abonnement Unibet Coolblue
pi_135675300
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:28 schreef AcerAsp het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie!
Begin erg te twijfelen, het is erg duur en leer meerdere reacties dat het niet het gewenste resultaat geeft.

Derma stamp? Wat is dat?
Ik wil je echt niet ontmoedigen, echt niet :)

Dermastamp is een vierkant apparaatje met kleine pinnetjes erin. Lengte van pinnetjes kan je zelf bepalen, ze zijn in verschillende lengtes te koop. Het is de bedoeling dat je de pinnetjes in de huid prikt zodat je mini gaatjes krijgt en dat zorgt weer voor collageenaanmaak. Het is wel raadzaam om de huid eerst te verdoven, het kan behoorlijk pijnlijk zonder zijn. Ik krijg verdovingscreme van mijn huisarts (emla).

Je moet gewoon eens googlen :) Op acne.org veel topics daarover.
pi_135675613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:52 schreef AcerAsp het volgende:
Ik ga na mijn Roa kuur een Fractionele CO2 laserbehandeling doen.
Dat kost wat maar met het beste resultaat voor de littekens, heb ik me laten vertellen.

Misschien iemand hier ervaringen mee?
Maar ik zou na de roa kuur je huid in ieder geval wat tijd geven om bij te komen van de medicatie. Ook daar heb je topics van daar, alleen heet roa in Amerika accutane meen ik
  zondag 19 januari 2014 @ 15:10:59 #103
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_135677347
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:50 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Hoeft niet aan de roa te liggen. Heb het zelf voordat ik roa had ook altijd. Maar goed, zweet + droge huid veroorzaakt het wel. Dus het kan wel daardoor komen
Nja ik nooit eigenlijk en zweet heel vaak/veel dus ik leg de link toch wel denk ik maargoed tis vervelend tijdens t sporten maar daarna douchen en insmeren en is het al snel weer beter
pi_135680171
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maar ik zou na de roa kuur je huid in ieder geval wat tijd geven om bij te komen van de medicatie. Ook daar heb je topics van daar, alleen heet roa in Amerika accutane meen ik
Ja, dat zei mn dermatoloog ook al, je huid ruim de tijd geven te herstellen voor je het gaat doen.

Ik ga ff opzoek naar de Dermastamp, thanks!
  zondag 19 januari 2014 @ 18:52:20 #105
415908 Wendy1992
Faith, hope, love.
pi_135686790
Ik heb ergens gelezen dat je minstens een jaar moet wachten met een litteken behandeling na een roaccutane kuur..... maar wat een geld zeg ¤800 per behandeling... misschien verstandig dat je dan ook naar andere behandelingen gaat kijken ja... ook omdat het misschien niet altijd het gewenste resultaat heeft volgens mensen....

Ik ben sinds afgelopen woensdag dan naar 50 mg gegaan.... slik het in één keer bij het avondeten...
Sinds vandaag een erg brandende huid... maar ik denk dat dat komt omdat ik gisteren bij het stappen foundation heb opgehad... wel onder de douche het er afgespoeld, maar ik denk dat ik daar nu zo´n rode, branderige huid van heb.... geen foundation meer voor mij dus! Sinds vorige week sowieso al niet meer opgedaan, maar gisteren was een uitzondering vanwege het stappen...

Mijn huid is nu echt super :) Ben er zo blij mee!! Nu maar één echt pukkeltje! Wel paar bultjes, maar geen echte pukkels.... Echt serieus dat is mij in geen jaren meer over komen dat ik er maar zo weinig had!! Ik hoop dat het zo blijft en het alleen maar beter gaat worden! :) maar die vlekjes blijven.....

Had het laatst ook al gevraagd (maar geen reacties erop gehad)...... maar heeft iemand ervaring met eryacne naast de roaccutane gebruiken voor de rode vlekjes????
pi_135687201
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:13 schreef AcerAsp het volgende:
Volgens mijn dermatoloog en huidtherapeute niet.
Het is relatief veilig met een goed resultaat.
Het is alleen vrij duur, gemiddeld ongeveer 800 euro per behandeling.
Ik moet nu wel zeggen dat ik een andere fractional laser had volgens mij. Die van mij kostte 400 euro per behandeling.Niet ablatief staat erachter en bij die jij wil laten doen staat ablatief. Geen idee wat dan inhoudt...
pi_135687271
Het verschil tussen ablatieve en niet-ablatieve fractionele laserbehandeling.
Bij een niet-ablatieve laser blijft de huid volledig intact. Met deze behandeling wordt de huid niet verdampt. Hier wordt de huid verwarmd door de laserstraal die nieuwe huid en collageen aanmaak bevorderd. Doordat de huid in tact blijft is de herstel slechts enkele dagen en er zijn bijna minder risico’s voor complicaties en/of ontstekingen aan de huid. Deze behandeling is geschikt voor verkleinen poriën, verbetering van lichte rimpels, huidverstrakking en littekens – en bij een bepaald type laser ook striae.
Bij een ablatieve laser verdampt een deel van de huid. Het voordeel van de ablatie (verdampen van de huid) is dat er meer zonbeschadigde, gerimpelde huid wordt verwijderd dan bij het niet verdampen van de huid. Dit kost echter meer hersteltijd. Je moet zeker een week uittrekken voor herstel na een behandeling met een ablatieve fractionele laser, maar de resultaten zijn dan ook spectaculair.

Aldus een site over lasers.
  zondag 19 januari 2014 @ 19:43:40 #108
355083 MrEazy
This works for no meter.
pi_135689099
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:42 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Dat ging bij mij ook vrij snel ja! Succes! Hoeveel mg slik je? en hoelang moet je ze slikken?
Thanks.

2 x 20 mg
Ik heb een recept voor 7 maanden maar de dermatoloog zei dat het in mijn geval tussen de 3 en 5 maanden wel over zou moeten zijn :)

Droge lippen zijn al irritant, maar 's nachts heb ik ook een enorm droge muil (terwijl ik met m'n mond dicht slaap :7) Dus nu heb ik standaard een fles water naast mijn bed, labello en kauwgom als het echt erg wordt ( :') )
Heb jij nog tips :7 ?
pi_135716270
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:52 schreef Wendy1992 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat je minstens een jaar moet wachten met een litteken behandeling na een roaccutane kuur..... maar wat een geld zeg ¤800 per behandeling... misschien verstandig dat je dan ook naar andere behandelingen gaat kijken ja... ook omdat het misschien niet altijd het gewenste resultaat heeft volgens mensen....

Ik ben sinds afgelopen woensdag dan naar 50 mg gegaan.... slik het in één keer bij het avondeten...
Sinds vandaag een erg brandende huid... maar ik denk dat dat komt omdat ik gisteren bij het stappen foundation heb opgehad... wel onder de douche het er afgespoeld, maar ik denk dat ik daar nu zo´n rode, branderige huid van heb.... geen foundation meer voor mij dus! Sinds vorige week sowieso al niet meer opgedaan, maar gisteren was een uitzondering vanwege het stappen...

Mijn huid is nu echt super :) Ben er zo blij mee!! Nu maar één echt pukkeltje! Wel paar bultjes, maar geen echte pukkels.... Echt serieus dat is mij in geen jaren meer over komen dat ik er maar zo weinig had!! Ik hoop dat het zo blijft en het alleen maar beter gaat worden! :) maar die vlekjes blijven.....

Had het laatst ook al gevraagd (maar geen reacties erop gehad)...... maar heeft iemand ervaring met eryacne naast de roaccutane gebruiken voor de rode vlekjes????
Dat is goed nieuws Wendy!
Ben benieuwd naar de update op je blog!

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het verschil tussen ablatieve en niet-ablatieve fractionele laserbehandeling.
Bij een niet-ablatieve laser blijft de huid volledig intact. Met deze behandeling wordt de huid niet verdampt. Hier wordt de huid verwarmd door de laserstraal die nieuwe huid en collageen aanmaak bevorderd. Doordat de huid in tact blijft is de herstel slechts enkele dagen en er zijn bijna minder risico’s voor complicaties en/of ontstekingen aan de huid. Deze behandeling is geschikt voor verkleinen poriën, verbetering van lichte rimpels, huidverstrakking en littekens – en bij een bepaald type laser ook striae.
Bij een ablatieve laser verdampt een deel van de huid. Het voordeel van de ablatie (verdampen van de huid) is dat er meer zonbeschadigde, gerimpelde huid wordt verwijderd dan bij het niet verdampen van de huid. Dit kost echter meer hersteltijd. Je moet zeker een week uittrekken voor herstel na een behandeling met een ablatieve fractionele laser, maar de resultaten zijn dan ook spectaculair.

Aldus een site over lasers.
Aha!
Dus de behandeling die ik op het oog heb is "spectaculair".
Dat beloofd wat ;-)
Mijn moeder gaat 'm doen in februari. Die heeft ook wat littekens van de acne van vroeger en vindt dat dr huis er "oud en moe" uitziet. Ik ga dan mee om te kijken en meer informatie te verzamelen.

Het klinkt wel heftig iig!
pi_135717608
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dermastamp is een vierkant apparaatje met kleine pinnetjes erin. Lengte van pinnetjes kan je zelf bepalen, ze zijn in verschillende lengtes te koop. Het is de bedoeling dat je de pinnetjes in de huid prikt zodat je mini gaatjes krijgt en dat zorgt weer voor collageenaanmaak. Het is wel raadzaam om de huid eerst te verdoven, het kan behoorlijk pijnlijk zonder zijn. Ik krijg verdovingscreme van mijn huisarts (emla).
Wat interessant! Doet het bij jou met verdovingscreme helemaal geen pijn meer? Ik lees ook dat t vaak gecombineerd wordt met een serum, wat door de gaatjes ook beter door de huid wordt opgenomen. Gebruik jij dat er ook bij of niet?

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:52 schreef Wendy1992 het volgende:
Mijn huid is nu echt super :) Ben er zo blij mee!! Nu maar één echt pukkeltje! Wel paar bultjes, maar geen echte pukkels.... Echt serieus dat is mij in geen jaren meer over komen dat ik er maar zo weinig had!! Ik hoop dat het zo blijft en het alleen maar beter gaat worden! :) maar die vlekjes blijven.....

Had het laatst ook al gevraagd (maar geen reacties erop gehad)...... maar heeft iemand ervaring met eryacne naast de roaccutane gebruiken voor de rode vlekjes????
Zo fijn!! :D Snap dat je er erg blij mee bent. Die rode vlekje zijn geen ontstekingen meer toch, gewoon van die vlekjes die achterblijven na een ontsteking? Dan zie ik het nut van Eryacne eigenlijk ook niet zo... Die vlekjes hebben gewoon tijd nodig om weg te trekken, crème's of andere dingen die je huid soepel maken zorgen er misschien voor dat het sneller weg trekt. Ik stip ze soms aan met sudocrem of tea tree oil. En als het nog wel onstoken rode vlekjes zijn denk ik dat de Roa dat beter van binnenuit kan genezen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:41 schreef AcerAsp het volgende:
Aha!
Dus de behandeling die ik op het oog heb is "spectaculair".
Dat beloofd wat ;-)
Mijn moeder gaat 'm doen in februari. Die heeft ook wat littekens van de acne van vroeger en vindt dat dr huis er "oud en moe" uitziet. Ik ga dan mee om te kijken en meer informatie te verzamelen.

Het klinkt wel heftig iig!
Wordt (een deel van) die lasertherapie nog vergoed door je verzekering?
pi_135717795
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:16 schreef san86 het volgende:

[..]

Wat interessant! Doet het bij jou met verdovingscreme helemaal geen pijn meer? Ik lees ook dat t vaak gecombineerd wordt met een serum, wat door de gaatjes ook beter door de huid wordt opgenomen. Gebruik jij dat er ook bij of niet?

[..]

Zo fijn!! :D Snap dat je er erg blij mee bent. Die rode vlekje zijn geen ontstekingen meer toch, gewoon van die vlekjes die achterblijven na een ontsteking? Dan zie ik het nut van Eryacne eigenlijk ook niet zo... Die vlekjes hebben gewoon tijd nodig om weg te trekken, crème's of andere dingen die je huid soepel maken zorgen er misschien voor dat het sneller weg trekt. Ik stip ze soms aan met sudocrem of tea tree oil. En als het nog wel onstoken rode vlekjes zijn denk ik dat de Roa dat beter van binnenuit kan genezen.

[..]

Wordt (een deel van) die lasertherapie nog vergoed door je verzekering?
Zelden. Of je moet aan kunnen tonen dat je in het dagelijks leven dusdanig veel hinder ondervindt dat je je werk e.d niet kunt uitvoeren.
Nagenoeg onmogelijk dus helaas.
pi_135718336
O balen, ja dan moet je wel echt ongelofelijk diepe littekens hebben. Flinke investering dan!
pi_135718677
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:37 schreef san86 het volgende:
O balen, ja dan moet je wel echt ongelofelijk diepe littekens hebben. Flinke investering dan!
Haha, ja en dan te bedenken dat ik minimaal 3 behandelingen nodig heb.
De behandeling wordt wel steeds goedkoper, geloof dat de derde behandeling ong 600 euro is.

Je moet er wat voor over hebben he ;-)
pi_135722428
Iemand die ervaring heeft met het Dermatologisch centrum in Zwolle?
  maandag 20 januari 2014 @ 20:03:37 #115
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_135732644
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:52 schreef Wendy1992 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat je minstens een jaar moet wachten met een litteken behandeling na een roaccutane kuur..... maar wat een geld zeg ¤800 per behandeling... misschien verstandig dat je dan ook naar andere behandelingen gaat kijken ja... ook omdat het misschien niet altijd het gewenste resultaat heeft volgens mensen....

Ik ben sinds afgelopen woensdag dan naar 50 mg gegaan.... slik het in één keer bij het avondeten...
Sinds vandaag een erg brandende huid... maar ik denk dat dat komt omdat ik gisteren bij het stappen foundation heb opgehad... wel onder de douche het er afgespoeld, maar ik denk dat ik daar nu zo´n rode, branderige huid van heb.... geen foundation meer voor mij dus! Sinds vorige week sowieso al niet meer opgedaan, maar gisteren was een uitzondering vanwege het stappen...

Mijn huid is nu echt super :) Ben er zo blij mee!! Nu maar één echt pukkeltje! Wel paar bultjes, maar geen echte pukkels.... Echt serieus dat is mij in geen jaren meer over komen dat ik er maar zo weinig had!! Ik hoop dat het zo blijft en het alleen maar beter gaat worden! :) maar die vlekjes blijven.....

Had het laatst ook al gevraagd (maar geen reacties erop gehad)...... maar heeft iemand ervaring met eryacne naast de roaccutane gebruiken voor de rode vlekjes????
Ik heb nu eryacne gekregen van dermatoloog. ben er vandaag geweest en hij vond het resultaat eigenlijk niet goed. Hij had beter verwacht. Heb nu ook verhoging gekregen van 40 naar 50. Maar hij adviseerde wel om die 10 mg bv bij ontbijt te nemen en de andere 2x 20 gewoon bij diner. Ik vroeg het van die vlekjes omdat die bij mij ook echt erg zijn en toen schreef hij dit wel voor.

Vroeg ook of 2 acne middelen wel mocht tegelijk, ooit gelezen gehoord dat dat niet goed was. maar zijn beredenering was dat je dan als iets niet of juist wel goed gaat moeilijk kan bepalen van welk product het komt. Vandaar advies 1 acne product tegelijk te gebruiken, verder geen reden dat het erger kan worden of zo.
pi_135735802
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:16 schreef san86 het volgende:

[..]

Wat interessant! Doet het bij jou met verdovingscreme helemaal geen pijn meer? Ik lees ook dat t vaak gecombineerd wordt met een serum, wat door de gaatjes ook beter door de huid wordt opgenomen. Gebruik jij dat er ook bij of niet?

Ik gebruik momenteel niks, want ik ben zwanger :) Maar na mijn bevalling wil ik er weer mee gaan starten. De verdovingscreme moet een uur inwerken en daarna kan je dermastampen. Je voelt het in het begin niet, maar ga je vaker met de stamp over hetzelfde gedeelte huid heen, begin je de pijn steeds beter te voelen. Maar het is houdbaar vind ik. Zonder verdoving is het niet te doen denk ik. Maarja, ligt ook aan lengte naaldjes. Nee ik gebruik geen serum, wel gebruikt. Vond dat het weinig hielp. Plus dat er zoveel middeltjes zijn die je bij de behandeling kan gebruiken (collegeenverhogend) dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Wil ook zo min mogelijk rommel meer op mijn gezicht smeren, dus heb ik een led-rood lamp boven. Voor een prikkie in Duitsland gekocht. Wil dat in combinatie met de dermastamp behandeling eens proberen.
pi_135738091
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik gebruik momenteel niks, want ik ben zwanger :) Maar na mijn bevalling wil ik er weer mee gaan starten. De verdovingscreme moet een uur inwerken en daarna kan je dermastampen. Je voelt het in het begin niet, maar ga je vaker met de stamp over hetzelfde gedeelte huid heen, begin je de pijn steeds beter te voelen. Maar het is houdbaar vind ik. Zonder verdoving is het niet te doen denk ik. Maarja, ligt ook aan lengte naaldjes. Nee ik gebruik geen serum, wel gebruikt. Vond dat het weinig hielp. Plus dat er zoveel middeltjes zijn die je bij de behandeling kan gebruiken (collegeenverhogend) dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Wil ook zo min mogelijk rommel meer op mijn gezicht smeren, dus heb ik een led-rood lamp boven. Voor een prikkie in Duitsland gekocht. Wil dat in combinatie met de dermastamp behandeling eens proberen.
O wat leuk! Wanneer ben je uitgerekend?
Ik kan op zich wel wat pijn hebben, ben erg nieuwsgierig nu om t ook te proberen ;) maar eerst eens afwachten tot ik klaar ben met m'n behandeling. In het verleden zijn de meeste littekentjes bij mij gelukkig vanzelf weggetrokken, maar t kan nooit kwaad om alvast vooruit te denken. Die serums zijn er idd in overvloed haha! Mocht ik ooit definitief van de acne af zijn kan ik altijd nog m'n energie gaan steken in de perfectionering van m'n huidconditie :) Wat doet de led-rood lamp precies? Ook tegen de littekentjes?
pi_135738684
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:31 schreef san86 het volgende:

[..]

O wat leuk! Wanneer ben je uitgerekend?
Ik kan op zich wel wat pijn hebben, ben erg nieuwsgierig nu om t ook te proberen ;) maar eerst eens afwachten tot ik klaar ben met m'n behandeling. In het verleden zijn de meeste littekentjes bij mij gelukkig vanzelf weggetrokken, maar t kan nooit kwaad om alvast vooruit te denken. Die serums zijn er idd in overvloed haha! Mocht ik ooit definitief van de acne af zijn kan ik altijd nog m'n energie gaan steken in de perfectionering van m'n huidconditie :) Wat doet de led-rood lamp precies? Ook tegen de littekentjes?
Rood ledlicht bevordert aanmaak collageen :)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:25:35 #119
415908 Wendy1992
Faith, hope, love.
pi_135754296
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:03 schreef jvo91 het volgende:

[..]

Ik heb nu eryacne gekregen van dermatoloog. ben er vandaag geweest en hij vond het resultaat eigenlijk niet goed. Hij had beter verwacht. Heb nu ook verhoging gekregen van 40 naar 50. Maar hij adviseerde wel om die 10 mg bv bij ontbijt te nemen en de andere 2x 20 gewoon bij diner. Ik vroeg het van die vlekjes omdat die bij mij ook echt erg zijn en toen schreef hij dit wel voor.

Vroeg ook of 2 acne middelen wel mocht tegelijk, ooit gelezen gehoord dat dat niet goed was. maar zijn beredenering was dat je dan als iets niet of juist wel goed gaat moeilijk kan bepalen van welk product het komt. Vandaar advies 1 acne product tegelijk te gebruiken, verder geen reden dat het erger kan worden of zo.
Oke ik slik gewoon 50 mg in één keer... heeft die ook gezegd waarom het beter is om het iets te verdelen? Vanwege bijwerkingen ofzo? Ik ben benieuwd hoe het met de rode vlekjes gaat bij jou nu je eryacne erbij gaat gebruiken! Anders ga ik het toch ook maar wel doen haha....

Ik ben inmiddels verkouden waardoor ik merk dat mijn huid toch weer wat onrustiger word.... mja komt wel weer goed :)
pi_135762020
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:13 schreef 8Mile het volgende:
Iemand die ervaring heeft met het Dermatologisch centrum in Zwolle?
Bedoel je dan Isala?
pi_135781787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:47 schreef AcerAsp het volgende:

[..]

Bedoel je dan Isala?
Ja, ik word er naar toe gestuurd door mijn huisarts. Maar ik wil graag weten of er daar lange wachttijden zijn want zoiets hoorde ik ergens.
pi_135804385
Mijn moeder kan volgende maand al terecht.
Waarvoor moet je heen?
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:24:04 #123
406326 jvo91
Impossible is nothing
pi_135806586
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:25 schreef Wendy1992 het volgende:

[..]

Oke ik slik gewoon 50 mg in één keer... heeft die ook gezegd waarom het beter is om het iets te verdelen? Vanwege bijwerkingen ofzo? Ik ben benieuwd hoe het met de rode vlekjes gaat bij jou nu je eryacne erbij gaat gebruiken! Anders ga ik het toch ook maar wel doen haha....

Ik ben inmiddels verkouden waardoor ik merk dat mijn huid toch weer wat onrustiger word.... mja komt wel weer goed :)
Nja hij benoemde het zo van slik smorgens maar de 10mg tablet en 's avonds de rest is ja beter dat je het verspreid, verder niet op doorgevraagd eigenlijk.

Ben ook benieuwd met die eryacne maar heb er eigenlijk geen goed gevoel bij, ook in de bijsluiten van apotheek staat hele uitleg over ontstekingen enzo en echt als de acne niet verdwijnt blabla, maarja is niet echt van toepassing omdat ik al de roa slik

Mijn 10 mg pilletje is trouwens van ander merk of in iedergeval ander doosje dan de 20 mg pillen.. heb jij dat ook ?
pi_135806986
Ik slikte eerst ook 2x20 mg, 1 pil in de ochtend en 1 pil in de avond. Toen ik bij de huisarts kwam, om de dosis te gaan verhogen en voor de controle, gaf zij aan dat dat op zich helemaal niet hoeft. Je mag de dosis gewoon in 1 keer innemen. Dat doe ik nu ook. Nu ik aan de 60 mg zit, merk ik wel dat de bijwerkingen een stuk heftiger worden. Mijn mondhoeken zijn op een bizarre manier uitgescheurd, mijn oogleden zijn heel droog geworden, ik heb last van rare spierpijntjes, slaap slecht en zit ook niet erg lekker in mijn vel (al kan dat ook andere oorzaken hebben). Nog even doorbijten tot begin mei, dan ben ik klaar, heb ik uitgerekend!
pi_135811676
Oh, ik krijg ook ineens rare pukkeltjes op mijn armen waar vocht uit komt.. In combinatie met die kapotte mondhoeken lijk ik nu net een chrystal-meth-verslaafde :-(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')