eerst de cashflow opbouwen, dan pas de kunst en de whisky collectie aanleggen. ^O^

Die blog is wel een aanrader trouwens.
Ik denk dat het ook niet werkt als je dat soort artikelen gaat aanschaffen om juist geld te verdienen. Dat kan nog wel eens verkeerd gaan. Maar je hoeft bijv. geen rocket scientist te zijn wanneer je een relatief zeldzame motor koopt voor een leuk prijsje dat die over een jaar of 5/10 enorm veel geld waard is. Een kennis van me heeft eens een oude brommer gekocht voor 8k die slechts een paar honderd kilometer op de teller had staan en altijd in een showroom heeft gestaan voor meer dan 30 jaar. Ja, wat moet je daar nu voor geven? Hij kan er nu evt. al het dubbele voor terug krijgen. En dat hoeft niet. Dat ding verliest zijn waarde niet en is een leuk showroom model voor de eigen collectie. Beetje emotionele waarde is ook belangrijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:01:06 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135210272
Het is wel veel leuker om te handelen in spullen dan op de beurs. Bij het handelen in spullen kun je beter je kennis en vaardigheden gebruiken!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135210471
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:55 schreef iamcj het volgende:

[..]

Jij komt er wel ;)

Wie miljonair wil worden moet beginnen met minder wc papier gebruiken ;)
Daar gaat het enigszins niet om. Het is een methode. Het is niet dat ik als een hermit alles goedkope meuk van marktplaats/ebay speur, absoluut niet. Dat kost teveel tijd. De meeste mensen hebben gewoon geen idee wat de waarde is van een product. Ik vind het oprecht zonde om iets te kopen in een winkel als ik dat voor meer dan de helft kan kopen online. Ik kan me nog wel herinneren. De Nintendo Wii kwam uit. Bij de Free Record Shop (RIP) ingeschreven zodat ik zo'n ding voor die belachelijke prijs op de kop kan tikken. Weekje meegespeeld en voor tig keer de waarde verkocht aan zo'n rijke zoon van een familie die gewoon dat ding wou hebben en een paar honderd echt geen probleem vond :'). Launchprijs was dacht ik 250,-. Je kon hem destijds makkelijk voor 2 keer de waarde kwijt _O- Doe dat jaren door en 'geld uitgeven' begint meer een beleggings proces te worden.

Beleggen blijf ik ook leuk vinden hoor.

Geld is vrijheid. Je weet hoeveel je qua jaar kwijtbent aan huur/eten/vakanties. Dus bijv. 20k is 1 jaar vrijheid. Dan is het makkelijk rekenen wanneer je kunt stoppen met werken. Vrijheid is het meeste waardevolle goed ter wereld (imho).

Zo kun je ook kiezen voor een hypotheek, dure auto, vrouw en 2/3/4 kinderen inclusief de kosten voor onderwijs etc. Dat laat ik varen (behalve de vrouw ;)).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135210544
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:01 schreef LXIV het volgende:
Het is wel veel leuker om te handelen in spullen dan op de beurs. Bij het handelen in spullen kun je beter je kennis en vaardigheden gebruiken!
Alleen moet je bij veel specialistische dingen al jaren in het vak zitten wil je een beetje een idee hebben hoe/wat.

En uiteraard heb je er ook veel scam/troep en rommel tussen zitten. Met name artwork is er zo'n eentje. Oude motoren/auto's hebben dan weer het voordeel dat je met (nos) artikelen gewoon goed geld kunt verdienen als je die goedkoop op de kop kunt tikken. Daar heb je verder niet zo veel kennis voor nodig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:07:26 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135210615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Alleen moet je bij veel specialistische dingen al jaren in het vak zitten wil je een beetje een idee hebben hoe/wat.

En uiteraard heb je er ook veel scam/troep en rommel tussen zitten. Met name artwork is er zo'n eentje. Oude motoren/auto's hebben dan weer het voordeel dat je met (nos) artikelen gewoon goed geld kunt verdienen als je die goedkoop op de kop kunt tikken. Daar heb je verder niet zo veel kennis voor nodig.
Ik zit al jaren in het beleggersvak. Het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat niet te voorspellen valt wat de markt doet en of iets een goede of een slechte koop zal blijken! Als ik al die jaren in de kunst of motoren had gezeten dan wist ik er nu veel vanaf! (Waarmee ik veel had kunnen verdienen!).
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135210667
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:10 schreef ssebass het volgende:
Heb toch weer een beetje bijgekocht, maar ga het inderdaad gefaseerd doen. Volgende pas weer over een paar maanden denk ik. Heb naar aanleiding van het topic ook even gekeken naar kmi en heb daar ook maar wat van gekocht.

Heb nog een kleine short op S&P staan met sl van 1920. Twijfel of ik die laat staan en eventueel de sl hitten of gewoon nu verkopen. Op zich wel prima verzekering mocht alles ineens hard gaan dalen dan compenseer ik nog wat en anders ook niet veel kwijt.

Zit te denken om overal een trailing stop bestens op te zetten. Mocht er ineens een crash komen dat de verliezen beperkt blijven. Of werkt dat niet goed? Koop dan wel weer terug na bodemvorming.
Waarom zou er plots een crash komen? Welk domino steentje zou dat moeten zijn?

Mochten we naar beneden gaan is dat slechts een correctie. Ik zou wachten met shorts op de S&P (ik neem aan dat je een turbo/sprinter hebt). Wanneer de pleuris echt uitbreekt gewoon keihard 400:1 op short gaan })
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135210732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zit al jaren in het beleggersvak. Het belangrijkste wat ik geleerd heb is dat niet te voorspellen valt wat de markt doet en of iets een goede of een slechte koop zal blijken! Als ik al die jaren in de kunst of motoren had gezeten dan wist ik er nu veel vanaf! (Waarmee ik veel had kunnen verdienen!).
Nou nou, zo random is het nou ook weer niet LXIV. Zeg je nu in wezen dat alle % wat je hebt weten te pakken puur lucky is geweest? En dat jouw eigen inbreng in wezen gelul in de marge is geweest?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:12:49 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135210961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou nou, zo random is het nou ook weer niet LXIV. Zeg je nu in wezen dat alle % wat je hebt weten te pakken puur lucky is geweest? En dat jouw eigen inbreng in wezen gelul in de marge is geweest?
Ik heb niet zoveel gepakt hoor!. Ok, ik heb de index (zeer) ruim verslagen. maar die index is ook met 30% gedaald vanaf 2000. Als ik consequent redelijk goed renderende obligaties gekocht had, dan had ik zonder stress of risico minstens hetzelfde resultaat gehad!

De afgelopen 2 jaar waren goed. Daarvoor was het heel slecht (2011). Daar ben ik net van hersteld!

Het enige wat ik nu kan is:
- risk managment (mix leverage en rendement)
- verlies nemen
- hypes herkennen en daar wegblijven.
- als het bloed door de straten vloeit durven te kopen. (als ik dan nog margin heb).

Verder niet zoveel. Mijn doelstellingen zijn ook bescheiden. Dit jaar is 8% rendement prima. (Zit alweer op 5% trouwens!)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:14:23 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135211063
Verder zit ik nu 65% in obligaties, 30% in aandelen en 5% in derivaten. Niet veel bijzonders. Grootste vrees is een langzaam stijgende rente, met daaraan gekoppeld langzaam dalende obligatie en aandelenkoersen.
Kan ik hedgen door een hypotheek te nemen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135211903
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:14 schreef LXIV het volgende:
Verder zit ik nu 65% in obligaties, 30% in aandelen en 5% in derivaten. Niet veel bijzonders. Grootste vrees is een langzaam stijgende rente, met daaraan gekoppeld langzaam dalende obligatie en aandelenkoersen.
Kan ik hedgen door een hypotheek te nemen!
5% met een 8% jaar rendement als doel. Dan doe je het gewoon goed.

Overigens denk ik dat jouw vrees wel eens kon gebeuren. Tergend langzame stijging van de rente.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:29:29 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135212041
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

5% met een 8% jaar rendement als doel. Dan doe je het gewoon goed.

Overigens denk ik dat jouw vrees wel eens kon gebeuren. Tergend langzame stijging van de rente.
Vorig jaar zat ik binnen een maand al op 20%. (met een 10% doel). Daarna een half jaar lang onder water! Tot 30% onder water. Het jaar weer uitgegaan met 30% rendement.
Áls ik toch eens op die 20% verkocht had en bij die 30% weer was ingestapt.... Als...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135212776
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vorig jaar zat ik binnen een maand al op 20%. (met een 10% doel). Daarna een half jaar lang onder water! Tot 30% onder water. Het jaar weer uitgegaan met 30% rendement.
Áls ik toch eens op die 20% verkocht had en bij die 30% weer was ingestapt.... Als...
A guy with brass balls. Oh wait, die heb je ook :D ;).

Je hebt genoeg vertrouwen in jezelf, en je verslaat de markt 'relatief' gemakkelijk, maakt in die zin niet uit hoever je ook onder water komt te staan. Je doet het gewoon goed.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:40:22 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135212936
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

A guy with brass balls. Oh wait, die heb je ook :D ;).

Je hebt genoeg vertrouwen in jezelf, en je verslaat de markt 'relatief' gemakkelijk, maakt in die zin niet uit hoever je ook onder water komt te staan. Je doet het gewoon goed.
Och, zoals ik al zei, het resultaat is niet spectaculair. Maar als ik langdurig 8% rendement kan maken hoor je mij niet klagen! Ik denk dat bijv. Dino veel hogere rendementen maakt. Vooral in slechtere tijden. Voor een bull waren de afgelopen 2 jaar natuurlijk niet zo complex om winst te maken!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 8 januari 2014 @ 06:35:13 #80
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135221320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zou er plots een crash komen? Welk domino steentje zou dat moeten zijn?

Mochten we naar beneden gaan is dat slechts een correctie. Ik zou wachten met shorts op de S&P (ik neem aan dat je een turbo/sprinter hebt). Wanneer de pleuris echt uitbreekt gewoon keihard 400:1 op short gaan })
Een crash komt toch altijd plots. Grote koersbewegingen komen mi door bepaald nieuws en de reactie daarop. Er zijn genoeg bubbles die plots kunnen barsten nu. Maar in jouw korte ritjes strategie pas het natuurlijk goed om gewoon te wachten en go with the flow. Maar ja timing is a bitch...
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  woensdag 8 januari 2014 @ 06:40:15 #81
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135221332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:04 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Dat laat ik varen (behalve de vrouw ;)).
:) Hehe, daar ga je fout. Bij de gene die zeggen geen kinderen te willen gaan bij 99% voorbij de 30 de eierstokken klapperen ;).
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_135223522
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zou er plots een crash komen? Welk domino steentje zou dat moeten zijn?

Mochten we naar beneden gaan is dat slechts een correctie. Ik zou wachten met shorts op de S&P (ik neem aan dat je een turbo/sprinter hebt). Wanneer de pleuris echt uitbreekt gewoon keihard 400:1 op short gaan })
Ja dat weet je niet anders zou iedereen daarvoor uitstappen natuurlijk.

Wil een fonds aankopen maar die komt niet door.. Heb een bestens order staan maar die wordt niet uitgevoerd. Wat kan daar de reden van zijn? Financieel is alles gedekt dus dat is het niet. Gaat om comgets growth europe acc.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135223823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Och, zoals ik al zei, het resultaat is niet spectaculair. Maar als ik langdurig 8% rendement kan maken hoor je mij niet klagen! Ik denk dat bijv. Dino veel hogere rendementen maakt. Vooral in slechtere tijden. Voor een bull waren de afgelopen 2 jaar natuurlijk niet zo complex om winst te maken!
Waar is Dino eigenlijk? Ik heb hem al een tijd niet gezien.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:07:24 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135223932
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar is Dino eigenlijk? Ik heb hem al een tijd niet gezien.
Weet ik niet. Heb hem pas nog een sms gestuurd maar niks gehoord.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135224019
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Weet ik niet. Heb hem pas nog een sms gestuurd maar niks gehoord.
Jammer, zijn reacties waren altijd interessant.
pi_135227795
Koop aandelen van bedrijven met een c.e.o met blond haar en dikke tieten en word rijk

http://www.telegraaf.nl/d(...)or_beurskoers__.html
pi_135228942
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:51 schreef ssebass het volgende:

[..]

Wil een fonds aankopen maar die komt niet door.. Heb een bestens order staan maar die wordt niet uitgevoerd. Wat kan daar de reden van zijn? Financieel is alles gedekt dus dat is het niet. Gaat om comgest growth europe acc.
Kan niemand mij vertellen wat de reden kan zijn? Hij is wel naar de beurs gestuurd, maar daar blijft het bij. Staat er nu al 20 uur. Andere orders gingen wel gewoon goed. Opnieuw deze order verstuurd en zelfde verhaal.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135228997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:00 schreef ssebass het volgende:

[..]

Kan niemand mij vertellen wat de reden kan zijn? Hij is wel naar de beurs gestuurd, maar daar blijft het bij. Staat er nu al 20 uur. Andere orders gingen wel gewoon goed. Opnieuw deze order verstuurd en zelfde verhaal.
Is er uberhaupt handel in dat fonds? Doe anders ff belletje richting je broker?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135233085
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is er uberhaupt handel in dat fonds? Doe anders ff belletje richting je broker?
Ja dat vroeg ik mij dus ook af. Kan het zo zijn dat een fonds niet beschikbaar is voor nieuwe investeerders? Ben dat nergens tegen gekomen, maar dat moet het bijna wel zijn. Daarnaast staat minimuminleg 50 euro en op een andere site 10.000e. Die laatste gaat hem niet worden, maar neem aan dat ik toch wel bericht/foutmelding krijg dan.

Kon ook alleen een bestens order plaatsen en geen limiet. Dus misschien is dat een hint?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135237113
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Alleen moet je bij veel specialistische dingen al jaren in het vak zitten wil je een beetje een idee hebben hoe/wat.

En uiteraard heb je er ook veel scam/troep en rommel tussen zitten. Met name artwork is er zo'n eentje. Oude motoren/auto's hebben dan weer het voordeel dat je met (nos) artikelen gewoon goed geld kunt verdienen als je die goedkoop op de kop kunt tikken. Daar heb je verder niet zo veel kennis voor nodig.
Uiteindelijk blijft het een voertuig.
pi_135238381
ff een vraagje: moet je bij Binck betalen voor het inzetten van een stop-loss order? Of betaal je alleen wanneer er daadwerkelijk wat gekocht/verkocht wordt?
pi_135238519
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:08 schreef Cracker26 het volgende:
ff een vraagje: moet je bij Binck betalen voor het inzetten van een stop-loss order? Of betaal je alleen wanneer er daadwerkelijk wat gekocht/verkocht wordt?
Volgens mij alleen voor de order zelf. Dus wanneer deze wordt uitgeoefend. Kan mij niet herinneren dat ze mij ooit voor het plaatsen van een sl kosten hebben gerekend.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 8 januari 2014 @ 17:22:35 #93
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135238909
Binck heeft heeft een e-mailhelpdesk, reageren altijd snel.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_135242413
wat zouden jullie doen wanneer je nu 20% van je vermogen hebt zitten in rabo obligaties die deze maand zijn omgezet in beursverhandelbare certificaten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135244049
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:12 schreef ssebass het volgende:

[..]

Volgens mij alleen voor de order zelf. Dus wanneer deze wordt uitgeoefend. Kan mij niet herinneren dat ze mij ooit voor het plaatsen van een sl kosten hebben gerekend.

iamcj zegt:
Binck heeft heeft een e-mailhelpdesk, reageren altijd snel.
Ok, bedankt!
pi_135245164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat zouden jullie doen wanneer je nu 20% van je vermogen hebt zitten in rabo obligaties die deze maand zijn omgezet in beursverhandelbare certificaten?
promoten op IEX :)
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_135245215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:45 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

promoten op IEX :)
que?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135245388
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

que?
Je certificaten omhoogpraten dan verkopen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_135245434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 19:48 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Je certificaten omhoogpraten dan verkopen.
goed idee :P .
Maar dat was ik al van plan, mijn vraag is dan wat daarna met dat geld doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 9 januari 2014 @ 00:39:26 #100
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_135260413
Maar hier weer eens kijken. Vind zelf dat het gross van de aandelen nog te duur is. Maar we wachten rustig verder...
The more debt, the better
pi_135262827
Mensen die cryptocurrencies bezitten hier?
pi_135263978
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:03 schreef Aeqvitas het volgende:
Mensen die cryptocurrencies bezitten hier?
Vast wel: Cryptocurrencies
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_135264308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:31 schreef Gremen het volgende:

[..]

Vast wel: Cryptocurrencies
Speeltuintje daar, was eigenlijk op zoek naar wat serieuzere discussie.
pi_135264317
Gevuld met tieners die net hun eerste dogecoin hebben gekocht maar niet eens weten hoe vraag/aanbod in elkaar zit.
pi_135265990
Na een week sta ik alweer op verlies, lekkere shit die aandelen

pi_135280249
Dragi weet de Indices weer om zeep te lullen...

:(
  donderdag 9 januari 2014 @ 19:29:50 #107
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135285713
Wat las ik nou? nog nooit zoveel Porsche's en Bentley's verkocht als in 2013?

Go go 1%ers! :D
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135288831
quote:
11s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:29 schreef monkyyy het volgende:
Wat las ik nou? nog nooit zoveel Porsche's en Bentley's verkocht als in 2013?

Go go 1%ers! :D
Chinezen en wat russen.

Wij moeten het met een opel ampera of een Toyota Prius doen -O-

Of de oer hollandse fiets w/
pi_135310230
Damn !

Kijk Pharming eens gaan *O* *O* *O* *O*

Zou de FDA Ruconest goedkeuren :D
  † In Memoriam † vrijdag 10 januari 2014 @ 12:45:14 #110
230491 Zith
pls tip
pi_135312243
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:41 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Damn !

Kijk Pharming eens gaan *O* *O* *O* *O*

Zou de FDA Ruconest goedkeuren :D
....+280%
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_135312873
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:45 schreef Zith het volgende:

[..]

....+280%
Ja dat zou mooi zijn :D

Maar nu staan ze op ¤ 0,169 een plus van 7,01 % tov de opening vanmorgen.
  † In Memoriam † vrijdag 10 januari 2014 @ 13:07:53 #112
230491 Zith
pls tip
pi_135313030
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ja dat zou mooi zijn :D

Maar nu staan ze op ¤ 0,169 een plus van 7,01 % tov de opening vanmorgen.
Bedoelde eigenlijk deze bende: https://www.google.com/fi(...)=Nd3PUtiyK8aDwAO56QE
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_135313146
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:07 schreef Zith het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk deze bende: https://www.google.com/fi(...)=Nd3PUtiyK8aDwAO56QE
Zo dan :D

Gefeleciteerd ^O^
pi_135318086
Ik dacht er is iets raars met mijn portefeuille, blijkt dat een aandeel vandaag 9% omhoog is geschoten. Voor de geinteresseerden het is de pennystock Pharming. Hoog speculatief maar dat maakt het ook leuk.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 10 januari 2014 @ 15:33:21 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135318554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:21 schreef ssebass het volgende:
Ik dacht er is iets raars met mijn portefeuille, blijkt dat een aandeel vandaag 9% omhoog is geschoten. Voor de geinteresseerden het is de pennystock Pharming. Hoog speculatief maar dat maakt het ook leuk.
Hoeveel procent heb jij pharming als je dat in je porto terugziet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135321069
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoeveel procent heb jij pharming als je dat in je porto terugziet?
Maar een paar procent. Maar heb verschillende beleggersrekeningen, dus per rekening staat maar een beperkt aantal aandelen/fondsen/derivaten etc. Dus vandaar dat ik het meteen zie.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135323129
Pharming gaat op daghoog sluiten :)
pi_135323737
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Pharming gaat op daghoog sluiten :)
Bijna maar met ¤ 0,172 ziet het er goed uit :)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:15:22 #119
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_135330949
Zie dat intercept pharma eens gaan! Je zou bijna voor ¤100 Pharming kopen om te kijken of die ook zoiets gaat doen... Is een beetje een casino-benadering, maar het klinkt ook leuk.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:45:17 #120
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135332639
Pharming is altijd 2 dagen interessant met een hoop omzet en zakt dan altijd weer weg. Er zijn er maar weinig die aan Pharming hebben verdiend. Tot en met april echter wel een interessant aandeeltje waar veel speculatie in gaat komen. Als ze afgekeurd worden gaan ze naar 0, anders naar 0,3 tot 0,35.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:48:56 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135332860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:15 schreef BliepTuut het volgende:
Zie dat intercept pharma eens gaan! Je zou bijna voor ¤100 Pharming kopen om te kijken of die ook zoiets gaat doen... Is een beetje een casino-benadering, maar het klinkt ook leuk.
Ik denk dat de hele reden dat Pharming steeg dat intercept is! Er is verder dus geen enkele realistische reden om te stijgen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135333823
kpn quest gaat ook weleens van 0,02 naar 0,03 dat 50 winst he. joepi.
pi_135341043
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:45 schreef Bayswater het volgende:
Pharming is altijd 2 dagen interessant met een hoop omzet en zakt dan altijd weer weg. Er zijn er maar weinig die aan Pharming hebben verdiend. Tot en met april echter wel een interessant aandeeltje waar veel speculatie in gaat komen. Als ze afgekeurd worden gaan ze naar 0, anders naar 0,3 tot 0,35.
Zie op dit moment geen reden waarom het afgekeurd zou worden. Gezien de studies ziet het er allemaal goed uit. Als apotheker zie ik op dit moment geen problemen. Daarnaast heeft de EMEA het ook al goedgekeurd. Of ze er na de goedkeuring veel mee gaan verdienen is een tweede.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 10 januari 2014 @ 23:43:01 #124
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135342150
Een jaartje terug heb ik geprobeerd het jaarverslag te lezen en het kwam erop neer dat ze druk bezig waren miljoenen te pompen in een medicijn voor een erfelijke ziekte die 1 op de 50.000 mensen trof. Een afzet markt van zo'n 350 mensen in NL? :Z

Zijn ze daar nog steeds mee bezig of hebben ze andere grootse plannen? Als investeerder wil je natuurlijk graag bedrijven waarbij het geld als water wordt verdiend. :9
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135345501
Termination of the Trust of Great Northern Iron Ore Properties

The terms of the Great Northern Iron Ore Properties Trust Agreement, created December 7, 1906, state that the Trust shall continue for twenty years after the death of the last survivor of eighteen persons named in the Trust Agreement. The last survivor of these eighteen persons died on April 6, 1995. Accordingly, the Trust terminates twenty years from April 6, 1995, that being April 6, 2015.

http://www.gniop.com/termination.html





dividend van 17% is nu 46% :D

mensen die publieke info opzoeken zijn een uitzondering :o
pi_135347985
Hier ook een stukje er over: http://seekingalpha.com/a(...)-months?source=yahoo (dag voor de koers instortte)
pi_135348826
Efficiënte-markthypothese. :')
pi_135356107
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:46 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Speeltuintje daar, was eigenlijk op zoek naar wat serieuzere discussie.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:46 schreef Aeqvitas het volgende:
Gevuld met tieners die net hun eerste dogecoin hebben gekocht maar niet eens weten hoe vraag/aanbod in elkaar zit.
En iemand die het hele zooitje een beetje loopt te generaliseren hoort niet in een speeltuin thuis?

Kom anders even langs, om me even tot dit niveau te verlagen zou ik zeggen dat het een passend niveau voor je zijn als ik de bovenstaande reacties zo eens bekijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2014 15:19:49 ]
  zaterdag 11 januari 2014 @ 15:07:06 #129
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135356259
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Hier ook een stukje er over: http://seekingalpha.com/a(...)-months?source=yahoo (dag voor de koers instortte)
Royalty land trust zijn echt landmijnen. Veel slecht geïnformeerde investeerders die kijken naar die 15% dividend maar geen flauw benul hebben wat een royalty land trust voor business is. Hoeveel centjes er wel niet verdampt zijn. ;(
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 15:12:34 #130
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135356456
Misschien is dit wel interessant voor sommigen, het lynx debat met tips voor 2014. :)

http://www.lynx.nl/debat2014
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135356522
Hallo allemaal,

Aangezien jullie er het meeste verstand van lijken te hebben, heb ik een vraagje.

Jullie kennen vast wel het programma plus500. Als student heb ik geen kapitalen om in te handelen, dus speel ik een beetje met 250 euro op plus500 in echt geld en met grote bedragen van ¤20.000 in demogeld om het een beetje te leren.

Momenteel sta ik op de demoversie enorm goed, en in echt geld in de plus maar dat kwakkelt maar een beetje door zonder echt ver in de min of in de plus te gaan :') (was het maar andersom)

Wat zijn de indicaties waar jullie naar kijken? Ik heb op de "echt geld versie" bijvoorbeeld effecten in blackberry gekocht een tijd geleden. Dit omdat na het nieuws dat ze stopten met consumententelefoons de aandelen flink gedaald waren, maar laatst het nieuws naar buiten kwam dat ze waarschijnlijk verder willen met de zakelijke markt en dat ze zich willen gaan focussen op blackberry messenger als concurrent van whatsapp.

Dat was blijkbaar een goede gok, want ik sta nu met blackberry flink in de plus.

Maar is dat ook de manier hoe jullie het doen? Is dit een goede manier om op koersstijgingen- en koersdalingen in te spelen? En welke informatie gebruiken jullie nog meer?

Ik wil er graag wat meer over leren, vind het wel erg leuk om te doen zolang ik maar niet de hele dag stressed naar m'n telefoon en/of computer hoef te kijken. Ik bekijk trends op korte termijn, maar speel het liefst in op de langer termijn om er niet continu mee bezig te hoeven zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2014 15:15:27 ]
pi_135358445
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:14 schreef -mosrednA het volgende:
Hallo allemaal,

Aangezien jullie er het meeste verstand van lijken te hebben, heb ik een vraagje.

Jullie kennen vast wel het programma plus500. Als student heb ik geen kapitalen om in te handelen, dus speel ik een beetje met 250 euro op plus500 in echt geld en met grote bedragen van ¤20.000 in demogeld om het een beetje te leren.

Momenteel sta ik op de demoversie enorm goed, en in echt geld in de plus maar dat kwakkelt maar een beetje door zonder echt ver in de min of in de plus te gaan :') (was het maar andersom)

Wat zijn de indicaties waar jullie naar kijken? Ik heb op de "echt geld versie" bijvoorbeeld effecten in blackberry gekocht een tijd geleden. Dit omdat na het nieuws dat ze stopten met consumententelefoons de aandelen flink gedaald waren, maar laatst het nieuws naar buiten kwam dat ze waarschijnlijk verder willen met de zakelijke markt en dat ze zich willen gaan focussen op blackberry messenger als concurrent van whatsapp.

Dat was blijkbaar een goede gok, want ik sta nu met blackberry flink in de plus.

Maar is dat ook de manier hoe jullie het doen? Is dit een goede manier om op koersstijgingen- en koersdalingen in te spelen? En welke informatie gebruiken jullie nog meer?

Ik wil er graag wat meer over leren, vind het wel erg leuk om te doen zolang ik maar niet de hele dag stressed naar m'n telefoon en/of computer hoef te kijken. Ik bekijk trends op korte termijn, maar speel het liefst in op de langer termijn om er niet continu mee bezig te hoeven zijn.
Lees je in in de verschillende mogelijkheden zoals aandelen, fondsen, derivaten, futures etc. Daarnaast inlezen in technische analyse en fundamentele. 250 is erg weinig, na de kosten sta je al snel een kleine tien procent verlies.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135358781
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 16:19 schreef ssebass het volgende:

[..]

Lees je in in de verschillende mogelijkheden zoals aandelen, fondsen, derivaten, futures etc. Daarnaast inlezen in technische analyse en fundamentele. 250 is erg weinig, na de kosten sta je al snel een kleine tien procent verlies.
Klopt, maar zoals ik al aangaf heb ik niet het geld om met veel te gaan handelen. De 250 heb ik gekozen omdat het een bedrag is waarvan ik het niet erg zou vinden als ik het zou verliezen. Ga ik die grens over, dan vind ik dat ik verkeerd bezig ben.

En ik ga de begrippen die jij aankaart even opzoeken en over inlezen. Dankjewel. :)
pi_135361004
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:14 schreef -mosrednA het volgende:
Hallo allemaal,

Aangezien jullie er het meeste verstand van lijken te hebben, heb ik een vraagje.

Jullie kennen vast wel het programma plus500. Als student heb ik geen kapitalen om in te handelen, dus speel ik een beetje met 250 euro op plus500 in echt geld en met grote bedragen van ¤20.000 in demogeld om het een beetje te leren.

Momenteel sta ik op de demoversie enorm goed, en in echt geld in de plus maar dat kwakkelt maar een beetje door zonder echt ver in de min of in de plus te gaan :') (was het maar andersom)

Wat zijn de indicaties waar jullie naar kijken? Ik heb op de "echt geld versie" bijvoorbeeld effecten in blackberry gekocht een tijd geleden. Dit omdat na het nieuws dat ze stopten met consumententelefoons de aandelen flink gedaald waren, maar laatst het nieuws naar buiten kwam dat ze waarschijnlijk verder willen met de zakelijke markt en dat ze zich willen gaan focussen op blackberry messenger als concurrent van whatsapp.

Dat was blijkbaar een goede gok, want ik sta nu met blackberry flink in de plus.

Maar is dat ook de manier hoe jullie het doen? Is dit een goede manier om op koersstijgingen- en koersdalingen in te spelen? En welke informatie gebruiken jullie nog meer?

Ik wil er graag wat meer over leren, vind het wel erg leuk om te doen zolang ik maar niet de hele dag stressed naar m'n telefoon en/of computer hoef te kijken. Ik bekijk trends op korte termijn, maar speel het liefst in op de langer termijn om er niet continu mee bezig te hoeven zijn.
Plus500 is een crappy broker. Ik zou daar weg gaan.

250,- is echt niet weinig, ik ben als eerste trade ooit met 150,- begonnen. Hou het goed bij en voor je het weet zit je op het x200 voudige. Er is geen 'goede' manier, er is alleen je eigen manier. I've tried it all. Van automatische trades, naar daghandelen, naar alleen handelen in de nacht, van opties, naar cfd's en aandelen en andere pakketjes. Probeer, snuif informatie op ( :') ), en blijf vooral zoeken tot je iets gaat vinden waar jij je ook echt goed bij gaat voelen.

Ik zou sowieso lesje accounting voor jezelf er bij nemen. Altijd goed of je echt weet of een bedrijf gezond is, ipv 1 van de 215123123.1 miljoen blogs te lezen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135361190
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Plus500 is een crappy broker. Ik zou daar weg gaan.

250,- is echt niet weinig, ik ben als eerste trade ooit met 150,- begonnen. Hou het goed bij en voor je het weet zit je op het x200 voudige. Er is geen 'goede' manier, er is alleen je eigen manier. I've tried it all. Van automatische trades, naar daghandelen, naar alleen handelen in de nacht, van opties, naar cfd's en aandelen en andere pakketjes. Probeer, snuif informatie op ( :') ), en blijf vooral zoeken tot je iets gaat vinden waar jij je ook echt goed bij gaat voelen.

Ik zou sowieso lesje accounting voor jezelf er bij nemen. Altijd goed of je echt weet of een bedrijf gezond is, ipv 1 van de 215123123.1 miljoen blogs te lezen.
Bedankt voor je reactie. :)

En wat raad jij als alternatief aan dan? Ik maak er mede gebruik van omdat er makkelijk geld op te zetten en af te halen is en omdat het prettig werkt op je mobiel. Het viel me alleen wel op dat ze grote verschillen aanhouden met kopen en verkopen. Is dat verschil deels bedoeld voor hun eigen winst? Rare vraag misschien, maar dat vroeg ik me bij dat programma altijd al af.

En bedankt voor je advies. Ik zal dan inderdaad maar gewoon opzoek gaan naar meer informatie en daar mijn eigen draai aan proberen te geven. Heb je misschien nog interessante links die ik kan gebruiken? Ik wil ook best zelf zoeken hoor, maar misschien is er een must-see?
pi_135362182
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 17:41 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. :)

En wat raad jij als alternatief aan dan? Ik maak er mede gebruik van omdat er makkelijk geld op te zetten en af te halen is en omdat het prettig werkt op je mobiel. Het viel me alleen wel op dat ze grote verschillen aanhouden met kopen en verkopen. Is dat verschil deels bedoeld voor hun eigen winst? Rare vraag misschien, maar dat vroeg ik me bij dat programma altijd al af.

En bedankt voor je advies. Ik zal dan inderdaad maar gewoon opzoek gaan naar meer informatie en daar mijn eigen draai aan proberen te geven. Heb je misschien nog interessante links die ik kan gebruiken? Ik wil ook best zelf zoeken hoor, maar misschien is er een must-see?
Ik raad aan als alternatief, alles ipv Plus500. :)

Er is geen must see. Maar je kunt bijv. beginnen met het uitdraaien van 2 jaar verslagen van 2 bedrijven die elkaars directe concurrentie zijn met ong. dezelfde grootte in market-cap. Lees het door op een vrije middag en probeer uit te vogelen welke de beste financiele mogelijkheden heeft. En elke ratio of definitie die je niet kent, zoek je op. Zo step by step, kom je verder.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135362228
Zou persoonlijk gewoon eerst dit boek eens door lezen; the intelligent investor
http://www.fxf1.com/engli(...)ENJAMIN%20GRAHAM.pdf

En dan zullen sommige mensen bijv zeggen dat het achterhaalt is omdat het orgineel al uit de jaren 1950 stamt en dat de markte deze dagen zo anders zijn dan toen. of tal van andere redene.
Maar ik denk echter dat het boek gewoon nog steeds heel erg actueel is, en een zeer realistiche beeld schetst hoe aandelenmarkten werken en hoe men daar van kan profiteren.

Verwacht absoluut geen hoe word ik heel snel rijk methode, om dat die methodes eigenlijk altijd vroeg of laat ook gedoemd zijn om te mislukken.
Als je wil kun je dat eerst zelf uit proberen, maar het is vaak zo zonde van het geld.

Voor de rest zou ik heel erg uit kijken met plus500
Je handeld daar met binaire opties en daar kleven nog al wat nadelen aan.
Je hebt namelijk een winst verlies profiel van 80 winnen tegen 100 verliezen.
Mede daardoor zijn de finacierings kosten voor langere termijn echt absurt hoog.
Dus de kans dat je daarmee op langere termijn winst weet te maken is zo goed als uitgesloten.
(normale opties is een compleet ander verhaal,die kunnen zeker interesant zijn in sommige situaties, maar er is wel heel erg veel kennis van zaken voor nodig, anders is de kans op een fiasco daarmee ook levens groot)
pi_135366318
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:02 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

[..]

En iemand die het hele zooitje een beetje loopt te generaliseren hoort niet in een speeltuin thuis?

Kom anders even langs, om me even tot dit niveau te verlagen zou ik zeggen dat het een passend niveau voor je zijn als ik de bovenstaande reacties zo eens bekijk.
Gast, geef gewoon toe. Die thread zit vol met bitcoin fanatics. Enige kritiek wordt meteen ongefundeerd onderuit getrapt, weggelachen.
pi_135367639
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:37 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Gast, geef gewoon toe. Die thread zit vol met bitcoin fanatics. Enige kritiek wordt meteen ongefundeerd onderuit getrapt, weggelachen.
Maar jij doet overkomen alsof alles en iedereen daar maar een beetje aan loopt te kloten, in jouw taal, in de zandbak zit te spelen. Echter zijn er verschillende mensen daar die weten waar ze het over hebben en al een mooi zakcentje verdiend hebben rond de cryptocurrency hype.
pi_135367919
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:01 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Maar jij doet overkomen alsof alles en iedereen daar maar een beetje aan loopt te kloten, in jouw taal, in de zandbak zit te spelen. Echter zijn er verschillende mensen daar die weten waar ze het over hebben en al een mooi zakcentje verdiend hebben rond de cryptocurrency hype.
Niet relevant.
pi_135368970
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:06 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Niet relevant.
quote:
... maar niet eens weten hoe vraag en aanbod in elkaar zit
Waarop ik zeg dat niet iedereen maar wat aan loopt te kloten en sommigen er al een redelijk zakcentje aan hebben verdiend. Dat zou vrij uniek zijn als die personen niet zouden weten hoe vraag en aanbod in elkaar zit.

Hoe is dat niet relevant aan datgeen wat jij daarstraks zei?
pi_135372777
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:23 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

[..]

Waarop ik zeg dat niet iedereen maar wat aan loopt te kloten en sommigen er al een redelijk zakcentje aan hebben verdiend. Dat zou vrij uniek zijn als die personen niet zouden weten hoe vraag en aanbod in elkaar zit.

Hoe is dat niet relevant aan datgeen wat jij daarstraks zei?
Een fucking chimpansee kan geld verdienen met bitcoins maar ook op de beurs als de algemene trend omhoog is, daar is geen kunstje aan.
pi_135372963
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:28 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Een fucking chimpansee kan geld verdienen met bitcoins maar ook op de beurs als de algemene trend omhoog is, daar is geen kunstje aan.
Waarom doet niet iedereen het dan?

Omdat je toch enigszins verstand van zaken moet hebben lijkt me.
pi_135374285
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 21:32 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Waarom doet niet iedereen het dan?

Omdat je toch enigszins verstand van zaken moet hebben lijkt me.
...
pi_135377978
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 22:02 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

...
:')
pi_135380301
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 23:25 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

:')
Het is knapper om geld te verliezen, daar moet je pas rare beslissingen voor hebben genomen...
  zondag 12 januari 2014 @ 00:28:10 #147
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135380760
Ik koop bitcoins als het onder mijn P/E threshold komt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 12 januari 2014 @ 00:32:09 #148
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_135380947
Vorig jaar moet iedereen toch wel minimaal 20 % procent hebben gepakt, tenzij je een Imtechliefhebber was aan het begin van het jaar. Vorig jaar uitgekomen op 63 %, alweer een leuke verbetering van 2012 waarbij het rendement 42 % was. :)
Overigens momenteel wel Imtech in bezit, een pluk op 2,09 aangekocht en een pluk op 1,99. Hier ooit gemeld overigens.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_135381185
Er is een heel subforum opgericht voor cryptocurrencies waarom begint het hier nu weer over die ellende. Houd het daar graag!

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:46 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Speeltuintje daar, was eigenlijk op zoek naar wat serieuzere discussie.
Ga ze vooral weer hier naartoe halen die lui.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135382574
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:37 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Gast, geef gewoon toe. Die thread zit vol met bitcoin fanatics. Enige kritiek wordt meteen ongefundeerd onderuit getrapt, weggelachen.
Ook al ben ik ook MOD daar, dat geeft toch aan dat het een hype is en er eentje is die gaat omvallen ? :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135382673
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 00:16 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Het is knapper om geld te verliezen, daar moet je pas rare beslissingen voor hebben genomen...
En hoe is dat relevant?
  zondag 12 januari 2014 @ 01:38:34 #152
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135383388
Ik zat te denken, wat mij verbaast is dat je altijd leest "Als je 10k in Shell/Unilever/KO/JNJ/de AEX had gestoken 25 jaar terug, dan had je nu +100k".

Maar vervolgens is er niemand die dat heeft gedaan. Zijn er echt zo weinig lange termijn Buy& Hold investeerders in onze maatschappij?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135384221
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ook al ben ik ook MOD daar, dat geeft toch aan dat het een hype is en er eentje is die gaat omvallen ? :)
Nee
pi_135384228
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:17 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

En hoe is dat relevant?
Het is dus niet relevant om te zeggen dat mensen er een zakcentje mee verdiend hebben.
pi_135384497
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 02:06 schreef Aeqvitas het volgende:

[..]

Het is dus niet relevant om te zeggen dat mensen er een zakcentje mee verdiend hebben.
Sommigen wel, wat ik duidelijk gezegd heb.
pi_135384797
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 02:14 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Sommigen wel, wat ik duidelijk gezegd heb.
Nee, want zelfs zonder verstand kun je geld hebben verdiend met bitcoins. Dat er dus mensen in dat topic lopen te lullen die geld hebben verdiend met bitcoins wil dus helemaal niks zeggen over of ze verstand van zaken hebben.
pi_135386985
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:12 schreef monkyyy het volgende:
Misschien is dit wel interessant voor sommigen, het lynx debat met tips voor 2014. :)

http://www.lynx.nl/debat2014
Het eerste uur met de tips vond ik aardig. Totaal verschillende tips. De tweede helft met het debat voegt niet zoveel toe. Bedankt voor de tip.
pi_135388844
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 01:38 schreef monkyyy het volgende:
Ik zat te denken, wat mij verbaast is dat je altijd leest "Als je 10k in Shell/Unilever/KO/JNJ/de AEX had gestoken 25 jaar terug, dan had je nu +100k".

Maar vervolgens is er niemand die dat heeft gedaan. Zijn er echt zo weinig lange termijn Buy& Hold investeerders in onze maatschappij?
Er zijn genoeg mensen die dat wel hebben gedaan hoor, maar de meeste mensen inderdaad niet. Waarom?
- Bij veel vermogende zit het geld vast in hun bedrijven/vastgoed. Met wellicht betere rendementen!
- Rente was toen hoger, reken je rendement maar eens uit op een 25 jarige staatsobligatie met een yield van 7-10%.
- De meeste mensen beschouwen de beurs bij voorbaat als een casino en besteden er daarom nooit aandacht aan.
- Maar een enkeling weet goed te beargumenteren waar duurzaam rendement vandaan komt en kan dat juist toepassen in zijn beslissingen op langere termijn.

Maar bovenal, persoonlijk ken ik maar een paar mensen die beslissingen baseren op zo'n tijdspanne. Buiten het pensioen om uiteraard. 25, maar vaak al 5-10, jaar is voor hen te lang om resultaat te zien. Terwijl enkel bij dergelijke termijnen een goede prognose is te doen over het te verwachtte rendement bij een buy en hold strategie.
pi_135389788
Er was net een kerel bij harry mens die vanaf het begin in HAL zit, zijn aandelen zijn 40 keer over de kop gegaan, dus dat was er wel eentje
pi_135390706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat de hele reden dat Pharming steeg dat intercept is!
Dat zou goed kunnen zie het twitter verhaal.
quote:
Er is verder dus geen enkele realistische reden om te stijgen!
Dat ben ik niet met je eens.

Een realistische reden kan zijn dat meer mensen denken dat de FDA Ruconest goed gaat keuren.
Een andere realistische reden is een koopadvies met als koersdoel 0,22 cent.
pi_135392243
Er zitten hier niet zo heel veel NVO volgers, maar wat vinden jullie eigenlijk van de 1/5 split? Ik zie geen reden waarom de trend naar beneden zou gaan en ik voorzie een zelfde koers zoals de laatste 5 jaar. (Mits er goedkopere productie uit China komt met betere medicijnen)

Al zullen zij nooit het distributie netwerk van NVO binnen korte termijn kunnen overnemen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135396208
http://philosophicaleconomics.wordpress.com/2014/01/10/cape/

Dit laat zien dat er sprake is van een new normal, de tijden zijn veranderd en er is sprake van een permanently high plateau voor valuations. maar 4% onder het gemiddelde dus de backtesting/curvefitting werkt niet meer. Shiller P/E werkt dus niet meer.

Als er een correctie plaatsvindt dan moet je niet verkopen, maar dit doen.
pi_135398548


1. Kinkje in de kabel die later word rechtgetrokken?
2. Bedrijven die (eindelijk) anticyclisch gaan handelen?
3. (aankomende) Balance sheet repairment?

Ik ga voor 1 en/of 3. Wellicht 1 op kortere termijn en 3 op langere, alleen wanneer is de vraag. Drie is vrijwel een zekerheidje eigenlijk op lange termijn gezien de fors toegenomen leverage op de balance sheets. :D
  zondag 12 januari 2014 @ 16:22:21 #164
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135398857
Bedrijven met weinig uitstaande aandelen worden verwisseld voor bedrijven met veel uitstaande aandelen?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135398958
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:22 schreef monkyyy het volgende:
Bedrijven met weinig uitstaande aandelen worden verwisseld voor bedrijven met veel uitstaande aandelen?
Je hebt een punt, maar als ik de context lees dan gaat dit niet op:
''measure of net equity withdrawal available on a higher frequency basis is the share count of equity indices. This share count is reflected in the so called Divisor of an equity index which roughly speaking is equal to the market value of the index divided by the price of the index. Divisor changes reflect changes in outstanding shares due to share buybacks or other corporate actions such as the ones mentioned above. But they also reflect addition or deletion of stocks to the index. If the S&P 500 closes at 1838 and one stock is replaced by another, after the market close, the index should open at 1838 the next morning if all of the opening prices are the same as the previous days closing prices. This is achieved with an adjustment to the divisor. ''

Anders is dit wel hele slechte statistiek (plaatje komt wel van zerohedge). Belangrijker is natuurlijk het verhaal dat schuil gaat achter de buybacks en de toekomstige gevolgen. :)
  zondag 12 januari 2014 @ 23:19:54 #166
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135421150
Tsja, Zerohedge he? ;)

Hoe hoger aandelen staan, hoe lager de forward returns worden. Aandelen gaan de komende 5 jaar niet hetzelfde rendement tonen als de voorgaande 5 jaar (duh). Maar dat betekent niet dat er niet dat er 0 kansen zijn, als van de 500 bedrijven in de S&P 500 20 door mijn kwaliteitsfilter heen komen, en van die 20 zijn er 3 die ik aantrekkelijk geprijsd vind voor de langere termijn, dan koop ik die 3. Dan maakt het me niet uit wat gemiddelden doen van de S&P.

Ik bouw trouwens de laatste maanden meer geld op dan dat ik aandelen koop, mijn laatste buys waren KMI (pijpleiding die gaat profiteren van de shale boom) , nestle (Van die reclame met George Clooney :D ) en Coca Cola toen het even 3% dividend yield had (wat ze in februari gaan verhogen). Ik denk niet dat ik de komende 5 jaar spijt ga hebben van die aankopen.

Binnenkort earnings season, hopelijk stort alles wat ik wil het ravijn in zodat ik kan kopen.
Kwaliteitsbedrijven >>>> 0% yieldend cash dat de roverheid ieder moment kan pakken.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 12 januari 2014 @ 23:40:52 #167
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135422211
Alle earnings releases die voor mij interessant zijn de komende tijd en dus goed ga doorspitten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135426002
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:40 schreef monkyyy het volgende:
Alle earnings releases die voor mij interessant zijn de komende tijd en dus goed ga doorspitten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Earnings season _O_ :7 *O*
pi_135427460
Pharming blijft maar gaan *O*

Koersdoel nu 2 dollar :7
pi_135427701
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:40 schreef monkyyy het volgende:
Alle earnings releases die voor mij interessant zijn de komende tijd en dus goed ga doorspitten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg Warren Buffett georiënteerd ;)
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135427713
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:49 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Pharming blijft maar gaan *O*

Koersdoel nu 2 dollar :7
Haha als ze dat bereiken ben ik heel blij :D
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135427782
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:05 schreef ssebass het volgende:

[..]

Haha als ze dat bereiken ben ik heel blij :D
Zou mij ook niet verkeerd uitkomen ;)
pi_135429734
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:49 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Pharming blijft maar gaan *O*

Koersdoel nu 2 dollar :7
2? Hoeveel stuks van Pharming heb je?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135429804
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

2? Hoeveel stuks van Pharming heb je?
7,4 % van mijn portefeuille ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 11:31:34 #175
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135429836
Haha, ik heb er ook nog 500, gekocht voor een dubbeltje per stuk.
Veel zal het niet opleveren denk ik, maar toch leuk die paar tientjes.
pi_135430020
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:30 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

7,4 % van mijn portefeuille ;)
Nu wat meer, net 20000 stuks bijgekocht voor 0,186 per stuk.

Ik doe ze niet weg onder de 22 cent, echter als ze daar komen verhoog ik misschien mijn verkoopgrens ;)
pi_135430064
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:31 schreef BasEnAad het volgende:
Haha, ik heb er ook nog 500, gekocht voor een dubbeltje per stuk.
Veel zal het niet opleveren denk ik, maar toch leuk die paar tientjes.
Je moet in procenten rekenen ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 11:47:35 #178
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135430239
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:41 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Je moet in procenten rekenen ;)
Die procenten boeien met geen reet voor die paar tientjes. Ik ga het niet mooier maken dan het is.
pi_135430280
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:40 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nu wat meer, net 20000 stuks bijgekocht voor 0,186 per stuk.

Ik doe ze niet weg onder de 22 cent, echter als ze daar komen verhoog ik misschien mijn verkoopgrens ;)
Waarom zou je 1/10e in zo'n aandeel willen hebben zitten? Wat zie jij wat de rest niet ziet? Ik bedoel, beleg dan met 1/10e van je vermogen in iets wat potentieel meer kan opleveren. Evt. een leveraged product wat qua hefboom alle realiteitszin heeft verloren.

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 13-01-2014 11:56:51 ]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135430405
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zou je 1/5e in zo'n aandeel willen hebben zitten? Wat zie jij wat de rest niet ziet? Ik bedoel, beleg dan met 1/10e van je vermogen in iets wat potentieel meer kan opleveren. Evt. een leveraged product wat qua hefboom alle realiteitszin heeft verloren.
:?

Ik zit er niet voor 1/5 in hoe je daar nu weer aankomt ?

Maar ik heb er een stop loss onder zitten die boven mijn gemiddelde aankoopprijs zit en verwacht dat die niet aangetikt zal worden.
pi_135430509
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:53 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

:?

Ik zit er niet voor 1/5 in hoe je daar nu weer aankomt ?

Maar ik heb er een stop loss onder zitten die boven mijn gemiddelde aankoopprijs zit en verwacht dat die niet aangetikt zal worden.
Ik bedoelde 1/10e. De vraag is meer, waarom? Waarom verwacht je dat niet? Is Pharming niet gewoon een omhulsel van iets wat leeg is?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135431428
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik bedoelde 1/10e. De vraag is meer, waarom? Waarom verwacht je dat niet? Is Pharming niet gewoon een omhulsel van iets wat leeg is?
Nee dat is Pharming niet.

FDA goedkeuring verwacht in april
Contract met een grote medicijnen verkoper usa
Mogelijk meerdere toepassingen voor het medicijn Ruconest waardoor een veel grotere doelgroep kan ontstaan.

En kijk eens naar het handelsvolume wat de laatste 3 handelsdagen honderden procenten meer is.
pi_135431972
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:29 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nee dat is Pharming niet.

FDA goedkeuring verwacht in april
Contract met een grote medicijnen verkoper usa
Mogelijk meerdere toepassingen voor het medicijn Ruconest waardoor een veel grotere doelgroep kan ontstaan.

En kijk eens naar het handelsvolume wat de laatste 3 handelsdagen honderden procenten meer is.
FDA goedkeuring zou toch een gewoonste zaak van de wereld moeten zijn? Dat zou al in de prijs moeten zitten. Een contract geeft geen potentiele waarde aan, maar meer een huidige waarde. Dat zie je ook vaak terug in M&A analyses waar men gewoon de huidige contracten bij elkaar optelt.

Mogelijk meerdeer toepassingen is natuurlijk leuk, maar ik zie daardoor geen reden waarom Pharming naar 2,3,4 of meer zou moeten gaan.

Zie bijv. Novo Nordisk (Ja, ik weet het, ben enorm biased ivm eigen achtergrond). Zij werden keihard afgeschoten door het missen van een FDA approval. (En terecht .. uiteraard). Maar gaat het om de medicatie die ze ontwikkelen? Of juist potentiele mogelijkheden om het bij een klant te brengen? Bijv. het distributie netwerk? Dat is juist hetgeen wat Novo zo sterkt maakt, en daarmee heeft het nog steeds potentieel (Ondanks de belachelijk hoge waardering qua multiples).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135432375
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

FDA goedkeuring zou toch een gewoonste zaak van de wereld moeten zijn? Dat zou al in de prijs moeten zitten.
Ja zeker omdat het in europa al goedgekeurd is.
En nee want pas na goedkeuring gaat het lopen.
quote:
Een contract geeft geen potentiele waarde aan, maar meer een huidige waarde. Dat zie je ook vaak terug in M&A analyses waar men gewoon de huidige contracten bij elkaar optelt.
Nee het gaat om toekomstige waarde vanwege de goede afzetmogelijkheden.
quote:
Mogelijk meerdeer toepassingen is natuurlijk leuk, maar ik zie daardoor geen reden waarom Pharming naar 2,3,4 of meer zou moeten gaan.
Omdat de doelgroep veel groter kan worden indien dit zo is en de ontwikelingskosten dan over een grotere groep verdeeld worden.
quote:
Zie bijv. Novo Nordisk (Ja, ik weet het, ben enorm biased ivm eigen achtergrond). Zij werden keihard afgeschoten door het missen van een FDA approval. (En terecht .. uiteraard). Maar gaat het om de medicatie die ze ontwikkelen? Of juist potentiele mogelijkheden om het bij een klant te brengen? Bijv. het distributie netwerk? Dat is juist hetgeen wat Novo zo sterkt maakt, en daarmee heeft het nog steeds potentieel (Ondanks de belachelijk hoge waardering qua multiples).
:)
pi_135432759
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

FDA goedkeuring zou toch een gewoonste zaak van de wereld moeten zijn? Dat zou al in de prijs moeten zitten. Een contract geeft geen potentiele waarde aan, maar meer een huidige waarde. Dat zie je ook vaak terug in M&A analyses waar men gewoon de huidige contracten bij elkaar optelt.

Mogelijk meerdeer toepassingen is natuurlijk leuk, maar ik zie daardoor geen reden waarom Pharming naar 2,3,4 of meer zou moeten gaan.

Zie bijv. Novo Nordisk (Ja, ik weet het, ben enorm biased ivm eigen achtergrond). Zij werden keihard afgeschoten door het missen van een FDA approval. (En terecht .. uiteraard). Maar gaat het om de medicatie die ze ontwikkelen? Of juist potentiele mogelijkheden om het bij een klant te brengen? Bijv. het distributie netwerk? Dat is juist hetgeen wat Novo zo sterkt maakt, en daarmee heeft het nog steeds potentieel (Ondanks de belachelijk hoge waardering qua multiples).
Volgens mij gaat Novo Nordisk zo goed omdat zij de enige fabrikant van insuline zijn en een enorme afzetmarkt hebben. Bij farmaceutische bedrijven draait het om de patenten en mocht je een nieuwe hebben dan zit daar zeker potentieel in. Pharming kan straks waarschijnlijk een nieuwe markt aanboren namelijk de VS. Daarnaast is er in het contract opgenomen dat ze bij goedkeuring van FDA 20 milj ontvangenen daarna 30-40% van de opbrengst. Salix gaat volgens mij de marketing doen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135432782
Whooo 0,195 en FREEZE !
pi_135432868
Ze gaan nu wel eng snel omhoog. Na de tien procent laatst, vandaag al weer op 13,37%....
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135433172
En weer los

Nu 0,20 *O* *O* *O* *O* *O*
pi_135433838
Zit met de vinger op de knop maar ik durf niet te verkopen.
pi_135434340
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:40 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Zit met de vinger op de knop maar ik durf niet te verkopen.
Waarom zou je rond de 0,20 euro willen verkopen als je koersdoel 2 dollar is ?
pi_135434551
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Waarom zou je rond de 0,20 euro willen verkopen als je koersdoel 2 dollar is ?
Nee dat is niet mijn koersdoel maar een koersdoel dat verzonnen is door een analist.

Maar ik ben wat nerveus omdat een koers zo kan instorten en dan baal je als je niet verkocht hebt.

Al denk ik niet dat het ver omlaag gaat maar er kan een dipje komen en dan heb je dus een mooie kans om te verkopen en lager in te stappen.
pi_135436683
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:57 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nee dat is niet mijn koersdoel maar een koersdoel dat verzonnen is door een analist.

Maar ik ben wat nerveus omdat een koers zo kan instorten en dan baal je als je niet verkocht hebt.

Al denk ik niet dat het ver omlaag gaat maar er kan een dipje komen en dan heb je dus een mooie kans om te verkopen en lager in te stappen.
Hoelang ben jij al bezig met beleggen? :) En met nervositeit is an sich toch niks mis mee? :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135436962
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoelang ben jij al bezig met beleggen? :) En met nervositeit is an sich toch niks mis mee? :)
Ik ben 11 maanden geleden begonnen.

En spanning is inderdaad een onderdeel van het spel.
pi_135437053
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:54 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik ben 11 maanden geleden begonnen.

En spanning is inderdaad een onderdeel van het spel.
Bij dit soort dingen wel. Je portefeuille over het geheel gezien hopelijk niet. Goed beleggen (lange termijn) is eigenlijk best saai.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135437349
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef ssebass het volgende:

[..]

Bij dit soort dingen wel. Je portefeuille over het geheel gezien hopelijk niet. Goed beleggen (lange termijn) is eigenlijk best saai.
Nou mijn portefeuille is nogal stormachtig begonnen...

Mijn eerste positie was in Imtech ... ik dacht na een koersval het herstel mee te pakken het ging iets anders er kwamen nog 2 forse koersvallen en een emissie.

Gelukig heb ik de schade voor het grootste deel al weer kunnen inhalen maar het was een pitige start. met veel kleine dag ritjes heb ik een hoop geodgemaakt maar ik ben helaas nog niet over het break even point heen.
Maar dat komt dit jaar zeker goed ;)
pi_135437664
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:02 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Nou mijn portefeuille is nogal stormachtig begonnen...

Mijn eerste positie was in Imtech ... ik dacht na een koersval het herstel mee te pakken het ging iets anders er kwamen nog 2 forse koersvallen en een emissie.

Gelukig heb ik de schade voor het grootste deel al weer kunnen inhalen maar het was een pitige start. met veel kleine dag ritjes heb ik een hoop geodgemaakt maar ik ben helaas nog niet over het break even point heen.
Maar dat komt dit jaar zeker goed ;)
Ja je kiest ook hoog risico dingen. 90% van mijn beleggingen zijn in stabiele aandelen voor waarde/dividend of grote fondsen in groeimarkten en/of hoog dividend fondsen. Die overige 10% gebruik ik om te speculeren bijv op penny stocks en turbo's met grote hefboom. Op zich gaat dat laatste best goed, maar zou niet willen dat ik zo met mijn hele portefeuille zou omgaan. Veel te riskant en te weinig tijd voor. Dat laatste werkt in mijn voordeel want dat zorgt ervoor dat ik wat geduldiger kan zijn ;)
Ik heb over vorig jaar 50% winst gepakt, dus ben best tevreden. Natuurlijk was het een bull market dus een beetje vertekend beeld. Probeer rendement van 15% per jaar te halen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135437798
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:10 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja je kiest ook hoog risico dingen. 90% van mijn beleggingen zijn in stabiele aandelen voor waarde/dividend of grote fondsen in groeimarkten en/of hoog dividend fondsen. Die overige 10% gebruik ik om te speculeren bijv op penny stocks en turbo's met grote hefboom. Op zich gaat dat laatste best goed, maar zou niet willen dat ik zo met mijn hele portefeuille zou omgaan. Veel te riskant en te weinig tijd voor. Dat laatste werkt in mijn voordeel want dat zorgt ervoor dat ik wat geduldiger kan zijn ;)
Het was ook niet de bedoeling maar is vanwege het Imtech gebeuren wel zo gelopen.
Ik moest wel meer risico gaan nemen om het verlies zo snel mogelijk in te lopen.
pi_135437839
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:15 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Het was ook niet de bedoeling maar is vanwege het Imtech gebeuren wel zo gelopen.
Ik moest wel meer risico gaan nemen om het verlies zo snel mogelijk in te lopen.
Dat had goed fout kunnen gaan natuurlijk. Meer risico kan ook betekenen nog meer verlies. Heb je wel spreiding? Klinkt alsof je alles steeds op een ding in zet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135438134
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:16 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat had goed fout kunnen gaan natuurlijk. Meer risico kan ook betekenen nog meer verlies. Heb je wel spreiding? Klinkt alsof je alles steeds op een ding in zet.
Ik heb nu 4 posities dus doe wel aan spreiding.

Maar ik wacht nog even af met het omzetten naar een meer defensieve portefeuille.
pi_135438940
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:25 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik heb nu 4 posities dus doe wel aan spreiding.

Maar ik wacht nog even af met het omzetten naar een meer defensieve portefeuille.
Nou ja het hoeft niet. Het is maar wat je doelen zijn. Heb zelf deel defensief en deel offensief. Eerste voor vermogensopbouw en lange termijn, en tweede voor de lol, korte termijn, ervaring op doen en af en toe een leuke winst meepakken.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135440474
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nou ja het hoeft niet. Het is maar wat je doelen zijn. Heb zelf deel defensief en deel offensief. Eerste voor vermogensopbouw en lange termijn, en tweede voor de lol, korte termijn, ervaring op doen en af en toe een leuke winst meepakken.
Wat zijn de hefbomen die je daar voor gebruikt bijv?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135440852
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:45 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nou ja het hoeft niet. Het is maar wat je doelen zijn. Heb zelf deel defensief en deel offensief. Eerste voor vermogensopbouw en lange termijn, en tweede voor de lol, korte termijn, ervaring op doen en af en toe een leuke winst meepakken.
Ik wil op den duur naar ongeveer;

60 % LT dividendaandelen zoals rds
20 % middellange termijn midkappers
20 % pure speculatie penny stock en call/put opties op indexen.

Maar het is zeer afhankelijk van de hoeveelheid tijd die ik heb om het in de smiezen te houden ;)
pi_135441088
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat zijn de hefbomen die je daar voor gebruikt bijv?
Zo rond de 10-15. Niet bijzonder extreem. Hangt af van fluctuaties. Kocht bijvoorbeeld vaak Shell wanneer deze onder de 24 kwam. SL op 22,9 bijv want verwacht niet dat hij daar onder komt en verkocht het weer op >25. Steeds korte ritjes op een redelijk stabiel aandeel, aangezien het zelden buiten die marge komt. Short vind ik riskanter, want de bovengrens vind ik lastiger te bepalen. Maarja als het een exacte wetenschap was, dan was er ook geen kunst aan natuurlijk.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135441163
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:27 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ik wil op den duur naar ongeveer;

60 % LT dividendaandelen zoals rds
20 % middellange termijn midkappers
20 % pure speculatie penny stock en call/put opties op indexen.

Maar het is zeer afhankelijk van de hoeveelheid tijd die ik heb om het in de smiezen te houden ;)
Qua risico lijkt mij dat een mooie verdeling. Denk wel aan dat er ook nog andere investeringsmogelijkheden zijn dan aandelen. Grondstoffen, obligaties, vastgoed, valuta. Als de aandelen onderuitgaan heb je nog een safe. Al doe ik dat ook bijna niet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135442756
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:33 schreef ssebass het volgende:

[..]

Qua risico lijkt mij dat een mooie verdeling. Denk wel aan dat er ook nog andere investeringsmogelijkheden zijn dan aandelen. Grondstoffen, obligaties, vastgoed, valuta. Als de aandelen onderuitgaan heb je nog een safe. Al doe ik dat ook bijna niet.
Ja dat weet ik echter zijn er maar 24 uren in een dag en kan je niet alles in de gaten houden ;)

Gelukkig heb ik een bijna afbetaalde koopwoning dat is mijn onroerendgoed investering.
  maandag 13 januari 2014 @ 17:36:49 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135443759
Voor het eerst sinds jaren ben ik eens short gegaan. Gewoon, even speculeren, omdat ik genoeg winst genomen had en omdat het kon.
De kandidaat is Twitter, met z'n marketcap van 33 miljard. :') Niet dat dit iets zegt over het toekomstig koersverloop, was het maar zo gemakkelijk, maar deze marketcap is gewoon te gek tov facebook, wiens marketwaarde alweer te gek is!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135445351
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:36 schreef LXIV het volgende:
Voor het eerst sinds jaren ben ik eens short gegaan. Gewoon, even speculeren, omdat ik genoeg winst genomen had en omdat het kon.
De kandidaat is Twitter, met z'n marketcap van 33 miljard. :') Niet dat dit iets zegt over het toekomstig koersverloop, was het maar zo gemakkelijk, maar deze marketcap is gewoon te gek tov facebook, wiens marketwaarde alweer te gek is!
Wanneer heb je een short genomen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:30:38 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135445712
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wanneer heb je een short genomen?
3 minuten voor de posting.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135445743
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

3 minuten voor de posting.
Ah! Ik vreesde ff-kus dat je hem daarvoor al had ingenomen daar de koers vandaag ook weer gekke sprongen omhoog aan het doen is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:33:35 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135445846
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ah! Ik vreesde ff-kus dat je hem daarvoor al had ingenomen daar de koers vandaag ook weer gekke sprongen omhoog aan het doen is.
Nee. Al had ik vrijdag al in mijn achterhoofd zitten het te moeten doen. Maar dat kwam er (gelukkig) niet van.

De laatste keer dat ik short ging was op UPC. Destijds voor mijn doen ook best wel fors, met 10 contracten. Maar alleen maar op verloren. Dat was toen UPC op 60 euro stond en nog steeg.

Ik had dus op zich volstrekt gelijk met het shorten van UPC. Maar toch verloren. Zo gaat dat vaak. Ik ben er vrij zeker van dat ik nu gelijk heb met Twitter. Maar absoluut niet zeker dat ik er op ga verdienen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:06:37 #211
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135458090
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Al had ik vrijdag al in mijn achterhoofd zitten het te moeten doen. Maar dat kwam er (gelukkig) niet van.

De laatste keer dat ik short ging was op UPC. Destijds voor mijn doen ook best wel fors, met 10 contracten. Maar alleen maar op verloren. Dat was toen UPC op 60 euro stond en nog steeg.

Ik had dus op zich volstrekt gelijk met het shorten van UPC. Maar toch verloren. Zo gaat dat vaak. Ik ben er vrij zeker van dat ik nu gelijk heb met Twitter. Maar absoluut niet zeker dat ik er op ga verdienen!
Met putopties?, die vond ik erg duur, je bent niet de enige die het verwacht. Mogelijk heb je de markt mee, deze avond mooie duik gemaakt.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:14:40 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135458725
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:06 schreef iamcj het volgende:

[..]

Met putopties?, die vond ik erg duur, je bent niet de enige die het verwacht. Mogelijk heb je de markt mee, deze avond mooie duik gemaakt.
Ja, het begint goed. Ik heb gewoon geshort via sprinters

De reden is eigenlijk dat ik niet zo in het verdienmodel van Twitter geloof. FB vind ik al erg duur, maar ik snap nog wel wat daar aantrekkelijk aan is. Door mining beschikt FB over enorme hoeveelheden gebruikersdata. Maar Twitter is al heel anders. Bovendien snap ik niet hoe je nu advertenties echt goed kunt targeten op die manier.
Verder zit 90% van de (jong volwassen) mensen die ik ken op FB en besteed daar ook veel tijd aan(uur per dag of zo). Ik ken denk ik niemand die twittert.
Twitter is echt zo'n I love myself medium, waarbij mensen denken dat de wereld op hun wijsheden zit te wachten. Dat is niet zo. Misschien interessant voor wat politici, filmsterren et cetera. Maar wat moet Mien de Huisvrouw uit Schuttekutteveen nu in een 160 karakters aan de wereld meedelen wat iemand boeit? Terwijl haar poes op FB en de problemen met haar knieen voor haar vriendinnen wellicht wel interessant is.
Enfin, ik geloof niet in Twitter. Fundamenteel niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135461503
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, het begint goed. Ik heb gewoon geshort via sprinters

De reden is eigenlijk dat ik niet zo in het verdienmodel van Twitter geloof. FB vind ik al erg duur, maar ik snap nog wel wat daar aantrekkelijk aan is. Door mining beschikt FB over enorme hoeveelheden gebruikersdata. Maar Twitter is al heel anders. Bovendien snap ik niet hoe je nu advertenties echt goed kunt targeten op die manier.
Verder zit 90% van de (jong volwassen) mensen die ik ken op FB en besteed daar ook veel tijd aan(uur per dag of zo). Ik ken denk ik niemand die twittert.
Twitter is echt zo'n I love myself medium, waarbij mensen denken dat de wereld op hun wijsheden zit te wachten. Dat is niet zo. Misschien interessant voor wat politici, filmsterren et cetera. Maar wat moet Mien de Huisvrouw uit Schuttekutteveen nu in een 160 karakters aan de wereld meedelen wat iemand boeit? Terwijl haar poes op FB en de problemen met haar knieen voor haar vriendinnen wellicht wel interessant is.
Enfin, ik geloof niet in Twitter. Fundamenteel niet.
Maar zorgen die sterren juist niet voor een leuke afzet markt? Ik kan me laatst (van ver geleden) 50Cent nog herinneren op twitter dat hij bij een aandeel een 'pump and dump' strategie heeft toegepast :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:05:30 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135461628
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar zorgen die sterren juist niet voor een leuke afzet markt? Ik kan me laatst (van ver geleden) 50Cent nog herinneren op twitter dat hij bij een aandeel een 'pump and dump' strategie heeft toegepast :P
Maar wat heeft Twitter daaraan verdiend?

Enfin, ik zie dat businessmodel van Twitter niet zo zitten. En zeker niet nu al die sterren hun accounts professioneel laten beheren. Gebeurt er ook nooit iets spannends meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135462379
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, het begint goed. Ik heb gewoon geshort via sprinters

De reden is eigenlijk dat ik niet zo in het verdienmodel van Twitter geloof. FB vind ik al erg duur, maar ik snap nog wel wat daar aantrekkelijk aan is. Door mining beschikt FB over enorme hoeveelheden gebruikersdata. Maar Twitter is al heel anders. Bovendien snap ik niet hoe je nu advertenties echt goed kunt targeten op die manier.
Verder zit 90% van de (jong volwassen) mensen die ik ken op FB en besteed daar ook veel tijd aan(uur per dag of zo). Ik ken denk ik niemand die twittert.
Twitter is echt zo'n I love myself medium, waarbij mensen denken dat de wereld op hun wijsheden zit te wachten. Dat is niet zo. Misschien interessant voor wat politici, filmsterren et cetera. Maar wat moet Mien de Huisvrouw uit Schuttekutteveen nu in een 160 karakters aan de wereld meedelen wat iemand boeit? Terwijl haar poes op FB en de problemen met haar knieen voor haar vriendinnen wellicht wel interessant is.
Enfin, ik geloof niet in Twitter. Fundamenteel niet.
Ik deel je mening hierin, maar je kan het ook op een andere manier bekijken. Bedrijven kunnen niet meer onder Twitter uit, er zijn teveel consumenten die gebruik maken van Twitter, en ook graag Twitter gebruiken om service te krijgen. De Twitter dienstverlening is echt hot, en wordt alleen maar groter. Dat is voor mij ook 1 van de weinige redens waarom ik van Twitter gebruik maak. Voor de rest vind ik Twitter waardeloos.
BlaBlaBla
  maandag 13 januari 2014 @ 23:26:52 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135462694
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:20 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Ik deel je mening hierin, maar je kan het ook op een andere manier bekijken. Bedrijven kunnen niet meer onder Twitter uit, er zijn teveel consumenten die gebruik maken van Twitter, en ook graag Twitter gebruiken om service te krijgen. De Twitter dienstverlening is echt hot, en wordt alleen maar groter. Dat is voor mij ook 1 van de weinige redens waarom ik van Twitter gebruik maak. Voor de rest vind ik Twitter waardeloos.
Zolang de mensen op twitter zitten moet je er iets mee. Natuurlijk.

Maar er zitten volgens mij veel minder mensen op Twitter dan op facebook. Verder beschikt het bedrijf Twitter niet over zoveel gebruikersdata als FB (dus advertenties moeilijk te targeten).

De reden dat bedrijven snel ingrijpen bij Twitter is dat ze willen voorkomen dat er publiek geklaagd wordt. Maar dat is webcare, daar verdient Twitter niks aan. Twitter moet gericht spam versturen naar de lezers!

Verder vind ik twitter juist iets voor een minderheid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135469411
Crap :(

Stop loss Pharming aangetikt...

Wel met winst verkocht maar daarna ging de koers weer snel omhoog.

Nu de twijfel om weer in te stappen of niet.

* leermoment voor mezelf stop loss niet te strak instellen
pi_135469559
En ik zit er weer in.

Wel een paar tientjes kwijt geraakt hierdoor :(
pi_135473494
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:14 schreef LXIV het volgende:
Twitter is echt zo'n I love myself medium, waarbij mensen denken dat de wereld op hun wijsheden zit te wachten. Dat is niet zo.
:Y
pi_135475841
Ik ga denk ik ook shorten op twitter, al is het maar puur uit principe. Verschrikkelijk medium en al vanaf het begin keihard gehyped en aan mensen opgedrongen. Inderdaad ook voornamelijk voor eigengeilers.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 14 januari 2014 @ 17:13:11 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135484625
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:26 schreef ssebass het volgende:
Ik ga denk ik ook shorten op twitter, al is het maar puur uit principe. Verschrikkelijk medium en al vanaf het begin keihard gehyped en aan mensen opgedrongen. Inderdaad ook voornamelijk voor eigengeilers.
Doe het vooral niet uit principe of omdat ik het gedaan heb! Doe het vooral om geld te verdienen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 18:08:26 #222
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_135486450
Vergeet niet dat twitter juist ook belangrijk was voor rebellen en activisten die zich buiten 'officiële kanalen' om moesten kunnen organiseren tegen onderdrukkende overheden.

(Nee, dat is nog steeds geen verdienmodel, eerder een risico. Maar het maakt het principe "twitter" wel minder laagbijdegronds dan dat het nu afgedaan wordt.)
pi_135486780
Tjeemig, blijft de beurs nu maar door rallyen, ik had verwacht dat na 1-1-14 de uptrend wel afgelopen zou zijn.
BlaBlaBla
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:55:25 #224
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_135491355
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:15 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Het was ook niet de bedoeling maar is vanwege het Imtech gebeuren wel zo gelopen.
Ik moest wel meer risico gaan nemen om het verlies zo snel mogelijk in te lopen.
Je had ook gewoon kunnen (of moeten) verkopen. Jij gaat 'middelen' en maakt er dan maar een lange termijn belegging van (immers je wilt geen verlies nemen). Ondertussen stijgt de markt verder, terwijl jij met waardeloze aandelen zit.

[ Bericht 4% gewijzigd door ikjijallebei op 14-01-2014 20:07:54 ]
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:00:43 #225
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135491588
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 17:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Doe het vooral niet uit principe of omdat ik het gedaan heb! Doe het vooral om geld te verdienen!
Welke sprinter heb je genomen?
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_135492180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:55 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Je had ook gewoon kunnen (of moeten) verkopen. Jij gaat 'middelen' en maakt er dan maar een lange termijn belegging van (immers je wilt geen verlies nemen). Ondertussen stijgt de markt verder, terwijl jij met waardeloze aandelen zit.
Imtech is al een paar dagen aan het klimmen ;)

Dat ik eerder had moeten verkopen weet ik nu ook..

  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:47:58 #227
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_135493916
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:14 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Imtech is al een paar dagen aan het klimmen ;)

Dat ik eerder had moeten verkopen weet ik nu ook..

[ afbeelding ]
Nou nou, al een paar dagen, toe maar.
Kun je wel arrogant en zielig gaan doen met je plaatje. :')

Gewoon een voorbeeld van een beginnersfout. Kopen in een dalende trend of vrije val, omdat het dan zogenaamd "goedkoop" is en er "gegarandeerd" weer een enorme opwaartse klapper komt, niet wetende dat de koers nog verder afdruipt en er vernederende verliezen ontstaan waar de meesten niet meer bovenop komen en het dan maar voor eeuwig aanhouden, omdat verkopen met verlies niet tot de opties behoort.

Iedereen maakt zo'n fout, no big deal.

De sukkels echter blijven de fouten keer op keer maken.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:00:21 #228
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_135494520
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:47 schreef ikjijallebei het volgende:
Iedereen maakt zo'n fout, no big deal.

Lol, precies de reden waarom ik nog steeeeeds AAPL heb... Ik weiger ze weg te doen! ;)

Nog immer meer dividend-rendement dan een spaarrekening zou geven, dus waarom niet?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:49:06 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135497440
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:47 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Nou nou, al een paar dagen, toe maar.
Kun je wel arrogant en zielig gaan doen met je plaatje. :')

Gewoon een voorbeeld van een beginnersfout. Kopen in een dalende trend of vrije val, omdat het dan zogenaamd "goedkoop" is en er "gegarandeerd" weer een enorme opwaartse klapper komt, niet wetende dat de koers nog verder afdruipt en er vernederende verliezen ontstaan waar de meesten niet meer bovenop komen en het dan maar voor eeuwig aanhouden, omdat verkopen met verlies niet tot de opties behoort.

Iedereen maakt zo'n fout, no big deal.

De sukkels echter blijven de fouten keer op keer maken.
Het is ook een beginnersfout om te denken in dalende trends.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 15 januari 2014 @ 10:38:26 #230
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_135511721
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is ook een beginnersfout om te denken in dalende trends.
Precies wat ik zeg ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:00 schreef BliepTuut het volgende:

[..]

Lol, precies de reden waarom ik nog steeeeeds AAPL heb... Ik weiger ze weg te doen! ;)

Nog immer meer dividend-rendement dan een spaarrekening zou geven, dus waarom niet?
Gewoon buy and hold _O_
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:54:14 #231
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135520415
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 10:04 schreef ssebass het volgende:

[..]

Erg Warren Buffett georiënteerd ;)
Buffett steelt mijn picks. O+

Ik denk dat Buffett volgende grote overname een pijpleiding wordt. Naar aanleiding hiervan: http://www.berkshirehathaway.com/news/DEC3013.pdf Hij richt zijn voelsprieten op de pijpleiding sector! Als hij maar niet mijn stukjes KMI steelt, die wil ik zelf houden.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135523868
Het maakt op dit moment ook geen reet uit wat je allemaal koopt. Ik ben zelf uit Easyjet gestapt. Het word me allemaal een beetje te gek.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:28:43 #233
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_135523939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Het maakt op dit moment ook geen reet uit wat je allemaal koopt. Ik ben zelf uit Easyjet gestapt. Het word me allemaal een beetje te gek.
wat bedoel je?
pi_135524453
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:28 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

wat bedoel je?
Dat we gaan crashen pik! :) (Hoop ik)
pi_135527058
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:54 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Buffett steelt mijn picks. O+

Ik denk dat Buffett volgende grote overname een pijpleiding wordt. Naar aanleiding hiervan: http://www.berkshirehathaway.com/news/DEC3013.pdf Hij richt zijn voelsprieten op de pijpleiding sector! Als hij maar niet mijn stukjes KMI steelt, die wil ik zelf houden.
haha Buffett stalkt je. Laat hem maar lekker KMI kopen, ik heb ze namelijk ook. Drijft de prijs op en trekt vast nieuwe investeerders aan.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135527211
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:28 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

wat bedoel je?
Dat er geen logica te volgen is, we gaan echt groot de hoogte in. Ik zit er over na te denken om maar weer wat meer risico te nemen. Winst? Afromen en alles wat je over hebt in een CFD pleuren. Op 3.5k margin had je op 1 dag als vandaag met puur inleg op de Dow Jones al meer dan 13.5k winst kunnen pakken. Dat gaat nergens meer over.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:54:47 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135529677
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat er geen logica te volgen is, we gaan echt groot de hoogte in. Ik zit er over na te denken om maar weer wat meer risico te nemen. Winst? Afromen en alles wat je over hebt in een CFD pleuren. Op 3.5k margin had je op 1 dag als vandaag met puur inleg op de Dow Jones al meer dan 13.5k winst kunnen pakken. Dat gaat nergens meer over.
Juist in dit soort markten, waarin de werkelijke rendementen van aandelen (en overige assets) zeer laag is, bouw ik af. Het kan nog best een tijdje zo doorgaan. Natuurlijk! Maar op een zeker moment vind ik het de waarde gewoon niet juist meer weergeven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135529700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat er geen logica te volgen is, we gaan echt groot de hoogte in. Ik zit er over na te denken om maar weer wat meer risico te nemen. Winst? Afromen en alles wat je over hebt in een CFD pleuren. Op 3.5k margin had je op 1 dag als vandaag met puur inleg op de Dow Jones al meer dan 13.5k winst kunnen pakken. Dat gaat nergens meer over.
Met een inleg van?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135539878
going to the moon, maar waarom zouden we de komende 2-3 jaar niet "gewoon" richting de 550-600 punten gaan?

Afgezien van de huizen/arbeids crisis lijkt de rest zich te gaan verbeteren? Mijn sentiment zegt dat de crisis langzaam voorbij aan het gaan is en zo denken met mij nog veel mensen hence de hoge scores... totdat wellicht die beerput open getrokken wordt. Maar welke beerput?
pi_135540214
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Met een inleg van?
Met een inleg van 3.5k aan margin. Je trade dus op margin en je zit dus met hefboom te spelen waardoor je x-tig maal geld er bij kunt pakken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135542221
Voor de mensen die zich vervelen:

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)errit-zalm-nog-nooit
pi_135545731
quote:
For example, when the P/E 10 was between 21.1 and 25.1, the best 10-year real return was 8.3, and the worst was -4.4 percent. When the P/E 10 was above 25.1, the best 10-year real return was 6.3 percent, just 0.5 percent below the historical average, and the worst was now -6.1 percent.” In other words, while starting valuations matter, almost anything can still happen.
Weet iemand waar je de instances van shiller p/e kan vinden zoals hier deze heb ik gevonden in een blog?
Hier zie ik de flaw in shiller want 6% per jaar is 80% over 10 jaar. Dus bij een shiller van 25 kun je nog steeds een AEX van 400*1,8 is 720 krijgen.
pi_135545883
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Met een inleg van 3.5k aan margin. Je trade dus op margin en je zit dus met hefboom te spelen waardoor je x-tig maal geld er bij kunt pakken.
hoe kan dat zoveel zijn? zelfs met futures verdien je niet zoveel een vervierdubbeling en dat is een 50x leverage. Is CFD 200X leverage ofzo?
pi_135547548
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Met een inleg van 3.5k aan margin. Je trade dus op margin en je zit dus met hefboom te spelen waardoor je x-tig maal geld er bij kunt pakken.
Laat ik het anders vragen:
Hoeveel eigen geld leg je in
Hoeveel kun je maximaal verliezen
Wat is je leverage

Ik ben niet van plan er in te handelen want ik ken het product niet maar het klinkt absurd.

Ik doe weleens 400 leverage bij forex maar wachten tot het 4x eigen inleg over de kop gaat zie ik weinig mensen in een dag doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:54:16 #245
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135547671
Leverage is net raketbrandstof.

Echt iets wat ik niet aan moet raken. Straks blaas ik jaren werk weg met een paar muisklikken en wat overmoedigheid. :{
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135552975
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat er geen logica te volgen is, we gaan echt groot de hoogte in. Ik zit er over na te denken om maar weer wat meer risico te nemen. Winst? Afromen en alles wat je over hebt in een CFD pleuren. Op 3.5k margin had je op 1 dag als vandaag met puur inleg op de Dow Jones al meer dan 13.5k winst kunnen pakken. Dat gaat nergens meer over.
Die redenering snap ik even niet, misschien lees ik het verkeerd. Je ziet geen logica in de stijging, maar ziet wel logica in een strategie die zo goed als random is. Paar procent de verkeerde richting op en je bent out. Met een dikke halve % stijging +13,5K winst maken op 3,5k gaat immers ook snel de andere kant op.
pi_135553380
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 00:54 schreef monkyyy het volgende:
Leverage is net raketbrandstof.

Echt iets wat ik niet aan moet raken. Straks blaas ik jaren werk weg met een paar muisklikken en wat overmoedigheid. :{
Extra leverage in deze markt is ook niet nodig. Dat doen de bedrijven (behalve jouw kwaliteitsaandelen offcourse) al voor je met leverage ratio's op niveau's van voor de crisis of hoger.

Dat word weer een massale balance sheet repairment op het moment dat de downturn word ingezet. :')
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:15:49 #248
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135553809
Als er binnen nu en een paar jaar één van mijn aandelen failliet gaat dan kan dat alleen betekenen dat de strategie van de directie er zo uit heeft gezien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_135554496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:45 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Die redenering snap ik even niet, misschien lees ik het verkeerd. Je ziet geen logica in de stijging, maar ziet wel logica in een strategie die zo goed als random is. Paar procent de verkeerde richting op en je bent out. Met een dikke halve % stijging +13,5K winst maken op 3,5k gaat immers ook snel de andere kant op.
Nah, ik geloof wel in de greater's fool theory.(En dat boek van thinking fast and slow heeft ook geholpen) om gewoon de domme meute een beetje te volgen.

Fundamenteel zie ik geen logica in de stijging, maar ik fiets lekker mee met met wat nitro blaaspijpjes aan mn wieltjes. Al het spielerei wat ik nu ook doe is korte termijn trades. Geen enkel leveraged product overnight bijvoorbeeld en alles met een vaste stoploss.

Mijn inziens is de beurs niet random, maar heeft het een voorkeur naar 1 kant. Dat is hetzelfde als je een duppie zou opgooien. Die kans dat hij uiteindelijk 50% kop/munt zou laten zien is natuurlijk niet zo. Aan 1 kant van het dubbeltje heb je meer gewicht dan aan de andere kant en zo zijn er nog wel meer wetten waarom het niet precies 50/50 zou zijn. Ik room gewoon elke dag een beetje winst af, beetje bij beetje. En altijd netjes uitstappen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135554883
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nah, ik geloof wel in de greater's fool theory.(En dat boek van thinking fast and slow heeft ook geholpen) om gewoon de domme meute een beetje te volgen.

Fundamenteel zie ik geen logica in de stijging, maar ik fiets lekker mee met met wat nitro blaaspijpjes aan mn wieltjes. Al het spielerei wat ik nu ook doe is korte termijn trades. Geen enkel leveraged product overnight bijvoorbeeld en alles met een vaste stoploss.

Mijn inziens is de beurs niet random, maar heeft het een voorkeur naar 1 kant. Dat is hetzelfde als je een duppie zou opgooien. Die kans dat hij uiteindelijk 50% kop/munt zou laten zien is natuurlijk niet zo. Aan 1 kant van het dubbeltje heb je meer gewicht dan aan de andere kant en zo zijn er nog wel meer wetten waarom het niet precies 50/50 zou zijn. Ik room gewoon elke dag een beetje winst af, beetje bij beetje. En altijd netjes uitstappen.
Mee eens maar hoe weet je wanneer de meute er mee kapt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135555257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mee eens maar hoe weet je wanneer de meute er mee kapt.
Dat maakt niet uit als ik elke dag in en uitstap. Stel je pakt 100 euro per pip op Dj30, in en uit. Gewoon een beetje met de meute naar boven mee rollen en wel een heel klein beetje op de specificaties letten. Technische analyse is onzin maar wel een leuke tool voor 'fools'. Stel je wil een trade voor een uur meenemen, en je wil long maar als de 1 uur RSI op 99 staat maak je natuurlijk minder kans op stijging als wanneer ie op 5 zou staan. Netto maak je namelijk altijd een paar verkeerde trades maar wanneer je wel 1 een goed hebt is het direct kassa. Dit is overigens niet goed voor je hart ;)

En ik heb zoiets, als je zeker bent dat iets om hoog gaat, waarom niet met een bizar hoge hefboom inknallen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135555436
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit als ik elke dag in en uitstap. Stel je pakt 100 euro per pip op Dj30, in en uit. Gewoon een beetje met de meute naar boven mee rollen en wel een heel klein beetje op de specificaties letten. Technische analyse is onzin maar wel een leuke tool voor 'fools'. Stel je wil een trade voor een uur meenemen, en je wil long maar als de 1 uur RSI op 99 staat maak je natuurlijk minder kans op stijging als wanneer ie op 5 zou staan. Netto maak je namelijk altijd een paar verkeerde trades maar wanneer je wel 1 een goed hebt is het direct kassa. Dit is overigens niet goed voor je hart ;)

En ik heb zoiets, als je zeker bent dat iets om hoog gaat, waarom niet met een bizar hoge hefboom inknallen?
Omdat de meute te veel reageert op nieuwsberichten.
Ik ken het systeem met forex waarbij ik mijn $40 de afgelopen 2 weken naar $170 heb gebracht door steeds met 400 leverage te wachten totdat USD/JPY omhoog gaat en bij 10 pips uit te stappen hem weer laat dalen en dan weer het zelfde te doen.
De beurs lijkt mij echter grilliger. Ik kan het trouwens wel doen zie ik nu in mijn programma met een leverage van 100.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135555602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:59 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Extra leverage in deze markt is ook niet nodig. Dat doen de bedrijven (behalve jouw kwaliteitsaandelen offcourse) al voor je met leverage ratio's op niveau's van voor de crisis of hoger.

Dat word weer een massale balance sheet repairment op het moment dat de downturn word ingezet. :')
Maar waarom zou je niet enorm gaan shorten wanneer de boel gaat inkakken? Gewoon hoppetah. Bommen dat ding!

Een daling op de Dj30 met 2% met 320 punten. Je pakt 200 contracten mee en je zit op 640k winst. (uiteraard zit hier wel een addertje :))
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135555681
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar waarom zou je niet enorm gaan shorten wanneer de boel gaat inkakken? Gewoon hoppetah. Bommen dat ding!

Een daling op de Dj30 met 2% met 320 punten. Je pakt 200 contracten mee en je zit op 640k winst. (uiteraard zit hier wel een addertje :))
Die berekening volg ik dus niet. Met hoeveel begin je dan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135555783
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Omdat de meute te veel reageert op nieuwsberichten.
Ik ken het systeem met forex waarbij ik mijn $40 de afgelopen 2 weken naar $170 heb gebracht door steeds met 400 leverage te wachten totdat USD/JPY omhoog gaat en bij 10 pips uit te stappen hem weer laat dalen en dan weer het zelfde te doen.
De beurs lijkt mij echter grilliger. Ik kan het trouwens wel doen zie ik nu in mijn programma met een leverage van 100.
Zet er drie nullen achter en wat is het verschil? (Behalve dat je dan 40.000 naar 120.000 brengt :))

Meute reageert veel op nieuwsberichten maar dat is allemaal gelul in de marge. Netto gaan we omhoog. Ik trade veel liever Indices als FX want ik zou bij god na niet weten hoe ik dat op korte termijn zou moeten voorspellen. Een index heb ik nog een beetje gevoel bij, dat is gewoon veel sentiment.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135555882
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die berekening volg ik dus niet. Met hoeveel begin je dan.
Je begint met een verlies, je gaat kosten betalen voor de spread (contract waarde x pip) en zit op margin (dus je exposure is tig x keer je waarde waar je voor staat). Je hebt in wezen "niets", want CFDs zijn gewoon 1e klas rommel. Check anders een index cfd example bij IGmarkets.

Het verschilt enorm per product.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135557824
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar waarom zou je niet enorm gaan shorten wanneer de boel gaat inkakken? Gewoon hoppetah. Bommen dat ding!

Een daling op de Dj30 met 2% met 320 punten. Je pakt 200 contracten mee en je zit op 640k winst. (uiteraard zit hier wel een addertje :))
Wat dacht je van dagopties. Je koopt ze vlak voor sluitingstijd. Voor 50 cent per optie. En als we dan met een procent of 2 omlaag openen (Of gewoon weg flink dalen) is hij gewoon 6-7 euro per optie waard. Maarja, dan moet er wel wat aan de hand zijn en moet het flink bewegen. Maar 250.000 euro is het maximum om in te leggen bij binck volgens mij. Of je moet 10x een order inleggen. Als je met miljoenen wilt spelen.

Oké, dit is een beetje gekke werk... :P Maar het kan wel! Als er een crash komt.. ooit... :P
pi_135560734
Mijn Pharming stukjes _O_ *O* _O_ *O* _O_ *O*

:7
pi_135562203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:40 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Mijn Pharming stukjes _O_ *O* _O_ *O* _O_ *O*

:7
Best leuk inderdaad. Sta ook op 56% winst :)
Maargoed heb er bijna geen geld inzitten. Had er maar 1000 gekocht en gezien als weggegooid geld. Was mijn eerste penny stock probeersel. Normaal is het enige speculatieve dat ik doe turbo's en sprinters.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135563936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Omdat de meute te veel reageert op nieuwsberichten.
Ik ken het systeem met forex waarbij ik mijn $40 de afgelopen 2 weken naar $170 heb gebracht door steeds met 400 leverage te wachten totdat USD/JPY omhoog gaat en bij 10 pips uit te stappen hem weer laat dalen en dan weer het zelfde te doen.
De beurs lijkt mij echter grilliger. Ik kan het trouwens wel doen zie ik nu in mijn programma met een leverage van 100.
Update 100$ verloren net. Had ingezet maar moest opeens naar een vergadering.
Stoploss geraakt en de koers blijft momenteel dalen.

Ik had al het gevoel dat ik er vandaag mee moest kappen en na het weekend verder moest gaan. |:(
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135564478
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:25 schreef ssebass het volgende:

[..]

Best leuk inderdaad. Sta ook op 56% winst :)
Maargoed heb er bijna geen geld inzitten. Had er maar 1000 gekocht en gezien als weggegooid geld. Was mijn eerste penny stock probeersel. Normaal is het enige speculatieve dat ik doe turbo's en sprinters.
Ik sta nu op 13 % winst maar omdat ik eerder een stop loss eruit had en weer teruggekocht is het eigenlijk 39 % winst :)
pi_135566644
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Nah, ik geloof wel in de greater's fool theory.(En dat boek van thinking fast and slow heeft ook geholpen) om gewoon de domme meute een beetje te volgen.

Fundamenteel zie ik geen logica in de stijging, maar ik fiets lekker mee met met wat nitro blaaspijpjes aan mn wieltjes. Al het spielerei wat ik nu ook doe is korte termijn trades. Geen enkel leveraged product overnight bijvoorbeeld en alles met een vaste stoploss.

Mijn inziens is de beurs niet random, maar heeft het een voorkeur naar 1 kant. Dat is hetzelfde als je een duppie zou opgooien. Die kans dat hij uiteindelijk 50% kop/munt zou laten zien is natuurlijk niet zo. Aan 1 kant van het dubbeltje heb je meer gewicht dan aan de andere kant en zo zijn er nog wel meer wetten waarom het niet precies 50/50 zou zijn. Ik room gewoon elke dag een beetje winst af, beetje bij beetje. En altijd netjes uitstappen.
Op lange termijn zit er natuurlijk een edge aan de longzijde. Ook ik geloof in de greater fool theorie en wellicht zelfs in een voorkeur richting een bepaalde kant gedurende een periode (al weet je nooit hoe lang die duurt).

Ik zie alleen niet in wat de toepasbaarheid daarvan is bij de leverage die je voor ogen hebt in combinatie met de periode van de trade. De beweging van de index in enkele uren of korter is namelijk zo goed als random, ook als je de langere termijn trend juist voor ogen hebt. Een scheet middels een variabele die je niet kunt zien aankomen en de index een paar tiende van een procent de andere richting opstuurt en je hebt hem plakken. Dan heb ik het niet eens over de wat grotere scheten (FOMC member die zich ongelukkig uitlaat, nep persbericht van de AP enz.).

Ik zie dit als een pure gok, casino werk, maar wellicht vergis ik me. Als je theorie zou kloppen dan zou dit natuurlijk een edge moeten bevatten en dus ook te backtesten zijn.
pi_135567357
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:15 schreef monkyyy het volgende:
Als er binnen nu en een paar jaar één van mijn aandelen failliet gaat dan kan dat alleen betekenen dat de strategie van de directie er zo uit heeft gezien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou me niet perse zorgen maken over een faillissement maar meer over de toekomstige return (alle externe variabele die invloed hebben op de koers buiten beschouwing gelaten) van bedrijven die dergelijk beleid voeren en straks een balance sheet repairment ondergaan (inter of extern). Je zit niet bepaald in bedrijven die geen duurzaam bestaansrecht hebben.
  donderdag 16 januari 2014 @ 17:28:21 #264
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135567784
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:01 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Op lange termijn zit er natuurlijk een edge aan de longzijde. Ook ik geloof in de greater fool theorie en wellicht zelfs in een voorkeur richting een bepaalde kant gedurende een periode (al weet je nooit hoe lang die duurt).

Ik zie alleen niet in wat de toepasbaarheid daarvan is bij de leverage die je voor ogen hebt in combinatie met de periode van de trade. De beweging van de index in enkele uren of korter is namelijk zo goed als random, ook als je de langere termijn trend juist voor ogen hebt. Een scheet middels een variabele die je niet kunt zien aankomen en de index een paar tiende van een procent de andere richting opstuurt en je hebt hem plakken. Dan heb ik het niet eens over de wat grotere scheten (FOMC member die zich ongelukkig uitlaat, nep persbericht van de AP enz.).

Ik zie dit als een pure gok, casino werk, maar wellicht vergis ik me. Als je theorie zou kloppen dan zou dit natuurlijk een edge moeten bevatten en dus ook te backtesten zijn.
Volgens mij bedoeld hij. In deze tijd gaan we 4 dagen een beetje omhoog en 1 dag wat harder naar beneden. Hij doet 5 keer dezelfde trade. Heeft hij 4 keer winst en 1 keer verlies. Beetje surfen. De dag van de crash heeft hij 1 keer verlies en draait hij zijn strategie om.

De richtingscoëfficient om het zo maar te zeggen van de huidige beus is ook wel idioot stijl omhoog op dit moment zodat dit werkt.

Als je deze strategie toepast op alle dan ga je natuurlijk nat. Maar dat is volgens mij ook de kunst van het speculeren. Je strategie continu aanpassen aan de markt.

Edit: het is niet waar wat ik zeg. 57% updagen het laatste jaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door iamcj op 16-01-2014 17:39:04 ]
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_135568614
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:28 schreef iamcj het volgende:

[..]

Volgens mij bedoeld hij. In deze tijd gaan we 4 dagen een beetje omhoog en 1 dag wat harder naar beneden. Hij doet 5 keer dezelfde trade. Heeft hij 4 keer winst en 1 keer verlies. Beetje surfen. De dag van de crash heeft hij 1 keer verlies en draait hij zijn strategie om.

De richtingscoëfficient om het zo maar te zeggen van de huidige beus is ook wel idioot stijl omhoog op dit moment zodat dit werkt.

Als je deze strategie toepast op alle dan ga je natuurlijk nat. Maar dat is volgens mij ook de kunst van het speculeren. Je strategie continu aanpassen aan de markt.

Edit: het is niet waar wat ik zeg. 57% updagen het laatste jaar.
Een juist ingeschatte trend (ervanuitgaande dat die er is) is op zichzelf al een edge! De leverage is echter zo enorm hoog en de stoploss zo strak dat je die edge vrijwel onmogelijk kan uitbuiten! Tenminste zo lijkt het me ogenschijnlijk, wellicht zit ik er naast. Een backtest, rekening houdend met die edge van een juist ingeschatte langere termijn trend, kan dit echter aantonen!
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:35:48 #266
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135573401
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:49 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Een juist ingeschatte trend (ervanuitgaande dat die er is) is op zichzelf al een edge! De leverage is echter zo enorm hoog en de stoploss zo strak dat je die edge vrijwel onmogelijk kan uitbuiten! Tenminste zo lijkt het me ogenschijnlijk, wellicht zit ik er naast. Een backtest, rekening houdend met die edge van een juist ingeschatte langere termijn trend, kan dit echter aantonen!
Ik heb zo'n strategie wel is gemaakt met zeer korte stoploss zo wel long als short, daarbij bepaalde de VIX het instapmoment. Werkte bizar goed vanaf 1923 tot en met 2009 waarna de winstcurve simpelweg keihard 4 jaar lang zuidwaards ging. Nog steeds niet kunnen verklaren, anders dan de actie van de FED of dat andere die edge ook hebben ontdekt, of een programmeerfoutje :). Ik denk dat de koers bij een lage VIX nu veel grilliger is dan vroeger nu ik er over nadenk. Gaat de stoploss veel vaker af. Misschien moet ik het maar weer is uit het stof pakken :)

Edit: O ja weet het al weer, verliezen werden te groot als ik stoploss groter maakte. Dus helaas pindakaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door iamcj op 16-01-2014 19:44:28 ]
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_135575042


Het is gewoon eng de Pharming grafiek :X
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:23:45 #268
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135576092
quote:
11s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:03 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[ afbeelding ]

Het is gewoon eng de Pharming grafiek :X
Misschien gaat hij wel naar de 1000 net als de bitcoin ;)
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:01:20 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135578204
Ik zit nog steeds short op Twitter. Tot nu toe nog niks aan verdiend natuurlijk.

Maar ik krijg tegenwoordig ook mailtjes van Seeking Alpha, en dit mailtje maakte mij toch wel optimistisch (over mijn shortpositie)
quote:
aggressive investors.

February 15 Lockup Expiration

Twitter offered 70 million shares through its IPO. These remain the only shares that can currently be sold on the public markets.

On February 15, 9,867,228 shares of TWTR, mostly held by Twitter employees, will be unlocked for sale. As per the firm's S-1 filing, these employees do not include executives, whose shares will become unlocked along with all other remaining locked shares on May 6, 181 days after the IPO. The second unlocking will apply to a total of 464,829,588 shares
Ofwel, die rupsen van Twitter hebben maar 70 miljoen aandelen verkocht en er een half miljard in hun eigen zak gestoken! Die hele marketcap stelt dus maar weinig voor, met maar zo'n klein deel van de aandelen in de markt! Twitter als bedrijf zelf heeft met die hele IPO ook maar anderhalf miljard opgehaald, niet echt een oorlogskas voor een bedrijf met een marketcap van 33 miljard!

Conclusie: Marketcap van TWTR komt vanwege de lage free float. Er zijn bijna geen aandelen beschikbaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_135583233
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:23 schreef iamcj het volgende:

[..]

Misschien gaat hij wel naar de 1000 net als de bitcoin ;)
Ghe ghe dan geef ik een rondje aan heel FOK! ^O^
pi_135587776
Vandaag even een paar uur Pharming gehad. En een mooie winst behaald.
Zou hij morgen ook nog blijven stijgen? Is er verder goed nieuws...?
Ik heb dus na een paar uur weer verkocht (4% winst gepakt)

Nu zit ik te denken om morgenvroeg Outokumpu aandelen (Finse beurs) te kopen.
Is de afgelopen week van 0,36 euro naar 0,49 euro gegaan.
Ik werk bij een Nederlandse vestiging van dit bedrijf.
Iemand die er ook aandelen in heeft? Of iemand die weet waar ik er nog meer info op internet over kan vinden?
pi_135588300
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:46 schreef Cracker26 het volgende:
Vandaag even een paar uur Pharming gehad. En een mooie winst behaald.
Zou hij morgen ook nog blijven stijgen? Is er verder goed nieuws...?
Ik heb dus na een paar uur weer verkocht (4% winst gepakt)
Grote kans op FDA goedkeuring van hun medicijn Ruconest
quote:
Nu zit ik te denken om morgenvroeg Outokumpu aandelen (Finse beurs) te kopen.
Is de afgelopen week van 0,36 euro naar 0,49 euro gegaan.
Ik werk bij een Nederlandse vestiging van dit bedrijf.
Iemand die er ook aandelen in heeft? Of iemand die weet waar ik er nog meer info op internet over kan vinden?
RVS dus werken jullie veel voor b.v. VAG ?
pi_135588836
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:01 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Op lange termijn zit er natuurlijk een edge aan de longzijde. Ook ik geloof in de greater fool theorie en wellicht zelfs in een voorkeur richting een bepaalde kant gedurende een periode (al weet je nooit hoe lang die duurt).

Ik zie alleen niet in wat de toepasbaarheid daarvan is bij de leverage die je voor ogen hebt in combinatie met de periode van de trade. De beweging van de index in enkele uren of korter is namelijk zo goed als random, ook als je de langere termijn trend juist voor ogen hebt. Een scheet middels een variabele die je niet kunt zien aankomen en de index een paar tiende van een procent de andere richting opstuurt en je hebt hem plakken. Dan heb ik het niet eens over de wat grotere scheten (FOMC member die zich ongelukkig uitlaat, nep persbericht van de AP enz.).

Ik zie dit als een pure gok, casino werk, maar wellicht vergis ik me. Als je theorie zou kloppen dan zou dit natuurlijk een edge moeten bevatten en dus ook te backtesten zijn.
Dat is ook te backtesten. Je weet hoeveel beursdagen er zijn geweest het afgelopen jaar. Je kunt zien wat de kans was dat er na 1 positieve dag of negatieve dag, de volgende dag weer zo'n dag kreeg. En je kunt de 2e dag dus een trade in zetten. Let's say 150,- per pip winst. Bereken de gemiddelde winst tegenover de gemiddelde kosten (wat je qua inleg uit bent) per dag op jaarbasis en je ziet wat werkt en wat niet werkt. Of je zet ze tegen elkaar uit. Bereken gemiddeld genomen de meest volatiele dagen, +100/-100, en ga op zo'n moment short EN long met de hoogste hefboom en trek ze er bij de minimum stop loss direct uit. 1tje trekt de jackpot en de andere heb je een minimum verlies.

Zo heb ik bijv. op dit moment een trade openstaan, op 16398.5, een long met 15 contracten op een gegarandeerde stop op 50 punten. Per pip zit je op 150,-. Flikkert hij onder overnight.. Je kunt precies berekenen hoeveel ik kwijt ben als ik morgen ochtend wakker zou worden en hij is door de 16348,5 heen gedoken. Dan is het allemaal foetsie(!) Stel, morgen trekt hij 1.5% naar boven (Dj30), dan heb je een winst van 37.000,- grofweg. Ik heb ook wel andere dingen lopen, maar dit is puur spielerei.

Dit is overigens net zo leuk als aandelen onderzoek doen etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:35 schreef iamcj het volgende:
Edit: O ja weet het al weer, verliezen werden te groot als ik stoploss groter maakte. Dus helaas pindakaas.
Als ik met hefbomen werk, laat ik geen enkel verlies oplopen. Geen enkele. Nooit. My way or the high way.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135588868
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:58 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Grote kans op FDA goedkeuring van hun medicijn Ruconest

[..]

RVS dus werken jullie veel voor b.v. VAG ?
Ok, mooi! Dan zorg ik dat ik om 9 uur morgenvroeg klaar zit om beide fondsen in de gaten te houden.
Wanneer Pharming begint met een (lichte) stijging, koop ik die denk ik gelijk. Vandaag ook 3 procent misgelopen omdat ik het nog ff afwachtte. Stond om iets over 9 op +0,97%. En ik kocht op 4,37%.
Wordt de FDA morgen goed- of afgekeurd?

Outokumpu houd ik dan ook even in de gaten. Wanneer er daar een lichte stijging is, koop ik die. Misschien 50/50.

b.v. VAG..? Nooit van gehoord..
pi_135589019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:28 schreef iamcj het volgende:

[..]

Volgens mij bedoeld hij. In deze tijd gaan we 4 dagen een beetje omhoog en 1 dag wat harder naar beneden. Hij doet 5 keer dezelfde trade. Heeft hij 4 keer winst en 1 keer verlies. Beetje surfen. De dag van de crash heeft hij 1 keer verlies en draait hij zijn strategie om.

De richtingscoëfficient om het zo maar te zeggen van de huidige beus is ook wel idioot stijl omhoog op dit moment zodat dit werkt.

Als je deze strategie toepast op alle dan ga je natuurlijk nat. Maar dat is volgens mij ook de kunst van het speculeren. Je strategie continu aanpassen aan de markt.

Edit: het is niet waar wat ik zeg. 57% updagen het laatste jaar.
Dit! .. en je pakt natuurlijk ook wel eens wat gevoel mee. Een dag -3 of lager geeft een goede kans op een rebound de dag er na.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135589104
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 17:01 schreef piepeloi55 het volgende:

Ik zie alleen niet in wat de toepasbaarheid daarvan is bij de leverage die je voor ogen hebt in combinatie met de periode van de trade. De beweging van de index in enkele uren of korter is namelijk zo goed als random, ook als je de langere termijn trend juist voor ogen hebt. Een scheet middels een variabele die je niet kunt zien aankomen en de index een paar tiende van een procent de andere richting opstuurt en je hebt hem plakken. Dan heb ik het niet eens over de wat grotere scheten (FOMC member die zich ongelukkig uitlaat, nep persbericht van de AP enz.).

Ik zie dit als een pure gok, casino werk, maar wellicht vergis ik me. Als je theorie zou kloppen dan zou dit natuurlijk een edge moeten bevatten en dus ook te backtesten zijn.
Over die scheten, dat kun je timen :) Daar heb ik destijds ook mijn BSc scriptie over geschreven. Dat is gewoon random een minuutje inschieten voor het nieuws uitkomt. Hoge hefboom, of een klein verlies of de jackpot.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135589233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:13 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ok, mooi! Dan zorg ik dat ik om 9 uur morgenvroeg klaar zit om beide fondsen in de gaten te houden.
Wanneer Pharming begint met een (lichte) stijging, koop ik die denk ik gelijk. Vandaag ook 3 procent misgelopen omdat ik het nog ff afwachtte. Stond om iets over 9 op +0,97%. En ik kocht op 4,37%.
Wordt de FDA morgen goed- of afgekeurd?

Outokumpu houd ik dan ook even in de gaten. Wanneer er daar een lichte stijging is, koop ik die. Misschien 50/50.

b.v. VAG..? Nooit van gehoord..
Volkswagen audi ;)

FDA goedkeuring is pas in april maar nu al positie ingenomen door aandeelhouders ;)

* Pas op het is een wispelturig aandeel!
pi_135589359
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:26 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Volkswagen audi ;)

FDA goedkeuring is pas in april maar nu al positie ingenomen door aandeelhouders ;)

* Pas op het is een wispelturig aandeel!
Wij produceren alleen staal voor (delen van ) de uitlaat van een Audi Q7.
Dat is het enige dat ik weet wat betreft RVS voor auto's dat wij leveren.

Ok, bedankt voor de tip! Had het al langer in de gaten gehouden, toen het de hele tijd rond de 12 - 13 cent was. Maar nu ging het opeens heel snel!
pi_135589982
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Over die scheten, dat kun je timen :) Daar heb ik destijds ook mijn BSc scriptie over geschreven. Dat is gewoon random een minuutje inschieten voor het nieuws uitkomt. Hoge hefboom, of een klein verlies of de jackpot.
Dit klinkt toch domweg te mooi om waar te zijn? Iets in de richting van; laten we roulette je zet een klein bedrag op een getal. Je eventuele verlies is beperkt, maar de eventuele upswing is zo enorm!

Goed, misschien ben ik te kritisch en een mening mag ik er eigenlijk niet over hebben. Met dergelijke leverage heb ik namelijk nooit gespeeld en gebacktest heb ik dit soort dingen ook nog nooit. Wellicht is er inderdaad een edge, ogenschijnlijk zie ik hem echter niet. :)
pi_135590101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 01:03 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dit klinkt toch domweg te mooi om waar te zijn? Iets in de richting van; laten we roulette je zet een klein bedrag op een getal. Je eventuele verlies is beperkt, maar de eventuele upswing is zo enorm!

Goed, misschien ben ik te kritisch en een mening mag ik er eigenlijk niet over hebben. Met dergelijke leverage heb ik namelijk nooit gespeeld en gebacktest heb ik dit soort dingen ook nog nooit. Wellicht is er inderdaad een edge, ogenschijnlijk zie ik hem echter niet. :)
Het werkte ook maar kort hoor. Ik geloof niet in een system 24/7 wat altijd zal werken. Je hebt alleen het nu en hier, en het sentiment van het klootjesvolk de beleggers. Ik ben niet slimmer ivg met de ander, ik weet alleen vanmezelf dat ik nooit te laat uitstap en ik laat geen grote verliezen toe. Toen ik 'thinking fast and slow' las had ik wel het idee, godver, wat zijn de meeste mensen ook gewoon echt oliedom.

Het is geen vast systeem. Ook niet automatisch. Fingerspitzengefühl, is het meer. Waarom zou je er geen mening over mogen hebben? Ik beleg met geld wat ik kan verliezen. Is het weg, jammer maar helaas. Zolang ik er aan het eind van de rit er maar netto wat over blijf houden. Ik heb geen kinderen of hypotheek dus ik mag nat gaan. Mijn risico perceptie is dus ook gewoon scheef.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 06:56:46 #281
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135591488
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit! .. en je pakt natuurlijk ook wel eens wat gevoel mee. Een dag -3 of lager geeft een goede kans op een rebound de dag er na.
Toch s&P afgelopen jaar. 58% updagen. De dag na een updag 54% kans op een updag. Doe je toch nog iets anders goed ;). En hoe vaak gaan beide stoploss af?

[ Bericht 1% gewijzigd door iamcj op 17-01-2014 07:03:23 ]
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 07:01:40 #282
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_135591507
.

[ Bericht 99% gewijzigd door iamcj op 17-01-2014 07:01:58 ]
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_135592373
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het werkte ook maar kort hoor. Ik geloof niet in een system 24/7 wat altijd zal werken. Je hebt alleen het nu en hier, en het sentiment van het klootjesvolk de beleggers. Ik ben niet slimmer ivg met de ander, ik weet alleen vanmezelf dat ik nooit te laat uitstap en ik laat geen grote verliezen toe. Toen ik 'thinking fast and slow' las had ik wel het idee, godver, wat zijn de meeste mensen ook gewoon echt oliedom.

Het is geen vast systeem. Ook niet automatisch. Fingerspitzengefühl, is het meer. Waarom zou je er geen mening over mogen hebben? Ik beleg met geld wat ik kan verliezen. Is het weg, jammer maar helaas. Zolang ik er aan het eind van de rit er maar netto wat over blijf houden. Ik heb geen kinderen of hypotheek dus ik mag nat gaan. Mijn risico perceptie is dus ook gewoon scheef.
Maar hoeveel % ben je dan bereid als verlies te pakken? 1%, 5%, 10%?
Of hoeveel pips om precies te zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135592453
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zet er drie nullen achter en wat is het verschil? (Behalve dat je dan 40.000 naar 120.000 brengt :))

Meute reageert veel op nieuwsberichten maar dat is allemaal gelul in de marge. Netto gaan we omhoog. Ik trade veel liever Indices als FX want ik zou bij god na niet weten hoe ik dat op korte termijn zou moeten voorspellen. Een index heb ik nog een beetje gevoel bij, dat is gewoon veel sentiment.
Dit bedrag bedoelde ik. Maar als ik je goed begrijp dat je feitelijk alles met geleend geld, zelfs de initiële inleg.

Dat werkt dan wel anders dan forex waar je bv $10 in zet en de leverage er voor zorgt dat je per pip meer winst/verlies maakt. Je maximale verlies is dan die $10.

Zou je normaal 100 pips nodig hebben voor een winst/verlies van 100% is dit met een leverage van 10 gedaald tot bv 10
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 17 januari 2014 @ 09:16:08 #285
256829 Sokz
Livin' the life
pi_135592744
Wat S_E zegt heb ik ook veel op getrade alleen met een factor 0.10-0.20. :P en niet op random dag X maar ten tijden van eurotops (2009-2010) en japanse earthquake/tsunami/kerncentrale troubles.
pi_135593837
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Ghe ghe dan geef ik een rondje aan heel FOK! ^O^
Ga maar vast bestellen :P

Zie het geld oplopen terwijl ik er naar kijk. Niet normaal dit. Zit nu al bijna op 80% winst. Gaat wel erg hard, hoe lang kan dit nog goed gaan. Maarja de andere kant op hebben ze ook gehad. Ze komen van 50 euro af. Volgens mij hebben ze zelfs nog veel hoger gestaan. Vanaf daar naar 6 cent is best pijnlijk, nu hopen dat het andersom ook werkt.

Vind het trouwens vervelend om op de Amerikaanse beurs te traden. Buiten dat het duurder is, zijn de tijden ook niet handig. Heb bijna niets meer op de Europese beurs. Wil mijn portefeuille verdullen/verdriedubbelen, maar daarvoor wacht ik op een correctie ook als dat 2 jaar duurt. Koop wel kleine dingetjes bij.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135594304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:00 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ga maar vast bestellen :P

Eerst ze verkopen voor 1000 euro per stuk ;)

Maar het gaat hard nu over een eurokwartje ^O^
pi_135594415
FREEZE geen handel meer in Pharming te snel opgelopen dus handel geblokkeerd :o

vandaag al 13 % gestegen w/
pi_135594430
Net ff een klein uurtje Pharming gehad.
Op plus 1,79% gekocht en op plus 10,31% verkocht. Nu staan ze ondertussen al op 13%.
Maar goed, een mooie winst behaald :)
pi_135594515
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:20 schreef Cracker26 het volgende:
Net ff een klein uurtje Pharming gehad.
Op plus 1,79% gekocht en op plus 10,31% verkocht. Nu staan ze ondertussen al op 13%.
Maar goed, een mooie winst behaald :)
Mooie trade winst is winst ^O^

Handel Pharming loopt weer trouwens ;)
pi_135594748
Vraagje:
Ik wil een bepaald bedrag overstorten vanaf Binck naar mijn lopende rekening.
Maar als ik dat doe zegt hij hetvolgende:
•LET OP: Deze overboeking leidt tot een (verhoogde) valutaire debetstand van ¤ -862,00. Hierdoor moet u debetrente gaan betalen. Als u dit wilt voorkomen, kunt u maximaal ¤ 388,00 overboeken.

En dat terwijl ik geen aandelen heb op dit moment.
pi_135594854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:31 schreef Cracker26 het volgende:
Vraagje:
Ik wil een bepaald bedrag overstorten vanaf Binck naar mijn lopende rekening.
Maar als ik dat doe zegt hij hetvolgende:
•LET OP: Deze overboeking leidt tot een (verhoogde) valutaire debetstand van ¤ -862,00. Hierdoor moet u debetrente gaan betalen. Als u dit wilt voorkomen, kunt u maximaal ¤ 388,00 overboeken.

En dat terwijl ik geen aandelen heb op dit moment.
Wazig. Ik neem aan dat je 862 op de rekening hebt staan en niet maar 388. Misschien staat een deel op de dollar rekening en kom je op de euro rekening in de min te staan of andersom? Nog orders uitstaan of iets? Anders gewoon even bellen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135595309
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:35 schreef ssebass het volgende:

[..]

Wazig. Ik neem aan dat je 862 op de rekening hebt staan en niet maar 388. Misschien staat een deel op de dollar rekening en kom je op de euro rekening in de min te staan of andersom? Nog orders uitstaan of iets? Anders gewoon even bellen.
Nee.. heb 11300 euro op de rekening staan. En wou tot ongeveer 10000 euro afronden.
Heb alleen maar in de AEX en AMX gehandeld, en alle aandelen zijn uitbetaald.
Dus alles zit gewoon in kas zeg maar...

Ik wou deze week al geld overmaken, en toen was dat probleem ook al. Maar toen dacht ik dat het misschien nog ergens anders aan lag, want toen had ik nog wel aandelen staan. Nu dus niet.

Ik zal wel even een mailtje sturen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Cracker26 op 17-01-2014 11:10:22 ]
pi_135595570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:49 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Nee.. heb 11300 euro op de rekening staan. En wou tot ongeveer 10000 euro afronden.
Heb alleen maar in de AEX en AMX gehandeld, en alle aandelen zijn uitbetaald.
Dus alles zit gewoon in kas zeg maar...

Ik wou deze week al geld overmaken, en toen was dat probleem ook al. Maar toen dacht ik dat het misschien nog ergens anders aan lag, want toen had ik nog wel aandelen staan. Nu dus niet.
Komt waarschijnlijk doordat de valutadatum drie handelsdagen later is dan de transactie. Als je vandaag een aandeel verkoopt, dan neemt je saldo vandaag ook meteen toe en kun je ook meteen andere aandelen kopen, maar overschrijven van het bedrag naar je tegenrekening (zonder rood te gaan staan) kan pas drie handelsdagen later (volgende week woensdag dus als je vandaag zou verkopen).

Als je bij je rekeningoverzicht kijkt en klikt op een transactie dan krijg je een scherm te zien waar achter 'Mutatiebedrag' tussen haakjes de valutadatum staat.
pi_135595924
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:58 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk doordat de valutadatum drie handelsdagen later is dan de transactie. Als je vandaag een aandeel verkoopt, dan neemt je saldo vandaag ook meteen toe en kun je ook meteen andere aandelen kopen, maar overschrijven van het bedrag naar je tegenrekening (zonder rood te gaan staan) kan pas drie handelsdagen later (volgende week woensdag dus als je vandaag zou verkopen).

Als je bij je rekeningoverzicht kijkt en klikt op een transactie dan krijg je een scherm te zien waar achter 'Mutatiebedrag' tussen haakjes de valutadatum staat.
Ok, bedankt!
Dan zal ik het woensdag nog eens proberen, mocht ik geen aandelen meer kopen.
pi_135596173
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:12 schreef Cracker26 het volgende:

[..]

Ok, bedankt!
Dan zal ik het woensdag nog eens proberen, mocht ik geen aandelen meer kopen.
Die woensdag is natuurlijk er van uitgaande dat je vandaag verkocht hebt :)
pi_135596228
Vandaag is goed!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:24:15 #298
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135596262
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Vandaag is goed!
Mijn olie! :(
pi_135596347
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar hoeveel % ben je dan bereid als verlies te pakken? 1%, 5%, 10%?
Of hoeveel pips om precies te zijn.
Zie het als bedrag. Ik ben niet bereid om meer dan 5% met 1 trade te verliezen over de gehele porto.

Qua cfd's stap ik altijd ik met een gegarandeerde stop. Je zult maar fout zitten, hij knalt 200 punten naar beneden en je kan hem dan niet kwijt. Dan ben je fucked forever :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_135596369
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:24 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Mijn olie! :(
Waarom zou je nu in olie beleggen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:28:43 #301
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135596401
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 11:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom zou je nu in olie beleggen?
Voor het dividend. Ik heb overigens relatief maar een klein deel Shell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')